quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:36 schreef Firuze60 het volgende:
Oh wat leuk dat je Kiki houdt (liep wat achter met bijlezen hier). Snap het helemaal en zeker nadat een koper het zo sneu laat afweten.
Ik had tot voor kort drie stapelkatjes (twee poezen en een kater) die altijd samen in een mand liggen. Een poes (16 jaar oud geworden) is kort geleden overleden en we zijn allemaal nog een beetje van slag. De kater en poes (16 en 11) zijn nu nog aanhankelijker geworden en niet bij me weg te slaan, het liefst samen op schoot.
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:45 schreef SEMTEX het volgende:
Mannetjes worden ook rustiger als ze gecastreerd zijn.
Oh dat kan, maar ze zullen ook niet meer die drang voelen om continue te gaan jagen of te gaan janken bij je achterdeur om naar buiten te mogenquote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.
Die van mij ook niet, ik schat dat hij nu zeker een jaar of 10+ is. Hij is gecastreerd en wil nog altijd het liefste de hele dag buiten zijn, overdag ligt hij grotendeels ergens te slapen en komt af en aan thuis, in de avond komt hij tot leven en gaat de buurt door. Als het kattenluik op slot gaat en hij mag niet meer naar buiten gaat hij het eerste half uur protesteren door te mekkeren en te jammeren, in de vroege ochtend krijgt hij het ook nog wel eens voor elkaarquote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.
Herkenbaar, ik ben fan van het programma "My cat From Hell" . Kan er uren naar kijken, ze gaan daar sowieso uit van binnenkatten. Vind het al enorm knap dat Majoraan moederpoes binnen kan houden. Heb mijn katjes na best lang in huis toch losgelaten in eerst omheinde tuin, braken ze doorheen en daarna af en toe eens uit een boom moeten plukken twee huizen verder. De leukste speelplaats is toch buiten, heb me suf gekocht aan kattenspeeltjes, veertjes etc, maar een vlinder buiten najagen blijft spannender.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 09:39 schreef controlaltendelete het volgende:
[..]
Die van mij ook niet, ik schat dat hij nu zeker een jaar of 10+ is. Hij is gecastreerd en wil nog altijd het liefste de hele dag buiten zijn, overdag ligt hij grotendeels ergens te slapen en komt af en aan thuis, in de avond komt hij tot leven en gaat de buurt door. Als het kattenluik op slot gaat en hij mag niet meer naar buiten gaat hij het eerste half uur protesteren door te mekkeren en te jammeren, in de vroege ochtend krijgt hij het ook nog wel eens voor elkaar. Ik heb ook een poes die is daar een stuk rustiger in, zij is eigenlijk het liefste thuis.
Gerust, hoor, ik had zo'n brokjesmachine https://www.bol.com/nl/nl(...)2_15.20.ProductTitle (ging regelmatig drie dagen weg, eens per kwartaal, zonder oppas).quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:56 schreef Majoraan het volgende:
Ik durf dit bijna niet te posten, ik voel me zo naar om die poezen alleen te laten.
Maar eind oktober gaan we een weekend weg naar Duitsland met kinderen en kleinkinderen.
Dat was al lang voor Toto afgesproken om ons 40-jarig huwelijk te vieren.
We hebben nog nooit een huwelijksdag gevierd en zijn al minstens 20 jaar niet meer op vakantie geweest.
Kunnen poezen 2 nachten/ 3 dagen alleen zijn als er water en brokjes in overvloed staan en een extra kattenbak?
Ik vond het al naar dat onze zonen hun stokoude hondje ergens anders moesten laten logeren, maar nu ook mijn poezen ook helemaal alleen laten...
Met voldoende voer en water kunnen ze goed alleen zijn. Drie dagen is ook wel mijn max.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:56 schreef Majoraan het volgende:
Ik durf dit bijna niet te posten, ik voel me zo naar om die poezen alleen te laten.
Maar eind oktober gaan we een weekend weg naar Duitsland met kinderen en kleinkinderen.
Dat was al lang voor Toto afgesproken om ons 40-jarig huwelijk te vieren.
We hebben nog nooit een huwelijksdag gevierd en zijn al minstens 20 jaar niet meer op vakantie geweest.
Kunnen poezen 2 nachten/ 3 dagen alleen zijn als er water en brokjes in overvloed staan en een extra kattenbak?
Ik vond het al naar dat onze zonen hun stokoude hondje ergens anders moesten laten logeren, maar nu ook mijn poezen ook helemaal alleen laten...
Dat gaat helaas voor ons niet op. Onze hele familie bestaat uit alleen ons gezin. De mensen die ik normaal zou vragen om langs te komen zijn onze kinderen en kleinkinderen 8 & 10, die gaan mee naar Duitsland. We hebben een camera gekocht en een extra kattenbak en 6 extra mega drink en etensbakjes om 2 dagen extra door te komen. Mijn vriendin krijgt een sleutel en heeft toegezegd elke dag eenmaal hierheen te rijden om te zien of alles oke is, of als er iets verontrustends op de camera te zien is,quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:23 schreef hilliebillie het volgende:
Misschien een buurmeisje of iemand anders uit de familie of uit de buurt die een keer binnen wil lopen om eten aan te vullen of eventueel een keer door de kattenbak te scheppen?
Dochter doet dit regelmatig bij een vriendinnetje als die op vakantie gaat wanneer wij niet op vakantie gaan. Elke ochtend brokjes aanvullen, even spelen/knuffelen met de kat.
En ze heeft dit ook al met vriendinnen geregeld voor als wij volgend jaar zelf een kat hebben (want ik vind dat dus gedoe om altijd (en wie dan) iets te moeten regelen om op vakantie te gaan. Ben gewend om gewoon te gaan als we willen gaan) maar die heeft een hele groep enthousiaste vriendinnen die dat graag willen doen. Dus dan zal altijd wel iemand kunnen. (Ze zijn nu 11 dochter deed dat al voor een vriendinnetje toen ze 8 was volgens mij, kattenbak hoefde niet toen alleen eten toen twee keer per dag, later 1 keer per dag)
Ik denk dat ze je wel zal blijven vertrouwen. Jij bent namelijk degene die haar weer komt halen en haar "redt" van de dierenarts. Jij bent niet degene geweest die haar pijn heeft gedaan of injecties heeft gegeven.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 02:10 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Dat gaat helaas voor ons niet op. Onze hele familie bestaat uit alleen ons gezin. De mensen die ik normaal zou vragen om langs te komen zijn onze kinderen en kleinkinderen 8 & 10, die gaan mee naar Duitsland. We hebben een camera gekocht en een extra kattenbak en 6 extra mega drink en etensbakjes om 2 dagen extra door te komen. Mijn vriendin krijgt een sleutel en heeft toegezegd elke dag eenmaal hierheen te rijden om te zien of alles oke is, of als er iets verontrustends op de camera te zien is,
Over 7 uur moet ik Toto wegbrengen naar de dierenarts en dan alleen achterlaten, Ik hoop dat het opgebouwde vertrouwen dan niet weer een knauw krijgt, dat ze ons blijft vertrouwen. En dat ze de risico operatie met hartruis 3/6 goed doorstaat. Ik heb nog een blikje convalescense eten voor haar staan voor als ze weer thuis komt.
Maar de dierenarts zei vorige week bij haar tweede enting dat ze beslist niet dikker moest worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |