En volgens de gps tracker is de motor sinds vrijdag onbewogen. Geen verplaatsing, geen poging tot starten en sinds hij van de druppellader af is zie ik alleen het stroomverbruik van de tracker.quote:Op woensdag 17 juli 2024 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Volgens de ANWB heeft het garagebedrijf de motor aan de zijkanten open gehad, nog niet kunnen ontdekken en aangegeven dat het minstens 830 euro gaat kosten.
"Ik lees dit en vind het zelf ook heel raar". Er is dus nog geen diagnose. Maar wel een bedrag. Dat meer kost dan mijn vorige grote beurt (minus dan de remklauw, maar wel vsnaar / olie / filters / variorollen / remblok / arbeid).
Ze gaan een gespecificeerde offerte opvragen, maar inmiddels heb ik ook het aanbod om de motor naar Gijon te verplaatsen op kosten van de ANWB maar dan vervalt daarmee wel ieder recht op pechhulp of repatriëring.
Als ik ook maar iets van een diagnose heb leg ik dat bij de monteur hier neer en dan maar verplaatsen want dit klopt voor geen meter.
Heb je dat aan de anwb gezegd?quote:Op woensdag 17 juli 2024 17:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En volgens de gps tracker is de motor sinds vrijdag onbewogen. Geen verplaatsing, geen poging tot starten en sinds hij van de druppellader af is zie ik alleen het stroomverbruik van de tracker.
Ja. Maar niet aan de garage, want zo is het veel duidelijker dat ze liegen.quote:
Een oplossing waarbij chauffeurs van Spareribexpress niet op dat stuk weg kunnen komen.quote:
Ik zou ‘m meteen laten verplaatsen naar de garage die je vertrouwt. Daarna ANWB opzeggen en motor in Spanje invoeren en gewoon Spaanse verzekering met pechhulp nemen. Heb je al een NIE?quote:Op woensdag 17 juli 2024 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Volgens de ANWB heeft het garagebedrijf de motor aan de zijkanten open gehad, nog niet kunnen ontdekken en aangegeven dat het minstens 830 euro gaat kosten.
"Ik lees dit en vind het zelf ook heel raar". Er is dus nog geen diagnose. Maar wel een bedrag. Dat meer kost dan mijn vorige grote beurt (minus dan de remklauw, maar wel vsnaar / olie / filters / variorollen / remblok / arbeid).
Ze gaan een gespecificeerde offerte opvragen, maar inmiddels heb ik ook het aanbod om de motor naar Gijon te verplaatsen op kosten van de ANWB maar dan vervalt daarmee wel ieder recht op pechhulp of repatriëring.
Als ik ook maar iets van een diagnose heb leg ik dat bij de monteur hier neer en dan maar verplaatsen want dit klopt voor geen meter.
Ik heb een nie ja, maar vooralsnog ben ik hier 'op vakantie' tot we iets gevonden hebben om te kopen. Ik heb wel een post maar geen inschrijvingsadres. En de originele uitlaat van de motor ligt in de opslag, die zal er ook op moeten voor import (al zijn die burgmans hier dermate algemeen dat dat ongetwijfeld via de garage hier te regelen valt). Verplaatsen gaat het nu ook worden.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:35 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik zou ‘m meteen laten verplaatsen naar de garage die je vertrouwt. Daarna ANWB opzeggen en motor in Spanje invoeren en gewoon Spaanse verzekering met pechhulp nemen. Heb je al een NIE?
Ik dacht dat je vol in de immigratiemodus zat.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb een nie ja, maar vooralsnog ben ik hier 'op vakantie' tot we iets gevonden hebben om te kopen. Ik heb wel een post maar geen inschrijvingsadres. En de originele uitlaat van de motor ligt in de opslag, die zal er ook op moeten voor import (al zijn die burgmans hier dermate algemeen dat dat ongetwijfeld via de garage hier te regelen valt). Verplaatsen gaat het nu ook worden.
Jij lijkt me niet echt het type dat om het mooie geluid een andere uitlaat monteert en een scooter is nou ook niet het meest sportieve type tweewielerquote:Op woensdag 17 juli 2024 18:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb een nie ja, maar vooralsnog ben ik hier 'op vakantie' tot we iets gevonden hebben om te kopen. Ik heb wel een post maar geen inschrijvingsadres. En de originele uitlaat van de motor ligt in de opslag, die zal er ook op moeten voor import (al zijn die burgmans hier dermate algemeen dat dat ongetwijfeld via de garage hier te regelen valt). Verplaatsen gaat het nu ook worden.
Inschrijven op ons tijdelijke woonadres is niet mogelijk, dit is een perceel bouwgrond met een Horreoquote:Op woensdag 17 juli 2024 18:47 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik dacht dat je vol in de immigratiemodus zat.
De eerste eigenaar was wel zo'n typequote:Op woensdag 17 juli 2024 18:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij lijkt me niet echt het type dat om het mooie geluid een andere uitlaat monteert en een scooter is nou ook niet het meest sportieve type tweewielerVanwaar de andere uitlaat
Ja, dat is al beter inderdaad, maar ook als ik dat in het weekend probeer is het een flinke puzzel. De maaltijdboxleveranciers zijn op zich wel een aardige bron van recepten zag ik.quote:Op woensdag 17 juli 2024 14:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als ik dat doe, eten we alleen maar pasta met whatever groente er in de koelkast ligt. Of friet.
Daarom maak ik een weekmenu. Ik vind het plannen ook heerlijk en door de week hoef ik alleen maar te doen wat er op mijn lijst staat.
En dit ja. En de lat iets lager op sommige dagen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 16:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het voor eten na het werk nog altijd echt onmisbaar dat er gewoon opties in de vriezer liggen. Qua creativiteit in de keuken is het dan nog altijd treurig, maar creativiteit kost gewoon teveel tijd.
Het verschilt hier ook nog per C.O. (Bundesland).quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:58 schreef derLudolf het volgende:
Huh een trekhaak aan die scooter dacht ik?Maar wat een idiote regels ook voor de trekhaak bijvoorbeeld.
In Frankrijk moeten volgens mij ook alle 4 banden van hetzelfde merk/type zijn dacht ik (ook als buitenlander) en mag er geen andere bandenmaat dan origineel onder liggen.
Ook maar weer eens begonnen met een weekmenu. Misschien dat ik zo weer goed aan het koken kom en niet snel denk “er zit nog zelfgemaakte soep in de vriezer, broodje erbij en klaar” Is ook prima maar niet 3x per weekquote:Op woensdag 17 juli 2024 14:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als ik dat doe, eten we alleen maar pasta met whatever groente er in de koelkast ligt. Of friet.
Daarom maak ik een weekmenu. Ik vind het plannen ook heerlijk en door de week hoef ik alleen maar te doen wat er op mijn lijst staat.
Hij moet origineel fabrieksaf of voor alles (muv uitlaat) een conformiteitscertificaat. Dat coc gaat voor de motor sowieso wel een di g worden, want in 2014 kregen die nog geen coc. Voor de bus heb ik die (minus de trekhaak)quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:58 schreef derLudolf het volgende:
Huh een trekhaak aan die scooter dacht ik?Maar wat een idiote regels ook voor de trekhaak bijvoorbeeld.
In Frankrijk moeten volgens mij ook alle 4 banden van hetzelfde merk/type zijn dacht ik (ook als buitenlander) en mag er geen andere bandenmaat dan origineel onder liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:50 schreef AnneX het volgende:
Drukte met auto’s, mensen en bloemen.
Op het kerkhof ligt een jongeman begraven, die omkwam bij de MH17 ramp, tien jaar geleden.Ik kijk naar die serie “de echo van mh17” heel indrukwekkendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Blues hoe is het gegaan vandaag?We have far more in common than that which devides us..
Hoe lang duurt deze ellende nog?quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:16 schreef Blues het volgende:
Pittiger nog dan gister.
Had nl ook nog een lange ochtend een snuffelstagiare bij me.
Die werkt in de keuken en wil graag wat anders.
Ogen op schoteltjes... 'doen jullie dat ook nog ALLEMAAL![]()
nooit geweten!!!!'
![]()
Ik heb geprobeerd om ons werk met enthousiasme en rust te laten zien.
Morgen vrij, even bijkomen en vrijdag met smorgens 3 en smiddags 2
Ik heb in mijn recepten bookmark app ook best een aantal recepten van maaltijdboxen staan. Vaak prima voor inspiratiequote:Op woensdag 17 juli 2024 19:01 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja, dat is al beter inderdaad, maar ook als ik dat in het weekend probeer is het een flinke puzzel. De maaltijdboxleveranciers zijn op zich wel een aardige bron van recepten zag ik.
[..]
En dit ja. En de lat iets lager op sommige dagen.
In Duitsland mag er ook alleen een bandenmaat op die op het voertuig formulier staat. En alle andere aan/verbouw dingen moet goedgekeurd zijn incl een TÜV stikker.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:58 schreef derLudolf het volgende:
Halverwege september of zo.quote:
Ik laat me niet slopen!quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Och hemel @:blues tegen die tijd ben je gesloopt![]()
Maaltijdboxen doe ik ook niet (meer) aan. Wel een tijdje Marley spoon gehad maar daarvan vond ik de opgewarmde dingen niet lekker en éénpersoons was er niet (nauwelijks te vinden of schreeuwend duur). Hello fresh vond ik ook niet wat. AH heeft het ook een tijd gehad maar zijn gestopt, daar was ik best blij mee.
Wij hebben een paar x wat geprobeerd, en het zijn wel gerechten die je zelf niet snel bedenkt viel me opquote:Op woensdag 17 juli 2024 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toen ik ziek was en nog geen intoleranties had, hebben we ook een tijd maaltijdboxen gehad. Dat was ideaal destijds.
Zeker. Ik heb er best wel wat ingrediënten door leren kennen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 22:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij hebben een paar x wat geprobeerd, en het zijn wel gerechten die je zelf niet snel bedenkt viel me op![]()
Zo mooi zijn diequote:Op woensdag 17 juli 2024 21:14 schreef Blues het volgende:
En wat is de vlinderstruik hier vol wild mooi en donkerpaars![]()
Was vandaag bij een vriendin die een verbouwing had gehad. Ook nieuwe ramen en nu had ze veel beter uitzicht op haar vlinderstruik. Ze ziet nu pas hoeveel vlinders daar komenquote:
Waar staat die bij jou? De onze heeft maar weinig aantrekkingskracht.quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:14 schreef Blues het volgende:
En wat is de vlinderstruik hier vol wild mooi en donkerpaars![]()
Ik heb door de maaltijdboxen denk ik vooral geleerd dat vegetarische en veganistische gerechten super lekker kunnen zijn, zķnder zo'n vleesvervangerding.quote:Op woensdag 17 juli 2024 22:00 schreef Blues het volgende:
Wij hebben een paar x wat geprobeerd, en het zijn wel gerechten die je zelf niet snel bedenkt viel me op![]()
Gaafquote:Op woensdag 17 juli 2024 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was vandaag bij een vriendin die een verbouwing had gehad. Ook nieuwe ramen en nu had ze veel beter uitzicht op haar vlinderstruik. Ze ziet nu pas hoeveel vlinders daar komen
Geloof dat ik daar ook gestopt ben. Vond het niksquote:Op donderdag 18 juli 2024 09:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik kreeg als tip The Good Doctor.
Ben nu halverwege de eerste aflevering. Wordt het beter?
Over het algemeen kan ik het wel hebben als niet alles helemaal correct is en/of een beetje over the top is, maar allemachtig…. :'
Haha, soms is het ook gewoon fijn om blijheid te kunnen delen. Ik denk dat de stoelen niet iedereens smaak zijn, dus niet iedereen zal hetzelfde enthousiasme delen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 09:32 schreef Candaasje het volgende:
Waardeloze post zonder foto’s @:Myraela![]()
![]()
Sav en Okse! Die hebben sowieso echt mooie tafels voor een best schappelijk prijs. Maar wij hebben extra geluk gehad. We hadden deze tafel al op het oog, en toen stond die gewoon in perfecte staat in de outlet van Loods 5.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:30 schreef Tuindier het volgende:
Oh die tafel@:Myraela! Waar komt die vandaan?
Sporten was weer lekker, ik heb de na-de-vakantie-weer-beginnen-drempel denk ik achter de rug.
Ik heb alleen maar afentoe een aflevering met mijn ouders meegekeken, maar erg goed vond ik het niet.quote:Op donderdag 18 juli 2024 09:43 schreef Candaasje het volgende:
Over het algemeen kan ik het wel hebben als niet alles helemaal correct is en/of een beetje over the top is, maar allemachtig…. :'
Ik mis wel een glas wijn/water op tafel.quote:Op donderdag 18 juli 2024 09:00 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Zo fijn, als de logees er zijn en het is buiteneetweer.
[ afbeelding ]
Voor de vegetariër cantharellenstoof gemaakt:
[ afbeelding ]
Vaker iets opzoeken wat je relaxt maaktquote:Op donderdag 18 juli 2024 11:14 schreef Sarabi het volgende:
Ondertussen liggen we al ruim een uur lekker in het badje buiten te lezen
Zo'n beetje het eerste moment deze vakantie dat echt relaxt voelt
Wat kut, en wat raar om je uit te nodigen als hij je kent en dus al weet wat hij qua persoonlijkheid kan verwachten.quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:50 schreef Tele6 het volgende:
Afgewezen voor PhD-plek bij m'n ouwe prof, "niet genoeg ambitie".
Zometeen sollicitatiegesprek bij die bij vlindertje in de buurt. Lekkere volgorde wel zo.
Ik heb het "niet genoeg ambitie" ding nu al vaker gehoord en snap nog steeds niet echt wat ik ermee moet. Deze prof legde het uit als "te bescheiden over hoe ver je wilt gaan om problemen op te lossen" en als hij dat al vindt terwijl hij me (en hoe veel ik mijn best doe) al langer kent wat moet ik daar dan mee? Misschien ben ik idd niet gemaakt voor dit soort werk.
Ik ben ook vrij snel afgehaakt. Om wat jij zegt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 09:43 schreef Candaasje het volgende:
Barbie stoelenquote:Op donderdag 18 juli 2024 10:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Haha, soms is het ook gewoon fijn om blijheid te kunnen delen. Ik denk dat de stoelen niet iedereens smaak zijn, dus niet iedereen zal hetzelfde enthousiasme delen.
Ik heb twee van deze bordeauxrode stoelen nieuw.
[ afbeelding ]
En dan heb ik dus rond de eettafel een mix van twee van deze, twee witte en twee houten stoelen. Of nouja, uiteindelijk twee van die houten, daar moet ik er nog eentje van halen.
[ afbeelding ]
En als ik dan toch een foto deel. Ook heel blij met de tafel.Standaard is die twee meter, en dat vind ik al gewoon een prima maat. Maar hij kan uitschuiven tot 3 meter, en dat is wel echt heerlijk voor etentjes.
Balenquote:Op donderdag 18 juli 2024 11:50 schreef Tele6 het volgende:
Zometeen sollicitatiegesprek bij die bij vlindertje in de buurt. Lekkere volgorde wel zo.
Ik heb het "niet genoeg ambitie" ding nu al vaker gehoord en snap nog steeds niet echt wat ik ermee moet. Deze prof legde het uit als "te bescheiden over hoe ver je wilt gaan om problemen op te lossen" en als hij dat al vindt terwijl hij me (en hoe veel ik mijn best doe) al langer kent wat moet ik daar dan mee? Misschien ben ik idd niet gemaakt voor dit soort werk.
AH heeft tegenwoordig van die verspakketten. Die zijn echt geweldig vinden wijquote:Op woensdag 17 juli 2024 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Och hemel @:blues tegen die tijd ben je gesloopt![]()
Maaltijdboxen doe ik ook niet (meer) aan. Wel een tijdje Marley spoon gehad maar daarvan vond ik de opgewarmde dingen niet lekker en éénpersoons was er niet (nauwelijks te vinden of schreeuwend duur). Hello fresh vond ik ook niet wat. AH heeft het ook een tijd gehad maar zijn gestopt, daar was ik best blij mee.
Als je het zo bekijkt is het idd wel raar. Ik heb tijdens mijn master bijna 2 jaar met hem samengewerkt, dan weet hij toch hoe ik ben.quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat kut, en wat raar om je uit te nodigen als hij je kent en dus al weet wat hij qua persoonlijkheid kan verwachten.
Alsof ambitie zo'n topeigenschap isquote:Op donderdag 18 juli 2024 11:50 schreef Tele6 het volgende:
Dit. Wat een sukkels Tele.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Alsof ambitie zo'n topeigenschap is
Veel mensen met veel ambitie zijn imo vooral heel vervelend en egocentrisch.
De uitleg klinkt alsof je een prettige persoonlijkheid hebt en ze op zoek zijn naar een eikel die over lijken gaat.
Lijkt me een compliment, deze afwijzing
quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Vaker iets opzoeken wat je relaxt maakt
Lekker in badje!
Komt goedquote:Op donderdag 18 juli 2024 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker genieten van een luie dag @:sarabi (en vaker inplannen zo’n dag)
Gewoon los een ticket boeken en hotel op booking, dan zit je niet met deze onzin. Op de Faroer heb je nog redelijk wat mogelijkheden om zelf te reizen als je geen auto hebt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ken inmiddels alle achttien de Faeröer eilanden uit mijn hoofdNog even wachten op salaris, dan kan ik gaan boeken. Ze willen bij boeken een aanbetaling van 25 % met een minimum van ¤ 810. Dat is ongeveer 80 % van wat ik wil gaan boeken, maar okee. En dat komt nu even nčt niet lekker uit. Dusjah.
waar ga je heen??quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ken inmiddels alle achttien de Faeröer eilanden uit mijn hoofdNog even wachten op salaris, dan kan ik gaan boeken. Ze willen bij boeken een aanbetaling van 25 % met een minimum van ¤ 810. Dat is ongeveer 80 % van wat ik wil gaan boeken, maar okee. En dat komt nu even nčt niet lekker uit. Dusjah.
Cruise Hirtshals - IJsland, 2 dagen daar en beide keren een stopover van een paar uur in Tķrshavnquote:Op donderdag 18 juli 2024 16:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
waar ga je heen??
de chef komt van de schapen eilanden
Ik ben altijd nieuwsgierig naar mensen hun inrichtingquote:Op donderdag 18 juli 2024 10:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Haha, soms is het ook gewoon fijn om blijheid te kunnen delen. Ik denk dat de stoelen niet iedereens smaak zijn, dus niet iedereen zal hetzelfde enthousiasme delen.
Ik heb twee van deze bordeauxrode stoelen nieuw.
[ afbeelding ]
En dan heb ik dus rond de eettafel een mix van twee van deze, twee witte en twee houten stoelen. Of nouja, uiteindelijk twee van die houten, daar moet ik er nog eentje van halen.
[ afbeelding ]
En als ik dan toch een foto deel. Ook heel blij met de tafel.Standaard is die twee meter, en dat vind ik al gewoon een prima maat. Maar hij kan uitschuiven tot 3 meter, en dat is wel echt heerlijk voor etentjes.
Heb ik ook. Dol op funda en woonprogramma’s. Maar ook op insta pagina’s over verbouwingen (huis in belgravia, zo knap mensen die daar doorheen kunnen kijken) en voor en na foto’s. Wil echt niet verhuizen en ben heel blij met alles in huis maar kijken is zo leuk.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben altijd nieuwsgierig naar mensen hun inrichting(Kan er niks aan doen, tik van mijn moeder geërfd
)
Ook als het niet per se mijn smaak is, vind ik het leuk om te zien hoe mensen hun eigen Thuis maken, helemaal als het een beetje afwijkt van de antraciete/greige VT-Wonen era![]()
(Ik heb al drie eeuwen mijn klustopic niet meer geupdate, maar het eindigde volgens mij ergens met de discussie over groene tegeltjes met polls en al. En de uitkomst dat de meerderheid ze niet op de muur zou plakken in de keuken. Drie keer raden wat er op de muur zit)
Vind je stoelen grappig! Positief, want het plaatje klopt gewoon.
(Ben nu ook nieuwsgierig naar je wandkleedMaar snap het ook als je niet gelijk heel je inrichting weer on line wil hebben staan hoor. Maar zo werkt mijn hoofd nu eenmaal
)
ah ok. waarom je dan de andere 17 namen van de eilanden moet weten weet ik niet, vast leuk voor je boekjequote:Op donderdag 18 juli 2024 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cruise Hirtshals - IJsland, 2 dagen daar en beide keren een stopover van een paar uur in Tķrshavn![]()
Zat eerst te kijken naar een langer verblijf maar ik ga het eerst zo eens even bekijken voordat het onsmakelijk veel geld kost.
Precies. Ik heb ook al van elk opgezocht wat de oppervlakte is, hoeveel mensen er wonen, hoe het hoogste punt heet en hoe hoog het is.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ah ok. waarom je dan de andere 17 namen van de eilanden moet weten weet ik niet, vast leuk voor je boekje
torshavn..quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Ik heb ook al van elk opgezocht wat de oppervlakte is, hoeveel mensen er wonen, hoe het hoogste punt heet en hoe hoog het is.
Waar komt de chef vandaan precies? Streymoy zeker?
quote:Een andere wat grotere plaats is Klaksvík met 4664 inwoners
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |