abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214667635
Okay, het aantal doden wordt al naar beneden bijgesteld naar 40 :') en 20 zijn bekende Hamassers. :')

De rest waarschijnlijk ook. En zo trapt onze media er keer op keer in. :N
Intolerant voor intolerantie
pi_214667959
Bron?

Hamas is toch zo extreem onbetrouwbaar. Die hebben dan met een aanpassing niks te winnen of te corrigeren
pi_214668646
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 22:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat een stel activisten bij een organisatie als Amnesty allemaal wel of niet denken te vinden is niet relevant. Er zijn in Israël zijn ook geen rassenwetten of een apartheid en een vermeende annexatie heeft niets met de huidige oorlog te maken. Dat gaat namelijk over de Westelijke Jordaanoever, de huidige oorlog speelt zich af in de Gazastrook.

En het conflict tussen de Arabieren (Palestijnen) en de Joden (Israël) gaat veel verder terug dan de aanwezigheid van Joden op de Westelijke Jordaanoever (waar trouwens altijd al Joden hebben gewoond). Dit stamt nog uit de tijd van het Ottomaanse Rijk en nadien het Britse Mandaatgebied.

Kortom, even snel wijzen naar het eenzijdige perspectief van Amnesty geeft totaal geen onderbouwing aan je claim dat Israël zogenaamd 'grotere misdaden' zou plegen dan de Palestijnen doen.

Een Joods dorp dat wordt gebouwd ergens op een berg op de Westelijke Jordaanoever zou ik als eerste geen misdaad willen noemen. Decennialang terrorisme en intifada's uitvoeren wel. En dat komt toch echt alleen maar van de Palestijnse kant.
Zelfs voormalige IDF-generalen en voormalige leider van Mossad hebben Israel's werkwijze bestempeld zijnde een apartheidstaat. Maar het is natuurlijk allemaal de schuld van de Palestijnen. :O
  zondag 11 augustus 2024 @ 02:09:40 #179
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214668883
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 00:40 schreef Drxx het volgende:

[..]
Zelfs voormalige IDF-generalen en voormalige leider van Mossad hebben Israel's werkwijze bestempeld zijnde een apartheidstaat. Maar het is natuurlijk allemaal de schuld van de Palestijnen. :O
Los dat voormalige leden hierin geen autoriteit zijn.
Is het vals te stellen dat maatregelen een vorm van "apartheid" zijn. Vals omdat Israël immers geen terreur wenst in en vanuit door haar uit noodgedwongen "bestuurde" gebieden.
Waar lokale PLO autoriteiten niet in staat (willen) zijn om de geweldorde te handhaven bij haar burgers en die zelfs bewust aanmoedigen zoals in Gaza.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_214669193
quote:
13s.gif Op zondag 11 augustus 2024 02:09 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vals omdat Israël immers geen terreur wenst in en vanuit door haar uit noodgedwongen "bestuurde" gebieden.

Waar lokale PLO autoriteiten niet in staat (willen) zijn om de geweldorde te handhaven bij haar burgers en die zelfs bewust aanmoedigen zoals in Gaza.
Dit is een valse voorstelling van de werkelijkheid. Het is inderdaad ooit zo begonnen, maar dat is het doel al vele jaren niet meer. De huidige expansie van bestaande nederzettingen en het goedkeuren van nieuwe nederzettingen komt door de macht en de druk van de “religieuze zionisten” die simpelweg vinden dat ze recht hebben op de West Bank.

Het is nu juist zo dat het pro-nederzettingen beleid van de huidige regering averechts recht voor de veiligheid van Israel en de ordehandhaving van de PA. Dit is iets waar de top van de shin-bit en de top van het leger op bijna wekelijks basis voor waarschuwen openlijk in de knesset, in gesprekken die gelekt zijn en in brieven die gelekt zijn.

Dit is geen mening die ik hier verkondig, maar simpelweg de feiten.

Voor de mensen die het nieuws in Israel goed hebben gevolgd zal dit herkenbaar zijn, maar voor degenen die hier minder vanaf weten en mij niet geloven zal ik vandaag of morgen bronnen plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door oblo op 11-08-2024 07:41:36 ]
pi_214669216
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 23:13 schreef Cuendillar het volgende:
Okay, het aantal doden wordt al naar beneden bijgesteld naar 40 :') en 20 zijn bekende Hamassers. :')

De rest waarschijnlijk ook. En zo trapt onze media er keer op keer in. :N
Ah ik heb 't gevonden. Fischberger was je bron en die had een bericht 'niet goed' begrepen.
twitter
pi_214670627
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 23:30 schreef opgebaarde het volgende:
Bron?

Hamas is toch zo extreem onbetrouwbaar. Die hebben dan met een aanpassing niks te winnen of te corrigeren
Stond op Reddit, maar het was een tweet naar een bericht op een Bloomberg site (paywall). Tweets kan ik niet linken (heb geen account) en paywallsites ga ik niet quoten.

Ik kan het nu echter niet meer vinden.

Stukje confirmation bias van mijn kant. ;(

Mijn kritiek blijft echter staan. De media neemt veel te klakkeloos over wat Hamas ze vertelt en daar moet nou eens een eind aan komen.
pi_214671800
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 09:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Mijn kritiek blijft echter staan. De media neemt veel te klakkeloos over wat Hamas ze vertelt en daar moet nou eens een eind aan komen.
Heb jij afgelopen maanden vanuit Hamas iets gelezen over waarom al die onderhandelingen tussen Hamas en Israël elke keer mislukken? Over hoe het gesteld is met drinkwater, riolering en medicijnen?

Ik niet. Berichten van Hamas worden goed gefilterd, tenzij als er bloed vloeit
  zondag 11 augustus 2024 @ 10:36:45 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_214671931
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:31 schreef opgebaarde het volgende:
Berichten van Hamas worden goed gefilterd, tenzij als er bloed vloeit
Ze worden dus niet goed gefilterd.
pi_214672064
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Heb jij afgelopen maanden vanuit Hamas iets gelezen over waarom al die onderhandelingen tussen Hamas en Israël elke keer mislukken? Over hoe het gesteld is met drinkwater, riolering en medicijnen?

Ik niet. Berichten van Hamas worden goed gefilterd, tenzij als er bloed vloeit
Ik zie alleen berichten als gisteren, die klakkeloos worden overgenomen.

Ondanks dat het helemaal niet mogelijk is om zulke exacte cijfers te geven, zo snel na de aanval; laat staan over de samenstelling. Oh, die is 90% mannelijk trouwens. Bijzonder voor een "school met vluchtelingen". :')
pi_214672094
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ze worden dus niet goed gefilterd.
Ok
  zondag 11 augustus 2024 @ 10:47:56 #187
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214672164
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 00:40 schreef Drxx het volgende:

[..]
Dat zijn enkele uitzonderingen, dus waarom zouden zulke perspectieven doorslaggevend zijn? Er zijn simpelweg geen rassenwetten in Israël. En inderdaad, dit conflict is inderdaad de schuld van de Palestijnen, dat heb je goed gezien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214672334
‘Amnesty is geen bewijs’
‘Human Rights Watch is geen bewijs’
‘De VN is geen bewijs’
‘Het IcoJ is geen bewijs’

Het is allemaal een complottheorie om de Joden zwart te maken!!! :')
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 11 augustus 2024 @ 11:49:42 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214673404
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:57 schreef Nexum het volgende:
‘Amnesty is geen bewijs’
‘De VN is geen bewijs’

Wie zegt dit?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 11 augustus 2024 @ 12:23:11 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214674102
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 07:21 schreef oblo het volgende:

[..]
Dit is een valse voorstelling van de werkelijkheid. Het is inderdaad ooit zo begonnen, maar dat is het doel al vele jaren niet meer. De huidige expansie van bestaande nederzettingen en het goedkeuren van nieuwe nederzettingen komt door de macht en de druk van de “religieuze zionisten” die simpelweg vinden dat ze recht hebben op de West Bank.

Het is nu juist zo dat het pro-nederzettingen beleid van de huidige regering averechts recht voor de veiligheid van Israel en de ordehandhaving van de PA. Dit is iets waar de top van de shin-bit en de top van het leger op bijna wekelijks basis voor waarschuwen openlijk in de knesset, in gesprekken die gelekt zijn en in brieven die gelekt zijn.

Dit is geen mening die ik hier verkondig, maar simpelweg de feiten.

Voor de mensen die het nieuws in Israel goed hebben gevolgd zal dit herkenbaar zijn, maar voor degenen die hier minder vanaf weten en mij niet geloven zal ik vandaag of morgen bronnen plaatsen.
Het is idd zo begonnen en daarmee ook, zo verder geëvolueerd omdat er (wellicht van beide zijden) geen verandering mogelijk bleek omtrent inzichten. Het bekende probleem van een voortschrijdende oorzaak waar steeds weer een grens een beetje opschuift todat die mijlenver botst.
Zeker niet als beleid. Er ligt sws geen complot ten grondslag van het conflict maar is wel de gegeven situatie.

Op afstand bezien (b)lijkt het dan dat Israël het doel had/heeft om haar vijanden binnen haar bestuurscorridor(en) te omheinen. Dat dit op politiek* niveau voortdurend ter discussie staat is een rechtstreeks gevolg van Israëlische democratie. Een discussie die imo nauwelijks speelt bij haar tegenstanders die in essentie vasthouden dat Israël geen (enkel?) bestaansrecht heeft.
*Het politiek en militair kader in democratisch gevestigd Israël kent/heeft ook gematigde 'arabische' invloedselementen. Ca 20% van de Israëliërs zijn van 'arabische' origine (met wellicht palestijnse sentimenten) die in Israël ook vrijelijk hun stem(recht mogen) hebben en dan zaken formeel ter discussie stellen.

Vanaf dag één dat Israël - on/terecht? - door internationale mogendheden is gesticht, heeft PLO/PA/c.s. gestreefd om Israël te verdrijven en bewust te weerstaan.
Israël die op haar beurt, om veiligheidsredenen, haar voet op (verkregen 'geannexeerde' bodem) gaandeweg verstevigde. Eenmaal gevestigd voet aan wal ontstaan dan weer andere redenen tot uitbreiding van het verblijf.
Dit Israël achteraf verwijten mag maar is naast te simpel zonder een "hoe dan wel anders" duiding, een valse weergave omdat Israëls situatie wegens dreiging door anderen is veroorzaakt.
Een terreuraanslag plegen wordt dan een zelf geworpen boemerang waarbij de 'hardliners' zich nog harder zullen gaan opstellen.

Stellen dat er geen dreiging zou zijn, is vooral wegkijken van een veroorzaakte spanning dat dit wel de dagelijkse (oorlogs)realiteit is. Hierbij is zeker een factor meespelend dat 'palestijnen' zijn opgegroeid & opgevoed in beloofd wensdenken tot zelfverkozen zelfverwezenlijking (dwz zonder Israël) en daar weer hun terreurvorm met rechtvaardiging aan geven.

Het bekende dilemma waar geen eind aan zal komen en de zwakkeren het verkozen lot van hun leiders ondergaan.
Sterk Israël zal zeker niet in de zee gaan wegzakken en op voorwaarden openstaat voor een tweedeling.
De onderspit delvende 'anderen' willen niet (kunnen) leven met dat wel mogelijk compromis.
Te weten: eigen staat en bemoei je niet met Israëls aanwezigheid in (geclaimde) enclaves en voorwaarden. Daar waar het wringt, zal de tijd zorgen voor een oplossing. Waar dan claims liggen, per gebiedje vaker inbinden, soms verbinden of meestal afbinden.

Maar goed dat is beschouwend koekonten dat als zijpaadje afleidt van oorzaak tot de huidige 'oorlog'.
Er kan pas een ander begin kan worden gemaakt wanneer hamas c.s. de gegijzelden vrijlaat, stopt met haar terreur als chantagemiddel en daders van de 07okt23 aanslag ter verantwoording zijn gebracht.
Alle andere redenen aanvoeren is alleen maar bedoeld om af te leiden van het door hamas over zichzelf afgeroepen kantelpunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 11-08-2024 12:28:13 ]
pi_214674129
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zijn enkele uitzonderingen, dus waarom zouden zulke perspectieven doorslaggevend zijn? Er zijn simpelweg geen rassenwetten in Israël. En inderdaad, dit conflict is inderdaad de schuld van de Palestijnen, dat heb je goed gezien.
Uit onderzoek blijkt dat Ashkenazi Joden een vergrote kans hebben op bepaalde genetische afwijkingen die blindheid kunnen bevorderen. Met deze wetenschap is het gebruik van het woordje 'zien' en eigenlijk vooral 'gezien' buitengewoon dubieus.

Zou graag hebben dat je dit terugneemt.
pi_214674416
quote:
‘Amnesty is geen bewijs’
‘De VN is geen bewijs’

Jouw geloofwaardigheid ligt onder het absolute nulpunt na je idiote opmerking dat Iran een kernbom op Tel Aviv moet gooien.
pi_214674620
quote:
‘Amnesty is geen bewijs’
‘De VN is geen bewijs’

De Joden?
pi_214674622
quote:
12s.gif Op zondag 11 augustus 2024 12:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het is idd zo begonnen en daarmee ook, zo verder geëvolueerd omdat er (wellicht van beide zijden) geen verandering mogelijk bleek omtrent inzichten. Het bekende probleem van een voortschrijdende oorzaak waar steeds weer een grens een beetje opschuift todat die mijlenver botst.
Zeker niet als beleid. Er ligt sws geen complot ten grondslag van het conflict maar is wel de gegeven situatie.

Op afstand bezien (b)lijkt het dan dat Israël het doel had/heeft om haar vijanden binnen haar bestuurscorridor(en) te omheinen. Dat dit op politiek* niveau voortdurend ter discussie staat is een rechtstreeks gevolg van Israëlische democratie. Een discussie die imo nauwelijks speelt bij haar tegenstanders die in essentie vasthouden dat Israël geen (enkel?) bestaansrecht heeft.
*Het politiek en militair kader in democratisch gevestigd Israël kent/heeft ook gematigde 'arabische' invloedselementen. Ca 20% van de Israëliërs zijn van 'arabische' origine (met wellicht palestijnse sentimenten) die in Israël ook vrijelijk hun stem(recht mogen) hebben en dan zaken formeel ter discussie stellen.

Vanaf dag één dat Israël - on/terecht? - door internationale mogendheden is gesticht, heeft PLO/PA/c.s. gestreefd om Israël te verdrijven en bewust te weerstaan.
Israël die op haar beurt, om veiligheidsredenen, haar voet op (verkregen 'geannexeerde' bodem) gaandeweg verstevigde. Eenmaal gevestigd voet aan wal ontstaan dan weer andere redenen tot uitbreiding van het verblijf.
Dit Israël achteraf verwijten mag maar is naast te simpel zonder een "hoe dan wel anders" duiding, een valse weergave omdat Israëls situatie wegens dreiging door anderen is veroorzaakt.
Een terreuraanslag plegen wordt dan een zelf geworpen boemerang waarbij de 'hardliners' zich nog harder zullen gaan opstellen.

Stellen dat er geen dreiging zou zijn, is vooral wegkijken van een veroorzaakte spanning dat dit wel de dagelijkse (oorlogs)realiteit is. Hierbij is zeker een factor meespelend dat 'palestijnen' zijn opgegroeid & opgevoed in beloofd wensdenken tot zelfverkozen zelfverwezenlijking (dwz zonder Israël) en daar weer hun terreurvorm met rechtvaardiging aan geven.

Het bekende dilemma waar geen eind aan zal komen en de zwakkeren het verkozen lot van hun leiders ondergaan.
Sterk Israël zal zeker niet in de zee gaan wegzakken en op voorwaarden openstaat voor een tweedeling.
De onderspit delvende 'anderen' willen niet (kunnen) leven met dat wel mogelijk compromis.
Te weten: eigen staat en bemoei je niet met Israëls aanwezigheid in (geclaimde) enclaves en voorwaarden. Daar waar het wringt, zal de tijd zorgen voor een oplossing. Waar dan claims liggen, per gebiedje vaker inbinden, soms verbinden of meestal afbinden.

Maar goed dat is beschouwend koekonten dat als zijpaadje afleidt van oorzaak tot de huidige 'oorlog'.
Er kan pas een ander begin kan worden gemaakt wanneer hamas c.s. de gegijzelden vrijlaat, stopt met haar terreur als chantagemiddel en daders van de 07okt23 aanslag ter verantwoording zijn gebracht.
Alle andere redenen aanvoeren is alleen maar bedoeld om af te leiden van het door hamas over zichzelf afgeroepen kantelpunt.
Wat een geratel. Sorry, maar hier kan ik niks zinnigs van maken. Als je nog iets op te merken hebt aan mijn correctie van jouw valse voorstelling van zaken hoor ik het graag.
pi_214679578
Report: Khamenei agrees to postpone attack on Israel
https://www.ynetnews.com/article/hyaoaxucr

Uit liefde? O+
pi_214679751
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214679900
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:35 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
HAHAHA WTF _O- _O_
  zondag 11 augustus 2024 @ 18:50:01 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214679918
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 12:52 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat een geratel. Sorry, maar hier kan ik niks zinnigs van maken. Als je nog iets op te merken hebt aan mijn correctie van jouw valse voorstelling van zaken hoor ik het graag.
Het spijt jou gezien je loze reactie, totaal niet en je duikt weg uit de discussie die jij zelf afdeed dat het een valse voorstelling is van de realiteit. Ik ging daarbij bewust niet in op jouw daarbij toegevoegde complottheorietje(s).

Ik legde uit dat het Israëlisch "overheidsbeleid" in geannexeerde gebieden rechtstreeks voortkomt uit de ontstane noodzaak tot aanleggen van veiligheidsbuffers die zo dan mettertijd dan idd overgaan in een status quo als deel van Israël waar immers ruim 500.000 Israëliërs hun burgerleven hebben.

Dat arabieren, palestijnen en andere claimers zich daarin onrechtmatig behandeld voelen omdat Israël daartoe vanwege terreur/dreiging voortdurend werd/wordt uitgedaagd en zo 'dat' zeggenschap verkreeg; is dan letterlijk een eigen schuld dat in het onmogelijke verleden begraven ligt.
Beter is dat men het zelfverkozen slachtofferschap afwerpt en dan bekijken wat nog wel als compromis mogelijk is naast elkaar te leven.
Israël zal best bereid zijn tot herverkavelen van de WestBank mits zij de onvoorwaardelijke garantie krijgt dat terreur daarmee dan ook echt stopt.

Kern blijft helaas de patstelling waarbij de realiteit is dat Israël zich zeker niet laat wegschoppen door tribaal ingestelde terreurgroepen die haar aanwezigheid willen blijven doen miskennen op grond van een vergaan verleden.
pi_214679953
Je onderschat de kennis en ervaringen van oblo. Drie keer raden in welk land hij woont
pi_214679984
quote:
13s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het spijt jou gezien je loze reactie, totaal niet en je duikt weg uit de discussie die jij zelf afdeed het een valse voorstelling is van de realiteit. Ik ging daarbij bewust niet in op jouw daarbij toegevoegde complottheorietje(s).

Ik legde uit dat het Israëlisch "overheidsbeleid" in geannexeerde gebieden rechtstreeks voortkomt uit de ontstane noodzaak tot aanleggen van veiligheidsbuffers die zo dan mettertijd dan idd overgaan in een status quo als deel van Israël waar immers ruim 500.000 Israëliërs hun burgerleven hebben.

Dat arabieren, palestijnen en andere claimers zich daarin onrechtmatig behandeld voelen omdat Israël daartoe vanwege terreur/dreiging voortdurend werd uitgedaagd en zo 'dat' zeggenschap verkreeg; is dan letterlijk een eigen schuld dat in het verleden begraven ligt. Beter is dat zelfverkozen slachtofferschap af te werpen en dan kijken wat nog wel als compromis mogelijk is. Israël zal best bereid zijn tot herverkavelen van de WestBank mits zij de onvoorwaardelijke garantie krijgt dat terreur daarmee dan ook stopt.

Kern blijft helaas de patstelling waarbij de realiteit is dat Israël zich zeker niet laat wegschoppen door tribaal ingestelde terreurgroepen die haar aanwezigheid willen blijven doen miskennen op grond van een vergaan verleden.
Er is geen discussie, ik had een feitelijke correctie op jouw valse voorstelling dat alle nederzettingen “ noodgedwongen "bestuurde" gebieden” zijn die opgericht zijn met als doel veiligheid. Dat was alles. Ik plaats vandaag of morgen bronnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')