dit is idd een herkenbaar verhaal. Uit ervaring. CBR zal hier de grootste boosdoener als je het zo wil noemen in zijn. Niet de politie rechter.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij was 19. Dus ik denk dat het CBR hem een lesje heeft willen leren.
Van de rechter zou hij na een half jaar zijn rijbewijs terugkrijgen, maar CBR rekte dat op. De jongeman heeft heel wat briefjes geschreven, want was er ook voor zijn werk afhankelijk van.
Was een neefje van me. Hij was woest door een relatie die op de klippen was gelopen. Hij zou bij haar blijven slapen, maar moest dus, onder invloed, naar huis. Zijn rijgedrag viel op. Had niemand aangereden en ook nergens opgebotst.
CBR is best wel machtig wat dat betreft.
Maar goed, achteraf heeft het erin geresulteerd dat hij nu nooit meer rijdt als hij gedronken heeft. Dus de straf is goed binnen gekomen!!
In dit geval begrijp ik niet goed dat TS wil dat zijn vader stopt met cannabis gebruik, terwijl hij het voor zichzelf niet erg vindt. Ik heb overigens niets tegen cannabis gebruik, heb weer een plantje in de pot staan, maar rijden onder invloed hoort niet en mag best flink bestraft worden.
Ik gebruik cannabis overigens in warme melk (ik rook niet), vanwege neuropathie. Maar alleen als ik de volgende dag nergens naartoe hoef met de auto. Ik merk zelf de volgende dag echt nog wel de invloed ervan. Maar goed, ik gebruik het misschien 1x in de 7 tot 10 dagen. Dan krijg je geen gewenning.
Ik heb het in eerste instantie voorgeschreven gekregen door de pijnpoli, met een dosering van 0,2 gram dagelijks. En dan zou ik na een gewenningsperiode van 2 weken weer gewoon auto mogen rijden. Die dosering is teveel voor mij. Daardoor deed ik langer dan 2 jaar met de voorraad waardoor ik steeds uitgeschreven werd bij de poli. Heb toen maar besloten zelf een plantje te kweken en dat gaat goed. Krijg alleen de oogst niet op. Haha.
OV? Fiets? Lift?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Dan kan de man niet naar zijn werk en raakt hij alles kwijt. Ik hoop dat het bij twee maandjes afkicken blijft. In die periode kan je immers ook geen auto rijden.
Ik lees dat anderen het ook al gevraagd hebben, maar ik vraag me ook af of hij geen andere mogelijkheid heeft om op zijn werk te komen, zoals openbaar vervoer, fiets, meerijden met iemand of iemand anders in zijn auto laten rijden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef MisterFox het volgende:
Dan kan de man niet naar zijn werk en raakt hij alles kwijt. Ik hoop dat het bij twee maandjes afkicken blijft. In die periode kan je immers ook geen auto rijden.
Niet waar. Ligt aan de verzekeraar maar de wat kleinere verzekeraars gaan er coulanter mee om. Plus als je gewoon bij je verzekeraar blijft auto uitschrijft en inschrijft stellen ze 9/10 die vragen niet eensquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je niet liegt kan je ook alleen daar verzekeren 🤷♂️
No problem! Excuses geaccepteerd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:39 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wit blauwe UI verwarring.
edit: ik bedoelde @:blomke my bad.
GammaGT = na stoppen nog +/- 2 tot 3 maanden zichtbaarquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:58 schreef kree het volgende:
Zit niet meer in je bloed maar ze kunnen ongeveer achterhalen of je nog dagelijks drinkt enzo.
Dat dus. Het is altijd het paupervolk dat iets aan een ander wijt en verwacht dat de ander het probleem oplost. Of het nou gaat om inkomen, huisvesting of verslaving: altijd iets van een ander.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zo niet, korte metten maken met zo'n paupervolk. Je mag toch hopen dat bij een volgende keer hij wederom alleen zichzelf tegen een boom parkeert ipv een onschuldig iemand de dupe laat zijn van zijn achterlijke gedrag en verslaving.
Yep..quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Het is altijd het paupervolk dat iets aan een ander wijt en verwacht dat de ander het probleem oplost. Of het nou gaat om inkomen, huisvesting of verslaving: altijd iets van een ander.
Je reactievermogen wordt ook beïnvloed door slecht slapen, door hoge leeftijd, door zeurende kinderen op de achterbank of door een ander nummer zoeken op Spotify.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:02 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Het gaat altijd goed tot het opeens niet meer goed gaat. Je reactievermogen wordt nou eenmaal beïnvloed door drugs. Het is maar wachten tot het mis gaat
Waar ze allen op testen trouwensquote:Op donderdag 1 augustus 2024 08:35 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
GammaGT = na stoppen nog +/- 2 tot 3 maanden zichtbaar
CDT = na stoppen nog +/- 3 weken zichtbaar
en dan heb je ook nog de ALAT, ASAT en MCV
Straffen zijn ook gevolgenquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:37 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat is geen straf. Dat is een gevolg
Fuck dat, meteen een levenslang rijverbod. Autorijden is geen recht.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Yep..
In mijn tienerjaren door zo'n gek een van mijn beste vrienden verloren. Levens kapotgemaakt. En dan nog werd er gewezen op 'hoe zwaar' de beste man het wel niet had, in een depressie zat etc.
Of je blijft gewoon met je fikken van het stuur af als je zo nodig moet gebruiken.
Overigens mogen ze sowieso van mij direct rijbewijzen innemen en pas na x-jaar teruggeven als er sprake is van alcohol of drugs. Daar hoeft niet direct een ongeluk aan vooraf te zijn gegaan. Je speelt gewoon met levens.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:27 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Een celstraf gaat mij te ver omdat afkicken en een EMD al pittig zat zijn.
Daarnaast is er sprake van best wel wat verzachtende omstandigheden (overspannen, vaak hyperventileren). Een celstraf lijkt me daarom echt niet gepast, want dan gaat deze ziel alleen maar verder achteruit.
Diegene wordt er onherroepelijk uitgegooid, verzekeraar wordt op de hoogte gebracht van deze schade.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 01:59 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Niet waar. Ligt aan de verzekeraar maar de wat kleinere verzekeraars gaan er coulanter mee om. Plus als je gewoon bij je verzekeraar blijft auto uitschrijft en inschrijft stellen ze 9/10 die vragen niet eens
Helemaal omdat de wegbeheerder schade gaat verhalen en weer dat er politie is geweest.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:27 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Diegene wordt er onherroepelijk uitgegooid, verzekeraar wordt op de hoogte gebracht van deze schade.
ALLE verzekeraars worden op de hoogte gebracht middels de ROY-database.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:27 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Diegene wordt er onherroepelijk uitgegooid, verzekeraar wordt op de hoogte gebracht van deze schade.
Gaat erom dat ze rekening krijgen van het wegslepen van zo'n auto inderdaad. Als kleine verzekeraar moet je dan premiehonger hebben, maar die zijn juist het strengst met hun herverzekeraars. De kleine verzekeraars richten zich op niche-markten (snelle auto's bijv.) maar dan is drugs/alcohol echt een no-go, een snelheidsovertreding kan soms nog wel over gesproken worden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:14 schreef investeerdertje het volgende:
eerder schade gaat verhalen en weer dat er politie is geweest.
Is een automatisch proces, voor dat soort dingen komt geen acceptant meer aan te pas, helemaal nu met regelgeving is acceptatie van nieuwe klanten scherper geworden. Inderdaad blijven zitten waar je zit is de juiste oplossing... en mocht je toch over willen gaan, eerst acceptatie afwachten en dan je huidige opzeggen. Genoeg die het andersom doenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:22 schreef Electric_Eye het volgende:
eten verzekeraars deze wel raadplegen. Zolang je bij de zelfde verzekeraar blijft, de zelfde autoverzekering behoudt, is er niks aan de hand. Kun je zelfs van kenteken wissel
mwah. het is hier en daar wel een beetje holyer than thou dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 05:55 schreef vul_maar_in het volgende:
Niet om flauw te doen maar als die users hun zin krijgen is het als een mini Thanos snap. Zeker als je al het volk wat met restalcohol 's ochtends in de auto stapt meetelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |