abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:40:59 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214592171
https://nos.nl/artikel/25(...)huwingen-van-premier

quote:
Geweld in Groot-Brittannië houdt aan, ook na waarschuwingen van premier

Opnieuw was het vannacht onrustig in verschillende Britse steden, waarschuwingen van premier Starmer en zijn oproep om de rust te bewaren ten spijt. Een week na de steekpartij die aanleiding was voor het geweld, zochten in onder meer Belfast en Plymouth rechts-extremisten de confrontatie met de politie.

In de Noord-Ierse hoofdstad Belfast werd de politie bekogeld met stenen, vuurwerk en molotovcocktails. Verschillende agenten raakten gewond. Ook enkele omstanders melden dat ze zijn aangevallen.

Een groepje woedende relschoppers had het daar gemunt op een Syrische supermarkt die al afbrandde bij eerdere ongeregeldheden. De politie kon voorkomen dat er opnieuw brand werd gesticht. Rond middernacht keerde de rust terug in de stad.

In Plymouth werden zes mensen opgepakt na een avond vol geweld. Een politieauto raakte beschadigd en agenten liepen verwondingen op.

Aanvallen op asiellocaties
In Birmingham waren het juist tegendemonstranten die onrust veroorzaakten. Honderden mensen waren afgekomen op het valse gerucht dat er een extreemrechts protest zou worden gehouden. Een deel van de menigte sloeg daarbij aan het rellen. Verschillende auto's moesten het ontgelden en een pub raakte beschadigd.

Het geweld begon een week geleden na de steekpartij tijdens een dansles in de stad Southport. Een 17-jarige jongen viel daar kinderen aan met een mes, drie van hen overleefden dat niet. Ook twee volwassenen raakten gewond en één kind ligt nog in het ziekenhuis.

Op basis van desinformatie dat een islamitische bootvluchteling de dader was, viel een woedende menigte een dag later een moskee in Southport aan. Ook elders in het land richtten woedende menigtes zich tegen de politie en migranten, zoals gisteren bij asiellocaties in Rotherham en Birmingham.

'Gewoon puur geweld'
Premier Starmer riep gisteren het crisiskabinet bijeen voor een spoedvergadering over de onlusten. Hij sprak van "extreemrechtse relschoppers" en zei dat dit inmiddels losstond van het incident in Southport. "Dit is geen protest, het is gewoon puur geweld."

Starmer beloofde hard te zullen optreden. Circa 400 mensen zijn al opgepakt en de eerste verdachten verschenen gisteren voor de rechter, onder wie een jongen van 14. Op verschillende plekken in het land verlengden rechters het voorarrest van verdachten tot hun vonnis in september.

Een politiewoordvoerder belooft dat er de komende dagen nog verder opgeschaald zal worden. "Agenten die ik spreek zeggen dat ze het hun hele carrière nog nooit zo bont hebben gezien. Menigtes die uit zijn op geweld, die urenlang blijven aanvallen. Daar heb je ongekende middelen tegen nodig en die zullen we de komende dagen dus inzetten."

In Southport zelf werd gisteren, een week na de steekpartij, een herdenking gehouden voor de slachtoffers. Enkele honderden mensen waren daarbij aanwezig. Er werden bloemen en knuffels neergelegd bij een gemeenschapscentrum en de menigte blies bellen als "kussen naar de hemel" voor de drie vermoorde meisjes.
Update na persconferentie:

- 3 kinderen overleden
- 9 kinderen gewond
- 5 kinderen kritisch gewond
- 2 volwassen kritisch gewond

- 17 jarige dader
- motief van de dader onbekend

i De politie waarschuwt een groep mensen wapens in de moskee te verstoppen om zo niet in de problemen te komen

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214592256
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:28 schreef Leandra het volgende:
Dat weet je serieus niet? Mensen die geweldloos protersteren vs mensen die mensen in elkaar trappen vanwege hun huidskleur, uit hun auto trekken vanwege hun huidskleur, die winkels leegroven, hotel in de fik zetten en de boeken in een bibliotheek verbranden?

En dan weet jij niet welke van de twee je enger vindt?

Laat ik het zo stellen: van de eerste heb je alleen "last" als je tot de tweede groep behoort, en dat beperkt zich dan tot vreedzame protesten die zich tot jou richten.

Van de tweede heb je last zodra je op een of andere manier behoort tot een groep die zij willen aanvallen, en daar hoeft niet echt een reden voor te zijn, ze verzinnen wel wat.
En dat aanvallen is dan niet beperkt tot vreedzaam protesteren.
Dit is toch veel te kort door de bocht? De eerste groep die protesteert voor zaken waaruit in vergelijking veel meer problemen ontstaan; incluis het met rellen op die problemen reagerende kaalkopje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 06-08-2024 10:50:40 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214592364
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:28 schreef Mikeytt het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer er echt hard wordt ingegrepen??

De eerste maand onder Labour lijkt dramatisch te zijn. Softe regering die helemaal niet tegen extreemrechts durft op te treden
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar dit lijkt me echt wel een extreme situatie die opeens op kwam en waar je je niet op kon voorbereiden. Ik vraag me af wat je van hun verwacht om zo even snel te kunnen regelen.

Het leger zou misschien wel een goede eerste stap zijn denk ik.
pi_214592395
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:05 schreef Momo het volgende:
Ik zie veel mensen die ze beter lang kunnen vastzetten, hopelijk hebben ze genoeg cellen in het VK...
Labour consider plan to release prisoners after 40% of sentence served

quote:
Labour is considering plans to release offenders after they serve just 40% of their sentence in a bid to tackle prison overcrowding, the Guardian has been told.
Ook weer zoiets raars, dus criminelen vrij zodat relschoppers opgesloten kunnen worden, want dit weekend gaf hij aan genoeg cellen capaciteit te hebben, wat je ook vind van deze rellen en die even buiten beschouwing gelaten, het klopt van geen kant allemaal.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:56:36 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214592432
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:54 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
[..]
Ook weer zoiets raars, dus criminelen vrij zodat relschoppers opgesloten kunnen worden, want dit weekend gaf hij aan genoeg cellen capaciteit te hebben, wat je ook vind van deze rellen en die even buiten beschouwing gelaten, het klopt van geen kant allemaal.
Wat zou er mis kunnen gaan als je mensen vrijlaat die 40 procent van hun straf hebben uitgezeten tot nu toe. Zie die allemaal weer terug te krijgen...
pi_214592485
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat zou er mis kunnen gaan als je mensen vrijlaat die 40 procent van hun straf hebben uitgezeten tot nu toe. Zie die allemaal weer terug te krijgen...
En daar zullen heel wat mensen tussen zitten waarvoor de rellende Brit nu de straat op gaat, tuig van de richel.

Natuurlijk moeten die rellende gasten allemaal gestraft worden, maar het is wel raar om te zien dat anderen gevangen vrijgelaten worden en daarna de cellen gevuld met relschoppers. Die gasten die in Manchester 3 agenten hebben belaagd lopen ook gewoon vrij rond, het tuig wat die avond een politiebureau belaagd heeft is nog niet eens opgepakt.

Dit gedrag gaat mensen meer woedend maken, alsof ze het niet zien of er hun reet aan afvegen. Iedereen verdiend een gelijke behandeling, dus ook met rellen, hoeveel zouden er al opgepakt zijn voor de Leeds rellen vraag ik mij af, daar waren er ook honderden aan het rellen. :N
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214592515
Zo goed dat ze opkomen voor de rechten van minderheden *O*

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:01:47 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214592557
twitter

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:03:33 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214592600
quote:
Beter dan dat ze de hele dag thuiszitten en afhankelijk zijn van toeslagen en subsidies toch ?
pi_214592620
Geenstijl is ook wakker:

quote:
Het geweld komt net als voorgaande dagen van twee kanten, en daarmee dus absoluut ook van uiterst rechts: molotovs naar politie en een Syrische supermarkt in Belfast, een bibliotheek in brand te Liverpool, islamitische graven gevandaliseerd in Burnley, het doxxen van zo'n 30 migratie-gerelateerde NGO's en advocatenbureaus, aanhoudend zwaar geweld tegen de ME in Plymouth en inmiddels zo'n 400 arrestaties.

Daar wordt terecht tegen opgetreden en het wordt terecht langs het hele spectrum veroordeeld. Maar het islamitische geweld neemt eveneens toe, en in Birmingham nam het qua schaal en ernst gisteren toch wel nieuwe vormen aan.

Islamitische menigten die 'lone whites' KO'en, blanke automobilisten belagen, nieuwsteams verjagen en overduidelijk rondlopen met moordwapens - zie al het beeld na de breek.

Maar de BBC schreef de onderstaande islamitische geweldsuitbarsting op een pubterras bijvoorbeeld als volgt neer: "There have been some disturbances within the past hour-and-a-half in Birmingham. Several vehicles and a pub have been attacked by a group of youths, who broke away from the main demonstration and were wearing masks and carrying weapons." JONGEREN! Je zou bijna gaan denken dat het 'far right thuggery' was, zo ongespecificeerd staat het er. Zelfs "Asian", wat een onbestaanbaar laf eufemisme blijft voor Pakistaanse moslims, kon er niet vanaf.
Dit is gewoon onderdeel van het probleem, de reden waarom mensen zo boos zijn, en ze gaan er gewoon mee door terwijl de woede zal toenemen. Doodzwijgen en censuren, dat zijn de tactieken.

De aanval zal vooral geopend gaan worden op social media, want zonder social media hadden de mensen dit niet meegekregen of geweten.
pi_214592629
Verrek. Ik was die uitspraak van Wilders over dat rassenrellen niet perse negatief zijn vergeten _O- in zijn verknipte rechts extremistische wereldbeeld heeft Wilders natuurlijk gelijk.

quote:
Duk haalt met instemming een blog van Bart Nijman aan, die betoogt dat je dit nu eenmaal krijgt als je niet racistisch mag zijn. Geert Wilders haast zich te benadrukken dat “geweld nooit een oplossing is” (aan het einde van een racistische litanie), maar Wilders spreekt met dubbele tong. In 2004 zei hij tegen HP/De Tijd dat van rassenrellen “niet bij voorbaat een negatieve werking hoeft uit te gaan.” Sindsdien heeft hij zich altijd in extreem gewelddadige bewoordingen uitgedrukt en onder andere gepleit voor het schieten met scherp op Marokkanen, hij verklaarde multiculturele elite de totale oorlog en zette in 2015 aan tot geweld tegen asielzoekerscentra. Dat waren toestanden die sterk aan de rellen in Engeland doen denken.

Domrechts heeft altijd, impliciet of expliciet, opgeroepen tot geweld tegen immigranten van kleur en tegen links. Dat blijkt niet alleen uit de nauwelijks verholen adoratie van Anders Breivik (Theodor Holman zei meer met Breivik te hebben dan met Wilders) maar ook uit uitingen van types als Annabel Nanninga, die eens schreef dat ze hoopt op een antisemitische aanslag en Arthur van Amerongen, die zich een kriek lachte om een terreuraanslag in Brussel en zei dat hij hoopte dat er snel één in Amsterdam komt.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_214592637
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Betreft het discriminatie dan, dat mensen met een migratieachtergrond oververtegenwoordigd zijn in het gevangeniswezen?
Wat lul jij nou weer dom :')
Als je in je enthousiasme gewoon eerst even adem had gehaald en daarna gelezen had waar ik op reageerde dan had je kunnen zien dat die persoon schrijft Hebben ze (serfs (working class)), te maken met discriminatie dan wordt het doodgezwegen door de media en politiek.

Kan je daarna nog steeds je gebruikelijk onzin verzinnen en de ander woorden in de mond leggen
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:05:24 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214592640
Ik zal beleefd blijven en niet zeggen wat je met nazi´s zou kunnen doen, maar het zijn mooie gebaren in de OP van Liverpool, Blackpool, en Leicester.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214592653
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Tja, dit is natuurlijk één van de dogma's in progressief linkse kringen: hard straffen werkt niet. Helemaal als er net even te veel niet-blanke mensen in de gevangenis belanden dan komt er weer een roep voor 'criminal justice'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:05:50 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214592656
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Beter dan dat ze de hele dag thuiszitten en afhankelijk zijn van toeslagen en subsidies toch ?
Ja sowieso beter dan je vervelen, maar die maloot in dat filmpje die boos is dat hij geen baan krijgt omdat hij een strafblad heeft voor assualt, en dat dan de schuld vind van immigranten :D :N
pi_214592705
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:54 schreef Tekaschi het volgende:
Lmao, ze proberen de Brit echt tot op het bot te vernederen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214592718
quote:
88s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja sowieso beter dan je vervelen, maar die maloot in dat filmpje die boos is dat hij geen baan krijgt omdat hij een strafblad heeft voor assualt, en dat dan de schuld vind van immigranten :D :N
Ongeacht de situatie van deze Britse man, dat migranten concurreren met de autochtone onderklasse op de arbeidsmarkt is natuurlijk een waar. Dit wordt vaak weggelachen en daar zijn talloze memes over te vinden, maar dit zijn wel degelijk de banen waar migranten vaak op uit zullen komen in een zoektocht naar werk.
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als die migranten er niet waren geweest had hij niemand aan hoeven vallen. Conclusie: alles is de schuld van migranten.

