abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 september 2024 @ 19:05:10 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214935959
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 17:46 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik denk dat het een soort corpsflat is, de nieuwe bewoner begint in het kleinste appartement en ieder jaar als er iemand dood gaat verhuis je naar een groter appartement :+.

Verklaart ook waarom het gemeubileerd is
En als je op de bovenste verdieping woont ben je zo dichtbij de hemel dat je tijd gekomen is :+

Wel tricky om bovenib te beginnen in die hut :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 19:07:15 #227
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214935991
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 19:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
En als je op de bovenste verdieping woont ben je zo dichtbij de hemel dat je tijd gekomen is :+

Wel tricky om bovenib te beginnen in die hut :')
Oeh jg Ballard zou hier wel een boekje over kunnen schrijven :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_214938332
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 19:03 schreef blomke het volgende:

[..]
Het verschil is dus een VvE (hier: Vereniging “Panoramflat de Paasberg” is eigenaar van het gebouw. Als bewoner wordt u lid van deze Vereniging en koopt u een woonrecht.) en het appartementsrecht?
Die koop je niet. Het is een corporatie die het appartementsrecht heeft. Je verkrijgt enkel het woonrecht, je koopt je in
pi_214938362
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 18:29 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Zoiets is hier in het dorp ook. Het is een coöperatie, het is hier erg populair. Veel oudere mensen waarvan de partner is overleden gaan er wonen. Het is best een prima concept.
Soort nieuw bejaardentehuis dus. Dit gebouw heeft wel iets weg van een omgebouwd voormalig bejaardentehuis eigenlijk.
pi_214938398
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 00:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Soort nieuw bejaardentehuis dus. Dit gebouw heeft wel iets weg van een omgebouwd voormalig bejaardentehuis eigenlijk.
Nee, meer een appartement met bescherming van bewonersbelangen ipv winst belang
pi_214938519
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 00:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Bij ons bestaat het gebouw en concept al vanaf eind jaren 60. Vroeger was het alleen weggelegd voor de rijke oudere bewoners met poen. Je mag immers geen hypotheek, dus je moet een appartement zo aftikken. Tegenwoordig verkopen ouderen hun huis dat (gedeeltelijk)is afbetaald en kopen daar een appartement, inmiddels is dit ook al jaren voor de mensen uit het arbeidersmilieu bereikbaar.
pi_214939961
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 01:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nee, meer een appartement met bescherming van bewonersbelangen ipv winst belang
Alleen binnen bereik voor mensen die het geld cash op tafel kunnen leggen.

Maar het ene sluit het andere niet uit toch?
pi_214939973
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 05:58 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Bij ons bestaat het gebouw en concept al vanaf eind jaren 60. Vroeger was het alleen weggelegd voor de rijke oudere bewoners met poen. Je mag immers geen hypotheek, dus je moet een appartement zo aftikken. Tegenwoordig verkopen ouderen hun huis dat (gedeeltelijk)is afbetaald en kopen daar een appartement, inmiddels is dit ook al jaren voor de mensen uit het arbeidersmilieu bereikbaar.
Mits ze ooit een huis gekocht hebben in het verleden.
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:54:02 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214940063
quote:

[..]
Volgens mij is in dit gebouw altijd al deze constructie gehanteerd, het stamt meer uit de tijd dat bejaardentehuizen vooral voor mensen waren die zich de kosten van een bejaardentehuis helemaal niet konden permitteren.

Daarom gingen de mensen die de werkelijke lasten wel konden dragen er niet wonen, want die werden niet gesponsord en moesten hun vermogen op maken.

Daarom denk ik ook dat nieuwe bejaardentehuizen het helemaal niet zo druk gaan krijgen, want de boomers met overwaarde hebben geen zin om > ¤ 2.500 per maand af te tikken om er te kunnen wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214940278
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij is in dit gebouw altijd al deze constructie gehanteerd, het stamt meer uit de tijd dat bejaardentehuizen vooral voor mensen waren die zich de kosten van een bejaardentehuis helemaal niet konden permitteren.

Daarom gingen de mensen die de werkelijke lasten wel konden dragen er niet wonen, want die werden niet gesponsord en moesten hun vermogen op maken.

Daarom denk ik ook dat nieuwe bejaardentehuizen het helemaal niet zo druk gaan krijgen, want de boomers met overwaarde hebben geen zin om > ¤ 2.500 per maand af te tikken om er te kunnen wonen.
Wat zijn de plannen in NL voor nieuwe bejaardentehuizen eigenlijk? Hier in het VK zie je vooral kleine tehuizen waar vooral vermogende ouderen zitten.

Mijn moeder is vorig jaar van de randstad naar Limburg verhuisd waar mijn zus woont. Nog niet oud genoeg voor een bejaardentehuis, maar ze wilde eigenlijk wel naar een kleiner apartement. Dat was niet voorhanden in de plaats waar ze wilde wonen, dus een flink huis gekocht welke een slaapkamer ook op begane grond heeft. Wel jammer, daar zou een gezin ook goed kunnen wonen, maar wat ze zocht was er gewoon niet.
  dinsdag 10 september 2024 @ 11:25:07 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214940347
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wat zijn de plannen in NL voor nieuwe bejaardentehuizen eigenlijk? Hier in het VK zie je vooral kleine tehuizen waar vooral vermogende ouderen zitten.

Mijn moeder is vorig jaar van de randstad naar Limburg verhuisd waar mijn zus woont. Nog niet oud genoeg voor een bejaardentehuis, maar ze wilde eigenlijk wel naar een kleiner apartement. Dat was niet voorhanden in de plaats waar ze wilde wonen, dus een flink huis gekocht welke een slaapkamer ook op begane grond heeft. Wel jammer, daar zou een gezin ook goed kunnen wonen, maar wat ze zocht was er gewoon niet.
Er zijn vooralsnog geen nieuwe plannen voor bejaardentehuizen, want bejaardentehuizen zoals we die vanaf de jaren 60/70 hadden zijn onbetaalbaar.
Daar zat zoveel subsidie op zorgkosten op dat dat helemaal niet meer aantrekkelijk is voor mensen die een eigen woning achterlaten of een goed pensioen hebben, dat is alleen maar aantrekkelijk voor de bejaarde in een sociale huurwoning en een slecht pensioen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214940380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er zijn vooralsnog geen nieuwe plannen voor bejaardentehuizen, want bejaardentehuizen zoals we die vanaf de jaren 60/70 hadden zijn onbetaalbaar.
Daar zat zoveel subsidie op zorgkosten op dat dat helemaal niet meer aantrekkelijk is voor mensen die een eigen woning achterlaten of een goed pensioen hebben, dat is alleen maar aantrekkelijk voor de bejaarde in een sociale huurwoning en een slecht pensioen.
Dus ook niet echt commerciele plannen? Kleinschalige tehuizen, waar mensen die het kunnen en willen betalen hun 80- en 90-er jaren kunnen slijten?
pi_214940458
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Alleen binnen bereik voor mensen die het geld cash op tafel kunnen leggen.

Maar het ene sluit het andere niet uit toch?
Hoe je het geld betaald is niet zo relevant voor of het om winst gaat. Maar deze rechten zijn een stuk minder waard, vandaar.
pi_214940488
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Mits ze ooit een huis gekocht hebben in het verleden.
Dat dus wel ja.
pi_214940513
quote:
Niets koekoek. Gewoon een combinatie van dom/onverstandig en pech.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_214940793
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:42 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Niets koekoek. Gewoon een combinatie van dom/onverstandig en pech.
Nou is die auteur Jos Koets, een bekende & expert als het gaat om het oplaten van proefballonnetjes waar verder niets uitkomt & - vooral - zijn eigen naamsbekendheid te vergroten.

Een mooie inhoudsloze uit zijn vele columns is wel deze:

https://www.homefinance.n(...)ypotheek-afgeschaft/
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214941224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 12:27 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]
Nou is die auteur Jos Koets, een bekende & expert als het gaat om het oplaten van proefballonnetjes waar verder niets uitkomt & - vooral - zijn eigen naamsbekendheid te vergroten.

quote:
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat banken achter de schermen bezig zijn om de aflossingsvrije hypotheek aan te pakken.

:')

Ging mij ff om de situatie van die mensen, dan ben je wel goed genaaid.
blablablabla
  dinsdag 10 september 2024 @ 13:26:04 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214941286
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dus ook niet echt commerciele plannen? Kleinschalige tehuizen, waar mensen die het kunnen en willen betalen hun 80- en 90-er jaren kunnen slijten?
Volgens mij zijn die er gewoon, waarbij er wel een verschil is tussen de mensen met echt geld, die probleemloos 10K per maand kunnen ophoesten voor een riante locatie en uitstekende zorg, en voor mensen die ¤ 345.678 overwaarde hebben en verder niet echt vermogend zijn en een modaal pensioen hebben.
Die zullen niet staan te springen om op hun 80ste 10K per maand te gaan aftikken, want dan is de kans groot dat ze weer moeten verhuizen omdat het geld op is.

Een kleinschalig gebeuren dat tussen de ¤ 2.500 en ¤ 3.500 per maand kost is er niet zoveel, en eerlijk gezegd denk ik dat het gros van de boomers dat ook "te duur" vindt, en dus liever in hun eigen huis blijft zitten.
Hoewel ze daar met ¤ 345.678 overwaarde op de overwaarde alleen al 100 maanden in zo'n compleet verzorgde toko zouden kunnen zitten, maar ook dan is de kans dat je geld op is voor je dood bent.

Die 10K per maand gevallen zijn er zeker, maar daar weten vooral mensen van die het kunnen betalen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214941815
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij zijn die er gewoon, waarbij er wel een verschil is tussen de mensen met echt geld, die probleemloos 10K per maand kunnen ophoesten voor een riante locatie en uitstekende zorg, en voor mensen die ¤ 345.678 overwaarde hebben en verder niet echt vermogend zijn en een modaal pensioen hebben.
Die zullen niet staan te springen om op hun 80ste 10K per maand te gaan aftikken, want dan is de kans groot dat ze weer moeten verhuizen omdat het geld op is.

Een kleinschalig gebeuren dat tussen de ¤ 2.500 en ¤ 3.500 per maand kost is er niet zoveel, en eerlijk gezegd denk ik dat het gros van de boomers dat ook "te duur" vindt, en dus liever in hun eigen huis blijft zitten.
Hoewel ze daar met ¤ 345.678 overwaarde op de overwaarde alleen al 100 maanden in zo'n compleet verzorgde toko zouden kunnen zitten, maar ook dan is de kans dat je geld op is voor je dood bent.

Die 10K per maand gevallen zijn er zeker, maar daar weten vooral mensen van die het kunnen betalen ;)
Denk dat voor 3000 euro je het niet gedaan krijgt commercieel. De kosten voor het vastgoed zal al meer dan 1000 pppm zijn, dan moet er nog gezorgd worden voor eten, gezondheidszorg en vertier. Plus nog allerlei kosten van verzekeringen, beveiliging, belastingen, etc.
pi_214942223
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 12:27 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]

Hij is wel goed hoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 10 september 2024 @ 15:52:53 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214942261
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 14:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Denk dat voor 3000 euro je het niet gedaan krijgt commercieel. De kosten voor het vastgoed zal al meer dan 1000 pppm zijn, dan moet er nog gezorgd worden voor eten, gezondheidszorg en vertier. Plus nog allerlei kosten van verzekeringen, beveiliging, belastingen, etc.
Daarom, dus is er maar een heel kleine groep waarvoor dit interessant zou kunnen zijn, namelijk mensen met meer dan ¤ 500.000 eigen vermogen en boven de 85 jaar.
Bij ¤ 3.500 per maand kunnen ze dan nog 142 maanden wonen van die ¤ 500.000, dus een kleine 12 jaar.

Als je dan verder niet veel hebt, maar wel kinderen waar je geen hekel aan hebt, dan kan ik me voorstellen dat je dat niet doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214942780
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 19:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Rabobank stelt voor om overwaarde te gaan belasten. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dat nou een rechtvaardig idee vind of niet.
Is toch een waardeloos idee? Die euro's overwaarde heb je niet. Maar dan mag je wel belasting aftikken? Nee
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_214943100
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 16:37 schreef Black-Death het volgende:
Is toch een waardeloos idee? Die euro's overwaarde heb je niet. Maar dan mag je wel belasting aftikken? Nee
:Y Echt een kolder idee vanuit die ruk-bank.

[ Bericht 8% gewijzigd door blomke op 10-09-2024 17:58:18 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214943436
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 16:37 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Gewoon cf vermogensbelasting box 3 zoals we dat nu hebben.
Dat zou dan gewoon jaarlijks wat toenemen omdat ze vinden dat je met het aflossen wat rijker wordt.
Klopt ook wel op zich.

En je betaalt minder rente dus de belastingdienst heeft wel weer wat te snaaien bij je. Minder kale kip = meer te plukken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')