Binnen het voetbal zullen ze wel hele andere accountingstandaarden hanteren als in het gewone bedrijfsleven, maar ik ga er vanuit dat de basis hetzelfde is. Dus de volledige transfersom afschrijven over de contractduur van de speler. Als je dus een speler voor 10 miljoen koopt en hem een 5-jarig contract geeft, heb je elk jaar 2 miljoen afschrijvingskosten. Na een jaar staat die speler dan voor 8 miljoen op de balans, dus technisch gezien maak je winst op hem als je hem na een jaar voor 9 miljoen weer verkoopt. Maar ik vermoed zomaar een voetbalclub heel veel herwaarderingsreserves heeft.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:48 schreef Wotte het volgende:
Dan schrijven ze er ook nog op af maar hoe dat werkt moet je iemand anders vragen.
Ik vind de selectie op dit moment dus wel al beter dan die van vorig jaar, zeker in de breedte.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:55 schreef fetX het volgende:
Daarnaast moet het streven zijn om elk jaar een (nét) iets betere selectie neer te zetten dan het seizoen ervoor. Dat is op dit moment absoluut niet het geval.
Niet deze act weerquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vind de selectie op dit moment dus wel al beter dan die van vorig jaar, zeker in de breedte.
Best raar hoe veel mensen doen alsof we nu een veel mindere selectie hebben dan vorig jaar terwijl enkel Wieffer en Minteh weg zijn qua belangrijke spelers. En beide zijn al prima vervangen door jeugd + aankopen.
Wieffer en Minteh zijn nog helemaal niet prima vervangen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vind de selectie op dit moment dus wel al beter dan die van vorig jaar, zeker in de breedte.
Best raar hoe veel mensen doen alsof we nu een veel mindere selectie hebben dan vorig jaar terwijl enkel Wieffer en Minteh weg zijn qua belangrijke spelers. En beide zijn al prima vervangen door jeugd + aankopen.
Hoe kan je goed genoeg zijn als je in elke linie 3 bepalende spelers heb verloren (Hartman, Wieffer en Minteh)? Vorig jaar kwam je al te kort en nu met een minder elftal ga je langer meedoen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:51 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De huidige selectie is ook gewoon goed genoeg om mee te doen om het kampioenschap.
Beide zijn vervangen, maar de kwaliteit daarvan ligt een stuk lager. Wieffer was een van de beste spelers van de Eredivisie, dat gaat absoluut niet opgevangen worden door Zerrouki. Een speler met de kwaliteit van Minteh hebben we ook niet al is dat minder belangrijk nu we met twee tienen spelen. En je vergeet Hartman. Jij overschat de jeugdspelers en aankopen voor in de breedte een beetje.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Best raar hoe veel mensen doen alsof we nu een veel mindere selectie hebben dan vorig jaar terwijl enkel Wieffer en Minteh weg zijn. En beide zijn al prima vervangen door jeugd + aankopen.
Dat is dus onzin. Zeker in de breedte. Met Lopez en Nieuwkoop kan gewoon niet in de CL. Lopez al niet als je in de eredivisie voor de titel wilt gaan. Zerrouki bewijst ook weer het niveau niet aan te kunnen. En dan heb je ook nog kans dat straks Geert, Santi en Hancko weg zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
En Hartman zeker nietquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wieffer en Minteh zijn nog helemaal niet prima vervangen.
Ik zit dan in mijn hoofd met restwaarde maar die is er natuurlijk niet meer als je het contract hebt afgeschreven.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:59 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Binnen het voetbal zullen ze wel hele andere accountingstandaarden hanteren als in het gewone bedrijfsleven, maar ik ga er vanuit dat de basis hetzelfde is. Dus de volledige transfersom afschrijven over de contractduur van de speler. Als je dus een speler voor 10 miljoen koopt en hem een 5-jarig contract geeft, heb je elk jaar 2 miljoen afschrijvingskosten. Na een jaar staat die speler dan voor 8 miljoen op de balans, dus technisch gezien maak je winst op hem als je hem na een jaar voor 9 miljoen weer verkoopt. Maar ik vermoed zomaar een voetbalclub heel veel herwaarderingsreserves heeft.
En afschrijving zit alleen in je PL, het heeft in principe 0,0 invloed op je cashflow/liquide middelen.
Dit valt denk ik onder het is makkelijk om op dat niveau te komen daar blijven is de uitdaging.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:04 schreef fetX het volgende:
[..]
Beide zijn vervangen, maar de kwaliteit daarvan ligt een stuk lager. Wieffer was een van de beste spelers van de Eredivisie, dat gaat absoluut niet opgevangen worden door Zerrouki. Een speler met de kwaliteit van Minteh hebben we ook niet al is dat minder belangrijk nu we met twee tienen spelen. En je vergeet Hartman. Jij overschat de jeugdspelers en aankopen voor in de breedte een beetje.
Oh ja, en geen Slot meer is ook een aderlating natuurlijk. Nee, we staan er absoluut niet beter voor dan vorig seizoen en zelfs toen kwamen we tekort (al was dat meer omdat PSV een superseizoen draaide).
Verder veel vertrouwen in onze jeugd (met name Zechiël en Milambo), maar die moet je ook de tijd geven.
Nee manquote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat Nieuwkoop beter is.
Dan is het alsnog wel fijn dat je makkelijk tweede wordt, helemaal met de vernieuwde CL.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:19 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dit valt denk ik onder het is makkelijk om op dat niveau te komen daar blijven is de uitdaging.
Bijna onmogelijk om vol te houden. Gaat altijd met golfbewegingen in de Eredivisie.
Vd Berg + 10mquote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:33 schreef H.FR het volgende:
Vd Berg mogelijk naar ons. Ruilen voor Geert?
Als dit waar zou zijn komt een vertrek natuurlijk wel dichtbij, maar eerst zien dan geloven.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:49 schreef fetX het volgende:
[ x ]
Atlético blijkbaar met een laatste, ultiem bod: 34,5 + 5 aan bonussen. Benieuwd -mocht het waar zijn- wat Feyenoord gaat doen.
Der Jannes is onzin volgens @De_Pelquote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat atleti Twitter accountje is onzin volgens Der Jannes
Je moet absoluut minimaal 2e worden, ivm CL inkomsten. Alles minder dan dat en Dennis en/of Brian hebben gefaald.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:49 schreef fetX het volgende:
[..]
Volgend jaar komen die huurspelers weer allemaal terug. Er mag ook wel wat verkocht worden.
En als er niet zoveel spelers meer weggaan dan doen we niks? Dan heb je vrede met plek 2-3 dit jaar terwijl een kampioenschap met 2-3 aankopen er best in zit.
Jannes is zelf onzinquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:25 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Der Jannes is onzin volgens @:De_Pel
Dat is wel cruciaal ja. Je ziet nu wat 2x CL al oplevert aan extra geld. En dan heb je ook nog dat je spelers gewoon meer waard worden als ze zich kunnen bewijzen op het hoogste niveau.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:33 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Je moet absoluut minimaal 2e worden, ivm CL inkomsten. Alles minder dan dat en Dennis en/of Brian hebben gefaald.
Nee.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:51 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De huidige selectie is ook gewoon goed genoeg om mee te doen om het kampioenschap.
Ik mag hopen dat ze hier bij Feyenoord anders over denken, anders krijgen we weer een saai seizoen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:51 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Deelname aan CL levert je bijna de helft van je begroting op - zelfs als we de transferwaarde niet meetellen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:35 schreef alopio het volgende:
[..]
Dat is wel cruciaal ja. Je ziet nu wat 2x CL al oplevert aan extra geld. En dan heb je ook nog dat je spelers gewoon meer waard worden als ze zich kunnen bewijzen op het hoogste niveau.
Jup, daarom deelt dat zwakzinnige Chelsea consequent contracten aan voor 6-10 jaar, kunnen ze lekker laag afschrijven op alle 87 spelers en blijven ze aan de FFP regels voldoen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:59 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Binnen het voetbal zullen ze wel hele andere accountingstandaarden hanteren als in het gewone bedrijfsleven, maar ik ga er vanuit dat de basis hetzelfde is. Dus de volledige transfersom afschrijven over de contractduur van de speler. Als je dus een speler voor 10 miljoen koopt en hem een 5-jarig contract geeft, heb je elk jaar 2 miljoen afschrijvingskosten. Na een jaar staat die speler dan voor 8 miljoen op de balans, dus technisch gezien maak je winst op hem als je hem na een jaar voor 9 miljoen weer verkoopt. Maar ik vermoed zomaar een voetbalclub heel veel herwaarderingsreserves heeft.
En afschrijving zit alleen in je PL, het heeft in principe 0,0 invloed op je cashflow/liquide middelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |