abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214926874
Duizendschoon heb ik in de voorpostzegel. Ook leuk :D
pi_214926905
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 17:11 schreef Blues het volgende:
Duizendschoon heb ik in de voorpostzegel. Ook leuk :D
In de bak staat inderdaad duizendblad. Ik kom zelf elke keer weer tot de conclusie dat ik niet moet proberen een echte zonaanbidder in de halfschaduw te zetten. Soms gaat het wel en is hooguit de bloei minder, maar in het algemeen is een plant fraaier en sterker en wordt je leven als tuinier gemakkelijker als je het bij de ideale standplaats houdt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214927080
Staat nu in de volle grond in de zon in de tuin naast de camelia van mn zus.
Die heeft ook al in die bak gestaan en verzet naar de tuin.
Doet het nu fantastisch *O*
pi_214927131
Bij de lidl zojuist: 3 verschillende kniptangen voor kleine én grote handen,
¤ 3 per stuk. Voor bloemen, voor ietsjes dikker en voor takken.

Bij jullie lidl ook?
pi_214928001
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Oh, dat is een schizostylis! Die noem ik een moerasgladiool. Ik heb even wat informatie van de Hessenhof opgezocht:
Die kocht ik gister als wintergladiool :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214928202
Strelizia nieuwe grond gegeven staan nu droog om naar de serre te gaan. Fuchsias bijna uitgebloeid dus die gaan ook op rantsoen.

Vijver schoongemaakt, waterlelie gesplitst :X

[ Bericht 38% gewijzigd door halfway op 08-09-2024 19:46:29 ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_214928746
Ik heb het zwembad opgeruimd en heb nu dus weer een paar vierkante meter zandvlakte in mijn gras. Meteen maar gras ingezaaid. Hopelijk werkt de combinatie van voorspelde regen en zon mee.

Weet iemand wat voor beestje dit is? Deze bleken er een aantal in mijn grasmat onder het zwembad te zitten.
Het lijken een soort larven met een aantal pootjes aan de voorkant (maar niet achter), een soort rood kopje en de achterkant is wat donkerder.
  Spellchecker zondag 8 september 2024 @ 20:31:58 #133
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214928822
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 20:25 schreef Hupje het volgende:
Ik heb het zwembad opgeruimd en heb nu dus weer een paar vierkante meter zandvlakte in mijn gras. Meteen maar gras ingezaaid. Hopelijk werkt de combinatie van voorspelde regen en zon mee.

Weet iemand wat voor beestje dit is? Deze bleken er een aantal in mijn grasmat onder het zwembad te zitten.
Het lijken een soort larven met een aantal pootjes aan de voorkant (maar niet achter), een soort rood kopje en de achterkant is wat donkerder.
[ afbeelding ]
Ziet eruit als een engerling ....

Tuin en gras onderhoud ; engerlingen
pi_214928984
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 20:31 schreef maily het volgende:

[..]
Ziet eruit als een engerling ....

Tuin en gras onderhoud ; engerlingen
Oh jakkes. Bedankt. Ik had geen idee.
  Spellchecker zondag 8 september 2024 @ 20:47:40 #135
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214928993
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 20:47 schreef Hupje het volgende:

[..]
Oh jakkes. Bedankt. Ik had geen idee.
Succes!
  zondag 8 september 2024 @ 21:05:06 #136
208890 June.
Seriously?
pi_214929191
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 17:47 schreef AnneX het volgende:
Bij de lidl zojuist: 3 verschillende kniptangen voor kleine én grote handen,
¤ 3 per stuk. Voor bloemen, voor ietsjes dikker en voor takken.
[ link | afbeelding ]

Bij jullie lidl ook?
Ik heb ze ook, heel fijn vind ik ze.
Shine bright like a diamond.
pi_214929314
Afgelopen week in 2 keer weer een fikse lading plantjes bij De Tuinstek gehaald, wat een feestje is het toch om daar rond te lopen. Wat herfstanemonen in wit en knalroze, zooi salvia nemorosa caradonna en caradonna pink, kniphofia poco citron en mango popsicle, salvia macrophyllia papajan, en Euphorbia griffithii ‘Dixter’ omdat er op een bepaalde plek nog wat ontbrak dat wat vroeger bloeit en ook vroeg in blad komt. Ook nog een paar Ceratostigma plumbaginoides, de eerste plant met blauwe bloemen hier, dat was even puzzelen waar ik die kwijt kon, maar Symph vond ze zo leuk dat we ze maar op de gok meenamen. Zelf had ik die kniphofia’s ook niet bedacht, maar ook die vond Symph zo leuk en ze steken wel mooi af tegen de rode beukenhaag als die het ooit eens echt goed gaat doen.
Een deel staat al in de grond, morgen maar eens verder met het planten.
  zondag 8 september 2024 @ 21:45:42 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214929566
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 20:25 schreef Hupje het volgende:

[ afbeelding ]
100% een engerling. Ben je er veel tegen gekomen?

Ze leven 2-3 jaar in de grond, in de winter dieper. In juli-september vreten ze ook wel de ondergrondse delen van gras, als je er veel hebt dan kunnen E grote schade aanrichten. Aaltjes is de beste bestrijding, heb ik begrepen (bij voorkeur in de lente).
Resistance is futile.
pi_214929616
Ik zal ook eens bij de Lidl kijken voor die snoeischaren, ik heb ze eigenlijk altijd van Gardena, met mijn kleine handen en weinig kracht liggen die goed in de hand.
  zondag 8 september 2024 @ 21:57:24 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214929655
Ik heb vandaag de laatste planten ingegraven. Niet verwacht dat ik de hele tuin dit jaar nog vol zou krijgen. Ik kwam nog wat mulch tekort dus daar bestel ik nog een halve big bag van. Dan kan ik de laag ook nog wat dikker maken op bepaalde plekken. De basis staat nu, nog een paar weken wachten tot de planten in rust gaan en dan ga ik nog wat verplaatsen. Ik heb alvast wat hoekjes voor afgestorven blad ingericht.

Nog even en dan gaan we alweer richting de voorjaarsbollen en blad harken. Die gooi ik dit jaar tussen de garage en de takkenril. Kijken of dat nog mooie compost wil worden.

En maar eens kijken wat we van de winter laten staan, en wat we wegknippen. Veel grassen komen de winter wel mooi door gelukkig.
Resistance is futile.
  zondag 8 september 2024 @ 21:58:14 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214929660
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 21:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zal ook eens bij de Lidl kijken voor die snoeischaren, ik heb ze eigenlijk altijd van Gardena, met mijn kleine handen en weinig kracht liggen die goed in de hand.
Ik vind die van Gardena best snel bot worden, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik echt niet goed omga met mijn tuingereedschap :+
Resistance is futile.
  maandag 9 september 2024 @ 00:18:57 #142
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214930456
Hier ook Gardena, als ze bot zijn slijp ik ze zelf (of nouja, mijn pa). Ze zijn dan niet meer als nieuw want sluiten niet helemaal lekker meer aan, maar goed, ze gaan weer even mee.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_214935984
quote:
15s.gif Op zondag 8 september 2024 21:45 schreef Seven. het volgende:

[..]
100% een engerling. Ben je er veel tegen gekomen?

Ze leven 2-3 jaar in de grond, in de winter dieper. In juli-september vreten ze ook wel de ondergrondse delen van gras, als je er veel hebt dan kunnen E grote schade aanrichten. Aaltjes is de beste bestrijding, heb ik begrepen (bij voorkeur in de lente).
Of in deze periode, en dat zou ik zeker doen! Ik heb vorige week aaltjes verspreid en moet de hele terrasborder opnieuw aanplanten omdat de planten het niet gered hebben vanwege aangevreten wortels.
pi_214951332
In de voortuin staan 2 Photinia's/Glansmispels in struikvorm.
Zijn zo'n 3 meter hoog.
Vanwege een verfklus en een benodigde steiger staan ze nogal in de weg.
Zou ik die struiken rigoreus kunnen snoeien, beetje zoals je de Vlinderstruik snoeit......tot op de stammetjes?
En zouden ze dan weer uitlopen?
  woensdag 11 september 2024 @ 19:51:43 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214954879
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 13:29 schreef Kanaroe het volgende:
Zijn zo'n 3 meter hoog.
Zou ik die struiken rigoreus kunnen snoeien, beetje zoals je de Vlinderstruik snoeit......tot op de stammetjes?
Ik denk het wel. Ik kwam dit tegen op een obscure Duitse website (vertaald):

quote:
Glansmispel snoeien na vorstschade en redden bij ziekte Is uw plant zo ziek dat deze niet op andere manieren te redden is, dan kan een rigoureuze snoei helpen. Hiervoor snoeit u alle scheuten en de stam tot een handbreedte boven de grond af. Met de juiste verzorging en aangepaste bestrijding van ziekten herstelt de plant meestal weer. Als de Glansmispel bevroren is, snoeit u deze op dezelfde manier terug.
Resistance is futile.
pi_214955530
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 13:29 schreef Kanaroe het volgende:
Zijn zo'n 3 meter hoog.
Dat heb ik eerder wel gedaan en kwam weer helemaal goed.
pi_214955966
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2024 19:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik denk het wel. Ik kwam dit tegen op een obscure Duitse website (vertaald):
[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 20:55 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dat heb ik eerder wel gedaan en kwam weer helemaal goed.
Aah, dank jullie wel
Dat biedt mij wel zekerheid :)
  vrijdag 13 september 2024 @ 18:55:31 #148
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214971462
Ik zit even te twijfelen of ik het gras wel/niet nog even moet maaien. Het mag wel weer qua lengte maar vanochtend heeft het aan de grond al lichtelijk gevroren volgens mij.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_214975404
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:55 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zit even te twijfelen of ik het gras wel/niet nog even moet maaien. Het mag wel weer qua lengte maar vanochtend heeft het aan de grond al lichtelijk gevroren volgens mij.
Gras groeit boven de 7 graden.
pi_214975424
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2024 21:58 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik vind die van Gardena best snel bot worden, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik echt niet goed omga met mijn tuingereedschap :+
Felco 2 onderdelen zijn vervangbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')