abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215022913
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Grappig dat je Sauwerd noemt. Daar hadden ze vroeger al CTA's
ja, omdat aftakking. Maar tegenwoordig hebben ze dat allemaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215022924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
De opening is tegelijk met de eerste tram tussen Maastricht en Hasselt.
Hyperloop dwars door de zon naar Mars komt er eerder denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2024 @ 21:15:38 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215022988
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ja, omdat aftakking. Maar tegenwoordig hebben ze dat allemaal.
In Fryslân heeft alleen Buitenpost van die dingen (en op alle stations waar de NS ook komt)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215023282
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
De provincie Limburg is eindelijk begonnen met handhaven tegen Arriva. 9 ton boete over 2022
https://nos.nl/artikel/25(...)-klap-in-het-gezicht

Ergens eind dit jaar zal de afrekening over 2023 zijn
Wat een gejank van Arriva in dat artikel :')

Die drielandentrein? Heeft misschien een maand gereden ofzo.
Tegenwoordig moet je overstappen in Maastricht.
De trein Maastricht - Aken rijdt tot begin november sporadisch.
etcetc.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215025508
Tja betrouwbaar treinen laten rijden is toch een uitdaging als al je personeel gelijk naar NS overstapt zodra ze de kans krijgen.
  donderdag 19 september 2024 @ 10:13:16 #256
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215026682
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 07:31 schreef Ireyon het volgende:
Tja betrouwbaar treinen laten rijden is toch een uitdaging als al je personeel gelijk naar NS overstapt zodra ze de kans krijgen.
De NS zit dan ook een agressieve manier personeel weg te kapen van Arriva en de NS laat vanaf december ook weer onnodig veel treinen rijden, zoals de tienminutentrein wat vooral veel personeel kost. Arriva is dan juist het slachtoffer van een agressieve NS. Overigens is er in Friesland, Groningen, Overijssel, Drenthe en Gelderland weinig uitval van Arriva-treinen en spelen de problemen zich vooral af in Linburg.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_215029035
De tienminutentrein is allesbehalve onnodig
pi_215033560
Ruslandknuffelaars en feiten, fantastische combo.
Bier.
  donderdag 19 september 2024 @ 20:56:56 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_215035123
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 07:31 schreef Ireyon het volgende:
Tja betrouwbaar treinen laten rijden is toch een uitdaging als al je personeel gelijk naar NS overstapt zodra ze de kans krijgen.
Nou... de Arriva mensen die ik gesproken heb, waren niet zo happig op werken bij NS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_215035268
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De oude route was bijna 75 kilometer lang, met ook nog kopmaken in Stadskanaal. Dat is de investering nooit waard, gezien de geringe winst (if any) ten opzichte van de busverbinding.
Volgens mij rijdt die trein maar 100, maar dat doet de bus ook en die heeft 15 kilometer minder. En die heeft ook minder haltes, van Groningen naar Emmen is, inclusief begin- eindhalte 8 stops. Dus dat gaat die trein nooit winnen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_215035527
Daarnaast, laten we wel wezen, als we één spoorlijn in Nederland moeten aanwijzen die eigenlijk geen bestaansrecht dan is het wel Almelo-Mariënberg. Denk niet dat dat heel veel anders zal worden als er een doorgaande verbinding gaat rijden. Om het aantrekkelijk te maken moeten er eigenlijk ICs rijden tussen de grote steden, je wil 2 stoptreinen per uur. Dat kan alleen maar als alles ook nog eens dubbelsporig wordt.

Misschien kunnen we dat geld beter gebruiken voor snelheidsverhogingen tussen Leeuwarden-Zwolle, Enschede-Deventer en Leeuwarden-Groningen, en mogelijk ook Groningen-Zwolle.

De Lelylijn ben ik ook niet geheel van overtuigd dat die uit kan, maar die heeft wel heel veel potentieel om Groningen en z'n achterland een economische impuls te geven die de moeite waard is. Ik denk dat Drachten ook heel veel potentieel heeft als station op die verbinding en alleen al daarom vind ik het het waard.
Bier.
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 21:25:36 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215035640
Een route naar het noorden die niet via flessenhals Zwolle-Meppel gaat is sowieso niet verkeerd. Emmen-Zwolle is volgens jou een kansloze verbinding dus? Want die treinen lijken toch behoorlijk goed gevuld...

Als ik niet met de trein naar Groningen kan, ga ik met de auto. De bus heb ik echt een bloedhekel aan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 19 september 2024 @ 21:37:25 #263
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215035819
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:46 schreef Ireyon het volgende:
De tienminutentrein is allesbehalve onnodig
Ligt het aantal reizigers niet nog altijd lager ten opzichte van 2019? Is er echt sprake van dat bijvoorbeeld de IC Arnhem-Schiphol of Venlo-Eindhoven-Schiphol volledig uitpuilt buiten de spitsuren waardoor je de hele dag iedere tien minuten een IC moet rijden? Waar haalt de NS al het personeel vandaan om al die treinen te laten rijden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 19-09-2024 22:23:54 ]
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_215036242
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 21:25 schreef derLudolf het volgende:
Een route naar het noorden die niet via flessenhals Zwolle-Meppel gaat is sowieso niet verkeerd. Emmen-Zwolle is volgens jou een kansloze verbinding dus? Want die treinen lijken toch behoorlijk goed gevuld...

Als ik niet met de trein naar Groningen kan, ga ik met de auto. De bus heb ik echt een bloedhekel aan.
Emmen-Zwolle heb ik het volgens mij in m'n post niet over gehad? Ik denk persoonlijk dat Almelo-Mariënberg geëlektrificeerd waarde kan hebben bij een doorgaande trein naar Emmen. Alleen al om de satellietgehuchten wat vaker een verbinding te geven. Maar zonder draad kan je het beter verbussen.

Emmen-Zwolle Is prima zoals het nu is. Als het geld over de plinten klotst kunnen we overwegen om daar nog een snelheidsverhoging tegenaan te gooien. Groot gedeelte is al 140/130. Dienstregeling is geloof ik redelijk robuust tegenwoordig met hoge waardering.
Bier.
pi_215036355
Ik ben ook voorstander van een regionale internationale verbinding van Emmen via Coevorden naar Emlichheim en verder. Iedere twee uur ofzo. Leuk!
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 september 2024 @ 22:17:36 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215036544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Misschien kunnen we dat geld beter gebruiken voor snelheidsverhogingen tussen Leeuwarden-Groningen,
Alleen rond de stations zit nog wat winst. Snelheid ligt op vrijwel het gehele traject al tussen de 120 en 140 km/h
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 september 2024 @ 22:23:25 #267
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215036729
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben ook voorstander van een regionale internationale verbinding van Emmen via Coevorden naar Emlichheim en verder. Iedere twee uur ofzo. Leuk!
Is daar überhaupt reizigerspotentieel voor? Als je Almelo-Mariënberg wil verbussen dan moet je niet pleiten voor een verbinding met nog minder reizigerspotentieel zoals Coevorden-Nordhorn.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  donderdag 19 september 2024 @ 22:35:38 #268
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215037020
Misschien kunnen we treinen laten rijden tussen Nijmegen en Kleve. En dan niet stoppen in Groesbeek, gewoon om ze te etteren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 22:42:36 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215037118
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Emmen-Zwolle heb ik het volgens mij in m'n post niet over gehad?
Ik dacht dat je
quote:
Om het aantrekkelijk te maken moeten er eigenlijk ICs rijden tussen de grote steden, je wil 2 stoptreinen per uur
in z'n algemeenheid bedoelde
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215037128
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Alleen rond de stations zit nog wat winst. Snelheid ligt op vrijwel het gehele traject al tussen de 120 en 140 km/h
Ze gaan er ERTMS leggen dus er kan makkelijk 160 gejakkerd gaan worden.
Bier.
pi_215037130
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Is daar überhaupt reizigerspotentieel voor? Als je Almelo-Mariënberg wil verbussen dan moet je niet pleiten voor een verbinding met nog minder reizigerspotentieel zoals Coevorden-Nordhorn.
Iedere grensprovincie mag een grensoverschrijdende verbinding. Ik bedoel, die mensen wonen al in Drenthe, laten we ze mogelijkheden geven om te ontsnappen.
Bier.
pi_215037179
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik dacht dat je
[..]
in z'n algemeenheid bedoelde
Mja ik ben persoonlijk van mening dat dat in gedurende de dag tot een uur of 20:00 minstens de bediening van de meeste lijnen zou moeten zijn. Als het allemaal op elkaar aansluit en je bent een beetje vertraagd ben je zo een uur aan het wachten als het één trein per uur is.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 september 2024 @ 22:47:29 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215037215
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Iedere grensprovincie mag een grensoverschrijdende verbinding. Ik bedoel, die mensen wonen al in Drenthe, laten we ze mogelijkheden geven om te ontsnappen.
Ik moest gelijk aan dit denken toen ik jouw stukje las:

Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 22:47:51 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215037219
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Iedere grensprovincie mag een grensoverschrijdende verbinding. Ik bedoel, die mensen wonen al in Drenthe, laten we ze mogelijkheden geven om te ontsnappen.
Schnautze, blauwvinger :P

Hoeveel verbindingen heeft Overijssel ook alweer om te ontsnappen naar Duitsland? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 22:51:14 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215037336
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Mja ik ben persoonlijk van mening dat dat in gedurende de dag tot een uur of 20:00 minstens de bediening van de meeste lijnen zou moeten zijn. Als het allemaal op elkaar aansluit en je bent een beetje vertraagd ben je zo een uur aan het wachten als het één trein per uur is.
Dat wel ja, 1x/uur is kut als je dan een overstap mist.

Of de overstap gewoon kut is, waardoor je in Leer vanuit de richting Münster richting Oldenburg (of andersom) 50-55 minuten overstap hebt :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')