abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215067160
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 18:52 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb laatst een paar oudroze hortensia’s gekocht en deze hadden houtsnippers in de pot (de blauwe hadden dit niet).

Betekent dit dat je ze bij het planten in je tuin dan ook moet omringen met wat snippers of is dit echt puur voor zolang ze in een tuincentrum staan, vaak met best wat onaangenaam uren zon? :)

Ik had in m’n oude tuin best wat hortensia’s, zowel voor als achter. Ze deden het allemaal zeer goed. Alleen de witte was beduidend kwetsbaarder en had snel bruine bloemblaadjes. Maar ik heb nooit ergens snippers gebruikt. (Moet me helemaal inlezen waarvoor je deze allemaal kunt gebruiken.)
Dit is trouwens interessant, over de kleur van hortensia’s: Tips om de hortensia van kleur te veranderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 september 2024 @ 19:55:51 #182
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215067186
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 19:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
PlantNet is het met je eens. Hij dijt bij mij langzaam behoorlijk uit. In de loop dat jaren is-ie steeds sterker geworden. Het is een fantastische plant voor een onkruidplek, want er groeit werkelijk niets onder. Maar jemig, wat wordt-ie fors!
Ik had ‘m in zo’n verhoogde stenen border en daar nam ie de boel niet over. Dus bij jou heeft ie de ruimte denk ik om zo los te gaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_215067262
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 19:55 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik had ‘m in zo’n verhoogde stenen border en daar nam ie de boel niet over. Dus bij jou heeft ie de ruimte denk ik om zo los te gaan.
Hoelang heb je hem daar gehad?

Ik ben nu zo blij dat ik weet wat het is. :D Ik had silphium mohrii als hypothese.
  zondag 22 september 2024 @ 20:06:19 #184
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215067329
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 20:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoelang heb je hem daar gehad?

Ik ben nu zo blij dat ik weet wat het is. :D Ik had silphium mohrii als hypothese.
Alle 8 jaar dat we daar woonden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_215067356
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 19:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dankzij @:vanyel weten we dat houtsnippers (bijna) altijd goed zijn. Vocht wordt beter vast gehouden, onkruidgroei wordt onderdrukt en de bodem wordt gevoed. Je kunt ze dus standaard tussen je planten in gebruiken. Alleen zijn ze niet in reguliere tuincentra verkrijgbaar. Daar zie je alleen boomschors. Je moet ze dus bestellen. In sommige gemeentes kun je ze gratis ophalen. Ik maak ze zelf met een versnipperaar, maar ik heb niet genoeg snoeiafval voor de hele tuin.

Ik ben houtsnippers aan steeds meer borders aan het toevoegen, behalve de borders met planten die van schrale grond houden en de oever van m’n vijver.
Thanks! Dat klinkt goed. Ik ga me er eens in verdiepen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_215067475
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga flink spammen, maar ik vind dat het mag omdat het alweer een tijdje geleden is. :Y)

Weten jullie nog dat ik in april een haagje wilde planten en jullie advies vroeg over de plek? Dit was het haagje nadat ik het net had geplant.

[ afbeelding ]

En dit is het nu. Het groeit lekker en bloeit al sinds april onafgebroken. Dat zie je op de eerste foto niet zo goed, maar als je in de tuin loopt wel. Een aanrader, potentilla.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik heb de houtsnippers bijgevuld in m'n boslaantje. Dat doe ik om het jaar en ik vind het een bevredigend klusje. Het laantje zelf is nu niet zo interessant. Alleen hemelsleutel bloeit uitbundig.

[ afbeelding ]

Net als voorgaande jaren, is hemelsleutel een beautiful mess. Dit keer heb ik er wel aan gedacht om vroeg in het jaar de plant te stutten. Dat durf ik later in het jaar niet omdat ik bang ben dat de bloemstelen knakken. Het stutten helpt wel, maar er piept alsnog van alles onderdoor. Volgend jaar plaats ik er een extra steun bij.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Er was niet zoveel wind vandaag, dus ik kon eindelijk een goede foto maken van m'n moerasgladiool (tegen een achtergrond van prachtkaars).

[ afbeelding ]

Ik vind deze asters zo leuk. O+ Alsof er een groot boeket in de tuin staat. Meestal vallen ze om, maar deze plek is klaarblijkelijk wat windluwer. Er zitten trouwens verschrikkelijk veel beestjes in. Een aanrader voor het najaar.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

M'n favoriete bloeier in deze tijd van het jaar. De plant - ik weet niet wat het is omdat ik het niet zelf heb gekocht - is ruim 2 meter hoog en inmiddels meters breed.

[ afbeelding ]

Vorig jaar had ik geen appels. Dit jaar is de oogst voortreffelijk.

[ afbeelding ]

Mijn lief heeft voor mij planken aan de onderkant van m'n plantenrestenhoop gemaakt die ik eruit kan schuiven. Blij mee! Er groeide steeds onkruid.

[ afbeelding ]

Toscaanse jasmijn heb ik uit de kas gehaald en ergens anders neergezet. Hij ziet er niet zo goed uit. :+ Eens kijken of dit wel lukt. Het is de derde plek die ik probeer.

[ afbeelding ]

Pioenroos vind ik stiekem in het najaar het mooist, als het blad rood verkleurt:

[ afbeelding ]

Ereprijs vind ik ook als die op z'n retour is nog fraai:

[ afbeelding ]

Tot slot duizendblad, die vrolijk door blijft bloeien. Hoe is het nu met die van jou, @:blues? Heeft-ie het gered?

[ afbeelding ]
Wat is het prachtig bij jou _O_
Ik heb mijn twijfels... bloemen zijn verdord en vallen af, staat wel op een mooi zonnig plekkie. We gaan het zien hoe sterk hij is :)
pi_215067612
Houtsnippermention beste mention O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215093724
Wat weer een prachtige foto's, @Claudia_x
Een genot om naar te kijken :Y

Hier is heeft de herfst toegeslagen. We worden al weken bekogeld door eikels.
En nu is de wingerd begonnen met het kleuren van de slingers.

Dit is de oudste hoge wingerd; inmiddels heeft 'ie ook tentakels in andere eiken, maar die zijn nog niet aan het kleuren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215103191
Zou het nu nog lukken om een sering te stekken? Het waterschap kwam vandaag een en ander inspecteren en de sering van de buren moet weggehaald worden. Deze is inmiddels al een stuk onze kant op gekropen maar bij ons moet hij ook weg.

Ik wil wel kijken of ik hem ergens anders verder kan laten leven.
Spoilers!
  donderdag 26 september 2024 @ 22:37:04 #190
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215103289
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 22:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou het nu nog lukken om een sering te stekken? Het waterschap kwam vandaag een en ander inspecteren en de sering van de buren moet weggehaald worden. Deze is inmiddels al een stuk onze kant op gekropen maar bij ons moet hij ook weg.

Ik wil wel kijken of ik hem ergens anders verder kan laten leven.
Kijken of er scheuten groeien, die zijn heel makkelijk te stekken/verplaatsen. Gewoon uit de grond halen met wortels en weer ergens planten.

Takken zijn ook heel makkelijk te stekken, gewoon in de grond steken! Met een beetje stekpoeder kan het helemaal niet meer mis gaan. Voorjaar/zomer voor de bloei is hiervoor wel de beste tijd maar misschien lukt het nu ook wel.

Ik zou gewoon de huidige boom/struik snoeien en verplaatsen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_215103525
Gewoon snoeien en verplaatsen is makkelijker gezegd dan gedaan :D Het is een heel dichtbegroeid bosje van vlier, sering, brandnetel en haagwinde dat totaal 5x10 meter in beslag neemt. Er tussenin staan twee gazen hekken tegen elkaar aan waar alles al minimaal 10 jaar lang doorheen groeit. Mogelijk 30-40 jaar.

Maar uitlopers of stekken vinden moet lukken. Ik ga er snel werk van maken nu ik nog op bladvorm kan determineren.
Spoilers!
  vrijdag 27 september 2024 @ 01:17:28 #192
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215104185
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 23:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gewoon snoeien en verplaatsen is makkelijker gezegd dan gedaan :D Het is een heel dichtbegroeid bosje van vlier, sering, brandnetel en haagwinde dat totaal 5x10 meter in beslag neemt. Er tussenin staan twee gazen hekken tegen elkaar aan waar alles al minimaal 10 jaar lang doorheen groeit. Mogelijk 30-40 jaar.

Maar uitlopers of stekken vinden moet lukken. Ik ga er snel werk van maken nu ik nog op bladvorm kan determineren.
Mijn ervaring is dat vlier echt giga veel kan hebben.. hier kwam ik in de rimboe een dooie stok tegen met 1000cm3 wortels (10x10x10 ;) dus écht weinig en niet massief, want die stok was 5cm doorsnede). Die stok heb ik in de grond gezet. 3 keer verplaatst. 4 keer rigoureus teruggesnoeid. En het groeit elke keer terug en is binnen 2 jaar na laatste snoeibeurt & verplaatsing uitgegroeid tot een plant van 3m hoog en 2m breed :') .

Haagwinde en brandnetel wil je niet. Dus dan blijft de sering over waar je voorzichtig mee moet zijn :P .
pi_215104324
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 23:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

Bomen hadden hullie van het waterschap willen omhalen? En deed jezelf.
En dit bos niet?
Of snel stekjes maken en waterschap doet de rest eruit trekken…
pi_215105190
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 01:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat vlier echt giga veel kan hebben.. hier kwam ik in de rimboe een dooie stok tegen met 1000cm3 wortels (10x10x10 ;) dus écht weinig en niet massief, want die stok was 5cm doorsnede). Die stok heb ik in de grond gezet. 3 keer verplaatst. 4 keer rigoureus teruggesnoeid. En het groeit elke keer terug en is binnen 2 jaar na laatste snoeibeurt & verplaatsing uitgegroeid tot een plant van 3m hoog en 2m breed :') .

Haagwinde en brandnetel wil je niet. Dus dan blijft de sering over waar je voorzichtig mee moet zijn :P .
Vlier kan inderdaad veel hebben. Ik heb er hier al een stuk of 5 staan dus deze hoef ik niet te bewaren. Ik vind vlier erg leuk trouwens maar meer kan ik er gewoon niet kwijt.

Ik ben erg benieuwd of ik op een normale manier bij die sering kan komen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 02:33 schreef AnneX het volgende:

[..]
Bomen hadden hullie van het waterschap willen omhalen? En deed jezelf.
En dit bos niet?
Of snel stekjes maken en waterschap doet de rest eruit trekken…
Of het waterschap doet het, of de buurman. Dat mogen ze zelf uitzoeken. Er staan maar enkele stukken op onze grond en daar kunnen we pas goed bij als de rest aan de slag is geweest. Ik heb geen idee wanneer dit gaat plaatsvinden. Ik ga die sering dus maar vast redden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 27-09-2024 09:11:51 ]
Spoilers!
pi_215105509
De tuinlieden zijn begonnen!
Na verwijderen van grind en worteldoek in vele kruiwagens is de jongeman begonnen met uitvlakken van ondergrond. Hoogteverschil is hier en daar bijna 10 cm.Dat betekent de ingekoekte kleilaag “openbreken”.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 27-09-2024 10:22:32 ]
pi_215107680
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:46 schreef AnneX het volgende:
De tuinlieden zijn begonnen!
Na verwijderen van grind en worteldoek in vele kruiwagens is de jongeman begonnen met uitvlakken van ondergrond. Hoogteverschil is hier en daar bijna 10 cm.Dat betekent de ingekoekte kleilaag “openbreken”.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gaat ermee gebeuren?

Oh, en misschien heb jij een antwoord op mijn vraag hieronder ?

quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 16:53 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje aan de mensen met een hibiscus: hoe ziet die van jullie eruit? Bij mij is het blad geel en slap aan het worden, maar ik zie ook nog allemaal knoppen die niet zijn uitgekomen. En ik weet niet meer van voorgaande jaren wanneer die het blad verliest.

[ afbeelding ]
pi_215108025
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat gaat ermee gebeuren?

Oh, en misschien heb jij een antwoord op mijn vraag hieronder ?
[..]

wat er gaat gebeuren:
Omdat de tegels ( en de zware tafel) verzakt is en zwart en grote kieren en het onkruid iedere drie weken op ongeveer kniehoogte staat…een bedrijf gevraagd. Het polymeer voegzand was geen aanrader, vond men. Gezien de bestrating, die hetzelfde blijft.
SPOILER
Geen idee hoe ver men is, ik ben aan het werk…

De vier oude èn nieuwe hibiscussen vond ik qua bloei dit jaar minder. Voor het eerst. De oudste struik is 20 jaar, links daarvan 3 stuks zijn 10-12 jaar oud.
Wel knoppen, weinig bloemen. Meestal 2-3 weken later dan die voor het huis in zon. Nu vrijwel tegelijk. Achter staan grotendeels in schaduw van schuur of notenboom.
En ik zie nu al gele blaadjes. Even inzoomen. De kat van de buren is een bonus.
Op 5 september jl.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 27-09-2024 14:44:09 ]
pi_215109354
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
wat er gaat gebeuren:
Omdat de tegels ( en de zware tafel) verzakt is en zwart en grote kieren en het onkruid iedere drie weken op ongeveer kniehoogte staat…een bedrijf gevraagd. Het polymeer voegzand was geen aanrader, vond men. Gezien de bestrating, die hetzelfde blijft.
SPOILER
Geen idee hoe ver men is, ik ben aan het werk…

De vier oude èn nieuwe hibiscussen vond ik qua bloei dit jaar minder. Voor het eerst. De oudste struik is 20 jaar, links daarvan 3 stuks zijn 10-12 jaar oud.
Wel knoppen, weinig bloemen. Meestal 2-3 weken later dan die voor het huis in zon. Nu vrijwel tegelijk. Achter staan grotendeels in schaduw van schuur of notenboom.
En ik zie nu al gele blaadjes. Even inzoomen. De kat van de buren is een bonus.
Op 5 september jl.
[ link | afbeelding ]
Dank je, dan doen mijn hibiscussen dus niks geks.

Wat had men tegen polymeervoegzand? Zat dat vooral in de combinatie met de oude tegels? En gaan ze grind vervangen of ga je er iets anders mee doen?
pi_215110788
Zie de eerdere foto’s in de spoiler.
Het polymere voegzand helpt 80% tegen onkruid sprieten. En i.c.m. de stoeptegels niet een geslaagde combi.
Al het grind is afgevoerd. De klei ondergrond uitgevlakt - veel zand erover - aangestampt - matten erin - voorbeeld van nieuw grint ligt in een hoekje te wachten op mijn akkoord vanwege kleur. De tuinman had eerder ervaren, dat mensen de kleur niet goed vonden toen het er lag. Ik denk, dat ik makkelijk ben. Al lang blij, dat de klus wordt gedaan.
Inmiddels is begonnen aan de bestrating. Grint en terras komt ook wel 5 cm hoger en sluit nu aan bij huis. Plus loopt iets af vanaf huis. De matten lopen prettig stabiel.
Foto’s onder spoiler:
SPOILER
‘Wij’ gaan nu gezamenlijk vóor de 9 huizen langs ook het grindpad stabiliseren.
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 27-09-2024 19:52:06 ]
pi_215115800
^O^ Als ie dan idd toch bezig is!
pi_215116863
Voor duizendblad vrees ik met grote vrezen...maar Wolfje vind 't heerlijk O+
  Vis een optie? zaterdag 28 september 2024 @ 17:37:34 #202
70532 loveli
N
pi_215118656
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 16:53 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje aan de mensen met een hibiscus: hoe ziet die van jullie eruit? Bij mij is het blad geel en slap aan het worden, maar ik zie ook nog allemaal knoppen die niet zijn uitgekomen. En ik weet niet meer van voorgaande jaren wanneer die het blad verliest.

[ afbeelding ]
Oud (30 jaar?), groot, nog steeds groen en elk jaar nog vol met knoppen die niet open zijn gegaan. Staat op het zuidoosten.

crap in = crap out
pi_215127639
Ja jullie hier: even meedenken graag…
Omdat de tuinmannen oud grint en zo aan het afvoeren waren, ook gevraagd om de kleine armoeiige border leeg te halen. Vervolgens vond de buurkat dat ook fijn 8)7 voor kattenbak.
Aangezien de bestrating wordt opgehoogd, verwacht ik, dat ook de border rand wordt opgehoogd. Morgen even checken.
Indien dat het geval is, dan vraag ik de border groter te maken.
De rand achterin blijft zo: vol met akelei in het voorjaar en bodembedekker en hibiscus wortels.

