abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214651403
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214651483
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/
pi_214651517
Yiehaaaaaaaa *O* *O* *O* *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_214651550
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:33 schreef Vanyel het volgende:

Nee hoor, die indruk kreeg ik echt niet.
}:|
pi_214651622
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:41 schreef Blues het volgende:
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/
WE HEERSEN!

Ja, ik ook B-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214651667
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:43 schreef Blues het volgende:

[..]
}:|
Zit je mij nou boos aan te kijken? :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:57:52 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214651890
*O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214651895
Maar wel fijn dat jullie allemaal juichen voor Lavreysen :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214651911
@vlindertje89 weer thuis *G*
Schattige bijnaam ;)
pi_214651918
Ik durf hier niet te juichen ivm spoilers :+
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:59:21 #11
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214651930
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik durf hier niet te juichen ivm spoilers :+
Spoilers van bijnaampjes ? :@
pi_214651948
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:58 schreef fietsie het volgende:
Maar wel fijn dat jullie allemaal juichen voor Lavreysen :)
Dat heb ik al eerder gedaan

Sifan, ach 5000 en 10000 is niets, nu de marathon _O-
pi_214651989
Ik had vandaag een Groente & Fruit Overblijver en een Vega Overblijver van de Albert Heijn. Ik had niet zo veel meer in huis en hoopte de vriezer lekker vol te kunnen leggen met vleesvervangers.

De buit:
- Sla
- Sla
- Sla
- Sla
- Sla
- Voordeelzak spinazie
- Hollandse wokgroenten
- Druiven
- Druiven
- Koriander
- Roomboter
- Roomboter
- Kant en klare gegrilde groente
- Krieltjes
- Minisalade geitenkaas peulvruchten
- Slagroomsoesjes

Ha ha ha ha ha :')
pi_214652014
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat heb ik al eerder gedaan

Sifan, ach 5000 en 10000 is niets, nu de marathon _O-
Sifan _O_

Die gaat vast morgen een recordpoging herstellen&bijkomen doen. Zondag weer aan de bak :X
pi_214652134
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:02 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag een Groente & Fruit Overblijver en een Vega Overblijver van de Albert Heijn. Ik had niet zo veel meer in huis en hoopte de vriezer lekker vol te kunnen leggen met vleesvervangers.

De buit:
- Sla
- Sla
- Sla
- Sla
- Sla
- Voordeelzak spinazie
- Hollandse wokgroenten
- Druiven
- Druiven
- Koriander
- Roomboter
- Roomboter
- Kant en klare gegrilde groente
- Krieltjes
- Minisalade geitenkaas peulvruchten
- Slagroomsoesjes

Slasoep maken (geen idee of dat lekker is)
pi_214652138
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:02 schreef Tele6 het volgende:

De buit:
- Sla
- Sla
- Sla
- Sla
- Sla
- Voordeelzak spinazie
- Hollandse wokgroenten
- Druiven
- Druiven
- Koriander

Dit zal wel een succes worden met je vriezer :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214652148
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja en smorgens broodje sla met sla, koffie met een halve krop sla, sla met sla en sla op een bedje van okee, sla voor lunch. Smullen ende smikkelen! :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214652240
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:48 schreef Vanyel het volgende:

Zit je mij nou boos aan te kijken? :'(
Nee beeb :* , je doks }:|
pi_214652246
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:58 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 weer thuis *G*
Schattige bijnaam ;)
En dit :D
pi_214652320
quote:

Ja, echt!
Vdg op werk spinaziesoep. Ook lekker!.

Overigens zijn veel collega's boosch qua betutteling:
Het personeels restaurant inclusief het eten voor de patiënten is overgegaan op gezonder.
Veel vega(n), geen frituur meer en bijna geen vlees meer.
+ een pittige prijsstijging, ook met je personeelskorting.
https://www.rodi.nl/bever(...)is-ziekenhuis-duurza
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:23:37 #21
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214652358
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:21 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja, echt!
Vdg op werk spinaziesoep. Ook lekker!.

Overigens zijn veel collega's boosch.
Het personeels restaurant inclusief het eten voor de patiënten is overgegaan op gezonder.
Veel vega(n), geen frituur meer en bijna geen vlees meer.
+ een pittige prijsstijging, ook met je personeelskorting.
Herkenbaar; na die overgang , die bij ons ook nog eens tegen het eind van de corona periode viel, is het restaurant nooit meer voller dan halfvol geweest. Terwijl het in 2018 nog een bouwkundig knelpunt was, waar uitbreiding voor gewenst werd...
pi_214652415
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Je hebt niet meegekregen dat dat fake-news was?

https://nos.nl/artikel/24(...)bedwantsen-in-parijs

PS: opgestookt door Russische trollen.
Oh, nee, niet meegekregen. Nou staat er in dat artikel opzich ook vooral dat ze er wel zijn maar niet ineens meer dan 'normaal' al, dus nog steeds niet verkeerd om zekere voor onzekere te nemen, zeker met zoveel verschillende bezoekers rond OS. Nu hopen op veel zon morgen, maar anders is het in elk geval maandag warm genoeg denk ik zo :+
pi_214652432
Bij mijn oude werk was het ook een en al klachten, maar ze konden daar ook echt niet lekker vegetarisch cateren. Als je vega broodjes moet leveren voor een teamlunch, wat doe je dan? Ik zou denken aan bijv:

- Brie walnoten honing sla
- Oude kaas komkommer tomaat pesto
- Hummus gegrilde groenten tapenade
- Kruidenkaas bieslook komkommer
Enz enz

Wat deden ze:
- Hummus met niks
- Vegan kaas (nep jonge goudse) en komkommer
- Nep kipsatesalade

Zo teleurstellend ;(
En dan van die oranje soep erbij waarvan je niet kan proeven of het pompoen, wortel, bloemkool-kerrie of courgette-kerrie is :')
pi_214652462
quote:

[..]
Het zijn dus wel ook allemaal verschillende zakken met sla. Vandaag heb ik drie zakken slamix (veldsla, rucola, kropsla) naar binnen gewerkt dus ik heb nog twee zakken slamix over voor morgen met de lunch. Dan morgen bij het avondeten de spinazie (B stelt voor palak paneer, dat is spinaziesaus, wel nog even checken of een zak van kussensloopformaat spinazie niet veel te veel is voor dat recept).

Ik eet me er wel doorheen :D
pi_214652478
Ohja, en verder weer lekker zitten janken voor de tv O+
pi_214652508
Dit is wel echt jouw zomer zo @vlindertje89 _O_
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:34:07 #27
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214652513
CBR heeft gewoonweg obscene achterstand nu, 5 december examen, is vandaag aangevraagd.

Soms vraag ik me wel eens af of die semi overheidsfuncties, zoals NS, of CBR, ergens ook een vorm van ... prestaties moeten leveren.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:35:40 #28
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214652536
Jezus, wat een hoop sla :')

Sinds kort weer aan het Geocachen omdat ik maar 1x per week sport (en vooruit, sambabandrepetitie tel ik ook mee als sport). En ik begin nu te merken dat m'n fietsconditie beter wordt, zo fijn O+

En wat tof dat je bent gegaan @vlindertje89! Stoer van jou O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:36:05 #29
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214652543
Vanmiddag mishandeld door ma. ;(
Mn SI-gewricht links is al anderhalve week aanwezig. Vorige week was de massage een terroristische aanslag. Ditmaal was het al beter. :) Lijkt nu ook wel wel vooruit te gaan. Al had ik woensdag niet 13km moeten wandelen met rugzak op. Dat was achteraf niet verstandig.... Vanaf de middag was het alleen maar :%. Na een goede nachtrust ging het wel weer....
Maar al anderhalve week heb ik een plek dat constant aan staat. NIet zozeer pijn doet, maar wel constant aanwezig is. Het blijft ook puur lokaal.
Geen idee hoe het komt. Eerste keer deze klacht.

/wel fijn om een persoonlijke fysio te hebben
/Netjes iedere dag oefeningen blijven doen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214652608
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:33 schreef Tele6 het volgende:
Dit is wel echt jouw zomer zo @:vlindertje89 _O_
Als sportliefhebber is het inderdaad een zomer om enorm van te genieten, en met het zelf erheen kunnen gaan natuurlijk al helemaal O+

Een jaar geleden durfde ik niet naar een hockeyfeest op Kampong (7km verderop) want te druk en vol en dronken mensen en vast veel te lange rijen voor de wc's en wat nou als.. En nu was ik in mn eentje 475km rijden verderop met ruim 14000 andere mensen in een stadion O+ :'(
pi_214652656
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohja, en verder weer lekker zitten janken voor de tv O+
Net als gisteren durfde ik niet te kijken. Maar met fietsen heb ik ook niet gekeken :D
pi_214652662
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:39 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Als sportliefhebber is het inderdaad een zomer om enorm van te genieten, en met het zelf erheen kunnen gaan natuurlijk al helemaal O+

Een jaar geleden durfde ik niet naar een hockeyfeest op Kampong (7km verderop) want te druk en vol en dronken mensen en vast veel te lange rijen voor de wc's en wat nou als.. En nu was ik in mn eentje 475km rijden verderop met ruim 14000 andere mensen in een stadion O+ :'(
Dat bedoel ik. Je bent zo goed bezig _O_ en zo fijn dat je ervan kan genieten O+
pi_214652700
quote:

[..]

Zo fijn voor je, zowel dat je gegaan bent maar ook zo genoten hebt. Over vier jaar naar LA?
pi_214652928
quote:

[..]

Prima risicoafweging. Hockeyfeestjes...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214652971
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Prima risicoafweging. Hockeyfeestjes...
:D :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zo fijn voor je, zowel dat je gegaan bent maar ook zo genoten hebt. Over vier jaar naar LA?
Haha, oef, dat is wel weer een paar stappen extra. Maar hee, ook vier jaar. Dus wie weet!
pi_214652996
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:36 schreef borisz het volgende:
Mn SI-gewricht links is al anderhalve week aanwezig. Vorige week was de massage een terroristische aanslag. Ditmaal was het al beter. :) Lijkt nu ook wel wel vooruit te gaan. Al had ik woensdag niet 13km moeten wandelen met rugzak op. Dat was achteraf niet verstandig.... Vanaf de middag was het alleen maar :%. Na een goede nachtrust ging het wel weer....
Maar al anderhalve week heb ik een plek dat constant aan staat. NIet zozeer pijn doet, maar wel constant aanwezig is. Het blijft ook puur lokaal.

Vervelend dit. Ook even een paar keer wat kortere wandelingen? En een persoonlijke fysio is inderdaad heel fijn. In een ver verleden op kamers gewoond in een huis waar ook een fysiotherapeut woonde die ook nog eens veel collega’s op bezoek kreeg. Was erg handig toen ik een keer t in m rug kreeg, had niet geweten hoe ik op de fiets naar een praktijk had moeten gaan, maar ik werd nu iedere paar dagen behandeld
pi_214653040
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:03 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
:D :D
[..]
Haha, oef, dat is wel weer een paar stappen extra. Maar hee, ook vier jaar. Dus wie weet!
Ik had het niet gezegd wanneer het over een half jaar was. Maar vier jaar, dat zie ik je wel doen
pi_214653151
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:28 schreef Tele6 het volgende:
Bij mijn oude werk was het ook een en al klachten, maar ze konden daar ook echt niet lekker vegetarisch cateren. Als je vega broodjes moet leveren voor een teamlunch, wat doe je dan? Ik zou denken aan bijv:

- Brie walnoten honing sla
- Oude kaas komkommer tomaat pesto
- Hummus gegrilde groenten tapenade
- Kruidenkaas bieslook komkommer
Enz enz

Wat deden ze:
- Hummus met niks
- Vegan kaas (nep jonge goudse) en komkommer
- Nep kipsatesalade

Zo teleurstellend ;(
En dan van die oranje soep erbij waarvan je niet kan proeven of het pompoen, wortel, bloemkool-kerrie of courgette-kerrie is :')
Je werkt bij mij O+ ;)
pi_214653247
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:32 schreef Vanyel het volgende:
Jetzt heb ik een paar keer lief gelachen en benadrukt hoe zielig ik was dus nu heb ik wel een paar dagen serieuze dope mee.
Gelukkig maar!
pi_214653252
quote:

[..]

