abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 augustus 2024 @ 03:05:50 #226
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_214606096
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Ik begrijp niet zo goed waarom mensen zo vallen over wat er op 6 januari gebeurde. De mensen die toen het Capitol bestormden, deden iets heel Amerikaans, iets dat veel Amerikaanse regeringen hebben gedaan. Ze deden een poging tot regime change.
Wat een kul. Nog nooit eerder is de overgang van het Presidentschap in de VS op wat voor manier dan ook betwist. Het komt door die mongool van een Trump dat er op die dag doden zijn gevallen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 7 augustus 2024 @ 03:06:22 #227
Why is all the rum gone?
pi_214606097
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:04 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Jeetje. En toen? :o
Ah, onze Trump-adept is weer terug. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_214606102
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ah, onze Trump-adept is weer terug. :')
Maar wat gebeurde er toen? Na dat stukje wat je hebt geknipt en geplakt.
pi_214606105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wat een kul. Nog nooit eerder is de overgang van het Presidentschap in de VS op wat voor manier dan ook betwist. Het komt door die mongool van een Trump dat er op die dag doden zijn gevallen.
Hahaha. Hardop gelachen
  woensdag 7 augustus 2024 @ 03:09:24 #230
Why is all the rum gone?
pi_214606109
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:07 schreef Brubbie het volgende:

Maar wat gebeurde er toen?
Hoe is dat relevant? Stelling van user was dat er tijdens Trump's Presidentschap weinig internationale spanningen waren, maar hij was zelf de grootste factor in de Noord-Korea situatie.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 03:09:53 #231
Why is all the rum gone?
pi_214606111
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:08 schreef Brubbie het volgende:

Hahaha. Hardop gelachen
Oh, je hebt bewijs van het tegenovergestelde?
pi_214606112
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hoe is dat relevant? Stelling van user was dat er tijdens Trump's Presidentschap weinig internationale spanningen waren, maar hij was zelf de grootste factor in de Noord-Korea situatie.
Weer gelachen.

Leuke user
pi_214606114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 02:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ x ]

Ik begreep dat de hoeveelheid mensen die naar rallies komen wat zei over het aantal stemmen.
Wie garandeert me dat de foto van de Trump rally midden tijdens de rally is genomen toen alle bezoekers aanwezig waren, en niet voor het begin toen veel bezoekers nog moesten arriveren, of na afloop toen veel bezoekers inmiddels waren vertrokken?
pi_214606115
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Oh, je hebt bewijs van het tegenovergestelde?
Lees het dikgedrukte zinnetje nog eens en kijk dan of je het er nog mee eens bent
  woensdag 7 augustus 2024 @ 03:11:12 #235
Why is all the rum gone?
pi_214606118
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:10 schreef Brubbie het volgende:

Lees het dikgedrukte zinnetje nog eens en kijk dan of je het er nog mee eens bent
Is geen antwoord op mijn vraag. 2020 was de eerste keer in de geschiedenis van de Verenigde Staten dat de 'peaceful transition of power' werd verstoord. De verantwoordelijke was een megalomane narcist die luistert naar de naam Donald Trump.
pi_214606127
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Wat een kul. Nog nooit eerder is de overgang van het Presidentschap in de VS op wat voor manier dan ook betwist.
Ik herinner me nog de presidentsverkiezingen van 2000. Toen konden de Democraten het niet verkroppen dat Al Gore had verloren van George Bush. De Democraten hebben toen ook rechtszaken aangespannen om de verkiezingsuitslag in Florida aan te vechten.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 03:19:34 #237
Why is all the rum gone?
pi_214606138
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Ik herinner me nog de presidentsverkiezingen van 2000. Toen konden de Democraten het niet verkroppen dat Al Gore had verloren van George Bush. De Democraten hebben toen ook rechtszaken aangespannen om de verkiezingsuitslag in Florida aan te vechten.
Want in jouw beleving is een rechtszaak en een bestorming van het Capitool hetzelfde? :')

De werkelijke transitie van de macht op 07 januari is toen gewoon vreedzaam verlopen. Zoals altijd in de geschiedenis van de VS. Voor Trump, dan.
pi_214606158
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Want in jouw beleving is een rechtszaak en een bestorming van het Capitool hetzelfde? :')

De werkelijke transitie van de macht op 07 januari is toen gewoon vreedzaam verlopen. Zoals altijd in de geschiedenis van de VS. Voor Trump, dan.
Sterker nog: in de overgangsperiode is er altijd samenwerking geweest omdat er zaken overgedragen moeten worden natuurlijk en de nieuwe administratie toegang moet krijgen tot alle informatie.

Dat ging bij Trump heel anders ....

Hij heeft ook nooit zijn nederlaag officieel toegegeven en zijn opponent gefeliciteerd zoals dat bij vorige administraties altijd wel het geval was. Hij jankt nog steeds dat-ie gewonnen heeft :')

Komt nog eens bij dat al die anderen nooit een bestorming van het Capitool aangemoedigd om te voorkomen dat de stemmen in het Congres werden gecertificeerd. En dan hebben we het nog niet eens over de fraude van het aanstellen van nep- kiesmannen. Dat is gewoon strafbaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 07-08-2024 03:37:57 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 7 augustus 2024 @ 03:34:21 #239
Why is all the rum gone?
pi_214606175
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wie garandeert me dat de foto van de Trump rally midden tijdens de rally is genomen toen alle bezoekers aanwezig waren, en niet voor het begin toen veel bezoekers nog moesten arriveren, of na afloop toen veel bezoekers inmiddels waren vertrokken?
Want als het nieuws je niet bevalt, trek je eerst de bron in twijfel en als je niks geks kunt aantonen roep je FAKE NEWS!
pi_214606225
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Is geen antwoord op mijn vraag. 2020 was de eerste keer in de geschiedenis van de Verenigde Staten dat de 'peaceful transition of power' werd verstoord. De verantwoordelijke was een megalomane narcist die luistert naar de naam Donald Trump.
Dan ken je gewoon de geschiedenis niet. Regelmatig met geweld, moord bijvoorbeeld, een transition of power plaatsgevonden.

De politiek in de VS zit er vol mee.
pi_214606226
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Want als het nieuws je niet bevalt, trek je eerst de bron in twijfel en als je niks geks kunt aantonen roep je FAKE NEWS!
Of zulke foto's zeggen gewoon niet zoveel. Maar nee, het is degene die de waarheid spreekt die je belachelijk moet maken. Hoe weet je dat dit frame klopt?

Kans lijkt mij overigens vrij groot dat de Democraten een grotere opkomst hadden daar. Maar je komt net zo gek over als de Trumpgekkies. Gefeliciteerd daarmee.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 04:17:32 #242
Why is all the rum gone?
pi_214606261
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 04:01 schreef Brubbie het volgende:

Dan ken je gewoon de geschiedenis niet. Regelmatig met geweld, moord bijvoorbeeld, een transition of power plaatsgevonden.

Ach, en weer een Trumpiaans antwoord. De werkelijkheid bevalt me niet, dus ik verzin gewoon mijn eigen realiteit.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 04:17:56 #243
Why is all the rum gone?
pi_214606262
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 04:02 schreef Brubbie het volgende:

Of zulke foto's zeggen gewoon niet zoveel.

Past niet in je straatje, he? :')
pi_214606308
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Mss omdat Trump daar staat?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214606314
quote:
8s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:29 schreef Kijkertje het volgende:
Sterker nog: in de overgangsperiode is er altijd samenwerking geweest omdat er zaken overgedragen moeten worden natuurlijk en de nieuwe administratie toegang moet krijgen tot alle informatie.

Dat ging bij Trump heel anders ....
Er zijn wel meer transities geweest die behoorlijk stroef verliepen.
quote:
8s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:29 schreef Kijkertje het volgende:
Hij heeft ook nooit zijn nederlaag officieel toegegeven en zijn opponent gefeliciteerd zoals dat bij vorige administraties altijd wel het geval was. Hij jankt nog steeds dat-ie gewonnen heeft :')
Ik weet niet in hoeverre ik die beschuldigingen van stemfraude serieus moet nemen.

In Nederland hebben we een systeem dat stemfraude eigenlijk gewoon uitsluit. Maar je hoeft niet te denken dat het in de Verenigde Staten net zo goed georganiseerd is. De procedures voor registratie als kiezer en voor het uitbrengen van je stem verschillen daar ook per staat, waarbij de procedures in rode staten over het algemeen een stuk fraudebestendiger zijn dan in blauwe staten.

In Nederland vinden we het al jaren de normaalste zaak van de wereld dat je bij het uitbrengen van je stem een identiteitsbewijs met foto toont. In de Verenigde Staten is dat niet in alle staten vereist. Vanwege de beschuldigingen van stemfraude hebben een aantal staten de procedures aangescherpt en eisen dat nu wel.

Het zijn vooral de Democraten die zich uitspreken tegen wetgeving die het verkiezingsproces fraudebestendiger moet maken. Dat geeft toch wel te denken.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 05:14:46 #246
Why is all the rum gone?
pi_214606343
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 05:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Jammer dat je daar dan eventjes geen onderbouwing voor kunt geven.
pi_214606352
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 05:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
[..]
Ik weet niet in hoeverre ik die beschuldigingen van stemfraude serieus moet nemen.
Gewoon niet. Het is heel eenvoudig: zolang je niet kunt aantonen dat er grootschalige fraude is gepleegd is uitslag gewoon geldig.

quote:
In Nederland hebben we een systeem dat stemfraude eigenlijk gewoon uitsluit. Maar je hoeft niet te denken dat het in de Verenigde Staten net zo goed georganiseerd is. De procedures voor registratie als kiezer en voor het uitbrengen van je stem verschillen daar ook per staat, waarbij de procedures in rode staten over het algemeen een stuk fraudebestendiger zijn dan in blauwe staten.
Nee hoor. Dat blijkt wel uit de laatste verkiezingen. Geen noemenswaardige fraude en ook niet beduidend meer in de blauwe staten.

quote:
In Nederland vinden we het al jaren de normaalste zaak van de wereld dat je bij het uitbrengen van je stem een identiteitsbewijs met foto toont. In de Verenigde Staten is dat niet in alle staten vereist. Vanwege de beschuldigingen van stemfraude hebben een aantal staten de procedures aangescherpt en eisen dat nu wel.
Het ligt een beetje anders: omdat de Republikeinen graag hebben dat er zo weinig mogelijk mensen gaan stemmen (omdat dat voor hen electoraal altijd gunstiger is) hebben ze die zgn fraudegevoeligheid van verkiezingen (die dus niet bestaat) als argument gebruikt om het stemmen moeilijker te maken voor bepaalde bevolkingsgropen.

quote:
Het zijn vooral de Democraten die zich uitspreken tegen wetgeving die het verkiezingsproces fraudebestendiger moet maken. Dat geeft toch wel te denken.
Er is niets mis met de verkiezingsprocedures. Die zijn veilig. Republikeinen beweren alleen dat het zo fraudegevoelig is maar er zijn allerlei controlemechanismen ingebouwd (die ze trouwens zelf bedacht hebben want het gaat hier vooral over maatregelen in de swing states waar zij aan de macht zijn). De Democraten spreken zich vooral uit voor het kunnen laten stemmen van zoveel mogelijk mensen en zijn dus tegen maatregelen die het stemmen moeilijker maakt voor bepaalde bevolkingsgroepen. Daar kan toch niemand tegen zijn? Dat is nou juist Democratie!

Oh en het zijn de Republikeinen (sinds Trump) die knabbelen aan het kiesrecht en de nieuwe VRA tegenhouden:

twitter

quote:
"Voting rights always used to be bipartisan," Senate Majority Leader Charles E. Schumer (D-N.Y.) said during an interview on ABC's "The View" last week. "Ronald Reagan was for voting rights. George H.W. Bush was for voting rights and George W. Bush, but now that Donald Trump has taken over the Republican Party with his Big Lie that the election was stolen, they're all bowing down in obeisance to him and allowing these despicable things to happen -- unless we stop them."

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 07-08-2024 05:35:39 ]
pi_214606377
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 03:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Toen we er inderdaad gedoe over het resultaat in Florida vanwege het enorm kleine verschil in stemmen (537 eerst en nog minder bij een hertelling). Daarbij bleek dat tienduizenden stemmen niet (goed?) geteld waren door een haperende machine.
Uiteindelijk is toen een rechtszaak aangespannen door Bush om de hertelling te stoppen die hij gewonnen heeft, waarna Gore verkiezingsuitslag heeft geaccepteerd. Lijkt me niet erg vergelijkbaar, of wel?

Edit: er zijn toen wel fysieke ongeregeltheden geweest, maar dat waren republikeinse campagnemedewerkers die een hertelling verstoorden.

[ Bericht 6% gewijzigd door kipknots op 07-08-2024 05:37:11 ]
pi_214606384
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 00:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Zoals gezegd: de doemscenario's in november 2016 waren niet van de lucht. De wereld zou naar de klote gaan, een tiran werd president, het was extreem gevaarlijk, etc. Dezelfde verhalen die je nu weer hoort. Het gaat dus om de voorspelling vs. wat er daadwerkelijk is gebeurd.
[..]
Maar nogmaals: 6 januari definieert niet zijn hele vierjarige presidentschap. Het was 14 dagen voor het einde van zijn termijn. De vraag blijft staan: waarom heeft hij al die snode plannen niet in de eerste drie jaar van zijn presidentschap uitgevoerd, toen hij daadwerkelijk het ambt bekleedde? Waarom was de wereld gevoelsmatig (naar mijn mening dan uiteraard, misschien denk jij er anders over) veel rustiger en waren er veel minder spanningen? En waarom gaan die gevaarlijke doemscenario's nu wél gebeuren?
Maar waarom moet zoiets via snode plannen verlopen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_214606402
De man heeft gewoon een coup proberen te plegen, de bestorming van het Capitool aangemoedigd, officials geintimideerd en aangezet tot het afleggen van een valse verklaring, heeft top secret docu's gestolen (waar hij eerst over loog en vervolgens weigerde terug te geven) en is bovendien een narcistische sociopaat. Waar hebben we het over? 8)7

Ieder ander had al lang achter slot en grendel gezeten.

Hij had natuurlijk al lang afgezet moeten worden na de Impeachments maar ja de Republikeinen bleven liever aan de macht waar ze nu de zure vruchten plukken. Niks meer over van de GOP, het is nu de MAGA-partij olv een cultfiguur die in zijn eigen reality show de president speelt (want gekwalificeerd is hij niet) met alle gevolgen vandien.

Er is nog nooit zo'n chaotische administratie geweest waar aan de lopende band gelekt werd naar de pers en er een enorm personeelsverloop was :D

Eén grote shitshow.

Amusant is het wel maar ook erg gevaarlijk.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 07-08-2024 06:03:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')