Dus vanmiddag over een bestelling zitten peinzen. Wat vinden jullie ervan?
Nog tips? In deze periode een schaduwplek. Rest van het jaar ochtendzon.
1 x lampenpoetsgras
3 x zonnehoed alba
3 x prachtkaars
5 x alliumbol
1 x salvia
1 x trilgras
1 x vingerhoeds
3 x duifkruid 18 planten is dat té veel?
Situatie: het groen dat achterbleef is bloeiende! maagdenpalm van de buren.
Prima, daar poot ik wat bollen tussen.
SPOILER
Meedenken wordt op prijs gesteld.😎
  zondag 29 september 2024 @ 17:59:12 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215129686
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 15:26 schreef AnneX het volgende:
Ja jullie hier: even meedenken graag…
Omdat de tuinmannen oud grint en zo aan het afvoeren waren, ook gevraagd om de kleine armoeiige border leeg te halen. Vervolgens vond de buurkat dat ook fijn 8)7 voor kattenbak.
Aangezien de bestrating wordt opgehoogd, verwacht ik, dat ook de border rand wordt opgehoogd. Morgen even checken.
Indien dat het geval is, dan vraag ik de border groter te maken.
De rand achterin blijft zo: vol met akelei in het voorjaar en bodembedekker en hibiscus wortels.

Dus vanmiddag over een bestelling zitten peinzen. Wat vinden jullie ervan?
Nog tips? In deze periode een schaduwplek. Rest van het jaar ochtendzon.
1 x lampenpoetsgras
3 x zonnehoed alba
3 x prachtkaars
5 x alliumbol
1 x salvia
1 x trilgras
1 x vingerhoeds
3 x duifkruid 18 planten is dat té veel?
Situatie: het groen dat achterbleef is bloeiende! maagdenpalm van de buren.
Prima, daar poot ik wat bollen tussen.
SPOILER
Meedenken wordt op prijs gesteld.😎
Wel wat veel, ik zou het op een stuk of 10 planten houden en dan meer van hetzelfde. 1 grassoort en 2 of 3 (vaste) planten.

Heeft een zonnehoedje daar voldoende zon?
Resistance is futile.
pi_215130514
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2024 17:59 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wel wat veel, ik zou het op een stuk of 10 planten houden en dan meer van hetzelfde. 1 grassoort en 2 of 3 (vaste) planten.

Heeft een zonnehoedje daar voldoende zon?
Ja, ik dacht al dat ik té gretig was. Zonnehoed vind ik zó leuk.
En wit maakt de andere kleuren mooier.
Dan laat ik lampenpoets vallen, want het is / wordt best een struik.
1 x lampenpoetsgras
3 x zonnehoed alba ? Dan gaat die naar de voortuin. Té leuk. J A S
1 x vingerhoeds …ook naar voor? of niet… J J A
Maanden:
3 x zilverkaars (wit) S O
3 x prachtkaars J A S O
5 x alliumbol M J
1 x salvia M J J
1 x trilgras M J J A S O
3 x duifkruid J J A S O N
Ohoh 3 x Rozanne hoort er ook nog bij. M J J A S O N

Van 18 planten —> wordt 11 6 vaste planten / en 5 6 soorten.

Morgen met de tuinman overleggen over wel/niet vergroten van de border.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 29-09-2024 19:45:02 ]
  zondag 29 september 2024 @ 19:25:39 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215130532
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 19:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja, ik dacht al dat ik té gretig was. Zonnehoed vind ik zó leuk.
En wit maakt de andere kleuren mooier.
Dan laat ik lampenpoets vallen, want het is / wordt best een struik.
1 x lampenpoetsgras
3 x zonnehoed alba ? Dan gaat die naar de voortuin. Té leuk.
1 x vingerhoeds …ook naar voor? of niet…

3 x prachtkaars
5 x alliumbol
1 x salvia
1 x trilgras
3 x duifkruid
Ohoh 3 x Rozanne hoort er ook nog bij.

Van 18 planten —> wordt 11 vaste planten / en 5 soorten.
Vingerhoedskruid kan wel goed tegen weinig licht O-) .
Resistance is futile.
pi_215132013
Dat bosje met die sering waar ik het eerder over had is dus dit ding achter de carex.

Nadat we eerst twee kruiwagens aan brandnetel en haagwinde hadden verwijderd, was er ruimte om stekken te nemen. Ik moest er diep in duiken want de twee vlieren stonden vooraan.

Dit laatste stuk was het enige stuk van onze windsingel dat we nog moesten afmaken. Wilden we dit weekend doen. Maar donderdag kwam het Waterschap een kijkje nemen en een plan maken voor onderhoud van hun sloot (aan ons perceel). We zijn blijkbaar verplicht om een strook van 5 meter vanaf bovenkant van het talud naast de sloot vrij te houden voor hun onderhoud. Dus we mogen daar geen planten zetten. De buurman moet dat hele bosje verwijderen en we moeten een doorgang door het hek maken voor het baggermaterieel vanhet Waterschap. Goed dat we daar geen planten hebben neergezet dus :)

Door dit verhaal is de windsingel dus ineens af! We zijn sinds maart aan het aanplanten. Vaak leek het niet meer goed te komen. En nu ineens toch *O*

We hebben vandaag nog een groot project afgemaakt. We hadden een stukje grond van 8x6 meter. Daar stonden eerst de compostbakken op. Sindsdien heet het 'het compostveldje'.

Het compostveldje was de opslag van planten die nog geen bestemming hadden. Inmiddels ook vol met zevenblad :X Vandaag hebben we eindelijk de laatste struiken uit dit veld gehaald en wat andere verplaatst. De laatste planten die sinds maart zielig stonden te zijn in hun p9 potjes hebben we geplant. En het kwam gewoon ook af *O*

Hier vooraan de smeerwortel van @liesje1979 O+

SPOILER
Spoilers!
pi_215132052
Af 🎉

Vanmiddag en vanavond ook nog een poging gedaan om plantjes te vinden in de regio. Wat zijn jullie zoektermen?
Iedere keer kom ik in Brabant uit. 😉
  One tough cookie zondag 29 september 2024 @ 22:15:17 #209
169210 liesje1979
pi_215132109
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat bosje met die sering waar ik het eerder over had is dus dit ding achter de carex.

[ afbeelding ]

Nadat we eerst twee kruiwagens aan brandnetel en haagwinde hadden verwijderd, was er ruimte om stekken te nemen. Ik moest er diep in duiken want de twee vlieren stonden vooraan.

[ afbeelding ]

Dit laatste stuk was het enige stuk van onze windsingel dat we nog moesten afmaken. Wilden we dit weekend doen. Maar donderdag kwam het Waterschap een kijkje nemen en een plan maken voor onderhoud van hun sloot (aan ons perceel). We zijn blijkbaar verplicht om een strook van 5 meter vanaf bovenkant van het talud naast de sloot vrij te houden voor hun onderhoud. Dus we mogen daar geen planten zetten. De buurman moet dat hele bosje verwijderen en we moeten een doorgang door het hek maken voor het baggermaterieel vanhet Waterschap. Goed dat we daar geen planten hebben neergezet dus :)

Door dit verhaal is de windsingel dus ineens af! We zijn sinds maart aan het aanplanten. Vaak leek het niet meer goed te komen. En nu ineens toch *O*

We hebben vandaag nog een groot project afgemaakt. We hadden een stukje grond van 8x6 meter. Daar stonden eerst de compostbakken op. Sindsdien heet het 'het compostveldje'.

Het compostveldje was de opslag van planten die nog geen bestemming hadden. Inmiddels ook vol met zevenblad :X Vandaag hebben we eindelijk de laatste struiken uit dit veld gehaald en wat andere verplaatst. De laatste planten die sinds maart zielig stonden te zijn in hun p9 potjes hebben we geplant. En het kwam gewoon ook af *O*

Hier vooraan de smeerwortel van @:liesje1979 O+
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

SPOILER
Ah! Wat superleuk om te zien! O+
Die van mij deden het echt supergoed dit jaar.
pi_215132158
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 22:15 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Ah! Wat superleuk om te zien! O+
Die van mij deden het echt supergoed dit jaar.
Ik ben er nog steeds heel blij mee! Ze stonden tot vandaag wat in de verdrukking maar vanaf nu kunnen ze shinen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 29-09-2024 22:34:32 ]
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')