Drom zijn wij ook een heleboel trots op jou 😉
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:23:29 #41
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214653263
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vervelend dit. Ook even een paar keer wat kortere wandelingen? En een persoonlijke fysio is inderdaad heel fijn. In een ver verleden op kamers gewoond in een huis waar ook een fysiotherapeut woonde die ook nog eens veel collega’s op bezoek kreeg. Was erg handig toen ik een keer t in m rug kreeg, had niet geweten hoe ik op de fiets naar een praktijk had moeten gaan, maar ik werd nu iedere paar dagen behandeld
Nee bij de blokkies om had ik nergens last van. Toen liep ik ook zonder rugzak. Maar woensdag was even :X
Denk dat ik nadat ik ziek was geworden een te lange tijd verkeerd heb gelegen oid. Tis nu nog wel aanwezig, maar al minder dan begin vd week.

@Tele Eerste maandag van de maand bij ons komen lunchen. Gegarandeerd meerdere soepen, salades en broodjes die je kan eten. ;-).
(Wordt op de dag zelf klaargemaakt door de dames van de catering, maar wel altijd goede lunches)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214653695
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:36 schreef borisz het volgende:

Mss wat overbelast?
Vervelend.
pi_214655197
Tof en voor jou dus ook een ‘gouden overwinning’ dat je naar Parijs bent gegaan @vlindertje89 *O*

Ik zit weer eens op mijn vaste stekje in het tankstation :')
Cappuccino en appelflap. Zo weer door naar huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214655323
@fietsie hele dikke knuffel! De situatie is momenteel al pijnlijk genoeg zonder de bijkomende moeilijkheden...

@Vanyel Bikkel! Vervelend dat je zelf om pijnmedicatie moet vragen en het niet standaard is geregeld, terwijl je al zo veel meer aan je hoofd hebt. Dikke knuffel en hopelijk kan je snel weer je eigen tuin in om te oogsten!

@borisz beterschap! Vervelend dat wandeling met rugzak pijnklachten oplevert...

@vlindertje89 Je bent echt een tof wijffie! Je hebt het gedaan! En een super ervaring rijker! Ik ben blij voor je en je mag ook supertrots op jezelf zijn!

@LeeHarveyOswald hoe gaat het met de huizenjacht? Want waar jullie nu zitten was toch maar voor een paar maanden ofzo?

@derLudolf zijn het ieder jaar dezelfde deelnemers aan het kamp tot een bepaalde leeftijd?

@Tele6 Kijk je uit dat je zelf niet groen wordt? >:)
Hopelijk is een volgend pakket met meer variatie!
pi_214655609
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 09:21 schreef Candaasje het volgende:
Tof en voor jou dus ook een ‘gouden overwinning’ dat je naar Parijs bent gegaan @:vlindertje89 *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grote stap zeg. Het zat er al lang aan te komen natuurlijk maar toch.

Hier beginnen we we de dag met sport. Alweer. Nog even en ik groei aan de bank vast.

Verder tuinieren, misschien een museum (of morgen), stoel ruilen, ijsje eten. Vanavond als het goed is krokettenfeest vieren.
Spoilers!
pi_214655787
Mogge!

Duimen gaan aan @Candaasje Zou je dan ook dichterbij huis zitten en dus sneller thuis?
pi_214656085
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Duimen gaan aan @:candaasje Zou je dan ook dichterbij huis zitten en dus sneller thuis?
Jup, dat is een van de belangrijkste redenen. :Y De andere zaken zijn nog wel een soort van overkomelijk op zichzelf, maar het is een optelsom.
Het scheelt per dag 80km rijden, dus dat is best wat vrije tijd die ik anders kan besteden.

Maar goed, geen idee of het wat wordt. Er zitten nog wel wat mitsen en maren aan. Ik ben wel kieskeurig :P
pi_214656504
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Jup, dat is een van de belangrijkste redenen. :Y De andere zaken zijn nog wel een soort van overkomelijk op zichzelf, maar het is een optelsom.
Het scheelt per dag 80km rijden, dus dat is best wat vrije tijd die ik anders kan besteden.

Maar goed, geen idee of het wat wordt. Er zitten nog wel wat mitsen en maren aan. Ik ben wel kieskeurig :P
Dat scheelt echt flink. En misschien/hopelijk minder files
pi_214656807
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 09:30 schreef Yinny het volgende:

@:leeharveyoswald hoe gaat het met de huizenjacht? Want waar jullie nu zitten was toch maar voor een paar maanden ofzo?

Max twee jaar :)

Het hele toffe huis met twee rivieren op het erf gaat hem niet worden, te veel vragen die onbeantwoord blijven (oa drinkwater en wat nou precies de deal is met de delen erf die van de buren zijn).

We zoeken rustig verder. We hebben er een stuk of drie die we bezocht hebben en die nog op de lijst blijven staan (en een stuk of vijftig die er af zijn :D )

(En voor wie het topic nog niet in de MyAT heeft: K&W / Nosotros vamos! Ise & LHO naar Spanje )
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_214656827
quote:
Tof en voor jou dus ook een ‘gouden overwinning’ dat je naar Parijs bent gegaan @:vlindertje89 *O*

SPOILER
Whiiiii! Je kan het allemaal maar klaar hebben liggen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214656843
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Whiiiii! Je kan het allemaal maar klaar hebben liggen!
Zelfs al verstuurd 8-)
pi_214656849
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Zelfs al verstuurd 8-)
*O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_214657249
quote:

SPOILER
Wat ik mij laatst afvroeg nadat we hier in Spanje bij de dierenarts waren, die vertelde dat het opkopen van dierenklinieken door investeringsmaatschappijen voor winst voor de :r aandeelhouders :r hier nu wel begint maar nog niet zo'n enorm issue is als in Nederland of Engeland (waar hij vandaan komt, de meubelmakert had hem gecomplimenteerd met zijn goede Engels :') ) is waarom dierenartsen niet veel vaker gezamelijk praktijken beginnen?
pi_214657333
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wat ik mij laatst afvroeg nadat we hier in Spanje bij de dierenarts waren, die vertelde dat het opkopen van dierenklinieken door investeringsmaatschappijen voor winst voor de :r aandeelhouders :r hier nu wel begint maar nog niet zo'n enorm issue is als in Nederland of Engeland (waar hij vandaan komt, de meubelmakert had hem gecomplimenteerd met zijn goede Engels :') ) is waarom dierenartsen niet veel vaker gezamelijk praktijken beginnen?
Ik denk dat die investeringsmaatschappijen verleidelijk veel geld bieden, veel meer dan op iedere andere manier verkregen kan worden. En dat is toch een onderdeel van je pensioen
pi_214657358
Ik denk ook dat er erg lastig tegenop te concurreren is?
pi_214657465
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk ook dat er erg lastig tegenop te concurreren is?
Ik was hier voor een nacht consult (poes had geen balans op de achterkant), lab onderzoek, antibiotica, en ontsmettingszalf voor de oortjes 90 euro kwijt. En overdag voor een kat met blaasontsteking, consult met alle tijd, antibiotica en ook La onderzoek, vier tientjes. Daarnaast werd er alle tijd genomen.

Ons laatste bezoek in Nederland was nieuw paspoortje maken voor één van de drie, alle drie een reguliere enting + hondsdolheid. ¤400 en daar werd niet ruim de tijd genomen.

Ik denk dat het zowel op service als op bedragen vrij makkelijk concurreren is als zowel klant als personeel geen spons voor de aandeelhouders zijn.
pi_214657466
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Zelfs al verstuurd 8-)
Naar een andere holding?
#benieuwd
pi_214657505
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik was hier voor een nacht consult (poes had geen balans op de achterkant), lab onderzoek, antibiotica, en ontsmettingszalf voor de oortjes 90 euro kwijt. En overdag voor een kat met blaasontsteking, consult met alle tijd, antibiotica en ook La onderzoek, vier tientjes. Daarnaast werd er alle tijd genomen.

Ons laatste bezoek in Nederland was nieuw paspoortje maken voor één van de drie, alle drie een reguliere enting + hondsdolheid. ¤400 en daar werd niet ruim de tijd genomen.

Ik denk dat het zowel op service als op bedragen vrij makkelijk concurreren is als zowel klant als personeel geen spons voor de aandeelhouders zijn.
Mag ik je nummer? Dan bel ik jou om poes en mij op te halen als er weer eens iets is met poes
pi_214657518
Ik mocht gisteren ook weer 98 euro aftikken bij de assistente. Ze nemen gelukkig wel de tijd en ik claim die tijd ook echt. Voor 98 euro willen Piep en ik alle aandacht :Y
Spoilers!
pi_214657544
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Mag ik je nummer? Dan bel ik jou om poes en mij op te halen als er weer eens iets is met poes
Ik ook.
Van de week, apk, bloedonderzoek en medicatie, 310 euro :o
pi_214657559
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ook.
Van de week, apk, bloedonderzoek en medicatie, 310 euro :o
Ja dat slaat toch nergens op. Benieuwd hoeveel daarvan onbelast bij een luie VVD'er beland die gratis geld wilt.
pi_214657564
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nou als je meer moet dan een jaarlijkse inenting dan loont het denk ik serieus wel om op en neer te rijden :')
pi_214657567
Helaas, weer geen krokettenfeest vanavond. Dan moet die bbq maar weer een keer aan. Voor de 5e keer deze week. Zwaar ;(
Spoilers!
pi_214657576
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helaas, weer geen krokettenfeest vanavond. Dan moet die bbq maar weer een keer aan. Voor de 5e keer deze week. Zwaar ;(
pi_214657579
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Rip aan de nabestaande
pi_214657587
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nou als je meer moet dan een jaarlijkse inenting dan loont het denk ik serieus wel om op en neer te rijden :')
Nou, dat!
pi_214657595
Met de solensia kon ik eindelijk mn verzekering gaan maximaliseren, maar dat was dus geen optie voor poes :')
pi_214657616
Wij hebben dit jaar nog geen 1x de bbq aangehad :D
pi_214657620
Overigens is het meest absurde verhaal nog met onze poes Flor. Die zou of schade aan de darmen hebben, of fip (dodelijke mutatie van een virus). Maar ze moesten opereren om daar achter te komen. Zou vierhonderd euro kosten, en als het iets met de darmen was ca 1200.

Was fip, poes dood, iedereen sad, of we even 1300 euro wilde aftikken.

Verhaal voorgelegd, wisten ze niets meer van. Zonder te betalen vertrokken en gezegd dat ze maar moesten bellen als ze het wel weer wisten. Uit eindelijk 480 euro afgerekend (Caressa in roffa)
pi_214657653
Wat ik niet fijn vind is dat de prijslijst niet meer op de site staat. Dan weet je, bij een wat jongere kat dan Elin, of een verzekering slim is.
pi_214657690
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De meeste dierenklinieken worden hier opgekocht door Evidensia (en een goede tweede Anicura). Er zijn wel wat praktijken die maatschappen vormen, dat was voorheen ook, maar dat is ook altijd al dikke ellende geweest en de grotere ketens bieden we voordelen in een markt waarin er een enorm tekort is aan dierenartsen. Laat staan ook nog eens dierenartsen die genoeg kapitaal hebben. (Mijn vorige werkgever kreeg zijn goedlopende praktijk amper aan de straatstenen verkocht. En dat was hartje Utrecht.)

Ik heb hier wel eens eerder een stuk geplaatst over de Evidensia's en de hele hetze eromgeen en hoe dubbel ik er in sta. Dubbel omdat ik geen fan ben van de 'winstmaximalisatie' die vooral de bankreningen van de investeerders spekt. Ik heb niet de illlusie dat Nesté en co investeren vanuit idealistisch oogpunt.

Maar daartegenover ook het feit dat deze grote investeerders toch ook heel veel dingen mogelijk maken, die jarenlang nooit mogelijk zijn geweest. Van echt veel betere diergeneeskunde kunnen beoefenen, groei voor het personeel in kennis en kunde (door het samenbrengen van specialisten en het ontwikkelen van onderwijsprogramma's, ook voor de paraveterinairen), , tot (iets) betere salarissen. Dankzij het oprukken van de grotere ketens met daarbij ook de bouw van meerdere dierenziekenhuizen, wordt over de gehele linie gekeken het niveau van de zorg omhoog getild. En ook de bereikbaarheid en mogelijkheden tot intensieve zorg in de nacht/weekenden/feestdagen.

Niet dat ik alle prijssteigingen kan verantwoorden, maar wel veel. Want ik vind dat het werk van dierenartsen en paraveterinairen vele jaren lang echt zwaar ondermaats beloond is (en nog steeds wordt). En men wil steeds meer, (je wil niet weten hoe veeleisend men kan zijn), dat kan vaak ook, maar er zijn er genoeg die dan ook wel graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Ik schreef ooit onderstaande stuk, als reactie op alle ongenuanceerde, niet zelden hatelijke berichten aan 'ons' adres in de media/ op social media. Waarom ik dit werk nog doe. En waarom ik, ondanks dat ik voor zo'n keten werk, toch ook trots ben op mijn werkplek.

SPOILER
pi_214657696
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:49 schreef AnneX het volgende:

[..]
Naar een andere holding?
#benieuwd
SPOILER
pi_214657712
@Candaasje wat een goed stuk _O_ Succes met solliciteren ^O^
pi_214657713
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja dat slaat toch nergens op. Benieuwd hoeveel daarvan onbelast bij een luie VVD'er beland die gratis geld wilt.
Te achterlijk voor woorden, hoe durven ze!

....

Dure labapparatuur (vergt ook onderhoudscontracten...), personeel dat >6jaar studie doet om de resultaten fatsoenlijk te kunnen interpreteren, ook nog eens die 6 jaar studie, stages en ervaring om die 'apk' goed uit te kunnen voeren, medicatie moet ook ingekocht worden...

Niemand vindt het raar dat een fatsoenlijke eletricicien 60 euro per uur vraagt. Maar een dierenarts moet het niet wagen.
pi_214657720
Goed, ik ga slapen. Vannacht weer werken. :W
pi_214657751
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

....

Dure labapparatuur (vergt ook onderhoudscontracten...), personeel dat >6jaar studie doet om de resultaten fatsoenlijk te kunnen interpreteren, ook nog eens die 6 jaar studie, stages en ervaring om die 'apk' goed uit te kunnen voeren, medicatie moet ook ingekocht worden...

Niemand vindt het raar dat een fatsoenlijke eletricicien 60 euro per uur vraagt. Maar een dierenarts moet het niet wagen.
Die labapparatuur gaat hier in Spanje natuurlijk niet goedkoper zijn. Onze oudste poes heeft altijd al een hartruisje, onderzoeken in Nederland kost 450 euro, gaan we niet doen. Hier raad onze dierenarts het aan wel te doen want kost maar zeventig a tachtig euro.
pi_214657821
Kleine update. Bij het beachvolleybal wordt de kleine broekjeswedstrijd gewonnen door Canada. Prachtig wit op gebronsde huid.

Maar!

Er zijn ook grote broekjes, bij beach volleyland Brazilië notabene.
Spoilers!
pi_214657822
Een electricien verliest ook veel tijd, dus niet helemaal een eerlijke vergelijking.
pi_214657830
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

....

Dat ze goed verdienen (of meer moeten verdienen de assistenten dan) is geen probleem. Maar het verschil is in korte tijd enorm geworden. En wanneer ik het speciaal voer voor Elin bestel bij Zooplus ben ik voor 3 kg 41 euro kwijt en een paar jaar geleden bij hen 35 voor 1,5 kg. Ze mogen er best wat op verdienen maar dit is niet leuk meer
pi_214657859
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Die labapparatuur gaat hier in Spanje natuurlijk niet goedkoper zijn. Onze oudste poes heeft altijd al een hartruisje, onderzoeken in Nederland kost 450 euro, gaan we niet doen. Hier raad onze dierenarts het aan wel te doen want kost maar zeventig a tachtig euro.
Het hangt er nogal vanaf wat voor apparatuur je hebt, of je specialisten in dienst hebt (er zit nogal wat verschil in kennis en kunde tussen artsen), of je je personeel fatsoenlijk betaalt… in zowel Nederland als België is het jarenlang echt slecht geweest. (Voor het geld moet je het overigens nog steeds niet doen) In België nog steeds; veel dierenartsen kunnen daar niet van hun salaris rondkomen. Over de salarissen van paraveterinairen hoeven we het niet eens te hebben.

Om jouw voorbeeld te nemen: in Nederland verwacht ik dat je voor 450 euro bij een Europees specialist cardiologie komt. (Zo niet, andere dierenarts zoeken) Dat is een dierenarts die nog een aantal jaar langer heeft gestudeerd, extra examens heeft afgelegd en naast het werk moet blijven onderzoeken en publiceren. Daar mag imho best wat tegenover staan. (Humaan betaal je ook meer voor dit niveau expertise/kennis)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')