Behoorlijk hoog, lijkt me. Het plan is dat nieuwe benzineauto's vanaf 2035 niet meer verkocht mogen worden, dus er zal wel een run op occasions ontstaan.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:04 schreef Tyfuszooi het volgende:
Hoe zal het met de restwaarde van volledige benzineauto’s over circa 10 jaar zijn?
Heb momenteel een Kia Xceed GT-PlusLine op het oog, benzineuitvoering dus. Ben helaas nog geen hybride modellen tegengekomen welke deze smaak benaderen…quote:Op zondag 21 juli 2024 13:16 schreef Mikeytt het volgende:
Met de aankomende ban kan je beter direct een EV halen. Je hebt echt heel veel keuze aan EV en hybride met dat budget
Je vergeet dan wel dan benzineauto's binnenkort niet meer mogen worden verkocht in Europa. En in steeds meer steden mag je ze niet rondrijden.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:33 schreef Danny het volgende:
De waarde van EV's keldert veel sneller dan van benzineauto's. Ook omdat je nooit weet hoe goed de accu nog is (kun je overigens wel laten testen) en omdat vervanging van het batterijpack je net zo goed een nieuwe auto kunt kopen.
De meeste mensen willen nog steeds gewoon benzineauto's en ik vermoed dat de waarde van benzineoccasions dan ook veel langzamer zal dalen dan nu al het geval is.
Zeker met de op hand zijnde regels waarbij je op bepaalde uren je auto niet meer kunt laden en natuurlijk de problemen in het elektriciteitsnet naarmate er meer EV's aan de lader moeten zal de waarde van die dingen snel blijven dalen.
Wat je kunt doen als je bang bent voor waardevermindering/restwaarde is eens berekenen of lease niet voordeliger is.
Bereken wat een auto je per maand kost (afschrijving vs kosten over x jaar, minus restwaarde) en kijk of je dezelfde auto kunt leasen tegen minder of gelijke kosten. Dan hoef je je over restwaarde iig geen zorgen te maken
Als je de mogelijkheid hebt om thuis voor de deur te laden, zeker met zonnepanelen, is dat wel een goede optie. Maar ik denk ook dat de EVs die over 10-15 jaar worden verkocht veel beter zullen zijn dan de huidige generatie, terwijl je dat voor benzineauto's niet hoeft te verwachten.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:16 schreef Mikeytt het volgende:
Met de aankomende ban kan je beter direct een EV halen.
In veel steden krijg je een gratis laadpaal.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je de mogelijkheid hebt om thuis voor de deur te laden, zeker met zonnepanelen, is dat wel een goede optie. Maar ik denk ook dat de EVs die over 10-15 jaar worden verkocht veel beter zullen zijn dan de huidige generatie, terwijl je dat voor benzineauto's niet hoeft te verwachten.
Ja, een openbare, die door iedereen gebruikt kan worden en waar je dus je auto niet 24/7 kwijt kan.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In veel steden krijg je een gratis laadpaal.
Ja, daarom juist. Dus wat je nu koopt is net zo goed als wat je over 10 jaar koopt. Dat komt de restwaarde alleen maar ten goede.quote:En benzineauto's zijn niet beter pver 10 jaar, want ze mogen nog maar 11 jaar worden verkocht in Europa
Onzin. Er mogen geen NIEUWE meer worden verkocht. De huidige voorraad mag gewoon compleet worden opgereden en doorverkocht. Rondrijden mag ook gewoon nog. Die 'ban' geldt voor bedrijfsbusjes e.d. Ze gaan echt geen burgers weren uit hun eigen woonplaats de komende 25 jaar.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je vergeet dan wel dan benzineauto's binnenkort niet meer mogen worden verkocht in Europa. En in steeds meer steden mag je ze niet rondrijden.
Geen persoonlijke. Dat wordt dan een openbare. Daarbij komt dat je alleen een EIGEN lader kunt hebben als je auto op eigen terrein staat. De laadkabel mag namelijk niet over straat liggen.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In veel steden krijg je een gratis laadpaal.
nee, er mogen over 20 jaar nog steeds bezineauto's verkocht worden. Alleen geen NIEUWE. Je gebruikte benzineauto mag je dus gewoon doorverkopen. Ook in 2050 nog.quote:En benzineauto's zijn niet beter pver 10 jaar, want ze mogen nog maar 11 jaar worden verkocht in Europa
en die vaak ook nog eens stuk zijnquote:Op zondag 21 juli 2024 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, een openbare, die door iedereen gebruikt kan worden en waar je dus je auto niet 24/7 kwijt kan.
Hoge afschrijving nieuw t.o.v. recente occasion is bekend en neem ik op de koop toe. Daarbij is verschil niet heel erg groot en is de uitvoering waarnaar mijn voorkeur uitgaat al geruime tijd niet tweedehands te vinden.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:32 schreef Hyaenidae het volgende:
Als je je druk maakt om restwaarde, waarom ga je dan een nieuwe Kia kopen?
Als er iets hard afschrijft is het wel een nieuwe auto.
Heb die afweging inderdaad al gemaakt. Gezien de uitvoering en aantal km’s is dit niet voordeliger voor mij.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:33 schreef Danny het volgende:
Wat je kunt doen als je bang bent voor waardevermindering/restwaarde is eens berekenen of lease niet voordeliger is.
Bereken wat een auto je per maand kost (afschrijving vs kosten over x jaar, minus restwaarde) en kijk of je dezelfde auto kunt leasen tegen minder of gelijke kosten. Dan hoef je je over restwaarde iig geen zorgen te maken
helder.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:53 schreef Tyfuszooi het volgende:
[..]
Heb die afweging inderdaad al gemaakt. Gezien de uitvoering en aantal km’s is dit niet voordeliger voor mij.
Geen nieuwe inderdaad, dus dan gaan die auto's gefaseerd weg.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:48 schreef Danny het volgende:
[..]
Onzin. Er mogen geen NIEUWE meer worden verkocht. De huidige voorraad mag gewoon compleet worden opgereden en doorverkocht. Rondrijden mag ook gewoon nog. Die 'ban' geldt voor bedrijfsbusjes e.d. Ze gaan echt geen burgers weren uit hun eigen woonplaats de komende 25 jaar.
[..]
Geen persoonlijke. Dat wordt dan een openbare. Daarbij komt dat je alleen een EIGEN lader kunt hebben als je auto op eigen terrein staat. De laadkabel mag namelijk niet over straat liggen.
[..]
nee, er mogen over 20 jaar nog steeds bezineauto's verkocht worden. Alleen geen NIEUWE. Je gebruikte benzineauto mag je dus gewoon doorverkopen. Ook in 2050 nog.
Ligt er maar net aan welke belastingregels ze tegen die tijd weer verzinnen. Kan ook zomaar zijn dat benzineauto's en de brandstof helemaal kapot worden belast waardoor het veel rendabeler wordt om elektrisch te gaan rijden. En dan zakt heel die brandstofauto markt weer in.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:57 schreef Danny het volgende:
[..]
helder.
Persoonlijk denk ik dat je je over de restwaarde weinig zorgen hoeft te maken. ZEKER niet na het verbod op de verkoop van nieuwe benzineauto's. Ik denk dat de vraag naar occasions heel sterk zal toenemen en daarmee de restwaarde van occasions zal opdrijven.
Daar wil je sowieso al niet komen met je auto.quote:Op zondag 21 juli 2024 14:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In Amsterdam zij alle benzine en diesel auto's verboden vanaf 2030
Dat is geen probleem, blijf daar graag uit de buurt 😉quote:Op zondag 21 juli 2024 14:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In Amsterdam zij alle benzine en diesel auto's verboden vanaf 2030
Dit. De oudere fokkertjes kunnen zich misschien nog herinneren aan de oude W123 Mercedes diesels die binnen een jaar grotendeels van straat verdwenen na een belasting "aanpassing".quote:Op zondag 21 juli 2024 14:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan welke belastingregels ze tegen die tijd weer verzinnen. Kan ook zomaar zijn dat benzineauto's en de brandstof helemaal kapot worden belast waardoor het veel rendabeler wordt om elektrisch te gaan rijden. En dan zakt heel die brandstofauto markt weer in.
...
Weet je hoelang 11 jaar nog is…quote:Op zondag 21 juli 2024 13:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In veel steden krijg je een gratis laadpaal.
En benzineauto's zijn niet beter pver 10 jaar, want ze mogen nog maar 11 jaar worden verkocht in Europa
Plug in voor mij dus geen optie, hybride geen auto (in mijn prijsklasse) naar wens. De Kia Xceed GT-PlusLine op dit moment favoriet.quote:Op zondag 21 juli 2024 14:37 schreef Socios het volgende:
Welke auto’s staan er op jouw ‘shortlist’, TS?
Ook niet zonderquote:Op zondag 21 juli 2024 14:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Daar wil je sowieso al niet komen met je auto.
Dat zijn dus geen auto’s naar mijn smaak. Vandaar dat ik neig naar volledige benzine auto.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:26 schreef einzeinz het volgende:
Een elektrische MG ZS EV, van 2021 heb je tweedehands al voor 15.000 euro. Dus valt wel mee maar ik vind het een bijzonder krappe auto en het is Chinees...
Hybride Toyota Corolla van 2020 vind je ook rond de 15.000 à 17.000 euro.
Dus geen idee waar je het over hebt? Welke auto zoek je precies?
Ik zou me persoonlijk eerder zorgen maken over een elektrische wagen van 10 jaar oud. Die batterij zal sowieso heel wat slijtage hebben opgelopen en een nieuwe batterij kost enkele duizenden euro's.
De accucapaciteit in die MG's is matig, laadsnelheid ook.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:26 schreef einzeinz het volgende:
Een elektrische MG ZS EV, van 2021 heb je tweedehands al voor 15.000 euro. Dus valt wel mee maar ik vind het een bijzonder krappe auto en het is Chinees...
Hybride Toyota Corolla van 2020 vind je ook rond de 15.000 à 17.000 euro.
Dus geen idee waar je het over hebt? Welke auto zoek je precies?
Ik zou me persoonlijk eerder zorgen maken over een elektrische wagen van 10 jaar oud. Die batterij zal sowieso heel wat slijtage hebben opgelopen en een nieuwe batterij kost enkele duizenden euro's.
Benzineauto's mogen nog wel verkocht worde na 2035.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je vergeet dan wel dan benzineauto's binnenkort niet meer mogen worden verkocht in Europa. En in steeds meer steden mag je ze niet rondrijden.
quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:15 schreef Tyfuszooi het volgende:
[..]
Dat zijn dus geen auto’s naar mijn smaak. Vandaar dat ik neig naar volledige benzine auto.
Ik vind een Corolla 2.0 Hybrid dan een prima alternatief.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:27 schreef Tyfuszooi het volgende:
[..]
Heb momenteel een Kia Xceed GT-PlusLine op het oog, benzineuitvoering dus. Ben helaas nog geen hybride modellen tegengekomen welke deze smaak benaderen…
Dat verbod vanaf 2035 (voor nieuwe auto's) geldt voor de gehele EU, niet alleen Nederland.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er worden absoluut nog wel benzineautos gemaakt. Er zal niet een verbod komen op het importeren van een auto.
Nederland gaat een soort Cuba worden, met zulke regels.
Dat valt ook wel mee, bovendien dat zijn ook de steden waar parkeren niet te betalen is. Als je daar niet veel moet komen en vooral op de lange baan bent is het nog steeds interessant.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je vergeet dan wel dan benzineauto's binnenkort niet meer mogen worden verkocht in Europa. En in steeds meer steden mag je ze niet rondrijden.
Ik denk dat zelfs veel meer benzine modellen exclusief gaan worden als er echt een grote overstap plaats gaat vinden naar EV, waterstof of wat het ook gaat worden.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:16 schreef Mikeytt het volgende:
Kan 2 kanten op gaan, maar denk dat alleen de exclusievere modellen gaan profiteren.
Met de aankomende ban kan je beter direct een EV halen. Je hebt echt heel veel keuze aan EV en hybride met dat budget
Niks is zo veranderd als de EU.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je vergeet dan wel dan benzineauto's binnenkort niet meer mogen worden verkocht in Europa. En in steeds meer steden mag je ze niet rondrijden.
Als je auto maar oud genoeg is en een beetje groot tank heeft, dan wordt hij elke keer als je hem voltankt twee keer zo veel waard.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:27 schreef Chandler het volgende:
Mijn oude auto (2001) is de laatste 2 jaar 2x zoveel waard geworden!niet dat ik hem weg doe, want ik moet teveel toevoegen om een nieuwere te halen. Zal wel komen door gemakkelijke motor en dat deze auto snel te fixen is!
Scherp. Met de prijzen van nu. Zeker.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:30 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als je auto maar oud genoeg is en een beetje groot tank heeft, dan wordt hij elke keer als je hem voltankt twee keer zo veel waard.
Import van gebruikt zal geen probleem zijn. Of je een occasion nou uit Nederland of een ander land haalt maakt niet zoveel uit. Nieuwe brandstofauto's zullen op een gegeven moment geen typegoedkeuring meer krijgen binnen de EU, dus dan stopt het importeren vanzelf een keer.quote:Op donderdag 25 juli 2024 21:49 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Niks is zo veranderd als de EU.
Je kan namelijk helemaal niet van uit gaan wat de EU gaat doen.
Kan best zijn dat over 10 jaar heel de EU uit elkaar valt.
Kans bestaat dat nederland uit de EU stapt.
Kans is groot dat de EU wegens te weinig opladen punten en slechte electrische netwerken.
Dat ze het verzetten.
Je kan letterlijke nergens van uit gaan tegenwoordig
Als de verkoop in elkaar stort zal er wel weer uitzonderingen komen.
Trouwens ze hebben het over nieuwe wagens
Ik heb nergens niks gezien over import gebruikte wagens .
Dus wat willen ze daar mee gaan doen ?
Toyota waardevast? Vergeet dat maar!quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
[..]
Ik vind een Corolla 2.0 Hybrid dan een prima alternatief.
180pk, zuinig, smoelt goed en relatief waardevast omdat... Toyota...
Maar over smaak valt niet te twisten.
Toyota waardevast?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
[..]
Ik vind een Corolla 2.0 Hybrid dan een prima alternatief.
180pk, zuinig, smoelt goed en relatief waardevast omdat... Toyota...
Maar over smaak valt niet te twisten.
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:05 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Toyota waardevast? Vergeet dat maar!
Ik heb het uiteraard niet over een auto uit 1993.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:29 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Toyota waardevast?
Mijn oudste Opel is t.o.v. een vergelijkbare Corolla GTSI van die periode 4x zoveel waard inmiddels.
Op dit moment kun je je beter bezighouden met de "Restwaarde electrische auto in de toekomst" overigens.
De vergelijking tussen kernfusie en accutechnologie is niet helemaal eerlijk. Van kernfusie weten we dat het in principe mogelijk is, maar veel meer ook niet. Dus als we de ontwikkelingen extrapoleren, dan hebben we in 2030 nog steeds niks.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:41 schreef ACT-F het volgende:
Over 10 jaar zijn verbrandingsmotoren niet aan te slepen..... of de deadline van 2035 wordt opgeschoven of zelfs helemaal van tafel geveegd of we zijn allemaal aan de EV vanwege technologische doorbraken. Je weet nooit wat het draagvlak over 10 jaar is en wat de politieke verhoudingen zijn. Het is deels afhankelijk van technologische ontwikkelingen. Stel dat de vastestofbatterij commercieel haalbaar is en 10x beter dan de huidige li-iontecniek dan zal de benzinemotor aan populariteit verliezen. Maar het blijft koffiedik kijken, want voor hetzelfde geldt wil het niet vlotten met de techniek. In 1987 dachten we dat kernfusie in 2020 commercieel haalbaar zou zijn. We weten inmiddels beter...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |