Ik vind het vooral boeiend dat het zoveel weerstand moet opleveren allemaal.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je nu voorbeelden aan het zoeken voor je stelling? Daar lijkt het op in dit topic.
Vind dat een beetje een vreemde gang van zaken. Geen enkel voorbeeld maakt je stelling meer waar.![]()
Kom maar met iets wat we kunnen falsifiëren.
En ze pakken het best slim en sluw aan zodat het bijna niet opvalt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is weer een typisch propaganda verhaaltje naar kinderen "vlees = slecht." Past ook precies in alle prikkels/signalen die over de maatschappij worden rondgestrooid op dit moment om de mens te beïnvloeden.
Vlees is vooral heel lekker en erg voedzaam, maar daarin zitten uiteraard nuances.
Anyhow, beïnvloeding op de gedachten van kinderen door professionele organisaties.
Dus je topic is eigenlijk: 'hier post ik berichten van bias in de media'.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind het vooral boeiend dat het zoveel weerstand moet opleveren allemaal.
Ik "zoek" geen voorbeelden voor mijn "stelling" ik lees iedere dag nieuws waar op een of andere manier wel een dikke bias op ligt danwel er uit het nieuwsbericht blijkt dat er beïnvloeding plaatsvindt.
Vlees = slecht. (2x)
Wolf = goed.
Oorlog = spectaculair.
Elon Musk = slecht.
Hamas = Soort van Christenunie.
Gezonde lichaamsdelen amputeren = normaal.
Voor mij zijn die berichten dermate vreemd maar daarnaast ergens ook binnen verwachting dat ik vind dat het in BNW thuishoort.
Bedoel, de oorlog in Oekraïne is het ook erg duidelijk dat we "voor" Oekraïne zijn, logisch ook wel hoor, maar dat optimistische heroïsche is wmb misplaatst, en pure beinvloeding, objectief nieuws lijkt het niet.
Impliciete en expliciete beinvloeding.... Voorbeelden + discussie... Zoietsquote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus je topic is eigenlijk: 'hier post ik berichten van bias in de media'.
Dan heb ik je OP verkeerd begrepen.
Beetje racistisch schelden = 8 maanden gevangenis.quote:A self-styled paedophile hunter was jailed after admitting racially abusing pro-Palestinian demonstrators in Leeds.
Nouja je loopt het de laatste tijd om de dag wel voor de voeten toch?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:19 schreef Candymannetje het volgende:
En ze pakken het best slim en sluw aan zodat het bijna niet opvalt.
Ja en dat zal denk ik onbewust zo gaan, al zou je kijken wat personeel bij de krant zou stemmen zou het denk ik niet representatief danwel een pluriforme afspiegeling van de samenleving zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:19 schreef Candymannetje het volgende:
Dat geldt ook voor de media.
Wat in het gewenste narratief valt geven ze gewoon meer aandacht.
De grote stap is in welke mate het bewust gaat, en in welke mate de beïnvloeding concreet komt vanuit "de staat" maar allerhande instituties zijn onderdeel van die beïnvloedingsmatrix... Die zijn ook ooit opgezet vanuit de staat... Dusja. Het beestje houdt zichzelf in stand.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:19 schreef Candymannetje het volgende:
Niet verboden en valt lang niet iedereen op maar het is wel propaganda.
De waarheid/ belangrijk / etc. Ja het is niet erg zwart-wit in die zin.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:19 schreef Candymannetje het volgende:
Maar ook dat is weer aan perceptie onderhevig, wat voor de ene propaganda is dat is voor de ander gewoon de waarheid.
Wat is je definite van woke dan?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:53 schreef ludovico het volgende:
Persoonlijk voorbeeld:
T.o.v. vrienden die tamelijk links zijn, wordt er flink afgegeven op een Elon Musk bijvoorbeeld omdat hij Woke een virus vindt.
Dat Woke virus heeft defacto zijn zoon afgepakt... Musk zei daarover in een interview dat die voor hem dood was.
Ik hou mijn mond maar bij die discussies ik vind Woke ook vergif, hypocriete racisten en seksisten die professionele mutilatie van lichaamsdelen promoten, en dan anderen de maat nemen dat ze niet inclusief zijn.
Ik ben het daarin echt eens met een Jordan Peterson die dat Mengelse praktijken noemt.
W.m.b. de overtreffende trap van "progressief" overigens definieer ik "progressie" als vooruitgang en de mensen die ze progressieven noemen streven veelal zaken na die niks te maken hebben met vooruitgang, dus matige benaming wat dat betreft.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is je definite van woke dan?
Is dat wat men ook wel progressief noemt?
Mogelijk...quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:14 schreef Alarmonoff het volgende:
Dat het huidige woke compleet anders is dan de originele betekenis, houdt misschien in dat de originele betekenis een bedreiging werd, deze was oprecht, nu is het een karikatuur en weaponized.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Woke
Het is w.m.b. een sekte maar ach.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:14 schreef Alarmonoff het volgende:
Hier wordt het een nieuwe religie genoemd
https://news.columbia.edu(...)trayed-black-america
Maar wat heeft dat dan met links te maken? De SP is nogal links, maar absoluut niet progressief of woke ofzo.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
W.m.b. de overtreffende trap van "progressief" overigens definieer ik "progressie" als vooruitgang en de mensen die ze progressieven noemen streven veelal zaken na die niks te maken hebben met vooruitgang, dus matige benaming wat dat betreft.
[..]
Mogelijk...
[..]
Het is w.m.b. een sekte maar ach.
Tjah de regenboog bestaat ook uit meerdere kleuren.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat dan met links te maken? De SP is nogal links, maar absoluut niet progressief of woke ofzo.
Activist Jan Rotmans.quote:Zonder aanpak van klimaatverandering stijgt de inflatie de komende tien jaar tot drie procent per jaar, aldus de Europese Centrale Bank. Nu ingrijpen, bepleit hoogleraar Jan Rotmans in de Telegraaf: dan bespaart Nederland zich tot 2050 zo'n 275 miljard euro aan belastinggeld.
Allemaal bullshit.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Activist Jan Rotmans.
Alleen dat verhaal van de ECB is wel bijzonder te noemen. Hoe komen zij tot dit soort voorspellingen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sten-stuwen-inflatie
Maar nu.nl weigert ze terrorist te noemen....quote:Zij worden onder andere door de Europese Unie en de Verenigde Staten als terroristisch gezien.
Om de allianties van nu.nl maar even te benadrukken, is dat politiek wenselijk dat de media terroristische organisaties en personen verheerlijkt als strijders? Is dit "neutraal" als de politieke consensus in een land is dat het een terreur organisatie is? Wat denken jullie?quote:Onder de doden zouden ruim 400 Hezbollah-strijders en 132 burgers zijn.
Naast dan dat ze letterlijk ieder individu die zich zou hinderen aan deze verheerlijkingen van nu.nl zouden moeten censureren... Natuurlijk levert die openlijke alliantie aan terroristische organisaties een weerwoord op.quote:Waarom je niet kunt reageren onder dit bericht
De reactiemogelijkheid onder artikelen en video's over het Israëlisch-Palestijnse conflict staat standaard uitgeschakeld. De hevigheid van de discussies maakt goede moderatie lastig
Ze zijn te schijterig om kritisch te zijn naar minderheden toe. Die worden daar juist om een voetstuk geplaatst, anders is het niet "eerlijk". Dan krijg je dit soort rare fratsen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 03:58 schreef ludovico het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)dant-in-libanon.html
[..]
Maar nu.nl weigert ze terrorist te noemen....
Sterker nog, de benaming door nu.nl voor dat terroristische onkruid komen we een paar zinnen later tegen:
[..]
Om de allianties van nu.nl maar even te benadrukken, is dat politiek wenselijk dat de media terroristische organisaties en personen verheerlijkt als strijders? Is dit "neutraal" als de politieke consensus in een land is dat het een terreur organisatie is? Wat denken jullie?
Deze woordkeuze is overigens structureel, wordt ook zo gebruikt voor Hamas dat heten ook allemaal strijders. Al vermoorden en verkrachten ze je kind vrouw en hond.
[..]
Naast dan dat ze letterlijk ieder individu die zich zou hinderen aan deze verheerlijkingen van nu.nl zouden moeten censureren... Natuurlijk levert die openlijke alliantie aan terroristische organisaties een weerwoord op.
Wat mij betreft levert nu.nl overigens stemmen op voor de PVV. Geen grotere promotie denkbaar voor de partij van Wilders dan openlijke allianties aan terroristen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)dant-in-libanon.html
Waarom is dit nou allemaal zo significant?
Het is geen klein bier, maar je verwacht dit gedrag ook alleen bij extremistische moslim blogjes. Niet bij "mainstream" media.
Dit is toch een gerenommeerde source ondertussen? Hoeveel bezoekers heeft zo een nu.nl?
Je lacht je suf overigens hoe ernstig comments daar afwijken van bijvoorbeeld een Fok!, lijkt allemaal in elkaar gezet door AI. Alles wat afwijkt wordt daar doodgecensureerd .
Je bent een racist, of je je er bewust van bent of niet, tenzij je zwart bent want dan kun je per definitie geen racist zijn. Huidskleur is bepalend voor je schuld of onschuld.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 10:25 schreef Feola het volgende:
Ze zijn te schijterig om kritisch te zijn naar minderheden toe. Die worden daar juist om een voetstuk geplaatst, anders is het niet "eerlijk". Dan krijg je dit soort rare fratsen.
Net als die racisme week een aantal jaar geleden: https://www.nu.nl/over-nu(...)st-discrimineer.html
Maar die consumeert ook energie. Best veel. En het opwekken van energie is niet altijd even 'groen'. Dat staat als een paal boven water.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is niet het onderwerp van dit topic, "heel ergs"
Het gaat over bias / actualiteiten waarin ideologie een grote rol speelt, en dit topic zit in BNW omdat dat soms wel érg ver gaat. Maar het structurele plaatje an sich (dus ieder kleine beetje met steeds dezelfde richting van de bias) zegt ook wat.
Zoals in dit topic bijvoorbeeld de airco er al van langs kreeg, want die consumeert energie.
Maar je hebt het nu over 'de media' terwijl je eigenlijk constant met andere bronnen komt? AD is geen NOS is geen telegraaf is geen FOX is geen X. Die hebben allemaal hun eigen bias.quote:Dat hele transitie gebeuren met transgenders bijvoorbeeld, dat is geen lichte soep, maar een zeer schadelijke procedure die mensen ook defacto onvruchtbaar en aseksueel maakt. Als de media daar lichtjes over praat alsof het allemaal maar een positief gebeuren is dan krijgt dat van mij een plekje in dit topic.
Ik geloof best dat je ergens een punt hebt hoor maar ik zeg dat dat gewoon onvermijdelijk is. Pure objectiviteit bestaat simpelweg niet. Mensen die een artikel schrijven hebben ook altijd hun eigen bias en de lezers daarvan wegen dat weer met hun persoonlijke bias. Wel lijkt het mij oneerlijk (en bovendien onhandig) om al die verschillende kranten/nieuwskanalen onder de zelfde noemer te plaatsen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan, maar wat mij betreft is het structureel en met een bepaalde kleur, als je daar patronen in ziet is de stap naar beïnvloeding (bewust danwel onbewust) niet zo groot.
En als dat "van god los" is, dan is zulks beïnvloeding wel noemenswaardig. Maar ok, ik zie ook wel dat als je daar wat in zou zien dat het redelijk "BNW" begint te worden, maar daarom staat het ook in BNW.
Maar vlees = goed is dan toch net zo goed een propaganda verhaaltje?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is weer een typisch propaganda verhaaltje naar kinderen "vlees = slecht." Past ook precies in alle prikkels/signalen die over de maatschappij worden rondgestrooid op dit moment om de mens te beïnvloeden.
Maar als een vermeende professionele organisatie zegt dat vlees op z'n tijd best kan dan is dat dus net zo goed een 'agenda pushen'. Begrijp je dat?quote:Vlees is vooral heel lekker en erg voedzaam, maar daarin zitten uiteraard nuances.
Anyhow, beïnvloeding op de gedachten van kinderen door professionele organisaties.
Damn. Wat had jij gerookt joh?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:13 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Allemaal bullshit.
Naast de nep oorlogen / pandemieeen etc wordt ook de zelf gecreëerde klimaat verandering als excuus gebruikt om de prijzen te laten stijgen.De (mentale en fysieke) oorlog die gaande is is tegen de mensheid. Youll own nothing..
ECB,de media, politiek, navo,eu, zelensky ,putin etc etc werken allemaal samen. Gore tyfus satanisten zijn het.
Maar polarisering is ook precies wat ze willen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:11 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Geen media, maar wel "actualiteit" de types die met wel hele zware termen meningen de ether in gooien. Het zijn niet erg neutrale termen.
Maar dat zorgt ook wel voor wat polarisatie in den samenleving.
Moet allemaal wel kunnen hoor maar ik wens wat "resilient" burgers die zich niet zo makkelijk laten opnaaien.
Woke is ook totaal niet "resilient" bijvoorbeeld.
Och..quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar polarisering is ook precies wat ze willen.
Zolang wij elkaar aanvallen, zoals hier op het forum, kunnen ze doen wat ze willen.
Zodra wij eendracht gaan vormen dan worden een gevaar voor de zittende macht.
Of dat nou links of rechts is maakt niet uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |