quote:Op zondag 9 juni 2024 02:16 schreef Majoraan het volgende:
Ik weet weinig van katten, maar heb onlangs een hoogzwangere afgedankte poes onder mijn hoede genomen.
Ik hoop dat ik later in dit topic ongestraft advies kan krijgen en domme vragen kan stellen.
Zal even doen straksquote:Op donderdag 25 juli 2024 13:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waarom is deze niet gekoppeld ?
Ik zie hetquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:27 schreef maily het volgende:
[..]
Vlgs mij heeft onze Dees @:Deisyy dat al gedaan?
Ik weet niets van kattenrassen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:29 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een prachtige moeder en wat ligt ze heerlijk bij haar grut te slapen. Geen Britje denk ik?
Ik las in je vorige topic iets van 75 euro .....quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:00 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik weet niets van kattenrassen.
Toen de Dierenambulance hier was voor zwervers bandje, zei een medewerkster volgens mij dit is geen gewone Europese korthaar,ze heeft de ogen van een raskat. Toen sloeg ik daar nog niet zoveel acht op.
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lievequote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:02 schreef maily het volgende:
[..]
Ik las in je vorige topic iets van 75 euro .....
Dat misschien verdubbelen?
Dan zeg ik de Mercedes weer afquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lieve) kittens kruisingen met een ander ras, dus dan blijft het, hoewel een prachtige en lieve kat, toch een vuilnisbakkie
+ bij hogere prijzen verwacht men meestal ook volledige vaccinatie en ontworming.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lieve) kittens kruisingen met een ander ras, dus dan blijft het, hoewel een prachtige en lieve kat, toch een vuilnisbakkie
+ bij hogere prijzen verwacht men meestal ook volledige vaccinatie en ontworming.
Algemene kattenvraagtopic: F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:52 schreef Middelpunt het volgende:
Ik wilde er geen apart topic voor openen dus ik hoop dat het niet erg is dat ik dit topic even 'misbruik'. Wij hebben ook kittens, ze zijn nu bijna 2 weken en ze beginnen af en toe dit te doen:
https://jmp.sh/s/wf4QKRYrxMpfFSRjcDp1
Het lijkt wel een soort hyperventilatie maar het duurt niet lang en even later liggen ze er weer heel vredig bij (of gaan ze drinken).
Heeft iemand enig idee of dit normaal gedrag is?
Dank voor je reactie!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Algemene kattenvraagtopic: F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragen
Maar de kitten verhalen zitten nu vooral hier
Zat er geluid bij je filmpje? Ik kreeg dat niet erbij.
Dit soort gedrag kan ik me niet herinneren van mijn opvang nesten.
Drinken ze goed, komen ze goed bij (100 gram per week is gemiddeld), geen diarree, snotneus, traan oogjes of andere nare zaken? Als ze verder tevreden zijn en goed kunnen drinken is het waarschijnlijk niets ernstigs.
Maar ik ben geen dierenartsJe zou het filmpje kunnen opsturen naar hen met de info erbij die ik hier vraag. Zo’n digitaal advies, zeker als je al klant bent, is meestal gratis (laat ik daarin vooral duidelijk zijn).
Op je vinger geven?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 01:12 schreef Majoraan het volgende:
Mogen kittens van 5 weken oud een klein stukje smeerleverworst of ongekruid geruld rundergehakt eten?
Morgen is de eerste ontworming 2 weken geleden en is het tijd voor de tweede ronde.
Ik dacht misschien eten ze het zelf op in combinatie met een lekkernij.
De pasta zit in een handig spuitmondje, alleen vind ik het het niet zo handig. Ik voel niet of ik 1 of per ongelijk 2 doses geef. De vorige keer heb ik het via een plastic speelgoedlepeltje gedaan. Er ging wat pasta verloren, maar dat maakte niet uit i.v.m. gewicht. Ik denk dat ze deze keer de bijna volledige 1 schuifje dosis moeten hebben.
Ze eten helaas nog steeds geen brokjes (1) of natvoer (1),
Kan ik het mengen met een lekkernij als smeerleverworst of toch beter in het bekje spuiten met het risico dat ik teveel spuit
Kun je de spuit niet instellen dat hij blokkeert op het juiste aantal doses? De meeste middelen hebben daar een ring voor die je vastzet op de zuiger (lastig uit te leggen, zou in de gebruiksaanwijzing moeten staan).quote:Op zaterdag 27 juli 2024 01:12 schreef Majoraan het volgende:
Mogen kittens van 5 weken oud een klein stukje smeerleverworst of ongekruid geruld rundergehakt eten?
Morgen is de eerste ontworming 2 weken geleden en is het tijd voor de tweede ronde.
Ik dacht misschien eten ze het zelf op in combinatie met een lekkernij.
De pasta zit in een handig spuitmondje, alleen vind ik het het niet zo handig. Ik voel niet of ik 1 of per ongelijk 2 doses geef. De vorige keer heb ik het via een plastic speelgoedlepeltje gedaan. Er ging wat pasta verloren, maar dat maakte niet uit i.v.m. gewicht. Ik denk dat ze deze keer de bijna volledige 1 schuifje dosis moeten hebben.
Ze eten helaas nog steeds geen brokjes (1) of natvoer (1),
Kan ik het mengen met een lekkernij als smeerleverworst of toch beter in het bekje spuiten met het risico dat ik teveel spuit
Ik zal het spuitje nog eens goed bestuderen, maar de oplossing van Maily lijkt me het handigst.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 07:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kun je de spuit niet instellen dat hij blokkeert op het juiste aantal doses? De meeste middelen hebben daar een ring voor die je vastzet op de zuiger (lastig uit te leggen, zou in de gebruiksaanwijzing moeten staan).
Als je dat niet hebt zou ik het idd, zoals maily zegt, met je vinger geven. En dan aan de zijkant het bekje een beetje (voorzichtig) open maken en dan aan de zijkant erin smeren. Ze zullen sputteren en er zal wat verloren gaan, maar dat maakt niet uit. Nooit recht van voren spuiten. Kleine kans dat het in de luchtwegen komt en dan kunnen ze longontsteking krijgen. Ze moeten de kans hebben het zelf af te slikken en dat kunnen ze.
Wordt er nog niks aan natvoer gegeten? Toto verwent ze! Maar dat komt vanzelf goed.
Je zou ook wat brokjes in water kunnen weken zodat het zacht wordt. Is makkelijker eten, als ze wel van de smaak van brokjes houden maar harde brokjes nog te moeilijk zijn.
Wat ik bij niet-eters rond een week of vijf ook wel deed is natvoer met een vinger in het bekje doen. Want soms hebben ze gewoon niet door hoe lekker dat is. En via die vinger kun je ze dan naar het schoteltje leiden en dan gaan ze zelf oefenen. Want ook voor Toto is het fijn als die slokoppen niet alle voeding meer via haar halen.
klimmen ze in je broek?quote:Op maandag 29 juli 2024 00:22 schreef Majoraan het volgende:
3 kittens komen al spontaan op schoot kruipen voor een massage![]()
[ link | afbeelding ]
Als er 1 komt komen er meer, ik ook, ik ook
dat bedoel ik; hartstikke leuk, totdat je een keer blote benen hebtquote:Op maandag 29 juli 2024 00:27 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ja.. en je moet mijn benen zien van die keren dat ik in nachthemd zat
Ik ben heel benieuwd nuquote:Op maandag 29 juli 2024 01:46 schreef Majoraan het volgende:
Toto ligt onder de salontafel 3 kittens te voeren. Gizmo probeert ondertussen de crocs van mjn echtgenoot te vernielen en Elvis begint te spinnen als ik hem/haar aai terwijl hij aan de tit ligt.
Ik heb geen fut meer om ze te vangen en naar hun hok te brengen. Ik zeg toedeledokie en veel plezier. Aub niet op het vloerkleed piesen en slaap lekker voor straks
Hoe is haar gedrag? Kan ze rustig liggen of blijft ze drentelen en gillen en duwt ze haar kont in jouw richting?quote:Op maandag 29 juli 2024 01:07 schreef Majoraan het volgende:
Inmiddels heeft Toto het hele huis (beneden) geclaimd en krabt aan deuren als ze dicht zitten. Niet dat ze perse naar binnen wil, maar ze moeten open staan. De hele dag kletst ze me de oren van mijn kop, ook op dit moment.
Ik wou dat ik haar kon verstaan
Jouw tipsquote:Op maandag 29 juli 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe is haar gedrag? Kan ze rustig liggen of blijft ze drentelen en gillen en duwt ze haar kont in jouw richting?
Want die combinatie kan erop wijzen dat ze krols is. En als ze naar buiten kan, dan komt ze zeker zwanger terug. Over een week of twee zijn de kittens groot genoeg om haar een dag te missen en zou je haar kunnen laten steriliseren. Ze blijft daarna gewoon melk geven. In alle standen, zo te zien![]()
En je hebt een klimnest![]()
![]()
Alle kittens klimmen, maar sommige nesten doen dat zelden in mensen. Andere nesten doen dat voortdurend
Over je buitenren: daar is over nagedacht![]()
Al denk ik dat die kleine gladde alen nu nog onder die buis door kruipen…. Kunnen ze makkelijk je tuin uit? Ze blijven nu nog wel bij Toto in de buurt, maar als die aan de wandel gaat, gaan de kinders wellicht mee.
Je kunt intussen kijken naar break away halsbandjes. Al ben ik bang dat de kittens nog te weinig wegen om die functie te laten werken. En hun nekjes nog te smal zijn om ze te laten blijven zitten.
Chippen zou nu evt al kunnen, maar dat is een kostenpost.
Of je laat ze nu in de nacht in de huiskamer![]()
Mijn man ging naar beneden naar de wc en heeft mopperend de kittens naar hund mand gebracht. Hij riep mij ook nog, maar ik sliep 🤪quote:
Dat chippen is iets om over na de te denken. De dierenambulance komt voor 35 euro aan huis en dan kost chippen 6x 14 euro. Maar het bandje was meer dat mensen zien dat ze ergens hoort en waar ze woont.quote:Op maandag 29 juli 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe is haar gedrag? Kan ze rustig liggen of blijft ze drentelen en gillen en duwt ze haar kont in jouw richting?
Want die combinatie kan erop wijzen dat ze krols is. En als ze naar buiten kan, dan komt ze zeker zwanger terug. Over een week of twee zijn de kittens groot genoeg om haar een dag te missen en zou je haar kunnen laten steriliseren. Ze blijft daarna gewoon melk geven. In alle standen, zo te zien![]()
En je hebt een klimnest![]()
![]()
Alle kittens klimmen, maar sommige nesten doen dat zelden in mensen. Andere nesten doen dat voortdurend
Over je buitenren: daar is over nagedacht![]()
Al denk ik dat die kleine gladde alen nu nog onder die buis door kruipen…. Kunnen ze makkelijk je tuin uit? Ze blijven nu nog wel bij Toto in de buurt, maar als die aan de wandel gaat, gaan de kinders wellicht mee.
Je kunt intussen kijken naar break away halsbandjes. Al ben ik bang dat de kittens nog te weinig wegen om die functie te laten werken. En hun nekjes nog te smal zijn om ze te laten blijven zitten.
Chippen zou nu evt al kunnen, maar dat is een kostenpost.
Of je laat ze nu in de nacht in de huiskamer![]()
Een zichtbaar teken dat een kitten een baas heeft is goed, maar moet ook veilig zijn. En eerlijk gezegd denk ik, als mensen een kitten vinden en de echte baas willen zoeken, ze bij afwezigheid van een bandje gaan laten checken op chip. Willen ze het kitten voor zichzelf houden, dan zal een bandje daar weinig verschil in maken. Chip is ook handig voor je luikje: minder zorgen dat ze ontsnappen. En als je de rekening bewaart kun je bij kopers prima verantwoorden waarom de kittens kosten wat ze kosten.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:51 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Dat chippen is iets om over na de te denken. De dierenambulance komt voor 35 euro aan huis en dan kost chippen 6x 14 euro. Maar het bandje was meer dat mensen zien dat ze ergens hoort en waar ze woont.
We hebben nog een ander luikje met microchip en halsband, maar die moet nog geplaatst worden. Beter vandaag proberen te doen.
Ik vraag me af hoe ik later ze allemaal moet vervoeren naar de dierenarts![]()
Toto ligt verder heerlijk te relaxen tussen de voedingen door. Ze springt niet over het hek, soms laten wij haar even in en uit. Dan verlaat ze nooit onze tuin.
Ik denk dat ze overal bij mij wil kunnen zijn omdat ze hier nooit meer weg wil ofzo.
Het steriliseren doet toch erg pijn met pijnstillers etc?
Maakt het veel verschil in pijn na die tijd als het laparoscopisch gebeurt?
Dank!quote:Op maandag 29 juli 2024 12:10 schreef maily het volgende:
Dit lijkt me ook wel iets voor jouw kittens @:Majoraan:
https://kittywheel.de/
met dank aan @:ueberduitser
Geweldigquote:Op maandag 29 juli 2024 12:10 schreef maily het volgende:
Dit lijkt me ook wel iets voor jouw kittens @:Majoraan:
https://kittywheel.de/
met dank aan @:ueberduitser
Klopt, ze heeft niet veel over.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:03 schreef SEMTEX het volgende:
Moeder oogt trouwens een beetje fragiel, je hebt moeder- en kitten aansterkvoer, misschien is dat iets voor haar?
[ afbeelding ]
Ik had niet goed gekeken, dacht dat het melkpoeder wasquote:Op maandag 29 juli 2024 11:03 schreef SEMTEX het volgende:
Moeder oogt trouwens een beetje fragiel, je hebt moeder- en kitten aansterkvoer, misschien is dat iets voor haar?
[ afbeelding ]
Dat is prima spulquote:Op maandag 29 juli 2024 16:59 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik had niet goed gekeken, dacht dat het melkpoeder was![]()
Pas toen ik ging googelen zag ik dat het mousse is.
Zal eens kijken of het ergens in de aanbieding is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |