quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:33 schreef Vanyel het volgende:
Nee hoor, die indruk kreeg ik echt niet.
Zit je mij nou boos aan te kijken?quote:
Spoilers van bijnaampjes ?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik durf hier niet te juichen ivm spoilers
Dat heb ik al eerder gedaanquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:58 schreef fietsie het volgende:
Maar wel fijn dat jullie allemaal juichen voor Lavreysen
Sifanquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat heb ik al eerder gedaan
Sifan, ach 5000 en 10000 is niets, nu de marathon
Slasoep maken (geen idee of dat lekker is)quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:02 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag een Groente & Fruit Overblijver en een Vega Overblijver van de Albert Heijn. Ik had niet zo veel meer in huis en hoopte de vriezer lekker vol te kunnen leggen met vleesvervangers.
De buit:
- Sla
- Sla
- Sla
- Sla
- Sla
- Voordeelzak spinazie
- Hollandse wokgroenten
- Druiven
- Druiven
- Koriander
- Roomboter
- Roomboter
- Kant en klare gegrilde groente
- Krieltjes
- Minisalade geitenkaas peulvruchten
- Slagroomsoesjes
Ha ha ha ha ha
Dit zal wel een succes worden met je vriezerquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:02 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag een Groente & Fruit Overblijver en een Vega Overblijver van de Albert Heijn. Ik had niet zo veel meer in huis en hoopte de vriezer lekker vol te kunnen leggen met vleesvervangers.
De buit:
- Sla
- Sla
- Sla
- Sla
- Sla
- Voordeelzak spinazie
- Hollandse wokgroenten
- Druiven
- Druiven
- Koriander
Ha ha ha ha ha
Ja en smorgens broodje sla met sla, koffie met een halve krop sla, sla met sla en sla op een bedje van okee, sla voor lunch. Smullen ende smikkelen!quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Slasoep maken (geen idee of dat lekker is)
En ditquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:58 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 weer thuis
Schattige bijnaam
Ja, echt!quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Herkenbaar; na die overgang , die bij ons ook nog eens tegen het eind van de corona periode viel, is het restaurant nooit meer voller dan halfvol geweest. Terwijl het in 2018 nog een bouwkundig knelpunt was, waar uitbreiding voor gewenst werd...quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja, echt!
Vdg op werk spinaziesoep. Ook lekker!.
Overigens zijn veel collega's boosch.
Het personeels restaurant inclusief het eten voor de patiënten is overgegaan op gezonder.
Veel vega(n), geen frituur meer en bijna geen vlees meer.
+ een pittige prijsstijging, ook met je personeelskorting.
Oh, nee, niet meegekregen. Nou staat er in dat artikel opzich ook vooral dat ze er wel zijn maar niet ineens meer dan 'normaal' al, dus nog steeds niet verkeerd om zekere voor onzekere te nemen, zeker met zoveel verschillende bezoekers rond OS. Nu hopen op veel zon morgen, maar anders is het in elk geval maandag warm genoeg denk ik zoquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt niet meegekregen dat dat fake-news was?
https://nos.nl/artikel/24(...)bedwantsen-in-parijs
PS: opgestookt door Russische trollen.
Het zijn dus wel ook allemaal verschillende zakken met sla. Vandaag heb ik drie zakken slamix (veldsla, rucola, kropsla) naar binnen gewerkt dus ik heb nog twee zakken slamix over voor morgen met de lunch. Dan morgen bij het avondeten de spinazie (B stelt voor palak paneer, dat is spinaziesaus, wel nog even checken of een zak van kussensloopformaat spinazie niet veel te veel is voor dat recept).quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als sportliefhebber is het inderdaad een zomer om enorm van te genieten, en met het zelf erheen kunnen gaan natuurlijk al helemaalquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:33 schreef Tele6 het volgende:
Dit is wel echt jouw zomer zo @:vlindertje89
Net als gisteren durfde ik niet te kijken. Maar met fietsen heb ik ook niet gekekenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohja, en verder weer lekker zitten janken voor de tv
Dat bedoel ik. Je bent zo goed bezigquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Als sportliefhebber is het inderdaad een zomer om enorm van te genieten, en met het zelf erheen kunnen gaan natuurlijk al helemaal![]()
Een jaar geleden durfde ik niet naar een hockeyfeest op Kampong (7km verderop) want te druk en vol en dronken mensen en vast veel te lange rijen voor de wc's en wat nou als.. En nu was ik in mn eentje 475km rijden verderop met ruim 14000 andere mensen in een stadion![]()
Zo fijn voor je, zowel dat je gegaan bent maar ook zo genoten hebt. Over vier jaar naar LA?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Als sportliefhebber is het inderdaad een zomer om enorm van te genieten, en met het zelf erheen kunnen gaan natuurlijk al helemaal![]()
Een jaar geleden durfde ik niet naar een hockeyfeest op Kampong (7km verderop) want te druk en vol en dronken mensen en vast veel te lange rijen voor de wc's en wat nou als.. En nu was ik in mn eentje 475km rijden verderop met ruim 14000 andere mensen in een stadion![]()
Prima risicoafweging. Hockeyfeestjes...quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 23:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Prima risicoafweging. Hockeyfeestjes...
Haha, oef, dat is wel weer een paar stappen extra. Maar hee, ook vier jaar. Dus wie weet!quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo fijn voor je, zowel dat je gegaan bent maar ook zo genoten hebt. Over vier jaar naar LA?
Vervelend dit. Ook even een paar keer wat kortere wandelingen? En een persoonlijke fysio is inderdaad heel fijn. In een ver verleden op kamers gewoond in een huis waar ook een fysiotherapeut woonde die ook nog eens veel collega’s op bezoek kreeg. Was erg handig toen ik een keer t in m rug kreeg, had niet geweten hoe ik op de fiets naar een praktijk had moeten gaan, maar ik werd nu iedere paar dagen behandeldquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:36 schreef borisz het volgende:
Vanmiddag mishandeld door ma.![]()
Mn SI-gewricht links is al anderhalve week aanwezig. Vorige week was de massage een terroristische aanslag. Ditmaal was het al beter.Lijkt nu ook wel wel vooruit te gaan. Al had ik woensdag niet 13km moeten wandelen met rugzak op. Dat was achteraf niet verstandig.... Vanaf de middag was het alleen maar
. Na een goede nachtrust ging het wel weer....
Maar al anderhalve week heb ik een plek dat constant aan staat. NIet zozeer pijn doet, maar wel constant aanwezig is. Het blijft ook puur lokaal.
Geen idee hoe het komt. Eerste keer deze klacht.
/wel fijn om een persoonlijke fysio te hebben
/Netjes iedere dag oefeningen blijven doen.
Ik had het niet gezegd wanneer het over een half jaar was. Maar vier jaar, dat zie ik je wel doenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 23:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]![]()
[..]
Haha, oef, dat is wel weer een paar stappen extra. Maar hee, ook vier jaar. Dus wie weet!
Je werkt bij mijquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:28 schreef Tele6 het volgende:
Bij mijn oude werk was het ook een en al klachten, maar ze konden daar ook echt niet lekker vegetarisch cateren. Als je vega broodjes moet leveren voor een teamlunch, wat doe je dan? Ik zou denken aan bijv:
- Brie walnoten honing sla
- Oude kaas komkommer tomaat pesto
- Hummus gegrilde groenten tapenade
- Kruidenkaas bieslook komkommer
Enz enz
Wat deden ze:
- Hummus met niks
- Vegan kaas (nep jonge goudse) en komkommer
- Nep kipsatesalade
Zo teleurstellend
En dan van die oranje soep erbij waarvan je niet kan proeven of het pompoen, wortel, bloemkool-kerrie of courgette-kerrie is
Gelukkig maar!quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:32 schreef Vanyel het volgende:
Jetzt heb ik een paar keer lief gelachen en benadrukt hoe zielig ik was dus nu heb ik wel een paar dagen serieuze dope mee.
Drom zijn wij ook een heleboel trots op jou 😉quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nee bij de blokkies om had ik nergens last van. Toen liep ik ook zonder rugzak. Maar woensdag was evenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 23:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vervelend dit. Ook even een paar keer wat kortere wandelingen? En een persoonlijke fysio is inderdaad heel fijn. In een ver verleden op kamers gewoond in een huis waar ook een fysiotherapeut woonde die ook nog eens veel collega’s op bezoek kreeg. Was erg handig toen ik een keer t in m rug kreeg, had niet geweten hoe ik op de fiets naar een praktijk had moeten gaan, maar ik werd nu iedere paar dagen behandeld
Mss wat overbelast?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:36 schreef borisz het volgende:
Vanmiddag mishandeld door ma.![]()
Mn SI-gewricht links is al anderhalve week aanwezig. Vorige week was de massage een terroristische aanslag. Ditmaal was het al beter.Lijkt nu ook wel wel vooruit te gaan. Al had ik woensdag niet 13km moeten wandelen met rugzak op. Dat was achteraf niet verstandig.... Vanaf de middag was het alleen maar
. Na een goede nachtrust ging het wel weer....
Maar al anderhalve week heb ik een plek dat constant aan staat. NIet zozeer pijn doet, maar wel constant aanwezig is. Het blijft ook puur lokaal.
Geen idee hoe het komt. Eerste keer deze klacht.
/wel fijn om een persoonlijke fysio te hebben
/Netjes iedere dag oefeningen blijven doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 09:21 schreef Candaasje het volgende:
Tof en voor jou dus ook een ‘gouden overwinning’ dat je naar Parijs bent gegaan @:vlindertje89![]()
Ik zit weer eens op mijn vaste stekje in het tankstation![]()
Cappuccino en appelflap. Zo weer door naar huis.Grote stap zeg. Het zat er al lang aan te komen natuurlijk maar toch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier beginnen we we de dag met sport. Alweer. Nog even en ik groei aan de bank vast.
Verder tuinieren, misschien een museum (of morgen), stoel ruilen, ijsje eten. Vanavond als het goed is krokettenfeest vieren.Spoilers!
Jup, dat is een van de belangrijkste redenen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 10:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Duimen gaan aan @:candaasje Zou je dan ook dichterbij huis zitten en dus sneller thuis?
Dat scheelt echt flink. En misschien/hopelijk minder filesquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 10:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jup, dat is een van de belangrijkste redenen.De andere zaken zijn nog wel een soort van overkomelijk op zichzelf, maar het is een optelsom.
Het scheelt per dag 80km rijden, dus dat is best wat vrije tijd die ik anders kan besteden.
Maar goed, geen idee of het wat wordt. Er zitten nog wel wat mitsen en maren aan. Ik ben wel kieskeurig
Max twee jaarquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 09:30 schreef Yinny het volgende:
@:leeharveyoswald hoe gaat het met de huizenjacht? Want waar jullie nu zitten was toch maar voor een paar maanden ofzo?
Tof en voor jou dus ook een ‘gouden overwinning’ dat je naar Parijs bent gegaan @:vlindertje89![]()
Cappuccino en appelflap. Zo weer door naar huis.Whiiiii! Je kan het allemaal maar klaar hebben liggen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Zelfs al verstuurdquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Whiiiii! Je kan het allemaal maar klaar hebben liggen!
quote:
Cappuccino en appelflap. Zo weer door naar huis.Wat ik mij laatst afvroeg nadat we hier in Spanje bij de dierenarts waren, die vertelde dat het opkopen van dierenklinieken door investeringsmaatschappijen voor winst voor deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.aandeelhouders
hier nu wel begint maar nog niet zo'n enorm issue is als in Nederland of Engeland (waar hij vandaan komt, de meubelmakert had hem gecomplimenteerd met zijn goede Engels
) is waarom dierenartsen niet veel vaker gezamelijk praktijken beginnen?
La derecha oprime, la izquierda libera
Ik denk dat die investeringsmaatschappijen verleidelijk veel geld bieden, veel meer dan op iedere andere manier verkregen kan worden. En dat is toch een onderdeel van je pensioenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat ik mij laatst afvroeg nadat we hier in Spanje bij de dierenarts waren, die vertelde dat het opkopen van dierenklinieken door investeringsmaatschappijen voor winst voor deaandeelhouders
hier nu wel begint maar nog niet zo'n enorm issue is als in Nederland of Engeland (waar hij vandaan komt, de meubelmakert had hem gecomplimenteerd met zijn goede Engels
Ik was hier voor een nacht consult (poes had geen balans op de achterkant), lab onderzoek, antibiotica, en ontsmettingszalf voor de oortjes 90 euro kwijt. En overdag voor een kat met blaasontsteking, consult met alle tijd, antibiotica en ook La onderzoek, vier tientjes. Daarnaast werd er alle tijd genomen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk ook dat er erg lastig tegenop te concurreren is?
Mag ik je nummer? Dan bel ik jou om poes en mij op te halen als er weer eens iets is met poesquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik was hier voor een nacht consult (poes had geen balans op de achterkant), lab onderzoek, antibiotica, en ontsmettingszalf voor de oortjes 90 euro kwijt. En overdag voor een kat met blaasontsteking, consult met alle tijd, antibiotica en ook La onderzoek, vier tientjes. Daarnaast werd er alle tijd genomen.
Ons laatste bezoek in Nederland was nieuw paspoortje maken voor één van de drie, alle drie een reguliere enting + hondsdolheid. ¤400 en daar werd niet ruim de tijd genomen.
Ik denk dat het zowel op service als op bedragen vrij makkelijk concurreren is als zowel klant als personeel geen spons voor de aandeelhouders zijn.
Ik ook.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mag ik je nummer? Dan bel ik jou om poes en mij op te halen als er weer eens iets is met poes
Ja dat slaat toch nergens op. Benieuwd hoeveel daarvan onbelast bij een luie VVD'er beland die gratis geld wilt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ook.
Van de week, apk, bloedonderzoek en medicatie, 310 euro
Nou als je meer moet dan een jaarlijkse inenting dan loont het denk ik serieus wel om op en neer te rijdenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mag ik je nummer? Dan bel ik jou om poes en mij op te halen als er weer eens iets is met poes
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helaas, weer geen krokettenfeest vanavond. Dan moet die bbq maar weer een keer aan. Voor de 5e keer deze week. Zwaar
Rip aan de nabestaandequote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helaas, weer geen krokettenfeest vanavond. Dan moet die bbq maar weer een keer aan. Voor de 5e keer deze week. Zwaar
Nou, dat!quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou als je meer moet dan een jaarlijkse inenting dan loont het denk ik serieus wel om op en neer te rijden
De meeste dierenklinieken worden hier opgekocht door Evidensia (en een goede tweede Anicura). Er zijn wel wat praktijken die maatschappen vormen, dat was voorheen ook, maar dat is ook altijd al dikke ellende geweest en de grotere ketens bieden we voordelen in een markt waarin er een enorm tekort is aan dierenartsen. Laat staan ook nog eens dierenartsen die genoeg kapitaal hebben. (Mijn vorige werkgever kreeg zijn goedlopende praktijk amper aan de straatstenen verkocht. En dat was hartje Utrecht.)quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat ik mij laatst afvroeg nadat we hier in Spanje bij de dierenarts waren, die vertelde dat het opkopen van dierenklinieken door investeringsmaatschappijen voor winst voor deaandeelhouders
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Naar een andere holding?
#benieuwd
Te achterlijk voor woorden, hoe durven ze!quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja dat slaat toch nergens op. Benieuwd hoeveel daarvan onbelast bij een luie VVD'er beland die gratis geld wilt.
Die labapparatuur gaat hier in Spanje natuurlijk niet goedkoper zijn. Onze oudste poes heeft altijd al een hartruisje, onderzoeken in Nederland kost 450 euro, gaan we niet doen. Hier raad onze dierenarts het aan wel te doen want kost maar zeventig a tachtig euro.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Te achterlijk voor woorden, hoe durven ze!
....
Dure labapparatuur (vergt ook onderhoudscontracten...), personeel dat >6jaar studie doet om de resultaten fatsoenlijk te kunnen interpreteren, ook nog eens die 6 jaar studie, stages en ervaring om die 'apk' goed uit te kunnen voeren, medicatie moet ook ingekocht worden...
Niemand vindt het raar dat een fatsoenlijke eletricicien 60 euro per uur vraagt. Maar een dierenarts moet het niet wagen.
Dat ze goed verdienen (of meer moeten verdienen de assistenten dan) is geen probleem. Maar het verschil is in korte tijd enorm geworden. En wanneer ik het speciaal voer voor Elin bestel bij Zooplus ben ik voor 3 kg 41 euro kwijt en een paar jaar geleden bij hen 35 voor 1,5 kg. Ze mogen er best wat op verdienen maar dit is niet leuk meerquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Te achterlijk voor woorden, hoe durven ze!
....
Dure labapparatuur (vergt ook onderhoudscontracten...), personeel dat >6jaar studie doet om de resultaten fatsoenlijk te kunnen interpreteren, ook nog eens die 6 jaar studie, stages en ervaring om die 'apk' goed uit te kunnen voeren, medicatie moet ook ingekocht worden...
Niemand vindt het raar dat een fatsoenlijke eletricicien 60 euro per uur vraagt. Maar een dierenarts moet het niet wagen.
Het hangt er nogal vanaf wat voor apparatuur je hebt, of je specialisten in dienst hebt (er zit nogal wat verschil in kennis en kunde tussen artsen), of je je personeel fatsoenlijk betaalt… in zowel Nederland als België is het jarenlang echt slecht geweest. (Voor het geld moet je het overigens nog steeds niet doen) In België nog steeds; veel dierenartsen kunnen daar niet van hun salaris rondkomen. Over de salarissen van paraveterinairen hoeven we het niet eens te hebben.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die labapparatuur gaat hier in Spanje natuurlijk niet goedkoper zijn. Onze oudste poes heeft altijd al een hartruisje, onderzoeken in Nederland kost 450 euro, gaan we niet doen. Hier raad onze dierenarts het aan wel te doen want kost maar zeventig a tachtig euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |