ja, omdat aftakking. Maar tegenwoordig hebben ze dat allemaal.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Grappig dat je Sauwerd noemt. Daar hadden ze vroeger al CTA's
Hyperloop dwars door de zon naar Mars komt er eerder denk ik.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De opening is tegelijk met de eerste tram tussen Maastricht en Hasselt.
In Fryslân heeft alleen Buitenpost van die dingen (en op alle stations waar de NS ook komt)quote:Op woensdag 18 september 2024 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, omdat aftakking. Maar tegenwoordig hebben ze dat allemaal.
Wat een gejank van Arriva in dat artikelquote:Op woensdag 18 september 2024 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
De provincie Limburg is eindelijk begonnen met handhaven tegen Arriva. 9 ton boete over 2022
https://nos.nl/artikel/25(...)-klap-in-het-gezicht
Ergens eind dit jaar zal de afrekening over 2023 zijn
De NS zit dan ook een agressieve manier personeel weg te kapen van Arriva en de NS laat vanaf december ook weer onnodig veel treinen rijden, zoals de tienminutentrein wat vooral veel personeel kost. Arriva is dan juist het slachtoffer van een agressieve NS. Overigens is er in Friesland, Groningen, Overijssel, Drenthe en Gelderland weinig uitval van Arriva-treinen en spelen de problemen zich vooral af in Linburg.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:31 schreef Ireyon het volgende:
Tja betrouwbaar treinen laten rijden is toch een uitdaging als al je personeel gelijk naar NS overstapt zodra ze de kans krijgen.
Nou... de Arriva mensen die ik gesproken heb, waren niet zo happig op werken bij NS.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:31 schreef Ireyon het volgende:
Tja betrouwbaar treinen laten rijden is toch een uitdaging als al je personeel gelijk naar NS overstapt zodra ze de kans krijgen.
Volgens mij rijdt die trein maar 100, maar dat doet de bus ook en die heeft 15 kilometer minder. En die heeft ook minder haltes, van Groningen naar Emmen is, inclusief begin- eindhalte 8 stops. Dus dat gaat die trein nooit winnen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De oude route was bijna 75 kilometer lang, met ook nog kopmaken in Stadskanaal. Dat is de investering nooit waard, gezien de geringe winst (if any) ten opzichte van de busverbinding.
Ligt het aantal reizigers niet nog altijd lager ten opzichte van 2019? Is er echt sprake van dat bijvoorbeeld de IC Arnhem-Schiphol of Venlo-Eindhoven-Schiphol volledig uitpuilt buiten de spitsuren waardoor je de hele dag iedere tien minuten een IC moet rijden? Waar haalt de NS al het personeel vandaan om al die treinen te laten rijden?quote:Op donderdag 19 september 2024 13:46 schreef Ireyon het volgende:
De tienminutentrein is allesbehalve onnodig
Emmen-Zwolle heb ik het volgens mij in m'n post niet over gehad? Ik denk persoonlijk dat Almelo-Mariënberg geëlektrificeerd waarde kan hebben bij een doorgaande trein naar Emmen. Alleen al om de satellietgehuchten wat vaker een verbinding te geven. Maar zonder draad kan je het beter verbussen.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:25 schreef derLudolf het volgende:
Een route naar het noorden die niet via flessenhals Zwolle-Meppel gaat is sowieso niet verkeerd. Emmen-Zwolle is volgens jou een kansloze verbinding dus? Want die treinen lijken toch behoorlijk goed gevuld...
Als ik niet met de trein naar Groningen kan, ga ik met de auto. De bus heb ik echt een bloedhekel aan.
Alleen rond de stations zit nog wat winst. Snelheid ligt op vrijwel het gehele traject al tussen de 120 en 140 km/hquote:Op donderdag 19 september 2024 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Misschien kunnen we dat geld beter gebruiken voor snelheidsverhogingen tussen Leeuwarden-Groningen,
Is daar überhaupt reizigerspotentieel voor? Als je Almelo-Mariënberg wil verbussen dan moet je niet pleiten voor een verbinding met nog minder reizigerspotentieel zoals Coevorden-Nordhorn.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben ook voorstander van een regionale internationale verbinding van Emmen via Coevorden naar Emlichheim en verder. Iedere twee uur ofzo. Leuk!
Ik dacht dat jequote:Op donderdag 19 september 2024 22:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Emmen-Zwolle heb ik het volgens mij in m'n post niet over gehad?
in z'n algemeenheid bedoeldequote:Om het aantrekkelijk te maken moeten er eigenlijk ICs rijden tussen de grote steden, je wil 2 stoptreinen per uur
Ze gaan er ERTMS leggen dus er kan makkelijk 160 gejakkerd gaan worden.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen rond de stations zit nog wat winst. Snelheid ligt op vrijwel het gehele traject al tussen de 120 en 140 km/h
Iedere grensprovincie mag een grensoverschrijdende verbinding. Ik bedoel, die mensen wonen al in Drenthe, laten we ze mogelijkheden geven om te ontsnappen.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Is daar überhaupt reizigerspotentieel voor? Als je Almelo-Mariënberg wil verbussen dan moet je niet pleiten voor een verbinding met nog minder reizigerspotentieel zoals Coevorden-Nordhorn.
Mja ik ben persoonlijk van mening dat dat in gedurende de dag tot een uur of 20:00 minstens de bediening van de meeste lijnen zou moeten zijn. Als het allemaal op elkaar aansluit en je bent een beetje vertraagd ben je zo een uur aan het wachten als het één trein per uur is.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat je
[..]
in z'n algemeenheid bedoelde
Ik moest gelijk aan dit denken toen ik jouw stukje las:quote:Op donderdag 19 september 2024 22:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iedere grensprovincie mag een grensoverschrijdende verbinding. Ik bedoel, die mensen wonen al in Drenthe, laten we ze mogelijkheden geven om te ontsnappen.
Schnautze, blauwvingerquote:Op donderdag 19 september 2024 22:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iedere grensprovincie mag een grensoverschrijdende verbinding. Ik bedoel, die mensen wonen al in Drenthe, laten we ze mogelijkheden geven om te ontsnappen.
Dat wel ja, 1x/uur is kut als je dan een overstap mist.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mja ik ben persoonlijk van mening dat dat in gedurende de dag tot een uur of 20:00 minstens de bediening van de meeste lijnen zou moeten zijn. Als het allemaal op elkaar aansluit en je bent een beetje vertraagd ben je zo een uur aan het wachten als het één trein per uur is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |