abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 18 juli 2024 @ 10:09:09 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214325310
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 18 juli 2024 @ 10:10:03 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214325320
Laatste post:

quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2024 10:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Inmiddels gaf de weegschaal 93,6kg aan. Weliswaar na een buikgriep, maar toch een opbeurend resultaat. Gisteren ook weer voor het eerst in lange tijd in de sportschool van het revalidatiecentrum geweest. Gelijk voor een jaar aangemeld en een uurtje in de fitnessruimte aan diverse apparaten gehangen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 22 juli 2024 @ 10:03:29 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214371337
Vanmorgen 93,5kg schoon aan de haak. Zaterdag gaf de weegschaal nog een keer 92,5kg aan, maar toen was ik net redelijk uitgedroogd terug van een lange fietstocht (45km in de hitte) en voor een uitgebreide bbq.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214375308
Ik was gisteren 68,1. Dat is nog steeds 3 kg hoger dan voor mijn vakantie in mei, maar voel me wel fitter/strakker dan toen dus dat gewicht boeit me minder. Verder zit ik momenteel lekker in het ritme. Wel veel etentjes maar kan gelukkig wel daarna weer meteen de knop omzetten.
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 18:35:32 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214396765
Gaat de goede kant op: 92,8kg vanmorgen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214397175
:W

Ben er weer. Eten gaat hier heel goed. Ben in dit jaar 16kg afgevallen. Nog een lange weg te gaan, maar heb het idee een ritme te hebben. Als het minder gênant is deel ik wel over wat ik weeg.

Ik eet momenteel koolhydraatarm en vegan (waarbij ik kokosolie en palmolie mijd, ivm cholesterol). Ik had verwacht dingen te missen (at altijd veel kaas en ei), maar het is eigenlijk gemakkelijk.

Ben niet te streng met alles (rond de 100 gr met koolhydraten te zitten). Een vriendin van me zegt dat ik tussen de 15 en 50 gr moet zitten. Alleen dat is hem echt niet voor me. Misschien in de toekomst minder...

Af en toe gun ik mezelf wat ongezonds. Op die manier houd ik het vol.

Het lastigste vind ik elke dag wandelen of fietsen. Ik doe mijn best!

Het is leuk om oude kleding weer te passen *O*
pi_214397722
Goed bezig, ChildoftheStars! *O* *O* Je doet keihard je best; alles wat je doet aan beweging is mooi meegenomen. Trots op je O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214397762
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 20:01 schreef Isabeau het volgende:
Goed bezig, ChildoftheStars! *O* *O* Je doet keihard je best; alles wat je doet aan beweging is mooi meegenomen. Trots op je O+
Aws! Dank je wel, dit is lief van je :*

Wil elke dag zonder afspraken buiten de deur gaan wandelen.

Conditie is ruk, maar gewoon doorzetten en opbouwen. Luisterboek aan en gaan

Belangrijkste is dat ik me minder ga schamen voor mezelf en daardoor mensen/situaties/buiten weer ga opzoeken
pi_214398717
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 20:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Aws! Dank je wel, dit is lief van je :*

Wil elke dag zonder afspraken buiten de deur gaan wandelen.

Conditie is ruk, maar gewoon doorzetten en opbouwen. Luisterboek aan en gaan

Belangrijkste is dat ik me minder ga schamen voor mezelf en daardoor mensen/situaties/buiten weer ga opzoeken
Luisterboeken zijn geniaal voor de motivatie om te wandelen. Als je verder wilt in je boek, moet je naar buiten :7

Ik weet niet waar je van houdt, maar ik vond de Millenium Trilogie van Stieg Larsson ingesproken door Ron Brandsteder echt geweldig fijn om naar te luisteren (de stem van de verteller is ook best belangrijk vind ik). Het eerste deel is Mannen die Vrouwen Haten. Is echt úren wandelplezier.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 juli 2024 @ 21:32:59 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214398752
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 20:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Conditie is ruk
Dat is ooit zo geweest voor bijna iedereen, ook mensen die nu een goede conditie hebben :Y

Voor de een was dat als kind en zijn ze al jaren superactief, de ander is op latere leeftijd van een rukconditie naar prima gegaan. Zoals je zelf al zegt, gewoon doorzetten en opbouwen en het wordt 'vanzelf' écht beter :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_214398758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 21:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Luisterboeken zijn geniaal voor de motivatie om te wandelen. Als je verder wilt in je boek, moet je naar buiten :7

Ik weet niet waar je van houdt, maar ik vond de Millenium Trilogie van Stieg Larsson ingesproken door Ron Brandsteder echt geweldig fijn om naar te luisteren (de stem van de verteller is ook best belangrijk vind ik). Het eerste deel is Mannen die Vrouwen Haten. Is echt úren wandelplezier.

Volgens mij heb je die me eerder geadviseerd!

Nu luister ik domme thrillers als die van Linda van Rijn en Kiki nogwat. Dan kan ik ook op mijn omgeving letten

Heb nu Ibiza van Kiki nogwat op mijn telefoon gedownload via Storytel
pi_214398777
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 21:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is ooit zo geweest voor bijna iedereen, ook mensen die nu een goede conditie hebben :Y

Voor de een was dat als kind en zijn ze al jaren superactief, de ander is op latere leeftijd van een rukconditie naar prima gegaan. Zoals je zelf al zegt, gewoon doorzetten en opbouwen en het wordt 'vanzelf' écht beter :Y
Dank je! Morgen heb ik vrijwilligerswerk. Ingang dichtbij en ingang eind om. Uiteraard pak ik morgen die laatste. Met zulke "trucjes" even mijn calorieverbranding verhogen
pi_214399026
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 21:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

Volgens mij heb je die me eerder geadviseerd!

Nu luister ik domme thrillers als die van Linda van Rijn en Kiki nogwat. Dan kan ik ook op mijn omgeving letten

Heb nu Ibiza van Kiki nogwat op mijn telefoon gedownload via Storytel
Dit is ook een thriller en super goed geschreven en verteld. Ik heb ze via de bibliotheek-app geluisterd. Storytel heeft deze denk ik vast wel. En kan best dat ik die eerder heb geadviseerd, want ik vond het één van de beste boekenseries waar ik ooit naar heb geluisterd.

Bij veel boeken haak ik na de eerste 5 minuten al af omdat ik de voorleesstem gewoon onaangenaam vond :X De mooiste voorleesstem is van Beatrice van der Poel, zij deed oa Een Weeffout in Onze Sterren.
pi_214399034
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 21:32 schreef heywoodu het volgende:

Dit is echt zó waar *O*
pi_214401370
Ik zit nu in die frustratie van drie dagen op hetzelfde punt te zitten

Jaja CotS het kost eventjes tijd _O- geduld en doorzetten
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 10:44:51 #16
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214402630
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht na ontbijt (25-07-2024): 92,5 kg.

2,4 kg afgevallen, 2,4 kg te gaan voor de winst.

En mijn riem kon vanmorgen een gaatje verder. *O*.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 07:13:12 #17
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_214412277
Ook weer eens posten hier.
Blijf al 1,5 jaar net boven de 82kg hangen.
Het afvallen doordeweeks lukt wel, maar de weekenden zijn mijn valkuil. Zak ik doordeweeks een KG af, eet/snoep ik dat in het weekend er weer bij.
Deze week weer begonnen met de MyfitnessPal om alles wat ik te noteren.

Ik merk dat ik met mijn dagelijkse pauzewandeling (20/30 minuten) nog steeds de min in ga qua calorieen verbruik op een dag.
Minder eten lukt niet (dan zit ik echt met honger op het werk) dus probeer nu echt dagelijks ook minimaal 30min. te fietsen. Dat laatste deed ik in verleden om diversen redenen niet altijd (slecht weer, of eenvoudig weg andere verplichtingen)
Nu nog zorgen dat ik in weekenden meer energie verbruik/minder ga eten.
Oh vrijdag woog ik 82,1, na het weekend 83,8
En vanochtend 82.
Dus ben ik weer niet onder de 82kg uitgekomen.
Net efkes anges
pi_214412571
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 07:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ook weer eens posten hier.
Blijf al 1,5 jaar net boven de 82kg hangen.
Het afvallen doordeweeks lukt wel, maar de weekenden zijn mijn valkuil. Zak ik doordeweeks een KG af, eet/snoep ik dat in het weekend er weer bij.
Deze week weer begonnen met de MyfitnessPal om alles wat ik te noteren.

Ik merk dat ik met mijn dagelijkse pauzewandeling (20/30 minuten) nog steeds de min in ga qua calorieen verbruik op een dag.
Minder eten lukt niet (dan zit ik echt met honger op het werk) dus probeer nu echt dagelijks ook minimaal 30min. te fietsen. Dat laatste deed ik in verleden om diversen redenen niet altijd (slecht weer, of eenvoudig weg andere verplichtingen)
Nu nog zorgen dat ik in weekenden meer energie verbruik/minder ga eten.
Oh vrijdag woog ik 82,1, na het weekend 83,8
En vanochtend 82.
Dus ben ik weer niet onder de 82kg uitgekomen.
Wat eet je dan zoals in een gemiddelde weekenddag?
  vrijdag 26 juli 2024 @ 12:36:35 #19
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_214414678
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 08:16 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Wat eet je dan zoals in een gemiddelde weekenddag?
Nouja is meer het snacken.
Weekend een zak chips

Op zaterdag
Ontbij meestal een boterham met beleg. Glas melk
Tussen de middag croissantje en broodje knakworst.
maar tussendoor bv stukje kaas, stuk chocolade etc.
Dat telt wel op.
zeker als ik in weekend niet fiets.

Zondag geen broodje knak maar wel gewoon boterhammen, maar ook dan stukje kaas etc.

We eten vaak 2x vette hap in weekend.
Nadeel (voor mij) is dat vriendin een redelijk snel werkende schildklier heeft.
als ze net zoveel eet als mij komt zij niet aan. :')
Net efkes anges
pi_214415164
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 12:36 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]
Nouja is meer het snacken.
Weekend een zak chips

Op zaterdag
Ontbij meestal een boterham met beleg. Glas melk
Tussen de middag croissantje en broodje knakworst.
maar tussendoor bv stukje kaas, stuk chocolade etc.
Dat telt wel op.
zeker als ik in weekend niet fiets.

Zondag geen broodje knak maar wel gewoon boterhammen, maar ook dan stukje kaas etc.

We eten vaak 2x vette hap in weekend.
Nadeel (voor mij) is dat vriendin een redelijk snel werkende schildklier heeft.
als ze net zoveel eet als mij komt zij niet aan. :')
Ik wil niet betweterig doen en bedoel het goed...
Zou je de lunch (broodje knak en croissantje) niet beter vervangen door een gewone boterham? Ik denk dat die ook wel aantellen. Als je die nou in het weekend doet?
  vrijdag 26 juli 2024 @ 15:32:07 #21
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_214416217
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 13:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik wil niet betweterig doen en bedoel het goed...
Zou je de lunch (broodje knak en croissantje) niet beter vervangen door een gewone boterham? Ik denk dat die ook wel aantellen. Als je die nou in het weekend doet?
Heb je helemaal gelijk in hoor ;)

En sowieso zorgen dat ik weekend meer ga bewegen.
Zoals gezegd wandel ik tijdens mijn werk in de pauze 20/30min. en fiets/wandel ik 's avond 40/60min.
Nu moet ik alleen zorgen dat ik dat ook in weekend doe.
Net efkes anges
pi_214416330
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 15:32 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]
Heb je helemaal gelijk in hoor ;)

En sowieso zorgen dat ik weekend meer ga bewegen.
Zoals gezegd wandel ik tijdens mijn werk in de pauze 20/30min. en fiets/wandel ik 's avond 40/60min.
Nu moet ik alleen zorgen dat ik dat ook in weekend doe.
^O^ goed bezig dus :*
pi_214416478
Ja die weekenden zijn voor de meeste mensen denk ik het lastigst. Ik merk het zelf ook. Door de week heb ik met mijn werk en sport een prima ritme. Kom ook niet echt in de verleidingen. Maar in het weekend lekker uiteten, terras hier en daar, avondje borrelen. Dus probeer daarom tijdens het weekend zo rond maintenance te eten en dan door de week in een kcal tekort. Daardoor neem ik wat druk bij mezelf weg dat het weekend ook goed 'moet'.
Overigens zakken we hier lekker door. Momenteel 67.2. Dat is 1 kg minder dan vorige week. Al is die 1 kg niet heel realistisch want vorige week de 4 daagse gelopen (dus waarschijnlijk wel wat afgevallen) maar dat weekend mezelf op veel eten getrakteerd. Dus mijn gewicht was hetzelfde, maar dat kwam waarschijnlijk door vocht. Dus ik denk dat deze 1 kg nog het resultaat was van de 4daagse week. Stiekeme doel wat ik in mijn achterhoofd hou is om over 5 weken (dan ga ik op 'actieve' vakantie) 65 kg te wegen.

Lijstje van vandaag:
O: 500 gr kwark
S: full body krachttraining
L: 2 boterhammen, 2 eieren, ham en 30+ kaas
T: aardbeien
D: beef shanghai van knorr (nog nooit gehad dus ben benieuwd)
S: 75 min boksen
T: chocolade proteine mousse
pi_214416682
Ik mag van mezelf één a twee keer wat lekkers in de maand
Hier is bewegen het probleem, maar mijn vegan + koolhydraatarm + minimaal kokosolie + minimaal palmolie maakt dat het wel goed gaat. Wil niet teveel kcal&koolhydraten tellen, maar ik denk dat het niet veel is wat ik binnenkrijg. Mocht het op den duur lastiger worden ga ik wel opschrijven en tellen. Lees wel alle verpakkingen van wat ik eet, dus dat ik wel een inschatting kan maken, omhoog afgerond.

O. 4 cracottes vegan heks'nkaas
L. 4 cracottes vegan smeerworst
D. slabladeren gevuld met tofu, prei en maïs. Was kruiden en een lepel vegan crème fraîse

Meestal ontbijt ik niet. Lunch ik dan met warm eten (ook gelijk mijn eerste maaltijd van de dag) en in de avond zes cracottes met hartig beleg. Die cracottes hebben 7gr koolhydraten per stuk, dus 56gr koolhydraten daarvan, dus dat is wel "zonde", maar als ik die cracottes skip ga ik het niet volhouden. Mijn Achilleshiel.

Ach heb geen honger, val af, geen eetbuien, mis niks --> Ben trots en goed bezig vind ik zelf ^O^
  Moderator maandag 29 juli 2024 @ 10:22:12 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214460578
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht gisteren na ontbijt en een fietstocht van 42km (28-07-2024): 92,2 kg.

2,7 kg afgevallen, 2,1 kg te gaan voor de winst.

Alleen de 50+ badmintonclub houdt een zomerreces, dus ik moet even een alternatief daarvoor zien te vinden.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')