quote:Op zondag 9 juni 2024 07:36 schreef Hiddendoe het volgende:
En heb je er al over nagedacht of je die kittens wilt houden of moeten ze weg? Zo ja, hoe doe je dat dan? Hopelijk gooi je die diertjes niet het water.
Nou zeg, wat dacht jezelfquote:Op zondag 9 juni 2024 07:36 schreef Hiddendoe het volgende:
En heb je er al over nagedacht of je die kittens wilt houden of moeten ze weg? Zo ja, hoe doe je dat dan? Hopelijk gooi je die diertjes niet het water.
Ik hoop ze goed mogelijk te verzorgen en een goed thuis proberen te vinden.quote:
Het is echt niet zo gek, gezien je opmerking in je eerste bericht dat je een kattenhater was.quote:
Met een hoog zwangere schuwe zwerfkat naar de dierenarts en allerlei kosten maken?quote:Op zondag 9 juni 2024 12:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is echt niet zo gek, gezien je opmerking in je eerste bericht dat je een kattenhater was.
Bovendien gebeurt het nog regelmatig dat jonge kitten of puppies ergens worden gedumpt in een container of vijver.
Ben je al bij een dierenarts geweest of ben je dat nog van plan? Al is het maar voor goed advies inzake de verzorging van moeder en haar babietjes.
Ik wil TS absoluut niet op kosten jagen, maar ik vind wel dat wanneer je een zwerfdiertje in huis neemt, dat je dan goed moet beseffen dat je ook bereidt moet zijn om hier geld aan te besteden.quote:Op zondag 9 juni 2024 12:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Met een hoog zwangere schuwe zwerfkat naar de dierenarts en allerlei kosten maken?
Zou ik zelf even mee wachten.
Ik zou moeder een goed plekje bieden. Wat TS ook doet.
En daarna wel verder kijken.
Waar zegt TS dat ze een kattenhater is dan?quote:Op zondag 9 juni 2024 12:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is echt niet zo gek, gezien je opmerking in je eerste bericht dat je een kattenhater was.
Bovendien gebeurt het nog regelmatig dat jonge kitten of puppies ergens worden gedumpt in een container of vijver.
Ben je al bij een dierenarts geweest of ben je dat nog van plan? Al is het maar voor goed advies inzake de verzorging van moeder en haar babietjes.
quote:Op zondag 9 juni 2024 13:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar zegt TS dat ze een kattenhater is dan?
Lijkt me ook onwaarschijnlijk. Dan doe je dit niet.
quote:Op zondag 9 juni 2024 02:38 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb hier een nu minder bange hongerige magere hoogzwangere poes, waar ik als oorspronkelijk kattenhaatster van ben gaan houden.
Eerder hadden we een overdekt buitenverblijf voor haar gemaakt inclusief soort van kartonnen doos werpmand. Nu woont ze binnen in mijn rookhok/ bijkeuken. In een babybadje heb ik een werpmand gemaakt met wollen deken, incontinentiematjes en hydrofiel luiers. Met een soort van gordijn eromheen. Een nachtlampje en een sensorlamp met schemerlicht. We hebben een raam vervangen door hout met kattenluik, een kattenbak aangeschaft.
Al 2 weken slaap ik amper omdat ik dacht vannacht gaat het gebeuren :-)
Geen idee of en hoeveel levende kittens geboren worden.
Wel alvast mandjes en krabkarton en dekentjes en speelgoed bij Ali besteld![]()
Ik lijk wel gek geworden, maar ik wil het graag goed doen.
Maar ik heb zoveel wellicht domme vragen
Wij gebruiken van die geperste houtkorrels, te koop bij AH en Jumbo maar vaak goedkoper bij het tuincentrum.quote:Op zondag 9 juni 2024 02:59 schreef Majoraan het volgende:
Welk grit stinkt en stuift het minst, kun je wel en niet klontvormig grit vermengen tot een beetje klont vormig.
Heb zelf een keer van een schuwe buitenkat een ontzettend lieve binnenkat gemaakt die als het haar uitkwam gezellig bij je kwam liggen en kroelenquote:Op zondag 9 juni 2024 09:42 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik hoop ze goed mogelijk te verzorgen en een goed thuis proberen te vinden.
Moeder houden we als ze hier wil blijvenen daar lijkt het wel op
Dan steriliseren en chippen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Majoraan op 10-06-2024 08:17:55 ]
Deze kat wilde ook graag gezelschap, maar je moest het niet wagen om haar aan te raken, dan schoot ze weg.quote:Op zondag 9 juni 2024 16:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb zelf een keer van een schuwe buitenkat een ontzettend lieve binnenkat gemaakt die als het haar uitkwam gezellig bij je kwam liggen en kroelen
Het kost tijd en geduld.
En dat heb je denk ik wel anders had je haar nooit naar binnen genomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ikzelf had never nooit niet een poes aangeschaft, maar ik ben inmiddels zo van haar gaan houden
[ Bericht 2% gewijzigd door Majoraan op 10-06-2024 03:15:16 ]
deze dame weetzzz na 25 + nestjes.quote:Op maandag 10 juni 2024 07:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooi verhaal![]()
En goede voorbereiding. Een tip nog: natte kittens zijn niet extreem glibberig (want heel klein en ook nog harig, maar een dunne (keuken) handdoek biedt meer oppervlak en grip dan een washandje. Of een kleine badhanddoek, dan heb je oppervlak en absorptie.
De dieren die hier worden aangeboden zijn vaak volwassen katten/honden/anderszins. En als het via FOK! gaat dan heb je vaak net wat meer kennis van de user om het vertrouwen te hebben dat het geen slangenvoer wordt. Ik heb, via mijn opvangtopics, regelmatig kittens en moederpoezen via FOK! hun huis helpen vinden.quote:Op woensdag 12 juni 2024 01:51 schreef Majoraan het volgende:
@:senesta ik las net in jouw sticky topic dat er hier wel gratis dieren aangeboden mogen worden.
De dames van de dierenambulance verzochten mij met klem om de kittens NOOIT gratis aan te bieden, omdat ze dan grote kans hebben om gratis slangenvoer te worden
Ik zou de kittens minimaal 12 weken bij de moeder laten. Beter voor hun gezondheid en ze worden meestal veel socialerquote:Op woensdag 12 juni 2024 08:24 schreef Majoraan het volgende:
@:Cat-astrophe
Alle redenen die jij noemt om een later een kitten voor 75 euro aan te bieden (was niet van plan om het via FOK te doen, maar was wakker en wachtend dus dan lees je wat) had ik ook al bedacht. Als dat al teveel is voor dekking van gemaakte kosten dan wil je niet echt een poes.
Ik heb nog geen overzicht van medische kosten. Als ze met 8 weken weggaan kan de nieuwe eigenaar ze zelf laten vaccineren en is het als alles goed gaat alleen ontwormen en ontvlooien?
De hond is hier al 13 jaar minstens 1x per week en logeert ieder jaar 2 weken tijdens de vakantie van het baasje.
Dat is als ik het goed heb over 8 weken. Ik hou haar nu steeds "opgesloten" in de woonkamer, terwijl ze graag zoals gewent lekker buiten in het zonnetje wil slapen met mooi weer. Lastige situatie, maar is niet anders.
De ruimte voor de kat (mijn rookhok / klompenhok) is droog en tochtvrij. Als moeder ze dan zelf warm kan houden ben ik gerust. Tegen de tijd dat de bestelling van zooplus arriveert is het vast alweer heerlijk weer of een stuk warmer.
Vanaf acht weken mogen ze verhuizen, als ze wat langer mogen blijven is dat een nog betere start. Maar jij hebt niet om deze poes gevraagd (ze koos jequote:Op woensdag 12 juni 2024 08:24 schreef Majoraan het volgende:
@:Cat-astrophe
Alle redenen die jij noemt om een later een kitten voor 75 euro aan te bieden (was niet van plan om het via FOK te doen, maar was wakker en wachtend dus dan lees je wat) had ik ook al bedacht. Als dat al teveel is voor dekking van gemaakte kosten dan wil je niet echt een poes.
Ik heb nog geen overzicht van medische kosten. Als ze met 8 weken weggaan kan de nieuwe eigenaar ze zelf laten vaccineren en is het als alles goed gaat alleen ontwormen en ontvlooien?
De hond is hier al 13 jaar minstens 1x per week en logeert ieder jaar 2 weken tijdens de vakantie van het baasje.
Dat is als ik het goed heb over 8 weken. Ik hou haar nu steeds "opgesloten" in de woonkamer, terwijl ze graag zoals gewent lekker buiten in het zonnetje wil slapen met mooi weer. Lastige situatie, maar is niet anders.
De ruimte voor de kat (mijn rookhok / klompenhok) is droog en tochtvrij. Als moeder ze dan zelf warm kan houden ben ik gerust. Tegen de tijd dat de bestelling van zooplus arriveert is het vast alweer heerlijk weer of een stuk warmer.
Is het wel verstandig om een huisdier te nemen als je er voor Omgepraat moet worden?quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:48 schreef Tjacka het volgende:
Gaan kittens en konijnen beter samen als het kitten nog jong is?
Zo ja, heeft iemand tips om een vriendin om te praten om een kat te nemen?
Zo is het mij jaren geleden gelukt om kippen te krijgenquote:Op donderdag 13 juni 2024 06:32 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Is het wel verstandig om een huisdier te nemen als je er voor Omgepraat moet worden?
Oh kijk, maar ex eruit en geit erin is dan natuurlijk een veel diervriendelijkere oplossingquote:Op donderdag 13 juni 2024 07:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zo is het mij jaren geleden gelukt om kippen te krijgen![]()
Daarna probeerde ik een geitje maar dat ging ex toch echt ver
Ik verzorg ook de konijnen, dus als ik ook de kat moet verzorgen maakt het mij weinig uit.quote:Op donderdag 13 juni 2024 06:32 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Is het wel verstandig om een huisdier te nemen als je er voor Omgepraat moet worden?
Maar youtube staat vol met filpjes over verschillende dieren die met elkaar spelen.
de ex van mascara was wss toch een ezelquote:Op donderdag 13 juni 2024 09:15 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oh kijk, maar ex eruit en geit erin is dan natuurlijk een veel diervriendelijkere oplossing
mijn broertjes waren 8 weken. Max en Gato. Vrouw wilde er vanaf... Maar omdat ze samen bleven en mijn toenmalige kat op leeftijd al had zijn ze super sociaal opgegroeid. Ook de plek waar ze vandaan kwamen hadden ze veel contact met andere dieren en kinderen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vanaf acht weken mogen ze verhuizen, als ze wat langer mogen blijven is dat een nog betere start. Maar jij hebt niet om deze poes gevraagd (ze koos je) dus ik kan me voorstellen dat dat lastiger is.
Enting kan al bij zeven weken, als ze gezond en goed op gewicht zijn. En enten bij jou is voor kittens wel beter, dan kunnen ze minimaal nog een week bij jou blijven in een vertrouwde omgeving, wat de kans op ent-reacties een stuk kleiner maakt. Tweede enting moet drie weken later en dat zouden de baasjes zelf kunnen laten doen na adoptie. Ontwormen moet al eerder, ben nu op vakantie maar kan bij thuiskomst het schemaatje wel nazoeken. Chip zou je bij de eerste enting kunnen laten zetten (en na adoptie kunnen eigenaren ze op hun naam zetten).
In het algemeen: hoe meer jij al kunt (laten) doen, hoe beter ze klaar zijn qua bescherming voor het op eigen pootjes staan.
Als oud-vrijwilliger waarbij het asiel deze zaken betaalde is dat voor mij makkelijk praten natuurlijk. Jij moet het zelf voorschieten en maar hopen dat toekomstige baasjes de meerwaarde ook inzien en je de kosten betalen.
Minimale wat ik zou aanraden is een paar keer ontwormen. Die middelen zijn de kosten niet en bij zwerfkatten weet je gewoon dat ze besmet zijn.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:15 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oh kijk, maar ex eruit en geit erin is dan natuurlijk een veel diervriendelijkere oplossing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |