Iemand moet de fake news fearmongering uitlichtenquote:Op zondag 18 augustus 2024 13:02 schreef controlaltendelete het volgende:
[..]
Oh nee, PSVCL& cad hebben gepost. Stop de persen! Snel erover posten!
Je vraagt je af of ze wel echt bestaan overigens.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:56 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
De opgedrongen transideologie.
https://www.ad.nl/podcast(...)-innerlijk~a10842aa/
quote:Media zouden de regering kritisch moeten benaderen, maar volgens voormalig NOS-directeur Bauke Geersing zijn het NOS Journaal en veel andere media tegenwoordig niets meer dan spreekbuizen van de macht.
Opmerkelijk hoeveel waarde opeens aan NOS wordt gehecht als er iets wordt gezegd wat in het straatje past. Deze man heeft ongetwijfeld gelijk en alle andere NOS medewerkers niet!quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:00 schreef Candymannetje het volgende:
De oud-directeur van de NOS heeft het zelf ook gezegd.
Nogmaals: allicht zit er een kern van waarheid in zijn betoog. Maar gezien het huidige kabinet, met partijen die zogezegd grotendeels een broertje dood hebben aan klimaatverandering, immigratie en mannetjes die denken vrouwtjes te zijn, horen wij dan niet ondertussen een ander verhaal te horen van NOS? Als zij daadwerkelijk een spreekbuis zouden zijn van het kabinet?quote:
Het antoniem van waarheid is niet propaganda.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:42 schreef ems. het volgende:
[..]
Opmerkelijk hoeveel waarde opeens aan NOS wordt gehecht als er iets wordt gezegd wat in het straatje past. Deze man heeft ongetwijfeld gelijk en alle andere NOS medewerkers niet!
Even los van dat de beste man al bijna 30 jaar niets meer met NOS te maken heeft, trouwens. En dat NOS niets met AD te maken heeft. En dat hij een hele brede uitspraak doet over de NOS (waar mogelijk best wat waarheid in kan zitten hoor, dat terzijde). En dat het helemaal niets te maken heeft met het hele trans-circus.
Hoe heeft dit iets te maken met mijn post over dat er geen 'propaganda' komt op NOS voor transities?
[..]
Nogmaals: allicht zit er een kern van waarheid in zijn betoog. Maar gezien het huidige kabinet, met partijen die zogezegd grotendeels een broertje dood hebben aan klimaatverandering, immigratie en mannetjes die denken vrouwtjes te zijn, horen wij dan niet ondertussen een ander verhaal te horen van NOS? Als zij daadwerkelijk een spreekbuis zouden zijn van het kabinet?
En tenslotte: Hoe is die link precies geen propaganda? Je kan niet alles wat je niet aanstaat propaganda noemen en alles wat je wel fijn vindt citeren als de waarheid hm? Dan ben je zelf namelijk gevangen in een net van daadwerkelijke propaganda.
Maar wat wil je dan? Dat de NOS jouw meningen overneemt? Ik snap niet zo goed wat je van "de media" verwacht.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het antoniem van waarheid is niet propaganda.
Eerlijke en neutrale berichtgeving.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan? Dat de NOS jouw meningen overneemt? Ik snap niet zo goed wat je van "de media" verwacht.
Ik verwacht precies dit van de media. Maakt niet dat er geen rode draad te vinden valt in bias en wat belangrijk gevonden wordt cq wat ze als nieuws bestempelen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan? Dat de NOS jouw meningen overneemt? Ik snap niet zo goed wat je van "de media" verwacht.
Ik heb nog geen indicatie gezien dat jij dit ambieert.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Eerlijke en neutrale berichtgeving.
Die valt altijd te vinden als je maar hard genoeg kijkt en dingen aan elkaar lijmt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 08:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik verwacht precies dit van de media. Maakt niet dat er geen rode draad te vinden valt in bias en wat belangrijk gevonden wordt cq wat ze als nieuws bestempelen.
Heb je voorbeelden waar NOS dan 'transgenderheid' promoot? En wat zou aan de berichtgeving moeten veranderen omtrent dit onderwerp waardoor ze wel "objectief" zouden zijn?quote:Denk dat de propaganda in die zin ook relatief impliciet kan zijn, hoewel sommige zaken zoals transgenderism wel echt ver gaan. De kans dat dat bewust gaat is heel wat groter. Dat zal in de koppies van het personeel nog geen propaganda heten maar zo komt het wel over.
Jij mist wel meer dingen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb nog geen indicatie gezien dat jij dit ambieert.
Als jij iedere dag een wekker zet en een ochtend ritueel houdt weiger je nog te erkennen dat ergens een patroon in zit. Natuurlijk kent de NOS patronen, het is een organisatie met een bepaalde cultuur.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:03 schreef ems. het volgende:
Die valt altijd te vinden als je maar hard genoeg kijkt en dingen aan elkaar lijmt.
Kijk maar in het topic, hoewel niet gelimiteerd tot de NOS, dit onderwerp zal hier best weleens langskomen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:03 schreef ems. het volgende:
Heb je voorbeelden waar NOS dan 'transgenderheid' promoot? En wat zou aan de berichtgeving moeten veranderen omtrent dit onderwerp waardoor ze wel "objectief" zouden zijn?
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitterquote:
Ik denk dat dat komt omdat we niet op dezelfde golflengte opereren gezien ik niet zo beïnvloed ben door allerlei media.quote:
Ik heb gekeken maar het zou fijn zijn als je even een specifiek artikel kan noemen waar iets heel ergs in wordt gezegd over dat onderwerp wat echt niet zou kunnen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kijk maar in het topic, hoewel niet gelimiteerd tot de NOS, dit onderwerp zal hier best weleens langskomen.
Voor zover je terug kunt kijken en er artikelen worden gedeeld....
Oh, dat heb ik ook wel eens. Maar dat heeft elke media. Dan lees ik het gewoon niet.quote:Loop ik echt genoeg tegen onderwerpen aan waarvan ik denk dat iets "van god los" wordt gepropageerd via MSM.
Wat is hier dan het probleem van?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
"Klachten over lespakket Greenpeace: 'Vlees maakt ziek'"
He? Hij post gewoon de waarheid. Je moet wel lezen als je een topic opent en iemand je wijst op je eigen bias.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:26 schreef ludovico het volgende:
Rolf je kunt niet lezen. Succes ermee.
Welke bias heb je het over? Roflje leest selectief, begint een nieuw onderwerp, dat gaat niet werken.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:26 schreef MMaRsu het volgende:
He? Hij post gewoon de waarheid. Je moet wel lezen als je een topic opent en iemand je wijst op je eigen bias.
Dat is niet het onderwerp van dit topic, "heel ergs"quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:26 schreef ems. het volgende:
Ik heb gekeken maar het zou fijn zijn als je even een specifiek artikel kan noemen waar iets heel ergs in wordt gezegd over dat onderwerp wat echt niet zou kunnen.
Kan, maar wat mij betreft is het structureel en met een bepaalde kleur, als je daar patronen in ziet is de stap naar beïnvloeding (bewust danwel onbewust) niet zo groot.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:26 schreef ems. het volgende:
Oh, dat heb ik ook wel eens. Maar dat heeft elke media. Dan lees ik het gewoon niet.
Dat is weer een typisch propaganda verhaaltje naar kinderen "vlees = slecht." Past ook precies in alle prikkels/signalen die over de maatschappij worden rondgestrooid op dit moment om de mens te beïnvloeden.quote:
Ben je nu voorbeelden aan het zoeken voor je stelling? Daar lijkt het op in dit topic.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan, maar wat mij betreft is het structureel en met een bepaalde kleur, als je daar patronen in ziet is de stap naar beïnvloeding (bewust danwel onbewust) niet zo groot.
En als dat "van god los" is, dan is zulks beïnvloeding wel noemenswaardig. Maar ok, ik zie ook wel dat als je daar wat in zou zien dat het redelijk "BNW" begint te worden, maar daarom staat het ook in BNW.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |