quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kijk deze wappie eens 'afdruipen'
Suits her right, had ze daar maar niet moeten lopen. Maar o wee als je een agent verkeerd aankijkt, dan mag je lekker 120 uur schoffelen. Met de hartelijke groeten van onze rechtstaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat mag nooit een excuus zijn voor buitensporig politiegeweld.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:21 schreef Jippie het volgende:
Onzin, iedereen weet dat als je te eigenwijs bent om de orders van een agent op te volgen daar consequenties aan kunnen zitten.
Volgens mij ben je in de war met boeren op trekkersquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:07 schreef Kickinalfa het volgende:
Had ze maar voor Extinction rebellion moeten protesteren, dan helpt de politie je.
Nou dat is dan haar probleem. Ik kan me dit voorval nog goed herinneren en mijn eerste reactie was destijds al : net goed ! Zo denk ik er nog steeds over.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Die vrouw heet Denisa Stastna en is Tsjechische. Ik denk dat er een goede mogelijkheid is dat ze de bevelen van de ME om dat plein te verlaten, niet verstaan heeft.
Ik vind dat er wel een punt gemaakt wordt door bepaalde users hier, de beelden zijn duidelijk genoeg. Er wordt bewust onnodig letsel toegebracht aan iemand die op dat moment geen enkel gevaar vormde en ook niet kon vormen binnen redelijke tijd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Onzin, iedereen weet dat als je te eigenwijs bent om de orders van een agent op te volgen daar consequenties aan kunnen zitten.
Ik ben het wel met je eens dat de gevolgen disproportioneel waren, maar dan nog denk ik dat de agente enkel haar orders heeft opgevolgd. En dus terecht heeft gehandeld. Er wordt nu niets voor niets geseponeerd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar dat mag nooit een excuus zijn voor buitensporig politiegeweld.
En daar hoort excessief geweld bij zoals een paar kogels?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hangt van de gegeven orders af.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:48 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En daar hoort excessief geweld bij zoals een paar kogels?
Ja dit kun je toch echt tot in het bespottelijke doortrekken. De nazi's volgden ook alleen maar orders op, hadden ook als taak om de orde te handhaven en vonden ook dat ze niets verkeerd deden. Als de geschiedenis zich anders had voltrokken, was dat wellicht ook de consensus geweest. Wij zien het toch echt anders met de kennis van nu.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat de gevolgen disproportioneel waren, maar dan nog denk ik dat de agente enkel haar orders heeft opgevolgd. En dus terecht heeft gehandeld. Er wordt nu niets voor niets geseponeerd.
In hoeverre die agente hier alleen maar orders heeft opgevolgd, is nog maar de vraag, maar dat ontslaat haar op geen enkele manier van haar individuele verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:18 schreef Jippie het volgende:
Ik ben het wel met je eens dat de gevolgen disproportioneel waren, maar dan nog denk ik dat de agente enkel haar orders heeft opgevolgd. En dus terecht heeft gehandeld. Er wordt nu niets voor niets geseponeerd.
Alles gaat mis in deze post.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het OM hoeft ook niet transparant te zijn joh, ze zijn openbaar enkel in naam:quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In hoeverre die agente hier alleen maar orders heeft opgevolgd, is nog maar de vraag, maar dat ontslaat haar op geen enkele manier van haar individuele verantwoordelijkheid.
De wijze waarop dit sepot tot stand komt, is overigens ook uitermate dubieus.
Denisa deed aangifte van poging tot doodslag.
Na onderzoek door de Rijksrecherche besluit het OM tot vervolging van de agente wegens mishandeling.
Vervolgens spant Denisa een artikel 12 procedure aan om alsnog vervolging wegens doodslag af te dwingen.
Het Gerechtshof wijst de eis af.
Uiteindelijk besluit het OM om ook de aanklacht van mishandeling te laten vallen.
En dat laatste is nogal vreemd. Aanvankelijk vond het OM nog dat er reden was om de agente wegens mishandeling te vervolgen, maar ziet daar na de uitspraak van het Gerechtshof toch van af.
Dat blijft echt zo’n fucking raar verhaal, die kopschoppers kregen zelfs een schadevergoeding en nu hoor je er helemaal niks meer over. Wtf man.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:10 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Het OM hoeft ook niet transparant te zijn joh, ze zijn openbaar enkel in naam:
https://www.gelderlander.(...)ropees-hof~a8535a05/
En dit kwam door omstandigheden in de media. We moeten eens stoppen met denken dat we in Nederland zo superieur zijn in het rechtsgevoel, want ook hier gebeuren genoeg schimmige zaken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat blijft echt zo’n fucking raar verhaal, die kopschoppers kregen zelfs een schadevergoeding en nu hoor je er helemaal niks meer over. Wtf man.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:18 schreef Jippie het volgende:
wE lEveN hiEr nieT iN dE UsA mEt sleChtoPgelEide ageNtEn, die op alles schieten wat beweegt omdat er op hun kan worden geschoten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |