Anni Lennox ?quote:
Die trouwens in haar vrije tijd opvallend bleekjes ziet?quote:
En leuk en humoristisch is, maar haar muziek sucks.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:01 schreef tufkac het volgende:
[..]
Die trouwens in haar vrije tijd opvallend bleekjes ziet?
Dat klopt, en dat had je ook zijn zijn (voormalige) bandnaam kunnen opmaken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:05 schreef tufkac het volgende:
Volgens mij is het een man, trouwens. (de foto, niet Skin)
eerste wat ik dacht is Keith Flint in zn laatste dagen maar dan snap ik de hint met bandnaam ff niet.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:07 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat had je ook zijn zijn (voormalige) bandnaam kunnen opmaken.
Kleine hint
Hij is lang niet zo bekend als Keith. Maar hij stond vorig jaar op Rock Am Ring en eerder dit jaar in 013, mevrouw Berkery is fan, en ik mocht ook mee.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:32 schreef TALIN het volgende:
[..]
eerste wat ik dacht is Keith Flint in zn laatste dagen maar dan snap ik de hint met bandnaam ff niet.
moet een aardig grote naam zijn gezien het podium waar hij op staat.
schiet mij maar in mn oor, zal wel een "oh ja" moment worden maar ik heb ff geen idee.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:39 schreef Berkery het volgende:
[..]
Hij is lang niet zo bekend als Keith. Maar hij stond vorig jaar op Rock Am Ring en eerder dit jaar in 013, mevrouw Berkery is fan, en ik mocht ook mee.
dit...quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:14 schreef TALIN het volgende:
[..]
schiet mij maar in mn oor, zal wel een "oh ja" moment worden maar ik heb ff geen idee.
Om de vaart er in te houden keur ik 'zanger van ' ook goed. Meerdere mogelijkheden, een is al min of meer weggegevenquote:Op donderdag 18 juli 2024 16:40 schreef tufkac het volgende:
Ja, die band ken ik wel, maar daar ken ik geen bandleden van
Ja, die dusquote:
quote:
Ville, maar allez.quote:
daar waar Bam Margera de hele Lambo van had bestickert?quote:
Niet meer in de 2e post, aangezien ik geen moderator meer ben en dus ook niet meer posts van anderen kan aanpassen. * *quote:
Als jij mij blijft mentionen zal ik hem voor je op post twee postenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet meer in de 2e post, aangezien ik geen moderator meer ben en dus ook niet meer posts van anderen kan aanpassen. * *
Maar hier dan wel de tussenstand tot en met het vorige topic:
[ afbeelding ]
* * @:belsen of @:bosbeetle Kunnen jullie de OP hierop aanpassen?
Even kijken wat praktisch is.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als jij mij blijft mentionen zal ik hem voor je op post twee posten
Die kans acht ik vrij klein, gezien de reden waardoor en de manier waarop ik afscheid daarvan heb genomen…quote:(of je kunt overwegen weer mod te worden)
Gokje op Jimi Hendrixquote:Op zaterdag 20 juli 2024 08:39 schreef tufkac het volgende:
lostrekkertje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is de link tussen bovenstaande artiesten?
Eeh...neequote:
Bassist als zanger?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 08:39 schreef tufkac het volgende:
lostrekkertje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is de link tussen bovenstaande artiesten?
quote:
Ja, maar dat zijn er wel meer...quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:43 schreef Litpho het volgende:
Zowel de Kinks als Motörhead hebben in hun carrière een (tijdelijk) verbod om in de Verenigde Staten te touren gekregen?
Even gezocht, maar die kan ik niet terugvinden.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 18:36 schreef Burnett het volgende:
Hawkwind, met Lemmy, heeft 'You Really Got Me' gecoverd.
Close, but noquote:Op zondag 21 juli 2024 10:34 schreef slaveloos het volgende:
Dan vast the dedicated follower of fashion
Alles bijna goed! Probeer het nog eensquote:
Nou ja.... close enough, genoeg gelepeld.quote:
quote:So I cut a bale open, an' man was I
surprised
Bunch o' large sized baggies, with
big white rocks inside
So I took a little sample to my
crazy brother Joe
He sniffed it up and kicked his
heels, said,, that's some
blow!
quote:is
's most successful single, reaching number one in the Netherlands, number two in Belgium and number 35 in Germany.
die waren toch nog veel groter in de buurlanden dan hiero?quote:
Bijzondere gok.quote:
was het eerste wat in me opkwam...vond het al raar dat hij zo'n vraag zou stellenquote:
Running around in my brain.quote:
A knife, a fork, a bottle and a cork,quote:Op dinsdag 23 juli 2024 07:32 schreef Bargehassus het volgende:
In het nummer van het antwoord op de vorige vraag komt de volgende tekst voor:
I'm gonna teach you the right way and the proper way to spell New York
Well, go ahead, John
Wat zijn de volgende twee regels?
Dat is juist ende correct!quote:Op dinsdag 23 juli 2024 07:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
A knife, a fork, a bottle and a cork,
That's the way you spell New York, right on…
quote:Op maandag 22 juli 2024 16:01 schreef bartrid het volgende:
[..]
Running around in my brain.
STAND 1461
Ulx 2
bartrid 1
Bargehassus 1
Had je jezelf een puntje gegeven ?quote:Op maandag 22 juli 2024 13:55 schreef bartrid het volgende:
Bales of cocaine van reverend Horton heat.
Yep.quote:
Met melk meer mans! (naar giddyupgo die weer van paul de leeuw was maar vast ook een amerikaanse trucker song)quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:40 schreef MadMaster het volgende:
Ik begrijp dat niet iedereen het hele oeuvre van Dingetje in bezit heeft, maar 6 van zijn versies hebben de Top 40 gehaald. Daarnaast zijn er nog wat 'covers' verschenen, die de Top 40 nooit hebben gehaald.
Ik heb ooit, in een vlaag van verveling, allerlei mash-ups gemaakt van de originelen en de versies van Dingetje en je moet toch wat als je een vraag moet stellen, dus vandaar...
Waar zijn we gebleven:
Kaplaarzen (Rode schoentjes van Booming Support)
Sambal Bij (Up en Down van Vengaboys)
Een nacht in Mokum (One night in Bangkok van Murray Head)
Praat geen poep
Houtochdiekop (Shuddapayaface van huppeldepup)
Iemand nog aanvullingen?
'De man van het journaal' was geen cover van een andere song, net zo min als 'Ik wil voor mijn verjaardag een Dolly Dot'...
ik was al blij dat ik naast kaplaarzen er 1 kende... is ie niet goed....quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:40 schreef MadMaster het volgende:
Ik begrijp dat niet iedereen het hele oeuvre van Dingetje in bezit heeft, maar 6 van zijn versies hebben de Top 40 gehaald. Daarnaast zijn er nog wat 'covers' verschenen, die de Top 40 nooit hebben gehaald.
Ik heb ooit, in een vlaag van verveling, allerlei mash-ups gemaakt van de originelen en de versies van Dingetje en je moet toch wat als je een vraag moet stellen, dus vandaar...
Waar zijn we gebleven:
Kaplaarzen (Rode schoentjes van Booming Support)
Sambal Bij (Up en Down van Vengaboys)
Een nacht in Mokum (One night in Bangkok van Murray Head)
Praat geen poep
Houtochdiekop (Shuddapayaface van huppeldepup)
Iemand nog aanvullingen?
'De man van het journaal' was geen cover van een andere song, net zo min als 'Ik wil voor mijn verjaardag een Dolly Dot'...
En dat was dan de complete nummer 6.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik wist nog Ik wil een kale kano (we no speak Americano van Yolanda B cool)
Nederlandse trucker song zelfs:quote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Met melk meer mans! (naar giddyupgo die weer van paul de leeuw was maar vast ook een amerikaanse trucker song)
Familie van Jan de Vries?quote:
STAND 1461quote:
Chalk Dust (The Umpire Strikes Back) als The Brat…quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Even terug naar de novelty-hits: we kennen hem als Italiaanse kapitein uit een bekende britse komedie, maar welke hit scoorde hij in 1982?
[ afbeelding ]
Wat van wie?quote:It's a sacrifice working day to day
It takes away your hearts and wraps it up around your soul
But you can give them to the birds and bees
Grab that cash with both hands and make a stash
Money van Pink Floyd?quote:
Dat is juist…quote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:57 schreef tufkac het volgende:
[..]
Money van Pink Floyd?
op basis van die laatste regel, maar volgens mij horen die eerste regels daar niet bij
Maar wel originele Amerikaanse: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Giddyup_Goquote:
Wow die was ik even vergetenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Chalk Dust (The Umpire Strikes Back) als The Brat…
She works hard for the moneyquote:Op woensdag 24 juli 2024 18:00 schreef Litpho het volgende:
Allemaal Money
1) Donna Summer - welk nummer was dit ook weer?
En dat maakt 'm af…quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:44 schreef iggyinthehouse het volgende:
2. Hollywood Beyond - whats the colour of money
quote:The album name refers to the motto of Athens, Georgia-based eatery Weaver D's Delicious Fine Foods
quote:The album name refers to the motto of Athens, Georgia-based eatery Weaver D's Delicious Fine Foods
Dat was mijn nummer 2 keuze op het menu.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:37 schreef Litpho het volgende:
B-52's - Good Stuff? Geen slecht motto voor een restaurant.
STAND 1461quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
Wat van wie?quote:Maar zijn vrouw schrok zich wild en was ten einde raad
Roof Garden - Al Jarreauquote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:14 schreef Bargehassus het volgende:
On the town
Sequins, evening gown
Climb those stairs
To that ballroom in the air
Get to poppin'!
Wat van wie?
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:19 schreef Ulx het volgende:
STAND 1461
Ulx 3
bartrid 1
Bargehassus 2
MadMaster 3![]()
n00biedoobiedoo 2
Da_Sandman 1
iggyinthehouse 1
Berkery 1
quote:
Sorry. De quotes staan een beetje om verkeerd...quote:
Als ik jou was zou ik een Staatslot kopen…quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:55 schreef Bargehassus het volgende:
Een hele, hele zware gok op Garden Party van Mezzoforte.
Halfluid/hard/sterkquote:Op maandag 29 juli 2024 10:15 schreef Bargehassus het volgende:
Wat is, in de muziek, eigenlijk de betekenis van Mezzoforte?
Dat is uiteraard correct.quote:
Eels ?quote:Op maandag 29 juli 2024 10:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Welke Amerikaanse band keerde dit jaar terug met het album Real Power, hun eerste album sinds 2012?
Gossip toch?quote:Op maandag 29 juli 2024 10:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Welke Amerikaanse band keerde dit jaar terug met het album Real Power, hun eerste album sinds 2012?
Yesquote:
Medina > Tone Locquote:Op dinsdag 30 juli 2024 07:05 schreef bartrid het volgende:
https://www.nytimes.com/a(...)l-medina-high-score/
Wie zijnquote:warmde het publiek op,
voerde de sfeer verder op en
traden op als hoofdact.
Uiteraard de oprichters van het label als laatste...quote:
quote:Well, he's back in the hole where they got him living
Like a rat but he's smarter than that nine lives
Like a cat 15 years old, take him to the youth authority home
First thing you learn, you got to make it in this world alone
TIME BOMB van Rancid natuurlijk!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:05 schreef Ulx het volgende:
Well, he's back in the hole where they got him living
Like a rat but he's smarter than that nine lives
Like a cat 15 years old, take him to the youth authority home
First thing you learn, you got to make it in this world alone
Yep.quote:
quote:Op maandag 5 augustus 2024 08:10 schreef Litpho het volgende:
Liedjes met meerdere vrouwennamen.
Artiest - Titel graag, laatste krijgt een punt.
1) Elsje, Truusje, Truus, Babette, Betsie en Sabine - Doe Maar - Eén Nacht Alleen
2) Oh Cathy, oh Alison, oh Phillipa, oh Sue - Beautiful South - Song For Whoever
3) I like Angela, Pamela, Sandra and Rita - Mambo No. 5 - Lou Bega
4) They call me hell, they call me Stacey, they call me Her, they call me Jane - Tings Tings - That's Not My Name
Ik dacht dat die voor een groter publiek te onbekend zou zijn.quote:
Nee, niet per se.quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:11 schreef Ulx het volgende:
Moet die naam wel worden genoemd in de tekst zelf?
De keuze is reuze!quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:47 schreef Ulx het volgende:
Beastie Boys - Girls
Beastie Boys - Hey Ladies
Milli Vanilli - Girl You Know It's True
Urge Overkill - Girl You'll Be A Woman Soon
Julio Iglesias & Willie Nelson - To all the Girls I Loved before
John Lennon - Woman is the Nigger of the World
Neneh Cherry - Woman
Beck - Girl
Hans de Booij - Een vrouw zoals jij
Guess who - American Woman
Aerosmith, zie MUZ SC...quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:04 schreef Berkery het volgende:
Welke band heeft moeten stoppen met zijn afscheidstournee vanwege ernstige stemproblemen van de zanger?
STAND 1461quote:
het zijn ook allemaal titels van films?quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:40 schreef MadMaster het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen de volgende songs?
- You And Me
- Survival
- Soul and Heart
- Colorful
- Hello World
Olympische hymnes ?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:36 schreef MadMaster het volgende:
Nee, de overeenkomst is momenteel dagelijkse kost...
Hymnes is een groot woord, maar het zijn de titels van de officiële Olympische tunes van de laatste 5 edities.quote:
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:19 schreef tong80 het volgende:
Skik, Betty Serveert, De Dijk en Urban Dance Squad
ik weet dat RudeBoy iets met Daniel heeft gezongen maar welke bands?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:19 schreef tong80 het volgende:
Uit welke bands ontstonden.....Skik, Betty Serveert, De Dijk en Urban Dance Squad?
Tres Manos/René van Barneveld won de Grote prijs van Nederland met een band.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:39 schreef TALIN het volgende:
[..]
[..]
ik weet dat RudeBoy iets met Daniel heeft gezongen maar welke bands?
heel benieuwd!
Correct.quote:
Correct. Nog een band voor UDS. Die krijgt de punten.quote:Op zondag 11 augustus 2024 08:11 schreef MadMaster het volgende:
Doe ik Stampei voor De Dijk er nog bij…
Nee. Hint....G.....G.....en/of De D......quote:
Ruby Carmichael?quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hint 2: zat tot een jaar voor dit debuut van GaGa nog in de populairste band van NL
omslachtige manier van het goede antwoordquote:
Opmaat naar de vraag: Wat is het andere pseudoniem dat 'Ruby Carmichael' hanteerde?quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
omslachtige manier van het goede antwoord
quote:
quote:De originele bezetting bestond uit:
Evert Nieuwstede - zang
Jaap de Jonckheere - gitaar
Martin Zonderop - bas
Ad van der Ree - drums
Jeroen Ernst - toetsen
STAND 1461quote:
Bedoel je newbeat?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:23 schreef tong80 het volgende:
Hoe heette de Belgische alternatieve muzieksoort in de jaren 80?
STAND 1461quote:
DAF ?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:46 schreef slaveloos het volgende:
Welke band had een underground hitje met der Mussolini?
Deutsch Amerikanische Freundschaft (D.A.F.)quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:46 schreef slaveloos het volgende:
Welke band had een underground hitje met der Mussolini?
Zekerquote:
Sorry dat ik heb geslapen. Zal de volgende keer midden in de nacht een nieuwe plaatsen.quote:
Stiff?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:44 schreef tong80 het volgende:
Hoe heet het platenlabel waar o.a. Elvis Costello begon ?
STAND 1461quote:
Hint: band uit 1991.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:01 schreef Litpho het volgende:
Wie wordt dit jaar toegelaten tot de Cleveland Rock and Roll Hall of Fame na in 2019 en 2023 eerder al genomineerd te zijn?
White Stripes ?quote:
1997. Het is een vervolgvraag.quote:
Dave Matthews band ?quote:
Nooit iets van gehoord. En toch vind ik het niks.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:53 schreef Litpho het volgende:
STAND 1461
Ulx 6
bartrid 2
Bargehassus 3
MadMaster 7
n00biedoobiedoo 4
Da_Sandman 2
iggyinthehouse 1
Berkery 1
TALIN 1
Litpho 3
tong80 4
Burnett 1
slaveloos 1
Ik ook niet, maar het was een dankbare vervolgvraag.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nooit iets van gehoord. En toch vind ik het niks.
Toepasselijk dat 1 van hun bekendste nummers Don't drink the water heetquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:27 schreef bartrid het volgende:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dave_Matthews_Band_bus_incident
Dat was dan wel weer grappig.
Les/The Hoodoo Gurusquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:32 schreef tong80 het volgende:
Van wie zijn de albums Stoneage Romeoos en Mars needs guitars?
STAND 1461quote:
Wie deze?quote:Formed in 1970,was a German prog rock outfit whose largely instrumental work set the group squarely within the boundaries of what is commonly referred to decades later as Krautrock. While guitarist Ax Genrich, Uli Trepte, and keyboardist/drummer (and Cluster collaborator) Mani Neumeier remained the core of the band throughout its ten-year existence, a number of other musicians passed through the band's ranks, including Cluster co-founder Hans-Joachim Roedelius, who played keyboards on 1976's Mani und Seine Freunde, and keyboardist Ingo Bischof, who assumed increasing control of the group until its 1979 dissolution.
En dat is het zevende nummer van die plaat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:is an English progressive folk singer-songwriter from Newcastle upon Tyne.[2] His 2014 album Nothing Important was released by Weird World and was met with critical acclaim.[3][4][5] His 2017 album Peasant received similar acclaim, and was chosen by The Quietus as their album of the year
Hoe was het optreden?quote:
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:51 schreef iggyinthehouse het volgende:
1. Richard Claydermann![]()
5. Cliff Richard![]()
7. Little Richard![]()
Richard D Jamesquote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:50 schreef iggyinthehouse het volgende:
9. Aphex Twin maar ik weet niet hoe hij heet...iets met Richard dus
Nee, wel goed natuurlijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:12 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Richard D James
Krijg ik nu het punt? Is immers de negende.
quote:
En met Richard Thompson zijn we compleet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:55 schreef Litpho het volgende:
6 is Richard Thompson, dacht ik
8 is Keith Richards in een van de Pirates films
Fun loving criminals ?quote:
You got nothing to hide but correct answers and your monkey!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:10 schreef pipster het volgende:
1 Knights of the New Crusade - Aint No monkey in my family tree
2 Gorilla Biscuits - Gorilla Biscuits
3 Inspiral Carpets - Monkey On My back
4 screeching Weasel - Planet of the Apes
5 specials - Monkey Man
6 Pixies - Monkey Gone to Heaven
7 Turbonegro - Monkey On Your Back
8 Tones and I - Dance Monkey
9 Foo Fighters - Monkey Wrench
10 the Monkees - Here are the Monkees
Welk nummer van wie?quote:Ik ben presentator en dat valt niet mee
'k Maak alles belachelijk op de TV
Uiteraard!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 09:36 schreef Bargehassus het volgende:
Gokje op André van Duin - mijn naam is Jaap?
't Is ook wel een flink lange titel.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:37 schreef Berkery het volgende:
Ik weet wie en welk album, kan alleen niet op de titel komen.
Yes sir!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:01 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ahhhh Terence Trent D'arby - Introducing The Hardline According to Terence Trent D'arby
ik deel je meningquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:51 schreef pipster het volgende:
Op 1 de beste Nederlandse song volgens de 538 luisteraar.
Yves Berendse - Terug in de Tijd, dat hij in de auto langskwam dachten mijn vrouw en ik dat het een of andere jingle was totdat we erachter kwamen dat het om een liedje ging. Nu willen we terug in de tijd om de zender te veranderen (foei Radio2). Tot in de top2000 zeker.
De rest geen idee.
Welke naam zoek ik?quote:named after the Velvet Underground song, quickly became a fixture in the record shop scene of Soho. Berwick Street was at the heart of a thriving hub of independent music stores
Die is korter....quote:
Dacht ik ook, dus ging ik maar voor het een-na langste nummer.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:39 schreef iggyinthehouse het volgende:
Misschien ligt het aan mij maar (na opzoeken) is volgens mij het goede antwoord al gegeven...
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |