SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------
Had eigenlijk niets anders verwacht, bizar dat dit zo'n lange nasleep heeft gehad.
[ Bericht 14% gewijzigd door Jippie op 09-08-2024 18:29:50 ]
Verdomme, ben het een keer eens met Mikey. Alsof Pasen en Pinksterren op 1 dag vallen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:57 schreef Mikeytt het volgende:
Door en door triest. En men moet nog geloven dat de rechtsstaat er is in hun voordeel? Ben er wel klaar mee.
Politiegeweld ALTIJD veroordelen, of je het nou met de gewonde eens bent of niet.
Nee, juist altijd geweld tegen politie veroordelen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:57 schreef Mikeytt het volgende:
Door en door triest. En men moet nog geloven dat de rechtsstaat er is in hun voordeel? Ben er wel klaar mee.
Politiegeweld ALTIJD veroordelen, of je het nou met de gewonde eens bent of niet.
Er is geen enkele aanwijzing dat deze vrouw zich schuldig zou hebben gemaakt aan geweld tegen de politie. Verder was ze op dat moment geen enkel gevaar voor de openbare orde.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, juist altijd geweld tegen politie veroordelen.
We leven hier niet in de USA met slechtopgeleide agenten, die op alles schieten wat beweegt omdat er op hun kan worden geschoten.
Dan verhuis je toch naar Rusland. Daar is het vast beter.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:26 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
Typisch weerhet is dat er camera's op gericht waren, anders had ze nog een horde agenten in haar nek kunnen verwachten en een aangifte van mishandeling van een ambtenaar in functie, waar die oh zo onafhankelijke en rechtvaardige rechters dan ook met alle plezier vol in meegaan.
Wat een schofterig nepland is dit toch ook.
Iets met klok en klepel:quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, juist altijd geweld tegen politie veroordelen.
We leven hier niet in de USA met slechtopgeleide agenten, die op alles schieten wat beweegt omdat er op hun kan worden geschoten.
Met alle liefde. Verzorg jij het vervoer?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan verhuis je toch naar Rusland. Daar is het vast beter.
Ik wil je ticket wel betalen hoor.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:31 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Met alle liefde. Verzorg jij het vervoer?
Niet lullen, maar poetsen!quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik wil je ticket wel betalen hoor.
Je durft niet hequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:34 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Niet lullen, maar poetsen!
Snap je wat het spreekwoord betekent? Kom op, actie! Ik laat dit achterlijke kutland liever vandaag dan morgen achter me.quote:
Er gold een noodverordening, er was vreselijk veel gereld en gesloopt en die vrouw had gewoon weg moeten gaan zoals haar opgedragen was.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanwijzing dat deze vrouw zich schuldig zou hebben gemaakt aan geweld tegen de politie. Verder was ze op dat moment geen enkel gevaar voor de openbare orde.
In Nederland worden agenten beslist beter opgeleid dan in de Verenigde Staten, maar dat betekent niet dat ze onfeilbaar zijn. Ook de selectieprocedure is niet onfeilbaar. Sander Vreeswijk zat ook bij de politie.
In elke beroepsgroep bevindt zich uitschot. Maar ook dat uitschot waagt zijn/haarleven om de orde in ons land te handhaven en dat mag best gerespecteerd worden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:30 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Iets met klok en klepel:
https://nos.nl/regio/zh-r(...)te%20wordt%20geboeid.
https://nos.nl/artikel/24(...)ie-op-trekker-schoot
Even 2 seconden gegoogled.
Prima dat jij net zoals die mensen op Dumpert in de veronderstelling bent dat een agent per definitie vrijuit moet gaan, maar mensen die wel na kunnen denken weten dat het uitschot zich ook tussen de agenten bevindt.
En waar zou je dan heen gaan?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:44 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Snap je wat het spreekwoord betekent? Kom op, actie! Ik laat dit achterlijke kutland liever vandaag dan morgen achter me.
Die vrouw heet Denisa Stastna en is Tsjechische. Ik denk dat er een goede mogelijkheid is dat ze de bevelen van de ME om dat plein te verlaten, niet verstaan heeft.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:48 schreef Jippie het volgende:
[..]
Er gold een noodverordening, er was vreselijk veel gereld en gesloopt en die vrouw had gewoon weg moeten gaan zoals haar opgedragen was.
Het is niet zo dat ik haar haar verwondingen gun of zo, ze is lelijk ten val gekomen, dat is vreselijk. Maar ze was wel echt stront eigenwijs om te blijven staan.
Vervelend voor haar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Die vrouw heet Denisa Stastna en is Tsjechische. Ik denk dat er een goede mogelijkheid is dat ze de bevelen van de ME om dat plein te verlaten, niet verstaan heeft.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:50 schreef Jippie het volgende:
[..]
In elke beroepsgroep bevindt zich uitschot. Maar ook dat uitschot waagt zijn/haarleven om de orde in ons land te handhaven en dat mag best gerespecteerd worden.
Dacht ze dat op een folkloristisch evenement terecht was gekomen? Dat weekend waren er overal rellen, ze was toch niet achterlijk of zo?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Die vrouw heet Denisa Stastna en is Tsjechische. Ik denk dat er een goede mogelijkheid is dat ze de bevelen van de ME om dat plein te verlaten, niet verstaan heeft.
Dit soort vragen mag je lekker in DM stellen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En waar zou je dan heen gaan?
Laat maar dan. Hoef geen wappies in mijn dm.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:56 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Dit soort vragen mag je lekker in DM stellen.
Hebben die niet zomaar klappen gekregen uit het niets tijdens de woonprotest demonstratie in Rotterdam?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:07 schreef Kickinalfa het volgende:
Had ze maar voor Extinction rebellion moeten protesteren, dan helpt de politie je.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is hier nog wat uit gekomen? Poging tot moord?
En wat als je wel in zo'n situatie komt? Wat mogen ze dan met je doen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mevrouw was ongetwijfeld al een aantal keer gevorderd het gebied te verlaten. Nog voordat men haar oren schoon spoot.
Gek dat ik nou nooit in zulk soort situaties terecht kom.
Dat zullen Fokkers nooit gebeuren, die komen niet buiten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:55 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
Snap je wel dat jij ooit die onschuldige kunt zijn die voor de bus wordt gegooid?
Oh ze dacht dat ze in een gezellig Dutch Evenement terecht was gekomen zeker?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat was dit ook. Dat apparaat was niet geschikt voor deze afstanden dit mee te doen. Ook gezien het letsel van de dame in kwestie.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:00 schreef -XOR- het volgende:
Als dit gericht was, was het gewoon een poging tot doodslag.
Nee, maar we hebben een internationaal strafhof enzo, dus we zullen vast wel aan de goede kant van de geschiedenis staan. Lekker geloven in luchtkastelen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat zullen Fokkers nooit gebeuren, die komen niet buiten.
In de omstandigheid van de coronapolitiestaat en een laarzenlikkende rechterlijke macht was het wel passend ja.quote:• 9 april 2024 - Oordeel Gerechtshof - Op 9 april 2024 heeft het Gerechtshof in ’s-Hertogenbosch geoordeeld dat het beklag dient te worden afgewezen. Naar het oordeel van het hof is er gelet op de omstandigheden sprake van gepast geweld.
Helemaal niet relevant.quote:Uit de medische stukken is niet gebleken van zwaar lichamelijk letsel.
Waarom moest die gericht worden dan?quote:Op de camerabeelden heeft het hof waargenomen dat de waterwerper gericht is geweest op een groep mensen en dat klaagster daarbij ongelukkig is getroffen.
Voorwaardelijk opzet doen we niet meer aan als het niet uitkomt?quote:Volgens het hof is er geen blijk van opzet. Het hof heeft daarbij in aanmerking genomen dat met een waterwerper - onder deze omstandigheden - niet nauwkeurig kan worden gericht en dat er een vertraging zit tussen de bediening en de daadwerkelijke straal.
Met deze laffe prutsers van de rechterlijke macht niet nee.quote:Het hof oordeelt dat een succesvolle vervolging van beklaagde niet valt te verwachten.
Tegen een uitspraak in een artikel 12 procedure is helaas geen hoger beroep mogelijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat was dit ook. Dat apparaat was niet geschikt voor deze afstanden dit mee te doen. Ook gezien het letsel van de dame in kwestie.
Mag wel een hoger beroepje worden.
Ga jij nou maar lekker sparren met de conducteur.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En wat als je wel in zo'n situatie komt? Wat mogen ze dan met je doen?
Of denk jij dat je kan ontsnappen aan de geldende macht? Zonder tegenmacht!
victim blaimingquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:07 schreef maily het volgende:
[..]
Oh ze dacht dat ze in een gezellig Dutch Evenement terecht was gekomen zeker?
Het mooie is dus dat als een agent in zijn proces-verbaal noteert dat er een slaande beweging werd gemaakt waarbij hij niet werd geraakt, of hij wel werd geraakt zonder zichtbaar letsel, maar met de toevoeging dat het hem wel pijn heeft gedaan, dat genoeg is om je voor mishandeling te veroordelenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de omstandigheid van de coronapolitiestaat en een laarzenlikkende rechterlijke macht was het wel passend ja.
[..]
Helemaal niet relevant.
[..]
Waarom moest die gericht worden dan?
[..]
Voorwaardelijk opzet doen we niet meer aan als het niet uitkomt?
[..]
Met deze laffe prutsers van de rechterlijke macht niet nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Onzin, iedereen weet dat als je te eigenwijs bent om de orders van een agent op te volgen daar consequenties aan kunnen zitten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:16 schreef Origami94 het volgende:
[..]
victim blaiming
volgende keer gewoon paar kogels erin, had ze daar maar niet moeten staan
Is er gezegd dat ze weg moest gaan anders zouden ze haar beschieten ja?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:16 schreef Origami94 het volgende:
[..]
victim blaiming
volgende keer gewoon paar kogels erin, had ze daar maar niet moeten staan
Enge tweets beoordelen ja.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:24 schreef Harvest89 het volgende:
Ik zal maar beleefd blijven en niet zeggen wat je met complotwappies zou kunnen doen.
Maar ik kan me goed voorstellen dat het OM belangrijkere zaken op tafel heeft liggen.
O jaquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ga jij nou maar lekker sparren met de conducteur.
Lijkt mij ook ja. Ben geen wappie fan maar dit is tamelijk bizar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:00 schreef -XOR- het volgende:
Als dit gericht was, was het gewoon een poging tot doodslag.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kijk deze wappie eens 'afdruipen'
Suits her right, had ze daar maar niet moeten lopen. Maar o wee als je een agent verkeerd aankijkt, dan mag je lekker 120 uur schoffelen. Met de hartelijke groeten van onze rechtstaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat mag nooit een excuus zijn voor buitensporig politiegeweld.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:21 schreef Jippie het volgende:
Onzin, iedereen weet dat als je te eigenwijs bent om de orders van een agent op te volgen daar consequenties aan kunnen zitten.
Volgens mij ben je in de war met boeren op trekkersquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:07 schreef Kickinalfa het volgende:
Had ze maar voor Extinction rebellion moeten protesteren, dan helpt de politie je.
Nou dat is dan haar probleem. Ik kan me dit voorval nog goed herinneren en mijn eerste reactie was destijds al : net goed ! Zo denk ik er nog steeds over.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik vind dat er wel een punt gemaakt wordt door bepaalde users hier, de beelden zijn duidelijk genoeg. Er wordt bewust onnodig letsel toegebracht aan iemand die op dat moment geen enkel gevaar vormde en ook niet kon vormen binnen redelijke tijd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Onzin, iedereen weet dat als je te eigenwijs bent om de orders van een agent op te volgen daar consequenties aan kunnen zitten.
Ik ben het wel met je eens dat de gevolgen disproportioneel waren, maar dan nog denk ik dat de agente enkel haar orders heeft opgevolgd. En dus terecht heeft gehandeld. Er wordt nu niets voor niets geseponeerd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar dat mag nooit een excuus zijn voor buitensporig politiegeweld.
En daar hoort excessief geweld bij zoals een paar kogels?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hangt van de gegeven orders af.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:48 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En daar hoort excessief geweld bij zoals een paar kogels?
Ja dit kun je toch echt tot in het bespottelijke doortrekken. De nazi's volgden ook alleen maar orders op, hadden ook als taak om de orde te handhaven en vonden ook dat ze niets verkeerd deden. Als de geschiedenis zich anders had voltrokken, was dat wellicht ook de consensus geweest. Wij zien het toch echt anders met de kennis van nu.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat de gevolgen disproportioneel waren, maar dan nog denk ik dat de agente enkel haar orders heeft opgevolgd. En dus terecht heeft gehandeld. Er wordt nu niets voor niets geseponeerd.
In hoeverre die agente hier alleen maar orders heeft opgevolgd, is nog maar de vraag, maar dat ontslaat haar op geen enkele manier van haar individuele verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:18 schreef Jippie het volgende:
Ik ben het wel met je eens dat de gevolgen disproportioneel waren, maar dan nog denk ik dat de agente enkel haar orders heeft opgevolgd. En dus terecht heeft gehandeld. Er wordt nu niets voor niets geseponeerd.
Alles gaat mis in deze post.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het OM hoeft ook niet transparant te zijn joh, ze zijn openbaar enkel in naam:quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In hoeverre die agente hier alleen maar orders heeft opgevolgd, is nog maar de vraag, maar dat ontslaat haar op geen enkele manier van haar individuele verantwoordelijkheid.
De wijze waarop dit sepot tot stand komt, is overigens ook uitermate dubieus.
Denisa deed aangifte van poging tot doodslag.
Na onderzoek door de Rijksrecherche besluit het OM tot vervolging van de agente wegens mishandeling.
Vervolgens spant Denisa een artikel 12 procedure aan om alsnog vervolging wegens doodslag af te dwingen.
Het Gerechtshof wijst de eis af.
Uiteindelijk besluit het OM om ook de aanklacht van mishandeling te laten vallen.
En dat laatste is nogal vreemd. Aanvankelijk vond het OM nog dat er reden was om de agente wegens mishandeling te vervolgen, maar ziet daar na de uitspraak van het Gerechtshof toch van af.
Dat blijft echt zo’n fucking raar verhaal, die kopschoppers kregen zelfs een schadevergoeding en nu hoor je er helemaal niks meer over. Wtf man.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:10 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Het OM hoeft ook niet transparant te zijn joh, ze zijn openbaar enkel in naam:
https://www.gelderlander.(...)ropees-hof~a8535a05/
En dit kwam door omstandigheden in de media. We moeten eens stoppen met denken dat we in Nederland zo superieur zijn in het rechtsgevoel, want ook hier gebeuren genoeg schimmige zaken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat blijft echt zo’n fucking raar verhaal, die kopschoppers kregen zelfs een schadevergoeding en nu hoor je er helemaal niks meer over. Wtf man.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:18 schreef Jippie het volgende:
wE lEveN hiEr nieT iN dE UsA mEt sleChtoPgelEide ageNtEn, die op alles schieten wat beweegt omdat er op hun kan worden geschoten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |