DAN HOEF JE ME NOG GEEN SPORTSCHOOL DOOR DE STROT TE DUWENquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:53 schreef Barreltje het volgende:
Je had de 10 minuten van @:flipsen om te hunten...
Viesdik, zeker.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
DAN HOEF JE ME NOG GEEN SPORTSCHOOL DOOR DE STROT TE DUWEN
@:MISS-SLY DOE ER WAT AAN
Nu krijg ik pas écht een hekel aan sportquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Google stuurde ons onlangs dwars door de stad, samen met 20.000 anderen..volgende keer blijf ik gewoon op de snelweg!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zojuist hier een file gezien! De eerste. Ondanks dat ik met de bus ben heb ik hem niet 'samen ondergaan' maar heeft Google mij langs een alternatieve route gestuurd.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:05 schreef flipsen het volgende:
Ik had geen tijd om te lapo-hunten, anders had ik deze "Waar we elkaar geen mietje noemen" willen dopen, gemiste kans...
Tofheid, veel plezier!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:46 schreef vlindertje89 het volgende:
![]()
Ik pakte een kwartier eerder de trein om net wat meer ruimte voor vertraging te hebben, dus zou 30 min moeten wachten op Rotterdam. Uiteindelijk had de trein daar 25 min vertraging. Om 10.55 in Parijs. Ik zat in de trein vlakbij Kjeld Nuis en Joy Beune
. Naar hotel, alwaar ik om half 12 was, en mijn kamer net was schoongemaakt dus ik kon er al in
ik kwam echt precies op goede moment haha, ze waren in de kamer naast me bezig nu. Broodje gehaald bij prima bakker in dezelfde straat, en door naar stadion. In de trein aan de praat geraakt met ik denk kind-moeder-oma, die ook uit Utrecht bleken te komen en naar hockey gingen. Zij zitten in ander blok dus bij de poort gedag gezegd, maar was wel leuk. Net even gekeken waar ik zit, en nu even in de schaduw wachten tot het bijna tijd is. Ik zit namelijk bijna helemaal bovenaan de tribune, en ik heb hoogtevrees, wat echt een fantastische combinatie is. Zeker icm intrusive thoughts als 'als de tribune nu in stort..'. Maar als de wedstrijd eenmaal bezig is heb ik wat anders om me mee bezig te houden.
Plaatje bij het praatje:
[ link | afbeelding ]
Ik zit op de vierde rij vanaf boven
Haha, top!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tofheid, veel plezier!
En die tribune gaat niet instorten... want mijn broer zit daar ergens op de állerbovenste rij![]()
Komt dichtbij zo
Jazekerquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh @:vlindertje89 da’s wel hoog. Kunnen we je herkennen aan een oranje shirt?
Het was sowieso een matige grap.quote:
Of een onjuiste spatiequote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:50 schreef AnneX het volgende:
Dit is de zomer van de meloenbolletjes 😎
https://www.lovemysalad.c(...)ameliseerde-walnoten
3x is scheepsrecht.
Ai, beterschap! Iets verkeerds gegeten?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 16:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
MEh, tummy troubles, Vreselijk aan de diaree.
Wat een gave ervaring is dit.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 16:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Het was tof![]()
Wel blij dat ik in de rust van buren hoorde dat coach op tv had gezegd dat degene die bal in gezicht kreeg weer terug zou komen, want dat zag er echt heel naar uit (ik zat daar niet super dichtbij gelukkig, dus niet heel goed gezien, maar van afstandje echt naar). Ik dacht eigenlijk dat die linea recta naar het ziekenhuis gebracht zou worden.
Ook alvast even de plek van morgen finale bekeken. Dat is wel een shit plek haha. Tribune achter de goal, 17e rij (daar een na bovenste) en helemaal aan de zijkant, dus ik moet goed naar links blijven kijken want als ik naar rechts kijk dan kijk ik dus recht naar beneden. Ik hou wel ticketsite in de gaten in de hoop dat ik nog een beter kaartje kan kopen en dan deze kan verkopen (want wordt toch wel verkocht). Maar die kans is klein haha.
Nu in trein terug, even douchen (na drie uur in zon en vier lagen zonnebrandcrème wel nodig) en dan hopelijk nog even powernapje en dan weer richting stadion. Vanavond zit ik aan overdekte lange zijde, rond een van de 23-m gebieden, negende rij en dan ergens in het midden van de rij denk ik. Ik dacht met stoel 1 wel aan een gangpad te zitten, maar in mn blok waar ik net zat was 1 midden in een rij en 9 (waar ik zat nujuist aan gangpad. Nouja. Ik zie het wel. Het is in elk geval tof
Een bekentenis van mijn kant: nog nooit verse vijgen gegeten.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:58 schreef Morgane89 het volgende:
Wij hadden gisteren deze heerlijke zomerse plaattaart, want een stuk of 10 vijgen gekregen uit m'n schoonmoeders tuin. Aanrader! Alleen als hoofdgerecht eerder geschikt voor 2 personen in plaats van 4![]()
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/plaattaart-met-vijgen
Gaat ie lekker met je ja?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Geen idee, maar waarschijnlijk iemand die me aanstak.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een gave ervaring is dit.
Hopelijk kan je aan een beter plekje komen voor morgen.
Zou, vandaag schoongemaakt en opgeruimd. Daar was vorige week niet veel van gekomen toen ik zo beroerd was. Vanavond eetclubje dus zo maar eens wat anders aantrekken
Wat vervelend @:Jan_onderwater Enig idee waardoor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Tele6Als ik het heb gelezen en begrepen, het ligt niet aan jou!
Vakantieplanning. De meerdere van de meerdere van de meerdere …was het niet 3 lagen boven jou, die beslissen en die afwezig zijn.
Morgen weer een dag.
Ja gaat lekker daar, met de rechtspopulisten die een beetje burgeroorlog wel zien zitten.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij mn Engelse schoonfam werken alle niet witte collega's voor de zekerheid maar thuis...
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij mn Engelse schoonfam werken alle niet witte collega's voor de zekerheid maar thuis...
Lieverd, je vind je werk stom.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:35 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een waardeloos onproductieve (thuis)werkdag en heb nu de neiging om het op te geven met de rest van de dag. Heb eigenlijk nog hardlopen en een klein klusje voor vrijwilligerswerk op de planning staan maar vandaag is stom en waardeloos en ik wil dat het morgen is zodat ik met een schone lei kan beginnen en beter mijn best kan doen op werk.
Of vanavond nog aan het werk om te compenseren voor deze beroerde dag.
Ik had zulke goede moed toen ik terugkwam van vakantie. Maar het valt allemaal zo tegen. Ben zo teleurgesteld in mezelf
Wat te doen vanavond?
Ik kan nog niet gaan slapen nu
De aanstichter en stoker van het geweld zit veilig ergens in buitenland én is de beste vriend van Wilders.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja gaat lekker daar, met de rechtspopulisten die een beetje burgeroorlog wel zien zitten.
Ga lekker naar buiten en hardlopen! (Vergeet je niet genoeg te eten?)quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:35 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een waardeloos onproductieve (thuis)werkdag en heb nu de neiging om het op te geven met de rest van de dag. Heb eigenlijk nog hardlopen en een klein klusje voor vrijwilligerswerk op de planning staan maar vandaag is stom en waardeloos en ik wil dat het morgen is zodat ik met een schone lei kan beginnen en beter mijn best kan doen op werk.
Of vanavond nog aan het werk om te compenseren voor deze beroerde dag.
Ik had zulke goede moed toen ik terugkwam van vakantie. Maar het valt allemaal zo tegen. Ben zo teleurgesteld in mezelf
Wat te doen vanavond?
Ik kan nog niet gaan slapen nu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Airfryer lijkt mequote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn multicooker heeft dus de (oa) opties airfryer, roast én bake...
Als ik nou een recept lees om een groente in de airfryer te bereiden... welke stand kies ik dan?
Ehhhhquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:11 schreef Vanyel het volgende:
Jongons, ik zit dus al een paar dagen te gniffelen om
@:blues de bloemen nu zijn pas echt tof. Een en al bloei
Zelfde genrequote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:11 schreef Vanyel het volgende:
Jongons, ik zit dus al een paar dagen te gniffelen om
@:blues de bloemen nu zijn pas echt tof. Een en al bloei
Yep, dat dus…quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Smiley![]()
Omdat je het aan de smiley zelf niet ziet![]()
Echt mooi hoorquote:
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 07:59 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Beroerd geslapen na de stress van gister. Lekkere start om er vandaag een betere dag van te maken wel
Hou je grofweg bij wat waar goedkoper is en haal je dan de ene helft van je boodschappen in NL en de andere helft in DE?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:04 schreef derLudolf het volgende:
Prijsverschil NL/D op simpele dingen, van die fruit yogurt in 150mL bekertjes. Lidl in NL ¤0,49 en gisteren bij de Edeka 3 trays voor ¤0,35 stuk gehaald
De grotere supermarkten hebben in Spanje toch wel een enorm aanbod groent een fruit, die afdelingen zijn huge maar dan moet je wel echt zo´n hypersupermarkt hebben zoals Carrefour. Misschien woon je daar wat verder van weg? Lidl qua hoeveelheid vergelijkbaar met NL. Ik vind de kwaliteit in Spanje vaak wel wat minder. Rest van je waarnemingen herken ik ook wel. Verse visafdelingenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
- groente en fruit meestal hier goedkoper, wel veel minder keuze.
Op het gebied van tuinbouw kunnen we in Nederland vanuit het Westland ook gewoon topkwaliteit leveren. Niet voor niks komen ze vanuit heel de wereld kijken hoe wij het hier doen. Overigens is het kwaliteitsverschil wel opvallend want een deel van wat bij jou in de supermarkt ligt komt weg van dezelfde plekken als waar Nederland het ook vandaan haalt.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:44 schreef Barreltje het volgende:
de kwaliteit van groente en fruit in nederland is sowieso superieur tot de meeste europese landen..
we hebben in Nl een soort verwend beeld nu van hoe groenten er uit moeten zien. grappig hoe de "buitenbeentjes" in nederland gewone groenten zijn in de rest van de wereld..
in mn thuisland kan ik groenten en fruit ook VEEEL korter bewaren dan in NL..
Meerdere hipermercado's (Carrefour, al campo (=auchan). En als je mazzel hebt hebben ze dan 'exotische' dingen zoals paksoy, Chinese kool, etc.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:38 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
De grotere supermarkten hebben in Spanje toch wel een enorm aanbod groent een fruit, die afdelingen zijn huge maar dan moet je wel echt zo´n hypersupermarkt hebben zoals Carrefour. Misschien woon je daar wat verder van weg? Lidl qua hoeveelheid vergelijkbaar met NL. Ik vind de kwaliteit in Spanje vaak wel wat minder. Rest van je waarnemingen herken ik ook wel. Verse visafdelingen
Veel in Nederlandse supermarkten gaat weg onder de kostprijs.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:48 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Op het gebied van tuinbouw kunnen we in Nederland vanuit het Westland ook gewoon topkwaliteit leveren. Niet voor niks komen ze vanuit heel de wereld kijken hoe wij het hier doen. Overigens is het kwaliteitsverschil wel opvallend want een deel van wat bij jou in de supermarkt ligt komt weg van dezelfde plekken als waar Nederland het ook vandaan haalt.
de boeren zijn de pineut inderdaadquote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Veel in Nederlandse supermarkten gaat weg onder de kostprijs.
Boeren, fabrieksarbeiders, uitgebuit winkelpersoneel.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:23 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
de boeren zijn de pineut inderdaad
Nou idd. In Italië zag het fruit er ook niet mooi uit mss maar die smaakquote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:28 schreef flipsen het volgende:
Groente en fruit hier is ook zeer beperkt. Wel goedkoper dan in NL. Mijn vrouw vindt het altijd leuk om in een nederlandse AH over de versafdeling te lopen: "Kijk dan! Alle komkommers, allemaal gelijk en perfecto! En die paprika's ook! Alles!". Nadeel is wel dat de smaak er NIET op vooruit is gegaan in NL, wat dat betreft kan je beter hier je groente en fruit etenMaar dan wel met je ogen dicht
Hoe definieer je kwaliteit? Krijg in NL, net als in Duitsland nooit smaakvol en rijpe tomaten. het ziet er mooi uit, ja, maar smaak, ho maar.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:44 schreef Barreltje het volgende:
de kwaliteit van groente en fruit in nederland is sowieso superieur tot de meeste europese landen..
Ik wordt een beetje huiverig als appels een half jaar kunnen liggen zonder er veel anders uit te zien.quote:we hebben in Nl een soort verwend beeld nu van hoe groenten er uit moeten zien. grappig hoe de "buitenbeentjes" in nederland gewone groenten zijn in de rest van de wereld..
in mn thuisland kan ik groenten en fruit ook VEEEL korter bewaren dan in NL..
Tomaten haalde ik in Nederland bij de Turkse supermarkt of bij de Hanos.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe definieer je kwaliteit? Krijg in NL, net als in Duitsland nooit smaakvol en rijpe tomaten. het ziet er mooi uit, ja, maar smaak, ho maar.
[..]
Ik wordt een beetje huiverig als appels een half jaar kunnen liggen zonder er veel anders uit te zien.
Weet je dan wel de herkomst van die tomaten? Kan ook uit Marokko komen waar vanuit hier minder toezicht is op wat ze erop spuiten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tomaten haalde ik in Nederland bij de Turkse supermarkt of bij de Hanos.
Gefokte aardbeienquote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Fruit koop ik hier meestal van lokale producenten. Aardbeien die op smaak gefokt zijn en niet op transport en shelflife. Asperges die vers geoogst zijn en niet uitgedroogd. Kolen die bijna uit elkaar klappen als je er een mes in zet. Sla die wit is op het snijvlak en niet bruin.
Wintertomaten uit Spanje (Hanos), trostomaten Romantic (Turk, Hanos, soms ook Jumbo) uit Nederland, en san marzano uit italie (Hanos).quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:12 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Weet je dan wel de herkomst van die tomaten? Kan ook uit Marokko komen waar vanuit hier minder toezicht is op wat ze erop spuiten.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een thriller bij het waterpolo
Nee. Maar ik moest toch maar huis, we moesten veel ¤5 biljetten hebben* en oa reuzel, dus in D naar de supermarkt geweest en de rest daar ook gekocht. Die prijs viel me toevallig op toen ik vanochtend door de Lidl liep.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hou je grofweg bij wat waar goedkoper is en haal je dan de ene helft van je boodschappen in NL en de andere helft in DE?
Eten Spanjaarden dan veel minder yoghurt? Als in, het moet uit Spanje komen of er is een fabriek die de prijs lekker hoog kan houden.quote:Nederland heeft na polen en Portugal gemiddeld genomen de goedkoopste boodschappen van Europa, maar wat mij hier tot nu toe opvalt:
- alles uit de vriezer fors duurder. Ijsjes zoals @:lonaa ook gespot had, maar ook doperwten
- groente en fruit meestal hier goedkoper, wel veel minder keuze.
- meeste zuivel even duur, yoghurt hier veel duurder
- drank veel goedkoper, appelcider goedkoper dan appelsap.
- vruchtensap duur. Frisdrank goedkoop.
- noten veel goedkoper
- diervoeding absurd duur
- vis, vlees veel goedkoper en veel betere kwaliteit
Als je kijkt welke eisen er worden gesteld aan tafelaardappelen door de Albert Heijn en hoe ze uiteindelijk in de winter liggen...quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:23 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
de boeren zijn de pineut inderdaad
Van Spanje weet ik het niet, maar hier in Argentinië is yoghurt ook behoorlijk aan de prijs. Wij eten het (ik iedere ochtend), maar ook onze honden krijgen 3x per week wat yoghurt, dus het werd een duur grapje. Toen maar een yoghurtmaker gekocht, hartstikke simpelquote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:30 schreef derLudolf het volgende:
Eten Spanjaarden dan veel minder yoghurt? Als in, het moet uit Spanje komen of er is een fabriek die de prijs lekker hoog kan houden.
Mijn ijsmachine dubbelt als yoghurtmaker dus we maken het ook zelf.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
Van Spanje weet ik het niet, maar hier in Argentinië is yoghurt ook behoorlijk aan de prijs. Wij eten het (ik iedere ochtend), maar ook onze honden krijgen 3x per week wat yoghurt, dus het werd een duur grapje. Toen maar een yoghurtmaker gekocht, hartstikke simpelLiter melk, 3 eetlepels yoghurt, wat melkpoeder voor de textuur en dan hop in potjes die in de yoghurtmaker gaan. Wat niet meer is dan een warmhoudbak, ze blijven dan 8 uur constant op 40 graden (geloof ik), daarna af laten koelen en de koelkast in. Ideaal
Bij kaas wil je je melk zo vers mogelijk en bij voorkeur rauw, yoghurt wordt qua textuur mooier als je melk juist fors verhit is geweest (steviger).quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:02 schreef sigme het volgende:
Ik maak tegenwoordig zelf m'n yoghurt; daar gaat wekelijks 6 liter melk in. Vers van de boer, rauwe melk à 1 euro/liter. En dan nog een liter voor drinkyoghurt en een liter voor melk. En dat moet allemaal met muntjes uit zo'n melktap gehaald worden, dus ik heb tegenwoordig een enorme cashflow
Met dank aan De Bolk die was destijds verantwoordelijk voor de invoering van die Europese richtlijnen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:28 schreef flipsen het volgende:
Groente en fruit hier is ook zeer beperkt. Wel goedkoper dan in NL. Mijn vrouw vindt het altijd leuk om in een nederlandse AH over de versafdeling te lopen: "Kijk dan! Alle komkommers, allemaal gelijk en perfecto! En die paprika's ook! Alles!". Nadeel is wel dat de smaak er NIET op vooruit is gegaan in NL, wat dat betreft kan je beter hier je groente en fruit etenMaar dan wel met je ogen dicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |