abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214659041
En weer zoveel mogelijk burgerslachtoffers aan het maken bij een aanval op een school. Smerige honden :r

Iran mag Tel Aviv wel eens zwaar gaan nuken. Israël heeft een vergeldingsactie immers over zichzelf afgeroepen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_214659183
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Ah, verkeerd gelezen. Dat zegt ie niet.
Wat ik bedoel is dat ik zijn mening weet, het is zinloos de miljoenste keer hetzelfde te vertellen tegen me.
ja dat gebeurd in discussies. 2 partijen die de eigen standpunten blijven herhalen ;)
pi_214659194
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:30 schreef Nexum het volgende:
En weer zoveel mogelijk burgerslachtoffers aan het maken bij een aanval op een school. Smerige honden :r

Iran mag Tel Aviv wel eens zwaar gaan nuken. Israël heeft een vergeldingsactie immers over zichzelf afgeroepen.
De lat ligt wel erg laag bij jou om een half miljoen israelis dood te wensen.
pi_214659222
quote:

+20 terroristen die zich dus kennelijk schuilhielden in een school...
pi_214659242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:49 schreef oblo het volgende:

[..]
De lat ligt wel erg laag bij jou om een half miljoen israelis dood te wensen.
Nee hoor. Mensen willen hier ook zoveel mogelijk Palestijnen dood zien, dat hebben ze namelijk ‘over zichzelf afgeroepen’. Israël is een agressor en agressor’s verdienen het om met de grond gelijk gemaakt te worden. Burgerslachtoffers horen immers helaas toch bij een oorlog?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_214659283
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:55 schreef Nexum het volgende:

[..]
Nee hoor. Mensen willen hier ook zoveel mogelijk Palestijnen dood zien, dat hebben ze namelijk ‘over zichzelf afgeroepen’. Israël is een agressor en agressor’s verdienen het om met de grond gelijk gemaakt te worden. Burgerslachtoffers horen immers helaas toch bij een oorlog?
Aparte visie die ik niet deel, maar ik denk inderdaad dat je meer bijval krijgt bij mensen die zoveel mogelijk Palestijnen dood zien. Twee kanten van dezelfde munt.
pi_214659487
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En ik ga mijn mening ook niet bijstellen omdat ik weet dat ik gelijk heb en dus verkondigen wij beide onze mening nogmaals. Het staat jou verder geheel jezelf het idee voor te houden dat er zoiets is als 'gewone Palestijnen' en je hebt ook het recht die mening te verkondigen. Ik stoor mij daar verder ook niet aan.
Je hebt niet gelijk, dat zul je ook nooit hebben. Jouw hele wereldbeeld is gebaseerd op een joods-christelijke visie dat de westerse man een verontwikkelde, superieure burger is, een baken van hoop in het barbaarse Midden-Oosten waar iedereen uit de baarmoeder komt als terrorist en bloedlustige strijder. Terroristen worden niet geboren, ze worden gemaakt. Jouw mensbeeld is racistisch van aard. Voor al dat geneuzel dat je vanaf oktober 2023 al verspreid dat iedereen die kritiek uit op Israël dat verbergt onder het mom van antisemitisme, is het ironisch om te zien dat je niet door hebt dat je een pure haat met je meedraagt voor Arabieren. Je verdedigt volgens je eigen woorden het enige ‘democratische’ land in het Midden-Oosten, de meest inclusieve en diverse staat ter wereld, maar wilt zelf een 100 % zuivere Joodse ethnostaat zien waarbij Arabieren het verdienen om als derderangs burgers behandeld te worden. Het is gewoon zielig.
pi_214659560
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee hoor, dat zal ik je niet besparen. Ik denk namelijk dat het belangrijk is om eerlijk en open te zijn over dit conflict. En inderdaad, de Palestijnen hebben dit over zichzelf afgeroepen Als men niet te maken had willen hebben met bombardementen dan had men bijvoorbeeld niet:

• Een terreurbeweging als hun politieke leiders moeten kiezen
• Leiders verkiezen die zeggen dat het noodzakelijk is dat 'het bloed van bevolking van vloeien'
• Leiders verkiezen die terroristen tussen en onder de bevolking verschuilen
• Meerdere intifada's moeten starten gericht op de Israëlische bevolking
• Terrorisme en ongebreidelde Jodenhaat moeten steunen
• Niet de eigen kinderen opvoeden tot Jodenhaters en terroristen
• Niet herhaaldelijk een tweestatenoplossing van de tafel moeten vegen
• Niet de hele Gazastrook moeten veranderen in een terreurhol met een grootschalige terroristische infrastructuur
• Niet de barbaarse aanslagen van 7 oktober moeten uitvoeren en nog belangrijker: deze niet moeten toejuichen

Het is bijzonder dat Palestijnen denken dat als zij zich verlagen tot de meest brute vormen van terreur dit allemaal acceptabel is of slechts 'verzet' zou zijn. Maar zodra er dan wordt teruggeslagen dit ineens niet meer eerlijk is er maar meteen sprake van genocide zou zijn.

Ik heb het al eerder gezegd: Israël en had samen met het Westen al veel eerder eens tegen het terrorisme van dit volk moeten optreden. Alles wat er nu met de Palestijnen gebeurt is het resultaat van hun eigen keuzes en handelen. Men heeft hier zelf voor gekozen, maar vindt het ineens niet meer leuk nu men aan de verliezend hand is. Tja, dat is niet hoe een oorlog werkt.
Hele bizarre post dit. Je weet dat Israël de starter is van dit alles door zich als een wilde te gedragen met lad stelen, Palestijnen onderdrukken?

Ik zeg niet dat Hamas lieverdjes zijn maar Israëliërs zijn ook gewoon kut volk. Gelukkig ligt het ver van Europa.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:30:19 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_214659579
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:18 schreef Nexum het volgende:

[..]
Je hebt niet gelijk, dat zul je ook nooit hebben. Jouw hele wereldbeeld is gebaseerd op een joods-christelijke visie dat de westerse man een verontwikkelde, superieure burger is, een baken van hoop in het barbaarse Midden-Oosten waar iedereen uit de baarmoeder komt als terrorist en bloedlustige strijder. Terroristen worden niet geboren, ze worden gemaakt. Jouw mensbeeld is racistisch van aard. Voor al dat geneuzel dat je vanaf oktober 2023 al verspreid dat iedereen die kritiek uit op Israël dat verbergt onder het mom van antisemitisme, is het ironisch om te zien dat je niet door hebt dat je een pure haat met je meedraagt voor Arabieren. Je verdedigt volgens je eigen woorden het enige ‘democratische’ land in het Midden-Oosten, de meest inclusieve en diverse staat ter wereld, maar wilt zelf een 100 % zuivere Joodse ethnostaat zien waarbij Arabieren het verdienen om als derderangs burgers behandeld te worden. Het is gewoon zielig.
Je bent zelf een beetje zielig, kom met een mening over het conflict of weerleg de zijne, dit is gewoon goedkoop jijbakken, wat je van hem vindt is totaal niet relevant.

En los daarvan, hij heeft wel gelijk.
pi_214659685
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:30 schreef Tarado het volgende:

[..]
Je bent zelf een beetje zielig, kom met een mening over het conflict of weerleg de zijne, dit is gewoon goedkoop jijbakken, wat je van hem vindt is totaal niet relevant.

En los daarvan, hij heeft wel gelijk.
Ik en anderen met mij in dit topic zijn vaak genoeg uitgemaakt voor antisemiet of ''verdediger van terrorisme'' in dit topic, als ik iemand wil beschuldigen van racisme (wat gewoon zo is) dan lijkt me dat niet heel anders dan wat er naar onze hoofden geslingerd is. We hebben dat allemaal over onszelf afgeroepen toch? :D
pi_214659718
Howard Roark heeft inderdaad gelijk, vind het ook wel knap dat hij al die epistels zo even uit het toetsenbord rammelt. Het is of Douglas Murray aan het woord is.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:47:43 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_214659733
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:43 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik en anderen met mij in dit topic zijn vaak genoeg uitgemaakt voor antisemiet of ''verdediger van terrorisme'' in dit topic, als ik iemand wil beschuldigen van racisme (wat gewoon zo is) dan lijkt me dat niet heel anders dan wat er naar onze hoofden geslingerd is. We hebben dat allemaal over onszelf afgeroepen toch? :D
Wat is gewoon zo? Dat je iemand beschuldigt van racisme en wie is we?
pi_214659811
als hamas gewoon in scholen gaat zitten en israel zou denken okee dan kunnen we dus niet aanvallen...
wat dan? misschien wel een goed idee. dan zo'n school omsingelen en de pers erbij halen enzo. even echt laten zien dat hamas dit doet. en dan duidelijk waarschuwen; we stoppen maar 1 keer. volgende keer vol de aanval erop.
pi_214659816
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:18 schreef Nexum het volgende:

[..]
De Westerse cultuur is ook superieur in vergelijking met veel barbaarse culturen in het Midden-Oosten. Het is niet voor niets dat de halve wereld richting het Westen komt en niet andersom. Ten tweede is terrorisme natuurlijk altijd een keuze, dat is niet het resultaat van externe factoren. Mensen hebben namelijk zelfbeschikking over hun handelen en gedrag.

En mijn mensbeeld is racistisch van aard? Ik zou Arabieren haten en een 100% zuivere Joodse etnostaat willen? Voorbeelden van posts graag waar ik zulke dingen heb gezegd. Nota bene meer dan de helft van alle Joden in Israël zijn Arabisch. Kortom, je mag zulke rare aantijgingen wel wat beter gaan onderbouwen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:27 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Hele bizarre post dit. Je weet dat Israël de starter is van dit alles door zich als een wilde te gedragen met lad stelen, Palestijnen onderdrukken?

Ik zeg niet dat Hamas lieverdjes zijn maar Israëliërs zijn ook gewoon kut volk. Gelukkig ligt het ver van Europa.
Hmm, nee, dat klopt niet. Welk land hebben we het hier namelijk over?

Dit langslepende conflict is meer dan een eeuw geleden begonnen met verscheidene aanvallen van Arabieren op Joodse gemeenschappen omdat er in het beeld van de Arabieren te veel Joden naar de regio zouden komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214659869
Ook wel weer typerend dat Hamas iets de wereld inslingert: '90 burgerslachtoffers bij aanval op school!'en dat al die domme hyena's dat meteen maar weer kritiekloos overnemen.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:09:18 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214660959
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Juist. Dit heb je al 100.000 keer gepost in allerlei varianten.
Waarom doe je het weer? Ik ga mijn mening niet bijstellen over dat ik anders over de gewone Palestijn denk.
Een visie herhalen omdat andermans argument of overtuiging die niet veranderd, is dan meer te zien als herbevestiging van een opnieuw gewogen standpunt. Hoor, wederhoor en dan kijken wat er uitkomt.
Het gaat ook niet om iemands (bekende) mening bij te stellen maar die uitgesproken mening mogelijk anders (te) laten belichten.

Brengt mij wel steeds weer op de vraag wie hier de 'gewone' en laat staan 'Palestijn' in het verhaal zou zijn ?
Ik wil mij daar wat bij voorstellen maar wanneer dat tot de essentie wordt teruggebracht, is het verrrekte lastig de mens daarin te vatten.
Is het de hedendaagse 'gewone Palestijn' in Gaza, dezelfde als op de WestBank, is die al of niet (militant) lid van hamas, wil die wel of niet - gelijkwaardig - samenleven met Israël(iërs) ? Allerlei percepties die opspringen.

Of zijn de mensen met die titel de nakomelingen van inwoners in het gebied - zonder duidelijk grenzen - dat bekend staat als "Historisch Palestina" en (groten)deels het gebied dat nu Israël heet, overlapt.
En dan is weer de vraag vanaf welk moment die claim geldt, in welke context gezien Israëls bestaansrecht en hoe precies vast te stellen op grond van wat in welke geschiedschrijving ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:37:10 #142
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214661375
Laatst was in het nieuws dat een website/ organisatie de namen van alle Palestijnse doden tot nu toe heeft verzameld en gepubliceerd. Bijna 70% van hun is vrouw of kind.

Plus nog wat achtergrondinformatie over bepaalde families van wie niemand meer leeft.

Dat maakt het wel wat menselijker en brengt het dichterbij.

Ik vind het een simplistische en onmenselijke benadering van zaken om te stellen dat ze dat over zichzelf hebben afgeroepen.
Maar goed, de bekende user zal zulke dingen nooit gaan lezen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214661526
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Laatst was in het nieuws dat een website/ organisatie de namen van alle Palestijnse doden tot nu toe heeft verzameld en gepubliceerd. Bijna 70% van hun is vrouw of kind.

Plus nog wat achtergrondinformatie over bepaalde families van wie niemand meer leeft.

Dat maakt het wel wat menselijker en brengt het dichterbij.

Ik vind het een simplistische en onmenselijke benadering van zaken om te stellen dat ze dat over zichzelf hebben afgeroepen.
Maar goed, de bekende user zal zulke dingen nooit gaan lezen.
En welke website of organisatie was dit?

Ten tweede is het geen simplistische of onmenselijke benadering om aan te geven dat de Palestijnen de huidige situatie over zichzelf hebben uitgeroepen, het is simpelweg de realiteit. En dat is ook niet iets dat enkel op deze kwestie van toepassing is.

De vele slachtoffers aan de kant van de Russen in de oorlog met Oekraïne is ook hun eigen schuld. De enorme verliezen van de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog waren dit ook, zo zijn er nog meer voorbeelden te geven. Wie kiest voor een oorlog, zal de consequenties moeten aanvaarden van oorlog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:00:02 #144
438527 MissButterflyy
pi_214661621
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En welke website of organisatie was dit?

Ten tweede is het geen simplistische of onmenselijke benadering om aan te geven dat de Palestijnen de huidige situatie over zichzelf hebben uitgeroepen, het is simpelweg de realiteit. En dat is ook niet iets dat enkel op deze kwestie van toepassing is.

De vele slachtoffers aan de kant van de Russen in de oorlog met Oekraïne is ook hun eigen schuld. De enorme verliezen van de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog waren dit ook, zo zijn er nog meer voorbeelden te geven. Wie kiest voor een oorlog, zal de consequenties moeten aanvaarden van oorlog.
In Rusland is het aantal slachtoffers onder vrouwen en kinderen, überhaupt burgerslachtoffers een stuk kleiner.
Bovendien, de laatste jaren wordt toch anders gekeken naar Duitse slachtoffers tijdens en na de tweede wereldoorlog, na de oorlog zijn in oost Europa nog ethnische zuiveringen geweest onder de Duitsers die daar leefden en eigenlijk is daar nu pas aandacht voor en mag gezegd worden dat ook ZIJ hebben geleden.

Het aantal burgerslachtoffers onder de mensen in Gaza is heel hoog. Een overgroot deel van hun zijn vrouwen en kinderen. De Israëliërs hebben ook geleden op 7 oktober en er zijn vele vele onschuldige slachtoffers gevallen. Maar moeten daarom nu zoveel meer onschuldige slachtoffers vallen? Zal dat het uiteindelijk waard zijn? Ik betwijfel het.

Ik zal de website zo eens opzoeken en de link hier posten.
pi_214661836
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In Rusland is het aantal slachtoffers onder vrouwen en kinderen, überhaupt burgerslachtoffers een stuk kleiner.
Bovendien, de laatste jaren wordt toch anders gekeken naar Duitse slachtoffers tijdens en na de tweede wereldoorlog, na de oorlog zijn in oost Europa nog ethnische zuiveringen geweest onder de Duitsers die daar leefden en eigenlijk is daar nu pas aandacht voor en mag gezegd worden dat ook ZIJ hebben geleden.

Het aantal burgerslachtoffers onder de mensen in Gaza is heel hoog. Een overgroot deel van hun zijn vrouwen en kinderen. De Israëliërs hebben ook geleden op 7 oktober en er zijn vele vele onschuldige slachtoffers gevallen. Maar moeten daarom nu zoveel meer onschuldige slachtoffers vallen? Zal dat het uiteindelijk waard zijn? Ik betwijfel het.

Ik zal de website zo eens opzoeken en de link hier posten.
18-jarigen die daar naar het front worden gestuurd zijn ook slachtoffers. En is het zoveel erger dat er vrouwen omkomen dan mannen? Kinderen zijn natuurlijk een categorie apart, maar het verschil tussen volwassenen op basis van geslacht zie ik toch minder. Tenzij er natuurlijk sprake is van specifiek (seksueel) geweld gericht tegen vrouwen.

En dat Duitsers hebben geleden in de Tweede Wereldoorlog zal zonder twijfel. De realiteit is dat elke partij zal lijden tijdens een oorlog. Daarom moet men deze ook niet beginnen, als een partij dit tóch doet mogen zij ook de consequenties dragen.

Ten slotte, dat er meer burgerslachtoffers vallen in de Gazastrook komt door hoe de Palestijnse terroristen strijden. Zij maken doelbewust geen verschil tussen strijder en burger en verstoppen terroristen tussen de burgers. Ik refereer hier weer naar het recente artikel van nota bene de New York Times, geen krant die uitgesproken pro-Israël is:
quote:
How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes

Hamas overwhelmed Israel’s border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.

They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas — even a child’s bedroom — blurring the boundary between civilians and combatants.

They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.

They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.

..
Of neem de uitspraken van het leiderschap van Hamas een paar weken geleden:
quote:
Gaza Chief’s Brutal Calculation: Civilian Bloodshed Will Help Hamas

Yahya Sinwar’s correspondence with compatriots and mediators shows he is confident that Hamas can outlast Israel

For months, Yahya Sinwar has resisted pressure to cut a ceasefire-and-hostages deal with Israel. Behind his decision, messages the Hamas military leader in Gaza has sent to mediators show, is a calculation that more fighting—and more Palestinian civilian deaths—work to his advantage.

In dozens of messages—reviewed by The Wall Street Journal—that Sinwar has transmitted to cease-fire negotiators, Hamas compatriots outside Gaza and others, he’s shown a cold disregard for human life and made clear he believes Israel has more to lose from the war than Hamas. The messages were shared by multiple people with differing views of Sinwar.

...

In an April 11 letter to Hamas political leader Ismail Haniyeh after three of Haniyeh’s adult sons were killed by an Israeli airstrike, Sinwar wrote that their deaths and those of other Palestinians would “infuse life into the veins of this nation, prompting it to rise to its glory and honor.”

...
Het artikel van de New York Times legt trouwens ook bloot waarom het Israëlische leger elk gebouw met de grond klein probeert te maken. Leegstaande gebouwen worden gebruikt als schuil-en vechtplaats door de Palestijnen en tevens om Israëlische soldaten te lokken, waarna er een explosief afgaat. Zo zijn er al redelijk wat militairen om het leven gekomen.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:18:28 #146
438527 MissButterflyy
pi_214661852
pi_214662173
quote:
Hier staat juist in dat alle cijfers op basis zijn van de bevindingen van Hamas.
quote:
The Gaza Health Ministry is the only organisation counting the dead.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:51:59 #148
438527 MissButterflyy
pi_214662371
The lancet is wel betrouwbaar, ze gaan er van uit dat het aantal doden wel hoger gaat liggen doordat ziekenhuizen verwoest zijn, veel lichamen nog onder het puin liggen en er allerhande uitbraken zijn van ziektes.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/The_Lancet
pi_214662596
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
18-jarigen die daar naar het front worden gestuurd zijn ook slachtoffers. En is het zoveel erger dat er vrouwen omkomen dan mannen? Kinderen zijn natuurlijk een categorie apart, maar het verschil tussen volwassenen op basis van geslacht zie ik toch minder. Tenzij er natuurlijk sprake is van specifiek (seksueel) geweld gericht tegen vrouwen.

En dat Duitsers hebben geleden in de Tweede Wereldoorlog zal zonder twijfel. De realiteit is dat elke partij zal lijden tijdens een oorlog. Daarom moet men deze ook niet beginnen, als een partij dit tóch doet mogen zij ook de consequenties dragen.

Ten slotte, dat er meer burgerslachtoffers vallen in de Gazastrook komt door hoe de Palestijnse terroristen strijden. Zij maken doelbewust geen verschil tussen strijder en burger en verstoppen terroristen tussen de burgers. Ik refereer hier weer naar het recente artikel van nota bene de New York Times, geen krant die uitgesproken pro-Israël is:
[..]
Of neem de uitspraken van het leiderschap van Hamas een paar weken geleden:
[..]
Het artikel van de New York Times legt trouwens ook bloot waarom het Israëlische leger elk gebouw met de grond klein probeert te maken. Leegstaande gebouwen worden gebruikt als schuil-en vechtplaats door de Palestijnen en tevens om Israëlische soldaten te lokken, waarna er een explosief afgaat. Zo zijn er al redelijk wat militairen om het leven gekomen.
Is er überhaupt een reden om in Gaza een gebouw of rotonde intact te laten als de kaart 'maar veiligheid' gebruikt kan worden? Waarom zou een leger ooit een huis laten staan?
pi_214662727
quote:

Oh nee, er zijn burgers omgekomen (volgens Hamas), wat erg!!! Dat doe je toch niet?!!!

Laten we als antwoord een hele stád vol burgers opblazen! :(
Intolerant voor intolerantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')