Maar is die reactie dan normaal? Vind ik ook niet. Beroemdheden doen die voorlees partijtjes ook, hier lokaal doet Prins Carnaval het ook. Het feit dat we kinderen laten zien dat deze mensen bestaan en niet eng zijn is toch niets opdringen? Ali B of Marco Borsato in een kleuterklas zetten zou ik verwerpelijker vinden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het normale wordt aangevallen door het abnormale op te dringen als normaal. Drag queens waren hooguit slachtoffer van de multiculturele samenleving, niemand kon die hobby van homo's wat schelen want meer dan een hobby is het niet. Maar nu moet er drag queen kindervoorleespartijtjes georganiseerd worden en nadrukkelijk op een internationaal sportevement aanwezig zijn en zelfs de fakkel dragen. Ja, dat lokt een reactie uit.
Zo’n reactie is stompzinnig en bekrompen. Ook snap ik niet waarom je mensen niet aan zou spreken zoals ze aangeven prettig te vinden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:25 schreef Japepk het volgende:
[..]
Maar is die reactie dan normaal? Vind ik ook niet. Beroemdheden doen die voorlees partijtjes ook, hier lokaal doet Prins Carnaval het ook. Het feit dat we kinderen laten zien dat deze mensen bestaan en niet eng zijn is toch niets opdringen? Ali B of Marco Borsato in een kleuterklas zetten zou ik verwerpelijker vinden.
Ik vind dat uit deze post blijkt dat acceptatie bij jou ver te zoeken is.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik die mensen niet accepteer! Ik pas me er niet aan aan, qua aanspreekvorm bijvoorbeeld. Ik negeer het feit hoe zij zich voelen volledig en behandel ze als normale mannen en vrouwen.
Hoezo laten zien dat deze mensen bestaan? Het zijn gewoon mensen met een hobby hoor, net als modelvliegeniers en treinspotters, alleen is het een hobby voor meerderjarigen omdat het seksueel prikkelend is. Dat beginnen die kinderen dus pas een beetje te snappen als ze aan het puberen zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:25 schreef Japepk het volgende:
[..]
Maar is die reactie dan normaal? Vind ik ook niet. Beroemdheden doen die voorlees partijtjes ook, hier lokaal doet Prins Carnaval het ook. Het feit dat we kinderen laten zien dat deze mensen bestaan en niet eng zijn is toch niets opdringen?
Iran is veel beschaafder dan die Arabische landenquote:Op maandag 29 juli 2024 11:08 schreef Mikeytt het volgende:
Opvallend dat Iraanse immigranten lager zitten (6%)
Tja, daar zit het verschil denk ik. Drag zijn is geen hobby, maar een vorm van identiteit. Iets wat niet veel mensen aanhangen, daarom vinden mensen als jij het gek. Maar we zijn nu eenmaal verschillend, mensen. Dat maakt de wereld mooi. Een drag die niet in een paal hangt of danst is trouwens niet perse seksueel prikkelend. Al kan ik me voorstellen dat het voor sommige mensen ineens heel gek isquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo laten zien dat deze mensen bestaan? Het zijn gewoon mensen met een hobby hoor, net als modelvliegeniers en treinspotters, alleen is het een hobby voor meerderjarigen omdat het seksueel prikkelend is. Dat beginnen die kinderen dus pas een beetje te snappen als ze aan het puberen zijn.
Nee. Travestie kan dat wel zijn maar dat is niet drag queenen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:10 schreef Japepk het volgende:
[..]
Tja, daar zit het verschil denk ik. Drag zijn is geen hobby, maar een vorm van identiteit.
Ik heb geen moeite met gek. Ik heb moeite met het idee dat gek niet zou mogen en we daarom moeten doen alsof het normaal is. Wees gewoon je lekker abnormale zelf, niet zo onzeker blijven, niet smachten naar acceptatie door normaal gevonden te owrden.quote:Iets wat niet veel mensen aanhangen, daarom vinden mensen als jij het gek.
Ja, maar paradijsvogels moeten niet doen alsof ze een huismus zijn en die vogelhuisjes binnendringen.quote:Maar we zijn nu eenmaal verschillend, mensen. Dat maakt de wereld mooi.
De prikkeling is vooral bij de drag zelf. Dat is de lol ervan. Ik loop hier regelmatig drags tegen het lijf, het hoort bij het nachtleven in een middelgrote stad. Dit gaat helemaal niet om dat het niet zo mogen of zo, maar dat er een tijd en een plaats voor dingen zijn. Ik mag ook met mijn boerenlullenvoetbalvrienden gaan zuipen en luidruchtig over tieten zingen, maar als ik dat in de plaatselijke gay bar doe voelen die mensen zich ook aangevallen. Dat verschillen kan ook zo goed omdat je je verschillendheid niet ongevraagd aan elkaar komt opdringen.quote:Een drag die niet in een paal hangt of danst is trouwens niet perse seksueel prikkelend. Al kan ik me voorstellen dat het voor sommige mensen ineens heel gek is
Dat land wordt straks de parel van het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:59 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Iran is veel beschaafder dan die Arabische landen
en de Iraniėrs die in Europa zijn, zijn vaak de progressieven, die de bui zagen hangen op tijd de ultra religie theocratie ontvlucht .
Oh die streek waar al die agressieve vakantiegangers vandaan komen.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gooi- en vechtstreek is de sterkste daling. Dat is Laren, Blaricum, Huizen, Gooise Meren en Hilversum.
Laten we niet doen alsof dat allochtone broeisteden zijn.
Ik zou de koning aanspreken met majesteit, omdat dit, volgens mij, moet.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:44 schreef Japepk het volgende:
[..]
Spreek jij de koning ook niet aan met majesteit? Oude mensen met U? Wat is het punt om voornaamwoorden te gebruiken als iemand dat wil?
Kijk, andersom moet men er geen punt van maken als ze hij of zij genoemd worden als ze dit niet duidelijk hebben gemaakt. Want ik ben met je eens, dat blijft de norm. Maar als iemand aangeeft het graag anders te willen; why not?
Wat voor dingen heeft die invloedrijke lobby van de machtige Gloria Wekker dan al voor elkaar gebokst?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oprechte mening: ik denk dat er helemaal niet zoveel haat en intolerantie jegens homo's en transseksuelen is onder het gros van de bevolking. Uitgezonderd uiteraard onze conservatief religieuze landgenoten.
Wat volgens mij veel meer speelt is wat ik al eerder heb aangehaald: men is het een beetje beu om a priori al verweten te worden 'intolerant' te zijn; alsof men de meningen van de media, politici en academia nodig heeft om 'bewustgemaakt' te worden, dan wel 'heropgevoed' zelfs.
Overal slaat de goegemeente je om de oren met 'tolerantie', 'diversiteit', 'inclusie' en weet ik wat voor modetermen, alsof de 'domme massa' bestaat uit een giftig brouwsel van in de kern verrotte discipelen van haat, die door de oh zo doordachte en weloverwogen 'boodschappen' van de verlichte perfecti naar het licht moet worden gebracht.
"Ja, we willen gewoon laten zien dat deze mensen er mogen zijn!"
Heel fijn, dat zal namelijk voor het gros der Nederlanders worst wezen, hoe mensen zich identificeren dan wel gedragen in de slaapkamer. Daarom staat dit land ook al decennia in de top 5 van meest LGBTQ-vriendelijke naties op aarde.
Edoch wil de voornoemde goegemeente, gedreven door een onuitroeibaar idealisme en het hebben bereikt van de ZESDE laag van de pyramide van Maslow (de "shit, alles is in orde met me, wat nu"-laag), zich vooral even manifesteren als de Verlosser der gebroken mensheid, en dat omdat ze een paar colleges van Wekker hebben gevolgd of iets te vaak rondhangen op OneWorld of Joop.
Wees eerlijk: als iemand bij voorbaat al uitgaat van het gegeven dat jij, ja jij, 'intolerant' bent, vol 'haat' jegens mensen die anders zijn, en dat jij deze 'verlichte geest' en diens terechtwijzingen nodig hebt om iets minder kwaadaardig te zijn, wat zou je reactie zijn?
Precies: donder op en laat me met rust.
Nochtans hebben we een helaas zeer invloedrijke lobby in dit land (bedankt, D66 en GL), die kosten wat kost ZOEKT naar redenen om de wannabe-Mandela uit te hangen. De - doorgaans zeer witte en zeer heteroseksuele - Nederlander smacht om hun evangelie van inclusie, opdat hij diens leven betert en mag ingaan in het rijk der hemelen.
Dat staat in die post: pretenderen dat 'het domme volk' inherent intolerant is en heropgevoed moet worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat voor dingen heeft die invloedrijke lobby van de machtige Gloria Wekker dan al voor elkaar gebokst?
Dat is niks concreets dus. Iedereen kan wel wat roepen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat staat in die post: pretenderen dat 'het domme volk' inherent intolerant is en heropgevoed moet worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |