Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?quote:Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'
ZIE VIDEO BIJ BRON
Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Er zijn, ook binnen het Christendom, meerdere stromingen. De Rooms katholieke houdt meer vast aan het moderne NT. De Grefo's meer aan het OT. Sowieso is alle vrouwenonderdrukking, in alle geloven, te wijten aan mannen die de geschriften uitleggen in hun voordeel en daarmee zichzelf boven de vrouw stellen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:45 schreef Killumination het volgende:
[..]
Hoe komt het dat de praktiserende christenen in Nederland die nog wel het woord van de Bijbel en de Heer volgen nog steeds wel de vrouw in een achtergestelde positie achten dan zoals kinderfabriek, gehoorzaamheid aan de man en aanrecht? Zijn zij ook al bijgewerkt volgens jou ?
Ik heb geen hekel aan moslims, maar wel aan de Islam.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je nog stelt dat je PVV stemt om een andere reden dan moslimhaat dan snap je niet waar de partij voor staat.
Oh maar dat is de kern niet, Tobias.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 01:07 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die 21e-eeuwse liberale normen en waarden zijn geen haar beter, met bijv. veel voedsel die door moderne slavenarbeid verkregen wordt of in de kledingindustrie waar sprake is van dwangarbeid of kinderarbeid. Alles om zoveel mogelijk winst te behalen. En dit geldt ook voor concubines en polygamie, want je kan hier een vrouw hebben en er 1000 maîtresses op na houden en geen haan die ernaar kraait, een open huwelijk, trio’s of orgies houden, of zoveel prostituees bezoeken als je wilt die zich als vleeswaar uitstallen voor ramen. Het is allemaal prima en “vrijheid”. Maar met 2, 3 of 4 vrouwen huwen, nee dat gaat te ver en is middeleeuws.
Hebben de PVV-stemmers onderling ook afgesproken wie de schuld gaat krijgen? EU? Omtzigt? De D666-rechter of Good Ol’ Timmermans?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
En ik heb PVV gestemd omdat zij iets willen doen aan de asielinstroom en aan de huizencrisis.
Wel schattig dat je denkt te kunnen bepalen voor iedere PVV stemmer waarom ze op die partij stemmen. Juist die elitaire toon zorgt ervoor dat je ze nog meer het extreme in duwt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je nog stelt dat je PVV stemt om een andere reden dan moslimhaat dan snap je niet waar de partij voor staat.
De wet van Mozes is achterlijk en de wereldse wetten zijn belangrijker dan de woorden van Jezus, is dat wat je zegt?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Zijn woord is wel belangrijk, maar geen wet. Hij veegde de vloer aan met heel veel achterlijke passages uit het OT, zoals steniging. Niet om de bijbel te moderniseren, maar om zijn visie erop te verspreiden.
En denk je dat ze daar iets van gaan waarmaken? En hoe?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:57 schreef Gia het volgende:
En ik heb PVV gestemd omdat zij iets willen doen aan de asielinstroom en aan de huizencrisis.
Dat is hetzelfde als stellen dat je geen hekel aan katholieken hebt maar wel aan het christendom.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan moslims, maar wel aan de Islam.
Ik denk niet dat je Jezus moet aanhalen als voorstander van veelwijverij, of slavernij.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:00 schreef Killumination het volgende:
[..]
De wet van Mozes is achterlijk en de wereldse wetten zijn belangrijker dan de woorden van Jezus, is dat wat je zegt?
Ik heb vooral een hekel aan vrouwonvriendelijke, slavernij-goedpratende lieden zoals hier aanwezig in het topic.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als stellen dat je geen hekel aan katholieken hebt maar wel aan het christendom.
Maar blijf jezelf lekker voorhouden dat het om de huizencrisis gaat, alsof er geen andere partijen zijn die daar ook wat aan willen doen en beter haalbare plannen hebben.
Als ze werkelijk wat aan de instroom van migranten wilden doen dan zouden ze wat aan de arbeidsmigranten willen doen, dat is immers de grootste groep en nemen ook huizen in, maar daar draait het niet om hè.
Dat zeg ik toch helemaal niet!quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:00 schreef Killumination het volgende:
[..]
De wet van Mozes is achterlijk en de wereldse wetten zijn belangrijker dan de woorden van Jezus, is dat wat je zegt?
Dat is punt 2 en dat gaan we wel zien. Ik ga niet een partij aan de kant zetten vanwege beren op de weg.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:01 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
En denk je dat ze daar iets van gaan waarmaken? En hoe?
Nee, dat is niet hetzelfde. Hetzelfde zou zijn als je zou zeggen 'ik heb geen hekel aan christenen, maar wel aan het christendom'quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als stellen dat je geen hekel aan katholieken hebt maar wel aan het christendom.
Mozaïsche wetgeving bevat toch steniging? Ik vraag het ook alleen maar of ik dat zo moet opvatten?quote:
Je gaat het niet uitfaseren door het te faciliteren.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 23:54 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Klopt, al die zaken komen ook in de bijbel voor of zijn in ieder geval niet duidelijk verboden in de bijbel en werden ook gepraktiseerd door bijbelse profeten.
Ze reageren verontwaardigd met hun 21ste eeuwse liberale normen en waarden terwijl ik het over een '7de eeuwse religie' heb. De islam is niet met slavernij gekomen, slavernij en al die andere zaken werden al duizenden jaren voor de komst van Profeet Mohammed (vrede zij met hem) wereldwijd gepraktiseerd. Zelfs nu wordt het gepraktiseerd maar verborgen en in de illegaliteit. Het is gewoon onderdeel van de menselijke natuur en de islam reguleert het alleen maar en geeft handvatten hoe ermee om te gaan en het eventueel uit te faseren.
Als ik het me correct herinner is Gia een FoK!-er die een tweede woning voor 3000+ p/m verhuurt aan meerdere arbeidsmigranten. Dus he ...quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar blijf jezelf lekker voorhouden dat het om de huizencrisis gaat, alsof er geen andere partijen zijn die daar ook wat aan willen doen en beter haalbare plannen hebben.
Als ze werkelijk wat aan de instroom van migranten wilden doen dan zouden ze wat aan de arbeidsmigranten willen doen, dat is immers de grootste groep en nemen ook huizen in, maar daar draait het niet om hè.
Ja, en wordt in het christendom al eeuwen niet meer toegepast. Waarschijnlijk wegens die oproep van Jezus dat hij die zonder zonde is de eerste mocht werpen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:11 schreef Killumination het volgende:
[..]
Mozaïsche wetgeving bevat toch steniging? Ik vraag het ook alleen maar of ik dat zo moet opvatten?
De wetten van Mozes zijn belangrijk tot zover Jezus ze geaccepteerd heeft. Zaken als stenigen zijn door Jezus 'afgeschaft', maar de 10 geboden zijn gehandhaafd, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:11 schreef Killumination het volgende:
[..]
Mozaïsche wetgeving bevat toch steniging? Ik vraag het ook alleen maar of ik dat zo moet opvatten?
Dit is onderhand de derde keer dat je mij een 2de woning aansmeert, dus nogmaals: Waar heb ik die dan staan?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Als ik het me correct herinner is Gia een FoK!-er die een tweede woning voor 3000+ p/m verhuurt aan meerdere arbeidsmigranten. Dus he ...
Radicaal-rechts lullen, neoliberaal zakken vullen
Ik snap je, maar op grond waarvan is het afgeschaft.. omdat het achterlijk is of iets heel anders?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
De wetten van Mozes zijn belangrijk tot zover Jezus ze geaccepteerd heeft. Zaken als stenigen zijn door Jezus 'afgeschaft', maar de 10 geboden zijn gehandhaafd, bijvoorbeeld.
Omdat het inderdaad 'achterlijk' was. Achterhaald, dus. Stenigen was niet meer van die tijd.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:16 schreef Killumination het volgende:
[..]
Ik snap je, maar op grond waarvan is het afgeschaft.. omdat het achterlijk is of iets heel anders?
Katholieken zijn ook christenen, dus het staat mij vrij om in het voorbeeld "katholieken" te gebruiken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is niet hetzelfde. Hetzelfde zou zijn als je zou zeggen 'ik heb geen hekel aan christenen, maar wel aan het christendom'
Abortus, homoseksualiteit?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat het inderdaad 'achterlijk' was. Achterhaald, dus. Stenigen was niet meer van die tijd.
Objectieve moraliteit is het verschil. Stempel van God approves is het verschil.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vraag is dan wat uberhaupt het verschil is tussen het hedonisme van nu en de lust- en machtgeobserdeerde neigingen van religieuze lieden alhier, die vooral heel erg bezig zijn met seksualiteit en de rol van de vrouw.
Onzin, een combinatie van God's leiding en zelfstandig nadenken leidt mij juist tot de conclusie dat wat in dat boek staat de waarheid is.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je volgt dingen op omdat ze een in boek staan en schuwt elke vorm van zelfstandig nadenken. Precies de reden dat het ook lachwekkend is dat je vriend Tobias denkt mij in hetzelfde frame te kunnen stoppen: ik heb namelijk helemaal geen behoefte aan religie om 'het goede' te doen, laat staan dat ik eeuwenoude teksten geschreven in andere context en tijd letterlijk neem.
Ik zou God, Jezus, of het goede vooral verloochenen als ik religie gebruik om mijn eigen vleselijke lusten te kunnen bevredigen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 23:38 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
EttovanBelgie heeft het over "jouw religie" en vergeet dat al die zaken die hij noemt, van slavernij tot polygamie en concubines, ook in de bijbel voorkomen. De hypocrisie is ongeëvenaard bij deze "katholieke" user. Hij verloochent Jezus niet 3x zoals Petrus deed, maar 10000000000x, en dat voor de likes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |