abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214473453
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, want van carnaval worden mensen ook spontaan heterofoob.

Het hele idee dat het afnemen van of gebrek aan acceptatie een gevolg is van het gedrag van (een deel van) de gemeenschap is een blatant voorbeeld van victim blaming :r
Ik heb het altijd een wat raar argument gevonden.

Dat openlijk extravagante in de homogemeenschap is wat meer van de laatste drie decennia geloof ik. Althans, als ik wat foto's bekijk van demonstraties en prides uit de jaren '80, zie ik het maar weinig. Wel weer in muziek, boeken, films, clubs enz, maar dat is wat minder openlijk.

Flamboyantie en lichtzinnigheid was toen allang gemeengoed bij bijvoorbeeld carnaval, voetbal en het uitgaansleven.

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lijkt me een leuke school waar jij op hebt gezeten.

Op mijn vmbo bouwtechniek had je GEEN leven als je daar homo zou zijn. Gelukkig viel het op de MBO vervolgopleidingen wel mee.
Tijdens het mentoruur adviseerde mijn mentor klassikaal aan mijn klas om maar vooral niet uit de kast te komen.
Incelfrikandel
pi_214473465
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 01:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat heeft carnaval überhaupt met seksuele voorkeur van doen?
Ik heb 5 jaar in Tilburg gewoond en tijdens carnaval heb ik hetero's letterlijk in steegjes zien neuken.
pi_214473497
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heel erg vies en ordinair. Die Aziatische seksindustrie is oprecht smerig en pervers. Daar willen ook nog wel eens minderjarigen in actief zijn trouwens, daar staat die wereld om bekend. Als je naar plekken zoals Pattaya gaat, bah.
Dat is een eerlijke mening en consequent ^O^ .
  dinsdag 30 juli 2024 @ 10:28:35 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_214473573
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik ken een paar transgenders, en dat is ook wel duidelijk, verder ken ik misschien twee of drie mensen die met 'hen' aangesproken willen worden,
Ik ken er van beide groepen 0. Zal wel een generatiedingtje zijn.

Sowieso apart dat met hen 'hen' aangesproken willen worden. Heb er even wat uitleg bij gezocht :')

https://blog.easytoys.nl/(...)1cy049RoC17IQAvD_BwE

Voorbeeld 1: Hen gaat morgen op vakantie.

Voorbeeld 3: Ik ben met Femke naar hun oma geweest. Hen heeft een cadeau meegebracht.

Kan er nog niet aan wennen :{
pi_214473646
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Influencers mogen van mij eens een normale job gaan zoeken in plaats van rommel te verspreiden.

Nog nooit van die Andrew Tate gehoord trouwens.
Compleet raadsel waarom we het toestaan dat mensen geld verdienen met beïnvloeden, veelal met onjuiste informatie en daarnaast persoonlijke-data-ezel zijn voor de Big Tech bedrijven.
pi_214473736
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 18:39 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat overdreven gedrag wekt inderdaad irritatie op. Ons wordt wijsgemaakt dat het allemaal maar doodnormaal is. Net zo normaal als iemand die op dik, dun of whatever valt.

Ik zeg alleen maar dat het karakter en de gedragen van de meeste homo's intrinsiek gekoppeld lijken te zijn aan hun seksuele voorkeur. Bij een hetero kun je op basis van hun gedragingen helemaal niets afleiden van hun seksuele voorkeur. Een homo zie je op een kilometer afstand al aankomen. En dat vind ik opvallend voor iets wat blijkbaar doodnormaal is.
Wat is dit voor onzin echt? Ik val zowel op mannen als op vrouwen. Hoe zou jij dat aan mij zien terwijl je me niet kent?
  dinsdag 30 juli 2024 @ 10:46:51 #257
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214473849
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik heb het altijd een wat raar argument gevonden.

Dat openlijk extravagante in de homogemeenschap is wat meer van de laatste drie decennia geloof ik. Althans, als ik wat foto's bekijk van demonstraties en prides uit de jaren '80, zie ik het maar weinig. Wel weer in muziek, boeken, films, clubs enz, maar dat is wat minder openlijk.

Flamboyantie en lichtzinnigheid was toen allang gemeengoed bij bijvoorbeeld carnaval, voetbal en het uitgaansleven.
[..]
Tijdens het mentoruur adviseerde mijn mentor klassikaal aan mijn klas om maar vooral niet uit de kast te komen.
Dat lijkt me héél erg moeilijk…
pi_214473879
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat lijkt me héél erg moeilijk…
?
Incelfrikandel
  dinsdag 30 juli 2024 @ 10:49:59 #259
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214473890
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
?

[ Bericht 3% gewijzigd door Boca_Raton op 30-07-2024 10:50:40 (Ik lees niet goed) ]
  dinsdag 30 juli 2024 @ 10:56:19 #260
3542 Gia
User under construction
pi_214473962
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 00:12 schreef Japepk het volgende:

[..]
Maar waarom ligt de grens daar? Voordat men 'gewoon2 2 jongens of 'gewoon' 2 meisjes accepteerde, was het immers 'gewoon' een jongen en een meisje. De hele instelling moet toch gewoon zijn; leven en laten leven? Wie weet kost voorlichting of behandeling van transgenders publiek geld. Tja. Dat kost het ook als NAC verliest en de binnenstad kort en klein geslagen wordt.

Ik zit zelf ook in het lghbtalfabet, maar ik besef me ook goed dat er nu eenmaal een norm is. Daar mag je buiten vallen, maar dan val je op. Dat kun je ook op het spits drijven. Ik zeg altijd zo; in een veld vol schapen valt een koe ook op. Dus nee, ik snap niet jouw gedachte van 'dat vind nog goed maar dit niet'. Tegelijkertijd moeten de lhbtq'tjes met mij niet verwachten dat iedereen alles maar snapt en begrijpt, en dat dus ook niet forceren.

Dan heb ik het vooral over bijvoorbeeld Netflix enzo. Het belang van pride vieringen (al kan dat ook overdreven worden) is oprecht heel groot.
Ik zeg nergens dat het niet mag. Iedereen mag doen en zijn wie die wil. Ik zeg alleen dat ik niet mee ga in dat transgender gedoe als 'ik voel me een jongen' of 'ik voel me een puppy'. Whatever. Moet je nog steeds zelf weten, maar ik spreek je aan/of verwijs naar je als 'hij' of 'zij', afhankelijk van wat ik denk dat je in je broek hebt.

Homo's en lesbiennes zie ik als normaal. Niet anders dan heterostellen.
pi_214474019
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Alsof elke homo of lesbi overdreven seksuele uitingen heeft :') . En wat vind jij dan van steden als Bangkok, waar je als hetero enorm kunt hoeren en snoeren?
Dat is allemaal net zo lijp.
Ik benoem niet voor niets extreme uitingen specifiek.

Dus nee niet elke homo of lesbienne is zo, maar pride is niet langer bedoeld voor de “gewone” homo/lesbi.
Alleen voor de overdreven LGBTQ figuren waar alles draait om seksualiteit en “the kink” zoals ik eerder al zei.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 11:02:54 #262
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214474056
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar moet inderdaad gewoon plekken voor zijn, maar je gaat niet iedereen ervan overtuigen dat dit open en publiekelijk moet. En kritiek op dat gedrag heeft verder niets te maken met homo-acceptatie.

Als er heteroseksuele vrouwen worden bekritiseerd (of mannen wat mijn betreft) die halfnaakt ordinair staan te dansen tijdens en festival of carnaval, heeft dat ook niets te maken met een gebrek aan acceptatie van hun heteroseksualiteit.

Maarre hoe vaak lopen dat soort lui er open en publiekelijk bij? Dat zie je enkel bij gayevents, waarvan er meestal een per jaar per grote stad is. Dus dat valt allemaal wel mee,

En hun aanwezigheid bij de Pride heeft ook een doel. Dat is duidelijk maken dat ze niet eng en vies zijn, maar gewoon mensen die zich goed voelen bij een extravagante stijl. En dat het dus niet nodig is er agressief op te reageren als je het ooit eens tegenkomt.
pi_214474058
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik ken er van beide groepen 0. Zal wel een generatiedingtje zijn.

Sowieso apart dat met hen 'hen' aangesproken willen worden. Heb er even wat uitleg bij gezocht :')

https://blog.easytoys.nl/(...)1cy049RoC17IQAvD_BwE

Voorbeeld 1: Hen gaat morgen op vakantie.

Voorbeeld 3: Ik ben met Femke naar hun oma geweest. Hen heeft een cadeau meegebracht.

Kan er nog niet aan wennen :{
Een transgender was in de vroege 00's in een studie, begon als zij, eidigde als hij. Was ook heel duidelijk dat die niet thuis was in een vrouwenlichaam. Nu werk ik op een uni en die anderen waar ik aan refereerde waren studenten afgelopen jaren.

Hier spreek je ze dan over 'they' of 'them'. Op een of andere manier gaat me dat makkelijker af als 'hen'. Maar de voorbeelden van jou zijn ook weer geen directe aanspreek-vormen, maar zijn 3e persoon toch? Of zou je ook zeggen:
"Gaat hen morgen op vakantie" ipv "Ga je morgen op vakantie"?
pi_214474071
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:33 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Compleet raadsel waarom we het toestaan dat mensen geld verdienen met beïnvloeden, veelal met onjuiste informatie en daarnaast persoonlijke-data-ezel zijn voor de Big Tech bedrijven.
De hele reclame-wereld doet niet anders. Of denk je dat al die smeerseltjes tegen rimpels bijv ook echt werken en op echt onderzoek zijn gebaseerd?
pi_214474080
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De hele reclame-wereld doet niet anders. Of denk je dat al die smeerseltjes tegen rimpels bijv ook echt werken en op echt onderzoek zijn gebaseerd?
Daar heb je in ieder geval nog de reclamecodecommissie die de ergste onzin eruit filtert.
Al ben ik met je eens dat reclame in zijn totaliteit beter verboden kan worden.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 11:28:07 #266
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214474358
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 01:54 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Jij doet toch aannames? Jij neemt aan dat hij het land niet verlaat :')

Een potentiele verkrachter.
Gelukkig denken rechters daar anders over. Er moet bewijs zijn dat iemand gaat vluchten en dat iemand verkracht heeft.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 11:29:16 #267
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214474373
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:28 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Gelukkig denken rechters daar anders over. Er moet bewijs zijn dat iemand gaat vluchten en dat iemand verkracht heeft.
Gezien het feit dat hij het land niet mag verlaten denken de rechters er helemaal niet anders over hansworst
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_214474858
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het niet mag. Iedereen mag doen en zijn wie die wil. Ik zeg alleen dat ik niet mee ga in dat transgender gedoe als 'ik voel me een jongen' of 'ik voel me een puppy'. Whatever. Moet je nog steeds zelf weten, maar ik spreek je aan/of verwijs naar je als 'hij' of 'zij', afhankelijk van wat ik denk dat je in je broek hebt.

Homo's en lesbiennes zie ik als normaal. Niet anders dan heterostellen.
Ik zie ze ook als normaal, maar feit is dat we in een hetero normatieve maatschappij leven, waar hetero zijn als de norm wordt gezien. En mede daarom voelen LGBTQ'ers nog steeds een bepaalde dwang om uit de kast te moeten komen en te vertellen wie ze eigenlijk zijn. Dat zou helemaal niet hoeven. Niemand hoeft uit te kast te komen en als diegene opeens te zien is met iemand van dezelfde sekse zou dat net zo normaal moeten zijn als bij hetero's. Maargoed, dat is het niet en dat zal zeer waarschijnlijk ook niet zo snel veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 30-07-2024 12:01:01 ]
  dinsdag 30 juli 2024 @ 12:01:15 #269
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214474951
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:29 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Gezien het feit dat hij het land niet mag verlaten denken de rechters er helemaal niet anders over hansworst
Hij is vrijgelaten en mocht het land verlaten in afwachting van een rechtszaak tot de overheid in hoger beroep ging wat hun goed recht is maar ook ongebruikelijk. Zie bijv de casus rechtszaak Viruswaarheid vs de staat inzake de avondklok waar de overheid dezelfde dag nog in beroep ging in een "spoedturbo" procedure
  dinsdag 30 juli 2024 @ 12:38:12 #270
3542 Gia
User under construction
pi_214475382
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik zie ze ook als normaal, maar feit is dat we in een hetero normatieve maatschappij leven, waar hetero zijn als de norm wordt gezien. En mede daarom voelen LGBTQ'ers nog steeds een bepaalde dwang om uit de kast te moeten komen en te vertellen wie ze eigenlijk zijn. Dat zou helemaal niet hoeven. Niemand hoeft uit te kast te komen en als diegene opeens te zien is met iemand van dezelfde sekse zou dat net zo normaal moeten zijn als bij hetero's. Maargoed, dat is het niet en dat zal zeer waarschijnlijk ook niet zo snel veranderen.
Mij gaat het er vooral om dat alles wat afwijkt van de norm op een hoop wordt geveegd.
Wat normaal hoort te zijn, en daar zijn wij het wel over eens, is dat homoseksualiteit net zo geaccepteerd is als heteroseksualiteit.

Verder hoeft wat niet normaal is, niet genormaliseerd te worden.

Dat er mensen zijn die geboren worden in het verkeerde lichaam, een meisje zijn en je een jongen voelen, dat kan. Dan kun je van geslacht veranderen. Doe je dat niet, dan blijf je imo een meisje. Punt. Dit vind ik nog 'normaal'.

Daarnaast komt, heel zeldzaam, voor dat een kind tweeslachtig geboren wordt. Dat is een genetische afwijking waar het kind niets aan kan doen. Die kan zich dus tegelijk jongen en meisje voelen, of onzijdig. Genderneutraal, zoals dat dan heet.

De rest: Ik identificeer me vandaag als jongen en morgen als meisje, of, ik ben genderneutraal, terwijl je in een gezond lichaam zit, is niet normaal en hoeft niet als normaal geaccepteerd te worden.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 13:13:57 #271
436222 Japepk
Padvinder
pi_214475961
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

De rest: Ik identificeer me vandaag als jongen en morgen als meisje, of, ik ben genderneutraal, terwijl je in een gezond lichaam zit, is niet normaal en hoeft niet als normaal geaccepteerd te worden.
Maar die mensen kun je toch nog wel accepteren? Ik snap het punt oprecht niet. Laat ze doen, laat ze zijn.
't Echte en 't ware!
pi_214476393
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik heb 5 jaar in Tilburg gewoond en tijdens carnaval heb ik hetero's letterlijk in steegjes zien neuken.
Ja, dat heb ik hier ook wel eens gezien rondom een plaatselijk oktoberfest :')
Maar goed, dat zijn heterofeestjes, dus dat is dan geen probleem.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:14:18 #273
3542 Gia
User under construction
pi_214478218
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:13 schreef Japepk het volgende:

[..]
Maar die mensen kun je toch nog wel accepteren? Ik snap het punt oprecht niet. Laat ze doen, laat ze zijn.
Waar zeg ik dat ik die mensen niet accepteer! Ik pas me er niet aan aan, qua aanspreekvorm bijvoorbeeld. Ik negeer het feit hoe zij zich voelen volledig en behandel ze als normale mannen en vrouwen.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:44:41 #274
436222 Japepk
Padvinder
pi_214478560
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat ik die mensen niet accepteer! Ik pas me er niet aan aan, qua aanspreekvorm bijvoorbeeld. Ik negeer het feit hoe zij zich voelen volledig en behandel ze als normale mannen en vrouwen.
Spreek jij de koning ook niet aan met majesteit? Oude mensen met U? Wat is het punt om voornaamwoorden te gebruiken als iemand dat wil?

Kijk, andersom moet men er geen punt van maken als ze hij of zij genoemd worden als ze dit niet duidelijk hebben gemaakt. Want ik ben met je eens, dat blijft de norm. Maar als iemand aangeeft het graag anders te willen; why not?
't Echte en 't ware!
pi_214478737
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, want van carnaval worden mensen ook spontaan heterofoob.

Het hele idee dat het afnemen van of gebrek aan acceptatie een gevolg is van het gedrag van (een deel van) de gemeenschap is een blatant voorbeeld van victim blaming :r
Nee, het normale wordt aangevallen door het abnormale op te dringen als normaal. Drag queens waren hooguit slachtoffer van de multiculturele samenleving, niemand kon die hobby van homo's wat schelen want meer dan een hobby is het niet. Maar nu moet er drag queen kindervoorleespartijtjes georganiseerd worden en nadrukkelijk op een internationaal sportevement aanwezig zijn en zelfs de fakkel dragen. Ja, dat lokt een reactie uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')