abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214418645
https://nos.nl/artikel/25(...)steunt-kamala-harris

quote:
Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris

De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.

Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".

Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
twitter
pi_214418677
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:44 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja sorry, ik ben geen voorstander van idolisering of pop-politiek an sich. Daarnaast vind ik het sowieso lastig om het effect van beleid te meten, of te weten welk beleid überhaupt daadwerkelijk door de persoon tot stand is gekomen.
Evengoed dank voor je antwoord. Misschien reageert er iemand anders.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214418861
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:45 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Haha, nee. De leden van de Democratische partij hebben geen reet te zeggen over deze nominatie. :)
Raar dat ze dan wel een keuze gaan maken en dat gaan mededelen namens de partij? :)

Ga jij ook sToLen eLeCtiOn! roepen?
  vrijdag 26 juli 2024 @ 20:01:09 #4
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214419132
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:44 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Nee, vooral blijven doen of het echt wat uitmaakt voor een persoon als ze meer met de kleur blauw of rood hebben.

Gefeliciteerd, je bent er in getrapt! :)
Nou, of iemand blauw of rood mooier vindt, dat zal me niet zoveel uitmaken. Als iemand echter een bijzonder uitgesproken voorkeur heeft voor Trump of Harris, dan zegt dat toch iets over iemand? Over hoe iemand in het leven staat en zijn of haar wereldbeeld enzo? Wat is dit toch voor een vreemde opmerking van je. Ik begrijp er werkelijk geen reet van.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214419324
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk kan dat wel als de NAVO dat gezamenlijk besluit.
Dat dus.
pi_214419479
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 20:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat dus.
Maar daar wordt dus al openlijk over gesproken en als je ziet naar de ontwikkeling van de slotverklaring over de afgelopen jaren en hoe China daar steeds duidelijker in wordt benoemd, dan hoef je niet heel erg intelligent te zijn om door te hebben wat de plannen zijn.

En voor de mondiale vrede is het rampzalig als dat plan wordt doorgezet. Harris is er dom genoeg voor om dat onder haar 'leiding' te laten gebeuren.
pi_214419601
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 20:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar daar wordt dus al openlijk over gesproken en als je ziet naar de ontwikkeling van de slotverklaring over de afgelopen jaren en hoe China daar steeds duidelijker in wordt benoemd, dan hoef je niet heel erg intelligent te zijn om door te hebben wat de plannen zijn.

En voor de mondiale vrede is het rampzalig als dat plan wordt doorgezet. Harris is er dom genoeg voor om dat onder haar 'leiding' te laten gebeuren.
Kamala kan dat niet laten gebeuren, want daarvoor is de unanieme goedkeuring nodig van alle lidstaten, plus dat dan Aziatische landen zich kandidaat moeten stellen.

Kijk naar Oekraïne en Georgië: in de jaren negentig werd al over lidmaatschap gesproken, anno 2024 zijn ze dat nog steeds niet.
  Moderator vrijdag 26 juli 2024 @ 20:41:51 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214420529
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 18:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, bespaar me.

Alleen lijkt mij Harris voor Europa (en de rest van de wereld) nog gevaarlijker gelet tot de kliek waartoe ze behoort.

Ik verwacht dat zij door zal gaan met China militair uitdagen, Navo uitbreiden naar Azië, enz. Wat rampzalig uit kan pakken.

Voor de binnenlandse politiek denk ik dat ze beter zal zijn, maar ik woon momenteel nog niet in de VS en sowieso vind ik mondiale veiligheid belangrijker.

Ik hoop dat tzt Eric Adams zich kandidaat gaat stellen. Die heeft ze wel op een rijtje. Centralist. Democraat. Huidige burgemeester van New York.

Buttigieg vind ik ook wel ok trouwens.

Bij de Republikeinen zie ik eigenlijk niemand waar ik blij van word.

Maar in een omgeving waarbij het merendeel doet alsof Harris de messias is lijk ik vast heel erg pro-Trump. Wie mijn postgeschiedenis doorakkert ziet het tegendeel. 4 jaar terug was ik pro-Biden. Maar die heeft zich ingelaten met een rampzalige kliek (die vroeger aan Dick Cheney gelinkt was en met leugens over WMD’s kwam om het Midden-Oosten extra onveilig te maken met alle ellende van die in die regio, maar natuurlijk ook hier.
open door geld specifiek voor landen in Europa, voor uitbreiding naar Azie moeten er wat regels veranderen

persoonlijk ben ik voor (Australie, Japan) maar ik zie het niet direct gebeuren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 26 juli 2024 @ 20:44:10 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214420609
Taiwan ook trouwens wmb

dan zijn die tenminste safe ... maar ik zie het niet zo snel gebeuren
pi_214421098
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 20:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
open door geld specifiek voor landen in Europa, voor uitbreiding naar Azie moeten er wat regels veranderen

persoonlijk ben ik voor (Australie, Japan) maar ik zie het niet direct gebeuren
Waarom zouden wij dat doen en omgekeerd, waarom zij? De VS kan toch zelf met Australie, Nieuw Zeeland en Japan een alliantie beginnen?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator vrijdag 26 juli 2024 @ 20:59:58 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214421174
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 20:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom zouden wij dat doen en omgekeerd, waarom zij? De VS kan toch zelf met Australie, Nieuw Zeeland en Japan een alliantie beginnen?
groter is sterker
pi_214421254
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 20:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
PTO - Pacific Treaty Organisation.

Waarom niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator vrijdag 26 juli 2024 @ 21:06:08 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214421381
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 21:02 schreef Montagui het volgende:

[..]
PTO - Pacific Treaty Organisation.

Waarom niet.
Notrth Athlantic and Pacific Treaty organisation

NAPTO

ik zeg voor, ik zeg gaan
  Moderator vrijdag 26 juli 2024 @ 21:07:52 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214421441
pi_214421736
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 20:01 schreef JAM het volgende:

[..]
Nou, of iemand blauw of rood mooier vindt, dat zal me niet zoveel uitmaken. Als iemand echter een bijzonder uitgesproken voorkeur heeft voor Trump of Harris, dan zegt dat toch iets over iemand? Over hoe iemand in het leven staat en zijn of haar wereldbeeld enzo? Wat is dit toch voor een vreemde opmerking van je. Ik begrijp er werkelijk geen reet van.
Als Nederlander? Nee.
pi_214421769
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:52 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Raar dat ze dan wel een keuze gaan maken en dat gaan mededelen namens de partij? :)

Ga jij ook sToLen eLeCtiOn! roepen?
De keuze is al gemaakt. En nee.

Ben jij een beetje vooringenomen?
pi_214421846
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 20:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kamala kan dat niet laten gebeuren, want daarvoor is de unanieme goedkeuring nodig van alle lidstaten, plus dat dan Aziatische landen zich kandidaat moeten stellen.

Kijk naar Oekraïne en Georgië: in de jaren negentig werd al over lidmaatschap gesproken, anno 2024 zijn ze dat nog steeds niet.
Ik denk dat zowel Harris als Trump die mondiale onrust niet echt tegen kunnen houden. Beide partijen houden er een iets andere voorkeur qua internationale politiek op na. Maar laten we niet doen alsof dat poppetje daar de boel aanstuurt op dat gebied.

Trump heeft nu een hoop tech CEO's en aanverwanten in zijn kamp, die willen ook geen Murika first en de rest kan de tering krijgen mentaliteit. Die zijn niet gebaat bij een actieve oorlog met Choina, ook niet met Rusland.

Het rode lievelingetje van de oorlogsindustrie in de VS, Nikki Haley, had allicht wat anders opgebracht en loopt nu ook weer in de pas overigens. :+ Die groep zal wel blijven lobbyen voor (meer) hot wars.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 21:19:44 #18
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214421890
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 21:16 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Als Nederlander? Nee.
Ben je nu simpelweg onnodig oppositioneel aan het doen, of geloof je daadwerkelijk wat je zegt. 't Slaat toch werkelijk als een tang op een varken? Pietje zegt: 'Ik ben een groot supporter van Trump, zijn gedachtengoed en zijn beleidsvoornemens.' Nu meen jij, dat - omdat Pietje een Nederlander is - we niets hebben geleerd over Pietje? Toch van een hele wonderlijke onzinnigheid, zeg.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator vrijdag 26 juli 2024 @ 21:22:19 #19
236264 crew  capricia
pi_214422020
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 20:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja.
Voor de Navo moet een land daadwerkelijk een aanvraag indienen.

En alle huidige navo-landen moeten er allemaal mee akkoord gaan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 26 juli 2024 @ 21:25:49 #20
236264 crew  capricia
pi_214422166
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 20:44 schreef sp3c het volgende:
Taiwan ook trouwens wmb

dan zijn die tenminste safe ... maar ik zie het niet zo snel gebeuren
Is Taiwan al een erkend land door het westen?

China beschouwt Taiwan als een afvallige provincie, die officieel tot China behoort onder het "één-China-beleid". Dat beleid wordt trouwens ook erkend door ons land, de EU en de Verenigde Staten.

Lijkt me heel lastig om als niet bestaand of niet erkend land een aanvraag voor bijvoorbeeld een Navo lidmaatschap in te dienen.

Mijn persoonlijke mening is dat we Taiwan sws als land moeten erkennen. Maar goed. Boze China.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214422216
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 21:19 schreef JAM het volgende:

[..]
Ben je nu simpelweg onnodig oppositioneel aan het doen, of geloof je daadwerkelijk wat je zegt. 't Slaat toch werkelijk als een tang op een varken? Pietje zegt: 'Ik ben een groot supporter van Trump, zijn gedachtengoed en zijn beleidsvoornemens.' Nu meen jij, dat - omdat Pietje een Nederlander is - we niets hebben geleerd over Pietje? Toch van een hele wonderlijke onzinnigheid, zeg.
Het zegt net zoveel over iemand als zijn voetbalclubvoorkeur of favoriete gerecht. Of eigenlijk nog minder voor mij dan. Er zijn zo'n 1000 dingen die ik belangrijker vind aan een persoon.
pi_214422461
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 21:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Is Taiwan al een erkend land door het westen?

China beschouwt Taiwan als een afvallige provincie, die officieel tot China behoort onder het "één-China-beleid". Dat beleid wordt trouwens ook erkend door ons land, de EU en de Verenigde Staten.

Lijkt me heel lastig om als niet bestaand of niet erkend land een aanvraag voor bijvoorbeeld een Navo lidmaatschap in te dienen.

Mijn persoonlijke mening is dat we Taiwan sws als land moeten erkennen. Maar goed. Boze China.
En hoe zie jij dat met bijvoorbeeld de Catalanen, Chiapas in Mexico, Schotten of Biafranen in Nigeria?

Die ook desgevraagd maar (meer) onafhankelijkheid geven?

Of heeft het met het zijn van Choina te maken?
  Moderator vrijdag 26 juli 2024 @ 21:33:53 #23
236264 crew  capricia
pi_214422520
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 21:31 schreef Brubbie het volgende:

[..]
En hoe zie jij dat met bijvoorbeeld de Catalanen, Chiapas in Mexico, Schotten of Biafranen in Nigeria?

Die ook desgevraagd maar (meer) onafhankelijkheid geven?

Of heeft het met het zijn van Choina te maken?
De Schotten hebben een democratisch referendum gehad, nog niet eens zo lang geleden. En kozen er toen voor om bij het VK te blijven.

De rest van je post ken ik niet goed genoeg inhoudelijk.

Je klinkt alsof je vindt dat Taiwan gewoon China toebehoort, klopt dat?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214422654
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 21:16 schreef Brubbie het volgende:

[..]
De keuze is al gemaakt.
Heel veel mensen hebben indd al een besluit genomen om voor een bepaalde persoon te kiezen. En vervolgens gaat de rest van het volk dat ook doen. Iedereen krijgt gelijk een stem per persoon. Democratie.
pi_214422781
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 21:33 schreef capricia het volgende:

[..]
De Catalanen zijn geen onafhankelijk land (maar gewoon een autonome regio in Spanje), met een eigen onafhankelijke koers zoals Taiwan.
De Schotten hebben een democratisch referendum gehad, nog niet eens zo lang geleden. En kozen er toen voor om bij het VK te blijven.

De rest van je post ken ik niet.

Je klinkt alsof je vindt dat Taiwan gewoon China toebehoort, klopt dat?
Nee.

Ik ben voor meer onafhankelijke (of meer autonome) staten. De Catalanen willen wel degelijk een zoveel mogelijk onafhankelijke staat. En de Basken, niet te vergeten.

Taiwan is onderwerp van gesprek omdat ze belangrijk zijn voor 'ons', en daar is je mening volgens mij op gebaseerd. Niet op het steunen van meer onafhankelijkheid van volkeren/gebieden. Jouw 'mening' lijkt het standaard antwoord omdat het toevallig beter uitkomt voor het Westen.

Vandaar mijn vraag over andere groepen wereldwijd die wel graag wat minder afhankelijk worden van hun huidige overheersers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')