abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214573543
Wat is nou eigenlijk economisch gezien precies het probleem op dit moment? Voorsorteren op een recessie?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 5 augustus 2024 @ 10:39:47 #177
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_214573550
Nou ik was behoorlijk onderbelegd (nog geen 1/3 van het vermogen op de beurs). Even slikken en dan bedenken dat het een goed moment is om langzaam naar 1/2 te gaan.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_214573559
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dan koop je nog een keer bij ;)
[..]
M'n voorstel was ook niet om alles er in te storten maar de geschiedenis leert dat je nu eenmaal af en toe een crash hebt.
Als je niet gelooft dat we hier uit komen, kan je beter alles verkopen ;)
Als we hier niet meer uit komen is je kleinste probleem dat aandelen minder waard zijn :D
pi_214573571
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat is nou eigenlijk economisch gezien precies het probleem op dit moment? Voorsorteren op een recessie?
twitter
pi_214573594
Vandaag was mijn etf bijkoopdag.. niet verkeerd qua timing :+
Gelukkig kon dat wel met DeGiro nog. Hopelijk snel alles opgelost wel daar.
pi_214573604
quote:
Wat onder andere aan de hand schijnt te zijn is dat een aantal hele grote beleggers zwaar geleend hebben in Yen omdat de rente daar ongeveer 0 is om vervolgens in andere beurzen te beleggen. NU gaat de rente op de Yen en daarmee de waardering van de valuta omhoog waardoor nogal wat partijen flinke margin calls krijgen en stukken moeten verkopen om bij te storten. Ergo neerwaartse druk.

En daarnaast angst voor recessie onder andere vanwege tegenvallende inflatiecijfers.
pi_214573622
quote:
Bang dat de FED te laat zou zijn, maar dat kan ook weer niet zo'n effect sorteren. De AI-hype is één. Genoodzaakt reversen van carry trades op de yen zorgt voornamelijk voor een schokeffect op het moment dat de yen weer stijgt.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214573630
Even de standaard plaatjes voor dit soort dagen in de groep gooien ;)

pi_214573860
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Even de standaard plaatjes voor dit soort dagen in de groep gooien ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dus jij keert vandaag het spaarvarken om :D
pi_214574039
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dus jij keert vandaag het spaarvarken om :D
Heb helaas niets om te investeren, "alles" zit al in aandelen.
Wat ik in cash heb op spaarrekeningen is de buffer waar ik van leef.
Daar kan ik ~5 jaar mee toe ongeveer en daar blijf ik af.
Het voorkomt juist ook dat ik in slechte tijden aandelen moet verkopen tegen een lage koers.

Maar als ik geld vrij zou hebben, dan zou ik vandaag wel wat bijkopen.
Het kan natuurlijk verder dalen maar dan koop je nog wat meer bij ;)

Kwam er dit weekend ook weer achter waarom het aanhouden van meerdere spaarrekeningen fijn is.
Bij 1 van de spaarrekeningen (LeasePlanBank) kon ik niet meer inloggen.
Eerst m'n wachtwoord veranderen (dat was verlopen) en daarna moest ik m'n ID-kaart opnieuw aanleveren.
Dus ik de foto's van m'n ID-kaart insturen, na enkele minuten "niet leesbaar" als error. Maar een keer op m'n "all in one" ingescand en wederom "niet leesbaar" als error.

Maar m'n ID-kaart is 2 maand geleden verlopen (niet meer aan gedacht) dus waarschijnlijk is de foutmelding die ik krijg totale nonsens en gaat het om het feit dat hij verlopen is.

Stel dat ik wél had willen bijkopen, dan had ik (in afwachting van m'n nieuwe ID-kaart) niet bij m'n spaargeld gekund, nu heb ik echter nog 3 alternatieven waar ik wél kan inloggen ;)
pi_214574121
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 11:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heb helaas niets om te investeren, "alles" zit al in aandelen.
Wat ik in cash heb op spaarrekeningen is de buffer waar ik van leef.
Daar kan ik ~5 jaar mee toe ongeveer en daar blijf ik af.
Het voorkomt juist ook dat ik in slechte tijden aandelen moet verkopen tegen een lage koers.

Maar als ik geld vrij zou hebben, dan zou ik vandaag wel wat bijkopen.
Het kan natuurlijk verder dalen maar dan koop je nog wat meer bij ;)

Kwam er dit weekend ook weer achter waarom het aanhouden van meerdere spaarrekeningen fijn is.
Bij 1 van de spaarrekeningen (LeasePlanBank) kon ik niet meer inloggen.
Eerst m'n wachtwoord veranderen (dat was verlopen) en daarna moest ik m'n ID-kaart opnieuw aanleveren.
Dus ik de foto's van m'n ID-kaart insturen, na enkele minuten "niet leesbaar" als error. Maar een keer op m'n "all in one" ingescand en wederom "niet leesbaar" als error.

Maar m'n ID-kaart is 2 maand geleden verlopen (niet meer aan gedacht) dus waarschijnlijk is de foutmelding die ik krijg totale nonsens en gaat het om het feit dat hij verlopen is.

Stel dat ik wél had willen bijkopen, dan had ik (in afwachting van m'n nieuwe ID-kaart) niet bij m'n spaargeld gekund, nu heb ik echter nog 3 alternatieven waar ik wél kan inloggen ;)
Ik had dat een tijdje geleden ook bij LPB maar in mijn geval ging de identificatie wel vlot

OT: Heb vanochtend al een plukje VUSA bijgekocht ;)
pi_214574218
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 11:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik had dat een tijdje geleden ook bij LPB maar in mijn geval ging de identificatie wel vlot

OT: Heb vanochtend al een plukje VUSA bijgekocht ;)
Ja, identificatie ging hier destijds ook vlot. Maar zonder geldige ID-kaart niet zo. En blijkbaar vragen ze direct na het verlopen van je ID om een scan van de nieuwe (zodra je inlogt). Dat gaat natuurlijk prima als je op tijd verlengd hebt :')
pi_214575109
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:05 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat is vrij logisch, omdat het bedrijf al jaren verlieslatend is op de normale postbezorging. Met de pakketjes er bij zit er nog een klein beetje winst in maar met al maar dalende postvolumes is dagelijkse bezorging niet vol te houden. Dat ze vandaag iets hoger staan zegt niet, het aandeel is enorm in waarde gedaald.
Precies. Die tak (reguliere postbezorging) had jaren geleden al herzien moeten worden. Is een wetswijziging voor nodig maar die zal er wel komen. Dagelijks post bezorgen is sowieso niet meer van deze tijd. Op rouwbrieven na dan.

Men zal wel denken, wat de NS gelukt is, kunnen wij ook proberen :!
pi_214575285
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:40 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
[ x ]
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:42 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat onder andere aan de hand schijnt te zijn is dat een aantal hele grote beleggers zwaar geleend hebben in Yen omdat de rente daar ongeveer 0 is om vervolgens in andere beurzen te beleggen. NU gaat de rente op de Yen en daarmee de waardering van de valuta omhoog waardoor nogal wat partijen flinke margin calls krijgen en stukken moeten verkopen om bij te storten. Ergo neerwaartse druk.

En daarnaast angst voor recessie onder andere vanwege tegenvallende inflatiecijfers.
Er wordt dan gesproken over "many" en "een aantal hele grote beleggers". Waar moet ik dan aan denken? Institutionele beleggers? Beleggingsfondsen?

Ik heb altijd wat moeite er een beeld bij vormen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_214575658
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 12:26 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
[..]
Er wordt dan gesproken over "many" en "een aantal hele grote beleggers". Waar moet ik dan aan denken? Institutionele beleggers? Beleggingsfondsen?

Ik heb altijd wat moeite er een beeld bij vormen.
Zelf heb ik altijd het gevoel dat ~25% van de daling komt door de mensen die in de problemen komen en de overige ~75% door mensen die daardoor in paniek raken. En dan wordt zo'n daling een zelfvervullende voorspelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-08-2024 13:05:37 ]
  maandag 5 augustus 2024 @ 13:39:33 #191
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_214576469
Ach joh, valt allemaal wel mee.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_214577154
Of toch niet, VIX stijgt verder naar 54 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65

[ Bericht 18% gewijzigd door Houtenbeen op 05-08-2024 14:32:43 ]
pi_214577422
Dow -1000 pre market, Nasdaq mogelijk 5% lagere opening.
pi_214577468

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 05-08-2024 14:30:51 ]
pi_214577510
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 14:27 schreef Za het volgende:
Dow -1000 pre market, Nasdaq mogelijk 5% lagere opening.
De aex ook in glijvlucht naar de bodem
pi_214577547
Zo 4.5% eraf van mijn ETF. Ideaal om goedkoop weer wat extra te kopen.
Daarna weer afsluiten en niet meer naar kijken. #langetermijn
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_214577623
Angst voor het midden oosten of de tegenvallende cijfers uit Amerika?
pi_214577652
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 14:44 schreef byah het volgende:
Angst voor het midden oosten of de tegenvallende cijfers uit Amerika?
Midden Oosten, Japan, Amerika, alles als een perfecte storm.

Als Nvidia er eind van deze maand weer mooie cijfers uit poept, kan het zomaar weer paniekaankopen worden.
Maar dat is ook maar een mogelijkheid, geen feit ;)
pi_214577658
Laten we hopen dat dit het begin is van de crash.
Een correctie zat eraan te komen, deze bubbel kon niet blijven groeien.

Intussen staat VIX al op 64. Hoogste sinds begin 2020.
pi_214577665
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 14:37 schreef Patroon het volgende:
Zo 4.5% eraf van mijn ETF. Ideaal om goedkoop weer wat extra te kopen.
Daarna weer afsluiten en niet meer naar kijken. #langetermijn
Ik zit nog te twijfelen, Crown Castle houdt zich heel kranig overeind vandaag terwijl mijn tech ETF al 8,8% in de min staat. Misschien dat ik wat CC verkoop en die tech ETF bijkoop. Zie het niet zo donker in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')