abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:06:25 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215143859
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:32 schreef athlonkmf het volgende:

[..]
Hoewel het een verstandige waarschuwing is, is dit ook bangmakerij. Een verzekeraar zal dan ook bij veel DHZlampen een reden hebben om niet uit te keren, oftewel 99,9% van Nederland. Een thuisbatterij is een nieuwe markt, er zijn tweakers die hun verzekeraar hebben gevraagd met een positief resultaat. Maar of die uitspraak van een callcentermedewerker je ook maar 1 gram helpt bij jouw claim (?)
Je moet een beetje relativeren. LIfePo is vele malen veiliger dan die accu van jouw telefoon die elke nacht onbeheerd wordt opgeladen. En net als daar moet je goed materiaal gebruiken en geen domme dingen doen.

Zelfde verhaal gebeurde/gebeurt ook bij zonnepanelen,
Nogmaals, check je verzekeringspolis. Beter Save than Sorry. Geloof me, veel verzekeraars hebben hele afdelingen die naar redenen zoeken waarom ze niet hoeven te betalen. Dit zijn de meest winstgevende afdelingen van verzekeraars.
Dit is ook de reden waarom ik een tussenpersoon heb die dit voor mij regelt en een rechtsbijstandsverzekering die het kan oppakken. Heb de nodige nare ervaringen gemaakt, en dat werd altijd pas opgelost als de RBV een brief stuurde, dan was het ineens snel opgelost.
pi_215144662
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb de nodige nare ervaringen gemaakt, en dat werd altijd pas opgelost als de RBV een brief stuurde, dan was het ineens snel opgelost.
Vraag me toch af wat je dan meemaakt. Een kapotte autoruit, aanrijding of inbraak...heb nooit enig probleem met mijn (onze) verzekeringen gehad.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:26:03 #103
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215152549
Vanaf volgende maand krijgen we te maken met een terugleververgoeding. We willen daarom optimaal gebruik maken van de zonuren. Is er ergens een site waar je kunt zien welke zonnige uren te verwachten zijn voor de komende week bijvoorbeeld?

Of is het nog gewoon gezond verstand gebruiken en kijken naar het weerbericht en de app van My Solar Edge? En natuurlijk naar buiten kijken 8-)
Spoilers!
pi_215152672
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanaf volgende maand krijgen we te maken met een terugleververgoeding. We willen daarom optimaal gebruik maken van de zonuren. Is er ergens een site waar je kunt zien welke zonnige uren te verwachten zijn voor de komende week bijvoorbeeld?

Of is het nog gewoon gezond verstand gebruiken en kijken naar het weerbericht en de app van My Solar Edge? En natuurlijk naar buiten kijken 8-)
Probeer eens buienradar (de zonnerader) maar dat is maar een aantal uren vooruit.
pi_215152675
quote:

Je zou ook nog bij FrankEnergie bv kunnen kijken, dynamische aanbieder, wanneer bij hen de stroomprijzen laag zijn. Weet je alleen niet zeker of dat komt door veel panelen-opwek of wind-opwek, maar mss voegt het samen met die twee andere bronnen wel wat toe?
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:37:32 #106
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215152727
Goede tips, ik zal er eens naar kijken. Ik ga niet al te neurotisch doen maar ik ga toch eens kijken wat ik kan doen met de zonneuren.
Spoilers!
  woensdag 2 oktober 2024 @ 08:58:58 #107
4330 PJ
Tja.....
pi_215155004
quote:

https://www.weeronline.nl/nieuws/tag/energie

En ook, uit mijn hoofd, op zondagavond bij RTL weerbericht om 19.30
pi_215155506
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:28 schreef blomke het volgende:

[..]
Vraag me toch af wat je dan meemaakt. Een kapotte autoruit, aanrijding of inbraak...heb nooit enig probleem met mijn (onze) verzekeringen gehad.
Eens. Zowel bij autoschade als bij een 's nachts gesprongen leiding in mijn badkamer waardoor mijn hele begane grond onder water stond ben ik wat mij betreft eigenlijk verrassend snel, goed, ruimhartig (tafel met een klein beetje waterschade aan de poten werd gewoon vergoed) en soepel geholpen door de verzekeringsmaatschappij. Een verzekeringsmaatschappij is er helemaal niet op uit om zo weinig mogelijk uit te keren, dat bezorgt ze alleen maar een slechte naam en kost ze op termijn alleen maar geld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215155688
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goede tips, ik zal er eens naar kijken. Ik ga niet al te neurotisch doen maar ik ga toch eens kijken wat ik kan doen met de zonneuren.
Ik heb het geprobeerd in de eerste 3 weken september, toen liep het contract bij de oude aanbieder nog voordat de overstap naar de nieuwe inging. Resultaat: alsnog 98kWh niet direct verbruikt, dus ruim ¤11 aan terugleverkosten aftikken. Na salderen bleef er een netto verbruik van 6kWh over. Met 6 panelen.
Wat ik kon heb ik in de zonnige uren gedaan: wasmachine, vaatwasser, (ipads, tandenborstel en robotstofzuiger) opladen, warmtepompboiler opwarmen. Meer mogelijkheden zie ik niet. Ik ben eigenlijk altijd wel thuis, dus ik kijk gewoon op weeronline of uit het raam en de wasmachine en vaatwasser draaien niet elke dag.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over extra panelen op andere windrichtingen.
pi_215155770
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 10:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Met 6 panelen.
Wat ik kon heb ik in de zonnige uren gedaan: wasmachine, vaatwasser, (ipads, tandenborstel en robotstofzuiger) opladen, warmtepompboiler opwarmen.
Ja, dat zet zoden aan de dijk....

[ Bericht 3% gewijzigd door Vonkenboer op 02-10-2024 14:20:50 (Onnodige sneer weggepoetst) ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215155855
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 10:03 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik heb het geprobeerd in de eerste 3 weken september, toen liep het contract bij de oude aanbieder nog voordat de overstap naar de nieuwe inging. Resultaat: alsnog 98kWh niet direct verbruikt, dus ruim ¤11 aan terugleverkosten aftikken. Na salderen bleef er een netto verbruik van 6kWh over. Met 6 panelen.
Wat ik kon heb ik in de zonnige uren gedaan: wasmachine, vaatwasser, (ipads, tandenborstel en robotstofzuiger) opladen, warmtepompboiler opwarmen. Meer mogelijkheden zie ik niet. Ik ben eigenlijk altijd wel thuis, dus ik kijk gewoon op weeronline of uit het raam en de wasmachine en vaatwasser draaien niet elke dag.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over extra panelen op andere windrichtingen.
Wij hebben 21 panelen vanwege onze elektrische auto. En die wordt 's avonds en 's nachts opgeladen :{ Het enige dat we wat dat betreft kunnen doen is hem vooral op zaterdag overdag laden maar dat brengt weer zijn eigen problemen met zich mee.

Mogelijk komt er in januari een andere auto en laadpaal waarmee we de boel zo kunnen instellen dat we niet de hele nacht aan het laden zijn als we de volgende dag niet de hele range nodig hebben.
Spoilers!
  woensdag 2 oktober 2024 @ 10:43:18 #112
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215155996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wij hebben 21 panelen vanwege onze elektrische auto. En die wordt 's avonds en 's nachts opgeladen :{ Het enige dat we wat dat betreft kunnen doen is hem vooral op zaterdag overdag laden maar dat brengt weer zijn eigen problemen met zich mee.

Mogelijk komt er in januari een andere auto en laadpaal waarmee we de boel zo kunnen instellen dat we niet de hele nacht aan het laden zijn als we de volgende dag niet de hele range nodig hebben.
Wij hebben hetzelfde probleem, gecombineerd met een warmtepomp die in de winter het hoogste verbruik heeft.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_215156092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 10:43 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Wij hebben hetzelfde probleem, gecombineerd met een warmtepomp die in de winter het hoogste verbruik heeft.
Hier ook een warmtepomp sinds kort dus ik weet nog niet welke invloed die op het verbruik heeft.

Delta heeft onze terugleverboete op ruim 500 euro per jaar geschat ;(
Spoilers!
  Moderator woensdag 2 oktober 2024 @ 12:20:24 #114
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215156849
Ik ben 3 dagen in de week thuis dus dan laad ik overdag de auto. Ik heb die auto sinds juni en de tot nu toe heb ik bijna 700 kwh thuis geladen waarvan ruim 98% zonne energie is. Dat maakt dus wel een forse impact op wat je (niet) teruglevert.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215157064
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:20 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ben 3 dagen in de week thuis dus dan laad ik overdag de auto. Ik heb die auto sinds juni en de tot nu toe heb ik bijna 700 kwh thuis geladen waarvan ruim 98% zonne energie is. Dat maakt dus wel een forse impact op wat je (niet) teruglevert.
Dat scheelt zeker veel!
Spoilers!
pi_215157078
Ik heb nog een oud contract dus betaal geen teruglever boete.

Probeer wel zoveel mogelijk direct verbruik en dat gaat met de phev uit 2023 icm Zappi best aardig. Op eco+ modus laadt hij de auto op directe zonnestroom, vandaag werkt dat niet maar op een dag als morgen kan ik makkelijk de auto 12kw laden (genoeg voor 70km woon werkverkeer).
pi_215157838
quote:

https://www.knmi.nl/neder(...)weer-en-klimaatpluim

En dan bij de expert pluim kun je de bewolkingspluim zien voor de komende week. Hoop dat je er wat aan hebt.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 15:53:55 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215158418
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 14:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]

En dan bij de expert pluim kun je de bewolkingspluim zien voor de komende week. Hoop dat je er wat aan hebt.
Ah, morgen een 60 graden was draaien zo te zien :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215158787
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 14:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Oh dat is tof zeg. Daar heb ik zeker iets aan ^O^
Spoilers!
pi_215158812
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:43 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb nog een oud contract dus betaal geen teruglever boete.

Probeer wel zoveel mogelijk direct verbruik en dat gaat met de phev uit 2023 icm Zappi best aardig. Op eco+ modus laadt hij de auto op directe zonnestroom, vandaag werkt dat niet maar op een dag als morgen kan ik makkelijk de auto 12kw laden (genoeg voor 70km woon werkverkeer).
kWh ;)

kW gebruik je voor voor het vermogen, ofwel de laadsnelheid in dit geval.
kWh voor de kilowattuurtjes die er in gegaan zijn.
pi_215158844
Buienradar heeft niet alleen een zonradar maar ook een wolkenradar. Allebei maximaal 24 uur vooruit te bekijken.
Spoilers!
  woensdag 2 oktober 2024 @ 17:38:16 #122
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215159280
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hier ook een warmtepomp sinds kort dus ik weet nog niet welke invloed die op het verbruik heeft.

Bij ons is de verwachting verdubbeling van de jaarlijkse kosten. Daarmee komen we ongeveer gelijk uit met oude voorschot (200euro per maand) in ons vorige nieuwbouwhuis, maar hebben we geen benzine meer nodig en een groter huis. Maar blijft wel jammer van alle investeringen die we hebben gedaan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_215159457
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, hier een beetje in de zelfde lijn.
Ons nieuwe jaar contract gaat morgen in en de kosten die Vattenfall ons in rekening brengt om 4000 tot 4.500 KWh te mogen terugleveren is ¤431,-
Daar valt de nieuwe welkom bonus van ¤275,- helaas bij in het niet.

Dit is gewoon de nieuwe werkelijkheid en ik vrees dat het onderaan de streep allemaal nog wel iets nadeliger gaat worden als er niet meer gesaldeerd mag worden.
pi_215162432
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 17:38 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Bij ons is de verwachting verdubbeling van de jaarlijkse kosten. Daarmee komen we ongeveer gelijk uit met oude voorschot (200euro per maand) in ons vorige nieuwbouwhuis, maar hebben we geen benzine meer nodig en een groter huis. Maar blijft wel jammer van alle investeringen die we hebben gedaan.
Het is zuur inderdaad. Maar onderaan de streep hebben mensen als jij en ik het gewoon goed met de panelen, luxe auto, warmtepomp en bijbehorend fijn huis. Dat probeer ik dan maar tegen mezelf te zeggen als ik weer mopper over de terugleverboete.

quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 17:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ja, hier een beetje in de zelfde lijn.
Ons nieuwe jaar contract gaat morgen in en de kosten die Vattenfall ons in rekening brengt om 4000 tot 4.500 KWh te mogen terugleveren is ¤431,-
Daar valt de nieuwe welkom bonus van ¤275,- helaas bij in het niet.

Dit is gewoon de nieuwe werkelijkheid en ik vrees dat het onderaan de streep allemaal nog wel iets nadeliger gaat worden als er niet meer gesaldeerd mag worden.
Nieuwe werkelijkheid inderdaad. Het is niet anders.
Spoilers!
pi_215162496
Is er nog een maatschappij zonder terugleverkosten én zonder dynamische tarieven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')