abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 12:18:08 #1
184769 crew  Deisyy
pi_214403623
Op verzoek van Majoraan een nieuw deel geopend.

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 02:16 schreef Majoraan het volgende:
Ik weet weinig van katten, maar heb onlangs een hoogzwangere afgedankte poes onder mijn hoede genomen.
Ik hoop dat ik later in dit topic ongestraft advies kan krijgen en domme vragen kan stellen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:07:38 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214404082
De kittens groeien als kool!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Spellchecker donderdag 25 juli 2024 @ 13:08:30 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214404091
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2024 13:07 schreef SEMTEX het volgende:
Cool Cats _O_ O+
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:14:15 #4
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214404156
Waarom is deze niet gekoppeld ?
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:14:59 #5
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214404167
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2024 13:07 schreef SEMTEX het volgende:
Dat moeten we kunnen controleren *O*
Maar hoe dan O-) O-)
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:15:16 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214404169
Leuke beestjes _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214404179
18 Juni

25 Juli
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:33:26 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214404342
*O* *O*
Klopt ^O^
  donderdag 25 juli 2024 @ 14:29:55 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214404806
Wat een prachtige moeder en wat ligt ze heerlijk bij haar grut te slapen. Geen Britje denk ik?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 14:49:59 #10
184769 crew  Deisyy
pi_214404956
Dat pootje om haar kindje geslagen O+
pi_214404992
Hoe kun je anders dan zo heerlijk liggen? Als een luxe diva op een… luxe divan _O- O+

Toto ziet er prima uit, dankzij al dat lekkere voer en goede zorgen van jullie. Heeft zij de pootjes vrij om de kinders groot te brengen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juli 2024 @ 18:26:21 #12
22592 crew  Ole
pi_214406785
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2024 13:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waarom is deze niet gekoppeld ?
Zal even doen straks
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Spellchecker donderdag 25 juli 2024 @ 18:27:08 #13
197773 crew  maily
pi_214406796
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:26 schreef Ole het volgende:

[..]
Zal even doen straks
Vlgs mij heeft onze Dees @Deisyy dat al gedaan?
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juli 2024 @ 18:28:34 #14
22592 crew  Ole
pi_214406813
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:27 schreef maily het volgende:

[..]
Vlgs mij heeft onze Dees @:Deisyy dat al gedaan?
Ik zie het O+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_214413837
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:29 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een prachtige moeder en wat ligt ze heerlijk bij haar grut te slapen. Geen Britje denk ik?
Ik weet niets van kattenrassen.
Toen de Dierenambulance hier was voor zwervers bandje, zei een medewerkster volgens mij dit is geen gewone Europese korthaar,ze heeft de ogen van een raskat. Toen sloeg ik daar nog niet zoveel acht op.
  Spellchecker vrijdag 26 juli 2024 @ 11:02:16 #16
197773 crew  maily
pi_214413847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 11:00 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Ik weet niets van kattenrassen.
Toen de Dierenambulance hier was voor zwervers bandje, zei een medewerkster volgens mij dit is geen gewone Europese korthaar,ze heeft de ogen van een raskat. Toen sloeg ik daar nog niet zoveel acht op.
Ik las in je vorige topic iets van 75 euro .....
Dat misschien verdubbelen? :+
  vrijdag 26 juli 2024 @ 13:12:36 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214415022
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 11:02 schreef maily het volgende:

[..]
Ik las in je vorige topic iets van 75 euro .....
Dat misschien verdubbelen? :+
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lieve O+ ) kittens kruisingen met een ander ras, dus dan blijft het, hoewel een prachtige en lieve kat, toch een vuilnisbakkie O+

+ bij hogere prijzen verwacht men meestal ook volledige vaccinatie en ontworming.
pi_214415123
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lieve O+ ) kittens kruisingen met een ander ras, dus dan blijft het, hoewel een prachtige en lieve kat, toch een vuilnisbakkie O+

+ bij hogere prijzen verwacht men meestal ook volledige vaccinatie en ontworming.
Dan zeg ik de Mercedes weer af _O-

Wij doen ontwormen + eerste enting. Tweede enting en chippen mag nieuw personeel doen :D
pi_214415192
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:Y

Ik heb ook (halve) Siamezen gehad, kortharige moeders met langharige kittens en andersom, katten met blauwe ogen… allemaal zo verdund en zonder papieren dat het ordinaire Europese kort haren zijn :+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214417805
Ik wilde er geen apart topic voor openen dus ik hoop dat het niet erg is dat ik dit topic even 'misbruik'. Wij hebben ook kittens, ze zijn nu bijna 2 weken en ze beginnen af en toe dit te doen:
https://jmp.sh/s/wf4QKRYrxMpfFSRjcDp1

Het lijkt wel een soort hyperventilatie maar het duurt niet lang en even later liggen ze er weer heel vredig bij (of gaan ze drinken).
Heeft iemand enig idee of dit normaal gedrag is?
pi_214418428
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 18:52 schreef Middelpunt het volgende:
Ik wilde er geen apart topic voor openen dus ik hoop dat het niet erg is dat ik dit topic even 'misbruik'. Wij hebben ook kittens, ze zijn nu bijna 2 weken en ze beginnen af en toe dit te doen:
https://jmp.sh/s/wf4QKRYrxMpfFSRjcDp1

Het lijkt wel een soort hyperventilatie maar het duurt niet lang en even later liggen ze er weer heel vredig bij (of gaan ze drinken).
Heeft iemand enig idee of dit normaal gedrag is?
Algemene kattenvraagtopic: F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragen

Maar de kitten verhalen zitten nu vooral hier ;)
Zat er geluid bij je filmpje? Ik kreeg dat niet erbij.
Dit soort gedrag kan ik me niet herinneren van mijn opvang nesten.
Drinken ze goed, komen ze goed bij (100 gram per week is gemiddeld), geen diarree, snotneus, traan oogjes of andere nare zaken? Als ze verder tevreden zijn en goed kunnen drinken is het waarschijnlijk niets ernstigs.

Maar ik ben geen dierenarts ;) Je zou het filmpje kunnen opsturen naar hen met de info erbij die ik hier vraag. Zo’n digitaal advies, zeker als je al klant bent, is meestal gratis (laat ik daarin vooral duidelijk zijn).
pi_214425161
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Algemene kattenvraagtopic: F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragen

Maar de kitten verhalen zitten nu vooral hier ;)
Zat er geluid bij je filmpje? Ik kreeg dat niet erbij.
Dit soort gedrag kan ik me niet herinneren van mijn opvang nesten.
Drinken ze goed, komen ze goed bij (100 gram per week is gemiddeld), geen diarree, snotneus, traan oogjes of andere nare zaken? Als ze verder tevreden zijn en goed kunnen drinken is het waarschijnlijk niets ernstigs.

Maar ik ben geen dierenarts ;) Je zou het filmpje kunnen opsturen naar hen met de info erbij die ik hier vraag. Zo’n digitaal advies, zeker als je al klant bent, is meestal gratis (laat ik daarin vooral duidelijk zijn).
Dank voor je reactie!
Er zat geen geluid bij, er is ook weinig te horen eigenlijk.
Voor de rest doen ze het prima. Maandag zijn ze 2 weken en ze zijn nu alledrie rond de 300 gram.
Zal het van het weekend in de gaten houden. Als ze het blijven doen inderdaad misschien even het filmpje naar de dierenarts sturen.
pi_214427707
Mogen kittens van 5 weken oud een klein stukje smeerleverworst of ongekruid geruld rundergehakt eten?
Morgen is de eerste ontworming 2 weken geleden en is het tijd voor de tweede ronde.
Ik dacht misschien eten ze het zelf op in combinatie met een lekkernij.

De pasta zit in een handig spuitmondje, alleen vind ik het het niet zo handig. Ik voel niet of ik 1 of per ongelijk 2 doses geef. De vorige keer heb ik het via een plastic speelgoedlepeltje gedaan. Er ging wat pasta verloren, maar dat maakte niet uit i.v.m. gewicht. Ik denk dat ze deze keer de bijna volledige 1 schuifje dosis moeten hebben.

Ze eten helaas nog steeds geen brokjes (1) of natvoer (1),

Kan ik het mengen met een lekkernij als smeerleverworst of toch beter in het bekje spuiten met het risico dat ik teveel spuit
  Spellchecker zaterdag 27 juli 2024 @ 07:34:13 #24
197773 crew  maily
pi_214428190
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 01:12 schreef Majoraan het volgende:
Mogen kittens van 5 weken oud een klein stukje smeerleverworst of ongekruid geruld rundergehakt eten?
Morgen is de eerste ontworming 2 weken geleden en is het tijd voor de tweede ronde.

De pasta zit in een handig spuitmondje, alleen vind ik het het niet zo handig. Ik voel niet of ik 1 of per ongelijk 2 doses geef. De vorige keer heb ik het via een plastic speelgoedlepeltje gedaan. Er ging wat pasta verloren, maar dat maakte niet uit i.v.m. gewicht. Ik denk dat ze deze keer de bijna volledige 1 schuifje dosis moeten hebben.

Kan ik het mengen met een lekkernij als smeerleverworst of toch beter in het bekje spuiten met het risico dat ik teveel spuit
Op je vinger geven?
pi_214428230
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 01:12 schreef Majoraan het volgende:

Kun je de spuit niet instellen dat hij blokkeert op het juiste aantal doses? De meeste middelen hebben daar een ring voor die je vastzet op de zuiger (lastig uit te leggen, zou in de gebruiksaanwijzing moeten staan).
Als je dat niet hebt zou ik het idd, zoals maily zegt, met je vinger geven. En dan aan de zijkant het bekje een beetje (voorzichtig :P ) open maken en dan aan de zijkant erin smeren. Ze zullen sputteren en er zal wat verloren gaan, maar dat maakt niet uit. Nooit recht van voren spuiten. Kleine kans dat het in de luchtwegen komt en dan kunnen ze longontsteking krijgen. Ze moeten de kans hebben het zelf af te slikken en dat kunnen ze.

Wordt er nog niks aan natvoer gegeten? Toto verwent ze! Maar dat komt vanzelf goed.
Je zou ook wat brokjes in water kunnen weken zodat het zacht wordt. Is makkelijker eten, als ze wel van de smaak van brokjes houden maar harde brokjes nog te moeilijk zijn.

Wat ik bij niet-eters rond een week of vijf ook wel deed is natvoer met een vinger in het bekje doen. Want soms hebben ze gewoon niet door hoe lekker dat is. En via die vinger kun je ze dan naar het schoteltje leiden en dan gaan ze zelf oefenen. Want ook voor Toto is het fijn als die slokoppen niet alle voeding meer via haar halen.
pi_214428410
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 07:34 schreef maily het volgende:

[..]
Op je vinger geven?
Zo simpel dat ik er niet aan dacht.
Dat ga ik eerst proberen.
pi_214428503
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 07:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Kun je de spuit niet instellen dat hij blokkeert op het juiste aantal doses? De meeste middelen hebben daar een ring voor die je vastzet op de zuiger (lastig uit te leggen, zou in de gebruiksaanwijzing moeten staan).
Als je dat niet hebt zou ik het idd, zoals maily zegt, met je vinger geven. En dan aan de zijkant het bekje een beetje (voorzichtig :P ) open maken en dan aan de zijkant erin smeren. Ze zullen sputteren en er zal wat verloren gaan, maar dat maakt niet uit. Nooit recht van voren spuiten. Kleine kans dat het in de luchtwegen komt en dan kunnen ze longontsteking krijgen. Ze moeten de kans hebben het zelf af te slikken en dat kunnen ze.

Wordt er nog niks aan natvoer gegeten? Toto verwent ze! Maar dat komt vanzelf goed.
Je zou ook wat brokjes in water kunnen weken zodat het zacht wordt. Is makkelijker eten, als ze wel van de smaak van brokjes houden maar harde brokjes nog te moeilijk zijn.

Wat ik bij niet-eters rond een week of vijf ook wel deed is natvoer met een vinger in het bekje doen. Want soms hebben ze gewoon niet door hoe lekker dat is. En via die vinger kun je ze dan naar het schoteltje leiden en dan gaan ze zelf oefenen. Want ook voor Toto is het fijn als die slokoppen niet alle voeding meer via haar halen.
Ik zal het spuitje nog eens goed bestuderen, maar de oplossing van Maily lijkt me het handigst.

Ik geef het natvoer op een groot bord en zet ze er om heen, maar 4 proberen het niet eens. Ik zal dat ook op mijn vinger proberen om wat in het bekje te doen.

Ik week de brokjes in water en alleen Gizmo eet er van. Ik heb vorige week melkpoeder van Beaphar gekocht en dat erdoor gedaan. Toto vond het heerlijk, 4 kittens probeerden het niet eens. Was ook niet zo slim van me, want dat bederft natuurlijk en met water geweekt kan de hele dag staan
pi_214458592
Vinger door het natvoer en dan laten likken werkte niet.
Ik denk dat het ook een beetje Toto haar schuld is, dat ze de kittens te veel verwend _O-

pi_214458620
3 kittens komen al spontaan op schoot kruipen voor een massage O+

Als er 1 komt komen er meer, ik ook, ik ook O+
  Spellchecker maandag 29 juli 2024 @ 00:24:33 #30
197773 crew  maily
pi_214458630
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:22 schreef Majoraan het volgende:
3 kittens komen al spontaan op schoot kruipen voor een massage O+

[ link | afbeelding ]

Als er 1 komt komen er meer, ik ook, ik ook O+
klimmen ze in je broek? O+
pi_214458644
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:24 schreef maily het volgende:

[..]
klimmen ze in je broek? O+
Ja.. en je moet mijn benen zien van die keren dat ik in nachthemd zat _O-
  Spellchecker maandag 29 juli 2024 @ 00:28:49 #32
197773 crew  maily
pi_214458646
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:27 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Ja.. en je moet mijn benen zien van die keren dat ik in nachthemd zat _O-
dat bedoel ik; hartstikke leuk, totdat je een keer blote benen hebt _O- _O-
pi_214458679
Ze rennen op advies van @Cat-astrophe dagelijks een uurtje door de woonkamer en de hele benedenverdieping.

Over 2 weken ga ik een zware 2 weken tegemoet als de lieve oude Jack Russel hier komt logeren. Zo jammer dat Toto zo vijandig is tegen lieve Senna ;(

En jong geleerd, oud gedaan... vorige week was de oude chiwawa van mijn jongste zoon hier en 1 katje had al een hoge rug en begon te blazen :{

Ik heb er een filmpje van. Niet het blazen, maar wat eraan vooraf ging.
pi_214458722
We hebben nog geen idee of het hek werkt zoals wij in gedachten hadden. Elke ochtend toch opgelucht als ik 5 kittens tel.

De bedoeling is dat de gladde pvc-buis gaat draaien als ze er aan hangen.

Zijn er halsbandjes die wel veiliger zijn. Ik wil ze zo graag een bandje om doen met adreskoker voor het geval er 1 ontsnapt en verdwaald
pi_214458741
Inmiddels heeft Toto het hele huis (beneden) geclaimd en krabt aan deuren als ze dicht zitten. Niet dat ze perse naar binnen wil, maar ze moeten open staan. De hele dag kletst ze me de oren van mijn kop, ook op dit moment.
Ik wou dat ik haar kon verstaan
pi_214458785
Toto ligt onder de salontafel 3 kittens te voeren. Gizmo probeert ondertussen de crocs van mjn echtgenoot te vernielen en Elvis begint te spinnen als ik hem/haar aai terwijl hij aan de tit ligt.
Ik heb geen fut meer om ze te vangen en naar hun hok te brengen. Ik zeg toedeledokie en veel plezier. Aub niet op het vloerkleed piesen en slaap lekker voor straks :muziek:
  Spellchecker maandag 29 juli 2024 @ 07:30:48 #37
197773 crew  maily
pi_214459032
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:46 schreef Majoraan het volgende:
Toto ligt onder de salontafel 3 kittens te voeren. Gizmo probeert ondertussen de crocs van mjn echtgenoot te vernielen en Elvis begint te spinnen als ik hem/haar aai terwijl hij aan de tit ligt.
Ik heb geen fut meer om ze te vangen en naar hun hok te brengen. Ik zeg toedeledokie en veel plezier. Aub niet op het vloerkleed piesen en slaap lekker voor straks :muziek:
Ik ben heel benieuwd nu _O-
pi_214459164
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:
Inmiddels heeft Toto het hele huis (beneden) geclaimd en krabt aan deuren als ze dicht zitten. Niet dat ze perse naar binnen wil, maar ze moeten open staan. De hele dag kletst ze me de oren van mijn kop, ook op dit moment.
Ik wou dat ik haar kon verstaan
Hoe is haar gedrag? Kan ze rustig liggen of blijft ze drentelen en gillen en duwt ze haar kont in jouw richting?
Want die combinatie kan erop wijzen dat ze krols is. En als ze naar buiten kan, dan komt ze zeker zwanger terug. Over een week of twee zijn de kittens groot genoeg om haar een dag te missen en zou je haar kunnen laten steriliseren. Ze blijft daarna gewoon melk geven. In alle standen, zo te zien _O-

En je hebt een klimnest *O* _O- :X Alle kittens klimmen, maar sommige nesten doen dat zelden in mensen. Andere nesten doen dat voortdurend :P

Over je buitenren: daar is over nagedacht _O_
Al denk ik dat die kleine gladde alen nu nog onder die buis door kruipen…. Kunnen ze makkelijk je tuin uit? Ze blijven nu nog wel bij Toto in de buurt, maar als die aan de wandel gaat, gaan de kinders wellicht mee.

Je kunt intussen kijken naar break away halsbandjes. Al ben ik bang dat de kittens nog te weinig wegen om die functie te laten werken. En hun nekjes nog te smal zijn om ze te laten blijven zitten.
Chippen zou nu evt al kunnen, maar dat is een kostenpost.

Of je laat ze nu in de nacht in de huiskamer O-) :P
  Moderator maandag 29 juli 2024 @ 08:10:50 #39
184769 crew  Deisyy
pi_214459208
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hoe is haar gedrag? Kan ze rustig liggen of blijft ze drentelen en gillen en duwt ze haar kont in jouw richting?
Want die combinatie kan erop wijzen dat ze krols is. En als ze naar buiten kan, dan komt ze zeker zwanger terug. Over een week of twee zijn de kittens groot genoeg om haar een dag te missen en zou je haar kunnen laten steriliseren. Ze blijft daarna gewoon melk geven. In alle standen, zo te zien _O-

En je hebt een klimnest *O* _O- :X Alle kittens klimmen, maar sommige nesten doen dat zelden in mensen. Andere nesten doen dat voortdurend :P

Al denk ik dat die kleine gladde alen nu nog onder die buis door kruipen…. Kunnen ze makkelijk je tuin uit? Ze blijven nu nog wel bij Toto in de buurt, maar als die aan de wandel gaat, gaan de kinders wellicht mee.

Je kunt intussen kijken naar break away halsbandjes. Al ben ik bang dat de kittens nog te weinig wegen om die functie te laten werken. En hun nekjes nog te smal zijn om ze te laten blijven zitten.

Jouw tips _O_
pi_214459744
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 07:30 schreef maily het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd nu _O-
Mijn man ging naar beneden naar de wc en heeft mopperend de kittens naar hund mand gebracht. Hij riep mij ook nog, maar ik sliep 🤪
pi_214460097
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat chippen is iets om over na de te denken. De dierenambulance komt voor 35 euro aan huis en dan kost chippen 6x 14 euro. Maar het bandje was meer dat mensen zien dat ze ergens hoort en waar ze woont.
We hebben nog een ander luikje met microchip en halsband, maar die moet nog geplaatst worden. Beter vandaag proberen te doen.

Ik vraag me af hoe ik later ze allemaal moet vervoeren naar de dierenarts :D

Toto ligt verder heerlijk te relaxen tussen de voedingen door. Ze springt niet over het hek, soms laten wij haar even in en uit. Dan verlaat ze nooit onze tuin.
Ik denk dat ze overal bij mij wil kunnen zijn omdat ze hier nooit meer weg wil ofzo.

Het steriliseren doet toch erg pijn met pijnstillers etc?
Maakt het veel verschil in pijn na die tijd als het laparoscopisch gebeurt?
pi_214460322
Terwijl ik net een foto maak van mijn benen klimt Gizmo er alweer op

Terwijl hij zo'n geweldige klimpaal heeft :+

Op marktplaats stond een gratis grote paal, maar ik was te laat. Als die niet gehaald wordt mag ik hem.
pi_214460973
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 09:51 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Dat chippen is iets om over na de te denken. De dierenambulance komt voor 35 euro aan huis en dan kost chippen 6x 14 euro. Maar het bandje was meer dat mensen zien dat ze ergens hoort en waar ze woont.
We hebben nog een ander luikje met microchip en halsband, maar die moet nog geplaatst worden. Beter vandaag proberen te doen.

Ik vraag me af hoe ik later ze allemaal moet vervoeren naar de dierenarts :D

Toto ligt verder heerlijk te relaxen tussen de voedingen door. Ze springt niet over het hek, soms laten wij haar even in en uit. Dan verlaat ze nooit onze tuin.
Ik denk dat ze overal bij mij wil kunnen zijn omdat ze hier nooit meer weg wil ofzo.

Het steriliseren doet toch erg pijn met pijnstillers etc?
Maakt het veel verschil in pijn na die tijd als het laparoscopisch gebeurt?
Een zichtbaar teken dat een kitten een baas heeft is goed, maar moet ook veilig zijn. En eerlijk gezegd denk ik, als mensen een kitten vinden en de echte baas willen zoeken, ze bij afwezigheid van een bandje gaan laten checken op chip. Willen ze het kitten voor zichzelf houden, dan zal een bandje daar weinig verschil in maken. Chip is ook handig voor je luikje: minder zorgen dat ze ontsnappen. En als je de rekening bewaart kun je bij kopers prima verantwoorden waarom de kittens kosten wat ze kosten.

Je zult sowieso een vervoersmand voor Toto moeten aanschaffen, maar die moet je zeker niet te groot kopen, neemt alleen maar ruimte in. Kun je er nergens eentje bij lenen? Vijf kitten plus moeder past in twee manden. 7 kittens plus moeder…. Toen had ik een hand tekort, want dat paste niet meer in 2 manden.
Jammer dat je zo ver weg woont (Groningen toch?), ik heb hier drie reismanden staan die ik je met liefde had uitgeleend. Misschien dat de dierenambulance of asiel je kan helpen met een leen mand, gezien jouw situatie waarbij je de zwangere dame van straat hebt gehaald.

Toto O+ Dat klinkt niet krols nee. Ze heeft echt haar huis gevonden en ik vind het aandoenlijk hilarisch hoe je man en jij jullie grenzen verschuiven. (Ook dit wist ik al :+ )

Poezen lijden een stuk minder van steriliseren dan je zou denken. Het is een klein sneetje (1 cm), ze krijgt na de operatie vast eeen injectie met pijnstilling en een goede dierenarts geeft ook pijnstilling mee, meestal metacam die je een paar dagen geeft. En anders gewoon erom vragen, is een standaard en veelgebruikte pijnstilling, een vloeistof die ze zo oplikken bij wat lekkers.
Diezelfde avond springen ze meestal al weer op en af dingen als voorheen, wel wat onhandiger.
Ik heb het soms ook met ze te doen hoor, zeker als een kluwen kittens die vers geopereerde buik aanvalt, op zoek naar melk. Maar het is prima te verdragen voor moeders, en na een dag of twee zie je aan haar gedrag in het algemeen al niet meer dat ze geopereerd is, als het litteken goed geneest. Je moet wel erbij zeggen dat ze nog zoogt (als ze het zelf niet zien). Dat heeft vooral te maken met de desinfectie die ze toepassen voor en na de ingreep. Als een poes kittens heeft zijn ze daar zuiniger mee, omdat zij het via de tepel anders ook binnen krijgen.
Kortom: ik zou geen extra geld uitgeven aan een laparoscopische ingreep. Dat scheelt echt weinig in hersteltijd. Steek dat dan in het laten chippen van je boevenbende.

Je benen :o Daarom bracht ik zomers door in lange dunne broeken en sokken :')
  maandag 29 juli 2024 @ 11:03:36 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214461294
Moeder oogt trouwens een beetje fragiel, je hebt moeder- en kitten aansterkvoer, misschien is dat iets voor haar?
  Spellchecker maandag 29 juli 2024 @ 12:10:45 #45
197773 crew  maily
pi_214462396
Dit lijkt me ook wel iets voor jouw kittens @Majoraan:

https://kittywheel.de/

met dank aan @ueberduitser ^O^
  maandag 29 juli 2024 @ 12:43:08 #46
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_214462681
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:10 schreef maily het volgende:
Dit lijkt me ook wel iets voor jouw kittens @:Majoraan:

met dank aan @:ueberduitser ^O^
Dank!
Ik heb net weer een frame naar de poedercoater gebracht :9
pi_214463744
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:10 schreef maily het volgende:
Dit lijkt me ook wel iets voor jouw kittens @:Majoraan:

met dank aan @:ueberduitser ^O^
Geweldig :Y
pi_214463882
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:03 schreef SEMTEX het volgende:
Moeder oogt trouwens een beetje fragiel, je hebt moeder- en kitten aansterkvoer, misschien is dat iets voor haar?
[ afbeelding ]
Klopt, ze heeft niet veel over.
Dan te bedenken dat ze veeeel magerder was, daar schrokken we ook zo van.
haar schoudertjes waren twee hoog uitstekende botten, maar wel een dikkere buik.
Toen besloten we haar te voeren en een overdekt plekje in een ikea doos met een kussentje en een oude wollen trui.

Ik had deze melkpoeder gekocht, maar daar kreeg ze diarree van.

Verder krijgt ze zoveel eten als ze wil, de zakjes Pro Plan Kitten natvoer zijn niet aan te slepen :D
Er staat altijd een grote bak Pro Plan Kitten brokjes en daarnaast krijgt ze ook nog lekkere dingen. 1x per week eten we samen een vette makreel, ze krijgt o.a. plakjes worst, roerei en snoepjes _O-
pi_214465729
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:03 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had niet goed gekeken, dacht dat het melkpoeder was :)
Pas toen ik ging googelen zag ik dat het mousse is.
Zal eens kijken of het ergens in de aanbieding is.
pi_214466324
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:59 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Ik had niet goed gekeken, dacht dat het melkpoeder was :)
Pas toen ik ging googelen zag ik dat het mousse is.
Zal eens kijken of het ergens in de aanbieding is.
Dat is prima spul :Y kun je ook aanlengen met water en/of een beetje warm maken (lekkere luchten :X ) om kleine verwende donderstenen te verleiden vast voer te gaan eten. Al zal de meerderheid dat deze week echt wel gaan snappen. Zelden kittens meegemaakt die met ruim zes weken nog geen hap vast voer aten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')