SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Your beauty never ever scared me.
gewoon dinnie de deur wijzen, problem solvedquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:12 schreef datismijnmening het volgende:
![]()
![]()
*gooit wekker van dinnie het raam uit en draait om*
ja dat zou wel kunnen. MOet je vandaag werken?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:39 schreef mschol het volgende:
ik geef de schuld aan weekendje weg..
als ik wegga en ik moet voorbereiden ga ik sowieso altijd veel later dan normaal slapen, zal wel stress zijn ofzo
gelukkig niet, anders zou het helemaal ruk zijnquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat zou wel kunnen. MOet je vandaag werken?
ga alleen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:43 schreef mschol het volgende:
[..]
gelukkig niet, anders zou het helemaal ruk zijn
plan was om optijd te vertrekken dat ik nog wat aan mn dag daar heb vandaag
geen idee of dat lukt
High Fivequote:
Blijf je binnen Nederland?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:45 schreef mschol het volgende:
wel 3 uur treinen voor de boeg
als ik maar niet in slaap sukkel en ergens verkeerd uitkom
ook nog vakantietijd natuurlijk dus ze nemen hun koters ook nog eens meequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:07 schreef bitterbal het volgende:
zal het wel weer druk worden in de blauwe doos
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:10 schreef Karzai het volgende:
[..]
ook nog vakantietijd natuurlijk dus ze nemen hun koters ook nog eens mee
Het is geen zonnige dag. Dus het zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:07 schreef bitterbal het volgende:
Wanneer is je laatste dag? Dan komen wij wel even langs.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:07 schreef bitterbal het volgende:
ja, net.. naar arcenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Blijf je binnen Nederland?
werk dagje?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:07 schreef bitterbal het volgende:
Ik wist niet dat Schiphol producten verkoopt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Schiphol wil alleen nog vega producten verkopen.
Nee echt dat is waar Schiphol zich druk om moet maken. Sjonge jonge.
Daar kom je snel genoeg achter als je er bent.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Schiphol producten verkoopt.
Vlieg nu met Deug Air.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Schiphol wil alleen nog vega producten verkopen.
Nee echt dat is waar Schiphol zich druk om moet maken. Sjonge jonge.
zal ik eens voorstellenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:25 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Gezellig. Wel even naar Clevers dan
Nou ja verkopen ... het is meer een soort monopolie oplichtingquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar kom je snel genoeg achter als je er bent.
Ik vlieg niet vaak. Maar al die winkeltjes daar, worden toch niet namens Schiphol geëxploiteerd?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar kom je snel genoeg achter als je er bent.
Namens wie dan denk jij? Tuurlijk wel.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik vlieg niet vaak. Maar al die winkeltjes daar, worden toch niet namens Schiphol geëxploiteerd?
De fracisers daar verkopen veel saucijzenbroodje voor ¤20 per stuk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Schiphol producten verkoopt.
dat is HMS host, zij exploiterend wereldwijd horeca op vliegveldenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De fracisers daar verkopen veel saucijzenbroodje voor ¤20 per stuk.
Nu willen ze naar de vega kant want de nl wetgeving stelt ook voor dat we in 2030 zonder vlees verder leven.
Nog even en ze gaan hier de straat ook op.
De McD verkoopt het namens de McD. De Douglas namens Douglas etc. Schiphol verhuurt toch alleen de ruimte. En de start en landingsrechten?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Namens wie dan denk jij? Tuurlijk wel.
Is dat een principekwestie?quote:
nee HMS Hostquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
De McD verkoopt het namens de McD. De Douglas namens Douglas etc. Schiphol verhuurt toch alleen de ruimte. En de start en landingsrechten?
Wat is dat?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat is HMS host, zij exploiterend wereldwijd horeca op vliegvelden
Wie gaan we allemaal in elkaar peren?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De fracisers daar verkopen veel saucijzenbroodje voor ¤20 per stuk.
Nu willen ze naar de vega kant want de nl wetgeving stelt ook voor dat we in 2030 zonder vlees verder leven.
Nog even en ze gaan hier de straat ook op.
HMS host is bedrijf wat de formules op schiphol exploiteert. Onwijs groot bedrijf wat wereldwijd op vliegvelden zitquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dat?
Schiphol is eigendom en bepaalt wat er verkocht wordt schijnbaar?
Ok. Maar dus Schiphol verkoopt het niet. Dat was mijn punt.quote:
nee dat denk ik ook niet. Denk dat zelfs de tax free shops van een ander bedrijf zijnquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ok. Maar dus Schiphol verkoopt het niet. Dat was mijn punt.
Kaas is een Nederlandse product. Blijf van onze kaas af!quote:
Pantynegers eerst. Zomaar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wie gaan we allemaal in elkaar peren?
En Schiphol zal wel (graag willen) bepalen wat HMS host al of niet verkoopt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
HMS host is bedrijf wat de formules op schiphol exploiteert. Onwijs groot bedrijf wat wereldwijd op vliegvelden zit
peteetoo petaatooquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ok. Maar dus Schiphol verkoopt het niet. Dat was mijn punt.
Wat een verschrikkelijk nieuws, #totsentpreejursquote:Het Nederlandse superjacht Venus, eigendom van de weduwe van Steve Jobs, is betrokken geweest bij een ongeval voor de kust van Napels in Italië. Het jacht, met een prijskaartje van bijna 110 miljoen euro, kwam in aanvaring met de Lady Moura, een ander luxueus jacht dat eigendom is van de Mexicaanse miljardair Ricardo Salinas Pliego.
https://www.bndestem.nl/b(...)eld-kosten~a1ac3411/
Schiphol heeft gewoon gezegd: wil jij je winkeltje hier nog uitbaten? Teken dit.quote:. Een woordvoerder meldt dat onlangs een convenant is afgesloten met de horecabedrijven op de luchthaven. „Het aandeel van dierlijke producten in het huidige aanbod, inclusief dranken als bier en wijn, is groter dan veertig procent. Dat willen we terugbrengen”, zo meldt de zegsvrouw.
Snackketens
Jaarlijks komen er ruim 70 miljoen passagiers door de luchthaven, nog los van halers, brengers en mensen die er werken. Zowel voor als achter de douane barst het van (snack)ketens als Burger King, McDonald’s, de Febo, maar er zijn ook Indonesische en Hollandse restaurants, pizzeria’s en pannenkoekenhuizen. In totaal zijn er ruim honderd eetgelegenheden op de luchthaven, die de gewone winkels voor een groot deel hebben verdrongen. De eis voor het aanbod van plantaardig voedsel wordt niet in de zogeheten concessie vastgelegd, waarop horecabedrijven zich moeten inschrijven als ze aan de slag willen op de luchthaven, zo zegt Schiphol.
BEKIJK OOK:
Steeds minder vlees in de supermarkt: ’Beginnen te begrijpen dat het een aanslag is op het milieu’
Met de eis van 60% schaart Schiphol zich achter beleid van de overheid, die dit ook nastreeft. Dit betreft de zogeheten ’eiwittransitie’, gepropageerd door onder meer de Gezondheidsraad. Die stelt dat het huidige consumptiepatroon voor 60% uit dierlijke producten bestaat. Dat moet naar 40%, zo meldt de Gezondheidsraad. Ook supermarkten zijn er druk mee doende, gezien alle campagnes voor meer plantaardige producten.
Juiste keuzes
Schiphol is niet de eerste partij in de luchtvaart die reizigers op wil voeden. Ook luchtvaartmaatschappij KLM is langer bezig met het opvoeden van passagiers, door alleen nog vegetarische menu’s en broodjes aan te bieden op sommige routes. „KLM is woke”, zo meldden reizigers en personeelsleden vorig jaar. „Schiphol heeft de ambitie om maatschappelijk toonaangevend te zijn. Dat betekent dat we altijd kijken waar we kunnen innoveren en verbeteren. Deze samenwerking met onze horecapartners is hier een mooi voorbeeld van”, meldt de luchthaven.
BEKIJK OOK:
Lidl-test slaagt deels: meer vleesvervangers verkocht, maar niet minder vlees
Schiphol stelt dat het de uitstoot van CO2 wil verlagen door het aanbod van meer plantaardig voedsel. Eerder bleek uit onderzoek dat nepvlees en sommige andere vleesvervangers niet altijd leiden tot minder uitstoot. Hoe gaat Schiphol daar mee om? „De doelstellingen zijn gebaseerd op het totale inkoopvolume van de horecapartners op de luchthaven, niet specifiek per horecalocatie. Samen met onze partners zorgen we voor inzicht in de CO2-waarde per product, dit is inclusief ultraprocessed food, zodat we hier de juiste keuzes in kunnen maken”, aldus de woordvoerder.
Het jaartal 2030 is niet gekozen vanwege de zogeheten VN-doelstellingen, aldus Schiphol. „Het duurt wel een paar voordat we dit hebben geregeld”, aldus de zegsvrouw.
Nou nou, er is ook wel heel wat aan de hand zegquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk nieuws, #totsentpreejurs
Dat mag straks ook allemaal niet meer. PVV zal alleen nog maar vluchtelingen het land uitzetten via Schiphol. Nederlanders moeten gewoon op een Hollandse camping.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een keer zo'n vliegtuigje starten is hetzelfde als 18.000 koeien doodtrappen.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Schiphol heeft gewoon gezegd: wil jij je winkeltje hier nog uitbaten? Teken dit.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:36 schreef Dr_Flash het volgende:
En Schiphol zal wel (graag willen) bepalen wat HMS host al of niet verkoopt.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat mag straks ook allemaal niet meer. PVV zal alleen nog maar vluchtelingen het land uitzetten via Schiphol. Nederlanders moeten gewoon op een Hollandse camping.
Wat hebben die dranken nou weer met die dierlijke producten te maken.quote:Het aandeel van dierlijke producten in het huidige aanbod, inclusief dranken als bier en wijn, is groter dan veertig procent.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:38 schreef Lospedrosa het volgende:
De eis voor het aanbod van plantaardig voedsel wordt niet in de zogeheten concessie vastgelegd
Oftewel loos gelul in de ruimte zonder concrete afspraken of doelstellingen maar slechts wat vage richtpuntenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Die stelt dat het huidige consumptiepatroon voor 60% uit dierlijke producten bestaat. Dat moet naar 40%,
Dit vat het wel samen, ze kijken gewoon naar wat ze het goedkoopst kunnen inkopen om zo de winstmarge te vergroten, heel die co2 boeit ze niet, gewoon een gevalletje winstmaximalisatiequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:38 schreef Lospedrosa het volgende:
De doelstellingen zijn gebaseerd op het totale inkoopvolume van de horecapartners op de luchthaven, niet specifiek per horecalocatie. Samen met onze partners zorgen we voor inzicht in de CO2-waarde per product, dit is inclusief ultraprocessed food, zodat we hier de juiste keuzes in kunnen maken
Als iedereen nu eens wat minder egoïstisch zou zijn en gewoon twee vluchtelingen in huis neemt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat mag straks ook allemaal niet meer. PVV zal alleen nog maar vluchtelingen het land uitzetten via Schiphol. Nederlanders moeten gewoon op een Hollandse camping.
Varkenssap.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat hebben die dranken nou weer met die dierlijke producten te maken.
Ja, dat vroeg ik mij ook af.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Eerst eens beginnen met niet alleen wonen; zijn er best een paar die hier kunnen samenwonen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als iedereen nu eens wat minder egoïstisch zou zijn en gewoon twee vluchtelingen in huis neemt.
Omdat het fermentatieproces in werking wordt gezet door schimmels en bacteriën, dat zijn ook beestjesquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat daar maar weinig vlees aan zit eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:44 schreef bitterbal het volgende:
1 gegrilde krokodil met patat en appelmoes graag![]()
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
Awww. Een babyquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:44 schreef bitterbal het volgende:
dat denk ik ookquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat daar maar weinig vlees aan zit eigenlijk.
Zelfs als je de dranken mee telt, maken dierlijke producten nog steeds meer dan 60 % van het huidige assortiment uit. Blijkbaar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Soort eigen volk eerst idee.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Eerst eens beginnen met niet alleen wonen; zijn er best een paar die hier kunnen samenwonen bijvoorbeeld.
Kipquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:48 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat denk ik ook
smaakt vast naar kip
Er wordt dus minder gezopen dan verwacht.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs als je de dranken mee telt, maken dierlijke producten nog steeds meer dan 60 % van het huidige assortiment uit. Blijkbaar.
Wel bijzonder dat ze dan überhaupt nog iets anders dan vlees verkopen, maar okee.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee, vis
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vislijm
Als je dit voor mij doet mag je het laten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:44 schreef bitterbal het volgende:
Neequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat het fermentatieproces in werking wordt gezet door schimmels en bacteriën, dat zijn ook beestjes
Popcorn-tijd.quote:De Amerikaanse presidentskandidaten Kamala Harris en Donald Trump gaan op 10 september voor het eerst met elkaar in debat.
NEEquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:51 schreef Dr_Flash het volgende:
EN NOU ALLEMAAL NORMAAL DOEN GODVERDOMME
Precies. Al die aso's die alleen wonen en zo veel te veel druk uitoefenen!quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Eerst eens beginnen met niet alleen wonen; zijn er best een paar die hier kunnen samenwonen bijvoorbeeld.
Jij maakt er alleen maar mensen bij harryquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Precies. Al die aso's die alleen wonen en zo veel te veel druk uitoefenen!
Ik doe mijn deel al.
Gingen ze maar gewoon een paar procent minder vliegen, voldoet heel Nederland ineens aan de uitstootregels.quote:
Vraag me toch af hoe iemand tot zo'n ontdekking komt. Dat je de blazen uit vissen gaat drogen en tot de conclusie komt dat je er zowel je bier helderder mee krijgt als dat je het als lijm kunt gebruikenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee, vis
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vislijm
Zolang Nicolette Kluijver er in bikini staat, zullen mensen kijken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Eerste drie deelnemers aan Expeditie Robinson zijn bekend gemaakt. Nou alledrie de namen zeggen me niks.
*kruipt terug onder steen.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zolang Nicolette Kluijver er in bikini staat, zullen mensen kijken.
Mensen hebben erotische avonturen met reeds overleden honden en dit verbaast je?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vraag me toch af hoe iemand tot zo'n ontdekking komt. Dat je de blazen uit vissen gaat drogen en tot de conclusie komt dat je er zowel je bier helderder mee krijgt als dat je het als lijm kunt gebruiken
Precies. En zij moet ook een huis hebben straks. Dus even allemaal inschikken jongens.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jij maakt er alleen maar mensen bij harry
Ze blijft gewoon tot je dood bij je in huis wonen, zoals het heurt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Precies. En zij moet ook een huis hebben straks. Dus even allemaal inschikken jongens.
Ik zal waarschijnlijk ook wel weer kijken. Maar niet vanwege Nicolette.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een van de knapste Nederlandse vrouwen, mijnsinziens.quote:
Niet zozeer verbaasd, eerder geïntrigeerdquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mensen hebben erotische avonturen met reeds overleden honden en dit verbaast je?
Och, dat is niet zo lang meer.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze blijft gewoon tot je dood bij je in huis wonen, zoals het heurt.
Die kun je toch voor een appel en een broodje kroket oplaaien?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een van de knapste Nederlandse vrouwen, mijnsinziens.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vraag me toch af hoe iemand tot zo'n ontdekking komt. Dat je de blazen uit vissen gaat drogen en tot de conclusie komt dat je er zowel je bier helderder mee krijgt als dat je het als lijm kunt gebruiken
Ik ben vooral benieuwd naar de complottheorieverhaaltjes want Harris en Walz zijn vrij saai en burgerlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik probeerde gisteren zijn persconferentie te bekijken. Niet te doen.
Van Harris was het toch dat ze seks met iemand had gehad om hogerop te komen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de complottheorieverhaaltjes want Harris en Walz zijn vrij saai en burgerlijk.
Ik ga wel lopen.quote:
Nicolette Kluijver is ongeschikt voor Expeditie Robison.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja waarvoor heb je anders dat ding?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Van Harris was het toch dat ze seks met iemand had gehad om hogerop te komen?
Ja voor even en daarna kom je weer terug.quote:
Op de heide?quote:
Ja, lekker in het buitenlandquote:
Das nog best een eindje lopen dan hoorquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, lekker in het buitenland
Ik zie druppels buiten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het is nog droog.
Voor zover, dit uitgebreide weerbericht.
Ik hou van lopenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Das nog best een eindje lopen dan hoor
quote:
Dat is al even geleden. Wat vond je beter aan haar?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nicolette Kluijver is ongeschikt voor Expeditie Robison.
Bring Evi Hanssen terug.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik startte hbo op. Maar er is nog niks interessants op de OS.
Als het niet meer over gore gaat ja.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja voor even en daarna kom je weer terug.
gefeliciteert met die ouwequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar nu eerst m'n pa bellen want die is jarig
Zie.. je bent nu alweer terugquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als het niet meer over gore gaat ja.
Heel veel stapjes, heel veel hapjesquote:
Met verwenkoffiequote:
Nu maar Teakwondo opgezet. Maar daar snap ik helemaal niks van.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
2 jaar wachten op nieuw seizoen van House of the Dragons
TYP TYP TYPquote:
Finale boulderen begint straks.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik startte hbo op. Maar er is nog niks interessants op de OS.
tl; drquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:30 schreef UitStraling het volgende:
Taekwondo, ze sluiten voor minder verzonnen kwats mensen op.
Taegeuk Il jang: dit is het symbool van 'Keon', dat de "hemel en yang" betekent. 'Keon' symboliseert het begin van de schepping van alle dingen in het universum. Vandaar dat deze poomse zich in het begin van de opleiding situeert.
Taegeuk I jang: deze poomse symboliseert de "Tae", dat de innerlijke stevigheid en de uiterlijke zachtheid betekent.
Taegeuk Sam jang: deze symboliseert de "Ra", dat 'hitte en helderheid " vertegenwoordigen
Taegeuk Sa jang: symboliseert de "Jin", dat de grote kracht en waardigheid vertegenwoordigt
Taegeuk O jang: symboliseert de "Zoon", die de wind vertegenwoordigt, met de machtige kracht en rust op basis van zijn kracht en zwakte.
Taegeuk Yuk jang: symboliseert de "Kam", die voor water staat, met de onophoudelijke stroom en zachtheid.
Taegeuk Chil jang: symboliseert de "Kan", die voor "de berg" staat, en betekent nadenken en stevigheid.
Taegeuk Pal jang: symboliseert de "Kon", die 'Yin' en de aarde vertegenwoordigt, zoals de wortel en ook het begin en het einde. Dit is dus de laatste van de acht Taegeuk poomsaes.
Voor de Dangraden zijn er negen poomse, ook hier heeft elke stijlfiguur zijn betekenis:
Koryo: symboliseert "seonbae", een geleerd man, die wordt gekenmerkt door de sterke vechtende geest van een rechtvaardig persoon.
Keumgang: Keumgang betekent diamant. De Keumgang berg op het Koreaanse schiereiland, die beschouwd wordt als het centrum van de nationale geest, en de "Keumgang Yeoksa" (Keumgangkrijger) zoals genoemd door de Boeddha, en vertegenwoordigt de machtigste krijger.
Taebaek: Taebaek is de naam van een berg met de betekenis van "heldere berg", waar Tangun, de stichter van de natie van de Koreaanse volk, het land regeerde, en de heldere berg symboliseert heiligheid van de ziel en Tanguns gedachte van "Hongik InGaN" (humanitaire ideaal).
Pyongwon: Pyongwon betekent een vlakte die een enorm uitgestrekte land is. Het is de bron van leven voor alle schepselen en het land waar de mensen leven. Poomsae Pyongwon was gebaseerd op het idee van vrede en strijd als gevolg van de principes van herkomst en gebruik.
Sipjin: het woord "Sipjin" is afgeleid van de gedachte van tien lange levens, met daarin tien elementen van een lange levensduur, namelijk zon, maan, bergen, water, steen, pijnbomen, kruid van de eeuwige jeugd, schildpad, herten, en kraan. Ze bestaat uit twee hemellichamen, drie natuurlijke hulpbronnen, twee planten en drie dieren, alle het geven van menselijke wezens geloof, hoop en liefde.
Jitae: het woord "Jitae": een man staat met twee voeten op de grond, uitkijkend over de hemel. Een man op de aarde symboliseert het vechten om te overleven tijdens het menselijk leven. Deze Poomsae symboliseert verschillende aspecten in een menselijk leven.
Cheonkwon: dit betekent de Hemelse Grote Almachtige, de oorsprong van alle schepselen en het symbool voor de kosmos. Haar oneindige competentie betekent de creatie, verandering en voltooiing.
Hansu: het woord "Hansu": water is de levensbron van het leven en de groeiende schepselen. Hansu symboliseert de geboorte van een leven en groei, kracht en zwakte, grootmoedigheid en harmonie, en aanpassingsvermogen.
Ilyeo: deze symboliseert de gedachte van een grote boeddhistische priester van Silladynastie, de heilige Wonhyo, die wordt gekenmerkt door de filosofie van de eenheid van geest en lichaam. Poomsae Ilyeo staat voor de harmonisatie van de geest en lichaam, de essentie van de krijgskunst, na een lange training van verschillende soorten technieken en spirituele groei voor de voltooiing van taekwondotraining.
Feli Flashquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Kom met wat interessantere teksten danquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De aandachtsboog van een sprinkhaan.
Is eigenlijk gewoon een soort gevulde koekquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Met verwenkoffieen een frangipane (wtf)
Gefeliciteerd met pa-flesquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien dat ik dat straks een kans geef.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Finale boulderen begint straks.
Onderwerp interesseert niemand watquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De aandachtsboog van een sprinkhaan.
Oh die heb ik wel net op trouwensquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is eigenlijk gewoon een soort gevulde koek
Ik had er wel eerder van gehoord, maar nog nooit opgezocht wat het wasquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is eigenlijk gewoon een soort gevulde koek
Ik heb een Belgische manager die altijd bakkerssnacks meeneemt als er iemand nieuw begint, daar zitten ook altijd zulk soort dingen tussenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik had er wel eerder van gehoord, maar nog nooit opgezocht wat het was
Het ras is genoemd naar de familie Falabella, die in het midden van de 19e eeuw met dit soort kleine paardjes begon te fokken. Een welgestelde paardenfokker, die ook kampioensrenpaarden fokte, zag enkele opvallend kleine onrustige paarden in een halfwilde kudde nabij Buenos Aires. Hij besloot met deze paarden te gaan fokken met het doel te komen tot een heel klein huisdierras. Hij probeerde door kruisingen het paardje steeds kleiner te maken en toch het warmbloedtype van het ras te behouden. De kennis hierover werd van vader op zoon binnen de familie doorgegeven. Uiteindelijk lukte het een stabiel ras te ontwikkelen, dat met voorspelbaar resultaat verder gefokt kon worden. Bijzonder trots zijn de fokkers op de betrouwbare vererving van de speciale kleuren als gespikkeld en palomino. Tot de voorouders behoren het Argentijnse ras de criollo en nog enkele andere rassen uit Europa.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kom met wat interessantere teksten dan
Oeh, lekkerquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb een Belgische manager die altijd bakkerssnacks meeneemt als er iemand nieuw begint, daar zitten ook altijd zulk soort dingen tussen
Elk woord met aandacht gelezen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het ras is genoemd naar de familie Falabella, die in het midden van de 19e eeuw met dit soort kleine paardjes begon te fokken. Een welgestelde paardenfokker, die ook kampioensrenpaarden fokte, zag enkele opvallend kleine onrustige paarden in een halfwilde kudde nabij Buenos Aires. Hij besloot met deze paarden te gaan fokken met het doel te komen tot een heel klein huisdierras. Hij probeerde door kruisingen het paardje steeds kleiner te maken en toch het warmbloedtype van het ras te behouden. De kennis hierover werd van vader op zoon binnen de familie doorgegeven. Uiteindelijk lukte het een stabiel ras te ontwikkelen, dat met voorspelbaar resultaat verder gefokt kon worden. Bijzonder trots zijn de fokkers op de betrouwbare vererving van de speciale kleuren als gespikkeld en palomino. Tot de voorouders behoren het Argentijnse ras de criollo en nog enkele andere rassen uit Europa.
Zo blijf je altijd een beetje achteraan lopen in de wereld Flesquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onderwerp interesseert niemand wat
Schrijver: UitStraling
Geen plaatjes
drie rooie vlaggen.
Naar Japan?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:44 schreef mschol het volgende:
[..]
het is mijn aansluiting naar het oosten
Bijna maandag.quote:
Oh, halverwege dus.quote:
Jij gaat daar wonenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Wel HdP trouwens, de helft van m'n reis zo is om Nederland uit te komen.
Ik vind die Brotha ewww gewoon leuk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Rotterdam is niet zo erg, leuke stad en lekker eten.
Is het ookquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:47 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik vind die Brotha ewww gewoon leuk.
Verder heb ik alles hier.quote:
Weekendje op een vliegveld in Hildesheim chillen.quote:
fijn, waar gaat de reis naartoe? parijs?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar je bent wel zo in Schotlandquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Nou ja je bent sneller bij die boot naar Newcastle dan ons allemaal.quote:
Leuk! Veel plezierquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Weekendje op een vliegveld in Hildesheim chillen.
Festival.
Fair, fair.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja je bent sneller bij die boot naar Newcastle dan ons allemaal.
Dankuquote:
Vroem vroemquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Danku![]()
Nog even de koffie opdrinken en dan vroem. Scheelt echt ZO veel stress dat we niet hoeven te zoeken naar een kampeerplek.Volgend jaar waarschijnlijk wel weer eigen tent, maar dan wel met een gereserveerde plaats. Die ¤150ish extra is de stressvermindering nu al waard.
Wel een rustig begin, de flexflitser staat weer op m'n route.quote:
flexflitser? was dat?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wel een rustig begin, de flexflitser staat weer op m'n route.
Ze verplaatsen 'm af en toe. Hij stond hiervoor een tijdje in de stad en nu weer op de ringweg.quote:
Ah. Zitten dr zoveel te hard rijdende boefjes daar in de regioquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:00 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ze verplaatsen 'm af en toe. Hij stond hiervoor een tijdje in de stad en nu weer op de ringweg.
Lol ja want af en toe op pauze.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 05:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik merk hetüberhaupt iets van gezien tussen het posten door?
Ja.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:00 schreef Puala het volgende:
[..]
Ah. Zitten dr zoveel te hard rijdende boefjes daar in de regio
Ah ja dat deden ze in Leerdam ook. Daar ging je van 80-50-80 ivm kruising waar wel eens ongelukken gebeurde. Die 50 reed niemand, tot de flitser er stond. Toen ineens kon iedereen t welquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:02 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja.Ding staat afwisselend op een weg waar je 80 mag, maar waar iedereen 100 rijdt of op een weg waar je 50 mag en waar iedereen 80 rijdt.
Zo'n punt hebben we hier ook, maar daar liggen nu hoge drempels. Dat "mis" je ook maar één keer, zeg maar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Ah ja dat deden ze in Leerdam ook. Daar ging je van 80-50-80 ivm kruising waar wel eens ongelukken gebeurde. Die 50 reed niemand, tot de flitser er stond. Toen ineens kon iedereen t wel
Hier is ook zo'n weg, jarenlang 80 geweest maar er is van alles gebouwd dus nu heb je een stuk 80 en dan een stuk 50 en dan weer een stukje 70 en dan weer 80 (volgens mijquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Ah ja dat deden ze in Leerdam ook. Daar ging je van 80-50-80 ivm kruising waar wel eens ongelukken gebeurde. Die 50 reed niemand, tot de flitser er stond. Toen ineens kon iedereen t wel
"Vanaf 5 augustus t/m 11 augustus 2024 is er opnieuw een massale flitsmarathon door heel Europa, let op je snelheid"quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:04 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar ik ga ook niet strak 80 rijden als iedereen me voorbij zoeft.
Ik slak welquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
"Vanaf 5 augustus t/m 11 augustus 2024 is er opnieuw een massale flitsmarathon door heel Europa, let op je snelheid"
Al klaar joh. Lekker rustig want zomervakantiequote:
dat alles voor een 0.01sec of fame?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
@:nattekat was net in beeld op de olympische spelen
Stond er iemand te flexen met een airco?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ja het is echt niet best nu hoor.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:35 schreef mschol het volgende:
[..]
laatste keer was toen dat waterdeel in aanbouw was
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
Je ziet de beesten haast niet, heel veel lege hokken omdat ze best wat dieren hebben weggedaan. Het is niet wat het geweest is. Zelfs in het aquariumgedeelte hebben ze vissen weggehaald. Wat ervoor in de plaats is gekomen zijn projecties en veel informatie over hoe slecht plastic is. Om daarna buiten een broodje te halen dat in plastic zitquote:
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:24 schreef Elvi het volgende:
[..]
Je ziet de beesten haast niet, heel veel lege hokken omdat ze best wat dieren hebben weggedaan. Het is niet wat het geweest is. Zelfs in het aquariumgedeelte hebben ze vissen weggehaald. Wat ervoor in de plaats is gekomen zijn projecties en veel informatie over hoe slecht plastic is. Om daarna buiten een broodje te halen dat in plastic zit
Oh leuk! Veel plezier.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:31 schreef mschol het volgende:
[..]
weekendje weg , uitgenodigd door vrienden die in bungelow zitten
Maximale voorpret.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:33 schreef mschol het volgende:
ah, klassiek NS.
mijn trein had vertraging door een ICD brussel die zonodig voorrang kreeg, nu mn overstap gemist..
eerst volgende verbinding vervalt zodra ik er naar kijk ivm vertraging en geen overstap mogelijk.
nu 20 minuten wachten
gegoogled?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Foutmeldingen bij exporteren. Geen idee wat de foutmelding betekent. Ik ben er alweer helemaal klaar mee.
*gooit laptop uit het raam.
Heeft meestal vrij weinig zin:quote:
Nee, maar er staat " Transaction detail must have a project value specified" Maar ik heb geen invulveld voor een project.quote:
nee, die gebruiken google en weten dan dat je met je geheugen hebt zitten spelenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft meestal vrij weinig zin:
"Geef de volgende informatie door aan uw systeembeheerder: Fatale uitzondering op positie 0x000078"
Ik ben nog geen enkele systeembeheerder tegengekomen die dan zei "Oh ja verdorie die dekselse 0x000078 weer, nee dan moet je de reverse AB22x003 even binnenwaarts gehoekt scrollen!"
intressantquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, maar er staat " Transaction detail must have a project value specified" Maar ik heb geen invulveld voor een project.
Volle zon, 30 graden en een windje. Heerlijke omstandigheden voor een siësta.quote:
Welkequote:
Kwaliteitsmens meldt zichquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:34 schreef UitStraling het volgende:
In de winter is het nooit benauwd, daarom prefereren kwaliteitsmensen sneeuw en ijs.
Ik heb mail gestuurd naar ict. Die mogen het verder lekker uitzoeken.quote:
Week is net begonnen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:29 schreef Bomenverzameling het volgende:
rondje Nederland gedaan vandaag
Straatnaam technisch gezien dan
Zo naar huis en dan WeEkEnt
Hier ook.quote:
Jaquote:
Wat is de verwachting voor de komende dagen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:56 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja
Hier is het ook benauwd en de zon probeert door te breken
Morgen doenig weer. Niet te warm, droog en half bewolkt dus ideaal weer om wat te ondernemen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat is de verwachting voor de komende dagen?
RIPquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:01 schreef essnhills het volgende:
Zondag warm en benauwd. Maandag bokheet.
Mooi omschreven.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:01 schreef essnhills het volgende:
[..]
Morgen doenig weer. Niet te warm, droog en half bewolkt dus ideaal weer om wat te ondernemen.
Zondag warm en benauwd. Maandag bokheet.
Smijt de bitterballen in de AF, 10 minuten op bokheet.quote:
Ja, dat is hoe ik rol met bakken en kokenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Smijt de bitterballen in de AF, 10 minuten op bokheet.
Okee
Als het beetje goed weer blijft doe ik volgende week nog een sauna dag. Ook lekker in de zon liggenquote:
Dat is toch binnen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als het beetje goed weer blijft doe ik volgende week nog een sauna dag. Ook lekker in de zon liggen
Ja maar met een dagje sauna zit je 80% van de tijd ergens te chillen. En dat kan bij veel sauna's ook deels buitenquote:
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:16 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja maar met een dagje sauna zit je 80% van de tijd ergens te chillen. En dat kan bij veel sauna's ook deels buiten
Ohh, dat is lekker!quote:
Ik ook op een kantoor, bovenste verdieping, zonder airco.quote:
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ook op een kantoor, bovenste verdieping, zonder airco.
wij hebben ook geen airco, naja ik ga zo min mogelijk doenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ook op een kantoor, bovenste verdieping, zonder airco.
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:29 schreef Karzai het volgende:
[..]
wij hebben ook geen airco, naja ik ga zo min mogelijk doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |