SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
gelukkig geen fear mongeringquote:Op maandag 15 juli 2024 21:03 schreef Xenorium het volgende:
Nice, code geel. Elke week wel een code.. Kan ook nooit normaal hè.
Een medicane misschien :0quote:Op maandag 15 juli 2024 21:33 schreef INViCTuS het volgende:
Dit gaat nog wel problemen opleveren in het najaar. Zware terreur buien
[ x ]
Stuur maar naar mij.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:58 schreef xpompompomx het volgende:
Eindelijk weer eens zo'n lekkere verfrissende stortbui hier.
Hier 23 voor zaterdag. Huh.quote:Op maandag 15 juli 2024 22:15 schreef Elan het volgende:
Zaterdag ineens 33 graden, dauwpunten rond de 23 graden
Euh? waar woon jij danquote:Op maandag 15 juli 2024 22:15 schreef Elan het volgende:
Zaterdag ineens 33 graden, dauwpunten rond de 23 graden
Bussum, das redelijk in de buurt.quote:Op maandag 15 juli 2024 22:43 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Euh? waar woon jij dan
Utrecht omstreken hangt het op 25..we zullen zien
komt door de regen die snel verdampt op de hete stenen.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:48 schreef Starhopper het volgende:
Tis wel tyfusbenauwd zeg. Of ligt het aan mij?
Tropischquote:Op maandag 15 juli 2024 22:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Bussum, das redelijk in de buurt.
De temperatuur bijgesteld naar boven in de nieuwe run:
[ afbeelding ]
Ohhh wow, zat net ff ook bij knmi te gluren.. ze denken 27 en een beetje voor zaterdag.. nou lekker wel.. ben benieuwd of dat uitkomt. al met al wordt het wel een warme week.. op morgen na dan.quote:Op maandag 15 juli 2024 22:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Bussum, das redelijk in de buurt.
De temperatuur bijgesteld naar boven in de nieuwe run:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 juli 2024 22:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
komt door de regen die snel verdampt op de hete stenen.
Computer says no.quote:Op maandag 15 juli 2024 22:31 schreef fetX het volgende:
Het zou toch godverdomme een keer een week droog zijn?
Vrijdag en zaterdag pas tropisch, hoor. En wel 2 hele dagenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 06:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nog ff genieten vandaag voor we de oven in gaan
Het een moet langer in de oven dan de ander voor het gaar is. Bij mensen net zoquote:Op dinsdag 16 juli 2024 07:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vrijdag en zaterdag pas tropisch, hoor. En wel 2 hele dagen
Daar nu de warmste dagen van de hittegolf aanstaande. Lokaal tot 44°C.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 07:16 schreef Beathoven het volgende:
Migreren naar het zuid oosten van Europa zal voor sommigen misschien een optie kunnen zijn als dit jaar hier in NL de peiler wordt voor de komende.
Dan beseffen ze zich gauw dat 20 graden zo erg nog niet isquote:Op dinsdag 16 juli 2024 07:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar nu de warmste dagen van de hittegolf aanstaande. Lokaal tot 44°C.
Ik teken voor hier.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 07:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Prima temperatuur voor ergens in november inderdaadquote:Op dinsdag 16 juli 2024 08:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan beseffen ze zich gauw dat 20 graden zo erg nog niet is
Ik zou 20 graden in november oprecht niet erg vinden. Dat het niet hoort of normaal is weet ikquote:Op dinsdag 16 juli 2024 08:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Prima temperatuur voor ergens in november inderdaad
Kolere, 44quote:Op dinsdag 16 juli 2024 07:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Deze herfstdag?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 09:58 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we dit alsjeblieft verlengen tot zondag? Alsjeblieft
Nee, de rest van de week. Zondag wordt weer rampzalig, slechter dan vandaag.quote:
Volgens mij gaat dat reuze meevallen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, de rest van de week. Zondag wordt weer rampzalig, slechter dan vandaag.
Met deze wind is het niet echt lekker buiten lunchen ofzo. Het kan ook echt niet gewoon op zomer lijken.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 09:58 schreef Nattekat het volgende:
Nee. We hebben al genoeg kou gehad.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 09:58 schreef Nattekat het volgende:
Dadelijk picknickenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met deze wind is het niet echt lekker buiten lunchen ofzo. Het kan ook echt niet gewoon op zomer lijken.
Er komen buien en wind, dat wil niemandquote:Op dinsdag 16 juli 2024 09:58 schreef Nattekat het volgende:
Het weer van na vandaagquote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee. We hebben al genoeg kou gehad.
Oh wacht, je bedoelt het zaterdagweer verlengen tot zondag?
Nee ook niet. Als we dan toch bezig gaan, dan beter tot eind augustus of zo.
Doe nietquote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag weer straf van de natuur en terreur buien mogelijk
[ x ]
Light producten waaien wel weg jaquote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met deze wind is het niet echt lekker buiten lunchen ofzo. Het kan ook echt niet gewoon op zomer lijken.
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Loopt niet helemaal lekker bij Lucille.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:16 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
[ x ]
Lekker lynchen in het zonnetje daarentegen
Er gaat niks boven een goede lynchpartijquote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:16 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
[ x ]
Kan ook zijn dat ze buiten een David Lynch film marathon gaan houden.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:16 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
[ x ]
Wat een briljante films heeft deze gast. Hoe die zo kan denken is echt uniek. En de acteurs zo krijgen. Sommige films wel bijzonder vaag en wazig.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ze buiten een David Lynch film marathon gaan houden.
[ afbeelding ]
Toch zet ze altijd wel haar beste beentje voor.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Loopt niet helemaal lekker bij Lucille.
Ik zit op de grens van 26 naar iets hoger.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Op dat kaartje staat toch echt 35 graden.
Mwa dat zie ik niet gebeuren. Een lage dertiger wel in het ZO.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Op dat kaartje staat toch echt 35 graden.
Ja, en die tweet gaat ook over jou locatie zeker?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zit op de grens van 26 naar iets hoger.
32 ofzo gok ik ja zoals het er nu uitziet. Dus 33 waar de mensen wonenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa dat zie ik niet gebeuren. Een lage dertiger wel in het ZO.
Yep, groot fan van zijn werk. Mijn username zegt genoeg denk ikquote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat een briljante films heeft deze gast. Hoe die zo kan denken is echt uniek. En de acteurs zo krijgen. Sommige films wel bijzonder vaag en wazig.
Voor mijn locatie niet.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, en die tweet gaat ook over jou locatie zeker?
Dit is een kaart van Duitsland, daar verwachten ze dus een hitte-piek tot 35 graden. Dus je initiële reactie was allicht wat overdreven.
Ik haal er gewoon uit wat voor mij van belang is jaaaah.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar daar ging de tweet ook niet over
Uiteraard, maar dat maakt de uitspraak hitte-piek niet belachelijk. Die staat weldegelijk op de kaart.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik haal er gewoon uit wat voor mij van belang is jaaaah.
Op zich niet heel verkeerd. Grootste deel van de dag gelukkig dan droog gehouden jaquote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:52 schreef StateOfMind het volgende:
Hier de hele dag al droog.
Alleen vanaf een uur of 16.00u tot een uur of 20.00u een paar uur regen.
Daarna weer droog.
Zondagquote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:50 schreef Pisces29 het volgende:
Het zou de hele week droog blijven aldus dit topic.
De weather pro app had het wel weer 100% correct. Bakken met regen voor vandaag.
23 graden buiten en dan "muurkoeling" aanzetten.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
De muurkoeling voelt wel wat overdreven vandaag
Nouja, ik had hem gisteren dus aangezet omdat het deze week best warm wordt. Was gisteren ook dik 27+. Maar vandaag is dan eigenlijk wel weer prima qua temperatuur. Gisteren was het lekker, de komende dagen ook, maar vandaag is het een beetje overbodigquote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
23 graden buiten en dan "muurkoeling" aanzetten.
Mijn fucking airco staat zelfs hoger dan 23 graden![]()
Snikheet. Zonovergoten. Kurkdroog. De mussen vallen dood van het dak. IJsjes zijn gesmolten nog voor je het terras bereikt. Schoenzolen branden weg op het asfalt. Festivals worden afgelast vanwege de verzengende hitte van 40+. Dauwpunten van 27 graden.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
Is er eigenlijk al wat bekend over hoe het weer er mogelijk vanaf begin augustus uit gaat zien in Nederland?
Ze kunnen amper een week vooruit voorspellen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
Is er eigenlijk al wat bekend over hoe het weer er mogelijk vanaf begin augustus uit gaat zien in Nederland?
https://www.weerplaza.nl/(...)rweer-op-komst/8891/quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
quote:Als we naar de luchtdrukverdeling voor de eerste week van augustus kijken dan zien we dat hogedruk nog steeds in onze buurt aanwezig is. Vooralsnog zijn de signalen voor de opbouw van een krachtig 'Europees hoog' niet overtuigend. Wel zien we in grote delen van Europa oranje kleuren. Dit houdt in dat deze periode iets droger zal verlopen dan normaal. De temperaturen lijken ook op gebruikelijke waarden van 20 tot 25 graden uit te komen. Eigenlijk komt dit overeen met een normaal Hollands zomerweertype. Het positieve is in ieder geval dat er geen uitgesproken signalen zijn voor een kletsnat begin van augustus.
Ook daarna ziet het weerbeeld er niet verkeerd uit. Zowel de temperatuurkaart, de luchtdrukverdelingkaart en de neerslagkaart laten gemiddelde waarden zien. Het weerbeeld bestaat uit wolken, zonnige perioden en soms buien. Het zal vaak zomers zijn met temperaturen ruim boven 20 graden. Gemiddeld gezien is het in De Bilt 23 graden overdag en 13 graden 's nachts. In augustus stijgt het kwik gemiddeld gezien 2 keer tot boven 30 graden.
Temperaturen tussen de 20 en 25, veelal droog klinkt precies waar ik op hoop. Hopen dat het uitkomtquote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
https://www.weerplaza.nl/(...)rweer-op-komst/8891/
Hier staat wel iets..
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |