abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215597093
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 23:05 schreef Jester65 het volgende:

[..]
https://podcastluisteren.(...)-or-Lammert-and-Babs

De vorige podcast van hen, over de moord van JFK vond ik niet zo sterk. Hopelijk (en waarschijnlijk) is deze beter.
Mathilde was wel goed.
Dank voor de tip!
pi_215597098

quote:
Over de hele wereld bevinden zich vervloekte voorwerpen, die verhalen van ongeluk, waanzin en zelfs de dood met zich meedragen. Sommigen liggen veilig in musea, anderen zijn nog altijd in omloop. Voor wie geen wereldreis wil maken om al die voorwerpen met eigen ogen te zien, is er de podcast Vervloekt. Die biedt een kijkje in de wereld van vervloekte voorwerpen en plaatsen. In afleveringen van twintig minuten vertelt ervaren podcastmaker Mila-Marie Bleeksma op licht dramatische wijze over de sinistere vondsten, bijvoorbeeld een diamanten sieraad en een graftombe van een farao. Vervloekt neemt de luisteraar mee van eerste aanraking tot – geen spoiler – de tragische dood van velen.
pi_215600405
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 23:05 schreef Jester65 het volgende:

[..]
https://podcastluisteren.(...)-or-Lammert-and-Babs

De vorige podcast van hen, over de moord van JFK vond ik niet zo sterk. Hopelijk (en waarschijnlijk) is deze beter.
De moord op JFK is natuurlijk ook al in den treure besproken, valt niet mee om daar iets nieuws over te zeggen.
pi_215604788
Ik ben 'De laatste dagen van Janis Joplin' aan het luisteren en ging op zoek naar de samenwerking van Janis met de Big Brother and the holding company.

Wow O+

Bekijk deze YouTube-video

En wat is ze daar jong en goed.
Hele concert staat ook op YT.
pi_215613252
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 10:27 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Klinkt interessant, ben benieuwd.

Ik heb met trouwens laten verleiden tot 3 maanden Podimo voor 1 euro per maand, benieuwd of ik er nu wel gebruik van maak. :)
pi_215614214
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 23:06 schreef Jester65 het volgende:

Klinkt interessant, ben benieuwd.

Ik heb met trouwens laten verleiden tot 3 maanden Podimo voor 1 euro per maand, benieuwd of ik er nu wel gebruik van maak. :)
Ik hoorde het langskomen ja... zat ook al te twijfelen...
Jammer dat veroordeeld daar nu ook zit.
pi_215635610
ik ben nu Alle Geschiedenis Ooit aan het luisteren, hoorde er goede verhalen over. Het kan aan deze aflevering liggen, maar het viel me een beetje tegen. Iets teveel weetjes willen oplepelen en te luchtig. Maar ik geef het nog een kans.
pi_215635700
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 16:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
De moord op JFK is natuurlijk ook al in den treure besproken, valt niet mee om daar iets nieuws over te zeggen.
Het probleem is dat hij toch pretendeert wel iets nieuws te brengen: met achterhaalde onzin hoog te paard klimmen en mensen én echte kenners die kritiek hebben negatief wegzetten is typisch populistische riooljournalistiek van types die programma's als RTL Boulevard frequenteren. Zelf Peter R.de Vries heeft zich ooit met de moord op JFK nogal belachelijk mee gemaakt toen hij ook meenden de échte dader gevonden te hebben.
anonieme razernist
  zondag 24 november 2024 @ 10:03:14 #84
80382 manny
30 is best veel
pi_215669649
Kill List hier al voorbij gekomen?

Pas uit: spoilers in dit artikel:

https://www.theguardian.c(...)reflects-badly-on-us

Plot in het kort:

- hacker ontdekt huurmoordenaar site op de darkweb en kan alle communicatie en betalingen zien die mensen doen om iemand te laten vermoorden. Dat bijvoorbeeld adres, social media profiel, naam, enz
- hacker informeer journalist
- de site blijkt een scam, de opdrachtgevers betalen maar er komt geen moord
- in andere woorden: de journalist en de hacker hebben een lijst met 100+ namen en locaties van mensen waarvoor iemand betaald heeft om ze dood te maken. Wat te doen?
- zijn die mensen alsnog in gevaar, wat met degene die betaald heeft, enz enz.
- wat te doen met die site, moeten ze de politie informeren...

Laat ik een kleine conclusie trekken na 1 seizoen: Dames: heef u een vervelende, bezitterige vriend waarmee u het uitmaakt of geeft u een beetje tegengas in deze relatie:...u kan op een lijst komen...

Uit het artikel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_215696817
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 10:27 schreef Blues het volgende:
Mila-Marie Bleeksma
Aardig, maar niet meer dan dat. Er zal ongetwijfeld hier en daar een kern van waarheid in de verhalen zitten, maar er worden wel heel veel (onverklaarbare) doden en andere voorvallen aan elkaar gekoppeld.
pi_215699093
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:00 schreef Jester65 het volgende:

[..]
Aardig, maar niet meer dan dat. Er zal ongetwijfeld hier en daar een kern van waarheid in de verhalen zitten, maar er worden wel heel veel (onverklaarbare) doden en andere voorvallen aan elkaar gekoppeld.
Je hebt helemaal gelijk. Vind het een 6 je
  donderdag 28 november 2024 @ 07:59:18 #87
80382 manny
30 is best veel
pi_215704699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:00 schreef Jester65 het volgende:

[..]
eh, nee. vervloekte voorwerpen bestaan niet. Hooguit dat mensen de uitspraak doen "dat ding is vervloekt" of dat een apparaat zo levensgevaarlijk in elkaar is gezet dat mensen die er mee omgaan een grote kans hebben te overlijden, maar op zich kan een voorwerp geen "ongeluk brengen" of figuurlijk vervloekt zijn.
pi_215721237
Ik luister nu 'The real Carrie Jade'. Een engelse vrouw laat al haar hele leven een spoor van fraude en bedrog achter. En overal waar ze opduikt stelt ze zich weer voor met een nieuwe naam.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_215723035
quote:
Oostende met één o
Wist je dat er ook een Oostende bestaat aan de andere kant van de wereld? Ostende (met één o) is een Argentijnse kuststad, opgericht door een Belgische absint-handelaar uit Bergen met grote dromen, maar geen flauw idee waar hij aan begon. Eva Moeraert ging het afgelopen jaar de winter en de zomer in Ostende Argentinië beleven en maakte meer dan een geschiedenispodcast. Het gaat over verhalen vertellen, dromen najagen, over de aantrekkingskracht van de zee en over het verzanden van grootse plannen. In samenwerking met de stad Oostende, het VAF en het Viejo Hotel Ostende
Interessante geschiedenis.
pi_215745608
Nieuwe podcast van Omroep Max over de voormalige DDR: Over de muur.
quote:
Precies honderd jaar na het overlijden van de stichter van de communistische Sovjet-Unie, Vladimir Lenin en 35 jaar na het vallen van de Berlijnse Muur onderzoekt journalist Ulrike Nagel de rol die Nederland speelde in de militaristische staat in het Oosten. Daarnaast wil de in Oost-Berlijn geboren Ulrike weten hoe het haar gevormd heeft en hoe de Duitse Democratische Republiek nog in haar zit.
https://www.nporadio5.nl/(...)e-wereldgeschiedenis

https://www.vprogids.nl/p(...)eien-in-de-DDR-.html
pi_215816304
De waanzinnige belofte.

https://www.ad.nl/podcasts/de-waanzinnige-belofte-55127

Ouders die elkaar nooit hebben ontmoet, vertellen in de podcast De waanzinnige belofte een pijnlijk verhaal dat hen verbindt: hun kinderen van rond de twintig jaar oud zijn niet meer zichzelf na hun ontmoeting met het omstreden bedrijf IM Mastery Academy. Een Amerikaans bedrijf dat over de hele wereld cursussen aanbiedt op het gebied van zelfontwikkeling en geld verdienen. Wat voor hun zonen begint als een zoektocht naar identiteit en succes, eindigt in een obsessieve toewijding die families uiteendrijft. Journalist Lies Jansen en podcastmaker Renee van Heteren onderzoeken waarom de jongeren zo ver gaan in hun toewijding. Sinds november 2024 opereert IM Mastery Academy onder de naam IYOVIA. In de podcast hanteren we de oude naam. De waanzinnige belofte is een zesdelige podcast van het AD
pi_215816473
Podcasts die ik luister zijn:
- Formule 1 (Telegraaf, RN365, F1 nation, De Boordradio, P1 matt and tommy, AD pistop, F1 aan tafel, NOS F1)
- NRC vandaag
- NRC haagse zaken
- Brante en Immink (nieuws actualiteiten)
- Politiek Dichtbij
- Afhameren
- Telegraaf kwartier
- NOS de Dag
- NOS vullings en van der wulp
- Nare jongens
- WNL haagse lobby
  woensdag 11 december 2024 @ 18:45:08 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215838987
quote:
Het is een ontzettend interessant verhaal, maar God allemachtig wat is die vertel stem irritant! Ik heb nog 10 minuten te gaan in de laatste aflevering en ik moet mezelf echt beheersen om niet alsnog uit te gooien. :o :D
pi_215842935
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:45 schreef BE het volgende:

[..]
Het is een ontzettend interessant verhaal, maar God allemachtig wat is die vertel stem irritant! Ik heb nog 10 minuten te gaan in de laatste aflevering en ik moet mezelf echt beheersen om niet alsnog uit te gooien. :o :D
Ik vraag me altijd af: waarom zegt niemand van zo'n podcastteam daar iets van :o
  woensdag 11 december 2024 @ 23:30:14 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215843267
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vraag me altijd af: waarom zegt niemand van zo'n podcastteam daar iets van :o
Nou he, ik vond het zo tenenkrommend!
  woensdag 11 december 2024 @ 23:31:53 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215843275
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2024 12:57 schreef Blues het volgende:
De waanzinnige belofte.

Ouders die elkaar nooit hebben ontmoet, vertellen in de podcast De waanzinnige belofte een pijnlijk verhaal dat hen verbindt: hun kinderen van rond de twintig jaar oud zijn niet meer zichzelf na hun ontmoeting met het omstreden bedrijf IM Mastery Academy. Een Amerikaans bedrijf dat over de hele wereld cursussen aanbiedt op het gebied van zelfontwikkeling en geld verdienen. Wat voor hun zonen begint als een zoektocht naar identiteit en succes, eindigt in een obsessieve toewijding die families uiteendrijft. Journalist Lies Jansen en podcastmaker Renee van Heteren onderzoeken waarom de jongeren zo ver gaan in hun toewijding. Sinds november 2024 opereert IM Mastery Academy onder de naam IYOVIA. In de podcast hanteren we de oude naam. De waanzinnige belofte is een zesdelige podcast van het AD
*gooit erbij op lijstje...
Alleen wanneer ik er ooit aan toe kom die hele lijst te luisteren... :o -O- :D
Maar goed, wellicht staat het er allemaal nog als ik ooit met pensioen ga ofzo. :+
  donderdag 12 december 2024 @ 08:06:16 #98
80382 manny
30 is best veel
pi_215844101
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat is echt wonderlijk he?. Af en toe is zo een redactie blijkbaar alleen een echokamer, en niemand die zijn vinger opsteekt en zegt "eh mensen, podcasts zijn om naar te luisteren, dit kan niet". Dit is alsof we Femke Bol de troonrede laten voorlezen.
  donderdag 12 december 2024 @ 09:20:45 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215844420
Oh nee! Er is nog een aflevering! En ik wil het toch wel afluisteren. Maar je kunt duidelijk horen dat deze dame al die afleveringen achter elkaar heeft opgenomen want dat toontje wordt steeds indringender.
pi_215844523
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2024 12:57 schreef Blues het volgende:
De waanzinnige belofte.

Deze vorige week in één dag afgeluisterd. Het verhaal en concept is prima maar de uitwerking vond ik uiteindelijk toch wel tegenvallen. Er is wel links en rechts met wat mensen gesproken maar ik had na afloop de indruk dat er men niet heel erg hard heeft gezocht naar de verhalen achter IMA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')