abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219694230
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bericht van afgelopen maandag. Zelfs voor een protestje van een paar honderd man wordt er al een bericht geschreven.
https://nos.nl/artikel/25(...)n-torenhoge-inflatie
Dit zijn veel grotere protesten dan een paar honderd man. En het gaat niet om inflatie, maar om de invloed van de islam en Arabisch superioriteitsdenken. Trap niet in die desinformatie van nu.nl, waarschijnlijk opgetikt door een wereldvreemde GL-aanhanger of een moslim die de anti-islam beweging in Iran niet ziet zitten.
pi_219694279
Deze revolutie kan lijken op die van Roemenië in 1989. Redacties in Nederland slapen nog of zijn er het er niet mee eens. Het nieuws wat wij hier krijgen te zien is behoorlijk gefilterd. Over die mega fraude in Minnesota lees je ook niks. Dat heet censuur.
pi_219694359
Zijn we weer bezig mensen blij te maken met een dode mus.

pi_219694631
pi_219695465
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 10:47 schreef Qarrad het volgende:
Overigens ben ik op zijn zachtst gezegd niet heel overtuigd dat het een groot bloemencorso wordt daar als er weer een sjah aan het hoofd zou staan en ik ben ook niet team "alles is beter dan dit" want het kan ook nog erger en ik zie Iran graag stabiel, rustig en welvarend en niet als een sektarische arena zonder uitzicht op rust.
Terugkeer van een sjah zal inderdaad niet alles beter maken maar het verwijderen van de huidige staatsideologie en hun proxies met hun fixatie op het vernietigen van Jeruzalem zal wel meer rust in de regio en indirect Europa brengen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219696581
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 09:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is natuurlijk al vaker onrustig geweest in Iran. De vraag is of het doorzet of weer uitdooft.
Het is wel iedere keer ietsje groter, en dat ze nu de bazaar en commercie meedoen is wel een grote.

Dus laten we hopen *O*
  woensdag 31 december 2025 @ 14:28:52 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219696617
Veel luitjes:
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219697836
twitter
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 31 december 2025 @ 15:54:43 #109
485843 crew  Jippie
pi_219697992
Off-topic geveegd
pi_219698125
Sowieso wordt er amper negatief bericht over die enorme gek van een Khamenei:

https://x.com/AshleyRindsberg/status/2006342072232558731

wikipedia is ook opvallend mild over die man.
pi_219698357
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:28 schreef Perrin het volgende:
Veel luitjes:
[ x ]
_O_

Maar ik vrees dat dit nog best wel bloederig kan worden ;(
pi_219698464
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 16:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
_O_

Maar ik vrees dat dit nog best wel bloederig kan worden ;(
Het Iraanse regime gaat grof geweld gebruiken. Zonder veroordeling van het westen of activitische organisaties als Amnesty of Oxvam Novib.

Het Iraanse regime is voor hen een grote vriend in de heilige oorlog tegen het 'zionisme'. En dat regime is islamitisch, dus daarover geen kritiek want "islamofobie".

Zo rollen de antisemieten.

Intussen voert het Iraanse volk een hele belangrijke strijd. Voor hun mensenrechten, voor hun toekomst en tegen de almacht van het islamisme in die hele regio.
pi_219698691
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 16:27 schreef Homey het volgende:

[..]
Het Iraanse regime gaat grof geweld gebruiken. Zonder veroordeling van het westen of activitische organisaties als Amnesty of Oxvam Novib.

Het Iraanse regime is voor hen een grote vriend in de heilige oorlog tegen het 'zionisme'. En dat regime is islamitisch, dus daarover geen kritiek want "islamofobie".

Zo rollen de antisemieten.

Intussen voert het Iraanse volk een hele belangrijke strijd. Voor hun mensenrechten, voor hun toekomst en tegen de almacht van het islamisme in die hele regio.
Waarom zou AI en een Oxfam het aanstaande bloedige neerslaan van demonstraties NIET veroordelen? Je suggereert dat zij graag burgers de doodstraf zie krijgen.... Waar haal je bij deze misselijke onzin vandaan
pi_219698888
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 16:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarom zou AI en een Oxfam het aanstaande bloedige neerslaan van demonstraties NIET veroordelen? Je suggereert dat zij graag burgers de doodstraf zie krijgen.... Waar haal je bij deze misselijke onzin vandaan
Doen ze dat dan? Graag een link!
pi_219699024
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 16:45 schreef Homey het volgende:

[..]
Doen ze dat dan? Graag een link!
Jij stelt dus bewijs jij maar dat zij niks gezegd hebben bij een van de tig vorige grote protesten... Google gooit mij dood als ik Google op "amnesty internarional" "Iran". Met before:jjjj-mm-dd en after: kan je gericht zoeken binnen bepaalde datums.
pi_219699174
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 16:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij stelt dus bewijs jij maar dat zij niks gezegd hebben bij een van de tig vorige grote protesten... Google gooit mij dood als ik Google op "amnesty internarional" "Iran". Met before:jjjj-mm-dd en after: kan je gericht zoeken binnen bepaalde datums.
Gaat om deze protesten slimmerik. Jij geeft geen link!
pi_219699271
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 16:45 schreef Homey het volgende:

[..]
De media is faliekant anti-israel en rabiaat pro-palestina en pro-islam.

De Nederlandse pers doet niks anders dan als doorgeefluik fungeren van de staatspropaganda van Qatar, Al-Jazeera. Met hun vuige antisemitisme Hamas propaganda.

Heb je niet opgelet ofzo?

En dat komt inderdaad door moslims op de redacties, die met hun Arabische antisemitisme en israël-haat de wederoplevende antisemisme onder links Nederland aanvullen. 1+ 1 = 2.

Dude, surf nu naar nos.nl en control f op iran. wat zie je? wat valt je op? Of beter, wat valt wat je op wat ze niet benoemen?
Ik heb heel goed opgelet. Maar alsnog zie ik je geen bronnen geven voor je beweringen. "Dude, geloof mij nou maar 1+1=2" is voor mij geen bron.
pi_219699314
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 16:56 schreef Homey het volgende:

[..]
Gaat om deze protesten slimmerik. Jij geeft geen link!
De protesten zijn net begonnen, zijn er dan al doden gevallen of andere misstanden, die door AI of Oxfam veroordeeld moeten worden?
pi_219700018
Kunnen we weer gewoon teruggaan naar de protesten?
  woensdag 31 december 2025 @ 17:44:35 #120
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219700280
twitter
pi_219701680
De laatste grote protesten in Iran vonden plaats toen Obama aan de macht was in de VS, en die deed net alsof zijn neus bloedde. Met z'n Nobelprijs voor de vrede. Wat een graftak.

Nu met Trump aan het roer kan dit wel tot de val van het regime daar gaan leiden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219701999
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 18:54 schreef Lyrebird het volgende:

Nu met Trump aan het roer kan dit wel tot de val van het regime daar gaan leiden.
Wat doet de Amerikanen nu beter dan?

Eerlijk gezegd denk ik niet dat de Verenigde Staten momenteel veel invloed heeft op de uitkomst.
Incelfrikandel
pi_219702157
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 19:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wat doet de Amerikanen nu beter dan?

Eerlijk gezegd denk ik niet dat de Verenigde Staten momenteel veel invloed heeft op de uitkomst.
Waarom denk je dat er protesten zijn?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219702494
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 19:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Waarom denk je dat er protesten zijn?
Er zijn iedere drie jaar van dit soort protesten. De redenen zijn vergelijkbaar.
Incelfrikandel
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 31 december 2025 @ 19:45:56 #125
485843 crew  Jippie
pi_219702618
Graag on-topic blijven ^O^
pi_219702890
Als er ooit een echte kans was, dan lag die tijdens de korte oorlog met Israël, maar toch ging niemand de straat op. Dat geeft in mijn ogen ook aan dat dit soort protesten niet echt gericht zijn op het omverwerpen van het regime, maar eerder voortkomen uit economische problemen en andere maatschappelijke misstanden. Dat zie je ook terug in de schaal van de demonstraties: vaak gaat het om enkele honderdduizenden, hooguit misschien een miljoen mensen, terwijl het land ongeveer 90 miljoen inwoners telt. Bij de begrafenis van bijvoorbeeld generaal Soleimani was op meerdere plekken in Iran te zien dat honderdduizenden tot miljoenen Iraniërs hem de laatste eer bewezen. M.a.w. de protesten worden vaak niet breed gedragen, en daarom zie je ook dat er weinig tot niets verandert.
pi_219703532
Gaat weer geen reet uitmaken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219703633
Amnesty tweet wel over oude optochten in Hongarije, maar niets over Iran:

https://x.com/JoosyJew/status/2006121860035907652
pi_219707977
twitter
pi_219709057
Protesters in Kermanshah chanted “Javid Shah” (“Long live the King”) during a demonstration on Thursday.
twitter
pi_219709571
Ook UN Human Rights watch op X zwijgt als het graf over Iran:

https://x.com/UNHumanRights

Tweeten alleen maar anti-Israël desinformatie.
pi_219709786
Het inzetten van oproerpolitie om de orde te handhaven is geen schending van mensenrechten; dat wordt immers overal ter wereld gedaan, ook in Nederland. Pas als er gewonden of doden vallen, zullen HRW, AI, enz. er iets over zeggen.
pi_219709797
Dag vier massademonstraties Iran. Burgers nemen legerbasis Iraanse Revolutionaire Garde in, eerste militair regime legt het loodje, internationale gemeenschap muisstil
https://www.geenstijl.nl/5187562/nieuwjaarsupdate-iran
pi_219709982
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:37 schreef Aether het volgende:
Dag vier massademonstraties Iran. Burgers nemen legerbasis Iraanse Revolutionaire Garde in, eerste militair regime legt het loodje, internationale gemeenschap muisstil
Ik denk zelf dat de hoofdreden dat de media en al die NGO's als Amnesty dit doodzwijgen is omdat ze absoluut niet willen dat het Islamitische regime in Iran valt.....want is in het voordeel van Israël, en dat moeten we niet willen!

Dat al die mensen in iran, met name de vrouwen en LHBTI gemeenschap, zwaar onderdrukt worden en ook een keer vrijheid willen interesseert ze geen mallemoer.

Reken maar dat wanneer die Ayatollah valt en de revolutie een feit is, ze dit gaan spinnen als "de zionisten zitten hierachter".
pi_219710208
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:06 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik denk zelf dat de hoofdreden dat de media en al die NGO's als Amnesty dit doodzwijgen is omdat ze absoluut niet willen dat het Islamitische regime in Iran valt.....want is in het voordeel van Israël, en dat moeten we niet willen!

Dat al die mensen in iran, met name de vrouwen en LHBTI gemeenschap, zwaar onderdrukt worden en ook een keer vrijheid willen interesseert ze geen mallemoer.

Reken maar dat wanneer die Ayatollah valt en de revolutie een feit is, ze dit gaan spinnen als "de zionisten zitten hierachter".
Maak me vooral zorgen om eventuele stuiptrekkingen van het regime. Keyvan Shahbazi noemde in een podcast gisteren de optie dat het regime raketten tegen de eigen bevolking zou kunnen inzitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 01-01-2026 12:37:15 ]
  donderdag 1 januari 2026 @ 12:31:58 #136
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219710250
De eerste Basij dood kan echt wel een ding worden... 13 gewond ook. Die lui zijn superfanatiek en goed getraind dus dit zal geen ongericht geweld zijn geweest of het moet een ontzettende toevalstreffer zijn.

https://ifpnews.com/basij(...)inue-for-fourth-day/

quote:
A member of Iran’s Basij volunteer force was killed and 13 others were injured during unrest in the city of Kouhdasht, in Lorestan province, according to a statement released by the Islamic Revolution Guards Corps (IRGC) in the province.
pi_219710477
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:28 schreef Aether het volgende:

[..]
Maak me vooral zorgen om eventuele stuiptrekkingen van het regime. Keyvan Shahbazi noemde in een podcast gisteren de optie dat het regime raketten tegen de eigen bevolking zou kunnen inzitten.
Het regime zal zeker keihard optreden. Met backing van de westerse media en NGO’s want de relschoppers zijn “zionistische handlangers”.

Het Iraanse volk zal het dus helemaal zelf moeten doen. Of het lukt? Ik geef het geen grote kans. De laatste opstanden mislukten ook.
pi_219710531
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:37 schreef Aether het volgende:
ditzou mooi zijn, weer een poetin vriendje die in elkaar stort.

maar even wachten of dit echt doorzet
pi_219710542
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:47 schreef Homey het volgende:

[..]
Het regime zal zeker keihard optreden. Met backing van de westerse media en NGO’s want de relschoppers zijn “zionistische handlangers”.

Het Iraanse volk zal het dus helemaal zelf moeten doen. Of het lukt? Ik geef het geen grote kans. De laatste opstanden mislukten ook.
je wil er wel heel graag een complot van maken of niet.

opvallend is dat er weer een poetin gesteund regime opwankelen staat....

plus toen achad regime viel, keek iedereen ook even de andere kant op (lees rusland kon het niet volhouden dit te steunen).
pi_219710763
quote:

[..]

Het was wel bijzonder. Toen Israël deze zomer Iran aanviel zag je ook ineens allemaal berichten in de Westerse media die nogal liefelijk waren over de toestand daar. Zo diep zit de haat jegens Israël.

En deze herinneren we ons natuurlijk ook nog wel:
quote:
Protesters march through London supporting Iran’s supreme leader

Among thousands of demonstrators waving Palestinian and Iranian flags, people carried signs featuring Ayatollah Ali Khamenei.

Protesters marched through central London with placards in support of Iran’s supreme leader during a heated pro-Palestinian demonstration on Saturday.

Among thousands of demonstrators waving Palestinian and Iranian flags, men and women were photographed carrying signs featuring Ayatollah Ali Khamenei alongside the message: “Choose the right side of history.”

Laat dat maar aan een bepaald genre van Westerlingen over, zelfs hier springt men voor in de bres.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219710808
quote:

[..]

Ik moet het ook nog zien, maar de problemen raken wel steeds een grotere groep. Dagelijkse uitval van stroom, watertekort, inflatie, benzinelevering, medicijntekorten en tegelijkertijd exporteert Iran olie en elektriciteit naar het buitenland.
pi_219710814
Als er daadwerkelijk een dode is gevallen aan de kant van het regime, geeft dat het regime alleen maar extra rechtvaardiging om hard op te treden. Het feit dat protesten ontaarden in rellen en geweld, bevestigt verder voor mij dat ze niet breed gedragen worden door de bevolking. Geweld en vernielingen leiden zelden tot echte verandering, meestal zorgen ze er juist voor dat ordediensten nog harder ingrijpen. Het is dan ook jammer dat een minderheid telkens weer legitieme protesten kaapt en laat ontsporen in geweld (zoals vaak overal in de wereld te zien is). Op die manier wordt voorkomen dat deze protesten zich op een vreedzame manier kunnen uitgroeien tot een breed gedragen beweging.
pi_219711007
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:52 schreef Korenfok het volgende:

[..]
je wil er wel heel graag een complot van maken of niet.

opvallend is dat er weer een poetin gesteund regime opwankelen staat....

plus toen achad regime viel, keek iedereen ook even de andere kant op (lees rusland kon het niet volhouden dit te steunen).
Je praat over een complot maken en je tweede zin
begint met ‘opvallend en dan random verzinsel’.

De ironie.
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:31:28 #144
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219711022
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:09 schreef Kwntm het volgende:
Als er daadwerkelijk een dode is gevallen aan de kant van het regime, geeft dat het regime alleen maar extra rechtvaardiging om hard op te treden. Het feit dat protesten ontaarden in rellen en geweld, bevestigt verder voor mij dat ze niet breed gedragen worden door de bevolking. Geweld en vernielingen leiden zelden tot echte verandering, meestal zorgen ze er juist voor dat ordediensten nog harder ingrijpen. Het is dan ook jammer dat een minderheid telkens weer legitieme protesten kaapt en laat ontsporen in geweld (zoals vaak overal in de wereld te zien is). Op die manier wordt voorkomen dat deze protesten zich op een vreedzame manier kunnen uitgroeien tot een breed gedragen beweging.
Het is pasgeleden nog gelukt in Nepal hoor.
Of wat dacht je van de Franse revolutie.
En zo zijn er vast nog heel veel voorbeelden waarbij het volk wel met geweld in opstand kwam, en met succes.
Roemenië toch ook?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219711124
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En zo zijn er vast nog heel veel voorbeelden waarbij het volk wel met geweld in opstand kwam, en met succes.
Roemenië toch ook?
Feitelijk zijn bijna alle staatsvormen die we kennen met geweld tot stand gekomen.

Er zijn uitzonderingen, maar die zijn zeldzaam. Denk aan de politieke omwenteling in Portugal in de jaren ‘70. Van dictatuur naar een democratie zonder een schot te lossen. Fascinerend verhaal.
pi_219711464
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Roemenië toch ook?
Zoals ik al aangaf: gewelddadige protesten leiden 'zelden' tot grote veranderingen, zeker niet wanneer ze geen brede steun in de samenleving hebben of wanneer een regering stevig in het zadel zit. Iran is daar zelf een duidelijk voorbeeld van: het land kent al decennia protesten, soms groter dan die van de afgelopen jaren, maar die hebben niet tot grote veranderingen geleid. Hetzelfde zie je in landen als Venezuela, Turkije, Hongkong, Frankrijk, enz. Als je het geheel overziet en alle gewelddadige protesten en rellen afzet tegen de gevallen waarin ze daadwerkelijk succesvol waren, dan blijft het aantal geslaagde gevallen beperkt. Een van de redenen hiervan is dat rellen de regering legitimiteit verschaffen om harder op te treden, waardoor het protest vroegtijdig uitdooft.
pi_219711666
Over Poetin gesproken ondertussen de vijfde Il-76 geland in Teheran deze week.
pi_219712347
twitter
pi_219713171
Ik lees dat de politie niet meer de orders uitvoert.
pi_219713231
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:38 schreef Homey het volgende:

[..]
Feitelijk zijn bijna alle staatsvormen die we kennen met geweld tot stand gekomen.

Er zijn uitzonderingen, maar die zijn zeldzaam. Denk aan de politieke omwenteling in Portugal in de jaren ‘70. Van dictatuur naar een democratie zonder een schot te lossen. Fascinerend verhaal.
Spanje idem dito. Juan Carlos ligt nu onder vuur, maar hij zou eeuwige dankbaarheid moeten krijgen, hoe hij afstand nam na de dood van Franco.

Ook iemand als Egon Krenz vind ik ondergewaardeerd. Hij wordt verweten dat hij te dicht bij de macht zat onder Honecker. Maar het gaat er om hoe hij die macht uitoefende, zodra hij daar de mogelijkheid voor kreeg. Dat is met een schoonheidsprijs, vind ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')