Afgezien over de schuld, te weinig of genoeg ruimte van wie dan ook..quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Dus omdat Piastri de bocht te ruim neemt en hij Norris (die helemaal niet veel ruimte had) en Verstappen wijd duwt moet Verstappen als hij die plek niet terug geeft een straf krijgen. Juist..
Net zoals Norris en Piastri een voordeel hadden bij het van de baan duwen van een concurrent. Dat mag ook niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Afgezien over de schuld, te weinig of genoeg ruimte van wie dan ook..
Meestal wordt bij het buiten de baan gaan gezegd "and gaining an advantage"
Zit 'm daar niet het probleem in? Omdat het buiten de baan ook asfalt is kan er vol geraced worden en daarmee is er een voordeel behaald op een plek waar het niet mag. Op de pitmuur hebben ze denk ik ook die conclusie getrokken en gezegd: Max ga weer achter Lando
Er is wel een decision document.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
We weten sowieso niet wat de FIA zou hebben gezegd, want de rijder heeft het opgelost dus de stewards hoefden er niets meer van de vinden, behalve de no further action. Wedstrijdleiding heeft het puur doorgestuurd naar de stewards waarschijnlijk op aangeven van McLaren.
RBR wilde het risico niet aan waarschijnlijk.
Maar ik vind nog steeds, in hoeverre heb je een positie als je ergens voor zit, terwijl je twee auto’s aan je binnenkant hebt en eigenlijk niet de bocht goed door kunt?
Er is dus alleen gekeken naar het buiten de baan "inhalen" en niet hoe hij daar gekomen is. Zeer selectief dus.quote:The Stewards reviewed video, radio and in-car video evidence. Car 1 left the track at the exit of turn 1 while being alongside Car 4 which was alongside Car 81. Car 1 rejoined the track in front of Car 4 thereby gaining an advantage. However, the driver gave back the position to Car 4 subsequently upon instruction from the team, therefore no further action is taken as no lasting advantage was gained.
Je kunt ook zeggen dat Verstappen op P1 lag net voor hij van de baan werd gedrukt.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Afgezien over de schuld, te weinig of genoeg ruimte van wie dan ook..
Meestal wordt bij het buiten de baan gaan gezegd "and gaining an advantage"
Zit 'm daar niet het probleem in? Omdat het buiten de baan ook asfalt is kan er vol geraced worden en daarmee is er een voordeel behaald op een plek waar het niet mag. Op de pitmuur hebben ze denk ik ook die conclusie getrokken en gezegd: Max ga weer achter Lando
Wat hij bewust gedaan kan hebben door extra laat te remmen, wetende dat hij waarschijnlijk buiten de baan zou komen dan, maar 'ik lag voor!' kon gebruiken als munitie.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:28 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen dat Verstappen op P1 lag net voor hij van de baan werd gedrukt.
Volgens Ho Pin Tung in de analyse na de race was de wagen van Max de enige die wl ingestuurd was om de bocht te halen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat hij bewust gedaan kan hebben door extra laat te remmen, wetende dat hij waarschijnlijk buiten de baan zou komen dan, maar 'ik lag voor!' kon gebruiken als munitie.
Dat kun je zeggen wanneer hij met hoge snelheid uit de bocht vliegt maar dat was hier helemaal niet het geval. Zonder Norris had hij de bocht met gemak gehaald.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat hij bewust gedaan kan hebben door extra laat te remmen, wetende dat hij waarschijnlijk buiten de baan zou komen dan, maar 'ik lag voor!' kon gebruiken als munitie.
Er staat niet per se inhalen maar voordeel behalen. Bocht in zat Max naast, en bocht uit zat Max voor. Dat is dus voordeel.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er is wel een decision document.
[..]
Er is dus alleen gekeken naar het buiten de baan "inhalen" en niet hoe hij daar gekomen is. Zeer selectief dus.
https://www.fia.com/sites(...)20an%20advantage.pdf
Ik denk dat-ie de bocht gewoon gehaald zou hebben als-ie niet voor Lando had moeten uitwijken.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat hij bewust gedaan kan hebben door extra laat te remmen, wetende dat hij waarschijnlijk buiten de baan zou komen dan, maar 'ik lag voor!' kon gebruiken als munitie.
En Stroll ook genaaid zo te zien.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:59 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
![]()
bedankt Brad Pitt met je leuke film
Dat weet iedereen behalve Chevyquote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie de bocht gewoon gehaald zou hebben als-ie niet voor Lando had moeten uitwijken.
Dat vond ik ook van Verstappen in Oostenrijk, maar hij werd wel bestraft omdat de regels zo zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er staat niet per se inhalen maar voordeel behalen. Bocht in zat Max naast, en bocht uit zat Max voor. Dat is dus voordeel.
Dan het feit dat McLaren niet onder investigation is geweest: had wellicht gekund. Maar dan moet RBR daar een melding van maken naar de wedstrijdleiding, we weten niet of dat wel of niet is gebeurd.
Maar ik vond de McLarens niet per se fout zitten. Piastri gaat natuurlijk behoorlijk wijd bocht 1, om Norris af te blocken. Vond dat zelf dan wel weer redelijk binnen de grens. Hard racing.
Ik snap werkelijk niet hoe Lewis hier keer op keer mee weg komt en nu was het wel opeens gaining an advantagequote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er is wel een decision document.
[..]
Er is dus alleen gekeken naar het buiten de baan "inhalen" en niet hoe hij daar gekomen is. Zeer selectief dus.
https://www.fia.com/sites(...)20an%20advantage.pdf
Dat Verstappen op de radio heeft geklaagd weet ik, maar het is dan vervolgens de vraag of RB er wat mee doet. FIA gaat niet af op de onboards aan de engineer, maar op meldingen van de sporting director van het team.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat vond ik ook van Verstappen in Oostenrijk, maar hij werd wel bestraft omdat de regels zo zijn.
Als je inhaalt aan de binnenkant (Piastri bij Norris) of ingehaald wordt aan de buitenkant (Verstappen bij Norris) moet je minimaal een wagenbreedte ruimte laten. Beiden deden dat niet. En Verstappen klaagde wel degelijk dat hij buiten de baan geduwd werd.
FIA is prima objectief. Lewis krijgt vaak genoeg penalty als die wat fout doet. Net als Max, Norris, en wie dan ook.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet hoe Lewis hier keer op keer mee weg komt en nu was het wel opeens gaining an advantageEr zijn echt zoveel voorbeelden waarbij Lewis een plek pakt buiten de baan in de eerste bocht
Of een plek die hij eigenlijk kwijt was geraakt als hij de baan had gevolgd toch weet te behouden ....
Het is sowieso de hele tijd meten met 2 maten.
Eerst bocht incident is een ding, maar ook die divebomb van Max op Lewis .... iedereen is opeen 180 graden gedraaid tov Norris vs Max in Oostenrijk
Heeft het nut...?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er is wel een decision document.
[..]
Er is dus alleen gekeken naar het buiten de baan "inhalen" en niet hoe hij daar gekomen is. Zeer selectief dus.
https://www.fia.com/sites(...)20an%20advantage.pdf
Haha ja zelfs Albon was boosquote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:18 schreef Sabata het volgende:
nou mooi zeg volgens mij is gewoon iedereen dit weekend kwaad op mekaar geworden tijdens de Grand Prix de mclarens om wie er mag winnen, de red bulls omdat Perez niet levertde strategie er naast zit en Max zich als een gt7 racer gedraagt, Aston Martin om een Track positie n fia amateurs, Visa Cash app vanwege een slechte strategie.. missen we nog iemand. missen we nog wat misschien Bottas omdat zijn snor kriebelde, Albon omdat zijn engineer besluiteloos was?
Iets met #Blessedquote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet hoe Lewis hier keer op keer mee weg komt en nu was het wel opeens gaining an advantageEr zijn echt zoveel voorbeelden waarbij Lewis een plek pakt buiten de baan in de eerste bocht
Of een plek die hij eigenlijk kwijt was geraakt als hij de baan had gevolgd toch weet te behouden ....
Het is sowieso de hele tijd meten met 2 maten.
Eerst bocht incident is een ding, maar ook die divebomb van Max op Lewis .... iedereen is opeen 180 graden gedraaid tov Norris vs Max in Oostenrijk
Ik ben wel aan het genieten van reddit nu.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet hoe Lewis hier keer op keer mee weg komt en nu was het wel opeens gaining an advantageEr zijn echt zoveel voorbeelden waarbij Lewis een plek pakt buiten de baan in de eerste bocht
Of een plek die hij eigenlijk kwijt was geraakt als hij de baan had gevolgd toch weet te behouden ....
Het is sowieso de hele tijd meten met 2 maten.
Eerst bocht incident is een ding, maar ook die divebomb van Max op Lewis .... iedereen is opeen 180 graden gedraaid tov Norris vs Max in Oostenrijk
Verblij ons met leuke comments van redditquote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben wel aan het genieten van reddit nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |