quote:Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris
De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.
Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".
Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
Hij gaat er voor zorgen dat ze nooit meer hoeven te stemmen...quote:Op zondag 28 juli 2024 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij alles gaat oplossen en dat Amerika dan af is. Ja, sorry… maar de spin die jij daaraan geeft is incorrect.
Ik bagatelliseer niets, jij maakt iets van niets.
Harris wordt de eerste vrouwelijke president van de USAquote:Op zondag 28 juli 2024 10:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De peilingen suggereren anders. Maar ik begrijp dat jij de beste glazen bol ter wereld hebt?
quote:Vicepresident (2021-heden)
Op 19 november 2021 werd Harris de eerste vrouw met presidentiële macht in de Verenigde Staten.
Ze werd voor anderhalf uur waarnemend president, omdat president Joe Biden wegens een coloscopie verdoving kreeg.
quote:Het verschil met Joe Biden is evident. Tot een paar dagen geleden moesten de Democraten het doen met een aftakelende presidentskandidaat die al generaties meeging.
Nu staat daar een jongere vrouw, barstensvol energie, die zich strijdbaar toont tegenover haar opponent. '
Ik zal mijn verdiensten met veel trots naast die van hem plaatsen', zegt Kamala Harris (59).
'Ie-de-re dag van de week!'
Kamalamania
Harris 2024 is een feit. In een week tijd lijken de VS drie keer om hun as gedraaid: van wanhoop om Biden die maar niet wilde vertrekken, naar twijfel of Harris het juiste alternatief zou zijn, naar nu: regelrechte Kamalamania.
Op straat, in kranten, op sociale media en zelfs in Hollywood: overal gaat het over haar.
quote:Een miljoen donateurs hebben tezamen in no time 100 miljoen dollar geschonken aan de Harris-campagne.
Opvallend: de meeste donaties zijn van mensen die voor het eerst doneren.
Zo'n honderdduizend vrijwilligers hebben zich gemeld.
Vakbonden, onderwijsverenigingen en lhbti-clubs spreken allemaal hun steun uit.
Partijgenoten in Washington D.C. staan ook achter haar. '
We lopen over van opwinding', zei Senaatsleider Chuck Schumer deze week.
quote:Exclusive: Harris leads Trump 44% to 42% in US presidential race, Reuters/Ipsos poll finds
Vice President Kamala Harris opened up a marginal two-percentage-point lead over Republican Donald Trump after President Joe Biden ended his re-election campaign and passed the torch to her, a Reuters/Ipsos poll found.
That compares with a marginal two-point deficit Biden faced against Trump in last week's poll before his Sunday exit from the race.
The new poll, conducted on Monday and Tuesday, followed both the Republican National Convention where Trump on Thursday formally accepted the nomination and Biden's announcement on Sunday he was leaving the race and endorsing Harris.
Harris, whose campaign says she has secured the Democratic nomination, led Trump 44% to 42% in the national poll, a difference within the 3-percentage-point margin of error.
Harris and Trump were tied at 44% in a July 15-16 poll, and Trump led by one percentage point in a July 1-2 poll, both within the same margin of error.
quote:WASHINGTON, 27 juli (Reuters) - Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump vertelde christenen vrijdag dat als ze in november op hem stemmen, "ze over vier jaar niet meer hoeven te stemmen.
We zullen het zo goed regelen dat ze niet meer hoeven te stemmen."
Het is niet duidelijk wat de voormalige president bedoelde met zijn opmerkingen, in een verkiezingscampagne waarin zijn Democratische tegenstanders hem ervan beschuldigen een bedreiging voor de democratie te zijn, en na zijn poging om zijn nederlaag van 2020 tegen president Joe Biden ongedaan te maken , een poging die leidde tot de dodelijke opstand in het Amerikaanse Capitool op 6 januari 2021.
Elon Musk haalt zo'n filmpje gelijk van X als het hemzelf betreft. Maar als het om Biden/Harris gaat, is hij vrij om het te re-posten, zonder melding te doen dat het een deepfake is. Dat past zo goed in zijn free speachquote:Op zondag 28 juli 2024 09:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar even eerlijk: denk je werkelijk dat iemand die dit bekijkt het idee heeft dat het niet gemanipuleerd is? Het is toch verdomme net als Wim-Lex bij Lucky TV?
Het is gewoon lachwekkend dat de NY Times er zo op aanslaat, temeer omdat op die manier veel meer mensen deze zeer geslaagde parodie zullen zien.
En wees niet bang, later vandaag is er weer een gemodificeerd filmpje van Trump. En wie weet zal de NY Times op basis daarvan weer leugens gaan verspreiden…
Je leest weer eens (bewust) iets wat er niet staat.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kent de regels niet, maar gaat die vervolgens wel interpreteren.
Interessant.
Nee, ik schreef letterlijk dat Trump en de rule of law net zo goed op gespannen voet staan.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij gaat er voor zorgen dat ze nooit meer hoeven te stemmen...
En je geeft toe dat hij meer wil dan alleen een tweede termijn.
Tja ..
Kamala is levensgevaarlijk vanwege de neoconservative kliek rond de republikein Cheney, maar bij Trump wordt alles met de mantel der liefde bedekt
Het nieuwe speeltje. Hebben mijn kinderen ook: in het begin kunnen ze er niet vanaf blijven. En kort daarna zijn ze erop uitgekeken.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Harris wordt de eerste vrouwelijke president van de USA
Kamalamania
Men heeft nog liever een kreupel konijn dan Trump
https://www.volkskrant.nl(...)-vertellen~be314d63/
[..]
[..]
[..]
Wil je daar geld op zetten? Want ik wil dan graag het tegendeel. Ik doe het 10:1 ook nog!quote:Op zondag 28 juli 2024 11:41 schreef Mikeytt het volgende:
mark my words, we gaan weer een situatie krijgen als Roosevelt vs Landon
[ afbeelding ]
Ik zie graag de voorbeelden die hij verwijderd heeft in een vergelijkbaar geval.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Elon Musk haalt zo'n filmpje gelijk van X als het hemzelf betreft. Maar als het om Biden/Harris gaat, is hij vrij om het te re-posten, zonder melding te doen dat het een deepfake is. Dat past zo goed in zijn free speachplatform.
Elon zijn zichtbaarheid op X is ook nog eens artificeel verhoogd, factor 1000 (hij heeft er speciaal een team voor opgezet, want die functie had twitter niet). Reden was Biden zijn post over de Superbowl meer reach had dan hij, kon Musk niet hebben.
ze is wel mega populair , ik zie dit helemaal goed komenquote:Op zondag 28 juli 2024 11:41 schreef Mikeytt het volgende:
mark my words, we gaan weer een situatie krijgen als Roosevelt vs Landon
[ afbeelding ]
Dat is sterk afhankelijk welke peiling je gebruikt. Vandaar dat ze notoir onbetrouwbaar zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
En zelfs nu het speeltje nieuw is staat ze achter op Trump in de peilingen…
Ik verdraai niets.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik schreef letterlijk dat Trump en de rule of law net zo goed op gespannen voet staan.
Hou eens op met alles wat gezegd wordt te verdraaien!
Punt 1:quote:Op zondag 28 juli 2024 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie graag de voorbeelden die hij verwijderd heeft in een vergelijkbaar geval.
Ten aanzien van punt 2: oud gerucht wat je voor het gemak als feit brengt.
Als Trump weer aan de macht komt dan gaat ie nooit meer wegquote:Op zondag 28 juli 2024 14:55 schreef Buitendam het volgende:
Ik hoop dat ze niet dezelfde fout maken als Hillary en te netjes blijven. Trump is grenzeloos als het gaat om de honger naar macht, hopelijk snappen de democraten dat.
Dat kan ie willen, maar dat gaat in een democratie met Senaat en Huis natuurlijk nooit gebeuren. Harris kan dit wel uitstekend gebruiken in haar campagne. Laat heel duidelijk zien hoe gevaarlijk hij is.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als Trump weer aan de macht komt dan gaat ie nooit meer weg
https://youtube.com/shorts/uthy8yivu7c?si=OvuwL8w5ZRX0_lL3
https://www.reuters.com/w(...)election-2024-07-27/quote:Op zondag 28 juli 2024 15:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kan ie willen, maar dat gaat in een democratie met Senaat en Huis natuurlijk nooit gebeuren. Harris kan dit wel uitstekend gebruiken in haar campagne. Laat heel duidelijk zien hoe gevaarlijk hij is.
Naja hij heeft familie in de RNC zitten en een machtige afsplitsing in het huis.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kan ie willen, maar dat gaat in een democratie met Senaat en Huis natuurlijk nooit gebeuren. Harris kan dit wel uitstekend gebruiken in haar campagne. Laat heel duidelijk zien hoe gevaarlijk hij is.
Ja, en dat wordt wel onderschat.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
quote:„Het was duidelijk een sarcastische opmerking”, zei Vance in een poging de gemoederen te bedaren.
Het kwaad was echter al geschied.
De opmerking schoot bij veel feministen in het verkeerde keelgat.
En zo ook bij Taylor Swift én Friends-actrice Jennifer Aniston.
„Ik kan amper geloven dat deze woorden uit de mond komen van de mogelijke vicepresident van de Verenigde Staten”, schreef laatstgenoemde op sociale media. „
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |