abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215064942
Crosspost uit CRI

Deze wordt wat beter, dus weer geluisterd.

pi_215066316
quote:
Paestum – Stad van godinnen
Het Rijksmuseum van Oudheden maakt bij de tentoonstelling Paestum – Stad van godinnen een zesdelige podcastserie. Conservator Ruurd Halbertsma en diverse andere experts nemen de luisteraars mee op een boeiende reis door het oude Paestum.
Ondanks dat ik meer van de moderne geschiedenis ben vond ik deze wel interessant, minpunt dat het wat betreft onderwerpen beetje willekeurig is.
pi_215068541
https://www.maxvandaag.nl(...)-volkstuinencomplex/

quote:
In de nieuwe MAX-podcast Onkruid in het paradijs duikt podcastmaker Silvia Bromet in de fascinerende wereld van Tuinpark Buitenzorg, één van de oudste volkstuincomplexen van Amsterdam. Wat aanvankelijk een idyllische ontsnapping lijkt, leidt al snel tot de ontdekking van een gemeenschap vol tegenstellingen en discussies. Het tuinpark, een miniatuurversie van de Nederlandse samenleving, laat de spanningen en uitdagingen van het samenleven in een geïndividualiseerde maatschappij zien. Terwijl de behoefte aan gemeenschapszin groeit, sluipen verharding en polarisatie van buitenaf langzaam als onkruid de tuinen binnen. Silvia Bromet documenteert dit proces op unieke wijze.
pi_215115456
quote:
Zie m nu pas, dank voor de tip!
pi_215115464
Kind van de Tornado

quote:
Op 25 juni 1967 raasde de zwaarste tornado ooit door het rustige Oostmalle. Die dag verdween er ook een meisje. Weg met de wind. Wie was ze? Waar is ze?
pi_215136757
Ja, die heb ik ook op m'n lijstje staan, lijkt interessant.

Geschiedenis inside
quote:
Dat Fake news een moderne uitvinding is, is fake news. Sterker nog: na een beetje onderzoek, kom je er snel achter dat dit fenomeen zo oud is als de weg naar Rome. Was Moeder Theresa wel zo’n lieverdje? En hoelang was Martin Luther King eigenlijk koning? In Geschiedenis Inside gaan Gijs van Engelen en Thomas van Luyn met terugwerkende kracht op fake news-jacht om zo samen Nederland te behoeden voor historische leugens. Elke week staat één historisch figuur centraal, waarbij Thomas als volksvertegenwoordiger de kennis van Nederland voorlegt aan de alwetende historicus om - met de kennis van nu - te bepalen: cancelen of niet?
https://podcastluisteren.nl/pod/Geschiedenis-Inside

Aardige podcast, die over JFK was in ieder geval interessant. Ze moeten alleen oppassen dat de vorm de inhoud niet in de weg zit.
pi_215158397
Ook interessant (voor de liefhebbers):
quote:
Onder curatoren
Wat gebeurt er als een bedrijf ten onder gaat? In deze podcast praten Elisa Hermanides en Thomas van Zijl over onvergetelijke faillissementen met curatoren, de puinruimers van het bedrijfsleven.
https://www.bnr.nl/podcast/onder-curatoren

Soort napleiten, maar dan anders. ;)
pi_215165532
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 15:51 schreef Jester65 het volgende:
Ook interessant (voor de liefhebbers):
[..]
https://www.bnr.nl/podcast/onder-curatoren

Soort napleiten, maar dan anders. ;)
Ben benieuwd!
pi_215167138
Ik heb er nu 4 geluisterd, en tot nu toe is die over Eurocommerce (Ger Visser) de interessantste. Het hangt ook wel af van de curator (advocaat) die er zit, hoe open die is of kan zijn over de zaak. Sowieso wel interessant hoe de makers de rol van de curator omschrijven: de puinruimers van het zakenleven. :)
pi_215210993
quote:
In een bruine kroeg in Maastricht hangt een portret van oom Matje, tussen andere portretjes van stamgasten. Hij was fout in de oorlog, zo gaat het verhaal in zijn familie. Het is de oudoom van journalist Mijke van Wijk en ze gaat op onderzoek uit. Hij blijkt een veroordeeld Waffen-SS-er en ze vindt zijn rechtbankdossier. Maar wie oom Matje nou werkelijk is, laat zich moeilijk raden. Een meedogenloze SS-er zegt de één. Hij gebruikte zijn positie om Joden te redden, verklaart een ander. Deze podcast gaat over dubbellevens, spionage en broederliefde. Maar het is vooral een verhaal over dat niets is wat het lijkt.
https://podcasts.apple.com/nl/podcast/oom-matje/id1459079050

Gemaakt door Mijke van Wijk, die ook Tante Jos maakte.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:06:00 #61
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215211784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 15:41 schreef Jester65 het volgende:

[..]
https://podcasts.apple.com/nl/podcast/oom-matje/id1459079050

Gemaakt door Mijke van Wijk, die ook Tante Jos maakte.
Als iemand bij de SS zat en na de oorlog zeggen familieleden dat ie zijn positie gebruikte om joden te beschermen, dan klinkt dat toch erg als cognitieve dissonantie.
pi_215379017
Ik heb er weer 2 via de mail.
Moet ze nog luisteren, maar klinken interessant:

Stoffelijk

quote:
Valère, de partner van Veerle Duflou, koos ervoor zijn lichaam aan de wetenschap te schenken. Tien jaar na zijn overlijden, wil Veerle weten wat er met die lichamen gebeurt. Ze trekt naar het anatomielab van de Universiteit Antwerpen en volgt de mensen bij wie deze lichamen terechtkomen.
Een vijfdelige podcast op de grens van leven en dood, human interest en wetenschap.
Dolle mina's van de dood

quote:
Baas over eigen sterven, is het credo van de mensen achter de Coöperatie Laatste Wil. Maar zo simpel ligt het niet, horen we in deze fascinerende podcastserie.

Zelfbeschikking is het allerbelangrijkste voor de leden van de Coöperatie Laatste Wil (CLW). Het zijn voornamelijk babyboomers; de generatie die in de jaren zeventig streed om baas te zijn in eigen buik. Als je zelf mag beslissen hoe je leeft, waarom mag je dan niet zelf beslissen over het einde? Met die sterke overtuiging strijden ze voor een humaan vrijwillig levenseinde, maar daarbij lopen ze tegen de grenzen van de wet aan. En er zijn ook genoeg ethische vragen bij te stellen, zo blijkt uit de Argos-podcastserie Dolle Mina’s van de dood.

Maker Hansje van de Beek omkleedde het verhaal met westernachtige muziek. ‘Dat paste heel erg bij de sfeer die ik bij de CLW heb geproefd,’ vertelt ze. ‘Op de ledenvergadering voelde ik heel veel levenslust en energie. En dat bij allemaal zeventigplussers. Ze willen autonoom zijn, niemand gaat ze vertellen op welke manier ze mogen sterven. De eerste keer dat ik de voormalig bestuurslid van de CLW Jos van Wijk ontmoette, dacht ik: het is een beetje een cowboy.’

De houding zorgde er wel voor dat afgelopen voorjaar een groep van deze eigenwijze boomers terechtstond voor het runnen van een criminele organisatie. Hulp bij zelfdoding is namelijk strafbaar. Van de Beek volgt de rechtszaak in de zevendelige podcast. De zittingen vond ze ‘geweldig’: ‘het proces deed me grappig genoeg een beetje denken aan mijn kraamtijd. Je zit samen in een bubbel: de rechters, de verdachten, het OM, de pers. Je krijgt ook een lichte sfeer in zo’n groep, bijna een soort kantoorhumor. Aan het eind zei de voorzitter: “We zullen elkaar nog gaan missen.”’

Dat alles wil niet zeggen dat Van de Beek voorbijgaat aan de ernst van het onderwerp. De CLW begon een zoektocht naar een legaal middel om op een humane manier het leven te beëindigen en vond dat naar eigen zeggen in het zogenaamde middel X. Aan de hand van haar eigen overwegingen, maar zonder een oordeel te geven, laat Van de Beek verschillende betrokkenen aan het woord en geeft zo een beeld van de vele ingewikkelde vragen die bij deze kwestie komen kijken.

‘Ik had er aanvankelijk heel simpele ideeën over,’ vertelt ze. ‘Ik werk bij Human, de Humanistische omroep, ik dacht: je gaat zelf over je leven en niemand anders. Hulp bij een zelfverkozen levenseinde moet gewoon kunnen. Maar door me maandenlang met dit onderwerp bezig te houden, werd dat eigenlijk steeds diffuser. In de rechtszaal werd een brief voorgelezen van de twee jonge kinderen van iemand die overleden was door middel X, dan breekt je hart.
Nu denk ik meer zoals filosoof Ton Vink, die ook aan het woord komt in de podcast: met het recht op je eigen levenseinde komt ook een verantwoordelijkheid. Ik hoop dat de luisteraar ook dat soort overwegingen gaat maken. Dat hij bij het luisteren steeds denkt: wat vind ik hier nou eigenlijk van? En dan hoef je aan het eind geen eensluidend antwoord te hebben, maar dan heb je er wel goed over nagedacht.’
pi_215379728
quote:
Roadtrip naar Auschwitz
Een verhalende podcast, waarin journalist Evelien Rutten met haar dochter en twee tantes op zoek gaat naar het leven van haar Poolse grootouders, die na jarenlange gevangenschap in de concentratiekampen na de oorlog in Genk een nieuw leven opbouwden. Vanaf 31 augustus
https://www.standaard.be/tag/podcast-roadtrip-naar-auschwitz
pi_215381200
quote:
De moord op mijn vader
Wat zou jij doen als iemand van wie je houdt wordt afgepakt? Als de onderwereld vol drugs en geweld bij jouw familie op de stoep staat? Het overkomt Koen en Annemarie Meesters uit Groningen.

Hun vader Gerard wordt in 2002 geliquideerd in de deuropening van zijn huis. Acht kogels maken een einde aan het leven van de docent Nederlands. Een kille afrekening door een internationaal drugskartel. Gerard is onschuldig. Zijn vrouw en kinderen blijven achter.

De politie denkt al snel te weten wie de opdrachtgever is. Maar tot een rechtszaak komt het niet. Tot grote frustratie van kinderen Koen en Annemarie. Al ruim 20 jaar strijden zij voor gerechtigheid.
https://dvhn.nl/podcast/A(...)oorden-29257807.html
pi_215383672
quote:
Dank voor tip!
Kan/hoort ook in CRI
:@

[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 26-10-2024 21:46:32 ]
pi_215445356
De laatste vlucht van Thea.

quote:
Op de dag dat haar overvolle huis wordt ontruimd, landt een zeldzame uil in de straat van de pas overleden Thea Pastoors (70). Die uil vestigt de aandacht op een excentrieke vrouw, die ondanks al haar eigenaardigheden werd opgenomen door een buurt, en niet door een inrichting. Deze podcast van De Gelderlander vertelt haar verhaal.
pi_215499023
Laatste dagen van Janis Joplin staat online O+
  maandag 11 november 2024 @ 22:56:48 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215554638
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:33 schreef Blues het volgende:
Ik heb er weer 2 via de mail.
Moet ze nog luisteren, maar klinken interessant:

Stoffelijk

[ afbeelding ]
[..]

Dankdankdank alvast voor deze! Heel interessant! O+
pi_215554671
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 22:56 schreef BE het volgende:

Dankdankdank alvast voor deze! Heel interessant! O+
:*

Ja hè! Vond ik ook!
  dinsdag 12 november 2024 @ 09:03:39 #70
80382 manny
30 is best veel
pi_215556006
Amai. Wat een lijst aan podcasts inmiddels. De goede oude tijd dat je moest wachten tot Harry en Marian met iets kwamen is wel voorbij inmiddels.... ;)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_215557111
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:03 schreef manny het volgende:
Amai. Wat een lijst aan podcasts inmiddels. De goede oude tijd dat je moest wachten tot Harry en Marian met iets kwamen is wel voorbij inmiddels.... ;)
Ja he :D Die gedachte had ik afgelopen week ook een keer!!
Hopelijk komt 'ik weet je wachtwoord' ook weer met een aflevering, vond ik ook altijd wel goed gemaakt.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 november 2024 @ 09:30:34 #73
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215584707
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_215586760
quote:
Ja heftig is die
pi_215593437
quote:
Journalisten Lammert de Bruin en Babs Assink, bekend van podcasts als De Showbizzmoord, Mathilde's Mysterie en De Butlermoord, duiken diep in opvallende nationale en internationale misdaadzaken. In dit derde seizoen van hun serie 'Lammert & Babs' staat Bureau Warmoesstraat centraal. Drugs, prostitutie, gokken en moorden op de Amsterdamse Wallen zorgden ervoor dat Bureau Warmoesstraat het bekendste politiebureau van Nederland werd. Maar ook corruptie en de boeken, series en films van oud-rechercheur Appie Baantjer droegen daaraan bij. Bijna 25 jaar geleden sloot het markante bureau zijn deuren, maar de verhalen zijn nog niet vergeten. Lammert en Babs halen deze verhalen op bij betrokkenen door met ze terug te gaan naar de plekken op de Wallen waar het allemaal gebeurde.
https://podcastluisteren.(...)-or-Lammert-and-Babs

De vorige podcast van hen, over de moord van JFK vond ik niet zo sterk. Hopelijk (en waarschijnlijk) is deze beter.
pi_215597093
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 23:05 schreef Jester65 het volgende:

[..]

De vorige podcast van hen, over de moord van JFK vond ik niet zo sterk. Hopelijk (en waarschijnlijk) is deze beter.
Mathilde was wel goed.
Dank voor de tip!
pi_215597098

quote:
Over de hele wereld bevinden zich vervloekte voorwerpen, die verhalen van ongeluk, waanzin en zelfs de dood met zich meedragen. Sommigen liggen veilig in musea, anderen zijn nog altijd in omloop. Voor wie geen wereldreis wil maken om al die voorwerpen met eigen ogen te zien, is er de podcast Vervloekt. Die biedt een kijkje in de wereld van vervloekte voorwerpen en plaatsen. In afleveringen van twintig minuten vertelt ervaren podcastmaker Mila-Marie Bleeksma op licht dramatische wijze over de sinistere vondsten, bijvoorbeeld een diamanten sieraad en een graftombe van een farao. Vervloekt neemt de luisteraar mee van eerste aanraking tot – geen spoiler – de tragische dood van velen.
pi_215600405
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 23:05 schreef Jester65 het volgende:

[..]

De moord op JFK is natuurlijk ook al in den treure besproken, valt niet mee om daar iets nieuws over te zeggen.
pi_215604788
Ik ben 'De laatste dagen van Janis Joplin' aan het luisteren en ging op zoek naar de samenwerking van Janis met de Big Brother and the holding company.

Wow O+

Bekijk deze YouTube-video

En wat is ze daar jong en goed.
Hele concert staat ook op YT.
pi_215613252
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 10:27 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Klinkt interessant, ben benieuwd.

Ik heb met trouwens laten verleiden tot 3 maanden Podimo voor 1 euro per maand, benieuwd of ik er nu wel gebruik van maak. :)
pi_215614214
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 23:06 schreef Jester65 het volgende:

Klinkt interessant, ben benieuwd.

Ik heb met trouwens laten verleiden tot 3 maanden Podimo voor 1 euro per maand, benieuwd of ik er nu wel gebruik van maak. :)
Ik hoorde het langskomen ja... zat ook al te twijfelen...
Jammer dat veroordeeld daar nu ook zit.
pi_215635610
ik ben nu Alle Geschiedenis Ooit aan het luisteren, hoorde er goede verhalen over. Het kan aan deze aflevering liggen, maar het viel me een beetje tegen. Iets teveel weetjes willen oplepelen en te luchtig. Maar ik geef het nog een kans.
pi_215635700
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 16:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
De moord op JFK is natuurlijk ook al in den treure besproken, valt niet mee om daar iets nieuws over te zeggen.
Het probleem is dat hij toch pretendeert wel iets nieuws te brengen: met achterhaalde onzin hoog te paard klimmen en mensen én echte kenners die kritiek hebben negatief wegzetten is typisch populistische riooljournalistiek van types die programma's als RTL Boulevard frequenteren. Zelf Peter R.de Vries heeft zich ooit met de moord op JFK nogal belachelijk mee gemaakt toen hij ook meenden de échte dader gevonden te hebben.
anonieme razernist
  zondag 24 november 2024 @ 10:03:14 #84
80382 manny
30 is best veel
pi_215669649
Kill List hier al voorbij gekomen?

Pas uit: spoilers in dit artikel:

https://www.theguardian.c(...)reflects-badly-on-us

Plot in het kort:

- hacker ontdekt huurmoordenaar site op de darkweb en kan alle communicatie en betalingen zien die mensen doen om iemand te laten vermoorden. Dat bijvoorbeeld adres, social media profiel, naam, enz
- hacker informeer journalist
- de site blijkt een scam, de opdrachtgevers betalen maar er komt geen moord
- in andere woorden: de journalist en de hacker hebben een lijst met 100+ namen en locaties van mensen waarvoor iemand betaald heeft om ze dood te maken. Wat te doen?
- zijn die mensen alsnog in gevaar, wat met degene die betaald heeft, enz enz.
- wat te doen met die site, moeten ze de politie informeren...

Laat ik een kleine conclusie trekken na 1 seizoen: Dames: heef u een vervelende, bezitterige vriend waarmee u het uitmaakt of geeft u een beetje tegengas in deze relatie:...u kan op een lijst komen...

Uit het artikel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215696817
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 10:27 schreef Blues het volgende:
Mila-Marie Bleeksma
Aardig, maar niet meer dan dat. Er zal ongetwijfeld hier en daar een kern van waarheid in de verhalen zitten, maar er worden wel heel veel (onverklaarbare) doden en andere voorvallen aan elkaar gekoppeld.
pi_215699093
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:00 schreef Jester65 het volgende:

[..]
Aardig, maar niet meer dan dat. Er zal ongetwijfeld hier en daar een kern van waarheid in de verhalen zitten, maar er worden wel heel veel (onverklaarbare) doden en andere voorvallen aan elkaar gekoppeld.
Je hebt helemaal gelijk. Vind het een 6 je
  donderdag 28 november 2024 @ 07:59:18 #87
80382 manny
30 is best veel
pi_215704699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:00 schreef Jester65 het volgende:

[..]
eh, nee. vervloekte voorwerpen bestaan niet. Hooguit dat mensen de uitspraak doen "dat ding is vervloekt" of dat een apparaat zo levensgevaarlijk in elkaar is gezet dat mensen die er mee omgaan een grote kans hebben te overlijden, maar op zich kan een voorwerp geen "ongeluk brengen" of figuurlijk vervloekt zijn.
pi_215721237
Ik luister nu 'The real Carrie Jade'. Een engelse vrouw laat al haar hele leven een spoor van fraude en bedrog achter. En overal waar ze opduikt stelt ze zich weer voor met een nieuwe naam.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_215723035
quote:
Oostende met één o
Wist je dat er ook een Oostende bestaat aan de andere kant van de wereld? Ostende (met één o) is een Argentijnse kuststad, opgericht door een Belgische absint-handelaar uit Bergen met grote dromen, maar geen flauw idee waar hij aan begon. Eva Moeraert ging het afgelopen jaar de winter en de zomer in Ostende Argentinië beleven en maakte meer dan een geschiedenispodcast. Het gaat over verhalen vertellen, dromen najagen, over de aantrekkingskracht van de zee en over het verzanden van grootse plannen. In samenwerking met de stad Oostende, het VAF en het Viejo Hotel Ostende
Interessante geschiedenis.
pi_215745608
Nieuwe podcast van Omroep Max over de voormalige DDR: Over de muur.
quote:
Precies honderd jaar na het overlijden van de stichter van de communistische Sovjet-Unie, Vladimir Lenin en 35 jaar na het vallen van de Berlijnse Muur onderzoekt journalist Ulrike Nagel de rol die Nederland speelde in de militaristische staat in het Oosten. Daarnaast wil de in Oost-Berlijn geboren Ulrike weten hoe het haar gevormd heeft en hoe de Duitse Democratische Republiek nog in haar zit.
https://www.nporadio5.nl/(...)e-wereldgeschiedenis

https://www.vprogids.nl/p(...)eien-in-de-DDR-.html
pi_215816304
De waanzinnige belofte.

https://www.ad.nl/podcasts/de-waanzinnige-belofte-55127

Ouders die elkaar nooit hebben ontmoet, vertellen in de podcast De waanzinnige belofte een pijnlijk verhaal dat hen verbindt: hun kinderen van rond de twintig jaar oud zijn niet meer zichzelf na hun ontmoeting met het omstreden bedrijf IM Mastery Academy. Een Amerikaans bedrijf dat over de hele wereld cursussen aanbiedt op het gebied van zelfontwikkeling en geld verdienen. Wat voor hun zonen begint als een zoektocht naar identiteit en succes, eindigt in een obsessieve toewijding die families uiteendrijft. Journalist Lies Jansen en podcastmaker Renee van Heteren onderzoeken waarom de jongeren zo ver gaan in hun toewijding. Sinds november 2024 opereert IM Mastery Academy onder de naam IYOVIA. In de podcast hanteren we de oude naam. De waanzinnige belofte is een zesdelige podcast van het AD
pi_215816473
Podcasts die ik luister zijn:
- Formule 1 (Telegraaf, RN365, F1 nation, De Boordradio, P1 matt and tommy, AD pistop, F1 aan tafel, NOS F1)
- NRC vandaag
- NRC haagse zaken
- Brante en Immink (nieuws actualiteiten)
- Politiek Dichtbij
- Afhameren
- Telegraaf kwartier
- NOS de Dag
- NOS vullings en van der wulp
- Nare jongens
- WNL haagse lobby
  woensdag 11 december 2024 @ 18:45:08 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215838987
quote:
Het is een ontzettend interessant verhaal, maar God allemachtig wat is die vertel stem irritant! Ik heb nog 10 minuten te gaan in de laatste aflevering en ik moet mezelf echt beheersen om niet alsnog uit te gooien. :o :D
pi_215842935
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:45 schreef BE het volgende:

[..]
Het is een ontzettend interessant verhaal, maar God allemachtig wat is die vertel stem irritant! Ik heb nog 10 minuten te gaan in de laatste aflevering en ik moet mezelf echt beheersen om niet alsnog uit te gooien. :o :D
Ik vraag me altijd af: waarom zegt niemand van zo'n podcastteam daar iets van :o
  woensdag 11 december 2024 @ 23:30:14 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215843267
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vraag me altijd af: waarom zegt niemand van zo'n podcastteam daar iets van :o
Nou he, ik vond het zo tenenkrommend!
  woensdag 11 december 2024 @ 23:31:53 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215843275
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2024 12:57 schreef Blues het volgende:
De waanzinnige belofte.

Ouders die elkaar nooit hebben ontmoet, vertellen in de podcast De waanzinnige belofte een pijnlijk verhaal dat hen verbindt: hun kinderen van rond de twintig jaar oud zijn niet meer zichzelf na hun ontmoeting met het omstreden bedrijf IM Mastery Academy. Een Amerikaans bedrijf dat over de hele wereld cursussen aanbiedt op het gebied van zelfontwikkeling en geld verdienen. Wat voor hun zonen begint als een zoektocht naar identiteit en succes, eindigt in een obsessieve toewijding die families uiteendrijft. Journalist Lies Jansen en podcastmaker Renee van Heteren onderzoeken waarom de jongeren zo ver gaan in hun toewijding. Sinds november 2024 opereert IM Mastery Academy onder de naam IYOVIA. In de podcast hanteren we de oude naam. De waanzinnige belofte is een zesdelige podcast van het AD
*gooit erbij op lijstje...
Alleen wanneer ik er ooit aan toe kom die hele lijst te luisteren... :o -O- :D
Maar goed, wellicht staat het er allemaal nog als ik ooit met pensioen ga ofzo. :+
  donderdag 12 december 2024 @ 08:06:16 #98
80382 manny
30 is best veel
pi_215844101
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat is echt wonderlijk he?. Af en toe is zo een redactie blijkbaar alleen een echokamer, en niemand die zijn vinger opsteekt en zegt "eh mensen, podcasts zijn om naar te luisteren, dit kan niet". Dit is alsof we Femke Bol de troonrede laten voorlezen.
  donderdag 12 december 2024 @ 09:20:45 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215844420
Oh nee! Er is nog een aflevering! En ik wil het toch wel afluisteren. Maar je kunt duidelijk horen dat deze dame al die afleveringen achter elkaar heeft opgenomen want dat toontje wordt steeds indringender.
pi_215844523
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2024 12:57 schreef Blues het volgende:
De waanzinnige belofte.

Deze vorige week in één dag afgeluisterd. Het verhaal en concept is prima maar de uitwerking vond ik uiteindelijk toch wel tegenvallen. Er is wel links en rechts met wat mensen gesproken maar ik had na afloop de indruk dat er men niet heel erg hard heeft gezocht naar de verhalen achter IMA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')