abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:59:30 #151
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214689348
:D Ja ik liep ook van 7:15 tot 8:30 maar heel langzaam, oude hondentempo.
Was idd nog heel lekker.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214690021
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:59 schreef oh-oh het volgende:
:D Ja ik liep ook van 7:15 tot 8:30 maar heel langzaam, oude hondentempo.
Was idd nog heel lekker.
Ik was net op de fiets, maar ik vind het al warm worden. Gelukkig waait het wat.
Fake it till you make it...
pi_214690394
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:36 schreef oh-oh het volgende:
:') Hier wordt het vandaag ook 36 graden, daar hoef ik niet voor op vakantie.
Hopelijk houden de oude hondjes het een beetje vol...
Vannacht gekeken, maar kon geen vallende sterren zien, en ook geen noorderlicht helaas, stukje verderop was er wel van alles te zien.
Vannacht nog maar eens proberen.
Ik dacht rond 3u dat de meeste meteoren te zien zijn.

https://hemel.waarnemen.com/meteoorzwermen/Perseiden_2024.html

Hopelijk hebben de oudjes drinken genoeg en een zwembadje ofzo.
Werewolf
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:33:56 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_214690559
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:20 schreef amaranta het volgende:

[..]
O+
Jij hebt gewoon al een student!
Ja, eentje van 16 :D
Die straks dus twee dagen voor de klas staat elke week. Een dag basisonderwijs, een dag middelbare school :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:35:23 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_214690577
Ondertussen waren we om 9 uur al in de tuin bezig. Aanhangwagen uit de jungle gehaald, volgestopt met oud ijzer. Lekkage gehad in de schuur, dus ook daaruit mag heel wat naar de stort. Nu lekker op mijn luie gat :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214690694
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:33 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, eentje van 16 :D
Die straks dus twee dagen voor de klas staat elke week. Een dag basisonderwijs, een dag middelbare school :o
Wat gaat hij doen dan voor opleiding?
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:48:01 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_214690738
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wat gaat hij doen dan voor opleiding?
Teachers College in Zwolle!

https://www.windesheim.nl(...)ing-teachers-college
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214690788
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:48 schreef Troel het volgende:

[..]

Vluchtig gekeken, maar dat vind ik wel een mooie opzet! Leuk zeg!
pi_214690872
Het is hier in Kroatië al een dag of 5 boven de 30 graden, het blijft ook nog wel even zo. Het waait nauwelijks en vandaag voelt 34 graden meer als 38-40. We hadden nog een dagtocht Krka willen doen, maar hebben ervan afgezien. Na een paar dagen Dubrovnik met 31-33 graden, omarmen we de strandvakantie maar even. Ons huisje zit op 20 stappen van een privé-strandje, met schaduw, dus dat is wel lekker.

Sterkte met de hitte in NL!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214692088
Ik heb de schoolgids er eens bij gepakt en alle vakanties en studiedagen eens goed in de agenda van mijn telefoon gezet en tevens uitgeprint in de keuken opgehangen. *)
Ja, dit is een hele prestatie voor me. :')
  maandag 12 augustus 2024 @ 20:47:29 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214695133
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 15:56 schreef vencodark het volgende:
Ik heb de schoolgids er eens bij gepakt en alle vakanties en studiedagen eens goed in de agenda van mijn telefoon gezet en tevens uitgeprint in de keuken opgehangen. *)
Ja, dit is een hele prestatie voor me. :')
Daarom heb ik een familieplanner. En een foto van alle studiedagen om morgen in m'n werkkalender te zetten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214695234
Ik ben heel blij met de nieuw school app. De agenda van school staat automatisch in onze google agenda. Lang leve een goede koppeling met de school app.

Daarnaast vorige week een familieplanner gekocht om de kinderen wat meer overzicht te geven. Ik heb dat digitaal wel maar het overzicht op het whiteboard werd een chaos.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 12-08-2024 21:00:58 ]
pi_214695501
Wij zaten vandaag de hele dag in een auto met airco, dus weinig meegekregen van de hitte :)

Wel fijn om weer thuis te zijn. Wat een rit terug (lang verhaal kort, we zijn 1700 km gaan rijden ipv met de boot) zeg. Geen files, kinderen deden het prima. Maar pfoehhhhh, never again.

Dus hoi! Zijn we weer.
pi_214695535
Studiedagen, extra vrije dagen etc zet ik er altijd meteen in. Vooral omdat ik die 9 van de 10 x op moet lossen. Dus ook meteen in mijn werkagenda. Wel allemaal digitaal, vervolgens zet verloofde alles op een overzichtelijk papieren versie inclusief zwemlessen, scouting etc etc etc.
pi_214696777
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:48 schreef Troel het volgende:

[..]

Leuk! Mijn kinderen hebben beide regelmatig docenten die deze opleiding doen/gedaan hebben en zijn altijd superenthousiast.
*poef* nu is het weg
pi_214698540
Ik zet alle vakanties e.d. in de google agenda en ik zet het per week op het whiteboard, maar ik geloof dat ik vooral degene ben die daarop kijkt ;) .

@exode, wat een rit!
pi_214698771
Ja, geen aanrader Nijna.

Maar nu lekker thuis, het was fijn en ontspannen maar altijd weer lekker om gewoon in mijn eigen bed te slapen.

Ik stond vanochtend om 7 uur de tassen al uit de dakkoffer te halen. Ik was toch al wakker en dacht 'nu is het te doen qua temperatuur'.

Even een kop thee in de tuin die een halve rimboe is geworden.
pi_214699540
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:13 schreef exode het volgende:
Wij zaten vandaag de hele dag in een auto met airco, dus weinig meegekregen van de hitte :)

Wel fijn om weer thuis te zijn. Wat een rit terug (lang verhaal kort, we zijn 1700 km gaan rijden ipv met de boot) zeg. Geen files, kinderen deden het prima. Maar pfoehhhhh, never again.

Dus hoi! Zijn we weer.
Poeh wat een rit, wij maakte 3750 km in drie weken en dat vond ik al veel, laat staan voor alleen de terugreis.

Hoe kwam het dat je niet met de boot ging? Was dat een bewuste keuze of was er iets mis gegaan met de boeking?

Studiedagen en vakantiedagen zet ik altijd in de gezinsagenda op de telefoon dus die kan iedereen zien. De kinderen kijken er niet naar en man zie het het wel.

Ik neem er de acties op. En probeer vrij te zijn indien mogelijk. Maar als dat niet gaat is dat op deze leeftijd ook geen probleem meer gelukkig.
pi_214699726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 08:38 schreef Nijna het volgende:
Ik zet alle vakanties e.d. in de google agenda en ik zet het per week op het whiteboard, maar ik geloof dat ik vooral degene ben die daarop kijkt .

Dat deed ik dus ook maar ik ben slecht in wekelijks alles bijhouden waardoor soms een eerdere week nog op het bord stond. Dan blijkt ineens dat L er wel naar kijkt. Hopelijk werkt een familieplanner waarbij ik verder vooruit kan werken beter want de digitale agenda gaat wel goed. Nu alleen nog beginnen met het invullen van dat ding.

Met een beetje geluk hoef ik dan ook geen terugkerende vragen meer te beantwoorden over dingen verder dan een week vooruit omdat L die zelf kan opzoeken (Hoeveel nachtjes slapen voor logeren bij opa en oma? wanneer is sinterklaas er weer? hoe lang nog tot ik jarig ben? De levensvragen van een 6jarige :D )
pi_214700256
Waarom geen boot:

Ik voelde me voor de vakantie natuurlijk al weken niet goed. Veel misselijk, long issues, weinig energie, duizelig, kort lontje etc. Ik zag ook best wel op tegen de heenreis en alles. Als we niets geboekt hadden of als het annuleerbaar was, hadden we dat gedaan.

De boot heen ging matig, al was verloofde zelfs met reispilletjes misselijk. B was wat paniekerig omdat ie steeds dacht dat de boot ging zinken. Hij keek steeds tussen de gordijnen naar buiten of we nog aan het varen waren.
Onverwachts want dit was onze 5e trip met zo'n boot en nog nooit was B bang of verloofde misselijk.

Nou was de boot ook behoorlijk aan het wiebelen, met lopen gingen we gewoon op en neer. Dat was nieuw. Wat meer stroming denk ik.

De vakantie was fijn maar mijn gezondheid was matig. Veel longproblemen en bijwerkingen van de medicatie. De laatste dagen was ik niet lekker. Ik wilde het liefste gewoon naar huis.

Ik zag enorm op tegen de boot omdat ik dus al misselijk was. B wilde al helemaal niet meer met de boot.

Dus besloten we om te gaan rijden. Ipv 2 x 6,5 uur rijden, werd het nu 2 x 8,5 uur rijden. Maar ondanks dat het zwaar was, wel opgelucht. Want ik bleef misselijk, geen idee hoe dat op de boot zou zijn gegaan.

Maar we hebben de kinderen plechtig beloofd nooit meer 2 volle dagen achter elkaar te rijden.

En het is wel erg duidelijk dat mijn gezondheid flink te lijden heeft gehad de afgelopen jaren.

Maar ondanks al dit gezeik was Zweden wel weer machtig mooi. Het is zo'n heerlijk land. Zoveel rust, zoveel ruimte, de natuur is overweldigend. Dat heeft me goed gedaan, ik heb wel een modus gevonden om mijn hoofd leeg te krijgen en dat was heel fijn.

De kinderen vonden het ook geweldig, B moest zelfs huilen dat we naar huis gingen EN ze hebben 3 wekenlang amper ruzie gemaakt, dat was ook wel eens prettig.

Sorry voor het lange verhaal.
pi_214700328
Wow exode, wat een end! Dan is thuiskomen wel heel fijn :)

Studiedagen... Staat bij zoon op de schoolsite en is niet duidelijk. Kreeg toen mail dat er 2 dagen waren verplaatst en ik wist heel niet dat die studiedagen er überhaupt waren :') Moet vaker kijken, blijkbaar, hoewel ik er vanuit ging dat alle dagen aan het begin van het schooljaar wel bekend zouden zijn. Not. Stupid me :')

Ik bestelde een tuintafel :) Die we nu hebben lijkt wel een skateschans, blijft het water zo lekker in liggen :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_214700707
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:00 schreef exode het volgende:
Ja, geen aanrader Nijna.

Maar nu lekker thuis, het was fijn en ontspannen maar altijd weer lekker om gewoon in mijn eigen bed te slapen.

Ik stond vanochtend om 7 uur de tassen al uit de dakkoffer te halen. Ik was toch al wakker en dacht 'nu is het te doen qua temperatuur'.

Even een kop thee in de tuin die een halve rimboe is geworden.
Verstandig om op tijd uit te pakken als je toch wakker bent.
Begrijpelijk dat jullie terug de boot hebben overgeslagen, maar wat een rit joh!

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 10:59 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat deed ik dus ook maar ik ben slecht in wekelijks alles bijhouden waardoor soms een eerdere week nog op het bord stond. Dan blijkt ineens dat L er wel naar kijkt. Hopelijk werkt een familieplanner waarbij ik verder vooruit kan werken beter want de digitale agenda gaat wel goed. Nu alleen nog beginnen met het invullen van dat ding.

Met een beetje geluk hoef ik dan ook geen terugkerende vragen meer te beantwoorden over dingen verder dan een week vooruit omdat L die zelf kan opzoeken (Hoeveel nachtjes slapen voor logeren bij opa en oma? wanneer is sinterklaas er weer? hoe lang nog tot ik jarig ben? De levensvragen van een 6jarige :D )
Ik vul op zondagochtend de komende week in, vanuit de digitale agenda. Helpt mij in elk geval om alle afspraken weer even voorbij te zien komen voor de komende week.
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:36:41 #173
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214700736
Wij deden een x 9 uur over Texel Maastricht dankzij allemaal files, wat een ellende kan dat toch zijn he.
De honden wilden de hele weg niet uit de auto :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:06:13 #174
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214701020
Ik vind de familieplanner veel fijner dan een whiteboard, omdat je vooruit kunt plannen. Geeft bij ons wel rust.

En wat een reis joh! 1700 km rijden lijkt me wel echt verschrikkelijk... Maar wat fijn dat je veilig thuis bent. Pas je goed op jezelf?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214701021
Dan snap ik de keuze om niet met de boot te gaan exode. Maar op deze manier ook pittig. Maar snel weer vergeten zo 😉 en de herinneringen aan de rest van de vakantie houden.

Maar balen wel dat je je een flink deel van de vakantie beroerd hebt gevoeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')