Zo moet ik dadelijk naar de koffieautomaat gaan lopen omdat er hier geen migranten werken die dat voor mij kunnen doen.
Werken er bij jou geen migranten? Poeh, dat zal dan vast een grote teleurstelling zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214592760
Wie had nou ooit kunnen voorzien dat het masaal binnenhalen van migranten met een botsende niet integrerende cultuur ooit problemen zou kunnen veroorzaken?
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:13:46 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214592779
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ongeacht de situatie van deze Britse man, dat migranten concurreren met de autochtone onderklasse op de arbeidsmarkt is natuurlijk een waar. Dit wordt vaak weggelachen en daar zijn talloze memes over te vinden, maar dit zijn wel degelijk de banen waar migranten vaak op uit zullen komen in een zoektocht naar werk.
[..]
Werken er bij jou geen migranten? Poeh, dat zal dan vast een grote teleurstelling zijn.
Ik weet niet hoe het in engeland is maar in nederland is er een tekort aan werknemers in alle sectoren*, dus wellicht is er concurentie maar niet persee op zwaar bevochten banen.

Trouwens wel raar om concurrentie een waar te noemen..

*met uitzondering van de lifecoach branche.
pi_214592791
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:13 schreef Refragmental het volgende:
Wie had nou ooit kunnen voorzien dat het masaal binnenhalen van migranten met een botsende niet integrerende cultuur ooit problemen zou kunnen veroorzaken?
Tja, volgens sommigen ligt dit niet aan de migranten, maar aan degenen die de slechte migratie en assimilatie van deze mensen opmerkt en er zich kritisch tegen uitspreekt.
quote:
88s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het in engeland is maar in nederland is er een tekort aan werknemers in alle sectoren, dus wellicht is er concurentie maar niet persee op zwaar bevochten banen.

Trouwens wel raar om concurrentie een waar te noemen..
Concurrentie zal natuurlijk toenemen hoe hoger de migratie zal liggen. En dus zullen er genoeg autochtonen zijn die geen baan kunnen vinden ten koste van allochtonen.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:15:46 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214592802
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, volgens sommigen ligt dit niet aan de migranten, maar aan degenen die de slechte migratie en assimilatie van deze mensen opmerkt en er zich kritisch tegen uitspreekt.
Nee het ligt aan de mensen die de schuld van alle problemen die zij in het leven ondervinden bij migranten neerleggen. En vervolgens deze problemen met geweld proberen op te lossen.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:18:26 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214592839
quote:
Concurrentie zal natuurlijk toenemen hoe hoger de migratie zal liggen. En dus zullen er genoeg autochtonen zijn die geen baan kunnen vinden ten koste van allochtonen.
Als je op het moment dat de werkloosheid op een all time low is, je geen baan kunt vinden ligt het waarschijnlijk niet direct aan migranten of aan de hoge concurentie. Je kunt daar prima de schuld neerleggen maar ik durf te twijfelen aan de validiteit van die claim.

In het geval van die meneer waarvan ik het filmpje postte denk ik dat het eerder aan zijn strafblad ligt dat hij geen baan kan vinden. Maar goed waarschijnlijk hebben immigranten hem aangezet tot assault waardoor hij een strafblad heeft en ligt het probleem zeker niet bij deze meneer :O
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:19:11 #23
8781 crew  Frutsel
pi_214592848
quote:
88s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Nee het ligt aan de mensen die de schuld van alle problemen die zij in het leven ondervinden bij migranten neerleggen. En vervolgens deze problemen met geweld proberen op te lossen.
Daar ligt het heus niet alleen aan.
pi_214592856
quote:

De werkeloosheid is historisch laag in het VK en alle werkgevers klagen dat ze geen personeel kunnen krijgen.

Ondertussen is 50% van de nieuwe artsen in het VK buitenlander omdat er niet genoeg artsen opgeleid worden dankzij rechts beleid en er weinig animo is vanwege de belabberde werkomstandigheden en betaling. Alweer dankzij rechts beleid.

Diezelfde rechtse regering gaat dan artsen uit het buitenland halen. En dan geven we de immigranten de schuld, natuurlijk, want zo dom is men wel.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:20:16 #25
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')