abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214592982
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2024 21:26 schreef Kijkertje het volgende:
Trump die de economie op de rails gaat zetten
Ach, het is überhaupt eigenaardig hoeveel macht men aan de president toedicht, met name als het op zaken als 'de economie' of 'de beurs' aankomt, die toch voor het merendeel aan externe factoren onderhevig zijn en voor een klein deel aan beleid. En zelfs dan kan goed beleid juist een dalende markt betekenen of andersom.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214593031
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Ach, het is überhaupt eigenaardig hoeveel macht men aan de president toedicht, met name als het op zaken als 'de economie' of 'de beurs' aankomt, die toch voor het merendeel aan externe factoren onderhevig zijn en voor een klein deel aan beleid. En zelfs dan kan goed beleid juist een dalende markt betekenen of andersom.
Je hebt enigszins gelijk wat betreft de invloed van de president op de economie en beurs. Aan de andere kant doet de economie het statistisch gezien een stuk beter wanneer de Democraten aan de macht zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_214593296
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 09:30 schreef Wantie het volgende:

Iemand die niet racistisch is maakt het niet uit wat de afkomst van een ander is.

Dus de Democratische partij en alle media die Harris naar winst proberen te schreeuwen, onder meer door heel veel nadruk te leggen op haar afkomst zijn racistisch?

Ok.
pi_214593374
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus de Democratische partij en alle media die Harris naar winst proberen te schreeuwen, onder meer door heel veel nadruk te leggen op haar afkomst zijn racistisch?

Ok.
Dat staat er niet ;)
pi_214593387
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 09:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zie je niet met tegenargumenten komen.
Geen zin in een lang verhaal dus ik pik er twee uit waar we geen ellenlange discussie over hoeven te hebben (hoop ik):

Belastingverlaging klopt. Staat tegenover dat iedereen dat roept. Ok, lang geleden was er een presidentskandidaat die als speerpunt belastingverhoging had. Die heeft geloof ik in slechts 1 staat gewonnen...

Dat hij scholen met vaccinatieprogramma's wil sluiten is onzin. Hij wil scholen die vaccinatie verplicht stellen niet meer financieel steunen. Vrij terecht, want onderwijs moet gewoon voor iedereen toegankelijk zijn, ook voor kinderen met gekkies als ouders. Temeer daar het alternatief home schooling is en het lijkt mij dat je dat zeker niet moet overlaten aan gekkies.
pi_214593415
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat valt redelijk mee, meer dan 60% investeert in aandelen (ter vergelijking: 27% van de Nederlanders), met name doordat Amerikanen hun pensioen met 401(k)'s opbouwen en niet mee afgedwongen pensioenfondsen zoals de meesten van ons (die ook indirect correleren met de aandelenmarkt, maar die getalletjes ziet niemand).
Maar die zijn dus bezig met de lange termijn. Inflatie is echt veel belangrijker voor ze omdat je die pijn direct voelt.
pi_214593445
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou, de inflatie is natuurlijk wel het gevolg van enorm veel geld uitgeven door de overheid. Zowel in de VS als hier.

En ja, ook Trump heeft daar een aandeel in. Maar Biden is in overdrive gegaan.
pi_214593508
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je hebt enigszins gelijk wat betreft de invloed van de president op de economie en beurs. Aan de andere kant doet de economie het statistisch gezien een stuk beter wanneer de Democraten aan de macht zijn.
Dat zijn statistieken waarmee je weinig kan. Om te beginnen is het effect van beleid altijd met vertraging. Ten tweede zijn er veel overige invloeden, dus heel lastig om toe te wijzen welke deel van de groei of krimp beleidsmatig is te verklaren.

Maar b.v. een staat als Californië is door Democratisch beleid wel echt naar de klote aan het gaan. En niet alleen economisch.

Blijft staan dat ik denk dat voor de gewone Amerikaan Harris een beter economisch beleid zal gaan voeren.
pi_214593542
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:54 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat staat er niet ;)
Het volgt er rechtstreeks uit. Als het je niet uitmaakt, dan ben je er niet zo gepreoccupeerd mee als de Democraten en de meeste media.
pi_214593595
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 12:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het volgt er rechtstreeks uit. Als het je niet uitmaakt, dan ben je er niet zo gepreoccupeerd mee als de Democraten en de meeste media.
Je 'stelt' op basis van die stelling dat de Democraten racistisch zijn. Maar dat kun je daar niet uit afleiden

Als je niet-racistisch bent, dan boeit de afkomst niet.
Als je je eigen afkomst in je voordeel gebruikt bij een verkiezingscampagne, maakt je dat niet direct wél racistisch.
pi_214593645
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, de inflatie is natuurlijk wel het gevolg van enorm veel geld uitgeven door de overheid. Zowel in de VS als hier.

En ja, ook Trump heeft daar een aandeel in. Maar Biden is in overdrive gegaan.
Dat klopt, onder de paradoxale vlag van de Inflation Reduction Act, echter zit er wel een groot verschil tussen de politisering van de ECB hier (die feitelijk maar één taak heeft en zich met van alles en nog wat bezighoudt behalve die ene taak) en de FED daar (die feitelijk twee taken heeft, ook de werkloosheid naast de inflatie) en ook veel sneller en veel harder heeft ingegrepen dan we hier lafjes gedaan hebben. Dat geldt net zo voor corona: in de US zie je meteen een énorme spike in werkloosheid (pijn meteen nemen) en daarna weer groei. Hier zitten we nog te kutten met fondsen naar het Zuiden.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214593680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 12:04 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Je 'stelt' op basis van die stelling dat de Democraten racistisch zijn. Maar dat kun je daar niet uit afleiden

Als je niet-racistisch bent, dan boeit de afkomst niet.
Als je je eigen afkomst in je voordeel gebruikt bij een verkiezingscampagne, maakt je dat niet direct wél racistisch.
Spelde ik Democraten en media per ongeluk als H-a-r-r-i-s? In dat geval heb je gelijk. Mijn excuses.
pi_214593701
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Spelde ik Democraten en media per ongeluk als H-a-r-r-i-s? In dat geval heb je gelijk. Mijn excuses.
Democraten en Harris zijn nogal hetzelfde in de verkiezingscampagne, nietwaar?
pi_214593736
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 12:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat klopt, onder de paradoxale vlag van de Inflation Reduction Act, echter zit er wel een groot verschil tussen de politisering van de ECB hier (die feitelijk maar één taak heeft en zich met van alles en nog wat bezighoudt behalve die ene taak) en de FED daar (die feitelijk twee taken heeft, ook de werkloosheid naast de inflatie) en ook veel sneller en veel harder heeft ingegrepen dan we hier lafjes gedaan hebben. Dat geldt net zo voor corona: in de US zie je meteen een énorme spike in werkloosheid (pijn meteen nemen) en daarna weer groei. Hier zitten we nog te kutten met fondsen naar het Zuiden.
De FED is natuurlijk ook gepolitiseerd (ik meen 83% Democraten...). Zo is de crash ook gelinkt aan het niet verlagen van de rente. Boze tongen beweren dat ze dat in september wilden doen om zo de markt op het beste moment voor de verkiezingen omhoog te drukken.

Als dat de overweging is geweest (en dat kan best, want het was zeer verrassend dat men niet voor een verlaging ging), dan lijkt dat wel een enorme backfire te zijn.
pi_214593743
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 12:10 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Democraten en Harris zijn nogal hetzelfde in de verkiezingscampagne, nietwaar?
Nee.
pi_214593857
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 12:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee.
Oke
pi_214593894
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 12:21 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Oke
Maar dat is toch logisch? Jouw argument is dat iemand die zichzelf voorstaat om zijn of haar afkomst niet racistisch is omdat het de eigen afkomst is. Dat argument kan ik prima volgen.

Alleen kun je dat argument echt alleen toepassen op Harris.

Ik ben het er overigens niet mee eens in deze context. Amerika is een land waar men enorm veel heeft met afkomst. Hoevaak iemand mij daar wel niet ongevraagd heeft verteld dat ze Irish Catholic/German/Italian zijn (of welke combinatie dan ook)... Maar dat heeft werkelijk niets met ras te maken. Dan zouden ze in dit geval caucasian moeten zeggen en frankly... die zie je vaak ook gewoon.

Maar dat de Democraten en de media veel en veel teveel met afkomst bezig zijn en dat inherent racistisch is (dat is iets anders dan dat je racistisch bent...), dat is dan weer wel waar als je het mij vraagt.
pi_214596046
Het is dus Tim Walz.

Even oud als Harris, maar oogt ongeveer net zo oud als Trump oogt...
pi_214596500
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 15:19 schreef VEM2012 het volgende:
Het is dus Tim Walz.

En Harris en Walz zijn samen 2 jaar ouder dan Trump/Vance.
Voor beide partijen lastig om de leeftijdskaart te spelen.
-
pi_214596536
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 15:46 schreef quo_ het volgende:

[..]
Daarom verbaast het mij ook. Maar misschien bleek al uit de data dat Trump aanvallen op zijn leeftijd niet werkt. Ze zijn er ook snel mee opgehouden.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:53:29 #96
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214596609
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 15:19 schreef VEM2012 het volgende:
Het is dus Tim Walz.

:D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:55:58 #97
37950 JAM
pi_214596657
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 15:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daarom verbaast het mij ook. Maar misschien bleek al uit de data dat Trump aanvallen op zijn leeftijd niet werkt. Ze zijn er ook snel mee opgehouden.
Begrijpelijk ook. Je kan iemand zijn leeftijd maar moeilijk kwalijk nemen. Dan al het andere (weet je wel, vrouwen verkrachten, fraude plegen, staatsgrepen plegen, staatsgeheimen verdoezelen, jezelf verrijken met publieke middelen, etcetera, etcetera), daar hebben ze toch wel een punt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:01:36 #98
37950 JAM
pi_214596759
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 15:46 schreef quo_ het volgende:

[..]
Wat een vreemde opmerking. Het verschil is dat Harris en Walz beide zestig zijn, fit, prima uit hun woorden komen, etc. etc. Trump is een geriatrische patiënt is die bazelt over Hannibal Lecter, haaien, batterijen person, man, woman, camera, TV en weet ik veel wat niet nog meer.
JD Vance is dan wel wat jonger, maar dat werkt eerder in zijn nadeel, omdat hij qua emotionele en cognitieve ontwikkeling nog niet verder is gekomen dan de tweede, wellicht eerste klas van de middelbare school. Dat is echt het toonbeeld van een ettertje, een eikel, een kneus, een lulletje rozenwater, etcetera.
pi_214596771
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 07:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Harris reageert op het racistische optreden van Trump op de Black journalist convention: dat we woke moeten blijven.

Voor Maga is dat inderdaad debiel.
Wie een racistische presidentskandidaat steunt heeft een probleem daarmee.
Ah, jij ziet het ook echt als 'we'. Vandaar dat je zo vreemd reageert op zaken. Is het persoonlijk? Voor mij niet echt
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:03:15 #100
37950 JAM
pi_214596790
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 16:02 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Ah, jij ziet het ook echt als 'we'. Vandaar dat je zo vreemd reageert op zaken. Is het persoonlijk? Voor mij niet echt
Nee, maar jij bent een trol die hier alleen maar komt om mensen tegen te spreken, wat ze dan ook te melden hebben, die het überhaupt allemaal geen reet kan schelen, toch? Daar hadden we het vorige keer toch over gehad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')