abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 september 2024 @ 13:45:50 #276
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214941471
Mannetjes worden ook rustiger als ze gecastreerd zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214943612
Oh wat leuk dat je Kiki houdt (liep wat achter met bijlezen hier). Snap het helemaal en zeker nadat een koper het zo sneu laat afweten.

Ik had tot voor kort drie stapelkatjes (twee poezen en een kater) die altijd samen in een mand liggen. Een poes (16 jaar oud geworden) is kort geleden overleden en we zijn allemaal nog een beetje van slag. De kater en poes (16 en 11) zijn nu nog aanhankelijker geworden en niet bij me weg te slaan, het liefst samen op schoot.
pi_214947448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:36 schreef Firuze60 het volgende:
Oh wat leuk dat je Kiki houdt (liep wat achter met bijlezen hier). Snap het helemaal en zeker nadat een koper het zo sneu laat afweten.

Ik had tot voor kort drie stapelkatjes (twee poezen en een kater) die altijd samen in een mand liggen. Een poes (16 jaar oud geworden) is kort geleden overleden en we zijn allemaal nog een beetje van slag. De kater en poes (16 en 11) zijn nu nog aanhankelijker geworden en niet bij me weg te slaan, het liefst samen op schoot.
:*
pi_215153684
Ik mis dit topic.
Kiki houden was een goede beslissing, al had ikzelf eerder liever Elvis of Herman gehouden.
Kiki was altijd de liefste en toen we het in dit topic over naamgeving hadden en ergens het thema Smurf opdook, had ik het over Potige. En nu hebben we TAFKAP, maar Kiki is nog steeds een potige artiest en lieve ontdekkingsreiziger.
Ik ga steeds meer van haar houden, maar mijn echtgenoot was stiekem altijd al verliefd op haar.

Toto begint soms en beetje te spelen, en ze geniet er van als Kiki haar een wasbeurt geeft.
We hebben via Marktplaats een andere petrebels xxl krabtoren gekocht, omdat het vaak leek als Kiki uit het te krappe mandje zou vallen. Nu in de ruime mand ligt ze ook graag op het randje.

Kiki is een vreetzak met een superzachte glanzende vacht, die nog steeds bij mama mag drinken, vandaar dat ze al 2 kilo weegt.
Vrijdag 4 okt krijgt Toto haar tweede enting en 11 okt wordt ze gesteriliseerd.

Van de nieuwe baasjes van Herman en Gizmo en Elvis heb ik toestemming om binnenkort foto's te plaatsen.

Ik durfde het nog niet te vragen aan de nieuwe baasjes van lieve Puck. Zij wilden graag een katertje en kozen voor Puck, waarvan ik nog niet zeker was over het geslacht. Maar bij de eerste enting zei de dierenarts van dienst na lang onderzoek , samen met assistente, dat het een kater was waarvan de balletjes nog niet ingedaald waren. Ik heb ze toen geappt dat het inderdaad een katertje was,
En toen kreeg ik een app dat ze bij de 12 weken enting hoorden dat Puck weliswaar supergezond was , maar.... een meisje
pi_215153758
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Majoraan op 02-10-2024 01:26:44 ]
pi_215153887
pi_215154577
Gezelligheid O+ Met verrassingspoes :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215154880
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 02:18 schreef Majoraan het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat een prachtige foto, En wat ziet Toto er mooi en gezond uit, prachtige vacht <3
  Moderator woensdag 2 oktober 2024 @ 11:50:19 #284
446930 crew  ESF1Gamer
pi_215156549
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:45 schreef SEMTEX het volgende:
Mannetjes worden ook rustiger als ze gecastreerd zijn.
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 3 oktober 2024 @ 08:15:32 #285
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215164388
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Die van mij niet. Hij is 3 jaar oud ongeveer en lijkt nog steeds geen uitknop op te zitten.
Oh dat kan, maar ze zullen ook niet meer die drang voelen om continue te gaan jagen of te gaan janken bij je achterdeur om naar buiten te mogen :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215164819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Die van mij ook niet, ik schat dat hij nu zeker een jaar of 10+ is. Hij is gecastreerd en wil nog altijd het liefste de hele dag buiten zijn, overdag ligt hij grotendeels ergens te slapen en komt af en aan thuis, in de avond komt hij tot leven en gaat de buurt door. Als het kattenluik op slot gaat en hij mag niet meer naar buiten gaat hij het eerste half uur protesteren door te mekkeren en te jammeren, in de vroege ochtend krijgt hij het ook nog wel eens voor elkaar }:| . Ik heb ook een poes die is daar een stuk rustiger in, zij is eigenlijk het liefste thuis.
pi_215172375
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 09:39 schreef controlaltendelete het volgende:

[..]
Die van mij ook niet, ik schat dat hij nu zeker een jaar of 10+ is. Hij is gecastreerd en wil nog altijd het liefste de hele dag buiten zijn, overdag ligt hij grotendeels ergens te slapen en komt af en aan thuis, in de avond komt hij tot leven en gaat de buurt door. Als het kattenluik op slot gaat en hij mag niet meer naar buiten gaat hij het eerste half uur protesteren door te mekkeren en te jammeren, in de vroege ochtend krijgt hij het ook nog wel eens voor elkaar }:| . Ik heb ook een poes die is daar een stuk rustiger in, zij is eigenlijk het liefste thuis.
Herkenbaar, ik ben fan van het programma "My cat From Hell" . Kan er uren naar kijken, ze gaan daar sowieso uit van binnenkatten. Vind het al enorm knap dat Majoraan moederpoes binnen kan houden. Heb mijn katjes na best lang in huis toch losgelaten in eerst omheinde tuin, braken ze doorheen en daarna af en toe eens uit een boom moeten plukken twee huizen verder. De leukste speelplaats is toch buiten, heb me suf gekocht aan kattenspeeltjes, veertjes etc, maar een vlinder buiten najagen blijft spannender.

[ Bericht 4% gewijzigd door Firuze60 op 03-10-2024 22:36:53 ]
pi_215172921
Ik vind Toto geweldig en lief zoals ze is. Ik laat haar niet steriliseren om haar karakter te veranderen, maar om nooit meer zwanger te worden.
Het is niet knap van mij om Toto binnen te houden, ze mag gaan waar ze wil. En dat is gelukkig in onze "tuin" of in ieder geval dicht in de buurt en ze is nooit lang weg. Misschien is het overdreven van ons, maar wij hebben het idee dat ze voelt alsof ze van de hel in de hemel is gekomen. Ze kan steeds vaker ontspannen, maar kijkt ook heel vaak nog heel alert / op haar hoede. Ze slapen 's nachts in de kamer, alle deuren beneden staan open. Al hebben we haar (en soms nog steeds) moeten aanmoedigen om gezellig in de kamer (waar ze zwanger nog niet mocht komen) te liggen. Dan moeten we haar nog beter duidelijk maken je bent niet meer een gast, dit is nu ook jouw huis voor altijd.

Bijv. vanochtend (ja, lach maar @Cat-astrophe :P ) toen ik me aanklede in onze slaapkamer en Kiki op bed sprong. Toto zat zenuwachtig te kijken en ik zei jij mag ook lieverd, kom maar. Alsof ze het begreep sprong ze meteen op bed, voor een paar seconden.

Ik geniet zo als Kiki aanvankelijk Toto lastig valt en dan Toto ontdooit en dan als het kind dat ze eigenlijk is, steeds vaker als een malle begint te spelen sowieso met Kiki maar soms ook alleen zomaar met een aangewaaid blaadje speelt etc.

Dit topic zit bijna vol, dus ik ga even 2 ruimtes reserveren. 1 voor foto updates van de kittens, en 1 voor hopenlijk eerste verjaardag foto's 18 juni 2025.

En ik heb eerder al verteld hoe blij ik was met alle posts in dit topic, maar voor wie het gemist heeft, ontzettend bedankt voor alle hulp en meeleven en likes bij dit aanvankelijk ongewenste prachtige avontuur
pi_215172933
Gereserveerd 1
pi_215172935
Gereserveerd 2
pi_215173057
Wat schattig hoe toto ook reageert en zich aan de regels houdt die eerst voor hem golden.

Ik ben benieuwd naar een foto update!

ik zag net dit filmpje op Facebook en moest instant aan dit topic denken, dus ondanks het een beetje offtopic is gooi ik hem er toch in, want schattig. https://www.facebook.com/(...)HQT/?mibextid=UalRPS
pi_215173259
Kiki lijkt een voorliefde te hebben om op enge stekende insecten te jagen.
Waar ze eerder al door een wesp geprikt was, moesten we vorige week vrijdag met haar naar de dierenarts vanwege dicht oog en dikke wang. waarschijnlijk weer gestoken.

Spuit gehad en oogzalf en 55 euro lichter, maar is ze nu weer oke gelukkig
pi_215173340
Ik durf dit bijna niet te posten, ik voel me zo naar om die poezen alleen te laten.
Maar eind oktober gaan we een weekend weg naar Duitsland met kinderen en kleinkinderen.
Dat was al lang voor Toto afgesproken om ons 40-jarig huwelijk te vieren.
We hebben nog nooit een huwelijksdag gevierd en zijn al minstens 20 jaar niet meer op vakantie geweest.

Kunnen poezen 2 nachten/ 3 dagen alleen zijn als er water en brokjes in overvloed staan en een extra kattenbak?
Ik vond het al naar dat onze zonen hun stokoude hondje ergens anders moesten laten logeren, maar nu ook mijn poezen ook helemaal alleen laten...
pi_215173414
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 00:56 schreef Majoraan het volgende:
Ik durf dit bijna niet te posten, ik voel me zo naar om die poezen alleen te laten.
Maar eind oktober gaan we een weekend weg naar Duitsland met kinderen en kleinkinderen.
We hebben nog nooit een huwelijksdag gevierd en zijn al minstens 20 jaar niet meer op vakantie geweest.

Kunnen poezen 2 nachten/ 3 dagen alleen zijn als er water en brokjes in overvloed staan en een extra kattenbak?
Ik vond het al naar dat onze zonen hun stokoude hondje ergens anders moesten laten logeren, maar nu ook mijn poezen ook helemaal alleen laten...
Gerust, hoor, ik had zo'n brokjesmachine https://www.bol.com/nl/nl(...)2_15.20.ProductTitle (ging regelmatig drie dagen weg, eens per kwartaal, zonder oppas).

Moet wel bekennen dat ik drie dagen wel het maximum vind om katten alleen te laten.
pi_215173573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 00:56 schreef Majoraan het volgende:

Met voldoende voer en water kunnen ze goed alleen zijn. Drie dagen is ook wel mijn max.
Al zou ik, als het even kan toch een keer iemand binnen laten lopen. Om te checken of de water bakjes niet omgegooid zijn of dat Kiki geen rare bokkensprongen heeft gemaakt. Toto, die redt zich wel, maar Kiki is natuurlijk nog wat omstuimig.

(En uiteraard moest ik lachen om je andere post :+ )
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215173881
Misschien een buurmeisje of iemand anders uit de familie of uit de buurt die een keer binnen wil lopen om eten aan te vullen of eventueel een keer door de kattenbak te scheppen?

Dochter doet dit regelmatig bij een vriendinnetje als die op vakantie gaat wanneer wij niet op vakantie gaan. Elke ochtend brokjes aanvullen, even spelen/knuffelen met de kat.

En ze heeft dit ook al met vriendinnen geregeld voor als wij volgend jaar zelf een kat hebben (want ik vind dat dus gedoe om altijd (en wie dan) iets te moeten regelen om op vakantie te gaan. Ben gewend om gewoon te gaan als we willen gaan) maar die heeft een hele groep enthousiaste vriendinnen die dat graag willen doen. Dus dan zal altijd wel iemand kunnen. (Ze zijn nu 11 dochter deed dat al voor een vriendinnetje toen ze 8 was volgens mij, kattenbak hoefde niet toen alleen eten toen twee keer per dag, later 1 keer per dag)
pi_215231497
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:23 schreef hilliebillie het volgende:
Misschien een buurmeisje of iemand anders uit de familie of uit de buurt die een keer binnen wil lopen om eten aan te vullen of eventueel een keer door de kattenbak te scheppen?

Dochter doet dit regelmatig bij een vriendinnetje als die op vakantie gaat wanneer wij niet op vakantie gaan. Elke ochtend brokjes aanvullen, even spelen/knuffelen met de kat.

En ze heeft dit ook al met vriendinnen geregeld voor als wij volgend jaar zelf een kat hebben (want ik vind dat dus gedoe om altijd (en wie dan) iets te moeten regelen om op vakantie te gaan. Ben gewend om gewoon te gaan als we willen gaan) maar die heeft een hele groep enthousiaste vriendinnen die dat graag willen doen. Dus dan zal altijd wel iemand kunnen. (Ze zijn nu 11 dochter deed dat al voor een vriendinnetje toen ze 8 was volgens mij, kattenbak hoefde niet toen alleen eten toen twee keer per dag, later 1 keer per dag)
Dat gaat helaas voor ons niet op. Onze hele familie bestaat uit alleen ons gezin. De mensen die ik normaal zou vragen om langs te komen zijn onze kinderen en kleinkinderen 8 & 10, die gaan mee naar Duitsland. We hebben een camera gekocht en een extra kattenbak en 6 extra mega drink en etensbakjes om 2 dagen extra door te komen. Mijn vriendin krijgt een sleutel en heeft toegezegd elke dag eenmaal hierheen te rijden om te zien of alles oke is, of als er iets verontrustends op de camera te zien is,
Over 7 uur moet ik Toto wegbrengen naar de dierenarts en dan alleen achterlaten, Ik hoop dat het opgebouwde vertrouwen dan niet weer een knauw krijgt, dat ze ons blijft vertrouwen. En dat ze de risico operatie met hartruis 3/6 goed doorstaat. Ik heb nog een blikje convalescense eten voor haar staan voor als ze weer thuis komt.
Maar de dierenarts zei vorige week bij haar tweede enting dat ze beslist niet dikker moest worden :).
pi_215232577
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 02:10 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Dat gaat helaas voor ons niet op. Onze hele familie bestaat uit alleen ons gezin. De mensen die ik normaal zou vragen om langs te komen zijn onze kinderen en kleinkinderen 8 & 10, die gaan mee naar Duitsland. We hebben een camera gekocht en een extra kattenbak en 6 extra mega drink en etensbakjes om 2 dagen extra door te komen. Mijn vriendin krijgt een sleutel en heeft toegezegd elke dag eenmaal hierheen te rijden om te zien of alles oke is, of als er iets verontrustends op de camera te zien is,
Over 7 uur moet ik Toto wegbrengen naar de dierenarts en dan alleen achterlaten, Ik hoop dat het opgebouwde vertrouwen dan niet weer een knauw krijgt, dat ze ons blijft vertrouwen. En dat ze de risico operatie met hartruis 3/6 goed doorstaat. Ik heb nog een blikje convalescense eten voor haar staan voor als ze weer thuis komt.
Maar de dierenarts zei vorige week bij haar tweede enting dat ze beslist niet dikker moest worden :).
Ik denk dat ze je wel zal blijven vertrouwen. Jij bent namelijk degene die haar weer komt halen en haar "redt" van de dierenarts. Jij bent niet degene geweest die haar pijn heeft gedaan of injecties heeft gegeven.

Heel veel sterkte met wegbrengen, en ook sterkte met het weekendje weg. Maar zo te lezen heb je dat weekend heel goed voorbereid en het zal echt wel goedkomen.
pi_215821595
En toch, hoef geen nieuw topic, maar ik wil wel graag weten hoe het met zwerfmoederpoes en overgebleven kitten is gegaan. Liefst met foto's. :Y
pi_215863405
Het gaat goed met de poezen. Kiki hield van buiten zitten in de ren en was gelukkig een trage leerling.
3 dagen geleden blokkeren we het kattenluikje en is de ren afgebroken, Kiki had door hoe ze erover heen kwam.
We willen niet dat ze bezwangerd wordt, 2 januari wordt ze gesteriliseerd. Maar ik weet nog niet of ik haar daarna los durf te laten.

Soms noemen we Kiki Teckel, we hoeven maar iets te snoepen of de koelkast openen en daar staat ze te schooien en probeert te stelen. Eigenlijk lijken ze allebei net hondjes, we worden begroet als we opstaan en als weer thuiskomen. Toto kan nu niet meer vrij in en uit lopen, maar zit af en toe graag in de toegang tot onze voortuin, alsof ze wil zeggen hier woon ik, dit is mijn huis.

Toen we het weekendje weg waren hebben ze amper gegeten en toen we 'nachts thuiskwamen werden we begroet.

Toto is inmiddels zo vet dat ik soms denk oh nee ze is toch niet weer zwanger, maar dat kan natuurlijk niet meer. Vreetzak Kiki heeft tot een maand geleden nog steeds af en toe gedronken bij mama. Soms krijgt ze tegenwoordig een knal van mama, niet dat dat haar tegenhoudt, En mama slaapt vooral heel veel. Overal in het huis, in het rookhok, in de vensterbank, op de bank, op ons bed, op het logeerbed etc. Het lijkt dat ze eindelijk door heeft dat dit ook haar huis is.

Als iemand een jaar geleden had gezegd volgend jaar hebben jullie 2 katten, had ik geantwoord hahaha, in geen miljard jaar O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')