Maar echt.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:41 schreef Fok-it het volgende:
Wel echt een prachtige locatie voor gekozen
Jumping en Eventing (voornamelijk XCO) vind ik wel tof om te zien maar wel gevaarlijk voor de dieren, dat is altijd jammerquote:
https://www.rtvnoord.nl/s(...)-ga-toch-naar-parijsquote:Op maandag 22 juli 2024 18:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik volg het dressuur niet op de voet. Verwachten we daar wat van of moeten we de gehaktmolen maar preventief van stal halen als vervanging van het strafkampje in Siberië?
Springen wil ik sowieso zien ja.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jumping en Eventing (voornamelijk XCO) vind ik wel tof om te zien maar wel gevaarlijk voor de dieren, dat is altijd jammerDressuur vind ik dan weer niks aan en kijk ik hoogstens voor DE SPIEGEL
Springen wel lijkt mequote:Op maandag 22 juli 2024 18:53 schreef Felagund het volgende:
Hebben we geen kans bij het springen, individueel of in teams?
Ik zie het, bij het team staan we tweede bij de bookies, al zit daar natuurlijk wel veel onzekerheid in dat veel teams kunnen winnen.quote:
Stond het team niet 4e bij voorspellingen?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:45 schreef borisz het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/s(...)-ga-toch-naar-parijs
Scholtens doet mee om de finale te halen
Iedere medaille op de Dressuur zou echt bijzonder zijn.
Jaquote:Op maandag 22 juli 2024 18:53 schreef Felagund het volgende:
Hebben we geen kans bij het springen, individueel of in teams?
Als je die voorspellingen bekijkt moet een paard bijna zijn potenbenen breken wil je een medaille kunnen halen. Dat gun je zo'n paard ook niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stond het team niet 4e bij voorspellingen?
Ik heb dat iig maanden geleden al hier gelezen: https://eurodressage.com/(...)ays-team-predictions
4e betekent gewoon dat als 1 topteam echt onderpresteert, dat je een medaille kunt halen. Lijkt me niet onmogelijk.
Maar goed, springen vind ik leuk. Dressuur vindt mijn vrouw leuk, dus dat kijken we dan ook maar.
quote:Dujardin withdraws from Olympics
Charlotte Dujardin has withdrawn from the Olympics over a video from four years ago showing her making “an error of judgement” during a coaching session.
Dujardin, a six-time Olympic medallist, has decided to pull out of all competition while the International Federation for Equestrian Sports (FEI) investigates the incident.
“What happened was completely out of character and does not reflect how I train my horses or coach my pupils, however there is no excuse,” she said in a statement.
“I am deeply ashamed and should have set a better example in that moment.” (PA Media)
https://www.theguardian.c(...)ons-live#maincontentquote:Seriously big breaking news about Charlotte Dujardin. She had a chance to surpass Laura Trott as Great Britain’s most decorated female Olympian at her fourth Games.
“I am sincerely sorry for my actions and devastated that I have let everyone down, including Team GB, fans and sponsors,” continues Dujardin’s statement.
“I will cooperate fully with the FEI, British Equestrian Federation and British Dressage during their investigations, and will not be commenting further until the process is complete.”
More to follow …
lijkt het wel op, gezien haar statementquote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:13 schreef kilon het volgende:
Dan ben ik natuurlijk ook benieuwd wat voor video dat dan was. Paardje slaan?
Heerlijk genieten van de moderne meerkamp.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jumping en Eventing (voornamelijk XCO) vind ik wel tof om te zien maar wel gevaarlijk voor de dieren, dat is altijd jammerDressuur vind ik dan weer niks aan en kijk ik hoogstens voor DE SPIEGEL
Ze zouden zich allemaal terug moeten trekken, aangezien ze allemaal slecht met hun paarden omgaan en in sommige gevallen ronduit mishandelen. Bij iedereen wordt in meer of mindere mate getraind met de rollkurmethode, wat een lijdensweg is voor de paarden. Dat paardensport, en dan met name dressuur, nog olympisch mag zijn is schandalig.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
https://www.theguardian.c(...)ons-live#maincontent
https://www.theguardian.c(...)-over-coaching-videoquote:GB dressage star Charlotte Dujardin banned from Olympics over alleged horse mistreatment
FEI imposes six-month suspension over coaching video
One of Team GB’s biggest stars, Charlotte Dujardin, has been banned from the Paris Olympics after a video emerged of her allegedly abusing a horse.
The 39-year-old, who has won six Olympic medals in London, Rio and Tokyo, has been suspended for six months after reportedly whipping the legs of a horse while in a coaching session several years ago.
Dujardin withdrew from the Games on Tuesday afternoon hours before the International Federation for Equestrian Sports said she was suspended for six months “effective immediately from the date of notification, 23 July 2024”.
In a statement issued before the FEI decision, Dujardin had admitted that was “no excuse” for her behaviour and that she was “deeply ashamed” of the error of judgment.
However it has left Team GB officials reeling only three days before the Games is due to start.
The suspension was confirmed by the FEI, which said in a statement that it had received a video on Monday.
“On 22 July 2024, the FEI received a video depicting Ms. Dujardin engaging in conduct contrary to the principles of horse welfare,” it said. “This video was submitted to the FEI by a lawyer representing an undisclosed complainant. According to the information received, the footage was allegedly taken several years ago during a training session conducted by Ms. Dujardin at a private stable.
“Upon receiving the video, the FEI promptly initiated an investigation,” it added. “Subsequently, Ms. Dujardin confirmed that she is the individual depicted in the video and acknowledged that her conduct was inappropriate.
“The FEI condemns any conduct contrary to the welfare of horses and has robust rules in place to address such behaviour. Our commitment to ensuring the highest standards of equine welfare and sportsmanship remains unwavering.”
[..]
Of 1 van de grote namen moet uitvallen.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als je die voorspellingen bekijkt moet een paard bijna zijn potenbenen breken wil je een medaille kunnen halen. Dat gun je zo'n paard ook niet.
Koeman out, Dujardin in.quote:
Nee, top-5 zou fantastisch zijn. Individueel hebben we bij springen de beste kans met Maikel op een medaille/goud.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:11 schreef TheVulture het volgende:
Zit er hier geen medaillekans in voor Nederland bij de dressuur, ik dacht dat Dinja van Liere wel bij de kanshebbers hoorde
Krijg je ervan.quote:
Ongerelateerde vraag, maar wie is eigenlijk de nummer twee favoriet?quote:Op woensdag 24 juli 2024 18:59 schreef Em31 het volgende:
Iemand heeft dus dat filmpje jaren bewaard om het net voor de Olympische Spelen uit te laten lekken. Damn, de ultieme wraak zo.![]()
Dujardin was al niet eens per sé de topfavoriet, ze stond redelijk gelijk met Fry, Werth, Laudrup en Von Bredow.quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ongerelateerde vraag, maar wie is eigenlijk de nummer twee favoriet?
Het zou me niet verbazen als LA of Brisbane de laatste keer is. Omdat ze de moderne vijfkamp ook aanpassen. Verschil is natuurlijk wel dat ze hier hun eigen paard hebben, maar ik zie de maatschappelijke discussie nog wel aanwakkeren de komende jaren.quote:Op donderdag 25 juli 2024 15:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Wanneer stoppen ze eens met deze sport
Ze zal niet de eerste en laatste zijnquote:Op donderdag 25 juli 2024 16:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat dit doodnormale praktijken zijn binnen de sport.
Er liggen echt wel kansen op een medaille voor Dinja gelet op wat ze vorige maand in Rotterdam presteerde. Top-5 zou an sich al wel goed zijn maar er is best kans op eremetaal.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, top-5 zou fantastisch zijn. Individueel hebben we bij springen de beste kans met Maikel op een medaille/goud.
Vrij groot, ik ben 32 en opgegroeid als paardenmeisje. Ik heb les gehad van internationale juryleden en grand-prix ruiters (dat is vrij gebruikelijk, ik heb zelf nooit op enig niveau gereden) en dit was eigenlijk gewoon standaard-methode om een flegmatiek paard aan de praat te krijgen. Extreem sneu en triest, maar dit was toen heel normaal. Hoewel ik een knoop in mijn maag krijg van het filmpje, doet de ophef in dat licht ook enigszins absurdistisch aan als iemand die er al jaren uit is.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat dit doodnormale praktijken zijn binnen de sport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |