abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 12:18:08 #1
184769 crew  Deisyy
pi_214403623
Op verzoek van Majoraan een nieuw deel geopend.

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 02:16 schreef Majoraan het volgende:
Ik weet weinig van katten, maar heb onlangs een hoogzwangere afgedankte poes onder mijn hoede genomen.
Ik hoop dat ik later in dit topic ongestraft advies kan krijgen en domme vragen kan stellen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:07:38 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214404082
De kittens groeien als kool!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Spellchecker donderdag 25 juli 2024 @ 13:08:30 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214404091
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2024 13:07 schreef SEMTEX het volgende:
Cool Cats _O_ O+
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:14:15 #4
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214404156
Waarom is deze niet gekoppeld ?
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:14:59 #5
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214404167
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2024 13:07 schreef SEMTEX het volgende:
Dat moeten we kunnen controleren *O*
Maar hoe dan O-) O-)
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:15:16 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214404169
Leuke beestjes _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214404179
18 Juni

25 Juli
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:33:26 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214404342
*O* *O*
Klopt ^O^
  donderdag 25 juli 2024 @ 14:29:55 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214404806
Wat een prachtige moeder en wat ligt ze heerlijk bij haar grut te slapen. Geen Britje denk ik?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 14:49:59 #10
184769 crew  Deisyy
pi_214404956
Dat pootje om haar kindje geslagen O+
pi_214404992
Hoe kun je anders dan zo heerlijk liggen? Als een luxe diva op een… luxe divan _O- O+

Toto ziet er prima uit, dankzij al dat lekkere voer en goede zorgen van jullie. Heeft zij de pootjes vrij om de kinders groot te brengen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juli 2024 @ 18:26:21 #12
22592 crew  Ole
pi_214406785
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2024 13:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waarom is deze niet gekoppeld ?
Zal even doen straks
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Spellchecker donderdag 25 juli 2024 @ 18:27:08 #13
197773 crew  maily
pi_214406796
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:26 schreef Ole het volgende:

[..]
Zal even doen straks
Vlgs mij heeft onze Dees @Deisyy dat al gedaan?
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juli 2024 @ 18:28:34 #14
22592 crew  Ole
pi_214406813
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:27 schreef maily het volgende:

[..]
Vlgs mij heeft onze Dees @:Deisyy dat al gedaan?
Ik zie het O+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_214413837
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:29 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een prachtige moeder en wat ligt ze heerlijk bij haar grut te slapen. Geen Britje denk ik?
Ik weet niets van kattenrassen.
Toen de Dierenambulance hier was voor zwervers bandje, zei een medewerkster volgens mij dit is geen gewone Europese korthaar,ze heeft de ogen van een raskat. Toen sloeg ik daar nog niet zoveel acht op.
  Spellchecker vrijdag 26 juli 2024 @ 11:02:16 #16
197773 crew  maily
pi_214413847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 11:00 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Ik weet niets van kattenrassen.
Toen de Dierenambulance hier was voor zwervers bandje, zei een medewerkster volgens mij dit is geen gewone Europese korthaar,ze heeft de ogen van een raskat. Toen sloeg ik daar nog niet zoveel acht op.
Ik las in je vorige topic iets van 75 euro .....
Dat misschien verdubbelen? :+
  vrijdag 26 juli 2024 @ 13:12:36 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214415022
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 11:02 schreef maily het volgende:

[..]
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lieve O+ ) kittens kruisingen met een ander ras, dus dan blijft het, hoewel een prachtige en lieve kat, toch een vuilnisbakkie O+

+ bij hogere prijzen verwacht men meestal ook volledige vaccinatie en ontworming.
pi_214415123
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lieve O+ ) kittens kruisingen met een ander ras, dus dan blijft het, hoewel een prachtige en lieve kat, toch een vuilnisbakkie O+

+ bij hogere prijzen verwacht men meestal ook volledige vaccinatie en ontworming.
Dan zeg ik de Mercedes weer af _O-

Wij doen ontwormen + eerste enting. Tweede enting en chippen mag nieuw personeel doen :D
pi_214415192
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:Y

Ik heb ook (halve) Siamezen gehad, kortharige moeders met langharige kittens en andersom, katten met blauwe ogen… allemaal zo verdund en zonder papieren dat het ordinaire Europese kort haren zijn :+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214417805
Ik wilde er geen apart topic voor openen dus ik hoop dat het niet erg is dat ik dit topic even 'misbruik'. Wij hebben ook kittens, ze zijn nu bijna 2 weken en ze beginnen af en toe dit te doen:
https://jmp.sh/s/wf4QKRYrxMpfFSRjcDp1

Het lijkt wel een soort hyperventilatie maar het duurt niet lang en even later liggen ze er weer heel vredig bij (of gaan ze drinken).
Heeft iemand enig idee of dit normaal gedrag is?
pi_214418428
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 18:52 schreef Middelpunt het volgende:
Ik wilde er geen apart topic voor openen dus ik hoop dat het niet erg is dat ik dit topic even 'misbruik'. Wij hebben ook kittens, ze zijn nu bijna 2 weken en ze beginnen af en toe dit te doen:
https://jmp.sh/s/wf4QKRYrxMpfFSRjcDp1

Het lijkt wel een soort hyperventilatie maar het duurt niet lang en even later liggen ze er weer heel vredig bij (of gaan ze drinken).
Heeft iemand enig idee of dit normaal gedrag is?
Algemene kattenvraagtopic: F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragen

Maar de kitten verhalen zitten nu vooral hier ;)
Zat er geluid bij je filmpje? Ik kreeg dat niet erbij.
Dit soort gedrag kan ik me niet herinneren van mijn opvang nesten.
Drinken ze goed, komen ze goed bij (100 gram per week is gemiddeld), geen diarree, snotneus, traan oogjes of andere nare zaken? Als ze verder tevreden zijn en goed kunnen drinken is het waarschijnlijk niets ernstigs.

Maar ik ben geen dierenarts ;) Je zou het filmpje kunnen opsturen naar hen met de info erbij die ik hier vraag. Zo’n digitaal advies, zeker als je al klant bent, is meestal gratis (laat ik daarin vooral duidelijk zijn).
pi_214425161
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Drinken ze goed, komen ze goed bij (100 gram per week is gemiddeld), geen diarree, snotneus, traan oogjes of andere nare zaken? Als ze verder tevreden zijn en goed kunnen drinken is het waarschijnlijk niets ernstigs.

Maar ik ben geen dierenarts ;) Je zou het filmpje kunnen opsturen naar hen met de info erbij die ik hier vraag. Zo’n digitaal advies, zeker als je al klant bent, is meestal gratis (laat ik daarin vooral duidelijk zijn).
Dank voor je reactie!
Er zat geen geluid bij, er is ook weinig te horen eigenlijk.
Voor de rest doen ze het prima. Maandag zijn ze 2 weken en ze zijn nu alledrie rond de 300 gram.
Zal het van het weekend in de gaten houden. Als ze het blijven doen inderdaad misschien even het filmpje naar de dierenarts sturen.
pi_214427707
Mogen kittens van 5 weken oud een klein stukje smeerleverworst of ongekruid geruld rundergehakt eten?
Morgen is de eerste ontworming 2 weken geleden en is het tijd voor de tweede ronde.
Ik dacht misschien eten ze het zelf op in combinatie met een lekkernij.

De pasta zit in een handig spuitmondje, alleen vind ik het het niet zo handig. Ik voel niet of ik 1 of per ongelijk 2 doses geef. De vorige keer heb ik het via een plastic speelgoedlepeltje gedaan. Er ging wat pasta verloren, maar dat maakte niet uit i.v.m. gewicht. Ik denk dat ze deze keer de bijna volledige 1 schuifje dosis moeten hebben.

Ze eten helaas nog steeds geen brokjes (1) of natvoer (1),

Kan ik het mengen met een lekkernij als smeerleverworst of toch beter in het bekje spuiten met het risico dat ik teveel spuit
  Spellchecker zaterdag 27 juli 2024 @ 07:34:13 #24
197773 crew  maily
pi_214428190
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 01:12 schreef Majoraan het volgende:
Mogen kittens van 5 weken oud een klein stukje smeerleverworst of ongekruid geruld rundergehakt eten?
Morgen is de eerste ontworming 2 weken geleden en is het tijd voor de tweede ronde.

De pasta zit in een handig spuitmondje, alleen vind ik het het niet zo handig. Ik voel niet of ik 1 of per ongelijk 2 doses geef. De vorige keer heb ik het via een plastic speelgoedlepeltje gedaan. Er ging wat pasta verloren, maar dat maakte niet uit i.v.m. gewicht. Ik denk dat ze deze keer de bijna volledige 1 schuifje dosis moeten hebben.

Kan ik het mengen met een lekkernij als smeerleverworst of toch beter in het bekje spuiten met het risico dat ik teveel spuit
Op je vinger geven?
pi_214428230
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 01:12 schreef Majoraan het volgende:

Kun je de spuit niet instellen dat hij blokkeert op het juiste aantal doses? De meeste middelen hebben daar een ring voor die je vastzet op de zuiger (lastig uit te leggen, zou in de gebruiksaanwijzing moeten staan).
Als je dat niet hebt zou ik het idd, zoals maily zegt, met je vinger geven. En dan aan de zijkant het bekje een beetje (voorzichtig :P ) open maken en dan aan de zijkant erin smeren. Ze zullen sputteren en er zal wat verloren gaan, maar dat maakt niet uit. Nooit recht van voren spuiten. Kleine kans dat het in de luchtwegen komt en dan kunnen ze longontsteking krijgen. Ze moeten de kans hebben het zelf af te slikken en dat kunnen ze.

Wordt er nog niks aan natvoer gegeten? Toto verwent ze! Maar dat komt vanzelf goed.
Je zou ook wat brokjes in water kunnen weken zodat het zacht wordt. Is makkelijker eten, als ze wel van de smaak van brokjes houden maar harde brokjes nog te moeilijk zijn.

Wat ik bij niet-eters rond een week of vijf ook wel deed is natvoer met een vinger in het bekje doen. Want soms hebben ze gewoon niet door hoe lekker dat is. En via die vinger kun je ze dan naar het schoteltje leiden en dan gaan ze zelf oefenen. Want ook voor Toto is het fijn als die slokoppen niet alle voeding meer via haar halen.
pi_214428410
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 07:34 schreef maily het volgende:

[..]
Op je vinger geven?
Zo simpel dat ik er niet aan dacht.
Dat ga ik eerst proberen.
pi_214428503
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 07:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Kun je de spuit niet instellen dat hij blokkeert op het juiste aantal doses? De meeste middelen hebben daar een ring voor die je vastzet op de zuiger (lastig uit te leggen, zou in de gebruiksaanwijzing moeten staan).
Als je dat niet hebt zou ik het idd, zoals maily zegt, met je vinger geven. En dan aan de zijkant het bekje een beetje (voorzichtig :P ) open maken en dan aan de zijkant erin smeren. Ze zullen sputteren en er zal wat verloren gaan, maar dat maakt niet uit. Nooit recht van voren spuiten. Kleine kans dat het in de luchtwegen komt en dan kunnen ze longontsteking krijgen. Ze moeten de kans hebben het zelf af te slikken en dat kunnen ze.

Wordt er nog niks aan natvoer gegeten? Toto verwent ze! Maar dat komt vanzelf goed.
Je zou ook wat brokjes in water kunnen weken zodat het zacht wordt. Is makkelijker eten, als ze wel van de smaak van brokjes houden maar harde brokjes nog te moeilijk zijn.

Wat ik bij niet-eters rond een week of vijf ook wel deed is natvoer met een vinger in het bekje doen. Want soms hebben ze gewoon niet door hoe lekker dat is. En via die vinger kun je ze dan naar het schoteltje leiden en dan gaan ze zelf oefenen. Want ook voor Toto is het fijn als die slokoppen niet alle voeding meer via haar halen.
Ik zal het spuitje nog eens goed bestuderen, maar de oplossing van Maily lijkt me het handigst.

Ik geef het natvoer op een groot bord en zet ze er om heen, maar 4 proberen het niet eens. Ik zal dat ook op mijn vinger proberen om wat in het bekje te doen.

Ik week de brokjes in water en alleen Gizmo eet er van. Ik heb vorige week melkpoeder van Beaphar gekocht en dat erdoor gedaan. Toto vond het heerlijk, 4 kittens probeerden het niet eens. Was ook niet zo slim van me, want dat bederft natuurlijk en met water geweekt kan de hele dag staan
pi_214458592
Vinger door het natvoer en dan laten likken werkte niet.
Ik denk dat het ook een beetje Toto haar schuld is, dat ze de kittens te veel verwend _O-

pi_214458620
3 kittens komen al spontaan op schoot kruipen voor een massage O+

Als er 1 komt komen er meer, ik ook, ik ook O+
  Spellchecker maandag 29 juli 2024 @ 00:24:33 #30
197773 crew  maily
pi_214458630
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:22 schreef Majoraan het volgende:
3 kittens komen al spontaan op schoot kruipen voor een massage O+

[ link | afbeelding ]

Als er 1 komt komen er meer, ik ook, ik ook O+
klimmen ze in je broek? O+
pi_214458644
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:24 schreef maily het volgende:

[..]
klimmen ze in je broek? O+
Ja.. en je moet mijn benen zien van die keren dat ik in nachthemd zat _O-
  Spellchecker maandag 29 juli 2024 @ 00:28:49 #32
197773 crew  maily
pi_214458646
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:27 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Ja.. en je moet mijn benen zien van die keren dat ik in nachthemd zat _O-
dat bedoel ik; hartstikke leuk, totdat je een keer blote benen hebt _O- _O-
pi_214458679
Ze rennen op advies van @Cat-astrophe dagelijks een uurtje door de woonkamer en de hele benedenverdieping.

Over 2 weken ga ik een zware 2 weken tegemoet als de lieve oude Jack Russel hier komt logeren. Zo jammer dat Toto zo vijandig is tegen lieve Senna ;(

En jong geleerd, oud gedaan... vorige week was de oude chiwawa van mijn jongste zoon hier en 1 katje had al een hoge rug en begon te blazen :{

Ik heb er een filmpje van. Niet het blazen, maar wat eraan vooraf ging.
pi_214458722
We hebben nog geen idee of het hek werkt zoals wij in gedachten hadden. Elke ochtend toch opgelucht als ik 5 kittens tel.

De bedoeling is dat de gladde pvc-buis gaat draaien als ze er aan hangen.

Zijn er halsbandjes die wel veiliger zijn. Ik wil ze zo graag een bandje om doen met adreskoker voor het geval er 1 ontsnapt en verdwaald
pi_214458741
Inmiddels heeft Toto het hele huis (beneden) geclaimd en krabt aan deuren als ze dicht zitten. Niet dat ze perse naar binnen wil, maar ze moeten open staan. De hele dag kletst ze me de oren van mijn kop, ook op dit moment.
Ik wou dat ik haar kon verstaan
pi_214458785
Toto ligt onder de salontafel 3 kittens te voeren. Gizmo probeert ondertussen de crocs van mjn echtgenoot te vernielen en Elvis begint te spinnen als ik hem/haar aai terwijl hij aan de tit ligt.
Ik heb geen fut meer om ze te vangen en naar hun hok te brengen. Ik zeg toedeledokie en veel plezier. Aub niet op het vloerkleed piesen en slaap lekker voor straks :muziek:
  Spellchecker maandag 29 juli 2024 @ 07:30:48 #37
197773 crew  maily
pi_214459032
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:46 schreef Majoraan het volgende:
Toto ligt onder de salontafel 3 kittens te voeren. Gizmo probeert ondertussen de crocs van mjn echtgenoot te vernielen en Elvis begint te spinnen als ik hem/haar aai terwijl hij aan de tit ligt.
Ik heb geen fut meer om ze te vangen en naar hun hok te brengen. Ik zeg toedeledokie en veel plezier. Aub niet op het vloerkleed piesen en slaap lekker voor straks :muziek:
Ik ben heel benieuwd nu _O-
pi_214459164
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:
Inmiddels heeft Toto het hele huis (beneden) geclaimd en krabt aan deuren als ze dicht zitten. Niet dat ze perse naar binnen wil, maar ze moeten open staan. De hele dag kletst ze me de oren van mijn kop, ook op dit moment.
Hoe is haar gedrag? Kan ze rustig liggen of blijft ze drentelen en gillen en duwt ze haar kont in jouw richting?
Want die combinatie kan erop wijzen dat ze krols is. En als ze naar buiten kan, dan komt ze zeker zwanger terug. Over een week of twee zijn de kittens groot genoeg om haar een dag te missen en zou je haar kunnen laten steriliseren. Ze blijft daarna gewoon melk geven. In alle standen, zo te zien _O-

En je hebt een klimnest *O* _O- :X Alle kittens klimmen, maar sommige nesten doen dat zelden in mensen. Andere nesten doen dat voortdurend :P

Over je buitenren: daar is over nagedacht _O_
Al denk ik dat die kleine gladde alen nu nog onder die buis door kruipen…. Kunnen ze makkelijk je tuin uit? Ze blijven nu nog wel bij Toto in de buurt, maar als die aan de wandel gaat, gaan de kinders wellicht mee.

Je kunt intussen kijken naar break away halsbandjes. Al ben ik bang dat de kittens nog te weinig wegen om die functie te laten werken. En hun nekjes nog te smal zijn om ze te laten blijven zitten.
Chippen zou nu evt al kunnen, maar dat is een kostenpost.

Of je laat ze nu in de nacht in de huiskamer O-) :P
  Moderator maandag 29 juli 2024 @ 08:10:50 #39
184769 crew  Deisyy
pi_214459208
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hoe is haar gedrag? Kan ze rustig liggen of blijft ze drentelen en gillen en duwt ze haar kont in jouw richting?
Want die combinatie kan erop wijzen dat ze krols is. En als ze naar buiten kan, dan komt ze zeker zwanger terug. Over een week of twee zijn de kittens groot genoeg om haar een dag te missen en zou je haar kunnen laten steriliseren. Ze blijft daarna gewoon melk geven. In alle standen, zo te zien _O-

En je hebt een klimnest *O* _O- :X Alle kittens klimmen, maar sommige nesten doen dat zelden in mensen. Andere nesten doen dat voortdurend :P

Al denk ik dat die kleine gladde alen nu nog onder die buis door kruipen…. Kunnen ze makkelijk je tuin uit? Ze blijven nu nog wel bij Toto in de buurt, maar als die aan de wandel gaat, gaan de kinders wellicht mee.

Je kunt intussen kijken naar break away halsbandjes. Al ben ik bang dat de kittens nog te weinig wegen om die functie te laten werken. En hun nekjes nog te smal zijn om ze te laten blijven zitten.

Jouw tips _O_
pi_214459744
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 07:30 schreef maily het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd nu _O-
Mijn man ging naar beneden naar de wc en heeft mopperend de kittens naar hund mand gebracht. Hij riep mij ook nog, maar ik sliep 🤪
pi_214460097
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat chippen is iets om over na de te denken. De dierenambulance komt voor 35 euro aan huis en dan kost chippen 6x 14 euro. Maar het bandje was meer dat mensen zien dat ze ergens hoort en waar ze woont.
We hebben nog een ander luikje met microchip en halsband, maar die moet nog geplaatst worden. Beter vandaag proberen te doen.

Ik vraag me af hoe ik later ze allemaal moet vervoeren naar de dierenarts :D

Toto ligt verder heerlijk te relaxen tussen de voedingen door. Ze springt niet over het hek, soms laten wij haar even in en uit. Dan verlaat ze nooit onze tuin.
Ik denk dat ze overal bij mij wil kunnen zijn omdat ze hier nooit meer weg wil ofzo.

Het steriliseren doet toch erg pijn met pijnstillers etc?
Maakt het veel verschil in pijn na die tijd als het laparoscopisch gebeurt?
pi_214460322
Terwijl ik net een foto maak van mijn benen klimt Gizmo er alweer op

Terwijl hij zo'n geweldige klimpaal heeft :+

Op marktplaats stond een gratis grote paal, maar ik was te laat. Als die niet gehaald wordt mag ik hem.
pi_214460973
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:51 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Dat chippen is iets om over na de te denken. De dierenambulance komt voor 35 euro aan huis en dan kost chippen 6x 14 euro. Maar het bandje was meer dat mensen zien dat ze ergens hoort en waar ze woont.
We hebben nog een ander luikje met microchip en halsband, maar die moet nog geplaatst worden. Beter vandaag proberen te doen.

Ik vraag me af hoe ik later ze allemaal moet vervoeren naar de dierenarts :D

Toto ligt verder heerlijk te relaxen tussen de voedingen door. Ze springt niet over het hek, soms laten wij haar even in en uit. Dan verlaat ze nooit onze tuin.
Ik denk dat ze overal bij mij wil kunnen zijn omdat ze hier nooit meer weg wil ofzo.

Het steriliseren doet toch erg pijn met pijnstillers etc?
Maakt het veel verschil in pijn na die tijd als het laparoscopisch gebeurt?
Een zichtbaar teken dat een kitten een baas heeft is goed, maar moet ook veilig zijn. En eerlijk gezegd denk ik, als mensen een kitten vinden en de echte baas willen zoeken, ze bij afwezigheid van een bandje gaan laten checken op chip. Willen ze het kitten voor zichzelf houden, dan zal een bandje daar weinig verschil in maken. Chip is ook handig voor je luikje: minder zorgen dat ze ontsnappen. En als je de rekening bewaart kun je bij kopers prima verantwoorden waarom de kittens kosten wat ze kosten.

Je zult sowieso een vervoersmand voor Toto moeten aanschaffen, maar die moet je zeker niet te groot kopen, neemt alleen maar ruimte in. Kun je er nergens eentje bij lenen? Vijf kitten plus moeder past in twee manden. 7 kittens plus moeder…. Toen had ik een hand tekort, want dat paste niet meer in 2 manden.
Jammer dat je zo ver weg woont (Groningen toch?), ik heb hier drie reismanden staan die ik je met liefde had uitgeleend. Misschien dat de dierenambulance of asiel je kan helpen met een leen mand, gezien jouw situatie waarbij je de zwangere dame van straat hebt gehaald.

Toto O+ Dat klinkt niet krols nee. Ze heeft echt haar huis gevonden en ik vind het aandoenlijk hilarisch hoe je man en jij jullie grenzen verschuiven. (Ook dit wist ik al :+ )

Poezen lijden een stuk minder van steriliseren dan je zou denken. Het is een klein sneetje (1 cm), ze krijgt na de operatie vast eeen injectie met pijnstilling en een goede dierenarts geeft ook pijnstilling mee, meestal metacam die je een paar dagen geeft. En anders gewoon erom vragen, is een standaard en veelgebruikte pijnstilling, een vloeistof die ze zo oplikken bij wat lekkers.
Diezelfde avond springen ze meestal al weer op en af dingen als voorheen, wel wat onhandiger.
Ik heb het soms ook met ze te doen hoor, zeker als een kluwen kittens die vers geopereerde buik aanvalt, op zoek naar melk. Maar het is prima te verdragen voor moeders, en na een dag of twee zie je aan haar gedrag in het algemeen al niet meer dat ze geopereerd is, als het litteken goed geneest. Je moet wel erbij zeggen dat ze nog zoogt (als ze het zelf niet zien). Dat heeft vooral te maken met de desinfectie die ze toepassen voor en na de ingreep. Als een poes kittens heeft zijn ze daar zuiniger mee, omdat zij het via de tepel anders ook binnen krijgen.
Kortom: ik zou geen extra geld uitgeven aan een laparoscopische ingreep. Dat scheelt echt weinig in hersteltijd. Steek dat dan in het laten chippen van je boevenbende.

Je benen :o Daarom bracht ik zomers door in lange dunne broeken en sokken :')
  maandag 29 juli 2024 @ 11:03:36 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214461294
Moeder oogt trouwens een beetje fragiel, je hebt moeder- en kitten aansterkvoer, misschien is dat iets voor haar?
  Spellchecker maandag 29 juli 2024 @ 12:10:45 #45
197773 crew  maily
pi_214462396
Dit lijkt me ook wel iets voor jouw kittens @Majoraan:

https://kittywheel.de/

met dank aan @ueberduitser ^O^
  maandag 29 juli 2024 @ 12:43:08 #46
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_214462681
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:10 schreef maily het volgende:
Dit lijkt me ook wel iets voor jouw kittens @:Majoraan:

met dank aan @:ueberduitser ^O^
Dank!
Ik heb net weer een frame naar de poedercoater gebracht :9
pi_214463744
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:10 schreef maily het volgende:
Dit lijkt me ook wel iets voor jouw kittens @:Majoraan:

met dank aan @:ueberduitser ^O^
Geweldig :Y
pi_214463882
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:03 schreef SEMTEX het volgende:
Moeder oogt trouwens een beetje fragiel, je hebt moeder- en kitten aansterkvoer, misschien is dat iets voor haar?
[ afbeelding ]
Klopt, ze heeft niet veel over.
Dan te bedenken dat ze veeeel magerder was, daar schrokken we ook zo van.
haar schoudertjes waren twee hoog uitstekende botten, maar wel een dikkere buik.
Toen besloten we haar te voeren en een overdekt plekje in een ikea doos met een kussentje en een oude wollen trui.

Ik had deze melkpoeder gekocht, maar daar kreeg ze diarree van.

Verder krijgt ze zoveel eten als ze wil, de zakjes Pro Plan Kitten natvoer zijn niet aan te slepen :D
Er staat altijd een grote bak Pro Plan Kitten brokjes en daarnaast krijgt ze ook nog lekkere dingen. 1x per week eten we samen een vette makreel, ze krijgt o.a. plakjes worst, roerei en snoepjes _O-
pi_214465729
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:03 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had niet goed gekeken, dacht dat het melkpoeder was :)
Pas toen ik ging googelen zag ik dat het mousse is.
Zal eens kijken of het ergens in de aanbieding is.
pi_214466324
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:59 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Ik had niet goed gekeken, dacht dat het melkpoeder was :)
Pas toen ik ging googelen zag ik dat het mousse is.
Zal eens kijken of het ergens in de aanbieding is.
Dat is prima spul :Y kun je ook aanlengen met water en/of een beetje warm maken (lekkere luchten :X ) om kleine verwende donderstenen te verleiden vast voer te gaan eten. Al zal de meerderheid dat deze week echt wel gaan snappen. Zelden kittens meegemaakt die met ruim zes weken nog geen hap vast voer aten.
pi_214466432
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dat is prima spul :Y kun je ook aanlengen met water en/of een beetje warm maken (lekkere luchten :X ) om kleine verwende donderstenen te verleiden vast voer te gaan eten. Al zal de meerderheid dat deze week echt wel gaan snappen. Zelden kittens meegemaakt die met ruim zes weken nog geen hap vast voer aten.
Ik heb zojuist al 6:blikjes besteld 🐱
pi_214479850
Meelezer/genieter maakt even een diepe buiging voor jou _O_

En voor alle toptips hier. FOK! O+
  Spellchecker dinsdag 30 juli 2024 @ 18:51:11 #53
197773 crew  maily
pi_214479998
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:40 schreef Blues het volgende:
Meelezer/genieter maakt even een diepe buiging voor jou _O_

En voor alle toptips hier. FOK! O+
Dit zijn echt de geniettopics :Y O+
pi_214485088
Sorry dat ik zo laat antwoorde, ik had direct een lang antwoord getypt en sloot per ongeluk alle openstaande webpagina’s.
Ja ik woon in Groningen en ik ga de bench van mijn oppashond lenen.
Thuis slaapt ze in de bench en bij ons slaapt ze de 2 logeerweken lekker in bed.

quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ze heeft echt haar huis gevonden en ik vind het aandoenlijk hilarisch hoe je man en jij jullie grenzen verschuiven. (Ook dit wist ik al :+ )

Dat valt wel mee hoor :+ _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Majoraan op 31-07-2024 00:57:16 ]
pi_214485277
Ik ben nog steeds verbaasd over hoe snel deze katjes zich ontwikkelen en ze elke dag meer kunnen.
De laatste 3 dagen een kitten die "gromde" bij het vangen van speelgoed slang, een kitten die spingeluiden maakte bij aaien en een kitten die terug knipoogde. O+

En ter nauwernood opvangen bij missprong, achter de pelletkachel wegjagen en uit de vensterbank redden :o
pi_214485437
O+ O+ O+
Op de foto's en gifjes, maar ook je verslagje, en voor hoe dapper ik het vind dat je het toch bent aangegaan zo ook al was je bang. En op hoe de kleintjes en Toto je hart hebben veroverd O+
  Moderator woensdag 31 juli 2024 @ 06:50:42 #58
184769 crew  Deisyy
pi_214485504
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 00:46 schreef Majoraan het volgende:
Sorry dat ik zo laat antwoorde, ik had direct een lang antwoord getypt en sloot per ongeluk alle openstaande webpagina’s.
Ja ik woon in Groningen en ik ga de bench van mijn oppashond lenen.
Thuis slaapt ze in de bench en bij ons slaapt ze de 2 logeerweken lekker in bed.
[..]
Dat valt wel mee hoor :+ _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n mooi verhaal, je doet dit zo goed O+
pi_214485656
Wat een mooi verhaal toch O+
En je woonkamer _O- _O_ Dit vind ik altijd de leukste fase van het kitten zijn. De eerste weken slapen ze alleen maar en heb je stress of er wel goed gedronken en gegroeid wordt. En na zes weken kennen ze alle vaardigheden en moeten ze vooral groeien (en veeeeel spelen natuurlijk). Maar tussen 3 en 6 weken wordt lopen, kattenbak, zelf eten, springen etc geleerd. Elke ochtend een nieuwe verrassing *O*

Wb Totos ogen: ik vond ze al meteen prachtig O+
Maar herken je verhaal wel, in mijn omgeving ook mensen die katten eng vonden. Maar vaak is dat onwetendheid en een betekenis toedichten aan gedrag wat ze niet kennen.
Katten leven er bij voorbeeld niet voor om altijd gemeen te loeren en mensen stiekem te besluipen. Ze kijken rond en hebben kousevoetjes als ze aan het wandelen zijn. Als die klik er bij de mens is: liefde O+
  woensdag 31 juli 2024 @ 07:34:54 #60
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214485657
Dit topic is echt mijn go to voor rotdagen, want dit is echt zo erg lief en leuk! O+ De ommezwaai van 'griezel' naar Toto, dat je nu vanalles voor haar en haar kindjes regelt, echte feelgood! En dan ook nog hele lieve foto's en gifjes O+

En de lieve reacties en goede tips die gegeven worden ook. Faith in humanity restored O+ klein beetje dan
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_214485862
Heldin _O_
Spoilers!
pi_214488608
Wij hebben sinds ruim 2 weken ook 3 kittens en het gaat hartstikke goed met ze. Eentje had wel een beetje last van een oogontsteking maar daar hebben we een zalfje voor gehad van de DA en dat gaat nu ook de goede kant op.
Sinds gisterennacht heeft moeder poes echter het idee dat de kittens persé in onze slaapkamer moeten liggen, onder mijn nachtkastje.
Maar dat lijkt me toch niet zo'n goed idee.
Heb ze nu toch weer terug gelegd in de doos in de kamer er naast, en de slaapkamerdeur dicht. Maar ze blijft nu maar zeuren dat ze weer naar de slaapkamer wil. Ze stond zelfs even voor de dichte deur te wachten, met een kitten in dr bek.
Heb nu zelfs mn nachtkastje ook even in die andere kamer gezet, zodat ze ze er alsnog onder kan leggen, maar dat vind ze ook nog geen goede oplossing.

Heeft iemand nog tips om haar er van te overtuigen dat onze slaapkamer toch echt geen goede plek is? Of moet ik het echt maar gewoon accepteren?

woensdag 31 juli 2024 @ 12:27:24 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214489533
Denken dat je de baas bent als je een poes in huis neemt _O-
Zelfde reactie als je man zegt dat hij de broek aan heeft en alle beslissingen neemt :+
  Spellchecker woensdag 31 juli 2024 @ 12:37:42 #64
197773 crew  maily
pi_214489891
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:35 schreef Middelpunt het volgende:
Wij hebben sinds ruim 2 weken ook 3 kittens en het gaat hartstikke goed met ze. Eentje had wel een beetje last van een oogontsteking maar daar hebben we een zalfje voor gehad van de DA en dat gaat nu ook de goede kant op.
Sinds gisterennacht heeft moeder poes echter het idee dat de kittens persé in onze slaapkamer moeten liggen, onder mijn nachtkastje.
Heb ze nu toch weer terug gelegd in de doos in de kamer er naast, en de slaapkamerdeur dicht. Maar ze blijft nu maar zeuren dat ze weer naar de slaapkamer wil. Ze stond zelfs even voor de dichte deur te wachten, met een kitten in dr bek.
Heb nu zelfs mn nachtkastje ook even in die andere kamer gezet, zodat ze ze er alsnog onder kan leggen, maar dat vind ze ook nog geen goede oplossing.

Heeft iemand nog tips om haar er van te overtuigen dat onze slaapkamer toch echt geen goede plek is? Of moet ik het echt maar gewoon accepteren?

[ afbeelding ]
Bespaar je de moeite en geniet hier voorlopig van O+ ^O^
pi_214489991
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:35 schreef Middelpunt het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een schatjes, maar
dit is het topic van Majoraan.. stel je vraag ff hier deadly_kiss in F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragen
pi_214507484
Zo slaperig :-)

SPOILER
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 20:42:21 #67
184769 crew  Deisyy
pi_214513229
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 12:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een schatjes, maar
dit is het topic van Majoraan.. stel je vraag ff hier deadly_kiss in F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragen
jouw post is best verwarrend na onderstaande post

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

pi_214513425
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:42 schreef Deisyy het volgende:

[..]
jouw post is best verwarrend na onderstaande post
[..]

Het is niet mijn topic en ik weet niet wat @Majoraan wil. Maar in mijn post verwees ik al naar de plek waar de vraag eigenlijk hoort naar mijn idee. Al snap ik best dat je als nieuwige user niet altijd weet waar de vraag past. Wellicht was ik te subtiel en @Blues is wat duidelijker.
En wellicht vindt TS dat vragen van anderen hier ook passen. Ik vind het allemaal best :)
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 20:53:35 #69
184769 crew  Deisyy
pi_214513513
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het is niet mijn topic en ik weet niet wat @:majoraan wil. Maar in mijn post verwees ik al naar de plek waar de vraag eigenlijk hoort naar mijn idee. Al snap ik best dat je als nieuwige user niet altijd weet waar de vraag past. Wellicht was ik te subtiel en @:blues is wat duidelijker.
En wellicht vindt TS dat vragen van anderen hier ook passen. Ik vind het allemaal best :)
Blues heeft ook gelijk en mij is het ook om het even, maar ik kan me voorstellen dat beide posts nogal verwarrend zijn voor Middelpunt.
pi_214514033
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:
Twipet is de app die je moet hebben

https://play.google.com/s(...)campaignid=web_share

^O^
pi_214514102
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het is niet mijn topic en ik weet niet wat @:majoraan wil. Maar in mijn post verwees ik al naar de plek waar de vraag eigenlijk hoort naar mijn idee. Al snap ik best dat je als nieuwige user niet altijd weet waar de vraag past. Wellicht was ik te subtiel en @:blues is wat duidelijker.
Ik heb er geen probleem mee.
(als het af en toe gebeurd :+ )

[ Bericht 6% gewijzigd door Majoraan op 01-08-2024 21:28:01 ]
pi_214516530
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 11:02 schreef maily het volgende:

[..]
Ik loop een paar dagen achter met meelezen. Maar wat zijn de kittens leuk opgegroeid! O+

Majoraan, 75 euro is ook veel te weinig! Heb je echt geen kennissen of vrienden/ familie waar ze heen kunnen? Gizmo heeft dezelfde naam van ons boerderijpoesje (naam gekozen door mijn zoon toen en ze is 22 jaar geworden), als ik zelf nu geen drie oude knarren had, had ik er zo twee bij je opgehaald.
pi_214517001
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 23:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik loop een paar dagen achter met meelezen. Maar wat zijn de kittens leuk opgegroeid! O+

Majoraan, 75 euro is ook veel te weinig! Heb je echt geen kennissen of vrienden/ familie waar ze heen kunnen? Gizmo heeft dezelfde naam van ons boerderijpoesje (naam gekozen door mijn zoon toen en ze is 22 jaar geworden), als ik zelf nu geen drie oude knarren had, had ik er zo twee bij je opgehaald.
Eerlijk gezegd vind ik 75 euro ook erg weinig. Mijn hart krimpt ineen als ik op Marktplaats kittens aangeboden zie worden voor 15 euro en dat er dan 12 euro op geboden wordt. Ik denk dan dat worden verwaarloosde katten die, als ze geluk hebben, later al dan niet zwanger opgevangen worden door mensen als in dit topic.

Maar misschien vinden die oude knarren 2 kittens wel leuk. :P
Bloeien ze net als oude mensen op bij het zien van peuters. En zien hoe ze zo leuk met elkaar spelen :D Ik zou graag zien dat de kittens naar een volger van dit topic gaan, omdat ik dan weet dat ze dan een liefdevolle toekomst voor zich hebben. En het liefst per twee of drie.

Een paar dagen geleden had ik een lieve volger van dit topic die bereid was om 300km te reizen om een kitten te halen. Helaas was ik nog niet klaar en reageerde best defensief. Hoe haal je het in je hoofd om een kitten van mij te kopen _O-
Ik hoop dat hij / zij nogmaals reageert, want ik voel dat welke kitten ook uitgekozen word, goed terechtkomt
pi_214517013
Een paar uurtjes eerder complete paniek hier.
s Nachts zit Toto graag buiten en de kittens spelen ook nog graag buiten, ze hadden al snel door hoe het luikje werkt.
Ik zat achter de pc mijn real estate portfolio uit te breiden (ik speelde Sims)...
En iets vertelde me naar buiten te kijken, maar het was donker, dus ik scheen met een zaklantaarn...
Daar zag ik Gizmo (natuurlijk was zij het weer) van buiten het hek naar binnen klimmen.

Nu zit het luik op slot, sorry Toto.
pi_214517039
De kittens eten nog steeds niet. Er zijn 2 die van natvoer smullen (Gizmo en Herman) en 1 die brokjes eet (zwarte Elvis) Ik heb nog 1 blikje RH mother&babycat mousse over. Ik heb het verwarmd / blikje 10 minuten in heet water gezet, geprobeerd het van mijn vinger te laten likken, geprobeerd ze te dwingen om te proeven. Geen resultaat.
Met de Pro Plan natvoer geprobeerd dezelfde truc uit te halen, geen resultaat.

Vandaag onze wekelijkse makreel van de markt gehaald + 2 porties kibbeling.
Ik was blij dat ik een lange broek aan had want ze klommen alle 5 op schoot.
Ik gaf ze allemaal wat wit vis zonder paneer. En wat denk je? ze kunnen wel kauwen en eten, ze vochten er zelfs om.
pi_214517371
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 01:58 schreef Majoraan het volgende:
De kittens eten nog steeds niet. Er zijn 2 die van natvoer smullen (Gizmo en Herman) en 1 die brokjes eet (zwarte Elvis) Ik heb nog 1 blikje RH mother&babycat mousse over. Ik heb het verwarmd / blikje 10 minuten in heet water gezet, geprobeerd het van mijn vinger te laten likken, geprobeerd ze te dwingen om te proeven. Geen resultaat.
Met de Pro Plan natvoer geprobeerd dezelfde truc uit te halen, geen resultaat.

Vandaag onze wekelijkse makreel van de markt gehaald + 2 porties kibbeling.
Ik was blij dat ik een lange broek aan had want ze klommen alle 5 op schoot.
Ik gaf ze allemaal wat wit vis zonder paneer. En wat denk je? ze kunnen wel kauwen en eten, ze vochten er zelfs om.
Ik lees: 3 kittens eten zelf. En twee vinden de Toto nog veel te gezellig, lekker en makkelijk.
Komt echt goed! Toto gaat op een gegeven moment ook afstand nemen en ze minder laten drinken. En als ze dan trek krijgen, dan wordt dat vaste voer vanzelf aantrekkelijk.
pi_214517661
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 06:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik lees: 3 kittens eten zelf. En twee vinden de Toto nog veel te gezellig, lekker en makkelijk.
Komt echt goed! Toto gaat op een gegeven moment ook afstand nemen en ze minder laten drinken. En als ze dan trek krijgen, dan wordt dat vaste voer vanzelf aantrekkelijk.
En ik weet nu dat het niet aan hun bekkies ligt :+

Ik haal de overvloed aan bakjes om overal brokjes aan te bieden maar weg. Alleen 1 bak brokjes en water.
pi_214521725

SPOILER
pi_214522979
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 08:00 schreef Majoraan het volgende:

[..]
En ik weet nu dat het niet aan hun bekkies ligt :+

Ik haal de overvloed aan bakjes om overal brokjes aan te bieden maar weg. Alleen 1 bak brokjes en water.
Ja joh! Zolang het maar makkelijk te vinden is (en groot genoeg zodat ze niet te moeilijk hoeven te doen om aan te schuiven) is 1 platte grote bak prima. Heb je misschien een dienblad? Dat vond ik ideaal _O-
pi_214532961
Echte Felix katjes :D
Geen reclame voor het voer, hoor, maar grappig filmpje. ;)

pi_214552611
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ja joh! Zolang het maar makkelijk te vinden is (en groot genoeg zodat ze niet te moeilijk hoeven te doen om aan te schuiven) is 1 platte grote bak prima. Heb je misschien een dienblad? Dat vond ik ideaal _O-
Stop maar, het lek is boven, het zijn veganisten _O-

SPOILER
pi_214552634
Is dit het hoogtepunt of worden ze de komende weken nog wilder :+

SPOILER
  Spellchecker zondag 4 augustus 2024 @ 00:58:14 #84
197773 crew  maily
pi_214552644
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 00:56 schreef Majoraan het volgende:

SPOILER
Wat een tuig O+ _O-
pi_214552811

[ Bericht 36% gewijzigd door Majoraan op 04-08-2024 02:02:03 ]
  Moderator zondag 4 augustus 2024 @ 06:53:46 #86
184769 crew  Deisyy
pi_214553317
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 00:52 schreef Majoraan het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
SPOILER
_O-
pi_214553592
quote:

SPOILER
Mijn ervaring: ze worden groter. Dus meer kracht, meer hoogte, meer nagel, meer WILD :P _O- O+
pi_214553615
Niet schrikken trouwens als je denkt dat Toto ze opeens wil vermoorden door ze in de nek te bijten of er bovenop gaat zitten.
Dat heet ‘opvoeden op zijn kats’. Leren ze grenzen door (hard bijten is auw, te wild is niet tof, ik liet je subtiel merken dat ik dit gedrag niet prettig vind dus nu word ik DUIDELIJK etc.) Lekker laten begaan, worden het alleen maar socialere volwassen katten door.
Toto weet echt wel de grenzen tussen opvoeden en pijn doen.
  zondag 4 augustus 2024 @ 09:00:35 #89
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214553693
quote:

SPOILER
Haha in die hor, herkenbaar.
  zondag 4 augustus 2024 @ 09:02:15 #90
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214553708
quote:

SPOILER
_O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214556117
quote:

SPOILER
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 00:52 schreef Majoraan het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
SPOILER
Wat een feest daar bij je _O-
En wat word ik toch elke keer weer blij als ik 's morgens je topic lees.
pi_214556126
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 01:29 schreef Majoraan het volgende:
[ link | afbeelding ]
Kussentjes O+
  zondag 4 augustus 2024 @ 12:17:31 #93
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214556479
Zou ze snel weggeven voordat ze de tent helemaal afbreken. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_214557734
Wat een leuk topic dit!
Heb geloof ik van 1 kitten de naam gemist, Gizmo, Herman, Kiki, Elvis en. ...?
Dus wees maar lief, dat kan geen kwaad 🎶
pi_214594460
Elvis denkt tsss daar staat ze weer met haar telefoon

SPOILER
pi_214594480
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 13:28 schreef MizzezAmy het volgende:
Wat een leuk topic dit!
Puck
pi_214594531
Wat schattig
Eens kijken
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:04:44 #98
8781 crew  Frutsel
pi_214595896
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:54 schreef Majoraan het volgende:
We hebben nog geen idee of het hek werkt zoals wij in gedachten hadden. Elke ochtend toch opgelucht als ik 5 kittens tel.

Ik wil ze zelf gewoon binnen houden en niet dat ze iemand tot last zijn. Sinds mijn terrasoverkapping/serre en schuttingen is mijn persoonlijke ervaring dat tot nu toe niets werkte LOL, tot dit...

Heb al tigjaren katten en kittens en ze klimmen/springen overal in... broeken, palen, bomen, struiken, krabpalen, blote benen, schuttingen, gordijnen, horren... maar zoiets proberen ze tot nu toe 1x, dan vallen ze er af en lijken ze er vanaf te blijven. De jongste die ik nu nog heb is anderhalf maar klautert ook nog steeds maar heeft het hiermee al enkele maanden niet meer geprobeerd.

Goed topic trouwens, thanks @mascara-klodder !
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:30:01 #99
8781 crew  Frutsel
pi_214597166
@mascara-klodder

bedankt he.. :(

nu ik dit allemaal doorgelezen heb zou ik ze zo allemaal nemen..indien ik katloos was
maar ik heb al twee honden en twee katten... :')

ik hoop dat ze echt een heel leuk huisje krijgen... O+
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:35:03 #100
441859 crew  Lenny77
pi_214597262
quote:

SPOILER
Oh veeeeel wilder hoor :+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_214597408
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 15:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik wil ze zelf gewoon binnen houden en niet dat ze iemand tot last zijn. Sinds mijn terrasoverkapping/serre en schuttingen is mijn persoonlijke ervaring dat tot nu toe niets werkte LOL, tot dit...

[ afbeelding ]

Heb al tigjaren katten en kittens en ze klimmen/springen overal in... broeken, palen, bomen, struiken, krabpalen, blote benen, schuttingen, gordijnen, horren... maar zoiets proberen ze tot nu toe 1x, dan vallen ze er af en lijken ze er vanaf te blijven. De jongste die ik nu nog heb is anderhalf maar klautert ook nog steeds maar heeft het hiermee al enkele maanden niet meer geprobeerd.

Goed topic trouwens, thanks @:mascara-klodder !
Ja en wat doe je met katten die van buiten naar binnen komen en niet meer weg kunnen?
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:55:17 #102
8781 crew  Frutsel
pi_214597592
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 16:43 schreef YoopY het volgende:

[..]
Ja en wat doe je met katten die van buiten naar binnen komen en niet meer weg kunnen?
houden natuurlijk, je hebt ze eerlijk gevangen :) O-)

Maar snap je punt, maar goed, geen idee hoe vaak dat zou voorkomen want mijn ervaring bij zoiets is dat een kat die aan de andere kant van de schutting omhoog klimt niet de sprong over dat net waagt en er ook niet op gaat lopen want te instabiel.

Maar goed, foto was ter illustratie, maar in mijn geval lopen mijn katten alleen in mijn serre/terrasoverkapping. Daar zitten glazen schuifwanden in en een één zijde is het open waar ik zo'n schutting met zo'n systeem heb.
Heb nog niet gehad dat er een kat in mijn serre zat die er niet meer uit kon. Wel zitten ze soms in de rest van mijn tuin voor de glazen ramen te kijken als mijn katten daar rondlopen
pi_214597894
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 16:30 schreef Frutsel het volgende:
@:mascara-klodder

bedankt he.. :(

nu ik dit allemaal doorgelezen heb zou ik ze zo allemaal nemen..indien ik katloos was
maar ik heb al twee honden en twee katten... :')

ik hoop dat ze echt een heel leuk huisje krijgen... O+
:D

Heb ook heel erg getwijfeld hoor.
Maar laatst een tripje Keulen gedaan met sp3c en de Teckel kon toen logeren bij de overbuurman.
Met 2 katten erbij wordt het allemaal veel lastiger om zomaar even de hort op te gaan.
Dus die verantwoordelijkheid durf ik niet aan.

Maar ze zijn om op te vreten. Moeders is trouwens ook een plaatje O+
pi_214605891
Afgelopen avond even relaxed de 1500m mannen kijken.

SPOILER
pi_214605940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 15:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Goed topic trouwens, thanks @:mascara-klodder !
Dit ziet er effectief en heel netjes uit. Wij hadden om de kittens toch buiten te kunnen laten spelen een buitenhokje gemaakt met pvc buizen die (hopelijk) gaan rollen als ze eraan hangen. En zoals @Cat-astrophe al voorspelde hingen de buizen te hoog en hadden we op een late avond Gizmo (wie anders) aan de buitenkant hangen omdat ze door de opening geklommen was. Buizen hangen nu lager en so far so good,
pi_214605990
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 13:28 schreef MizzezAmy het volgende:
Wat een leuk topic dit!
Gizmo, omdat in de schemer het lichte gedeelte van boven haar ogen bij haar oren lijkt te horen en ze gigantische oren lijkt te hebben.. Verder is ze net zo'n durfal en de leider van de bende en zo haantje de voorste en inventief .

Kiki omdat mijn kleindochter dat bedacht had. Al wist ze op den duur niet meer wie van de 3 (Felixkatten, zoals iemand ze hier noemde) de echte Kiki was. Daarom noemden we die 3 vaak de Kiki's. En toen we herkenden wie Kiki was noemden we de 2 overige de andere Kiki's.

Nu herkennen we Puck (4 ogen) en Herman (witte punt aan staart) wel. Herman is onmiskenbaar een katertje.

Elvis heette eerst Beddus (op zijn grunnings uitgesproken Bertus) Mijn kleinzoon die dat bedacht en bijna iedereen noemt hem af en toe nog zo. Beddus, artiestennaam Elvis.

Wij veranderden naar Elvis toen we foto's casten naar de TV en in een close-up heel duidelijk een naar achter gekamde vetkuif zagen :D

Verder hebben alle katjes een mooie (cyperse?) tekening in hun donkere vacht zitten, die ik nog niet op foto vast heb kunnen leggen

[ Bericht 0% gewijzigd door Majoraan op 07-08-2024 02:36:32 ]
pi_214606001
Puck en Kiki klimmen vaak graag op schoot om geaaid te worden tot ze in slaap vallen.

[ Bericht 59% gewijzigd door Majoraan op 07-08-2024 02:34:25 ]
pi_214614230
Wat een dotjes O+
pi_214629257
Ik lees dit topic mee en ik word helemaal verliefd op kittens. De filmpjes en foto's maken mij helemaal vrolijk.
Helaas wil ik ze niet adopteren, want ik heb zelf 2 katten en dat is voor nu meer dan genoeg
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_214636139

SPOILER
  Spellchecker donderdag 8 augustus 2024 @ 23:50:39 #111
197773 crew  maily
pi_214636373
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 23:20 schreef Majoraan het volgende:
[ link | afbeelding ]

SPOILER
Schorriemorrie O+ _O_
pi_214636542
Majoraan, ik hoop echt dat je voor die schattige kittens een goed huisje kunt vinden, liefst aan kennissen, vrienden of familie zodat je ze nog kunt volgen later. En ook het liefst per koppel. Maar als het echt niet anders kan, zet dan maar een advertentie op Marktplaats. Niks mis daarmee, ik heb op die manier mijn oude katertje ook gekocht. ;)
pi_214668395
Hoewel lieve circusartiest Gizmo de favoriet van bijna iedereen is (en mijn man twijfelde of we haar toch moesten houden) hoop ik dat zij als eerste een fijn nieuw huis vind. Het liefst samen met sterke onbeholpen Elvis, want die twee trekken steeds meer naar elkaar toe.

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Majoraan op 11-08-2024 00:54:14 ]
pi_214668451
Dit is weer zo'n grappige foto van Toto :D

Sorry voor de troep.
Mijn excuus is dat de 2 weken logeerpartij van Senna Russel vanochtend is gestart O-)

SPOILER
pi_214668494
In ieder geval liggen ze eindelijk weer eens in de mand, waar ik ik al die mini dekentjes neerlegde om de nestgeur op te nemen.

SPOILER

[ Bericht 43% gewijzigd door Majoraan op 11-08-2024 00:39:03 ]
pi_214668694
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 00:11 schreef Majoraan het volgende:
Dit is weer zo'n grappige foto van Toto :D

Sorry voor de troep.
Mijn excuus is dat de 2 weken logeerpartij van Senna Russel vanochtend is gestart O-)

SPOILER
Closer ups

SPOILER
pi_214668836
Ik heb geen grote familie of vriendenkring, en niemand van hen is kattenliefhebber.
De kennissen die wel kattenliefhebber zijn hebben al 3+ katten.

Ik heb wel wat kennissen en buren die een advertentie op het prikbord op hun werk willen plaatsen.
Ik heb mijn best gedaan op de volgende tekst, graag (liefst opbouwende :+ ) kritiek:

Te koop: Goed verzorgde vrolijke kittens

Een liefdevol nieuw thuis gezocht voor 5 lieve vrolijke kittens.
Beschikbaar op zijn vroegst vanaf 27 Augustus, dan zijn ze 10 weken.
Het liefst per 2 of 3, omdat dat nog beter voor de kittens en hun nieuwe “baas” is.

¤ 75,- per kitten.

- Ze zijn kattenbak zindelijk
- 3x ontwormd volgens schema
- De eerste enting + paspoort verzorgen wij.

Wij wisten niets van katten tot we een zwangere aanloper onderdak boden.
We gaven haar zoveel voer als ze op kon, ontwormden en ontvlooiden haar.
2 Weken later in de nacht van 18 juni werd ze moeder van 5 prachtige kittens.
Ze is een ontzettend goede moeder en wij ondersteunden haar met wat ze nodig had.
Elke dag vers gewassen dekentjes, schone bak, goed voer en natuurlijk veel knuffels.

De kittens groeiden als kool en we bouwden een tijdelijke buiten ren en kattenluik werd geïnstalleerd. Er werd veel speelgoed aangeboden, van gekocht tot kartonnen dozen en een krabmeubel. Aanvankelijk wilden we ze, behalve in het klompenhok, niet in huis hebben. Inmiddels hebben ze al een paar weken onze hele benedenverdieping tot hun beschikking 😊.
En wat kunnen ze rennen en springen en fijn spelen. Lekker ondeugend zijn en heerlijk slapen waar ze willen.

Ze zijn nu bijna 8 weken oud en we zien al echt verschillende karaktertjes.
Ze spelen volop met elkaar in steeds verschillende samenstelling.
Toch zien we dat Elvis en Gizmo het meest naar elkaar toe trekken, met soms Kiki ook erbij.
En Herman, Puck en Kiki zijn ook vaak samen.

Elvis is het donkere katertje die relaxt zijn eigen plan trekt. Hij is veruit de sterkste.
Hij heeft ook een cyperse tekening in bepaald licht. Soms lijkt het meer een lief roodbruin beertje.

Poes Gizmo lijkt uiterlijk het meest op haar moeder en is de durfal. En het slimst.
De lichtste maar ook meest ondernemende en voorlijke van het stel. En een echt charmeurtje.

Kater Herman is ook stoer en springt soms op schoot, maar ook wat schrikkerig af en toe.
Ik weet niet of katten kunnen denken, maar vanaf het begin lag Herman vaak alles geïnteresseerd te observeren.

Hoewel ze allemaal heel lief zijn, was poes Kiki de liefste die graag op schoot kwam en dan ging likken i.p.v. bijten.
Ze vind het heerlijk om door ons geaaid te worden.

Puck heeft het allerliefste koppie. We denken dat het een katertje is. Steeds vaker klimt hij? na het
spelen uit zichzelf op schoot, om geaaid te worden. Soms tot hij in slaap valt.

Moeder mag voor altijd bij ons blijven wonen, haar lieve baby’s zijn nu bijna 8 weken oud.
De eerste enting verzorgen wij, de herhaling (13 weken) moet u zelf verzorgen.
Vanaf 10 weken oud mogen ze weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Majoraan op 12-08-2024 12:15:10 (spelling) ]
pi_214668968
Tip:

quote:
- De eerste enting + paspoort verzorgen wij.
Misschien veranderen in:

Gevaccineerd en een dierenartspaspoort.

Ben je met de moederpoes ooit bij een DA geweest? Sorry, misschien heb ik dat gemist in vorige berichten. Er lopen niet meer zoveel zwerfkatjes hier rond, misschien is zij ook ooit gechipt?

[ Bericht 20% gewijzigd door Firuze60 op 11-08-2024 03:04:01 ]
pi_214675152
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 02:56 schreef Firuze60 het volgende:
Tip:
[..]
Misschien veranderen in:

Gevaccineerd en een dierenartspaspoort.

Ben je met de moederpoes ooit bij een DA geweest? Sorry, misschien heb ik dat gemist in vorige berichten. Er lopen niet meer zoveel zwerfkatjes hier rond, misschien is zij ook ooit gechipt?
Dat klinkt beter, maar is het wel waar? De eerste vaccinatie bestaat toch uit 2 entingen, waarvan er 1 gegeven is
Edit: kan natuurlijk wel, wat onderaan zeg ik dat ze zelf de tweede enting moeten verzorgen.

Toto is niet gechipt, niet als vermist opgegeven en heeft een zwervers bandje gehad.

[ Bericht 5% gewijzigd door Majoraan op 11-08-2024 13:31:50 (Aanvulling) ]
pi_214676502
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 13:25 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Dat klinkt beter, maar is het wel waar? De eerste vaccinatie bestaat toch uit 2 entingen, waarvan er 1 gegeven is
Edit: kan natuurlijk wel, wat onderaan zeg ik dat ze zelf de tweede enting moeten verzorgen.

Toto is niet gechipt, niet als vermist opgegeven en heeft een zwervers bandje gehad.

Ik zou jouw tekst aanhouden. Eerste enting plus paspoort.

Verder is het een liefdevol, maar wel lang verhaal. Dat wordt zelden helemaal gelezen en er is zelden plek voor.
In supermarkten mag je vaak maar een klein briefje ophangen. Beperk het dan tot aantal kittens plus prijs plus verhuisdagen, dat ze per twee gaan plus enting/paspoort/ontvlooid verhaal. En je contactgegevens natuurlijk.
Fotootje van de boefjes erbij helpt! En als er ruimte is zeker de karakterschetsen erbij, heb je prima omschreven.

Je zou @senesta of @Guppy kunnen vragen of je ze hier in het herplaatsers topic mag zetten.
En had je nog bij het asiel geïnformeerd? Zij hebben veel bekendheid en kunnen ze wellicht via hun social media delen.
pi_214688556
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 14:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik zou jouw tekst aanhouden. Eerste enting plus paspoort.

Verder is het een liefdevol, maar wel lang verhaal. Dat wordt zelden helemaal gelezen en er is zelden plek voor.
In supermarkten mag je vaak maar een klein briefje ophangen. Beperk het dan tot aantal kittens plus prijs plus verhuisdagen, dat ze per twee gaan plus enting/paspoort/ontvlooid verhaal. En je contactgegevens natuurlijk.
Fotootje van de boefjes erbij helpt! En als er ruimte is zeker de karakterschetsen erbij, heb je prima omschreven.
Mijn lieve schatjes komen niet in de supermarkt te hangen :{w :+
Zonder gekheid, ik dacht in de eerste alinea schrijf ik de belangrijke info en wie wel verder wil lezen, kan dat doen.
De bedoeling is op een paar werkplekken neerleggen / hangen. Of Marktplaats met veel foto's.

De info is ook om duidelijk te maken dat ze goed verzorgd zijn en dat het niet zomaar het zoveelste (redt jezelf maar) nestje is omdat de poes niet geholpen word

quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 14:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je zou @:senesta of @:guppy kunnen vragen of je ze hier in het herplaatsers topic mag zetten.
En had je nog bij het asiel geïnformeerd? Zij hebben veel bekendheid en kunnen ze wellicht via hun social media delen.
Ik heb niet bij een asiel geïnformeerd, die willen waarschijnlijk liever hun eigen overschot aan poezen kwijt.
Eigenlijk zijn het wel een soort van asiel kittens. Daar waren moeder en kittens beland als ik dit niet gedaan had.

Wat een goed idee om te vragen over het her plaatsers topic. Dat is de fijnste plek op een forum van dierenliefhebbers.
Ik dacht dat dat niet zou mogen, maar vragen kan altijd.
  maandag 12 augustus 2024 @ 09:34:16 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214688632
Op marktplaats hangen tegenwoordig ook veel gekken rond :/
pi_214688678
Omdat Toto een zwerver was en jij het asiel veel kosten hebt bespaard door haar in huis te nemen vind ik het echt geen gekke vraag om daar te stellen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Bij het asiel waar ik vrijwilliger was was er een ruim aanbod van kittens, maar zeker de laatste jaren kon ik alles vanuit mijn huis laten adopteren zodra ze oud genoeg waren. Misschien valt het overschot bij jullie ook mee.
  Moderator maandag 12 augustus 2024 @ 11:20:51 #124
8781 crew  Frutsel
pi_214689545
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 01:40 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb geen grote familie of vriendenkring, en niemand van hen is kattenliefhebber.
De kennissen die wel kattenliefhebber zijn hebben al 3+ katten.

Ik heb wel wat kennissen en buren die een advertentie op het prikbord op hun werk willen plaatsen.
Ik heb mijn best gedaan op de volgende tekst, graag (liefst opbouwende :+ ) kritiek:

In welke regio zijn ze eigenlijk op te halen voor de mensen die interesse hebben?

Hopelijk komen er wat leuke mensen die een paar broertjes/zusjes samen nemen O+
pi_214689913
Wij wonen in Groningen
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:10:16 #126
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214689942
Verhuisdieren.nl is ook een goede site.
pi_214693888
Snap dat je die kittens niet op een prikbord in de supermarkt plakt. Misschien kan er wel een advertentie op een site van een regio-krant. Maar Marktplaats is toch wel het meest succesvol, vermoed ik. En veel foto's zetten :Y
  Moderator maandag 12 augustus 2024 @ 19:06:41 #128
382129 crew  Donna
pi_214693919
Of gewoon via FOK! ??
pi_214693937
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 19:06 schreef Donna het volgende:
Of gewoon via FOK! ??
Ja, ook. Maar dit topic zou al genoeg moeten zijn dan. ;)
pi_214694695
Help, mama is high :P

SPOILER
pi_214694728
Gender reveal Herman *)

pi_214694802
Toto is echt een enorm mooi poesje en heeft zeker een raskatten achtergrond naar mijn idee. Die felgroene ogen en de tekening van haar vacht. Ook haar slanke bouw.
pi_214694880
Wat doen ze het toch lekker bij jullie O+
  maandag 12 augustus 2024 @ 21:03:39 #134
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214695372
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 20:23 schreef Firuze60 het volgende:
Toto is echt een enorm mooi poesje en heeft zeker een raskatten achtergrond naar mijn idee. Die felgroene ogen en de tekening van haar vacht. Ook haar slanke bouw.
Cornish Rex denk ik :Y Mijn katertje zag er zeer vergelijkbaar uit. Zijn vader was een Cornish Rex, zijn moeder een calico.
|| justdiggit.org ||
pi_214695383
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Cornish Rex denk ik :Y Mijn katertje zag er zeer vergelijkbaar uit. Zijn vader was een Cornish Rex, zijn moeder een calico.
Precies ja! Daar dacht ik ook al aan.

En Majoraan, als je het niet vertrouwd waar alle kittens terecht komen dan zou ik ze tweemaal inenten en de katertjes alvast castreren.

https://www.purina.nl/op-(...)enrassen/cornish-rex

Maar ze mist de krullende vacht, de bouw is wel zo, ojee, krijg zometeen heel veel over mij heen, want heb zelf raskatjes (iets not-done). En ja, ik houd van alle katten, HTK of wat ook, maar geniet ook van een mooi katje met een prachtig karaktertje. Heb nu twee oude siamezen en een oosters (verwant aan siamees) poesje, ze zijn mij enorm dierbaar. Ook omdat ze zo mooi zijn, hun uiterlijk speelt zeker mee. Zag vroeger een fotootje van een American Siamese, die heb ik nu in huis en ze is leuk, prachtig karakter en het uiterlijk en gedrag als een kitten. Inmiddels 11 jaar oud.

https://www.britannica.com/animal/Siamese-breed-of-cat

[ Bericht 11% gewijzigd door Firuze60 op 12-08-2024 21:40:40 ]
  maandag 12 augustus 2024 @ 21:39:57 #136
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214695862
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Maar ze mist de krullende vacht, de bouw is wel zo, ojee, krijg zometeen heel veel over mij heen, want heb zelf raskatjes (iets not-done). En ja, ik houd van alle katten, HTK of wat ook, maar geniet ook van een mooi katje met een prachtig karaktertje. Heb nu twee oude siamezen en een oosters (verwant aan siamees) poesje, ze zijn mij enorm dierbaar. Ook omdat ze zo mooi zijn, hun uiterlijk speelt zeker mee. Zag vroeger een fotootje van een American Siamese, die heb ik nu in huis en ze is leuk, prachtig karakter en het uiterlijk en gedrag als een kitten. Inmiddels 11 jaar oud.

De gladde vacht kan natuurlijk van de andere ouder zijn ;)
|| justdiggit.org ||
pi_214695904
quote:

[..]

quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
De gladde vacht kan natuurlijk van de andere ouder zijn ;)
Zou ook zomaar kunnen. :)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 12 augustus 2024 @ 23:45:38 #138
485843 crew  Jippie
pi_214697060
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 20:16 schreef Majoraan het volgende:
Help, mama is high :P

SPOILER
Hi Marjoraan, als je het leuk vindt kan ik uit je Posts hier een Special maken voor op de FP. Beetje feelgood nieuws is altijd leuk. Het wordt dan geen advertentie maar meer het verhaal hoe Toto zwanger bij je aan kwam lopen en hoe je nu een huis vol poezebeesten hebt. Ik kan wel doorverwijzen naar dit topic voor meer foto's en eventueel geïnteresseerden.

Cat-astrophe heeft deze suggestie gedaan, en ik vind het wel een sympathiek voorstel. Dus laat maar weten of je dat wil.
pi_214698814
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2024 23:45 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hi Marjoraan, als je het leuk vindt kan ik uit je Posts hier een Special maken voor op de FP. Beetje feelgood nieuws is altijd leuk. Het wordt dan geen advertentie maar meer het verhaal hoe Toto zwanger bij je aan kwam lopen en hoe je nu een huis vol poezebeesten hebt. Ik kan wel doorverwijzen naar dit topic voor meer foto's en eventueel geïnteresseerden.

Cat-astrophe heeft deze suggestie gedaan, en ik vind het wel een sympathiek voorstel. Dus laat maar weten of je dat wil.
Wat een leuk idee, sowieso.
pi_214699533

SPOILER
pi_214699602
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2024 23:45 schreef Jippie het volgende:

[..]

Kom nooit op de FP, maar doe je dan ook een linkje hier?
pi_214715969
quote:

[..]

En Majoraan, als je het niet vertrouwd waar alle kittens terecht komen dan zou ik ze tweemaal inenten en de katertjes alvast castreren.

Mijn halve Siamees gedraagt zich ook nog steeds als een kitten en die is bijna 3 jaar oud _O-
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_214715994
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 10:28 schreef Majoraan het volgende:
[ link | afbeelding ]

SPOILER
Doetjes O+
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_214718502
Yes! Nieuwe plaatjes! Wat zijn ze toch leuk!
pi_214727159
SPOILER
  Spellchecker donderdag 15 augustus 2024 @ 23:47:19 #146
197773 crew  maily
pi_214727173
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 23:44 schreef Majoraan het volgende:
SPOILER
O+
hoe reageerde de hond op de katten?
pi_214727191
Die laatste foto in de spoiler O+

Toto O+
pi_214727284
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 23:47 schreef maily het volgende:

[..]
O+
hoe reageerde de hond op de katten?
De hond reageerde heel rustig en lief. Wel nieuwsgierig van een afstandje, ze zou er dolgraag heen willen om te snuffelen, maar is ook wat bang voor Kiki die aldoor tegen haar blaast.

Toto reageert na 6 dagen al een stuk minder vijandig. Ik was vanavond boos op Kiki dat ze zo gemeen (aanvallen) deed.
En toto bleef rustig "slapen" op de stoel.
pi_214727322
Eergisteren blafte Senna ineens en sprintte achter een kat aan die in de achtertuin kwam, om hem te verjagen.
(daar krijgt ze al 12 jaar een snoepje voor, en haan haar postuur te zien heeft ze al vele verjaagd :+ )

Toto schrok er niet van, ik meende zelfs een soort van goedkeurende blik te zien..
pi_214727392
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 23:51 schreef mascara-klodder het volgende:
Die laatste foto in de spoiler O+

Toto O+
Toto zat op oma's wagen
Tussen kool en biet.
Alles is te koop zei Oma,
Maar mijn Toto krijg je niet!

*;

pi_214727446
Wat een supermoeder, ze vreten haar bijkans op

Gisteren alle kittens gewogen:

De meisjes Gizmo en Kiki wegen beide 920 gram.
Puck 1060, Elvis 1150 en Herman 1260 gram.
pi_214727508
Dat kussen waar Toto op ligt is van Senna. En ver daarvoor was het van onze 2 lang overleden Jack Russels.
Een kussen met memory foam voor oude botten. Ik gok dat ie minstens 12 jaar oud is, ooit bij Zoo gekocht..
De hoes was oorspronkelijk grijs, maar lijkt nu paars / roze door het vele wassen. Het is nu een echt memorie kussen.
pi_214750523
Ik moet binnenkort verhuizen, snik :'(

pi_214750534
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 23:08 schreef Majoraan het volgende:
Ik moet binnenkort verhuizen, snik :'(

[ link | afbeelding ]
Ojee, er is een koper?
pi_214750569
Eind komende week moet mijn man van Groningen naar Venray rijden.

Ik dacht ik post even de route kaart, voor het geval een lieve Fokker aan die route woont, die dacht wat zou ik toch graag 2 (nog net geen 10 weken) van die lieverds een fijn thuis willen bieden, maar Groningen is helaas te ver.....

pi_214750572
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 23:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ojee, er is een koper?
Nee, gelukkig niet _O- _O- :o :P :+

Maar het zou zo langzamerhand wel moeten :'(
pi_214750599
Ja maar, Majoraan, ze allemaal houden is toch ook geen optie? Nu zijn ze nog aantrekkelijk voor kopers (niet leuk, maar gewoon realistisch) als jong kitten, over een paar maanden lastiger.
pi_214750618
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 23:24 schreef Firuze60 het volgende:
Ja maar, Majoraan, ze allemaal houden is toch ook geen optie? Nu zijn ze nog aantrekkelijk voor kopers (niet leuk, maar gewoon realistisch) als jong kitten, over een paar maanden lastiger.
Ik weet het, maar het blijft wel moeilijk
Het zijn ook een beetje mìjn baby's geworden
pi_214750638
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 23:27 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Ik weet het, maar het blijft wel moeilijk
Het zijn ook een beetje mìjn baby's geworden
Dat kan ik mij zo goed voorstellen.
pi_214750730
Gisteravond klommen er 4 op schoot om geaaid te worden. O+

Spellchecker maandag 19 augustus 2024 @ 00:07:51 #161
197773 crew  maily
pi_214750753
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 23:58 schreef Majoraan het volgende:
Gisteravond klommen er 4 op schoot om geaaid te worden. O+

[ link | afbeelding ]
Die voelen de bui al hangen .... :{ O+
pi_214750756
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 00:07 schreef maily het volgende:

[..]
Die voelen de bui al hangen .... :{ O+
Oh neeeee
_O-

(very helpfull :+ )
pi_214750761
Ooit ging ik naar een nest puppy’s (honden) kijken en met de bedoeling om er eentje uit te kiezen (we hadden een oude hond die wel wat gezelschap mocht). Bij het kijken naar dat vrolijke hondennest wilde ik er twee, waarom maar eentje. Broer en zusje werden keurig gecorrigeerd en bijna beter dan ons opgevoed door onze hond. Nooit gedacht aan anticonceptie, domme baasjes als we waren, en binnen een jaar was het teefje zwanger van haar broer. OMG! Enfin, vier (inteelt) puppy’s geboren. Ze kregen automatisch een stamboom (beetje raar, maar goed) omdat hun ouders allebei er eentje hadden. Een puppy was blind geboren, die hebben we via een hulpsite weggeschonken aan hele lieve mensen, die dol waren op dat ras. Helaas was dat hondje niet alleen blind, maar had ook een waterhoofd, is zes maanden oud geworden. Een andere puppy kregen wij terug, want die beet zogenaamd de kinderen, teruggekocht en aan de eigenaars van de vroeg overleden pup gegeven, die waren dolblij. Lang verhaal, wel, sorry, maar begrijp heel goed wat het met je doet om een nestje (honden of katten) groot te brengen en te zorgen dat ze een goed huis krijgen.
pi_214750781
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 00:09 schreef Firuze60 het volgende:
Ooit ging ik naar een nest puppy’s (honden) kijken en met de bedoeling om er eentje uit te kiezen (we hadden een oude hond die wel wat gezelschap mocht). Bij het kijken naar dat vrolijke hondennest wilde ik er twee, waarom maar eentje. Broer en zusje werden keurig gecorrigeerd en bijna beter dan ons opgevoed door onze hond. Nooit gedacht aan anticonceptie, domme baasjes als we waren, en binnen een jaar was het teefje zwanger van haar broer. OMG! Enfin, vier (inteelt) puppy’s geboren. Ze kregen automatisch een stamboom (beetje raar, maar goed) omdat hun ouders allebei er eentje hadden. Een puppy was blind geboren, die hebben we via een hulpsite weggeschonken aan hele lieve mensen, die dol waren op dat ras. Helaas was dat hondje niet alleen blind, maar had ook een waterhoofd, is zes maanden oud geworden. Een andere puppy kregen wij terug, want die beet zogenaamd de kinderen, teruggekocht en aan de eigenaars van de vroeg overleden pup gegeven, die waren dolblij. Lang verhaal, wel, sorry, maar begrijp heel goed wat het met je doet om een nestje (honden of katten) groot te brengen en te zorgen dat ze een goed huis krijgen.
:* Het enige wat je zo graag wil is dat de kleintjes een gouden mandje krijgen, qua liefde O+
pi_214750855
Ik heb elke zoveel dagen een nieuwe favoriet. Al zijn het steeds vaker donkere Elvis en filosoof Herman.
Verder heeft bijna iedereen Gizmo als favoriet. Mijn man dacht er eerst over om Gizmo te houden of haar prijs te verdubbelen. Hij heeft afgezien van het plan om ze allemaal onder handen te nemen met de tondeuze omdat er naakte kittens te koop stonden voor 1200 euro :9~
pi_214750884
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:29 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Toto zat op oma's wagen
Tussen kool en biet.
Alles is te koop zei Oma,
Maar mijn Toto krijg je niet!

*;

[ link | afbeelding ]
Poesie album O+ O+
pi_214751235
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 00:31 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb elke zoveel dagen een nieuwe favoriet. Al zijn het steeds vaker donkere Elvis en filosoof Herman.
Verder heeft bijna iedereen Gizmo als favoriet. Mijn man dacht er eerst over om Gizmo te houden of haar prijs te verdubbelen. Hij heeft afgezien van het plan om ze allemaal onder handen te nemen met de tondeuze omdat er naakte kittens te koop stonden voor 1200 euro :9~
🤣 zou wat zijn, ze als naaktkatten verkopen, deze schatjes.

Maar je zou er natuurlijk wel eentje kunnen houden toch.

Voor hier komt het een (half) jaar te vroeg. We hebben de kinderen beloofd dat er een kitten komt, maar wel pas als we gesetteld zijn in ons nieuwe huis. Ik zie het niet zitten nu al. Om twee redenen, dat de kitten dan hier went om buiten te gaan en daarna weer moet wennen aan z’n nieuwe thuis (wat niet heel ver weg is, maar daarom juist moeilijk denk ik) en dat het voor ons een drukke periode is met spullen inpakken, klussen, verhuizen (en misschien een tijdelijk adresje tussendoor of wonen in de ‘rommel’ omdat de verbouwing nog niet klaar is.

Ik heb het namelijk zeker eens overwogen. (Maar ik zie nu ook Groningen, dat ik ook wel echt te ver.

Verder volg ik de avonturen van deze kleintjes hier lekker mee en heb ik daardoor al wat voorpret!
pi_214752563
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 23:19 schreef Majoraan het volgende:

Ik dacht ik post even de route kaart, voor het geval een lieve Fokker aan die route woont, die dacht wat zou ik toch graag 2 (nog net geen 10 weken) van die lieverds een fijn thuis willen bieden, maar Groningen is helaas te ver.....

[ link | afbeelding ]
@Kaatje1 woont langs de route :o ;)
pi_214753119
quote:

[ link | afbeelding ]
Lol, groot deel van die route heb ik dit weekend gereden.
Ik heb je topic gecrosspost naar de CUL SC.

Ander idee: lokale dierenartsen (of die van je dochter) willen ook weleens advertenties ophangen.
pi_214753398
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 11:43 schreef Blues het volgende:

[..]
@:Kaatje1 woont langs de route :o ;)
Whaha, dat wil ik de bejaarde dame hier in huis niet aandoen. Die juist zo tierig geworden na het overlijden van Nika.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 14:49:25 #171
441859 crew  Lenny77
pi_214753673
Alles castreren en lekker allemaal houden *O*

Van katten heb je geen leed :)
pi_214753684
Okay, ik had dit topic niet moeten lezen want ik vind Elvis echt tof O+ Maar ik ga dat mn bejaarde dames niet aan doen ;(
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:57:31 #173
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214753713
In mijn tienerjaren hebben we ook een vrouwtje en mannetje gehad, beide wit. Het vrouwtje kreeg een nestje, vader was er toen nog. Vader overleed een paar weken later door een aanrijding met een auto ;(. We hebben toen moeder een van haar 4 kittens laten houden. Die zijn nog jarenlang heel gelukkig geweest samen.

Kittens kunnen als duo ook veel steun aan elkaar hebben, dat zie ik nu aan het broertjesduo wat ik heb. Beide zijn wel met 8 maanden gecastreerd.
pi_214754269
En bedankt @Blues Ik kende dit topic niet maar ben er nu helemaal weg van. Vooral van Gizmo maar ben daar geloof ik niet de enige in.
Maar goed, hier een oudere dame die ik een kitten niet wil aandoen. En ik heb tegen mezelf gezegd dat er weer een oudere kat komt na Elin. Maar ja, morgen ga ik even op bezoek bij een kitten van ca 20 weken waarvan de baasje met vakantie zijn, misschien ben ik zo overstag.
  Spellchecker maandag 19 augustus 2024 @ 16:27:20 #175
197773 crew  maily
pi_214754342
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:18 schreef Kaatje1 het volgende:
En bedankt @:blues Ik kende dit topic niet maar ben er nu helemaal weg van. Vooral van Gizmo maar ben daar geloof ik niet de enige in.
Maar goed, hier een oudere dame die ik een kitten niet wil aandoen. En ik heb tegen mezelf gezegd dat er weer een oudere kat komt na Elin. Maar ja, morgen ga ik even op bezoek bij een kitten van ca 20 weken waarvan de baasje met vakantie zijn, misschien ben ik zo overstag.
_O- _O_
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 17:26:36 #176
441859 crew  Lenny77
pi_214754781
Ik zou er zo wel twee willen maar ben te bang dat ze al wat te oud zijn en mijn loslopende konijnen gaan afslachten :X
  Spellchecker maandag 19 augustus 2024 @ 17:27:45 #177
197773 crew  maily
pi_214754786
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:26 schreef Lenny77 het volgende:
Ik zou er zo wel twee willen maar ben te bang dat ze al wat te oud zijn en mijn loslopende konijnen gaan afslachten :X
Bang dat ze al te oud zijn?
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 17:35:54 #178
441859 crew  Lenny77
pi_214754840
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:27 schreef maily het volgende:

[..]
Bang dat ze al te oud zijn?
Mja, dat zeggen 'ze' toch..
Max 8 weken.
Maar ben het eens dat dat ook te jong is om te verhuizen voor die kleintjes
pi_214754921
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mja, dat zeggen 'ze' toch..
Max 8 weken.
Maar ben het eens dat dat ook te jong is om te verhuizen voor die kleintjes
De kittens te oud? Waarvoor?

Ben je misschien in de war met hondenpups? Die schijnen met een week of zes al te kunnen verhuizen voor een goede inprinting. Kittens leren ook daarna nog veel van moeder en met 8 weken verhuizen is wel mogelijk, maar best jong.

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:51 schreef Puala het volgende:
Okay, ik had dit topic niet moeten lezen want ik vind Elvis echt tof O+ Maar ik ga dat mn bejaarde dames niet aan doen ;(
Nu voel ik me oud… het voelt alsof jouw dame een jaar of drie geleden vanuit mij verhuisde.
Beetje confronterend, dit :P
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 18:08:49 #180
441859 crew  Lenny77
pi_214755155
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
De kittens te oud? Waarvoor?

Ben je misschien in de war met hondenpups? Die schijnen met een week of zes al te kunnen verhuizen voor een goede inprinting. Kittens leren ook daarna nog veel van moeder en met 8 weken verhuizen is wel mogelijk, maar best jong.
[..]
Nu voel ik me oud… het voelt alsof jouw dame een jaar of drie geleden vanuit mij verhuisde.
Beetje confronterend, dit :P
Het zou qua omgang met de konijnen een verschil maken.
Maar nogmaals, ik weet niet of dat klopt, ik heb het ergens gelezen.
Ik wil gewoon niet dat mijn bunns snackjes worden :D
  Spellchecker maandag 19 augustus 2024 @ 18:09:39 #181
197773 crew  maily
pi_214755166
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Logisch :Y
pi_214755873
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dan denk ik dat de kittens vanaf hun geboorte met konijnen zouden moeten opgroeien zodat ze hen niet als prooi zien. Daar is het nu wsch te laat voor want Toto voedt hen op als Eckte jagers op alles wat klein is en beweegt.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 22:36:12 #183
441859 crew  Lenny77
pi_214757699
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dan denk ik dat de kittens vanaf hun geboorte met konijnen zouden moeten opgroeien zodat ze hen niet als prooi zien. Daar is het nu wsch te laat voor want Toto voedt hen op als Eckte jagers op alles wat klein is en beweegt.
Mja het is dat he
  Spellchecker maandag 19 augustus 2024 @ 22:39:11 #184
197773 crew  maily
pi_214757728
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 22:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mja het is dat he
Nou je ziet het; zelf maar een zwerfmamapoes adopteren :Y
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 22:44:43 #185
441859 crew  Lenny77
pi_214757768
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 22:39 schreef maily het volgende:

[..]
Nou je ziet het; zelf maar een zwerfmamapoes adopteren :Y
pi_214758565
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:51 schreef Puala het volgende:
Goede keus, ik denk dat laid-back Elvis het best zou passen,
Moeten ze hem wel leren natvoer te eten, want vooralsnog eet hij alleen veel brokjes en melk van mama.

pi_214758591
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 22:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik heb binnenkort wat benodigdheden te koop.
2 kleine kattenbakken, 2 supergrote zachte kussendekens (roze/wit met sterren en grijs/wit met sterren) en een wasmachine lekbak bekleed met geruit wollen babydeken, (mijn beste idee ooit voor de kittens)
Grote en kleine incontinentie matjes, 8 superzachte dekentjes 40x60, 2 grijs met pootjes grote dekens, speeltunnels en een mini krabpaal en wat speelgoed, En een ongebruikte spuitbus vlooienspray en 4 meter ongebruikt gaas dat over is. En wat ik vergeten ben te melden _O- _O-
  Spellchecker dinsdag 20 augustus 2024 @ 01:23:36 #188
197773 crew  maily
pi_214758594
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Goede keus, ik denk dat laid-back Elvis het best zou passen,
Moeten ze hem wel leren natvoer te eten, want vooralsnog eet hij alleen veel brokjes en melk van mama.

[ link | afbeelding ]
Wat een prachtige streepjesbroek heeft hij aan O+
pi_214758606
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Toto leert ze veel, behalve jagen. (of het moet al een Jack Russel zijn :+ )
Paar weken geleden hoorde ik een ekster schreeuwen die gewoon brutaal op het hek zat, Toto gunde hem geen blik waardig. Terwijl ik in paniek naar buiten rende, in mijn gedachten een roofekster die kittens verslind... het ging de ekster om de lekkere brokjes die buiten stonden. Maar Toto deed niks.
pi_214758608
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 01:23 schreef maily het volgende:

[..]
Hij wordt steeds mooier, eigenlijk is hij stiekem mijn favoriet. Samen met filosoof Herman.
pi_214758630
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 01:23 schreef maily het volgende:

[..]
Kiki krijgt ook steeds meer een mooiere vacht
pi_214758632
Gizmo en Puck zijn apart van elkaar verkocht.

Toen waren er nog 3
pi_214758649
Ik zie op tv steeds reclame van de dierenbescherming: deze kitten werd dankzij jullie donaties geen zwerfkat.
Dankzij mij werden deze 5 kittens geen zwerfkat, maar ik moest het helemaal alleen doen.
Het heeft me zoveel zorgen en geld gekost , eigenlijk ben ik een superdonateur tegen wil en dank,
Omdat je zo`n medelijden hebt met dier in nood, Ik voelde me best in de steek gelaten door dierenambulance.
Oh, jij wil Toto houden, dan ben je ook eigenaar van wat in haar buik zit. Toedeledokie.

Met jullie hulp en meeleven lukte het om de kittens groot te brengen.
En ik had natuurlijk geluk met moeder Toto en gezonde kittens.

Toch had ik dit fantastische avontuur niet willen missen, het voelt onbetaalbaar.
Het wordt huilen bij elke kitten die afgehaald wordt en ik voel me best verdrietig dat dit topic zijn einde nadert.

Ik wil jullie allemaal alvast van harte bedanken :* :* :* :* :*
pi_214758921
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 02:33 schreef Majoraan het volgende:
Ik zie op tv steeds reclame van de dierenbescherming: deze kitten werd dankzij jullie donaties geen zwerfkat.
Dankzij mij werden deze 5 kittens geen zwerfkat, maar ik moest het helemaal alleen doen.
Het heeft me zoveel zorgen en geld gekost , eigenlijk ben ik een superdonateur tegen wil en dank,
Omdat je zo`n medelijden hebt met dier in nood, Ik voelde me best in de steek gelaten door dierenambulance.
Oh, jij wil Toto houden, dan ben je ook eigenaar van wat in haar buik zit. Toedeledokie.

Toch had ik dit fantastische avontuur niet willen missen, het voelt onbetaalbaar.
Het wordt huilen bij elke kitten die afgehaald wordt en ik voel me best verdrietig dat dit topic zijn einde nadert.

Jouw reis met Toto en haar baby's is mooi en inspirerende verhaal.
Ik vind het leuk om te volgen. Elke dag kwam ik naar dit topic checken met jouw verhalen, foto's en video's.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:18:14 #195
184769 crew  Deisyy
pi_214758996
quote:

ik wil jou eigenlijk bedanken, want dit is voor mij wel het feelgood-topic van het jaar en ik heb er van genoten.
zo mooi om te lezen en zien hoe jij zo liefdevol voor mama en de kleintjes zorgt, je doet het echt geweldig O+
  Spellchecker dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:51:50 #196
197773 crew  maily
pi_214759824
quote:

Dit is idd. zo'n heerlijk feelgood-topic. O+

9 van de 10 mensen bellen de dierenbescherming en zijn er dan vanaf.

Jullie niet. Jullie zijn ervoor gegaan. Helemaal.

Respect!!!
pi_214759882
Wat de users boven mij zeggen!

Toewijding, feelgood topic, forever home voor Toto en inmiddels al twee huisjes voor de kittens gevonden *O*
Zijn het bekenden van je zodat je nog wat op de hoogte kunt blijven (en evt dit topic updaten O-) )
  Spellchecker dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:25:37 #198
197773 crew  maily
pi_214760481
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

Toewijding, feelgood topic, forever home voor Toto en inmiddels al twee huisjes voor de kittens gevonden *O*
Zijn het bekenden van je zodat je nog wat op de hoogte kunt blijven (en evt dit topic updaten O-) )
Nazorg :Y ^O^
pi_214763252
quote:

[ link | afbeelding ]
Ik laat dit topic maar niet aan mijn vriend zien :X (die wil al héél lang graag een kitten).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214763895
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik laat dit topic maar niet aan mijn vriend zien O+ (die wil al héél lang graag een kitten).
You’re welcome O-)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_214764781
quote:

[..]
Ik laat dit topic maar niet aan mijn vriend zien :X (die wil al héél lang graag een kitten).
Jij niet dan? 😉
pi_214764985
quote:

[..]
Wat is het nummer van je vriend? :+ :+
pi_214765031
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

Geen bekenden, maar via Marktplaats.
Puck wordt zondag gehaald door een leuk jong stel, waar ik een heel goed gevoel bij had.

Verder werd er veel gevraagd naar Gizmo. Zelfs iemand uit Antwerpen.
Diegene waar ik mee in gesprek was die Gizmo wilde, reageert niet meer, dus ik ben weer vrij met Gizmo.

Ik weet niet of toeval bestaat, maar vanavond mailde iemand voor Elvis. Met een lief verhaal over eigen overleden kat. En als er een poes was waar Elvis aan gehecht was wilden ze er misschien wel 2. Morgen of overmorgen komen ze kijken voor Elvis en Gizmo en ik had al zo gehoopt dat die samen zouden blijven.

Dan blijven Kiki en Herman nog over.
pi_214765183

SPOILER
pi_214765615
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Jij niet dan? 😉
Nou, we hebben Puss al. En Puss wordt binnenkort 10. Vriend denkt dat het leuk zou zijn een speelkameraatje/gezelschap te hebben voor hem. Maar de katten in mijn jeugd waren continu aan het vechten en de één probeerde de ander uit huis te jagen. Dus ik sta er wat anders in. We hebben jaren geleden een logeerkatje gehad en het waren toen net 2 broertjes. Samen slapen, samen door het huis rennen. Dus dat wil vriend graag weer voor Puss. En ik ben veel te bang dat het haat en nijd wordt :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214765754
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 07:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou, we hebben Puss al. En Puss wordt binnenkort 10. Vriend denkt dat het leuk zou zijn een speelkameraatje/gezelschap te hebben voor hem. Maar de katten in mijn jeugd waren continu aan het vechten en de één probeerde de ander uit huis te jagen. Dus ik sta er wat anders in. We hebben jaren geleden een logeerkatje gehad en het waren toen net 2 broertjes. Samen slapen, samen door het huis rennen. Dus dat wil vriend graag weer voor Puss. En ik ben veel te bang dat het haat en nijd wordt :{
Dat kan ik me voorstellen van jou. Het lijkt best leuk maar puss is al zo lang alleen en dan zo’n kleine stuiterbal erbij, kan goed uitpakken maar ook heel goed niet. Maar van vriend kan ik t m ook voorstellen vanuit het verleden maar toen was puss ook nog jonger
pi_214767006
Elvis en Gizmo zijn samen verkocht O+
Op verzoek blijven ze nog paar weekjes bij mama tot ze 12 weken zijn.

Puck wordt zondag gehaald.

Alleen Herman
En Kiki
moeten nog een fijn nieuw thuis vinden

Vanmiddag naar de dierenarts voor de entingen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:41:23 #208
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214767051
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:34 schreef Majoraan het volgende:
Elvis en Gizmo zijn samen verkocht O+ [ link | afbeelding ]
Wat een goede nieuwe eigenaren O+ wat zullen ze het fijn hebben samen.
pi_214767473
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:34 schreef Majoraan het volgende:
Elvis en Gizmo zijn samen verkocht O+ [ link | afbeelding ]

Puck wordt zondag gehaald.[ link | afbeelding ]

Alleen Herman [ link | afbeelding ]
En Kiki [ link | afbeelding ]
moeten nog een fijn nieuw thuis vinden

Vanmiddag naar de dierenarts voor de entingen.
Fijn! O+
En een beetje gespreid verhuizen is prettig.

Kunnen jouw man en jij wennen aan het afscheid nemen. En Toto haar tetten kunnen de produktie geleidelijk verminderen. Niet schrikken als ze opeens een plofpakket heeft! Trekt vanzelf weg.
Natuurlijk wel een oogje houden op pijn, warmte, rood want dat zou op een verstopping en ontsteking kunnen duiden. Heb ik bij moeders nooit meegemaakt trouwens, maar die verhuisden vaak ook met de ploffers.
pi_214771539
Vanmiddag zijn de kittens geënt en gezondheid check, allemaal gezond. 8-)
In hun paspoort staan ze vermeld als Europese korthaar.
pi_214771586
Tuurlijk zijn ze gezond, na jullie goede zorgen *O*
Was Toto mee en is die ook goedgekeurd?

Mocht je het niet weten: Europese korthaar is de aanduiding van alle huis-tuin-en-keukenkatten. Geen stamboom van te krijgen :P

Heb je ze ook laten chippen of vraag je de baasjes om dat te doen?
pi_214772255
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 21:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tuurlijk zijn ze gezond, na jullie goede zorgen *O*
Was Toto mee en is die ook goedgekeurd?

Mocht je het niet weten: Europese korthaar is de aanduiding van alle huis-tuin-en-keukenkatten. Geen stamboom van te krijgen :P

Heb je ze ook laten chippen of vraag je de baasjes om dat te doen?
Toto was mee, ze was panisch om in het reismandje geduwd te worden. Ik had er een kleedje ingedaan met anti stress spray.
Bij nader inzien mocht Toto toch niet gevaccineerd worden i.v.m. de kleintjes die nog melk drinken.
Toto wel laten chippen, dan was de stress niet voor niets. Toto had een hartruis.
pi_214772324

Toto en Gizmo in ons eigen mandje. Steeds langer en zieliger miauwen de hele reis.
De rest zat in een van een buurman geleend mandje en sliep op den duur.
pi_214772386

De lol van het nieuwe tentje duurde zo'n 3 minuten, toen staken de buizen door het stof.
Maar de doos doet het nog steeds :D

[ Bericht 69% gewijzigd door Majoraan op 21-08-2024 22:33:35 ]
pi_214772399
Ik had al zo'n vermoeden dat Europese korthaar een sjiek woord voor asbakkie was en geen adel.
maar we zijn in ieder geval wel langs het huis van Arjen Robben gereden :9~
pi_214772412
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 22:10 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Toto was mee, ze was panisch om in het reismandje geduwd te worden. Ik had er een kleedje ingedaan met anti stress spray.
Bij nader inzien mocht Toto toch niet gevaccineerd worden i.v.m. de kleintjes die nog melk drinken.
Toto wel laten chippen, dan was de stress niet voor niets. Toto had een hartruis.
Ach, arme Toto… je kunt het ze niet uitleggen he. Zal voor haar vast de eerste keer zijn.
Maar gelukkig wel gechipped, mocht ze een keer wat verder op pad gaan.
Wat zeiden ze over de hartruis? Diverse katten hebben die in lichte of iets zwaardere mate. Hopelijk maak je je er niet teveel zorgen over, ze heeft de zwangerschap goed doorstaan.

Ik snap niet goed waarom ze nu niet gevaccineerd mocht worden. Bij mijn opvang doet moeder gewoon met de rondes mee die de kittens hebben.
pi_214772419
,

[ Bericht 100% gewijzigd door Majoraan op 21-08-2024 22:30:22 ]
pi_214772439
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 22:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ach, arme Toto… je kunt het ze niet uitleggen he. Zal voor haar vast de eerste keer zijn.
Maar gelukkig wel gechipped, mocht ze een keer wat verder op pad gaan.
Wat zeiden ze over de hartruis? Diverse katten hebben die in lichte of iets zwaardere mate. Hopelijk maak je je er niet teveel zorgen over, ze heeft de zwangerschap goed doorstaan.

Ik snap niet goed waarom ze nu niet gevaccineerd mocht worden. Bij mijn opvang doet moeder gewoon met de rondes mee die de kittens hebben.
Ik maak me nog niet teveel zorgen. (heb wel meteen gegoogeld en zag dat het ook verergert wordt door stress)

Ik begrijp het niet vaccineren ook niet en had dat dan gezegd toen ik de afspraak maakte. Maar misschien te weinig of invalpersoneel vanwege vakantie

[ Bericht 4% gewijzigd door Majoraan op 21-08-2024 22:46:00 ]
pi_214772717
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 22:27 schreef Majoraan het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden dat Europese korthaar een sjiek woord voor asbakkie was en geen adel.
maar we zijn in ieder geval wel langs het huis van Arjen Robben gereden :9~
Wat fijn dat je al voor drie kittens een huisje gevonden hebt. :) Een Europese korthaar is wel een ras, hoor. Maar voordat je daar een stamboom bij krijgt is een lange weg en niet aan te raden.
pi_214772776
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 23:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat fijn dat je al voor drie kittens een huisje gevonden hebt. :) Een Europese korthaar is wel een ras, hoor. Maar voordat je daar een stamboom bij krijgt is een lange weg en niet aan te raden.
Misschien zelfs 4 kittens met een nieuw thuis.
Ik mail momenteel met iemand over Kiki en er staat iemand in de wachtrij die dan zaterdag wil komen kijken
  donderdag 22 augustus 2024 @ 09:40:53 #221
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214773802
Typisch, Toto ziet er een beetje uit als een Britse korthaar, alleen dan slanker. Hartruis of HCM is een typisch Britse korthaar kwaaltje. Mijn Britse korthaar is er 16,5 mee geworden (er staat nog een foto in mijn fotoboek), zonder medicijnen. Ze kunnen er dus wel oud mee worden.
Ze willen vaak operaties ook niet doen met standaard narcose bij katten met hartruis.
pi_214774144
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 00:06 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Misschien zelfs 4 kittens met een nieuw thuis.
Ik mail momenteel met iemand over Kiki en er staat iemand in de wachtrij die dan zaterdag wil komen kijken
Kiki is ook verkocht aan iemand die pas 1 september komt kijken, omdat hij nog op vakantie is.
Er is ineens veel animo voor Kiki die wel direct kunnen komen kijken.
Maar die andere voelde gewoon heel goed, heeft al een gecastreerd katertje van 18 maanden.

Alleen Filosoof Herman is nog beschikbaar.

En nu ga ik even bij mijn kittens zitten en een potje janken.over het komende afscheid.
  Spellchecker donderdag 22 augustus 2024 @ 10:32:51 #223
197773 crew  maily
pi_214774215
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:22 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Kiki is ook verkocht aan iemand die pas 1 september komt kijken, omdat hij nog op vakantie is.
Maar die andere voelde gewoon heel goed, heeft al een gecastreerd katertje van 18 maanden.

En nu ga ik even bij mijn kittens zitten en een potje janken.over het komende afscheid.
Je hebt je met hart en ziel in dit avontuur gestort, kan me goed voorstellen dat je dan moet huilen ....

Maar wat heb je het goed gedaan allemaal!!!! O+ *O*
  donderdag 22 augustus 2024 @ 11:43:37 #224
194233 Friday12
Originele kloon
pi_214774814
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:32 schreef maily het volgende:

[..]
Je hebt je met hart en ziel in dit avontuur gestort, kan me goed voorstellen dat je dan moet huilen ....

Maar wat heb je het goed gedaan allemaal!!!! O+ *O*
Ik denk dat ik dan met alle kittens zou blijven want ik kan ze niet wegdoen :')
pi_214774851
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:22 schreef Majoraan het volgende:

[..]

Wat kan jij trots op jezelf zijn _O_
En ja een bijna leeg nest is voor iedere poezenmoeder heel rot, maar je houd Toto *G*
pi_214786029
Herman is ook verkocht. Een lieve jongeman en zijn vriendin hadden het knuffeltje van eigen 2-jarige kater meegenomen. Herman was heel geïnteresseerd in de geuren. Toen ging Herman op de rugzak van de man liggen en dat deed zijn eigen kat ook altijd. Hij gaf Herman een kus toen hij wegging en Herman liep achter hem aan O+

Dit voelde zo goed, ik ben zo blij.
Ik denk dat ze allemaal goed terecht komen *O*
  Spellchecker vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:59:14 #227
197773 crew  maily
pi_214786031
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 17:58 schreef Majoraan het volgende:
Herman is ook verkocht. Een lieve jongeman en zijn vriendin hadden het knuffeltje van eigen 2-jarige kater meegenomen. Herman was heel geïnteresseerd in de geuren. Toen ging Herman op de rugzak van de man liggen en dat deed zijn eigen kat ook altijd. Hij gaf Herman een kus toen hij wegging en Herman liep achter hem aan O+

Wat een prachtig verhaal O+
pi_214786041
Nog even een familie portret:

pi_214786241
quote:

Zo fijn dat je een goed gevoel hebt bij alle huisjes O+
Dat maakt het afscheid alsnog niet leuk, maar hopelijk wel een tikje makkelijker. En als je daarna Toto nóg beter leert kennen, die eindelijk haar echte eigen heerlijke zelfje kan zijn in haar echte eigenste huis, dan slijten de scherpe kantjes van het tot ziens zeggen er vast af.

Neemt niet weg dat het uitzwaaien van kittens gewoon sippig is. Ik hield dat altijd zo kort mogelijk.
Dubbel praktisch, want dan hikte ik niet te lang tegen het onvermijdelijke aan (zodra kittens enigszins verbaasd in reismandjes zaten moesten ze sowieso ophoepelen) en de baasjes stonden natuurlijk ook altijd te trappelen om het geboefte zo snel mogelijk mee te nemen.

Sterkte de komende dagen. Als ik het goed heb wordt er over diverse dagen verspreid verhuisd he?
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:36:11 #230
184769 crew  Deisyy
pi_214786249
quote:

Wat mooi O+
Fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt, je hebt het echt zo goed gedaan.
pi_214787538
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zo fijn dat je een goed gevoel hebt bij alle huisjes O+
Dat maakt het afscheid alsnog niet leuk, maar hopelijk wel een tikje makkelijker. En als je daarna Toto nóg beter leert kennen, die eindelijk haar echte eigen heerlijke zelfje kan zijn in haar echte eigenste huis, dan slijten de scherpe kantjes van het tot ziens zeggen er vast af.

Neemt niet weg dat het uitzwaaien van kittens gewoon sippig is. Ik hield dat altijd zo kort mogelijk.
Dubbel praktisch, want dan hikte ik niet te lang tegen het onvermijdelijke aan (zodra kittens enigszins verbaasd in reismandjes zaten moesten ze sowieso ophoepelen) en de baasjes stonden natuurlijk ook altijd te trappelen om het geboefte zo snel mogelijk mee te nemen.

Sterkte de komende dagen. Als ik het goed heb wordt er over diverse dagen verspreid verhuisd he?
:*

Puck wordt zondag gehaald 25 aug
Kiki gaat waarschijnlijk 1 sept. bij de eerste bezichtiging direct mee
Herman wordt 6 sept. gehaald.
Elvis en Gizmo bij 12 weken, dat is rond 10 sept.
pi_214787650
Wow, Majoraan, wat een mooi proces en geweldig hoe jij Toto hebt opgevangen met al haar kroost. Het was genieten om te volgen met al die leuke foto’s! Snap helemaal dat het moeilijk wordt afscheid nemen van die dondersteentjes. Maar ook die worden volwassen en je wil toch echt geen zes katten in huis houden.
pi_214787677
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:44 schreef Majoraan het volgende:

[..]

Puck wordt zondag gehaald 25 aug
Kiki gaat waarschijnlijk 1 sept. bij de eerste bezichtiging direct mee
Herman wordt 6 sept. gehaald.
Elvis en Gizmo bij 12 weken, dat is rond 10 sept.
^O^
Lekker gespreid, fijn voor de afbouw voor moeder en pleegouders :P
Fijn dat ze zo lang nog lekker mogen leren kat zijn en drinken bij moeders. Is ze nog steeds geduldig met ze of is ze er inmiddels meer klaar mee?

Om volledig gevaccineerd te zijn (in hun eerste levensjaar) moet de tweede vaccinatie tussen de 3 en 4 weken later gegeven worden. Heeft de dierenarts vast verteld, maar wel handig om die info aan de nieuwe baasje mee te geven. Anders zijn ze onvoldoende beschermd.

Hoe zit het met het plan voor de goodiebags?
pi_214787989
@Cat-astrophe
Voor de geboorte had ik op Temu mandjes gescoord die in de witte variant maar 2 euro kostten.
Die wou ik aanvankelijk meegeven gevuld met voer, wat speelgoed en een dagboekje.

Nu ben ik altijd van de grote plannen bedenken, maar uitvoeren ho maar. Want is het niet overdreven etc.

De mandjes wilde ik her en der verspreiden zodat hun geur er in kwam. Maar ze zijn zo groot dat ik voor 1 al bijna geen ruimte had. Eentje stond in de kamer, maar is amper in gelegen, want Senna kwam 2 weken logeren. (Is zojuist opgehaald, de kittens hebben nu bal in de woonkamer :-)
Senna heeft er wel vaak heerlijk in gelegen, dus ik denk dat ik die mandjes maar moet vergeten.

Bovendien krijg je voortschrijdend inzicht als bijna kittendeskundige :P :+

Ik maak een pakketje met onderstaande items ( gekregen van Beeztees) aangevuld met verdeling van kittenspeeltjes waar ze veel mee speelden, een balletje, een muisje en een bakje droogvoer en wat zakjes natvoer. Achter op het ansichtkaartje een persoonlijke boodschap i.p.v. dagboek.

De nieuwe eigenaars van Kiki en Elvis+ Gizmo lijken mij bijzonder ervaren, daar doe ik er iets lekkers voor de oude kat en of kinderen bij.

De kartonnen mandjes lagen ze altijd zo graag in. Die van de familiefoto is en blijft van Toto.
Het ovale kartonnen mandje geef ik mee aan lieve Puck + een veel mee gespeeld knuffeltje.

Het ronde kartonnen mandje geef ik extra mee aan Herman. Daar past de andere poes ook bij in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Majoraan op 23-08-2024 22:56:33 ]
pi_214788156
Tekst op het kaartje:

Eerste alinea:
beschrijving van karaktertje / anekdote

Tweede alinea
Het is nu jullie kat en ik heb er niets meer mee te maken.
Maar als je misschien eens wil laten weten hoe het gaat, of een foto van de eerste verjaardag, dan is dit mijn emailadres
En hebben jullie er bezwaar tegen als ik het online plaats :+
pi_214788525
Wat leuk O+ ^O^

Zelf merkte ik dat ik via telefoon (whatsapp) makkelijker contact kon houden dan via mail.
Even een appje met een foto erin gaat dan toch net wat sneller dan een mailtje. En zeker de eerste weken na adoptie werd ik plat gespamd met foto’s. Heel vervelend, uiteraard :P
Het is ook altijd een beetje aftasten hoe het valt maar ik heb vrijwel geen kitten baas gehad die verstoord of niet reageerde als ik na een jaar een ‘hoe is het?’ appje stuurde.
Daarna was het voor mij ook prima en klaar . Behalve natuurlijk bij de zorgennestjes en de kittens die bij bekenden wonen. Want die duiken van tijd tot tijd natuurlijk wel nog eens op. Van hun kant uit of vanuit mijn kant.
pi_214788529
Over anekdotes gesproken heb ik voor Gizmo wel 10 ansichten nodig. Na de vele aanpassingen aan het hek, puur alleen voor Gizmo / Houdini escape artist... Afgelopen nacht lag ze tot onze paniek lekker met mama buiten het hek te chillen. Kattenluik weer op slot en weer naar de Gamma voor extra hout. En ondertussen lag ze weer te loeren en plannetjes te bedenken. Ook maar de tuinstoelen ingeklapt en platgelegd. Wat een kat O+
pi_214788836
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En als je daarna Toto nóg beter leert kennen, die eindelijk haar echte eigen heerlijke zelfje kan zijn in haar echte eigenste huis
Ik hou veel van al die kittens, maar het meest van Toto O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Majoraan op 24-08-2024 01:17:01 ]
pi_214792159
Wat fijn dat ze allemaal een huisje hebben! Maar ook jammer dat de avonturen hier gaan stoppen!

Wat heb je het goed gedaan, @Majoraan! O+
pi_214796042
Gizmo _O- _O_

Toto O+
pi_214807788
Vanochtend is Puck gehaald, ik heb niet gehuild in bijzijn van nieuwe baasjes.
Dit is de laatste foto die ik gisteren van hem maakte

Hij heeft heel lieve nieuwe baasjes van hun allereerste kat, die er zeker weten alles aan gaan doen om hem gelukkig te maken. Een mooi nieuw reismandje met een zacht dekentje er in, een groot krabmeubel gekocht en ogen vol liefde.
Puck, of hoe hij nu heet, ligt nu vast heerlijk te slapen.
pi_214807848
Dit stond op het kaartje en alle andere kaartjes

[ Bericht 16% gewijzigd door Majoraan op 26-08-2024 01:35:52 ]
  maandag 26 augustus 2024 @ 09:13:35 #243
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214808453
En nu? Empty nest syndroom?
pi_214808676
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 23:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat leuk O+ ^O^

Zelf merkte ik dat ik via telefoon (whatsapp) makkelijker contact kon houden dan via mail.
Even een appje met een foto erin gaat dan toch net wat sneller dan een mailtje. En zeker de eerste weken na adoptie werd ik plat gespamd met foto’s. Heel vervelend, uiteraard :P
Het is ook altijd een beetje aftasten hoe het valt maar ik heb vrijwel geen kitten baas gehad die verstoord of niet reageerde als ik na een jaar een ‘hoe is het?’ appje stuurde.
Daarna was het voor mij ook prima en klaar . Behalve natuurlijk bij de zorgennestjes en de kittens die bij bekenden wonen. Want die duiken van tijd tot tijd natuurlijk wel nog eens op. Van hun kant uit of vanuit mijn kant.
Geen idee waar je t over hebt O-)

SPOILER
pi_214808746
quote:
9s.gif Op maandag 26 augustus 2024 09:13 schreef SEMTEX het volgende:
En nu? Empty nest syndroom?
Er zijn nog 4
pi_214809004
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 10:01 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Er zijn nog 4
Wel heel fijn dat het gefaseerd verhuizen is O+
pi_214813611
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 09:48 schreef Puala het volgende:

[..]
Geen idee waar je t over hebt O-)

SPOILER
Jaaaa! *O* Mooie meiden O+

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 10:49 schreef Puala het volgende:

[..]
Wel heel fijn dat het gefaseerd verhuizen is O+
Dat was bij jou wel anders he, als ik het goed onthouden heb.
Optocht van FOK!kers vanuit het asiel naar mij toe met vervolgens leegloop van dat nestje.
pi_214815152
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jaaaa! *O* Mooie meiden O+
[..]
Dat was bij jou wel anders he, als ik het goed onthouden heb.
Optocht van FOK!kers vanuit het asiel naar mij toe met vervolgens leegloop van dat nestje.
Ja volgens mij ging dat echt heel snel in een dag of 2 was alles volgens mij weg bij jou.

SPOILER
pi_214821601

pi_214822044
Elvis is zo relaxt en wordt met de dag mooier, zijn vacht glanst nu zo mooi. Ik neem ze zelden op schoot, lok en wacht tot ze zelf komen. En gister avond sprong Elvis weer op schoot. Hij maakte spingeluiden bij het aaien. Na 10 minuten zei ik, ik zet je lekker in de klimtoren bij je vriendjes. Vanuit daar keek hij mij aan, klom er uit en kwam weer op mijn schoot, ik wil lekker bij jou liggen.

Kutzooi.
pi_214822057
Vandaag bericht gehad dat Elvis & Gizmo 5 september gehaald worden.

Puck werd 25-08 gehaald
Kiki gaat 01-09 weg
Elvis & Gizmo 05-09
Herman 06-09

Dan zijn wij en Toto (oke ik sta een kroel toe, maar puur omdat jij dat schijnbaar zo fijn vind) weer alleen.
pi_214822442
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:
Elvis is zo relaxt en wordt met de dag mooier, zijn vacht glanst nu zo mooi. Ik neem ze zelden op schoot, lok en wacht tot ze zelf komen. En gister avond sprong Elvis weer op schoot. Hij maakte spingeluiden bij het aaien. Na 10 minuten zei ik, ik zet je lekker in de klimtoren bij je vriendjes. Vanuit daar keek hij mij aan, klom er uit en kwam weer op mijn schoot, ik wil lekker bij jou liggen.

Kutzooi.
O+ ;(
Je foto’s zijn geweldig, gelukkig wilde je geen schade in huis :P

Wat hebben ze een goede start bij je gehad. Gaan de baasjes veel profijt van hebben.
En nu is de bende nog klein en gezellig en past het allemaal. Maar in het algemeen komen katten minder tot hun recht als ze met zes volwassen exemplaren het huis zouden moeten delen. Los van de kosten die de bende met zich meebrengt.
Weet je allemaal, maar hopelijk helpt de ratio de emotie een beetje minder te maken.

En Toto raakt een beetje uit de Gloria na de zwangerschap? Kan gebeuren, kan ook weer veranderen. Ze komt je vast wel troosten als het huis leger wordt.
pi_214822707
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
O+ ;(
Je foto’s zijn geweldig, gelukkig wilde je geen schade in huis :P

Wat hebben ze een goede start bij je gehad. Gaan de baasjes veel profijt van hebben.
En nu is de bende nog klein en gezellig en past het allemaal. Maar in het algemeen komen katten minder tot hun recht als ze met zes volwassen exemplaren het huis zouden moeten delen. Los van de kosten die de bende met zich meebrengt.
Weet je allemaal, maar hopelijk helpt de ratio de emotie een beetje minder te maken.

En Toto raakt een beetje uit de Gloria na de zwangerschap? Kan gebeuren, kan ook weer veranderen. Ze komt je vast wel troosten als het huis leger wordt.
Nee, ik wilde ze beslist niet in huis _O- :+

Je hebt helemaal gelijk hoor dat de katten weg moeten. En de ratio wint het vaak van de emotie, maar soms even niet.
Toto is een lieverd, ze houd alleen niet zo van aanrakingen. Misschien komt dat nog wel (weer), ik ga niet forceren, wacht op het moment dat ze zelf komt voor een knuffel. Net als op het einde van haar zwangerschap.
pi_214823140
Nog wat valreep-tips!

Houd je de katten en de lintjes aan je kadootjes op tafel in de gaten? Superleuk om mee te spelen, evt op te eten… en dan begint het echte gedonder. Zeker als het lintje er niet meer uitkomt :X

Over de enting:
Volgens mij heeft het vijftal ronde 1 glansrijk doorstaan.
Mogelijk volgen verhuizing (stress, ook al zul je het aan de kittens niet zien, maar ze moeten veel nieuwe indrukken verwerken) en tweede enting (immuunsysteem moet aan het werk) elkaar nu snel op.
Daar kunnen ze last van krijgen (hoeft niet).

Soms een bult op de entplek: trekt vanzelf weg.
Soms worden ze wat suffer, mogelijk diarree. Kun je aankijken, zeker als ze goed blijven drinken en eten. Trekt na een dag of twee ook weg.
Soms gaan ze mank lopen. Geen idee hoe dat mechaniek werkt, maar ook dat staat in relatie tot de enting. Ook hier: trekt vanzelf weg.

Hoeft allemaal niet te gebeuren, bij twijfel gewoon even de DA bellen voor advies.
pi_214823319
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog wat valreep-tips!

Houd je de katten en de lintjes aan je kadootjes op tafel in de gaten? Superleuk om mee te spelen, evt op te eten… en dan begint het echte gedonder. Zeker als het lintje er niet meer uitkomt :X

Over de enting:
Volgens mij heeft het vijftal ronde 1 glansrijk doorstaan.
Mogelijk volgen verhuizing (stress, ook al zul je het aan de kittens niet zien, maar ze moeten veel nieuwe indrukken verwerken) en tweede enting (immuunsysteem moet aan het werk) elkaar nu snel op.
Daar kunnen ze last van krijgen (hoeft niet).

Soms een bult op de entplek: trekt vanzelf weg.
Soms worden ze wat suffer, mogelijk diarree. Kun je aankijken, zeker als ze goed blijven drinken en eten. Trekt na een dag of twee ook weg.
Soms gaan ze mank lopen. Geen idee hoe dat mechaniek werkt, maar ook dat staat in relatie tot de enting. Ook hier: trekt vanzelf weg.

Hoeft allemaal niet te gebeuren, bij twijfel gewoon even de DA bellen voor advies.
De cadeautjes ( logeren Senna) werden snel opgeruimd,ze hadden zo.n grote aantrekkingskracht.
De eerste enting heeft geen problemen gegeven en de tweede enting doen de nieuwe eigenaren. Maar wel goed om te weten, kan ik dat weer doorgeven als de tweede enting niet zo soepel verloopt.
pi_214825609
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:59 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Nee, ik wilde ze beslist niet in huis _O- :+

Je hebt helemaal gelijk hoor dat de katten weg moeten. En de ratio wint het vaak van de emotie, maar soms even niet.
Toto is een lieverd, ze houd alleen niet zo van aanrakingen. Misschien komt dat nog wel (weer), ik ga niet forceren, wacht op het moment dat ze zelf komt voor een knuffel. Net als op het einde van haar zwangerschap.
Een van onze 3 was niet echt een kroelkat. Altijd wat afstandelijk. Toen ze 8 werd besloot ze dat de beste plek om te slapen in bed, naast mijn kussen met haar staart over mijn nek is. :') O+ (ja, ik wordt regelmatig met een stijve nek wakker)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_214880491
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 01:27 schreef Majoraan het volgende:
Vandaag bericht gehad dat Elvis & Gizmo 5 september gehaald worden.

Puck werd 25-08 gehaald
Kiki gaat 01-09 weg
Elvis & Gizmo 05-09
Herman 06-09

Dan zijn wij en Toto (oke ik sta een kroel toe, maar puur omdat jij dat schijnbaar zo fijn vind) weer alleen.
Toen waren er nog maar 3 + moeders :o
pi_214904237
Wat een anti climax. Zo maak je je zorgen over de verantwoordelijkheid voor 5 doldwaze kittens, zo is het rustig en hoop je alleen dat ze gelukkig worden in hun nieuwe thuis.

@Blues had gelijk dat er nog 3 waren, maar wel in andere volgorde. Herman werd een week eerder gehaald en Kiki bleef een aantal dagen langer. De man die 12 dagen geleden met zijn mooie blabla praatjes vanaf zijn vakantie adres Kiki reserveerde laat al 3 dagen niks meer horen. Toeval bestaat niet, want ik was best verdrietig dat ik ze allemaal had laten gaan en Toto alleen achterbleef.

Vanmiddag werden Gizmo en Elvis gehaald door zo'n fantastisch lief gezin. En bij het wegrijden zei ze: ik zou gewoon die advertentie verwijderen en Kiki zelf houden. En dat is wat we doen. Kiki blijft bij Toto en ons.
  Spellchecker vrijdag 6 september 2024 @ 00:10:44 #259
197773 crew  maily
pi_214904247
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 00:09 schreef Majoraan het volgende:
Wat een anti climax. Zo maak je je zorgen over de verantwoordelijkheid voor 5 doldwaze kittens, zo is het rustig en hoop je alleen dat ze gelukkig worden in hun nieuwe thuis.

@:Blues had gelijk dat er nog 3 waren, maar wel in andere volgorde. Herman werd een week eerder gehaald en Kiki bleef een aantal dagen langer. De man die 12 dagen geleden met zijn mooie blabla praatjes vanaf zijn vakantie adres Kiki reserveerde laat al 3 dagen niks meer horen. Toeval bestaat niet, want ik was best verdrietig dat ik ze allemaal had laten gaan en Toto alleen achterbleef.

Vanmiddag werden Gizmo en Elvis gehaald door zo'n fantastisch lief gezin. En bij het wegrijden zei ze: ik zou gewoon die advertentie verwijderen en Kiki zelf houden. En dat is wat we doen. Kiki blijft bij Toto en ons.
Goed dat je je gevoel volgt!

Je hebt 't zo geweldig gedaan! Chatpeau _O_ O+
pi_214904259
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 00:10 schreef maily het volgende:

[..]
Goed dat je je gevoel volgt!

Je hebt 't zo geweldig gedaan! Chatpeau _O_ O+
Dank je Maily O+
pi_214904292
Ik heb al een mooie foto van Gizmo &Elvis gekregen, En diverse filmpjes van Herman o.a. waar hij afgelebbert wordt door de oorspronkelijke bewoner :) Binnenkort zal ik ze om toestemming vragen om het online te mogen plaatsen.
Vooralsnog wacht ik er nog even mee om ze niet af te schrikken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Majoraan op 06-09-2024 00:27:59 ]
  vrijdag 6 september 2024 @ 08:58:24 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214905210
quote:

@:Blues had gelijk dat er nog 3 waren, maar wel in andere volgorde. Herman werd een week eerder gehaald en Kiki bleef een aantal dagen langer. De man die 12 dagen geleden met zijn mooie blabla praatjes vanaf zijn vakantie adres Kiki reserveerde laat al 3 dagen niks meer horen. Toeval bestaat niet, want ik was best verdrietig dat ik ze allemaal had laten gaan en Toto alleen achterbleef.

Wat fijn voor Toto O+
pi_214905435
quote:

Wat een climax *O* O+
Mooie combo qua namen ook: Toto en Kiki.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 00:22 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb al een mooie foto van Gizmo &Elvis gekregen, En diverse filmpjes van Herman o.a. waar hij afgelebbert wordt door de oorspronkelijke bewoner :) Binnenkort zal ik ze om toestemming vragen om het online te mogen plaatsen.
Vooralsnog wacht ik er nog even mee om ze niet af te schrikken.
Fijne updates O+
Super dat Herman meteen door de eerste bewoner zo snel geaccepteerd wordt. Heeft hij gezellig een kattig vriendje om mee te knuffelen en te spelen.
pi_214905448
Wat fijn allemaal @Majoraan
Hoe vinden Toto en Kiki het in een rustiger huis?
pi_214922245
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 09:33 schreef Tele6 het volgende:
Wat fijn allemaal @:Majoraan
Hoe vinden Toto en Kiki het in een rustiger huis?
Ik dacht (menselijke eigenschappen aan kat geven) dat Toto toch een beetje van slag was.
Maar dat lijkt nu voorbij. Kiki speelt er nog steeds op los
pi_214922409
Ik heb Toto nog nooit kunnen verleiden tot spelen. Behalve in al die maanden 2 of 3 keer een paar minuten met haar catnip rat spelen.
De kittens leerden van mama, maar ik zag ook dat mama voorzichtig van de kittens leerde.
Dat ze ineens even in de speeltunnel lag. Aandachtig kijken hoe de kittens met de balpuzzle speelden. Dat ze ineens ook in de krabtoren klom en in het voor haar veel te kleine holletje ging liggen.

En vanmiddag wierp ik weer eens een muisje langs haar, en warempel, ze pakte hem en gooide hem door de lucht. Ook ving ze heel even het speeltje aan de werphengel, maar toen Kiki zich ermee bemoeide lag ze alleen maar te kijken. Het is wachten op dat toto ook in mijn horgordijn hangt _O-

Ik heb hier veel over katten geleerd, maar schijnbaar drong het nog niet goed door.
Ja, katten zijn liever samen, daarom zette ik ook in mijn advertentie het liefst per 2 of 3, omdat dat beter voor de katten en baasje is.

Ik kreeg zoveel respons van mensen die een maatje voor hun kat zochten, maar pas toen ze alle 5 verzegd waren zonk het in. Een kat (vooral een eenzame kat als Toto) wil soms graag een maatje. Ik had 5 maatjes die ikzelf mede grootgebracht had en deed ze allemaal weg en Toto was weer helemaal alleen. Gelukkig is het goed gekomen en houden we Kiki O+

Toto was zo'n lieve zorgzame moeder, ze heeft nog nooit lelijk tegen de kittens gedaan.
Maar wat ik toen niet zag en nu wel gelukkig, is dat Toto ook enorm veel liefde terug kreeg.
Als ik zie hoe Kiki mama haar kop en oren likt en ze allebei liggen te knorren.
Ik hoop dat de liefde blijft als Kiki volwassen is.
pi_214922509
Zo O+
pi_214923108
Toto O+

Dat is ook maar een jonge meid die opeens moest moederen en verstandig en verantwoordelijk zijn. En nu kan ze zelf weer spelen O+ Hopelijk blijft ze inderdaad goede vriendin van Kiki, dat is moet moeder en kitten altijd een beetje een gok, al schijnen moeder en dochter sowieso beter samen te gaan dan moeder en zoon.
pi_214930666
Ik hoop dat ze vrienden blijven. Ik deed het alleen voor Toto die mijn nummer 1 was en is en blijft.
Is er iets dat ik kan doen of juist moet laten om het de grootste kans van slagen te geven.
pi_214930677
Ze sprong na smeekbedes van mij :) kom dan lieverd, kom dan op schoot en ze vond het goed om geaaid te worden.
Maar misschien was ze zo slim om op die manier een extra bakje middernacht natvoer te scoren O+
pi_214932722
Wat een leukerd is Kiki met die witte haartjes her en der in de vacht.
Blijven vast wel vriendjes :Y
  maandag 9 september 2024 @ 12:33:18 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214933055
Ze zijn verwant, dat voelen ze wel aan. Mijn ouders hebben ooit moeder en 1 zoon gehouden van een nest van 5 en die zochten elkaar ook altijd wel op. Zijn ook kort na elkaar overleden.
pi_214936481
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2024 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Ze zijn verwant, dat voelen ze wel aan. Mijn ouders hebben ooit moeder en 1 zoon gehouden van een nest van 5 en die zochten elkaar ook altijd wel op. Zijn ook kort na elkaar overleden.
Uhm… ik heb hier moeder en zoon en ze… tolereren elkaar.
Ze vechten elkaar gelukkig niet de tent uit, maar bij elkaar liggen is er echt niet bij. Als beiden tegelijkertijd op mijn schoot willen is dat dan ook een héél ingewikkeld proces met veel gedraai en gepositioneer waarna er eentje na een minuut of vijf vertrekt want zo dichtbij de ander is echt niet te hebben.

Kortom: het kan alle kanten uitgaan, al denk ik wel dat de meerderheid van zulke gezinnetjes het leuk met elkaar blijft hebben en ik een beetje pech had.

@Majoraan ik denk niet dat je nu iets kunt doen. Als de dames zouden beginnen te mopperen zou je feliway kunnen gebruiken. Dat zijn feelgood hormonen uit een spray of verstuiver die de scherpe kantjes van de onrust er vanaf kunnen halen
pi_214938392
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 19:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

@:majoraan ik denk niet dat je nu iets kunt doen. Als de dames zouden beginnen te mopperen zou je feliway kunnen gebruiken. Dat zijn feelgood hormonen uit een spray of verstuiver die de scherpe kantjes van de onrust er vanaf kunnen halen
Ik had al "Pet Remedy Spray 200 ml" in huis. Ik had het gebruikt toen we met zijn allen naar de dierenarts gingen en telkens een uur voordat een kitten gehaald werd. En gesprayed in de reismandjes.
Het werkte hier heel goed, zelfs ik werd er ineens Zen van. Niet 1x gehuild in bijzijn van nieuwe ophalers, terwijl ik uren daarvoor, voor de spray het wel te kwaad had.
Ze hebben ook verdampers van Pet Remedy.

Vrijdag weer naar de eigen dierenarts (waar ik vroeger kwam met onze Russels en de ontworming kocht) voor de tweede enting en chippen van Kiki en de eerste van Toto. En afspraak steriliseren Toto maken.
De enting van de kittens was bij een andere dierenarts i.v.m. lange wachttijd vakantieperiode.
Toch terug naar de eigen DA, niet alleen omdat die goedkoper is, maar ook omdat ik benieuwd ben wat hun van de hartruis zeggen.

Ik had zelfs een kitten naar mijn favo dierenarts vernoemd, in de hoop dat ie me (weer) een beetje zou matsen. Helaas was Herman toen op vakantie _O-
pi_214940403
Moeder en zonen zijn mss ook wat anders dan moeders en dochters :? Wegens de hormonen?
  dinsdag 10 september 2024 @ 13:45:50 #276
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214941471
Mannetjes worden ook rustiger als ze gecastreerd zijn.
pi_214943612
Oh wat leuk dat je Kiki houdt (liep wat achter met bijlezen hier). Snap het helemaal en zeker nadat een koper het zo sneu laat afweten.

Ik had tot voor kort drie stapelkatjes (twee poezen en een kater) die altijd samen in een mand liggen. Een poes (16 jaar oud geworden) is kort geleden overleden en we zijn allemaal nog een beetje van slag. De kater en poes (16 en 11) zijn nu nog aanhankelijker geworden en niet bij me weg te slaan, het liefst samen op schoot.
pi_214947448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:36 schreef Firuze60 het volgende:
Oh wat leuk dat je Kiki houdt (liep wat achter met bijlezen hier). Snap het helemaal en zeker nadat een koper het zo sneu laat afweten.

Ik had tot voor kort drie stapelkatjes (twee poezen en een kater) die altijd samen in een mand liggen. Een poes (16 jaar oud geworden) is kort geleden overleden en we zijn allemaal nog een beetje van slag. De kater en poes (16 en 11) zijn nu nog aanhankelijker geworden en niet bij me weg te slaan, het liefst samen op schoot.
pi_215153684
Ik mis dit topic.
Kiki houden was een goede beslissing, al had ikzelf eerder liever Elvis of Herman gehouden.
Kiki was altijd de liefste en toen we het in dit topic over naamgeving hadden en ergens het thema Smurf opdook, had ik het over Potige. En nu hebben we TAFKAP, maar Kiki is nog steeds een potige artiest en lieve ontdekkingsreiziger.
Ik ga steeds meer van haar houden, maar mijn echtgenoot was stiekem altijd al verliefd op haar.

Toto begint soms en beetje te spelen, en ze geniet er van als Kiki haar een wasbeurt geeft.
We hebben via Marktplaats een andere petrebels xxl krabtoren gekocht, omdat het vaak leek als Kiki uit het te krappe mandje zou vallen. Nu in de ruime mand ligt ze ook graag op het randje.

Kiki is een vreetzak met een superzachte glanzende vacht, die nog steeds bij mama mag drinken, vandaar dat ze al 2 kilo weegt.
Vrijdag 4 okt krijgt Toto haar tweede enting en 11 okt wordt ze gesteriliseerd.

Van de nieuwe baasjes van Herman en Gizmo en Elvis heb ik toestemming om binnenkort foto's te plaatsen.

Ik durfde het nog niet te vragen aan de nieuwe baasjes van lieve Puck. Zij wilden graag een katertje en kozen voor Puck, waarvan ik nog niet zeker was over het geslacht. Maar bij de eerste enting zei de dierenarts van dienst na lang onderzoek , samen met assistente, dat het een kater was waarvan de balletjes nog niet ingedaald waren. Ik heb ze toen geappt dat het inderdaad een katertje was,
En toen kreeg ik een app dat ze bij de 12 weken enting hoorden dat Puck weliswaar supergezond was , maar.... een meisje
pi_215153758
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Majoraan op 02-10-2024 01:26:44 ]
pi_215153887
pi_215154577
Gezelligheid O+ Met verrassingspoes :D
pi_215154880
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 02:18 schreef Majoraan het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat een prachtige foto, En wat ziet Toto er mooi en gezond uit, prachtige vacht <3
  Moderator woensdag 2 oktober 2024 @ 11:50:19 #284
446930 crew  ESF1Gamer
pi_215156549
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:45 schreef SEMTEX het volgende:
Mannetjes worden ook rustiger als ze gecastreerd zijn.
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  donderdag 3 oktober 2024 @ 08:15:32 #285
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215164388
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.
Oh dat kan, maar ze zullen ook niet meer die drang voelen om continue te gaan jagen of te gaan janken bij je achterdeur om naar buiten te mogen :P
pi_215164819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Die van mij ook niet, ik schat dat hij nu zeker een jaar of 10+ is. Hij is gecastreerd en wil nog altijd het liefste de hele dag buiten zijn, overdag ligt hij grotendeels ergens te slapen en komt af en aan thuis, in de avond komt hij tot leven en gaat de buurt door. Als het kattenluik op slot gaat en hij mag niet meer naar buiten gaat hij het eerste half uur protesteren door te mekkeren en te jammeren, in de vroege ochtend krijgt hij het ook nog wel eens voor elkaar }:| . Ik heb ook een poes die is daar een stuk rustiger in, zij is eigenlijk het liefste thuis.
pi_215172375
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 09:39 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
Die van mij ook niet, ik schat dat hij nu zeker een jaar of 10+ is. Hij is gecastreerd en wil nog altijd het liefste de hele dag buiten zijn, overdag ligt hij grotendeels ergens te slapen en komt af en aan thuis, in de avond komt hij tot leven en gaat de buurt door. Als het kattenluik op slot gaat en hij mag niet meer naar buiten gaat hij het eerste half uur protesteren door te mekkeren en te jammeren, in de vroege ochtend krijgt hij het ook nog wel eens voor elkaar }:| . Ik heb ook een poes die is daar een stuk rustiger in, zij is eigenlijk het liefste thuis.
Herkenbaar, ik ben fan van het programma "My cat From Hell" . Kan er uren naar kijken, ze gaan daar sowieso uit van binnenkatten. Vind het al enorm knap dat Majoraan moederpoes binnen kan houden. Heb mijn katjes na best lang in huis toch losgelaten in eerst omheinde tuin, braken ze doorheen en daarna af en toe eens uit een boom moeten plukken twee huizen verder. De leukste speelplaats is toch buiten, heb me suf gekocht aan kattenspeeltjes, veertjes etc, maar een vlinder buiten najagen blijft spannender.

[ Bericht 4% gewijzigd door Firuze60 op 03-10-2024 22:36:53 ]
pi_215172921
Ik vind Toto geweldig en lief zoals ze is. Ik laat haar niet steriliseren om haar karakter te veranderen, maar om nooit meer zwanger te worden.
Het is niet knap van mij om Toto binnen te houden, ze mag gaan waar ze wil. En dat is gelukkig in onze "tuin" of in ieder geval dicht in de buurt en ze is nooit lang weg. Misschien is het overdreven van ons, maar wij hebben het idee dat ze voelt alsof ze van de hel in de hemel is gekomen. Ze kan steeds vaker ontspannen, maar kijkt ook heel vaak nog heel alert / op haar hoede. Ze slapen 's nachts in de kamer, alle deuren beneden staan open. Al hebben we haar (en soms nog steeds) moeten aanmoedigen om gezellig in de kamer (waar ze zwanger nog niet mocht komen) te liggen. Dan moeten we haar nog beter duidelijk maken je bent niet meer een gast, dit is nu ook jouw huis voor altijd.

Bijv. vanochtend (ja, lach maar @Cat-astrophe :P ) toen ik me aanklede in onze slaapkamer en Kiki op bed sprong. Toto zat zenuwachtig te kijken en ik zei jij mag ook lieverd, kom maar. Alsof ze het begreep sprong ze meteen op bed, voor een paar seconden.

Ik geniet zo als Kiki aanvankelijk Toto lastig valt en dan Toto ontdooit en dan als het kind dat ze eigenlijk is, steeds vaker als een malle begint te spelen sowieso met Kiki maar soms ook alleen zomaar met een aangewaaid blaadje speelt etc.

Dit topic zit bijna vol, dus ik ga even 2 ruimtes reserveren. 1 voor foto updates van de kittens, en 1 voor hopenlijk eerste verjaardag foto's 18 juni 2025.

En ik heb eerder al verteld hoe blij ik was met alle posts in dit topic, maar voor wie het gemist heeft, ontzettend bedankt voor alle hulp en meeleven en likes bij dit aanvankelijk ongewenste prachtige avontuur
pi_215172933
Gereserveerd 1
pi_215172935
Gereserveerd 2
pi_215173057
Wat schattig hoe toto ook reageert en zich aan de regels houdt die eerst voor hem golden.

Ik ben benieuwd naar een foto update!

ik zag net dit filmpje op Facebook en moest instant aan dit topic denken, dus ondanks het een beetje offtopic is gooi ik hem er toch in, want schattig. https://www.facebook.com/(...)HQT/?mibextid=UalRPS
pi_215173259
Kiki lijkt een voorliefde te hebben om op enge stekende insecten te jagen.
Waar ze eerder al door een wesp geprikt was, moesten we vorige week vrijdag met haar naar de dierenarts vanwege dicht oog en dikke wang. waarschijnlijk weer gestoken.

Spuit gehad en oogzalf en 55 euro lichter, maar is ze nu weer oke gelukkig
pi_215173340
Ik durf dit bijna niet te posten, ik voel me zo naar om die poezen alleen te laten.
Maar eind oktober gaan we een weekend weg naar Duitsland met kinderen en kleinkinderen.
Dat was al lang voor Toto afgesproken om ons 40-jarig huwelijk te vieren.
We hebben nog nooit een huwelijksdag gevierd en zijn al minstens 20 jaar niet meer op vakantie geweest.

Kunnen poezen 2 nachten/ 3 dagen alleen zijn als er water en brokjes in overvloed staan en een extra kattenbak?
Ik vond het al naar dat onze zonen hun stokoude hondje ergens anders moesten laten logeren, maar nu ook mijn poezen ook helemaal alleen laten...
pi_215173414
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 00:56 schreef Majoraan het volgende:
Ik durf dit bijna niet te posten, ik voel me zo naar om die poezen alleen te laten.
Maar eind oktober gaan we een weekend weg naar Duitsland met kinderen en kleinkinderen.
We hebben nog nooit een huwelijksdag gevierd en zijn al minstens 20 jaar niet meer op vakantie geweest.

Kunnen poezen 2 nachten/ 3 dagen alleen zijn als er water en brokjes in overvloed staan en een extra kattenbak?
Ik vond het al naar dat onze zonen hun stokoude hondje ergens anders moesten laten logeren, maar nu ook mijn poezen ook helemaal alleen laten...
Gerust, hoor, ik had zo'n brokjesmachine https://www.bol.com/nl/nl(...)2_15.20.ProductTitle (ging regelmatig drie dagen weg, eens per kwartaal, zonder oppas).

Moet wel bekennen dat ik drie dagen wel het maximum vind om katten alleen te laten.
pi_215173573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 00:56 schreef Majoraan het volgende:

Met voldoende voer en water kunnen ze goed alleen zijn. Drie dagen is ook wel mijn max.
Al zou ik, als het even kan toch een keer iemand binnen laten lopen. Om te checken of de water bakjes niet omgegooid zijn of dat Kiki geen rare bokkensprongen heeft gemaakt. Toto, die redt zich wel, maar Kiki is natuurlijk nog wat omstuimig.

(En uiteraard moest ik lachen om je andere post :+ )
pi_215173881
Misschien een buurmeisje of iemand anders uit de familie of uit de buurt die een keer binnen wil lopen om eten aan te vullen of eventueel een keer door de kattenbak te scheppen?

Dochter doet dit regelmatig bij een vriendinnetje als die op vakantie gaat wanneer wij niet op vakantie gaan. Elke ochtend brokjes aanvullen, even spelen/knuffelen met de kat.

En ze heeft dit ook al met vriendinnen geregeld voor als wij volgend jaar zelf een kat hebben (want ik vind dat dus gedoe om altijd (en wie dan) iets te moeten regelen om op vakantie te gaan. Ben gewend om gewoon te gaan als we willen gaan) maar die heeft een hele groep enthousiaste vriendinnen die dat graag willen doen. Dus dan zal altijd wel iemand kunnen. (Ze zijn nu 11 dochter deed dat al voor een vriendinnetje toen ze 8 was volgens mij, kattenbak hoefde niet toen alleen eten toen twee keer per dag, later 1 keer per dag)
pi_215231497
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:23 schreef hilliebillie het volgende:
Misschien een buurmeisje of iemand anders uit de familie of uit de buurt die een keer binnen wil lopen om eten aan te vullen of eventueel een keer door de kattenbak te scheppen?

Dochter doet dit regelmatig bij een vriendinnetje als die op vakantie gaat wanneer wij niet op vakantie gaan. Elke ochtend brokjes aanvullen, even spelen/knuffelen met de kat.

En ze heeft dit ook al met vriendinnen geregeld voor als wij volgend jaar zelf een kat hebben (want ik vind dat dus gedoe om altijd (en wie dan) iets te moeten regelen om op vakantie te gaan. Ben gewend om gewoon te gaan als we willen gaan) maar die heeft een hele groep enthousiaste vriendinnen die dat graag willen doen. Dus dan zal altijd wel iemand kunnen. (Ze zijn nu 11 dochter deed dat al voor een vriendinnetje toen ze 8 was volgens mij, kattenbak hoefde niet toen alleen eten toen twee keer per dag, later 1 keer per dag)
Dat gaat helaas voor ons niet op. Onze hele familie bestaat uit alleen ons gezin. De mensen die ik normaal zou vragen om langs te komen zijn onze kinderen en kleinkinderen 8 & 10, die gaan mee naar Duitsland. We hebben een camera gekocht en een extra kattenbak en 6 extra mega drink en etensbakjes om 2 dagen extra door te komen. Mijn vriendin krijgt een sleutel en heeft toegezegd elke dag eenmaal hierheen te rijden om te zien of alles oke is, of als er iets verontrustends op de camera te zien is,
Over 7 uur moet ik Toto wegbrengen naar de dierenarts en dan alleen achterlaten, Ik hoop dat het opgebouwde vertrouwen dan niet weer een knauw krijgt, dat ze ons blijft vertrouwen. En dat ze de risico operatie met hartruis 3/6 goed doorstaat. Ik heb nog een blikje convalescense eten voor haar staan voor als ze weer thuis komt.
Maar de dierenarts zei vorige week bij haar tweede enting dat ze beslist niet dikker moest worden :).
pi_215232577
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 02:10 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Dat gaat helaas voor ons niet op. Onze hele familie bestaat uit alleen ons gezin. De mensen die ik normaal zou vragen om langs te komen zijn onze kinderen en kleinkinderen 8 & 10, die gaan mee naar Duitsland. We hebben een camera gekocht en een extra kattenbak en 6 extra mega drink en etensbakjes om 2 dagen extra door te komen. Mijn vriendin krijgt een sleutel en heeft toegezegd elke dag eenmaal hierheen te rijden om te zien of alles oke is, of als er iets verontrustends op de camera te zien is,
Over 7 uur moet ik Toto wegbrengen naar de dierenarts en dan alleen achterlaten, Ik hoop dat het opgebouwde vertrouwen dan niet weer een knauw krijgt, dat ze ons blijft vertrouwen. En dat ze de risico operatie met hartruis 3/6 goed doorstaat. Ik heb nog een blikje convalescense eten voor haar staan voor als ze weer thuis komt.
Maar de dierenarts zei vorige week bij haar tweede enting dat ze beslist niet dikker moest worden :).
Ik denk dat ze je wel zal blijven vertrouwen. Jij bent namelijk degene die haar weer komt halen en haar "redt" van de dierenarts. Jij bent niet degene geweest die haar pijn heeft gedaan of injecties heeft gegeven.

Heel veel sterkte met wegbrengen, en ook sterkte met het weekendje weg. Maar zo te lezen heb je dat weekend heel goed voorbereid en het zal echt wel goedkomen.
pi_215821595
En toch, hoef geen nieuw topic, maar ik wil wel graag weten hoe het met zwerfmoederpoes en overgebleven kitten is gegaan. Liefst met foto's. :Y
pi_215863405
Het gaat goed met de poezen. Kiki hield van buiten zitten in de ren en was gelukkig een trage leerling.
3 dagen geleden blokkeren we het kattenluikje en is de ren afgebroken, Kiki had door hoe ze erover heen kwam.
We willen niet dat ze bezwangerd wordt, 2 januari wordt ze gesteriliseerd. Maar ik weet nog niet of ik haar daarna los durf te laten.

Soms noemen we Kiki Teckel, we hoeven maar iets te snoepen of de koelkast openen en daar staat ze te schooien en probeert te stelen. Eigenlijk lijken ze allebei net hondjes, we worden begroet als we opstaan en als weer thuiskomen. Toto kan nu niet meer vrij in en uit lopen, maar zit af en toe graag in de toegang tot onze voortuin, alsof ze wil zeggen hier woon ik, dit is mijn huis.

Toen we het weekendje weg waren hebben ze amper gegeten en toen we 'nachts thuiskwamen werden we begroet.

Toto is inmiddels zo vet dat ik soms denk oh nee ze is toch niet weer zwanger, maar dat kan natuurlijk niet meer. Vreetzak Kiki heeft tot een maand geleden nog steeds af en toe gedronken bij mama. Soms krijgt ze tegenwoordig een knal van mama, niet dat dat haar tegenhoudt, En mama slaapt vooral heel veel. Overal in het huis, in het rookhok, in de vensterbank, op de bank, op ons bed, op het logeerbed etc. Het lijkt dat ze eindelijk door heeft dat dit ook haar huis is.

Als iemand een jaar geleden had gezegd volgend jaar hebben jullie 2 katten, had ik geantwoord hahaha, in geen miljard jaar O+
pi_215872365
Met weemoed sluit ik dit topic, heb het zó vaak alweer gelezen als trip to memory lane.
Is er een Fokker die dit complete 2-delige topic voor mij kan opslaan? O+
Ik had een paar posts gereserveerd voor als ik later nog 1 jaar oud foto’s krijg van lieve Herman, Elvis, Gizmo en Puck. Misschien komt dat nog.

Wat me nog steeds tegengevallen is, is het optreden van de dierenambulance.
Natuurlijk blijf ik lid en de vrijwilligers doen hun stinkende best om dieren te helpen.
Toen ik de eerste keer belde over een graatmagere zwangere kat reageerden ze meteen.
Omdat ik al zoveel maatregelen had getroffen voor die stumper mocht ze hier blijven tot de bevalling.
Dan zou het nest gehaald worden en moeder hier later weer uitgezet.
Tranen bij mij en tranen bij ambulance mevrouw.
Vanaf het moment dat ik aangaf zwangere moeder te willen houden gaven ze ineens niet meer thuis.
Op mijn heugelijke mail dat ze bevallen was van 5 kittens geen enkele respons gekregen. Op later minstens 2 support schreeuwende mails werd nooit geantwoord. Nooit meer iets van medeleven of wat doe je het goed of welke interesse dan ook van ze gehoord.

Daarom ben ik ook zo dankbaar en blij voor alle tips en likes en support die ik in dit topic kreeg.
Dat gaf me moed en vertrouwen en een gewaardeerd gevoel. Het was een fantastisch mooi avontuur.

Nogmaals hartelijk dank namens Toto, Kiki en mij.
Fijne feestdagen en een gezegend 2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')