Misschien ook omdat het verschil is dat de andere 2 zaken gaat over grensoverschrijdend gedrag en zijn zaak gaat om 2x Verkrachting en 1x poging tot verkrachting.quote:Op maandag 23 maart 2026 23:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wordt Ali B 'harder' aangepakt vanwege zijn afkomst
Tijdens de Q&A over het hoger beroep van Ali B, waarin Shownieuws-verslaggeefster Janine Schuinder en juridisch expert Bram Moszkowicz de meest prangende vragen over de zaak beantwoorden, komt een veel gestelde vraag aan bod: Ali B lijkt minder sympathie te krijgen dan bijvoorbeeld Marco Borsato of Jeroen Rietbergen, maar komt dit door zijn Marokkaanse afkomst of enkel door zijn houding? Bram reageert op deze veel gestelde vraag...
"Ik begrijp die vraag en ik begrijp ook die gedachte, maar als je ziet hoe hij zich heeft gedragen in de eerste aanleg.. Dat was niet zo sympathiek, om het zacht te zeggen. Dus als een niet-Marokkaanse jongen zich zo had gedragen, is mijn mening, had je dezelfde kritiek gehad. Het zat 'm wat mij betreft dus meer in de persoon, dan in de achtergrond."
"Een rechter laat zich daar helemaal niet door leiden. Die kijken gewoon naar een dossier en of er bewijs is. Of daar nou een meneer uit Marokko, Israël, Saudi-Arabië of Nederland staat. Dat maakt voor rechters niet uit", reageert Bram, die vermoedt dat het Openbaar Ministerie in hoger beroep opnieuw drie jaar gevangenisstraf gaat eisen. Dat deed het OM bij de eerdere rechtszaak ook, toen sprak de rechter twee jaar cel uit.
Houding Ali B 'kan niet slechter gaan'
Verder gaat Bram in op het feit dat Ali B een nieuwe strategie heeft gekozen in de rechtszaak: minder zelf de pers opzoeken en een minder uitgesproken houding aannemen in de rechtbank. Dat acht Bram verstandig, want 'hoe hij zich gedroeg bij de eerste aanleg, was niet in zijn voordeel'. "Dat hij dat gaat veranderen, dat begrijp ik wel. Het kan niet slechter gaan. Hij kwam niet goed over, dat is zeker."
Wanneer 'nieuwe' strafeis tegen Ali B?
"Dinsdag begint het. Dan worden de feiten behandeld. Zijn persoonlijke omstandigheden, het verhoor door de leden van het hof. Ali B wordt geconfronteerd met het dossier en aan het eind van de dag mogen de vermeende slachtoffers het woord voeren. Op donderdag is het requisitoir en het pleidooi. Maandag zijn dan het repliek en het laatste woord", aldus Bram tot slot. Alle zittingen zijn live te volgen op de website van Shownieuws, middels liveblogs op de website, en later om 23:00 uur op SBS 6.
https://www.shownieuws.nl(...)-moszkowicz-reageert
Het kan niet slechter![]()
![]()
Woorden van de rechter op 1:20 over de oudere dame bij de bushalte:quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ali B fel in rechtszaal: 'Ik ben ook burger en heb mijn rechten
https://www.telegraaf.nl/(...)chten/144373241.html
Hij is boos![]()
![]()
Gelijk Halsema oproepen als getuige …..quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:42 schreef Tengano het volgende:
Woorden van de rechterop 1:20:
"Waarom zou ze zich dan melden; je kunt ook achter de geraniums blijven zitten."
Jawel. Hele ochtend al.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:49 schreef Tengano het volgende:
Saskia zegt altijd dat er pauze is, maar die heeft deze ochtend geen verslag gedaan. Gaat het vanmiddag nou nog verder?
maar of het nou wel of niet helemaal precies zo is gegaan zoals Ali zegt of de dames zeggen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:49 schreef Tengano het volgende:
Saskia zegt altijd dat er pauze is, maar die heeft deze ochtend geen verslag gedaan. Gaat het vanmiddag nou nog verder?
In elk geval gaat Ali vanavond op TV weer overal over de tong, en niet in zijn voordeel of zoals hij het graag zou willen vermoed ik.
Oh, ik zit op die Telegraaf feed te kijken. Kan helaas niet op Twitter/X.quote:
Geen idee. Je kunt ze toch ook zien als je haar X in een browser opent? Of mss werkt dat niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oh, ik zit op die Telegraaf feed te kijken. Kan helaas niet op Twitter/X.
Of worden die tweets van Saskia nog ergens anders gepubliceerd?
Nee, de meest recente post die ik dan krijg is van 12 juni 2024. Toen het nog Twitter was, ging het wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:56 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Geen idee. Je kunt ze toch ook zien als je haar X in een browser opent? Of mss werkt dat niet.
https://x.com/SaskiaBelleman
In de uitzending zei Natacha Harlequin onder meer dat ze vond dat Ali B een sterke zaak had en dat het Openbaar Ministerie "wat uit te leggen had", verwijzend naar het onderzoek van het OM.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:10 schreef potjecreme het volgende:
Toch acht ik zijn kansen niet klein in.
Die heeft haar tv-carriere daar ook wel vakkundig mee om zeep geholpen trouwensquote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
In de uitzending zei Natacha Harlequin onder meer dat ze vond dat Ali B een sterke zaak had en dat het Openbaar Ministerie "wat uit te leggen had", verwijzend naar het onderzoek van het OM.
Dat vond zij ook![]()
![]()
Hij weet dat mijneed strafbaar is?quote:
Wat een gek is het ook. Hij zegt dat hij meermaals heeft gevraagd om mediation te doen met de vrouwen die hem beschuldigen, om hen te begrijpen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hij zegt dat hij meermaals heeft gevraagd om mediation te doen met de vrouwen die hem beschuldigen, om hen te begrijpen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:41 schreef TheVulture het volgende:
Die heeft haar tv-carriere daar ook wel vakkundig mee om zeep geholpen trouwens
Ik denk juist dat de straf hoger gaat zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:10 schreef potjecreme het volgende:
Toch acht ik zijn kansen niet klein in.
En die willen dat bij deze rechtszaak komen vertellen?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de straf hoger gaat zijn.
Er vallen steeds meer namen van vrouwen die zeggen dat hij het ook bij hun heeft geprobeerd en hij blijft zich maar verzetten. Iris de Hond, Katja Schuurman en Bridget Maasland.
Met de pers praten is natuurlijk niet strafbaar.quote:Daarnaast heeft hij de pers bij zijn advocaat op het kantoor laten komen om hun beeldvorming vooraf aan te passen in zijn voordeel.
Dat riekt alweer heel sterk naar de racisme en discriminatie kaartquote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
In de uitzending zei Natacha Harlequin onder meer dat ze vond dat Ali B een sterke zaak had en dat het Openbaar Ministerie "wat uit te leggen had", verwijzend naar het onderzoek van het OM.
Dat vond zij ook![]()
![]()
Moet je aan de dames vragen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En die willen dat bij deze rechtszaak komen vertellen?
[..]
Met de pers praten is natuurlijk niet strafbaar.
Allemaal leuk. Maar als ze dat niet komen melden tijdens dit proces, zal het niet tot een hogere straf leiden.quote:
Het werd zojuist besproken in de rechtzaal, je loopt achter de feiten aan.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Allemaal leuk. Maar als ze dat niet komen melden tijdens dit proces, zal het niet tot een hogere straf leiden.
Volgens mij zat dit ook al in het dossier in het eerste proces.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het werd zojuist besproken in de rechtzaal, je loopt achter de feiten aan.
quote:"Het contact was iedere keer haar initiatief, met emoticons met hartjesogen. Dat vind ik heel moeilijk te rijmen."
https://www.dagelijksesta(...)nnen-we-waren-intiem
Als daar bewijs voor is ben ik hwt met hem eensquote:
quote:De voorzitter wil hem nog een fragment van 5 seconden laten zien waarin Ten Damme zelf zegt: "Er zitten stille hints in."
We zien Ali B aan Ellen ten Damme vragen of ze lekker heeft geslapen. Voorzitter: "Wat ziet u daar?" Ten Damme antwoordde: "Nou, niet..." Volgens Ali B ging dat over de haperende airco in het hete Marokko![]()
De houding is misschien wat anders, maar het motief is nog steeds alleen aan zichzelf denken. "Omg mijn kinderen, mijn gezin!" terwijl hij gewoon links en rechts vreemdging of dit probeerde, al dan niet met medewerking van de vrouwen in kwestie.quote:
En dat voor de 2e keerquote:Op dinsdag 24 maart 2026 15:12 schreef _martijn_ het volgende:
Die is even vakkundig zijn eigen graf aan het graven zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |