Uh, ja, neequote:
Cumbek*quote:
Ik had op dat moment geen ongelijkquote:
Iets scherper.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:17 schreef Dagoduck het volgende:
Wat is het verschil tussen dit wapen en die van de vorige pot?
Sabel is een slagwapen; floret een steekwapen. Verder mag je bij sabel alles boven het middel raken; bij floret enkel de romp.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:17 schreef Dagoduck het volgende:
Wat is het verschil tussen dit wapen en die van de vorige pot?
Welk wapen zie jij het liefst van de drie?quote:Op maandag 29 juli 2024 21:19 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Sabel is een slagwapen; floret een steekwapen. Verder mag je bij sabel alles boven het middel raken; bij floret enkel de romp.
Dat heeft vervolgens allemaal gevolgen voor de dynamiek van het spel. Sabel is agressiever en explosiever; floret iets eleganter en gaat meer heen en weer
Degen is het gemakkelijkste om te begrijpen, want veel minder regels. Ik doe dat wapen ook zelf, dus dan maakt het misschien ook nog leerzaam.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:19 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Welk wapen zie jij het liefst van de drie?
Kenner.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:21 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Degen is het gemakkelijkste om te begrijpen, want veel minder regels. Ik doe dat wapen ook zelf, dus dan maakt het misschien ook nog leerzaam.
Vroeger vond ik degen daarom ook het leukste om te zien. Van sabel begreep ik heel weinig. Tegenwoordig snap ik sabel beter en daardoor ben ik juist dat ook steeds meer gaan waarderen.
Floret vind ik persoonlijk het minste
Wat sabel betreft: Vroeger waren er meer simultanes, waardoor het schreeuwen tenminste minder opleverde. En nog verder in het verleden had je minder vaak dubbele lichten, waardoor het sabelschermen enerzijds meer heen en weer ging (niet dat lijpe op elkaar afspringen) en anderzijds er minder naar de scheids gekeken hoefde te worden.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mijn mening: Degen > Sabel > Floret
Voornamelijk omdat ik Floret een mindere versie van Degen vind. Sabel is totaal anders qua dynamiek, maar vind ik wel een stuk minder interessant. Komt vaak neer op beide zo hard mogelijk naar elkaar toe renner, proberen te raken en schreeuwen om het punt voor mijn gevoel.
Jup, zeker omdat ik hier niet echt een voorkeur heb. Gisteren wel voor Kiefer.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:45 schreef Gijscoman het volgende:
Twee schermers van hetzelfde land maakt het toch altijd iets minder interessant.
Ja als je uit het land zelf komt heb je vaker wel een voorkeur, zoals wij met schaatsers, maar voor buitenstaanders is het wat minder boeiend.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:45 schreef Gijscoman het volgende:
Twee schermers van hetzelfde land maakt het toch altijd iets minder interessant.
Het zou Apithy zijn als ze verliest.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:50 schreef Gijscoman het volgende:
De vader van Manon Apithy-Brunet speelde voor Olympique Lyon. Geen idee of deze informatie helpt in het vormen van een voorkeur voor de ene of de andere
Geen macchi om een winnaar aan te wijzenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |