abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212707596
Tien jaar geleden zijn we een bakkerij begonnen ( CUL / [Volgtopic] Bakkerij beginnen! #23 - Wie wil er opslag? ), en die hebben we per 1 oktober 2023 verkocht.

Ons huis is per 1 mei 2024 verkocht.

Van de opbrengst daarvan gaan we naar Asturias (of Cantabria, een heel strak omlijnd plan ligt er niet).

We gaan met vrienden van ons (moeder en volwassen dochter).

Die ideeën voor wat we daar gaan doen qua levensvoorziening lopen uiteen en laten we vooral aan het pand afhangen, maar het liefst zo min mogelijk *)

Isegrim is tegenwoordig gediplomeerd meubelmaker en heeft een klusbedrijf. Naast dat we een bouwproject willen, moet er dus ook een werkplaats bij zitten.

Iets van B&B kamers en/of minicamping zou mooi zijn, en een klein restaurant, al dan niet alleen voor eigen gasten, staat ook hoog op de wensenlijst.

Verder zien we het wel. We gaan eerst wat huren (of opknappen in ruil voor gratis verblijf) en vanuit hier - we zitten nu voor een voorverkenning een ruime week in Spanje - verder zoeken.

Updates, klussigheden, en de Ik Vertrek perikelen zal ik hier plaatsen :s)
pi_212707642
*O*
Spoilers!
pi_212707669
Heel erg veel plezier in het zo min mogelijk doen en ook succes met de komende activiteiten ^O^
pi_212707671
Yeahhhh een nieuw topic *O*
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 5 maart 2024 @ 20:34:58 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212707675
Dit ga ik natuurlijk ook volgen en als eventuele toekomstige vakantiebestemming bekijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212707685
Yeah nieuw topic *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_212707728
Jaaaa….spannund. Laten de avonturen maar beginnen.
🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇳🇱
pi_212707732
We logeren nu in één van de tijdelijke locaties waar we vanaf mei mogelijk semi-permanent gaan bivakkeren. We gaan ook nog twee andere opties bekijken daarvoor.

We zitten nu in een hórreo met zeven schapen (en eerder vandaag ineens een oud paard?).

[/url]

Inmiddels ook vijf panden voor koop bezichtigd. Twee al in mei, en nu nog eens drie.

Deze trip is in elk geval deze afgevallen:

https://www.idealista.com/inmueble/103807058/

Te klein, en constructief echt veel te veel werk. Wel een grandioos mooie ligging.
pi_212708024
Ik volg natuurlijk ook *O*
pi_212708558
Zeer ouderwetse TVP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 maart 2024 @ 13:59:29 #11
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_212715756
Hele mooie regio. Ik ben benieuwd naar wat jullie gaan doen.

Pro tip: heel snel goed Spaans leren.
Siesta & Fiesta!
pi_212717281
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 13:59 schreef Bramito het volgende:
Hele mooie regio. Ik ben benieuwd naar wat jullie gaan doen.

Pro tip: heel snel goed Spaans leren.
We zijn nu de basis aan het leggen met DuoLingo en basic dingen als telefoon op spaans zetten. Zodra we hier zitten willen we Spaanse les gaan volgen, dat gaat toch beter hier dan in Nederland.
  woensdag 6 maart 2024 @ 16:25:55 #13
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_212717678
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2024 15:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
We zijn nu de basis aan het leggen met DuoLingo en basic dingen als telefoon op spaans zetten. Zodra we hier zitten willen we Spaanse les gaan volgen, dat gaat toch beter hier dan in Nederland.
Komt goed man. Echt prioriteit van maken.

Kan je daarna de TT aanpassen :P
Siesta & Fiesta!
pi_212718395
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 16:25 schreef Bramito het volgende:

[..]
Komt goed man. Echt prioriteit van maken.

Kan je daarna de TT aanpassen :P
Nos vamos? Ik dacht dat ik 'm goed had
  woensdag 6 maart 2024 @ 18:05:38 #15
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_212718806
quote:
10s.gif Op woensdag 6 maart 2024 17:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
“Nos vamos” inderdaad.
Siesta & Fiesta!
pi_212718858
quote:
10s.gif Op woensdag 6 maart 2024 17:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Amateur! :*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 maart 2024 @ 18:11:51 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212718865
*volg
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_212719150
Leuk, succes. Idealista heb ik ook ons terrein op gevonden (Portugal).

quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2024 15:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Je kan heel goed Spaans leren via een video-verbinding. Heb ik ook met Portugees gedaan (Preply is een van de websites daarvoor). Je kan wachten tot je daadwerkelijk verhuisd, maar het wordt gewaardeerd als je al moeite hebt genomen om Spaans te leren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Managarm op 06-03-2024 18:50:57 ]
pi_212725651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 18:40 schreef Managarm het volgende:
Leuk, succes. Idealista heb ik ook ons terrein op gevonden (Portugal).
[..]
Je kan heel goed Spaans leren via een video-verbinding. Heb ik ook met Portugees gedaan (Preply is een van de websites daarvoor). Je kan wachten tot je daadwerkelijk verhuisd, maar het wordt gewaardeerd als je al moeite hebt genomen om Spaans te leren.
We wonen hier eerst per 1 mei tijdelijk, waarschijnlijk in de hórreo waar we nu ook zitten, specifiek om op regios, woningen, micro-klimaten te bekijken (de ene berghelling is nu al bijna zomers met alle bomen groen en magnolia in de bloei, waar de andere helling nog kouder en natter dan Nederland is).

Anders dan een beetje rond rijden op de motor om naar panden en plekken te kijken hebben we dan niet veel omhanden, dus dit is wat ons betreft dan ook de ideale periode om hier taalles te nemen :)
pi_212726542
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2024 10:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
We wonen hier eerst per 1 mei tijdelijk, waarschijnlijk in de hórreo waar we nu ook zitten, specifiek om op regios, woningen, micro-klimaten te bekijken (de ene berghelling is nu al bijna zomers met alle bomen groen en magnolia in de bloei, waar de andere helling nog kouder en natter dan Nederland is).

Anders dan een beetje rond rijden op de motor om naar panden en plekken te kijken hebben we dan niet veel omhanden, dus dit is wat ons betreft dan ook de ideale periode om hier taalles te nemen :)
Succes, let wel op dat je wel binnen 30 minuten rijden van een behoorlijke plaats zit, afgelegen klinkt leuk, maar vooral in het begin als je nog bezig bent aan je huis hakken die kilometers er hard in als je weer iets vergeten bent.
pi_212726554
quote:
10s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
:D nee.
Opfokken! ;) .
pi_212726585
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:13 schreef Managarm het volgende:

[..]
Succes, let wel op dat je wel binnen 30 minuten rijden van een behoorlijke plaats zit, afgelegen klinkt leuk, maar vooral in het begin als je nog bezig bent aan je huis hakken die kilometers er hard in als je weer iets vergeten bent.
Ja, ik vergeet met mijn adhd consequent de helft van de boodschappen en ga nu drie keer per dag naar de supermarkt. Ik ben mij hier dus behoorlijk bewust van :')

We hebben gesproken met een Nederlandse vrouw die hier een huis van onder tot boven zelf verbouwd heeft, en die heeft dus wel eens voor nog eens ¤150 een vrachtwagen voor moeten laten rijden met vergeten spullen :o
  donderdag 7 maart 2024 @ 13:28:18 #25
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_212727397
Hoe komt het eigenlijk dat jullie van een relatief grote, en internationale stad nu naar toch wel de middle of nowhere vertrekken?
Siesta & Fiesta!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')