quote:Op zondag 9 juni 2024 02:16 schreef Majoraan het volgende:
Ik weet weinig van katten, maar heb onlangs een hoogzwangere afgedankte poes onder mijn hoede genomen.
Ik hoop dat ik later in dit topic ongestraft advies kan krijgen en domme vragen kan stellen.
Zal even doen straksquote:Op donderdag 25 juli 2024 13:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waarom is deze niet gekoppeld ?
Ik zie hetquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:27 schreef maily het volgende:
[..]
Vlgs mij heeft onze Dees @:Deisyy dat al gedaan?
Ik weet niets van kattenrassen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:29 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een prachtige moeder en wat ligt ze heerlijk bij haar grut te slapen. Geen Britje denk ik?
Ik las in je vorige topic iets van 75 euro .....quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:00 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik weet niets van kattenrassen.
Toen de Dierenambulance hier was voor zwervers bandje, zei een medewerkster volgens mij dit is geen gewone Europese korthaar,ze heeft de ogen van een raskat. Toen sloeg ik daar nog niet zoveel acht op.
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lievequote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:02 schreef maily het volgende:
[..]
Ik las in je vorige topic iets van 75 euro .....
Dat misschien verdubbelen?
Dan zeg ik de Mercedes weer afquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lieve) kittens kruisingen met een ander ras, dus dan blijft het, hoewel een prachtige en lieve kat, toch een vuilnisbakkie
+ bij hogere prijzen verwacht men meestal ook volledige vaccinatie en ontworming.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lieve) kittens kruisingen met een ander ras, dus dan blijft het, hoewel een prachtige en lieve kat, toch een vuilnisbakkie
+ bij hogere prijzen verwacht men meestal ook volledige vaccinatie en ontworming.
Algemene kattenvraagtopic: F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:52 schreef Middelpunt het volgende:
Ik wilde er geen apart topic voor openen dus ik hoop dat het niet erg is dat ik dit topic even 'misbruik'. Wij hebben ook kittens, ze zijn nu bijna 2 weken en ze beginnen af en toe dit te doen:
https://jmp.sh/s/wf4QKRYrxMpfFSRjcDp1
Het lijkt wel een soort hyperventilatie maar het duurt niet lang en even later liggen ze er weer heel vredig bij (of gaan ze drinken).
Heeft iemand enig idee of dit normaal gedrag is?
Dank voor je reactie!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Algemene kattenvraagtopic: F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragen
Maar de kitten verhalen zitten nu vooral hier
Zat er geluid bij je filmpje? Ik kreeg dat niet erbij.
Dit soort gedrag kan ik me niet herinneren van mijn opvang nesten.
Drinken ze goed, komen ze goed bij (100 gram per week is gemiddeld), geen diarree, snotneus, traan oogjes of andere nare zaken? Als ze verder tevreden zijn en goed kunnen drinken is het waarschijnlijk niets ernstigs.
Maar ik ben geen dierenartsJe zou het filmpje kunnen opsturen naar hen met de info erbij die ik hier vraag. Zo’n digitaal advies, zeker als je al klant bent, is meestal gratis (laat ik daarin vooral duidelijk zijn).
Op je vinger geven?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 01:12 schreef Majoraan het volgende:
Mogen kittens van 5 weken oud een klein stukje smeerleverworst of ongekruid geruld rundergehakt eten?
Morgen is de eerste ontworming 2 weken geleden en is het tijd voor de tweede ronde.
Ik dacht misschien eten ze het zelf op in combinatie met een lekkernij.
De pasta zit in een handig spuitmondje, alleen vind ik het het niet zo handig. Ik voel niet of ik 1 of per ongelijk 2 doses geef. De vorige keer heb ik het via een plastic speelgoedlepeltje gedaan. Er ging wat pasta verloren, maar dat maakte niet uit i.v.m. gewicht. Ik denk dat ze deze keer de bijna volledige 1 schuifje dosis moeten hebben.
Ze eten helaas nog steeds geen brokjes (1) of natvoer (1),
Kan ik het mengen met een lekkernij als smeerleverworst of toch beter in het bekje spuiten met het risico dat ik teveel spuit
Kun je de spuit niet instellen dat hij blokkeert op het juiste aantal doses? De meeste middelen hebben daar een ring voor die je vastzet op de zuiger (lastig uit te leggen, zou in de gebruiksaanwijzing moeten staan).quote:Op zaterdag 27 juli 2024 01:12 schreef Majoraan het volgende:
Mogen kittens van 5 weken oud een klein stukje smeerleverworst of ongekruid geruld rundergehakt eten?
Morgen is de eerste ontworming 2 weken geleden en is het tijd voor de tweede ronde.
Ik dacht misschien eten ze het zelf op in combinatie met een lekkernij.
De pasta zit in een handig spuitmondje, alleen vind ik het het niet zo handig. Ik voel niet of ik 1 of per ongelijk 2 doses geef. De vorige keer heb ik het via een plastic speelgoedlepeltje gedaan. Er ging wat pasta verloren, maar dat maakte niet uit i.v.m. gewicht. Ik denk dat ze deze keer de bijna volledige 1 schuifje dosis moeten hebben.
Ze eten helaas nog steeds geen brokjes (1) of natvoer (1),
Kan ik het mengen met een lekkernij als smeerleverworst of toch beter in het bekje spuiten met het risico dat ik teveel spuit
Ik zal het spuitje nog eens goed bestuderen, maar de oplossing van Maily lijkt me het handigst.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 07:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kun je de spuit niet instellen dat hij blokkeert op het juiste aantal doses? De meeste middelen hebben daar een ring voor die je vastzet op de zuiger (lastig uit te leggen, zou in de gebruiksaanwijzing moeten staan).
Als je dat niet hebt zou ik het idd, zoals maily zegt, met je vinger geven. En dan aan de zijkant het bekje een beetje (voorzichtig) open maken en dan aan de zijkant erin smeren. Ze zullen sputteren en er zal wat verloren gaan, maar dat maakt niet uit. Nooit recht van voren spuiten. Kleine kans dat het in de luchtwegen komt en dan kunnen ze longontsteking krijgen. Ze moeten de kans hebben het zelf af te slikken en dat kunnen ze.
Wordt er nog niks aan natvoer gegeten? Toto verwent ze! Maar dat komt vanzelf goed.
Je zou ook wat brokjes in water kunnen weken zodat het zacht wordt. Is makkelijker eten, als ze wel van de smaak van brokjes houden maar harde brokjes nog te moeilijk zijn.
Wat ik bij niet-eters rond een week of vijf ook wel deed is natvoer met een vinger in het bekje doen. Want soms hebben ze gewoon niet door hoe lekker dat is. En via die vinger kun je ze dan naar het schoteltje leiden en dan gaan ze zelf oefenen. Want ook voor Toto is het fijn als die slokoppen niet alle voeding meer via haar halen.
klimmen ze in je broek?quote:Op maandag 29 juli 2024 00:22 schreef Majoraan het volgende:
3 kittens komen al spontaan op schoot kruipen voor een massage![]()
[ link | afbeelding ]
Als er 1 komt komen er meer, ik ook, ik ook
dat bedoel ik; hartstikke leuk, totdat je een keer blote benen hebtquote:Op maandag 29 juli 2024 00:27 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ja.. en je moet mijn benen zien van die keren dat ik in nachthemd zat
Ik ben heel benieuwd nuquote:Op maandag 29 juli 2024 01:46 schreef Majoraan het volgende:
Toto ligt onder de salontafel 3 kittens te voeren. Gizmo probeert ondertussen de crocs van mjn echtgenoot te vernielen en Elvis begint te spinnen als ik hem/haar aai terwijl hij aan de tit ligt.
Ik heb geen fut meer om ze te vangen en naar hun hok te brengen. Ik zeg toedeledokie en veel plezier. Aub niet op het vloerkleed piesen en slaap lekker voor straks
Hoe is haar gedrag? Kan ze rustig liggen of blijft ze drentelen en gillen en duwt ze haar kont in jouw richting?quote:Op maandag 29 juli 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:
Inmiddels heeft Toto het hele huis (beneden) geclaimd en krabt aan deuren als ze dicht zitten. Niet dat ze perse naar binnen wil, maar ze moeten open staan. De hele dag kletst ze me de oren van mijn kop, ook op dit moment.
Ik wou dat ik haar kon verstaan
Jouw tipsquote:Op maandag 29 juli 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe is haar gedrag? Kan ze rustig liggen of blijft ze drentelen en gillen en duwt ze haar kont in jouw richting?
Want die combinatie kan erop wijzen dat ze krols is. En als ze naar buiten kan, dan komt ze zeker zwanger terug. Over een week of twee zijn de kittens groot genoeg om haar een dag te missen en zou je haar kunnen laten steriliseren. Ze blijft daarna gewoon melk geven. In alle standen, zo te zien![]()
En je hebt een klimnest![]()
![]()
Alle kittens klimmen, maar sommige nesten doen dat zelden in mensen. Andere nesten doen dat voortdurend
Over je buitenren: daar is over nagedacht![]()
Al denk ik dat die kleine gladde alen nu nog onder die buis door kruipen…. Kunnen ze makkelijk je tuin uit? Ze blijven nu nog wel bij Toto in de buurt, maar als die aan de wandel gaat, gaan de kinders wellicht mee.
Je kunt intussen kijken naar break away halsbandjes. Al ben ik bang dat de kittens nog te weinig wegen om die functie te laten werken. En hun nekjes nog te smal zijn om ze te laten blijven zitten.
Chippen zou nu evt al kunnen, maar dat is een kostenpost.
Of je laat ze nu in de nacht in de huiskamer![]()
Mijn man ging naar beneden naar de wc en heeft mopperend de kittens naar hund mand gebracht. Hij riep mij ook nog, maar ik sliep 🤪quote:
Dat chippen is iets om over na de te denken. De dierenambulance komt voor 35 euro aan huis en dan kost chippen 6x 14 euro. Maar het bandje was meer dat mensen zien dat ze ergens hoort en waar ze woont.quote:Op maandag 29 juli 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe is haar gedrag? Kan ze rustig liggen of blijft ze drentelen en gillen en duwt ze haar kont in jouw richting?
Want die combinatie kan erop wijzen dat ze krols is. En als ze naar buiten kan, dan komt ze zeker zwanger terug. Over een week of twee zijn de kittens groot genoeg om haar een dag te missen en zou je haar kunnen laten steriliseren. Ze blijft daarna gewoon melk geven. In alle standen, zo te zien![]()
En je hebt een klimnest![]()
![]()
Alle kittens klimmen, maar sommige nesten doen dat zelden in mensen. Andere nesten doen dat voortdurend
Over je buitenren: daar is over nagedacht![]()
Al denk ik dat die kleine gladde alen nu nog onder die buis door kruipen…. Kunnen ze makkelijk je tuin uit? Ze blijven nu nog wel bij Toto in de buurt, maar als die aan de wandel gaat, gaan de kinders wellicht mee.
Je kunt intussen kijken naar break away halsbandjes. Al ben ik bang dat de kittens nog te weinig wegen om die functie te laten werken. En hun nekjes nog te smal zijn om ze te laten blijven zitten.
Chippen zou nu evt al kunnen, maar dat is een kostenpost.
Of je laat ze nu in de nacht in de huiskamer![]()
Een zichtbaar teken dat een kitten een baas heeft is goed, maar moet ook veilig zijn. En eerlijk gezegd denk ik, als mensen een kitten vinden en de echte baas willen zoeken, ze bij afwezigheid van een bandje gaan laten checken op chip. Willen ze het kitten voor zichzelf houden, dan zal een bandje daar weinig verschil in maken. Chip is ook handig voor je luikje: minder zorgen dat ze ontsnappen. En als je de rekening bewaart kun je bij kopers prima verantwoorden waarom de kittens kosten wat ze kosten.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:51 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Dat chippen is iets om over na de te denken. De dierenambulance komt voor 35 euro aan huis en dan kost chippen 6x 14 euro. Maar het bandje was meer dat mensen zien dat ze ergens hoort en waar ze woont.
We hebben nog een ander luikje met microchip en halsband, maar die moet nog geplaatst worden. Beter vandaag proberen te doen.
Ik vraag me af hoe ik later ze allemaal moet vervoeren naar de dierenarts![]()
Toto ligt verder heerlijk te relaxen tussen de voedingen door. Ze springt niet over het hek, soms laten wij haar even in en uit. Dan verlaat ze nooit onze tuin.
Ik denk dat ze overal bij mij wil kunnen zijn omdat ze hier nooit meer weg wil ofzo.
Het steriliseren doet toch erg pijn met pijnstillers etc?
Maakt het veel verschil in pijn na die tijd als het laparoscopisch gebeurt?
Dank!quote:Op maandag 29 juli 2024 12:10 schreef maily het volgende:
Dit lijkt me ook wel iets voor jouw kittens @:Majoraan:
https://kittywheel.de/
met dank aan @:ueberduitser
Geweldigquote:Op maandag 29 juli 2024 12:10 schreef maily het volgende:
Dit lijkt me ook wel iets voor jouw kittens @:Majoraan:
https://kittywheel.de/
met dank aan @:ueberduitser
Klopt, ze heeft niet veel over.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:03 schreef SEMTEX het volgende:
Moeder oogt trouwens een beetje fragiel, je hebt moeder- en kitten aansterkvoer, misschien is dat iets voor haar?
[ afbeelding ]
Ik had niet goed gekeken, dacht dat het melkpoeder wasquote:Op maandag 29 juli 2024 11:03 schreef SEMTEX het volgende:
Moeder oogt trouwens een beetje fragiel, je hebt moeder- en kitten aansterkvoer, misschien is dat iets voor haar?
[ afbeelding ]
Dat is prima spulquote:Op maandag 29 juli 2024 16:59 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik had niet goed gekeken, dacht dat het melkpoeder was![]()
Pas toen ik ging googelen zag ik dat het mousse is.
Zal eens kijken of het ergens in de aanbieding is.
Ik heb zojuist al 6:blikjes besteld 🐱quote:Op maandag 29 juli 2024 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is prima spulkun je ook aanlengen met water en/of een beetje warm maken (lekkere luchten
) om kleine verwende donderstenen te verleiden vast voer te gaan eten. Al zal de meerderheid dat deze week echt wel gaan snappen. Zelden kittens meegemaakt die met ruim zes weken nog geen hap vast voer aten.
Dit zijn echt de geniettopicsquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:40 schreef Blues het volgende:
Meelezer/genieter maakt even een diepe buiging voor jou![]()
En voor alle toptips hier. FOK!
Dat valt wel mee hoorquote:Op maandag 29 juli 2024 10:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ze heeft echt haar huis gevonden en ik vind het aandoenlijk hilarisch hoe je man en jij jullie grenzen verschuiven. (Ook dit wist ik al)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Majoraan op 31-07-2024 00:57:16 ]
quote:Op woensdag 31 juli 2024 00:46 schreef Majoraan het volgende:
Sorry dat ik zo laat antwoorde, ik had direct een lang antwoord getypt en sloot per ongeluk alle openstaande webpagina’s.
Ja ik woon in Groningen en ik ga de bench van mijn oppashond lenen.
Thuis slaapt ze in de bench en bij ons slaapt ze de 2 logeerweken lekker in bed.
[..]
Dat valt wel mee hoor![]()
Zo'n mooi verhaal, je doet dit zo goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
Bespaar je de moeite en geniet hier voorlopig vanquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:35 schreef Middelpunt het volgende:
Wij hebben sinds ruim 2 weken ook 3 kittens en het gaat hartstikke goed met ze. Eentje had wel een beetje last van een oogontsteking maar daar hebben we een zalfje voor gehad van de DA en dat gaat nu ook de goede kant op.
Sinds gisterennacht heeft moeder poes echter het idee dat de kittens persé in onze slaapkamer moeten liggen, onder mijn nachtkastje.
Maar dat lijkt me toch niet zo'n goed idee.
Heb ze nu toch weer terug gelegd in de doos in de kamer er naast, en de slaapkamerdeur dicht. Maar ze blijft nu maar zeuren dat ze weer naar de slaapkamer wil. Ze stond zelfs even voor de dichte deur te wachten, met een kitten in dr bek.
Heb nu zelfs mn nachtkastje ook even in die andere kamer gezet, zodat ze ze er alsnog onder kan leggen, maar dat vind ze ook nog geen goede oplossing.
Heeft iemand nog tips om haar er van te overtuigen dat onze slaapkamer toch echt geen goede plek is? Of moet ik het echt maar gewoon accepteren?
[ afbeelding ]
Wat een schatjes, maarquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:35 schreef Middelpunt het volgende:
Wij hebben sinds ruim 2 weken ook 3 kittens en het gaat hartstikke goed met ze. Eentje had wel een beetje last van een oogontsteking maar daar hebben we een zalfje voor gehad van de DA en dat gaat nu ook de goede kant op.
Sinds gisterennacht heeft moeder poes echter het idee dat de kittens persé in onze slaapkamer moeten liggen, onder mijn nachtkastje.
Maar dat lijkt me toch niet zo'n goed idee.
Heb ze nu toch weer terug gelegd in de doos in de kamer er naast, en de slaapkamerdeur dicht. Maar ze blijft nu maar zeuren dat ze weer naar de slaapkamer wil. Ze stond zelfs even voor de dichte deur te wachten, met een kitten in dr bek.
Heb nu zelfs mn nachtkastje ook even in die andere kamer gezet, zodat ze ze er alsnog onder kan leggen, maar dat vind ze ook nog geen goede oplossing.
Heeft iemand nog tips om haar er van te overtuigen dat onze slaapkamer toch echt geen goede plek is? Of moet ik het echt maar gewoon accepteren?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jouw post is best verwarrend na onderstaande postquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een schatjes, maar
dit is het topic van Majoraan.. stel je vraag ff hier deadly_kiss in F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragen
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Algemene kattenvraagtopic: F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragen
Maar de kitten verhalen zitten nu vooral hier
Zat er geluid bij je filmpje? Ik kreeg dat niet erbij.
Dit soort gedrag kan ik me niet herinneren van mijn opvang nesten.
Drinken ze goed, komen ze goed bij (100 gram per week is gemiddeld), geen diarree, snotneus, traan oogjes of andere nare zaken? Als ze verder tevreden zijn en goed kunnen drinken is het waarschijnlijk niets ernstigs.
Maar ik ben geen dierenartsJe zou het filmpje kunnen opsturen naar hen met de info erbij die ik hier vraag. Zo’n digitaal advies, zeker als je al klant bent, is meestal gratis (laat ik daarin vooral duidelijk zijn).
Het is niet mijn topic en ik weet niet wat @Majoraan wil. Maar in mijn post verwees ik al naar de plek waar de vraag eigenlijk hoort naar mijn idee. Al snap ik best dat je als nieuwige user niet altijd weet waar de vraag past. Wellicht was ik te subtiel en @Blues is wat duidelijker.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
jouw post is best verwarrend na onderstaande post
[..]
Blues heeft ook gelijk en mij is het ook om het even, maar ik kan me voorstellen dat beide posts nogal verwarrend zijn voor Middelpunt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is niet mijn topic en ik weet niet wat @:majoraan wil. Maar in mijn post verwees ik al naar de plek waar de vraag eigenlijk hoort naar mijn idee. Al snap ik best dat je als nieuwige user niet altijd weet waar de vraag past. Wellicht was ik te subtiel en @:blues is wat duidelijker.
En wellicht vindt TS dat vragen van anderen hier ook passen. Ik vind het allemaal best
Twipet is de app die je moet hebbenquote:Op maandag 29 juli 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:
Inmiddels heeft Toto het hele huis (beneden) geclaimd en krabt aan deuren als ze dicht zitten. Niet dat ze perse naar binnen wil, maar ze moeten open staan. De hele dag kletst ze me de oren van mijn kop, ook op dit moment.
Ik wou dat ik haar kon verstaan
Ik heb er geen probleem mee.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is niet mijn topic en ik weet niet wat @:majoraan wil. Maar in mijn post verwees ik al naar de plek waar de vraag eigenlijk hoort naar mijn idee. Al snap ik best dat je als nieuwige user niet altijd weet waar de vraag past. Wellicht was ik te subtiel en @:blues is wat duidelijker.
En wellicht vindt TS dat vragen van anderen hier ook passen. Ik vind het allemaal best
Ik loop een paar dagen achter met meelezen. Maar wat zijn de kittens leuk opgegroeid!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:02 schreef maily het volgende:
[..]
Ik las in je vorige topic iets van 75 euro .....
Dat misschien verdubbelen?
Eerlijk gezegd vind ik 75 euro ook erg weinig. Mijn hart krimpt ineen als ik op Marktplaats kittens aangeboden zie worden voor 15 euro en dat er dan 12 euro op geboden wordt. Ik denk dan dat worden verwaarloosde katten die, als ze geluk hebben, later al dan niet zwanger opgevangen worden door mensen als in dit topic.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 23:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik loop een paar dagen achter met meelezen. Maar wat zijn de kittens leuk opgegroeid!![]()
Majoraan, 75 euro is ook veel te weinig! Heb je echt geen kennissen of vrienden/ familie waar ze heen kunnen? Gizmo heeft dezelfde naam van ons boerderijpoesje (naam gekozen door mijn zoon toen en ze is 22 jaar geworden), als ik zelf nu geen drie oude knarren had, had ik er zo twee bij je opgehaald.
Ik lees: 3 kittens eten zelf. En twee vinden de Toto nog veel te gezellig, lekker en makkelijk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 01:58 schreef Majoraan het volgende:
De kittens eten nog steeds niet. Er zijn 2 die van natvoer smullen (Gizmo en Herman) en 1 die brokjes eet (zwarte Elvis) Ik heb nog 1 blikje RH mother&babycat mousse over. Ik heb het verwarmd / blikje 10 minuten in heet water gezet, geprobeerd het van mijn vinger te laten likken, geprobeerd ze te dwingen om te proeven. Geen resultaat.
Met de Pro Plan natvoer geprobeerd dezelfde truc uit te halen, geen resultaat.
Vandaag onze wekelijkse makreel van de markt gehaald + 2 porties kibbeling.
Ik was blij dat ik een lange broek aan had want ze klommen alle 5 op schoot.
Ik gaf ze allemaal wat wit vis zonder paneer. En wat denk je? ze kunnen wel kauwen en eten, ze vochten er zelfs om.
En ik weet nu dat het niet aan hun bekkies ligtquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 06:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik lees: 3 kittens eten zelf. En twee vinden de Toto nog veel te gezellig, lekker en makkelijk.
Komt echt goed! Toto gaat op een gegeven moment ook afstand nemen en ze minder laten drinken. En als ze dan trek krijgen, dan wordt dat vaste voer vanzelf aantrekkelijk.
Ja joh! Zolang het maar makkelijk te vinden is (en groot genoeg zodat ze niet te moeilijk hoeven te doen om aan te schuiven) is 1 platte grote bak prima. Heb je misschien een dienblad? Dat vond ik ideaalquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:00 schreef Majoraan het volgende:
[..]
En ik weet nu dat het niet aan hun bekkies ligt![]()
Ik haal de overvloed aan bakjes om overal brokjes aan te bieden maar weg. Alleen 1 bak brokjes en water.
Stop maar, het lek is boven, het zijn veganistenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja joh! Zolang het maar makkelijk te vinden is (en groot genoeg zodat ze niet te moeilijk hoeven te doen om aan te schuiven) is 1 platte grote bak prima. Heb je misschien een dienblad? Dat vond ik ideaal
quote:Op zondag 4 augustus 2024 00:56 schreef Majoraan het volgende:
Is dit het hoogtepunt of worden ze de komende weken nog wilder
Wat een tuigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op zondag 4 augustus 2024 00:52 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Stop maar, het lek is boven, het zijn veganisten![]()
[ link | afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
Mijn ervaring: ze worden groter. Dus meer kracht, meer hoogte, meer nagel, meer WILDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Haha in die hor, herkenbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 4 augustus 2024 00:52 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Stop maar, het lek is boven, het zijn veganisten![]()
[ link | afbeelding ]Wat een feest daar bij jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat word ik toch elke keer weer blij als ik 's morgens je topic lees.
Puckquote:Op zondag 4 augustus 2024 13:28 schreef MizzezAmy het volgende:
Wat een leuk topic dit!
Heb geloof ik van 1 kitten de naam gemist, Gizmo, Herman, Kiki, Elvis en. ...?
Ik wil ze zelf gewoon binnen houden en niet dat ze iemand tot last zijn. Sinds mijn terrasoverkapping/serre en schuttingen is mijn persoonlijke ervaring dat tot nu toe niets werkte LOL, tot dit...quote:Op maandag 29 juli 2024 00:54 schreef Majoraan het volgende:
We hebben nog geen idee of het hek werkt zoals wij in gedachten hadden. Elke ochtend toch opgelucht als ik 5 kittens tel.
Oh veeeeel wilder hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
Ja en wat doe je met katten die van buiten naar binnen komen en niet meer weg kunnen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik wil ze zelf gewoon binnen houden en niet dat ze iemand tot last zijn. Sinds mijn terrasoverkapping/serre en schuttingen is mijn persoonlijke ervaring dat tot nu toe niets werkte LOL, tot dit...
[ afbeelding ]
Heb al tigjaren katten en kittens en ze klimmen/springen overal in... broeken, palen, bomen, struiken, krabpalen, blote benen, schuttingen, gordijnen, horren... maar zoiets proberen ze tot nu toe 1x, dan vallen ze er af en lijken ze er vanaf te blijven. De jongste die ik nu nog heb is anderhalf maar klautert ook nog steeds maar heeft het hiermee al enkele maanden niet meer geprobeerd.
Goed topic trouwens, thanks @:mascara-klodder !
houden natuurlijk, je hebt ze eerlijk gevangenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:43 schreef YoopY het volgende:
[..]
Ja en wat doe je met katten die van buiten naar binnen komen en niet meer weg kunnen?
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:30 schreef Frutsel het volgende:
@:mascara-klodder
bedankt he..![]()
nu ik dit allemaal doorgelezen heb zou ik ze zo allemaal nemen..indien ik katloos was
maar ik heb al twee honden en twee katten...
ik hoop dat ze echt een heel leuk huisje krijgen...
Dit ziet er effectief en heel netjes uit. Wij hadden om de kittens toch buiten te kunnen laten spelen een buitenhokje gemaakt met pvc buizen die (hopelijk) gaan rollen als ze eraan hangen. En zoals @Cat-astrophe al voorspelde hingen de buizen te hoog en hadden we op een late avond Gizmo (wie anders) aan de buitenkant hangen omdat ze door de opening geklommen was. Buizen hangen nu lager en so far so good,quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik wil ze zelf gewoon binnen houden en niet dat ze iemand tot last zijn. Sinds mijn terrasoverkapping/serre en schuttingen is mijn persoonlijke ervaring dat tot nu toe niets werkte LOL, tot dit...
[ afbeelding ]
Heb al tigjaren katten en kittens en ze klimmen/springen overal in... broeken, palen, bomen, struiken, krabpalen, blote benen, schuttingen, gordijnen, horren... maar zoiets proberen ze tot nu toe 1x, dan vallen ze er af en lijken ze er vanaf te blijven. De jongste die ik nu nog heb is anderhalf maar klautert ook nog steeds maar heeft het hiermee al enkele maanden niet meer geprobeerd.
Goed topic trouwens, thanks @:mascara-klodder !
Gizmo, omdat in de schemer het lichte gedeelte van boven haar ogen bij haar oren lijkt te horen en ze gigantische oren lijkt te hebben.. Verder is ze net zo'n durfal en de leider van de bende en zo haantje de voorste en inventief .quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:28 schreef MizzezAmy het volgende:
Wat een leuk topic dit!
Heb geloof ik van 1 kitten de naam gemist, Gizmo, Herman, Kiki, Elvis en. ...?
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:20 schreef Majoraan het volgende:
[ link | afbeelding ]SchorriemorrieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door Majoraan op 11-08-2024 00:54:14 ]
[ Bericht 43% gewijzigd door Majoraan op 11-08-2024 00:39:03 ]
quote:Op zondag 11 augustus 2024 00:11 schreef Majoraan het volgende:
Dit is weer zo'n grappige foto van Toto![]()
Sorry voor de troep.
Mijn excuus is dat de 2 weken logeerpartij van Senna Russel vanochtend is gestart
Closer upsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien veranderen in:quote:- De eerste enting + paspoort verzorgen wij.
Dat klinkt beter, maar is het wel waar? De eerste vaccinatie bestaat toch uit 2 entingen, waarvan er 1 gegeven isquote:Op zondag 11 augustus 2024 02:56 schreef Firuze60 het volgende:
Tip:
[..]
Misschien veranderen in:
Gevaccineerd en een dierenartspaspoort.
Ben je met de moederpoes ooit bij een DA geweest? Sorry, misschien heb ik dat gemist in vorige berichten. Er lopen niet meer zoveel zwerfkatjes hier rond, misschien is zij ook ooit gechipt?
Ik zou jouw tekst aanhouden. Eerste enting plus paspoort.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:25 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Dat klinkt beter, maar is het wel waar? De eerste vaccinatie bestaat toch uit 2 entingen, waarvan er 1 gegeven is
Edit: kan natuurlijk wel, wat onderaan zeg ik dat ze zelf de tweede enting moeten verzorgen.
Toto is niet gechipt, niet als vermist opgegeven en heeft een zwervers bandje gehad.
Mijn lieve schatjes komen niet in de supermarkt te hangenquote:Op zondag 11 augustus 2024 14:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zou jouw tekst aanhouden. Eerste enting plus paspoort.
Verder is het een liefdevol, maar wel lang verhaal. Dat wordt zelden helemaal gelezen en er is zelden plek voor.
In supermarkten mag je vaak maar een klein briefje ophangen. Beperk het dan tot aantal kittens plus prijs plus verhuisdagen, dat ze per twee gaan plus enting/paspoort/ontvlooid verhaal. En je contactgegevens natuurlijk.
Fotootje van de boefjes erbij helpt! En als er ruimte is zeker de karakterschetsen erbij, heb je prima omschreven.
Ik heb niet bij een asiel geïnformeerd, die willen waarschijnlijk liever hun eigen overschot aan poezen kwijt.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je zou @:senesta of @:guppy kunnen vragen of je ze hier in het herplaatsers topic mag zetten.
En had je nog bij het asiel geïnformeerd? Zij hebben veel bekendheid en kunnen ze wellicht via hun social media delen.
In welke regio zijn ze eigenlijk op te halen voor de mensen die interesse hebben?quote:Op zondag 11 augustus 2024 01:40 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb geen grote familie of vriendenkring, en niemand van hen is kattenliefhebber.
De kennissen die wel kattenliefhebber zijn hebben al 3+ katten.
Ik heb wel wat kennissen en buren die een advertentie op het prikbord op hun werk willen plaatsen.
Ik heb mijn best gedaan op de volgende tekst, graag (liefst opbouwende) kritiek:
Cornish Rex denk ikquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:23 schreef Firuze60 het volgende:
Toto is echt een enorm mooi poesje en heeft zeker een raskatten achtergrond naar mijn idee. Die felgroene ogen en de tekening van haar vacht. Ook haar slanke bouw.
Precies ja! Daar dacht ik ook al aan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Cornish Rex denk ikMijn katertje zag er zeer vergelijkbaar uit. Zijn vader was een Cornish Rex, zijn moeder een calico.
De gladde vacht kan natuurlijk van de andere ouder zijnquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies ja! Daar dacht ik ook al aan.
https://www.purina.nl/op-(...)enrassen/cornish-rex
Maar ze mist de krullende vacht, de bouw is wel zo, ojee, krijg zometeen heel veel over mij heen, want heb zelf raskatjes (iets not-done). En ja, ik houd van alle katten, HTK of wat ook, maar geniet ook van een mooi katje met een prachtig karaktertje. Heb nu twee oude siamezen en een oosters (verwant aan siamees) poesje, ze zijn mij enorm dierbaar. Ook omdat ze zo mooi zijn, hun uiterlijk speelt zeker mee. Zag vroeger een fotootje van een American Siamese, die heb ik nu in huis en ze is leuk, prachtig karakter en het uiterlijk en gedrag als een kitten. Inmiddels 11 jaar oud.
https://www.britannica.com/animal/Siamese-breed-of-cat
quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Maar ze mist de krullende vacht, de bouw is wel zo, ojee, krijg zometeen heel veel over mij heen, want heb zelf raskatjes (iets not-done). En ja, ik houd van alle katten, HTK of wat ook, maar geniet ook van een mooi katje met een prachtig karaktertje. Heb nu twee oude siamezen en een oosters (verwant aan siamees) poesje, ze zijn mij enorm dierbaar. Ook omdat ze zo mooi zijn, hun uiterlijk speelt zeker mee. Zag vroeger een fotootje van een American Siamese, die heb ik nu in huis en ze is leuk, prachtig karakter en het uiterlijk en gedrag als een kitten. Inmiddels 11 jaar oud.
Zou ook zomaar kunnen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
De gladde vacht kan natuurlijk van de andere ouder zijn
quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:16 schreef Majoraan het volgende:
Help, mama is high
Hi Marjoraan, als je het leuk vindt kan ik uit je Posts hier een Special maken voor op de FP. Beetje feelgood nieuws is altijd leuk. Het wordt dan geen advertentie maar meer het verhaal hoe Toto zwanger bij je aan kwam lopen en hoe je nu een huis vol poezebeesten hebt. Ik kan wel doorverwijzen naar dit topic voor meer foto's en eventueel geïnteresseerden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cat-astrophe heeft deze suggestie gedaan, en ik vind het wel een sympathiek voorstel. Dus laat maar weten of je dat wil.
Wat een leuk idee, sowieso.quote:Op maandag 12 augustus 2024 23:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hi Marjoraan, als je het leuk vindt kan ik uit je Posts hier een Special maken voor op de FP. Beetje feelgood nieuws is altijd leuk. Het wordt dan geen advertentie maar meer het verhaal hoe Toto zwanger bij je aan kwam lopen en hoe je nu een huis vol poezebeesten hebt. Ik kan wel doorverwijzen naar dit topic voor meer foto's en eventueel geïnteresseerden.
Cat-astrophe heeft deze suggestie gedaan, en ik vind het wel een sympathiek voorstel. Dus laat maar weten of je dat wil.
Kom nooit op de FP, maar doe je dan ook een linkje hier?quote:Op maandag 12 augustus 2024 23:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hi Marjoraan, als je het leuk vindt kan ik uit je Posts hier een Special maken voor op de FP. Beetje feelgood nieuws is altijd leuk. Het wordt dan geen advertentie maar meer het verhaal hoe Toto zwanger bij je aan kwam lopen en hoe je nu een huis vol poezebeesten hebt. Ik kan wel doorverwijzen naar dit topic voor meer foto's en eventueel geïnteresseerden.
Mijn halve Siamees gedraagt zich ook nog steeds als een kitten en die is bijna 3 jaar oudquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En Majoraan, als je het niet vertrouwd waar alle kittens terecht komen dan zou ik ze tweemaal inenten en de katertjes alvast castreren.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:28 schreef Majoraan het volgende:
[ link | afbeelding ]DoetjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 23:44 schreef Majoraan het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
hoe reageerde de hond op de katten?
De hond reageerde heel rustig en lief. Wel nieuwsgierig van een afstandje, ze zou er dolgraag heen willen om te snuffelen, maar is ook wat bang voor Kiki die aldoor tegen haar blaast.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 23:47 schreef maily het volgende:
[..]![]()
hoe reageerde de hond op de katten?
Toto zat op oma's wagenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 23:51 schreef mascara-klodder het volgende:
Die laatste foto in de spoiler![]()
Toto
Ojee, er is een koper?quote:Op zondag 18 augustus 2024 23:08 schreef Majoraan het volgende:
Ik moet binnenkort verhuizen, snik![]()
[ link | afbeelding ]
Ik weet het, maar het blijft wel moeilijkquote:Op zondag 18 augustus 2024 23:24 schreef Firuze60 het volgende:
Ja maar, Majoraan, ze allemaal houden is toch ook geen optie? Nu zijn ze nog aantrekkelijk voor kopers (niet leuk, maar gewoon realistisch) als jong kitten, over een paar maanden lastiger.
Dat kan ik mij zo goed voorstellen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 23:27 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het blijft wel moeilijk
Het zijn ook een beetje mìjn baby's geworden
Die voelen de bui al hangen ....quote:Op zondag 18 augustus 2024 23:58 schreef Majoraan het volgende:
Gisteravond klommen er 4 op schoot om geaaid te worden.![]()
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:09 schreef Firuze60 het volgende:
Ooit ging ik naar een nest puppy’s (honden) kijken en met de bedoeling om er eentje uit te kiezen (we hadden een oude hond die wel wat gezelschap mocht). Bij het kijken naar dat vrolijke hondennest wilde ik er twee, waarom maar eentje. Broer en zusje werden keurig gecorrigeerd en bijna beter dan ons opgevoed door onze hond. Nooit gedacht aan anticonceptie, domme baasjes als we waren, en binnen een jaar was het teefje zwanger van haar broer. OMG! Enfin, vier (inteelt) puppy’s geboren. Ze kregen automatisch een stamboom (beetje raar, maar goed) omdat hun ouders allebei er eentje hadden. Een puppy was blind geboren, die hebben we via een hulpsite weggeschonken aan hele lieve mensen, die dol waren op dat ras. Helaas was dat hondje niet alleen blind, maar had ook een waterhoofd, is zes maanden oud geworden. Een andere puppy kregen wij terug, want die beet zogenaamd de kinderen, teruggekocht en aan de eigenaars van de vroeg overleden pup gegeven, die waren dolblij. Lang verhaal, wel, sorry, maar begrijp heel goed wat het met je doet om een nestje (honden of katten) groot te brengen en te zorgen dat ze een goed huis krijgen.
Poesie albumquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 00:29 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Toto zat op oma's wagen
Tussen kool en biet.
Alles is te koop zei Oma,
Maar mijn Toto krijg je niet!
![]()
[ link | afbeelding ]
🤣 zou wat zijn, ze als naaktkatten verkopen, deze schatjes.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:31 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb elke zoveel dagen een nieuwe favoriet. Al zijn het steeds vaker donkere Elvis en filosoof Herman.
Verder heeft bijna iedereen Gizmo als favoriet. Mijn man dacht er eerst over om Gizmo te houden of haar prijs te verdubbelen. Hij heeft afgezien van het plan om ze allemaal onder handen te nemen met de tondeuze omdat er naakte kittens te koop stonden voor 1200 euro
@Kaatje1 woont langs de routequote:Op zondag 18 augustus 2024 23:19 schreef Majoraan het volgende:
Eind komende week moet mijn man van Groningen naar Venray rijden.
Ik dacht ik post even de route kaart, voor het geval een lieve Fokker aan die route woont, die dacht wat zou ik toch graag 2 (nog net geen 10 weken) van die lieverds een fijn thuis willen bieden, maar Groningen is helaas te ver.....
[ link | afbeelding ]
Lol, groot deel van die route heb ik dit weekend gereden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 23:19 schreef Majoraan het volgende:
Ik dacht ik post even de route kaart, voor het geval een lieve Fokker aan die route woont, die dacht wat zou ik toch graag 2 (nog net geen 10 weken) van die lieverds een fijn thuis willen bieden, maar Groningen is helaas te ver.....
[ link | afbeelding ]
Whaha, dat wil ik de bejaarde dame hier in huis niet aandoen. Die juist zo tierig geworden na het overlijden van Nika.quote:
quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:18 schreef Kaatje1 het volgende:
En bedankt @:blues Ik kende dit topic niet maar ben er nu helemaal weg van. Vooral van Gizmo maar ben daar geloof ik niet de enige in.
Maar goed, hier een oudere dame die ik een kitten niet wil aandoen. En ik heb tegen mezelf gezegd dat er weer een oudere kat komt na Elin. Maar ja, morgen ga ik even op bezoek bij een kitten van ca 20 weken waarvan de baasje met vakantie zijn, misschien ben ik zo overstag.
Bang dat ze al te oud zijn?quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:26 schreef Lenny77 het volgende:
Ik zou er zo wel twee willen maar ben te bang dat ze al wat te oud zijn en mijn loslopende konijnen gaan afslachten
Mja, dat zeggen 'ze' toch..quote:
De kittens te oud? Waarvoor?quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:35 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mja, dat zeggen 'ze' toch..
Max 8 weken.
Maar ben het eens dat dat ook te jong is om te verhuizen voor die kleintjes
Nu voel ik me oud… het voelt alsof jouw dame een jaar of drie geleden vanuit mij verhuisde.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:51 schreef Puala het volgende:
Okay, ik had dit topic niet moeten lezen want ik vind Elvis echt tofMaar ik ga dat mn bejaarde dames niet aan doen
Het zou qua omgang met de konijnen een verschil maken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De kittens te oud? Waarvoor?
Ben je misschien in de war met hondenpups? Die schijnen met een week of zes al te kunnen verhuizen voor een goede inprinting. Kittens leren ook daarna nog veel van moeder en met 8 weken verhuizen is wel mogelijk, maar best jong.
[..]
Nu voel ik me oud… het voelt alsof jouw dame een jaar of drie geleden vanuit mij verhuisde.
Beetje confronterend, dit
Logischquote:Op maandag 19 augustus 2024 18:08 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het zou qua omgang met de konijnen een verschil maken.
Maar nogmaals, ik weet niet of dat klopt, ik heb het ergens gelezen.
Ik wil gewoon niet dat mijn bunns snackjes worden
Dan denk ik dat de kittens vanaf hun geboorte met konijnen zouden moeten opgroeien zodat ze hen niet als prooi zien. Daar is het nu wsch te laat voor want Toto voedt hen op als Eckte jagers op alles wat klein is en beweegt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:08 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het zou qua omgang met de konijnen een verschil maken.
Maar nogmaals, ik weet niet of dat klopt, ik heb het ergens gelezen.
Ik wil gewoon niet dat mijn bunns snackjes worden
Mja het is dat hequote:Op maandag 19 augustus 2024 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dan denk ik dat de kittens vanaf hun geboorte met konijnen zouden moeten opgroeien zodat ze hen niet als prooi zien. Daar is het nu wsch te laat voor want Toto voedt hen op als Eckte jagers op alles wat klein is en beweegt.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 22:39 schreef maily het volgende:
[..]
Nou je ziet het; zelf maar een zwerfmamapoes adopteren
Goede keus, ik denk dat laid-back Elvis het best zou passen,quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:51 schreef Puala het volgende:
Okay, ik had dit topic niet moeten lezen want ik vind Elvis echt tofMaar ik ga dat mn bejaarde dames niet aan doen
Ik heb binnenkort wat benodigdheden te koop.quote:
Wat een prachtige streepjesbroek heeft hij aanquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Goede keus, ik denk dat laid-back Elvis het best zou passen,
Moeten ze hem wel leren natvoer te eten, want vooralsnog eet hij alleen veel brokjes en melk van mama.
[ link | afbeelding ]
Toto leert ze veel, behalve jagen. (of het moet al een Jack Russel zijnquote:Op maandag 19 augustus 2024 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dan denk ik dat de kittens vanaf hun geboorte met konijnen zouden moeten opgroeien zodat ze hen niet als prooi zien. Daar is het nu wsch te laat voor want Toto voedt hen op als Eckte jagers op alles wat klein is en beweegt.
Hij wordt steeds mooier, eigenlijk is hij stiekem mijn favoriet. Samen met filosoof Herman.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 01:23 schreef maily het volgende:
[..]
Wat een prachtige streepjesbroek heeft hij aan
Kiki krijgt ook steeds meer een mooiere vachtquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 01:23 schreef maily het volgende:
[..]
Wat een prachtige streepjesbroek heeft hij aan
Jouw reis met Toto en haar baby's is mooi en inspirerende verhaal.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 02:33 schreef Majoraan het volgende:
Ik zie op tv steeds reclame van de dierenbescherming: deze kitten werd dankzij jullie donaties geen zwerfkat.
Dankzij mij werden deze 5 kittens geen zwerfkat, maar ik moest het helemaal alleen doen.
Het heeft me zoveel zorgen en geld gekost , eigenlijk ben ik een superdonateur tegen wil en dank,
Omdat je zo`n medelijden hebt met dier in nood, Ik voelde me best in de steek gelaten door dierenambulance.
Oh, jij wil Toto houden, dan ben je ook eigenaar van wat in haar buik zit. Toedeledokie.
Met jullie hulp en meeleven lukte het om de kittens groot te brengen.
En ik had natuurlijk geluk met moeder Toto en gezonde kittens.
Toch had ik dit fantastische avontuur niet willen missen, het voelt onbetaalbaar.
Het wordt huilen bij elke kitten die afgehaald wordt en ik voel me best verdrietig dat dit topic zijn einde nadert.
Ik wil jullie allemaal alvast van harte bedanken![]()
![]()
![]()
![]()
ik wil jou eigenlijk bedanken, want dit is voor mij wel het feelgood-topic van het jaar en ik heb er van genoten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 02:33 schreef Majoraan het volgende:
Ik zie op tv steeds reclame van de dierenbescherming: deze kitten werd dankzij jullie donaties geen zwerfkat.
Dankzij mij werden deze 5 kittens geen zwerfkat, maar ik moest het helemaal alleen doen.
Het heeft me zoveel zorgen en geld gekost , eigenlijk ben ik een superdonateur tegen wil en dank,
Omdat je zo`n medelijden hebt met dier in nood, Ik voelde me best in de steek gelaten door dierenambulance.
Oh, jij wil Toto houden, dan ben je ook eigenaar van wat in haar buik zit. Toedeledokie.
Toch had ik dit fantastische avontuur niet willen missen, het voelt onbetaalbaar.
Het wordt huilen bij elke kitten die afgehaald wordt en ik voel me best verdrietig dat dit topic zijn einde nadert.
![]()
![]()
![]()
Dit is idd. zo'n heerlijk feelgood-topic.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 02:33 schreef Majoraan het volgende:
![]()
![]()
![]()
Nazorgquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat de users boven mij zeggen!
Toewijding, feelgood topic, forever home voor Toto en inmiddels al twee huisjes voor de kittens gevonden![]()
Zijn het bekenden van je zodat je nog wat op de hoogte kunt blijven (en evt dit topic updaten)
Ik laat dit topic maar niet aan mijn vriend zienquote:Op zondag 18 augustus 2024 23:19 schreef Majoraan het volgende:
[ link | afbeelding ]
You’re welcomequote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik laat dit topic maar niet aan mijn vriend zien(die wil al héél lang graag een kitten).
Jij niet dan? 😉quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik laat dit topic maar niet aan mijn vriend zien(die wil al héél lang graag een kitten).
Wat is het nummer van je vriend?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen bekenden, maar via Marktplaats.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat de users boven mij zeggen!
Toewijding, feelgood topic, forever home voor Toto en inmiddels al twee huisjes voor de kittens gevonden![]()
Zijn het bekenden van je zodat je nog wat op de hoogte kunt blijven (en evt dit topic updaten)
Nou, we hebben Puss al. En Puss wordt binnenkort 10. Vriend denkt dat het leuk zou zijn een speelkameraatje/gezelschap te hebben voor hem. Maar de katten in mijn jeugd waren continu aan het vechten en de één probeerde de ander uit huis te jagen. Dus ik sta er wat anders in. We hebben jaren geleden een logeerkatje gehad en het waren toen net 2 broertjes. Samen slapen, samen door het huis rennen. Dus dat wil vriend graag weer voor Puss. En ik ben veel te bang dat het haat en nijd wordtquote:
Dat kan ik me voorstellen van jou. Het lijkt best leuk maar puss is al zo lang alleen en dan zo’n kleine stuiterbal erbij, kan goed uitpakken maar ook heel goed niet. Maar van vriend kan ik t m ook voorstellen vanuit het verleden maar toen was puss ook nog jongerquote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, we hebben Puss al. En Puss wordt binnenkort 10. Vriend denkt dat het leuk zou zijn een speelkameraatje/gezelschap te hebben voor hem. Maar de katten in mijn jeugd waren continu aan het vechten en de één probeerde de ander uit huis te jagen. Dus ik sta er wat anders in. We hebben jaren geleden een logeerkatje gehad en het waren toen net 2 broertjes. Samen slapen, samen door het huis rennen. Dus dat wil vriend graag weer voor Puss. En ik ben veel te bang dat het haat en nijd wordt
Wat een goede nieuwe eigenarenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:34 schreef Majoraan het volgende:
Elvis en Gizmo zijn samen verkocht[ link | afbeelding ]
Op verzoek blijven ze nog paar weekjes bij mama tot ze 12 weken zijn.
Fijn!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:34 schreef Majoraan het volgende:
Elvis en Gizmo zijn samen verkocht[ link | afbeelding ]
Op verzoek blijven ze nog paar weekjes bij mama tot ze 12 weken zijn.
Puck wordt zondag gehaald.[ link | afbeelding ]
Alleen Herman [ link | afbeelding ]
En Kiki [ link | afbeelding ]
moeten nog een fijn nieuw thuis vinden
Vanmiddag naar de dierenarts voor de entingen.
Toto was mee, ze was panisch om in het reismandje geduwd te worden. Ik had er een kleedje ingedaan met anti stress spray.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tuurlijk zijn ze gezond, na jullie goede zorgen![]()
Was Toto mee en is die ook goedgekeurd?
Mocht je het niet weten: Europese korthaar is de aanduiding van alle huis-tuin-en-keukenkatten. Geen stamboom van te krijgen
Heb je ze ook laten chippen of vraag je de baasjes om dat te doen?
Ach, arme Toto… je kunt het ze niet uitleggen he. Zal voor haar vast de eerste keer zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:10 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Toto was mee, ze was panisch om in het reismandje geduwd te worden. Ik had er een kleedje ingedaan met anti stress spray.
Bij nader inzien mocht Toto toch niet gevaccineerd worden i.v.m. de kleintjes die nog melk drinken.
Toto wel laten chippen, dan was de stress niet voor niets. Toto had een hartruis.
Ik maak me nog niet teveel zorgen. (heb wel meteen gegoogeld en zag dat het ook verergert wordt door stress)quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ach, arme Toto… je kunt het ze niet uitleggen he. Zal voor haar vast de eerste keer zijn.
Maar gelukkig wel gechipped, mocht ze een keer wat verder op pad gaan.
Wat zeiden ze over de hartruis? Diverse katten hebben die in lichte of iets zwaardere mate. Hopelijk maak je je er niet teveel zorgen over, ze heeft de zwangerschap goed doorstaan.
Ik snap niet goed waarom ze nu niet gevaccineerd mocht worden. Bij mijn opvang doet moeder gewoon met de rondes mee die de kittens hebben.
Wat fijn dat je al voor drie kittens een huisje gevonden hebt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:27 schreef Majoraan het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden dat Europese korthaar een sjiek woord voor asbakkie was en geen adel.
maar we zijn in ieder geval wel langs het huis van Arjen Robben gereden
Misschien zelfs 4 kittens met een nieuw thuis.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat fijn dat je al voor drie kittens een huisje gevonden hebt.Een Europese korthaar is wel een ras, hoor. Maar voordat je daar een stamboom bij krijgt is een lange weg en niet aan te raden.
Kiki is ook verkocht aan iemand die pas 1 september komt kijken, omdat hij nog op vakantie is.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 00:06 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Misschien zelfs 4 kittens met een nieuw thuis.
Ik mail momenteel met iemand over Kiki en er staat iemand in de wachtrij die dan zaterdag wil komen kijken
Je hebt je met hart en ziel in dit avontuur gestort, kan me goed voorstellen dat je dan moet huilen ....quote:Op donderdag 22 augustus 2024 10:22 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Kiki is ook verkocht aan iemand die pas 1 september komt kijken, omdat hij nog op vakantie is.
Er is ineens veel animo voor Kiki die wel direct kunnen komen kijken.
Maar die andere voelde gewoon heel goed, heeft al een gecastreerd katertje van 18 maanden.
Alleen Filosoof Herman is nog beschikbaar.
En nu ga ik even bij mijn kittens zitten en een potje janken.over het komende afscheid.
Ik denk dat ik dan met alle kittens zou blijven want ik kan ze niet wegdoenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 10:32 schreef maily het volgende:
[..]
Je hebt je met hart en ziel in dit avontuur gestort, kan me goed voorstellen dat je dan moet huilen ....
Maar wat heb je het goed gedaan allemaal!!!!![]()
Wat kan jij trots op jezelf zijnquote:Op donderdag 22 augustus 2024 10:22 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Kiki is ook verkocht aan iemand die pas 1 september komt kijken, omdat hij nog op vakantie is.
Er is ineens veel animo voor Kiki die wel direct kunnen komen kijken.
Maar die andere voelde gewoon heel goed, heeft al een gecastreerd katertje van 18 maanden.
Alleen Filosoof Herman is nog beschikbaar.
En nu ga ik even bij mijn kittens zitten en een potje janken.over het komende afscheid.
Wat een prachtig verhaalquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:58 schreef Majoraan het volgende:
Herman is ook verkocht. Een lieve jongeman en zijn vriendin hadden het knuffeltje van eigen 2-jarige kater meegenomen. Herman was heel geïnteresseerd in de geuren. Toen ging Herman op de rugzak van de man liggen en dat deed zijn eigen kat ook altijd. Hij gaf Herman een kus toen hij wegging en Herman liep achter hem aan![]()
Dit voelde zo goed, ik ben zo blij.
Ik denk dat ze allemaal goed terecht komen
Zo fijn dat je een goed gevoel hebt bij alle huisjesquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:58 schreef Majoraan het volgende:
Herman is ook verkocht. Een lieve jongeman en zijn vriendin hadden het knuffeltje van eigen 2-jarige kater meegenomen. Herman was heel geïnteresseerd in de geuren. Toen ging Herman op de rugzak van de man liggen en dat deed zijn eigen kat ook altijd. Hij gaf Herman een kus toen hij wegging en Herman liep achter hem aan![]()
Wat mooiquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:58 schreef Majoraan het volgende:
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zo fijn dat je een goed gevoel hebt bij alle huisjes![]()
Dat maakt het afscheid alsnog niet leuk, maar hopelijk wel een tikje makkelijker. En als je daarna Toto nóg beter leert kennen, die eindelijk haar echte eigen heerlijke zelfje kan zijn in haar echte eigenste huis, dan slijten de scherpe kantjes van het tot ziens zeggen er vast af.
Neemt niet weg dat het uitzwaaien van kittens gewoon sippig is. Ik hield dat altijd zo kort mogelijk.
Dubbel praktisch, want dan hikte ik niet te lang tegen het onvermijdelijke aan (zodra kittens enigszins verbaasd in reismandjes zaten moesten ze sowieso ophoepelen) en de baasjes stonden natuurlijk ook altijd te trappelen om het geboefte zo snel mogelijk mee te nemen.
Sterkte de komende dagen. Als ik het goed heb wordt er over diverse dagen verspreid verhuisd he?
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 21:44 schreef Majoraan het volgende:
[..]![]()
Puck wordt zondag gehaald 25 aug
Kiki gaat waarschijnlijk 1 sept. bij de eerste bezichtiging direct mee
Herman wordt 6 sept. gehaald.
Elvis en Gizmo bij 12 weken, dat is rond 10 sept.
Ik hou veel van al die kittens, maar het meest van Totoquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En als je daarna Toto nóg beter leert kennen, die eindelijk haar echte eigen heerlijke zelfje kan zijn in haar echte eigenste huis
Geen idee waar je t over hebtquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 23:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat leuk![]()
![]()
Zelf merkte ik dat ik via telefoon (whatsapp) makkelijker contact kon houden dan via mail.
Even een appje met een foto erin gaat dan toch net wat sneller dan een mailtje. En zeker de eerste weken na adoptie werd ik plat gespamd met foto’s. Heel vervelend, uiteraard![]()
Het is ook altijd een beetje aftasten hoe het valt maar ik heb vrijwel geen kitten baas gehad die verstoord of niet reageerde als ik na een jaar een ‘hoe is het?’ appje stuurde.
Daarna was het voor mij ook prima en klaar . Behalve natuurlijk bij de zorgennestjes en de kittens die bij bekenden wonen. Want die duiken van tijd tot tijd natuurlijk wel nog eens op. Van hun kant uit of vanuit mijn kant.
quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Geen idee waar je t over hebt
Jaaaa!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie meiden
Dat was bij jou wel anders he, als ik het goed onthouden heb.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Wel heel fijn dat het gefaseerd verhuizen is
Optocht van FOK!kers vanuit het asiel naar mij toe met vervolgens leegloop van dat nestje.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ja volgens mij ging dat echt heel snel in een dag of 2 was alles volgens mij weg bij jou.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jaaaa!Mooie meiden
[..]
Dat was bij jou wel anders he, als ik het goed onthouden heb.
Optocht van FOK!kers vanuit het asiel naar mij toe met vervolgens leegloop van dat nestje.
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:
Elvis is zo relaxt en wordt met de dag mooier, zijn vacht glanst nu zo mooi. Ik neem ze zelden op schoot, lok en wacht tot ze zelf komen. En gister avond sprong Elvis weer op schoot. Hij maakte spingeluiden bij het aaien. Na 10 minuten zei ik, ik zet je lekker in de klimtoren bij je vriendjes. Vanuit daar keek hij mij aan, klom er uit en kwam weer op mijn schoot, ik wil lekker bij jou liggen.
Kutzooi.
Nee, ik wilde ze beslist niet in huisquote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
![]()
Je foto’s zijn geweldig, gelukkig wilde je geen schade in huis
Wat hebben ze een goede start bij je gehad. Gaan de baasjes veel profijt van hebben.
En nu is de bende nog klein en gezellig en past het allemaal. Maar in het algemeen komen katten minder tot hun recht als ze met zes volwassen exemplaren het huis zouden moeten delen. Los van de kosten die de bende met zich meebrengt.
Weet je allemaal, maar hopelijk helpt de ratio de emotie een beetje minder te maken.
En Toto raakt een beetje uit de Gloria na de zwangerschap? Kan gebeuren, kan ook weer veranderen. Ze komt je vast wel troosten als het huis leger wordt.
De cadeautjes ( logeren Senna) werden snel opgeruimd,ze hadden zo.n grote aantrekkingskracht.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog wat valreep-tips!
Houd je de katten en de lintjes aan je kadootjes op tafel in de gaten? Superleuk om mee te spelen, evt op te eten… en dan begint het echte gedonder. Zeker als het lintje er niet meer uitkomt
Over de enting:
Volgens mij heeft het vijftal ronde 1 glansrijk doorstaan.
Mogelijk volgen verhuizing (stress, ook al zul je het aan de kittens niet zien, maar ze moeten veel nieuwe indrukken verwerken) en tweede enting (immuunsysteem moet aan het werk) elkaar nu snel op.
Daar kunnen ze last van krijgen (hoeft niet).
Soms een bult op de entplek: trekt vanzelf weg.
Soms worden ze wat suffer, mogelijk diarree. Kun je aankijken, zeker als ze goed blijven drinken en eten. Trekt na een dag of twee ook weg.
Soms gaan ze mank lopen. Geen idee hoe dat mechaniek werkt, maar ook dat staat in relatie tot de enting. Ook hier: trekt vanzelf weg.
Hoeft allemaal niet te gebeuren, bij twijfel gewoon even de DA bellen voor advies.
Een van onze 3 was niet echt een kroelkat. Altijd wat afstandelijk. Toen ze 8 werd besloot ze dat de beste plek om te slapen in bed, naast mijn kussen met haar staart over mijn nek is.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:59 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Nee, ik wilde ze beslist niet in huis![]()
![]()
Je hebt helemaal gelijk hoor dat de katten weg moeten. En de ratio wint het vaak van de emotie, maar soms even niet.
Toto is een lieverd, ze houd alleen niet zo van aanrakingen. Misschien komt dat nog wel (weer), ik ga niet forceren, wacht op het moment dat ze zelf komt voor een knuffel. Net als op het einde van haar zwangerschap.
Toen waren er nog maar 3 + moedersquote:Op woensdag 28 augustus 2024 01:27 schreef Majoraan het volgende:
Vandaag bericht gehad dat Elvis & Gizmo 5 september gehaald worden.
Puck werd 25-08 gehaald
Kiki gaat 01-09 weg
Elvis & Gizmo 05-09
Herman 06-09
Dan zijn wij en Toto (oke ik sta een kroel toe, maar puur omdat jij dat schijnbaar zo fijn vind) weer alleen.
Goed dat je je gevoel volgt!quote:Op vrijdag 6 september 2024 00:09 schreef Majoraan het volgende:
Wat een anti climax. Zo maak je je zorgen over de verantwoordelijkheid voor 5 doldwaze kittens, zo is het rustig en hoop je alleen dat ze gelukkig worden in hun nieuwe thuis.
@:Blues had gelijk dat er nog 3 waren, maar wel in andere volgorde. Herman werd een week eerder gehaald en Kiki bleef een aantal dagen langer. De man die 12 dagen geleden met zijn mooie blabla praatjes vanaf zijn vakantie adres Kiki reserveerde laat al 3 dagen niks meer horen. Toeval bestaat niet, want ik was best verdrietig dat ik ze allemaal had laten gaan en Toto alleen achterbleef.
Vanmiddag werden Gizmo en Elvis gehaald door zo'n fantastisch lief gezin. En bij het wegrijden zei ze: ik zou gewoon die advertentie verwijderen en Kiki zelf houden. En dat is wat we doen. Kiki blijft bij Toto en ons.
Dank je Mailyquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:10 schreef maily het volgende:
[..]
Goed dat je je gevoel volgt!
Je hebt 't zo geweldig gedaan! Chatpeau![]()
Wat fijn voor Totoquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:09 schreef Majoraan het volgende:
Wat een anti climax. Zo maak je je zorgen over de verantwoordelijkheid voor 5 doldwaze kittens, zo is het rustig en hoop je alleen dat ze gelukkig worden in hun nieuwe thuis.
@:Blues had gelijk dat er nog 3 waren, maar wel in andere volgorde. Herman werd een week eerder gehaald en Kiki bleef een aantal dagen langer. De man die 12 dagen geleden met zijn mooie blabla praatjes vanaf zijn vakantie adres Kiki reserveerde laat al 3 dagen niks meer horen. Toeval bestaat niet, want ik was best verdrietig dat ik ze allemaal had laten gaan en Toto alleen achterbleef.
Vanmiddag werden Gizmo en Elvis gehaald door zo'n fantastisch lief gezin. En bij het wegrijden zei ze: ik zou gewoon die advertentie verwijderen en Kiki zelf houden. En dat is wat we doen. Kiki blijft bij Toto en ons.
Wat een climaxquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:09 schreef Majoraan het volgende:
Fijne updatesquote:Op vrijdag 6 september 2024 00:22 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb al een mooie foto van Gizmo &Elvis gekregen, En diverse filmpjes van Herman o.a. waar hij afgelebbert wordt door de oorspronkelijke bewonerBinnenkort zal ik ze om toestemming vragen om het online te mogen plaatsen.
Vooralsnog wacht ik er nog even mee om ze niet af te schrikken.
Ik dacht (menselijke eigenschappen aan kat geven) dat Toto toch een beetje van slag was.quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:33 schreef Tele6 het volgende:
Wat fijn allemaal @:Majoraan
Hoe vinden Toto en Kiki het in een rustiger huis?
Uhm… ik heb hier moeder en zoon en ze… tolereren elkaar.quote:Op maandag 9 september 2024 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Ze zijn verwant, dat voelen ze wel aan. Mijn ouders hebben ooit moeder en 1 zoon gehouden van een nest van 5 en die zochten elkaar ook altijd wel op. Zijn ook kort na elkaar overleden.
Ik had al "Pet Remedy Spray 200 ml" in huis. Ik had het gebruikt toen we met zijn allen naar de dierenarts gingen en telkens een uur voordat een kitten gehaald werd. En gesprayed in de reismandjes.quote:Op maandag 9 september 2024 19:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
@:majoraan ik denk niet dat je nu iets kunt doen. Als de dames zouden beginnen te mopperen zou je feliway kunnen gebruiken. Dat zijn feelgood hormonen uit een spray of verstuiver die de scherpe kantjes van de onrust er vanaf kunnen halen
quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:36 schreef Firuze60 het volgende:
Oh wat leuk dat je Kiki houdt (liep wat achter met bijlezen hier). Snap het helemaal en zeker nadat een koper het zo sneu laat afweten.
Ik had tot voor kort drie stapelkatjes (twee poezen en een kater) die altijd samen in een mand liggen. Een poes (16 jaar oud geworden) is kort geleden overleden en we zijn allemaal nog een beetje van slag. De kater en poes (16 en 11) zijn nu nog aanhankelijker geworden en niet bij me weg te slaan, het liefst samen op schoot.
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:45 schreef SEMTEX het volgende:
Mannetjes worden ook rustiger als ze gecastreerd zijn.
Oh dat kan, maar ze zullen ook niet meer die drang voelen om continue te gaan jagen of te gaan janken bij je achterdeur om naar buiten te mogenquote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.
Die van mij ook niet, ik schat dat hij nu zeker een jaar of 10+ is. Hij is gecastreerd en wil nog altijd het liefste de hele dag buiten zijn, overdag ligt hij grotendeels ergens te slapen en komt af en aan thuis, in de avond komt hij tot leven en gaat de buurt door. Als het kattenluik op slot gaat en hij mag niet meer naar buiten gaat hij het eerste half uur protesteren door te mekkeren en te jammeren, in de vroege ochtend krijgt hij het ook nog wel eens voor elkaarquote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.
Herkenbaar, ik ben fan van het programma "My cat From Hell" . Kan er uren naar kijken, ze gaan daar sowieso uit van binnenkatten. Vind het al enorm knap dat Majoraan moederpoes binnen kan houden. Heb mijn katjes na best lang in huis toch losgelaten in eerst omheinde tuin, braken ze doorheen en daarna af en toe eens uit een boom moeten plukken twee huizen verder. De leukste speelplaats is toch buiten, heb me suf gekocht aan kattenspeeltjes, veertjes etc, maar een vlinder buiten najagen blijft spannender.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 09:39 schreef controlaltendelete het volgende:
[..]
Die van mij ook niet, ik schat dat hij nu zeker een jaar of 10+ is. Hij is gecastreerd en wil nog altijd het liefste de hele dag buiten zijn, overdag ligt hij grotendeels ergens te slapen en komt af en aan thuis, in de avond komt hij tot leven en gaat de buurt door. Als het kattenluik op slot gaat en hij mag niet meer naar buiten gaat hij het eerste half uur protesteren door te mekkeren en te jammeren, in de vroege ochtend krijgt hij het ook nog wel eens voor elkaar. Ik heb ook een poes die is daar een stuk rustiger in, zij is eigenlijk het liefste thuis.
Gerust, hoor, ik had zo'n brokjesmachine https://www.bol.com/nl/nl(...)2_15.20.ProductTitle (ging regelmatig drie dagen weg, eens per kwartaal, zonder oppas).quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:56 schreef Majoraan het volgende:
Ik durf dit bijna niet te posten, ik voel me zo naar om die poezen alleen te laten.
Maar eind oktober gaan we een weekend weg naar Duitsland met kinderen en kleinkinderen.
Dat was al lang voor Toto afgesproken om ons 40-jarig huwelijk te vieren.
We hebben nog nooit een huwelijksdag gevierd en zijn al minstens 20 jaar niet meer op vakantie geweest.
Kunnen poezen 2 nachten/ 3 dagen alleen zijn als er water en brokjes in overvloed staan en een extra kattenbak?
Ik vond het al naar dat onze zonen hun stokoude hondje ergens anders moesten laten logeren, maar nu ook mijn poezen ook helemaal alleen laten...
Met voldoende voer en water kunnen ze goed alleen zijn. Drie dagen is ook wel mijn max.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:56 schreef Majoraan het volgende:
Ik durf dit bijna niet te posten, ik voel me zo naar om die poezen alleen te laten.
Maar eind oktober gaan we een weekend weg naar Duitsland met kinderen en kleinkinderen.
Dat was al lang voor Toto afgesproken om ons 40-jarig huwelijk te vieren.
We hebben nog nooit een huwelijksdag gevierd en zijn al minstens 20 jaar niet meer op vakantie geweest.
Kunnen poezen 2 nachten/ 3 dagen alleen zijn als er water en brokjes in overvloed staan en een extra kattenbak?
Ik vond het al naar dat onze zonen hun stokoude hondje ergens anders moesten laten logeren, maar nu ook mijn poezen ook helemaal alleen laten...
Dat gaat helaas voor ons niet op. Onze hele familie bestaat uit alleen ons gezin. De mensen die ik normaal zou vragen om langs te komen zijn onze kinderen en kleinkinderen 8 & 10, die gaan mee naar Duitsland. We hebben een camera gekocht en een extra kattenbak en 6 extra mega drink en etensbakjes om 2 dagen extra door te komen. Mijn vriendin krijgt een sleutel en heeft toegezegd elke dag eenmaal hierheen te rijden om te zien of alles oke is, of als er iets verontrustends op de camera te zien is,quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:23 schreef hilliebillie het volgende:
Misschien een buurmeisje of iemand anders uit de familie of uit de buurt die een keer binnen wil lopen om eten aan te vullen of eventueel een keer door de kattenbak te scheppen?
Dochter doet dit regelmatig bij een vriendinnetje als die op vakantie gaat wanneer wij niet op vakantie gaan. Elke ochtend brokjes aanvullen, even spelen/knuffelen met de kat.
En ze heeft dit ook al met vriendinnen geregeld voor als wij volgend jaar zelf een kat hebben (want ik vind dat dus gedoe om altijd (en wie dan) iets te moeten regelen om op vakantie te gaan. Ben gewend om gewoon te gaan als we willen gaan) maar die heeft een hele groep enthousiaste vriendinnen die dat graag willen doen. Dus dan zal altijd wel iemand kunnen. (Ze zijn nu 11 dochter deed dat al voor een vriendinnetje toen ze 8 was volgens mij, kattenbak hoefde niet toen alleen eten toen twee keer per dag, later 1 keer per dag)
Ik denk dat ze je wel zal blijven vertrouwen. Jij bent namelijk degene die haar weer komt halen en haar "redt" van de dierenarts. Jij bent niet degene geweest die haar pijn heeft gedaan of injecties heeft gegeven.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 02:10 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Dat gaat helaas voor ons niet op. Onze hele familie bestaat uit alleen ons gezin. De mensen die ik normaal zou vragen om langs te komen zijn onze kinderen en kleinkinderen 8 & 10, die gaan mee naar Duitsland. We hebben een camera gekocht en een extra kattenbak en 6 extra mega drink en etensbakjes om 2 dagen extra door te komen. Mijn vriendin krijgt een sleutel en heeft toegezegd elke dag eenmaal hierheen te rijden om te zien of alles oke is, of als er iets verontrustends op de camera te zien is,
Over 7 uur moet ik Toto wegbrengen naar de dierenarts en dan alleen achterlaten, Ik hoop dat het opgebouwde vertrouwen dan niet weer een knauw krijgt, dat ze ons blijft vertrouwen. En dat ze de risico operatie met hartruis 3/6 goed doorstaat. Ik heb nog een blikje convalescense eten voor haar staan voor als ze weer thuis komt.
Maar de dierenarts zei vorige week bij haar tweede enting dat ze beslist niet dikker moest worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |