abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214377920
Als project 2025 al maar voor 10% uitgevoerd wordt is het al een goed beetje tegengas tegen de woke-gekte van de afgelopen jaren waarbij kleuters naar dragshows gingen etc. Of zou het iig de versnelling daarvan iets remmen.
  maandag 22 juli 2024 @ 20:56:09 #277
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214377925
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ga maar niet door, want je hebt echt moeite met lezen:

In total, 9920 individuals from 14 studies were included in this study.

Het gaat dus niet om duizenden studies, maar 14, waarin duizenden individuen zijn meegenomen.

Er zijn genoeg metastudies die weer wat anders beweren. En dat is dus het probleem.

Daarnaast kudo's dat je op deze manier de aandacht af probeert te leiden van de discussie: jouw bewering dat Donald Trump verantwoordelijk is voor miljoenen doden. Het feit dat je dat vol blijft houden als een feit (dat je het gelooft zal best, maar nobody cares) maakt dat je je zeer onvolwassen opstelt.

Wat dat betreft ben je niets beter dan Trump. Je trekt een 'feit' uit je reet en vervolgens double down je gewoon. Het is te grappig voor woorden.
Mijnheer, heeft u enige idee hoe dat werkt, zo'n meta-analyse? Elk zo'n geval is een indivudeel verslag dat wordt meegenomen, die dan weer worden meegenomen in een grotere studie, die dan weer weer geselecteerd wordt op kwaliteit, relevantie, specificiteit, mogeljike belangenverstrengeling, etc. etc. in de grotere meta-analyse. We gaan verder: ook al zeggen we: nee, dat zijn geen individuele case-studies, maar gewoon subjecten in de studie, dan blijft de vraag: doet dat er nu toe? Doet dat iets af aan de bevindingen en de overweldigende consensus die hierover bestaat? Zal ik je een plezier doen en zeggen dat ik in de terminologie heb vergist? Prima. Doet dat dus iets af aan de bevindingen? Niets.
Kom jij dan nu maar even met een meta-analyse over dit onderwerp die tot een andere conclusie komt. Ik zal je zeggen, dan kan je lang, héél lang zoeken. Dat moge er niet zoveel toe doen, trouwens, want ook al bestaat zo'n studie, dan ben je aan het cherry-picken. De overweldige consensus, zoals aangetoond, normaals, is dat mondkapjes, maskers, etc. helpen.
Verder ben je weer mijn woorden aan het verdraaien en me dingen in de mond aan het leggen. Houd daar toch eens mee op! Wat ik heb gezegd is dat Trumps beleid sowieso tot bizarre oversterfte heeft geleid door - nou ja, dat ga ik niet nogmaals herhalen - en dat het moeilijk is om precies te kwantificeren hoeveel oversterfte dat precies is, maar dat je een heel goed argument zou kunnen voeren dat dat in de miljoenen loopt. Om nu te kissebissen 'dat het er geen miljoenen zijn maar misschien honderdduizenden of tienduizenden' is een hele lugubere manier om dat recht proberen te praten en te 'nuanceren', Dat behoeft namelijk geen nuance: de man heeft gewoon keihard gefaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 22-07-2024 21:18:57 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214378082
quote:
11s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:56 schreef JAM het volgende:
Mijnheer, heeft u enige idee hoe dat werkt, zo'n meta-analyse? Elk zo'n geval is een case-study die wordt meegenomen, die dan weer wordt meegenomen in een grotere studie, die dan weer weer geselecteerd wordt op kwaliteit, relevantie, specificiteit, mogeljike belangenverstrengeling, etc. etc. in de grotere meta-analyse. Kom jij dan nu maar even met een meta-analyse over dit onderwerp die tot een andere conclusie komt. Ik zal je zeggen, dan kan je lang, héél lang zoeken. Dat moge er niet zoveel toe doen, trouwens, want ook al bestaat zo'n studie, dan ben je aan het cherry-picken. De overweldige consensus, zoals aangetoond, normaals, is dat mondkapjes, maskers, etc. helpen.
Overigens klopt het ook gewoon met de wetten van de logica. Het covid-virus verspreidt zich via (micro) druppels die uit de mond komen. Als je dan een mondkapje opdoet, blijft een aanzienlijk deel van die druppels in het mondkapje zitten, en gaan die niet de lucht in. Dus minder verspreiding.
  maandag 22 juli 2024 @ 21:06:56 #279
37950 JAM
pi_214378093
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Overigens klopt het ook gewoon met de wetten van de logica. Het covid-virus verspreidt zich via (micro) druppels die uit de mond komen. Als je dan een mondkapje opdoet, blijft een aanzienlijk deel van die druppels in het mondkapje zitten, en gaan die niet de lucht in. Dus minder verspreiding.
Dat lijkt mij dus ook zo klaar als een klontje. Ik vind het ook volkomen bizar dat we het daar anno 2024 nog over moeten hebben.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 22 juli 2024 @ 21:14:05 #280
37950 JAM
pi_214378206
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo kan ik wel nog een uur doorgaan. Elke studie zegt of: 'Ja, het werkt.' of (als ze wat ouder zijn, vooral): 'Meer onderzoek is nodig, maar het lijkt erop dat er inderdaad een verband bestaat tussen het gebruik van mondkapjes en etc. en het tegengaan van verspreiding.' Er is niets maar dan ook niets dat zegt: 'Nee, het werkt niet en is nergens voor nodig.' De enige 'nuance', waar men zo'n nood aan heeft, is dat alleen het gebruik van mondkapjes (d.w.z.: geen andere maatregelen of gedrag dan dat) niet afdoende is om verspreiding tegen te gaan. Wellicht dat de verwarring daaruit voortkomt!
  maandag 22 juli 2024 @ 21:17:32 #282
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214378255
twitter
pi_214378310
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:17 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ja, op de goksites rent de kans dat Trump wint hard achteruit.
pi_214378357
quote:

[..]
Mijnheer, heeft u enige idee hoe dat werkt, zo'n meta-analyse? Elk zo'n geval is een indivudeel verslag dat wordt meegenomen, die dan weer worden meegenomen in een grotere studie, die dan weer weer geselecteerd wordt op kwaliteit, relevantie, specificiteit, mogeljike belangenverstrengeling, etc. etc. in de grotere meta-analyse. We gaan verder: ook al zeggen we: nee, dat zijn geen individuele case-studies, maar gewoon subjecten in de studie, dan blijft de vraag: doet dat er nu toe? Doet dat iets af aan de bevindingen en de overweldigende consensus die hierover bestaat? Zal ik je een plezier doen en zeggen dat ik in de terminologie heb vergist? Prima. Doet dat dus iets af aan de bevindingen? Niets.
Kom jij dan nu maar even met een meta-analyse over dit onderwerp die tot een andere conclusie komt. Ik zal je zeggen, dan kan je lang, héél lang zoeken. Dat moge er niet zoveel toe doen, trouwens, want ook al bestaat zo'n studie, dan ben je aan het cherry-picken. De overweldige consensus, zoals aangetoond, normaals, is dat mondkapjes, maskers, etc. helpen.
Verder ben je weer mijn woorden aan het verdraaien en me dingen in de mond aan het leggen. Houd daar toch eens mee op! Wat ik heb gezegd is dat Trumps beleid sowieso tot bizarre oversterfte heeft geleid door - nou ja, dat ga ik niet nogmaals herhalen - en dat het moeilijk is om precies te kwantificeren hoeveel oversterfte dat precies is, maar dat je een heel goed argument zou kunnen voeren dat dat in de miljoenen loopt. Of nu te kissebissen 'dat het er geen miljoenen zijn maar misschien honderdduizenden of tienduizenden' is een hele lugubere manier om dat recht proberen te praten en te 'nuanceren', Dat behoeft namelijk geen nuance: de man heeft gewoon keihard gefaald.
Ik ben een wetenschapper, dus ja ik weet dat.

Maar je bewijst mijn stelling dat je gewoon het gedrag van Trump kopieert. Je beweert:

quote:
13s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:31 schreef JAM het volgende:

Ik toon je een meta-studie uit 2023 (ik zal voor de lol nog een andere posten uit 2021) waarin letterlijk duizenden studies samen worden genomen om zo tot een betrouwbaar beeld te komen.
Letterlijk duizenden studies schrijf je. Het blijken er 14 te zijn.

Je zit er dus meer dan 10.000 procent naast en je draaft gewoon door, met een toontje alsof je het beter weet terwijl ieder normaal mens met het schaamrood op de kaken zijn ongelijk zou toegeven.

Het begint pathetisch te worden.

En jij hebt niet gezegd dat het om miljoenen ging natuurlijk. Ik ben jouw woorden aan het verdraaien. Koekoek!

quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:00 schreef JAM het volgende:

Paar rmiljoen mensen onnodig dood laten gaan door niet of zwak in te grijpen tijdens Covid
pi_214378382
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als het zo overduidelijk zou zijn geweest, waarom bleef het RIVM dan enorm lang op het standpunt staan dat het niet helpt?

Kennelijk mis je iets dus. Of je moet denken dat het RIVM bestaat uit mensen die volstrekt ongeschikt zijn voor hun baan.

Nogmaals, de enige reden dat men overstag is gegaan is druk van buitenaf. Niet omdat men op zeker moment overtuigd raakte van het tegendeel.
  maandag 22 juli 2024 @ 21:27:27 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214378386
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:16 schreef Za het volgende:
[ x ]
Biden is ziek thuis met Corona toch?
Wat een totaal bizar geneuzel van mensen die sowieso geen stem op hem zouden uitbrengen, en nu doen alsof het ze om zijn welzijn gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214378391
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, op de goksites rent de kans dat Trump wint hard achteruit.
Dat is hoe gokken werkt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214378413
Trump is gewoon te oud.
pi_214378459
quote:
[ x ]
Ja jezus wat een treurige tweet weer. Zeg er dan ook bij dat dat "where is Biden?" alleen maar suggestief gehuil is. In het artikel in de tweet staat gewoon de reden: Biden is nog niet vrij van Covid en in isolatie, en er wordt geleken of de ontmoeting iets later kan plaatsvinden. Netanyahu is gewoon op het vliegtuig gestapt en zal Harris ook ontmoeten. Eventueel blijft ie iets langer als ie Biden dan wel kan ontmoeten.

quote:
It appears: the Netanyahu-Biden meeting will not take place tomorrow, waiting for the White House's answer

The Prime Minister will land in Washington this evening for a diplomatic visit centered on the meeting with Biden.

Published 21:39 22.07.24

Prime Minister Netanyahu took off today (Monday) for the United States, where he is expected to meet with President Biden and address Congress. But now it appears that the meeting between him and the American president will not take place tomorrow. Biden is still in isolation after being infected with Corona, so they are still waiting for a new date. In the meantime, the White House informed us that Biden's health condition is improving, and that the symptoms of the virus he experienced have passed.

During his visit to Washington, the prime minister is also expected to meet with the vice president and who is expected to face Trump for the presidency, Kamala Harris. Netanyahu's office is making every effort to also schedule a meeting with Biden, even at the cost of delaying the date of his return to Israel.
In het Engels vertaalde bron
graag verwijderen
pi_214378467
Te oud.

quote:
[ x ]
twitter
pi_214378468
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:27 schreef Leandra het volgende:

Biden is ziek thuis met Corona toch?
Wat een totaal bizar geneuzel van mensen die sowieso geen stem op hem zouden uitbrengen, en nu doen alsof het ze om zijn welzijn gaat.
Ze doen niet alsof het hen om zijn welzijn gaat, maar geloven niet dat de president al zijn functies heden volledig vervult, zoals vandaag beweerd in de brief van de WH arts.
pi_214378478
quote:
Wat ik heb gezegd is dat Trumps beleid sowieso tot bizarre oversterfte heeft geleid door - nou ja, dat ga ik niet nogmaals herhalen - en dat het moeilijk is om precies te kwantificeren hoeveel oversterfte dat precies is, maar dat je een heel goed argument zou kunnen voeren dat dat in de miljoenen loopt. Of nu te kissebissen 'dat het er geen miljoenen zijn maar misschien honderdduizenden of tienduizenden' is een hele lugubere manier om dat recht proberen te praten en te 'nuanceren', Dat behoeft namelijk geen nuance: de man heeft gewoon keihard gefaald.
Maar, eh, welk soort beleid had hij moeten voeren/voorstaan om die vermeende miljoenen doden te voorkomen en wat waren de eventueel negatieve consequenties van dat beleid geweest, en hoe plaats je die zaken tegenover elkaar? Ik lees namelijk vooral dat hij domme houding heeft gehad, en domme dingen heeft gezegd, maar welke impact destilleer je daaruit? Of had hij jouw inziens simpelweg méér geld moeten vrijmaken opdat vaccins -hoeveel dagen precies- eerder beschikbaar zouden zijn?

Ik vind het over het algemeen maar een flauwe invalshoek. Ik zou me jaar in, jaar uit, kunnen beklagen over de honderdduizenden, zo niet miljoenen, griepdoden die er vallen dankzij een gebrek aan ingrijpend beleid. Maar dat doe ik niet, omdat het duidelijk is dat verregaand ingrijpen niet te verantwoorden valt tegenover al het andere we in het leven behoeven. Een zienswijze welke Amerikanen in het extreme hebben doorgetrokken en hun hele reilen en zeilen dicteert. Kijk naar wat allemaal wel niet toegestaan wordt in de supermarkten. De ziekenhuizen. Zouden we überhaupt een einde kunnen ontdekking aan de ellende ten gevolge van Freedom, Fuck Yeah? En niet alleen daar aan de andere kant van de plas. Nee, laten we voor onze gemoedsrust maar even buiten beschouwing wat voor een consequenties de Amerikaanse voedsel- of algemener, haar dominante en welverspreide consumptiecultuur, qua gezondheidsschade in de rest van de wereld heeft mogen aanrichten, onder toezicht van al die welbespraakte en eloquente voorgangers van Trump. Conclusie is in ieder geval: corona is in vergelijking een absolute grap, en het is pijnlijk om te zien hoe mensen het onderhand al bijna 2 jaar later nog steeds niet in perspectief weet te plaatsen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214378523
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:33 schreef Za het volgende:

[..]
Ze doen niet alsof het hen om zijn welzijn gaat, maar geloven niet dat de president al zijn functies heden volledig vervult, zoals vandaag beweerd in de brief van de WH arts.
Welnee, ze doet heel mysterieus alsof ie kwijt is terwijl ze een artikel posten waarin gewoon staat uitgelegd dat ie in isolatie zit vanwege Covid.
graag verwijderen
  maandag 22 juli 2024 @ 21:39:08 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214378531
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:33 schreef Za het volgende:

[..]
Nee, hij heeft Covid, wat niet uitsluit dat hij bepaalde taken wel uitvoert, maar hij is nog in isolatie, en hij is niet zo'n randdebiel die dan even een glorierondje met de auto moet maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 juli 2024 @ 21:45:45 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214378607

Dumb as a rock, gezellig is het al.
pi_214378620
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:45 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Dumb as a rock, gezellig is het al.
_O-
graag verwijderen
pi_214378626
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:33 schreef Black_Baron het volgende:
Te oud.
[..]
[ x ]
Baby grandpa
pi_214378632
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:39 schreef Leandra het volgende:

Nee, hij heeft Covid, wat niet uitsluit dat hij bepaalde taken wel uitvoert, maar hij is nog in isolatie, en hij is niet zo'n randdebiel die dan even een glorierondje met de auto moet maken.
Isolatie is 5 dagen. Hij is klachtenvrij volgens het WH.
pi_214378660
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:47 schreef Za het volgende:

[..]
Het staat gewoon in het artikel in de tweet die je post.
graag verwijderen
pi_214378662
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:47 schreef Za het volgende:

[..]
Daar heb je vast wel een tweetje van als bron.
Vind je Trump ook te oud?

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')