SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Datumprikker KSC meet gefinancierd door @Nattekat : Datumprikker
We gaan in september/ oktober naar Hudson in Kiekduun. Meer info bij @CherryLips te verkrijgenquote:VREETMEET 26 OKTOBER
HUDSON @ KIJKDUIN
Laat voor 1 augustus via een DM aan mij (CL) weten of je erbij bent
https://www.restauranthudson.nl/locations/hudson-beach
https://www.restauranthudson.nl/menukaart
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
Nee maar ik doe maar net alsof het allemaal niet enorm kut is anders kop ik een treinquote:Op donderdag 11 juli 2024 12:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik blij voor je moet zijn of niet.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:54 schreef Elvi het volgende:
Vanmiddag om 6 uur heb ik 5 weken vakantieen dan maar 2 weken werken en dan werkeloos
je gaat wel?quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
Vanavond personeelsfeest.
Niet heel veel zin.
Lekkerrrr, wats apv?quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, alleen nog wat opruimen morgen, daarna apv.
Zelfde hier!!quote:
Ja echt top. Maar goed dat ik niks geboekt heb.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:11 schreef rival het volgende:
[..]
Wel leuk om zo je 5 weken vakantie te besteden, met nieuw werk zoeken
Ga je naar buiten dan?quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:14 schreef Crack_ het volgende:
Gaat het vandaag regenen of lijkt het zo
quote:
Werkstressquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:16 schreef Crack_ het volgende:
lijkt zo, oke in dat geval ga ik pitabroodjes kopen. Wat was/is jullie lunch?
Ik werk normaal gesproken niet in het weekend, ik ben maandag voor het laatst. Dan zit ik nog met een meeting die niet afgezegd kon worden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:12 schreef Crack_ het volgende:
Zelfde hier!!Ook zaterdag laatste dag toevallig?
Gewoon boterhammen met kaas en kipquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:16 schreef Crack_ het volgende:
Ik hoop dat er wat voorbij komt voor je!quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:13 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja echt top. Maar goed dat ik niks geboekt heb.
2 volkorenbolletjes met kaas.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:16 schreef Crack_ het volgende:
Ik zit ook even aan het water in mijn pauze nu, zonnetje schijntquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:17 schreef Crack_ het volgende:
[..]ben het liefst buiten in de zomer als het niet regent (en ik vrij ben
)
Aan het water is het leven beterquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:19 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik zit ook even aan het water in mijn pauze nu, zonnetje schijnt
quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:19 schreef Ama het volgende:
Het is echt niemand in mijn omgeving opgevallen dat ik een half jaar geen lippiercing had want ik krijg nu alleen maar de reactie oh had je hem niet meer dan?
Vind je dat vervelend? Aangezien je er al meerdere keren over gepost hebt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:23 schreef Ama het volgende:
Gelukkig zien mensen wel dat ik na twee jaar bij de kapper ben geweest.
Haha nee natuurlijk niet.
Oh nee maar het viel mij vandaag heel erg op omdat ik tegen een paar mensen zei valt je niet iets op in mijn lip. 😂 Dat bijna niemand ziet dat ik naar de kapper ben geweest verbaast me niet alleen ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat het meer zou opvallen als iemand ineens een piercing kwijt is of zoals nu weer heeft.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:30 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
[..]
Vind je dat vervelend? Aangezien je er al meerdere keren over gepost hebt.
Vraag ik me af omdat ik het niet eens merk als mensen niets aan mijn uiterlijk opmerken
quote:
lekkerrrquote:
priem toch?quote:
Heerlijkquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:19 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik zit ook even aan het water in mijn pauze nu, zonnetje schijnt
nee valt niet op, mensen zijn in het algemeen niet zo met andermans uiterlijk bezig. Heb je ook met mensen met brillen enzoquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:35 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh nee maar het viel mij vandaag heel erg op omdat ik tegen een paar mensen zei valt je niet iets op in mijn lip. 😂 Dat bijna niemand ziet dat ik naar de kapper ben geweest verbaast me niet alleen ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat het meer zou opvallen als iemand ineens een piercing kwijt is of zoals nu weer heeft.
Het is bij mij meer dat ik hem dik 10 jaar heb gehad voor hij eruit viel en dat iedereen gewoon automatisch dacht dat ik hem nog had afgelopen half jaar.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:41 schreef Crack_ het volgende:
[..]
nee valt niet op, mensen zijn in het algemeen niet zo met andermans uiterlijk bezig. Heb je ook met mensen met brillen enzo
jaquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:42 schreef Ama het volgende:
[..]
Het is bij mij meer dat ik hem dik 10 jaar heb gehad voor hij eruit viel en dat iedereen gewoon automatisch dacht dat ik hem nog had afgelopen half jaar.
Ja dat wel.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:42 schreef Crack_ het volgende:
Maar leuk dat je je piercing weer hebt Ama
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Algemene personeels vergadering.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:12 schreef Crack_ het volgende:
[..]en
[..]
je gaat wel?
[..]
Lekkerrrr, wats apv?
[..]
Zelfde hier!!Ook zaterdag laatste dag toevallig?
Dit ja. Hell, m'n eigen familie (niet gezin, maar wat verder weg) kon er de vinger niet op leggen wat er nou precies anders aan me was. Ja, nee, ik ben niet meer scheel.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:41 schreef Crack_ het volgende:
[..]
nee valt niet op, mensen zijn in het algemeen niet zo met andermans uiterlijk bezig. Heb je ook met mensen met brillen enzo
Jezusquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit ja. Hell, m'n eigen familie (niet gezin, maar wat verder weg) kon er de vinger niet op leggen wat er nou precies anders aan me was. Ja, nee, ik ben niet meer scheel.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja dat wel.Jezelf voelen is wel heel fijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb daar ooit soort van ruzie met een leidinggevende over gehad die zelf iets tegen piercings had (prima, laat mij met rust?) maar daarvan moest ik piercings uit en zij kon en wilde niet snappen dat ik me dan minder mezelf voelde
![]()
het argument 'met een kale kop voel jij je toch ook niet hetzelfde' snapte ze dan weer wel maar das iets heeeeel anders
gezelliequote:Op donderdag 11 juli 2024 13:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Algemene personeels vergadering.
Ja, ga denk ik wel.
Geloof dat mijn comentor met me wil dansen
Baby darling doll face honey
naalden is ook niet mijn pijnquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:46 schreef Ama het volgende:
En nu is het ook klaar met vrijwillig naalden door mijn lijf laten steken.
omdat dat zo was geregeld ooit. En nee is niet veilig daarom is het aangepastquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:54 schreef Ama het volgende:
Maar even serieus hoezo mag ik ineens trekker rijden. Dat klinkt echt zo niet veilig?
Oh ik begrijp je nu heel goed haha.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:54 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Jezelf voelen is wel heel fijnheb daar ooit soort van ruzie met een leidinggevende over gehad die zelf iets tegen piercings had (prima, laat mij met rust?) maar daarvan moest ik piercings uit en zij kon en wilde niet snappen dat ik me dan minder mezelf voelde
![]()
het argument 'met een kale kop voel jij je toch ook niet hetzelfde' snapte ze dan weer wel maar das iets heeeeel anders
[..]
gezellie
Maar ik mag wel trekker rijden nu.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:54 schreef Crack_ het volgende:
[..]
omdat dat zo was geregeld ooit. En nee is niet veilig daarom is het aangepast
quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit ja. Hell, m'n eigen familie (niet gezin, maar wat verder weg) kon er de vinger niet op leggen wat er nou precies anders aan me was. Ja, nee, ik ben niet meer scheel.
je hebt je rijbewijs toch al jarenquote:
Ja maar ik heb echt net pas weer een geldig pasje na 5 jaar laten verlopen. Heb hem sinds september 2009.quote:
Dubieus zonder context.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zei ook: zeg maar niks, ram er maar in.
Waarom niet?quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:54 schreef Ama het volgende:
Maar even serieus hoezo mag ik ineens trekker rijden. Dat klinkt echt zo niet veilig?
Haar laatste dag. Even kijken hoe open ze is na een paar wijntjes.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:54 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Jezelf voelen is wel heel fijnheb daar ooit soort van ruzie met een leidinggevende over gehad die zelf iets tegen piercings had (prima, laat mij met rust?) maar daarvan moest ik piercings uit en zij kon en wilde niet snappen dat ik me dan minder mezelf voelde
![]()
[..]
gezellie
30 rijden waar het 80 isquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:58 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Waarom niet?Als je goed auto kunt rijden en de verkeersregels kent kan je ook tractor rijden
Was eerste post op nieuwe pagina, dus had al even teruggelezen.quote:
Denk dat ik tbh niet weer zou slagen voor een theorie examen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:58 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Waarom niet?Als je goed auto kunt rijden en de verkeersregels kent kan je ook tractor rijden
grappigquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zei ook: zeg maar niks, ram er maar in.
Preciesquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:57 schreef Ama het volgende:
[..]Ja maar ik heb echt net pas weer een geldig pasje na 5 jaar laten verlopen. Heb hem sinds september 2009.
Komt dat niet ook deels doordat je ook al zo lang niet meer in een gewone auto hebt gereden? Als je daar zelfverzekerd in rijdt is de stap naar tractor heel wat anders dan wanneer je nu in een tractor zou stappenquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:59 schreef Ama het volgende:
Ja ik vind het echt mega onveilig klinken dat ik nu trekker mag rijden.!
quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Haar laatste dag. Even kijken hoe open ze is na een paar wijntjes.
Oh, hoezo?quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:59 schreef Ama het volgende:
Ja ik vind het echt mega onveilig klinken dat ik nu trekker mag rijden.!
Lijkt me zo hoogquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:00 schreef CherryLips het volgende:
Lijkt me best leuk om een keer in een trekker te rijden.
Ik heb het alleen als kind gedaan, maar ik kan me herinneren dat het echt leuk wasquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:00 schreef CherryLips het volgende:
Lijkt me best leuk om een keer in een trekker te rijden.
Dat helpt zeker niet mee. Heb vroegâh wel in auto's gereden maar ook nog nooit in een busje of een stationwagen ofzo.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:00 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Komt dat niet ook deels doordat je ook al zo lang niet meer in een gewone auto hebt gereden? Als je daar zelfverzekerd in rijdt is de stap naar tractor heel wat anders dan wanneer je nu in een tractor zou stappen
AAN DE KAAAAAANTquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:01 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Lijkt me zo hoog'hallo ik zit op een toren'
Ik mocht een keer in de Audi van m'n zwager rijden. Was nog een automaat ook, was ik niet gewend. Tik je op de snelweg zachtjes het gas in en ik werd meteen in m'n stoel gedrukt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:02 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat helpt zeker niet mee. Heb vroegâh wel in auto's gereden maar ook nog nooit in een busje of een stationwagen ofzo.!
Met een doekje om je nek geknoopt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:02 schreef Crack_ het volgende:
[..]
*TUUT TUUUUUUUUUT
wel met zo'n boerenoveral aan dan
dat lijkt me ook flink wennen, maar veranderd opzich niks met het verkeer. Je zit gewoon. En op een tractor rij je op best specifieke stukken, vaak in buitengebied. Heb er hier in den haag centrum nog nooit eentje gezienquote:
Ze komen in vele soorten en matenquote:
en daarna lekker spelen in de hooibergquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Met een doekje om je nek geknoopt.
omg een baby!?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:04 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ze komen in vele soorten en maten
Daarom, qua wetgeving niet super raar dat je bij je autorijbewijs ook een tractorrijbewijs krijgt, toch? Qua besturing en theorie ken je dan alles al, misschien nog een paar extra dingetjes over tractorregels opzoeken, maar daar is geen heel apart rijbewijs voor nodig. Het is, mede door de plekken waar je komt, eerder eenvoudiger dan lastiger/uitdagender.quote:
Ja maar ik zat te denken aan de trekkers die ik hier in de buurt vooral zie en dat zijn gewoon moordwapens als je niet weet wat je doet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:08 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Daarom, qua wetgeving niet super raar dat je bij je autorijbewijs ook een tractorrijbewijs krijgt, toch? Qua besturing en theorie ken je dan alles al, misschien nog een paar extra dingetjes over tractorregels opzoeken, maar daar is geen heel apart rijbewijs voor nodig. Het is, mede door de plekken waar je komt, eerder eenvoudiger dan lastiger/uitdagender.
Andersom snap ik hem dan wel weer, dat je nog wel even je autorijbewijs moet halen als je eerder alleen je tractorrijbewijs gehaald hebt
Tsja, om er dan nog maar even eentje in te koppen: het gaat niet om de grootte, het gaat om wat je ermee doetquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:09 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja maar ik zat te denken aan de trekkers die ik hier in de buurt vooral zie en dat zijn gewoon moordwapens als je niet weet wat je doet.
wat een cutiequote:
speelgoedauto xDquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:06 schreef Ama het volgende:
Mijn vader al meteen oh kan je nu een auto kopen.
Uh nee.
Weet niet of ik de trekkertrek trek.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
3 augustus is hier de trekkertrek.
Ga wel kijken.
Bij ons ookquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:10 schreef Ama het volgende:
Ik zat ooit op een school met allemaal boeren en die kwamen ook met de trekker naar school.![]()
Volgens mij inmiddels wel verboden omdat het nogal veel ruimte in nam op de parkeerplaartsen.
Op de laatste schooldag is één klasgenoot bij mij op de grasmaaier gekomen en hij woonde zeker wel een paar km van de school af.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:10 schreef Ama het volgende:
Ik zat ooit op een school met allemaal boeren en die kwamen ook met de trekker naar school.![]()
Volgens mij inmiddels wel verboden omdat het nogal veel ruimte in nam op de parkeerplaartsen.
qua besturing zijn de grotere, modernere tractoren wel even wat anders dan een auto. Maar dat is meer alle functies die er op zitten.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:08 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Daarom, qua wetgeving niet super raar dat je bij je autorijbewijs ook een tractorrijbewijs krijgt, toch? Qua besturing en theorie ken je dan alles al, misschien nog een paar extra dingetjes over tractorregels opzoeken, maar daar is geen heel apart rijbewijs voor nodig. Het is, mede door de plekken waar je komt, eerder eenvoudiger dan lastiger/uitdagender.
Andersom snap ik hem dan wel weer, dat je nog wel even je autorijbewijs moet halen als je eerder alleen je tractorrijbewijs gehaald hebtIk denk dat je het een beetje moet zien als het brommerrijbewijs, maar dan voor een compleet ander voertuig.
wil ik ook wel voor trekkertrek, maar geen plaats voor.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:12 schreef DeZwabber het volgende:
Een kleine oldtimer trekker lijkt me ook altijd wel een tof sleutelproject.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:13 schreef RockNijntje het volgende:
Toen ik op het hbo zat in Eindhoven kwam een klasgenoot een keer vanaf Roermond naar school met een tractor. We hadden al geen idee waar hij bleef. En toen kwam hij veel te laat binnen lopen met de mededeling "joa ik bin op d'n trah-kker gekomme"![]()
echt? hahahahaahquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:10 schreef Ama het volgende:
quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:11 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Bij ons ookOf ja, niet op mijn school, maar wel op VMBO-B school van dezelfde organisatie op dezelfde "campus." En diezelfde jongens gingen ook altijd naar een van de uitgaansgelegenheden met de tractor
Ah ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar zo radicaal anders dat je vindt dat het tractorrijbewijs weer los gehaald moet worden of dat niet?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:12 schreef gianni61 het volgende:
[..]
qua besturing zijn de grotere, modernere tractoren wel even wat anders dan een auto. Maar dat is meer alle functies die er op zitten.
Jaquote:
hahahaha tofquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:12 schreef McGrath het volgende:
[..]
Op de laatste schooldag is één klasgenoot bij mij op de grasmaaier gekomen en hij woonde zeker wel een paar km van de school af.
jeeezusquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:13 schreef RockNijntje het volgende:
Toen ik op het hbo zat in Eindhoven kwam een klasgenoot een keer vanaf Roermond naar school met een tractor. We hadden al geen idee waar hij bleef. En toen kwam hij veel te laat binnen lopen met de mededeling "joa ik bin op d'n trah-kker gekomme"![]()
Oh ja ook een klassiekerquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:16 schreef Crack_ het volgende:
Alleen met gala kwamen mensen met een tractor oid
vanaf 2025 gaat dit gebeurenquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:15 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ah ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar zo radicaal anders dat je vindt dat het tractorrijbewijs weer los gehaald moet worden of dat niet?
https://www.rijksoverheid(...)s-tractor-of-trekkerquote:Rijbewijs B voor 1 juli 2015: automatisch T-rijbewijs
Had u op 1 juli 2015 een rijbewijs B? Dan mag u met dat rijbewijs een tractor besturen. Bij de eerstvolgende vernieuwing van uw B-rijbewijs krijgt u de categorie T automatisch bijgeschreven. U moet het rijbewijs dan wel voor 1 juli 2025 vernieuwen. Bij vernieuwing van het rijbewijs na 2025 vervalt de T-bevoegdheid.
Lol dus als ik nog een jaar had gewacht kreeg ik hem niet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:17 schreef Crack_ het volgende:
[..]
vanaf 2025 gaat dit gebeurenen de bevoegdheid die velen nu hebben vervalt dan bij het aanvragen van nieuw passie
[..]
https://www.rijksoverheid(...)s-tractor-of-trekker
nee dat niet, maar de meeste mensen die op zo'n machine rijden, die reden daar al op voor dat ze een rijbewijs hadden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:15 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ah ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar zo radicaal anders dat je vindt dat het tractorrijbewijs weer los gehaald moet worden of dat niet?
quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:16 schreef Ama het volgende:
[..]
JaAls je uit een boerengezin kwam ging je vrijwel standaard met de trekker naar school.
hehehehe ja, was wel leukquote:
Dat kloptquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Lol dus als ik nog een jaar had gewacht kreeg ik hem niet.
Mevr aan de balie zei bij het aanvragen meteen je mag nu ook op de trekker rijden!quote:
Gewoon even googelen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:19 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nee dat niet, maar de meeste mensen die op zo'n machine rijden, die reden daar al op voor dat ze een rijbewijs hadden.
Maar ik denk dat als je iemand met een autorijbewijs zonder voorkennis de sleutel in zn handen geeft van zo'n trekker dat die eerst aan het puzzelen is hoe die van de plaats af komt.
Ik heb even gekeken en ik mag ookquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:20 schreef Ama het volgende:
[..]
Mevr aan de balie zei bij het aanvragen meteen je mag nu ook op de trekker rijden!
in principe is het een kwestie van het goede knopje indrukken de joystick naar voren duwenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
Begrijpelijk. Ik vraag me af of ze daar qua wetgeving iets mee kunnen of zouden moeten kunnen. Misschien inderdaad zo'n bevoegdheid als wat Crack postte. Ik heb nu 10 jaar mijn autorijbewijs, maar heb nog nooit op een brommer gereden, dan zou ik het ook wel even fijn vinden als iemand me uitlegt hoe ik die gestart krijgquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:19 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nee dat niet, maar de meeste mensen die op zo'n machine rijden, die reden daar al op voor dat ze een rijbewijs hadden.
Maar ik denk dat als je iemand met een autorijbewijs zonder voorkennis de sleutel in zn handen geeft van zo'n trekker dat die eerst aan het puzzelen is hoe die van de plaats af komt.
De klasse van de motor, A2 is een zwaardere. Nee wacht, lichtere juist geloof ikquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:25 schreef Ama het volgende:
Ik weet echt van weinig maar wat het precies is.
[ afbeelding ]
Zo weet ik ook het verschil tussen A1 en A2 niet.
En je hebt ook nog gewoon A, dat is ook een motor.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:25 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
De klasse van de motor, A2 is een zwaardere
Scooter heb ik ook nooit gehad. Twijfel soms wel of een elektrisch scooter niet leuk voor er bij zou zijnquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:24 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Ik vraag me af of ze daar qua wetgeving iets mee kunnen of zouden moeten kunnen. Misschien inderdaad zo'n bevoegdheid als wat Crack postte. Ik heb nu 10 jaar mijn autorijbewijs, maar heb nog nooit op een brommer gereden, dan zou ik het ook wel even fijn vinden als iemand me uitlegt hoe ik die gestart krijgAl is een brommer natuurlijk een stuk minder complex en krijg ik dat waarschijnlijk zelf nog wel uitgevogeld. Maar ja, wat ik bedoel, waar ligt de grens van wetgeving nodig hebben en uit kunnen gaan van mensen hun gezonde verstand
Als beginnend motor rijder of als jong motor rijder mag je nog niet met vol vermogen rijden. Dus eentje daarvan is voor vol vermogen en eentje voor maximaal 25kw (als ik mij niet vergis)quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:25 schreef Ama het volgende:
[ afbeelding ]
godverdomme, die zullen even flink gejankt hebbenquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:20 schreef RockNijntje het volgende:
Er was bij mijn geboortedorp in de buurt ook een keer een tractorongeluk waar de zoon van een bekende van m'n moeder bij betrokken was. Hij en zijn vrienden hadden bij een van de jongens de tractor mee gejat toen de ouders op vakantie waren en daarmee gingen ze vervolgens boodschappen doen. Toen ging er iets mis en crashte het hele ding. Bij het artikel (dat ik nu helaas niet meer kan vinden) zag je ook zo'n dramatische foto van een compleet kapotte tractor met allemaal boodschappen er omheen, ook overal worstenbroodjesAlle ouders waren zo boos
En qua verzekering viel er ook niet zo veel te regelen, gezien de bestuurder een jaar of 14/15 was. Er is niemand gewond geraakt dus ik moet hier altijd om lachen want tering wat een enorm Brabants ongeluk
a1 en a2 zien er ook hetzelfde uit maar rest kun je best oke zien aan de plaatjes vind ikquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:25 schreef Ama het volgende:
[ afbeelding ]
Ja dat zijn dus al die verschillende klassesquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:27 schreef Ama het volgende:
[..]
En je hebt ook nog gewoon A, dat is ook een motor.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:27 schreef Ama het volgende:
A ziet eruit als een motor die teringhard kan.
Ja, zou me niet verbazen als ze nog steeds aan het afbetalen zijnquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:27 schreef Crack_ het volgende:
[..]
godverdomme, die zullen even flink gejankt hebbenen thank god dat er niemand gewond was geraakt, jammer van de worstenbroodjes wel
Ja heb niet goed gekeken op mijn oude maar voor mijn gevoel stond er op mijn oude rijbewijs een stuk minder lettertjes en icoontjes.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:27 schreef Crack_ het volgende:
[..]
godverdomme, die zullen even flink gejankt hebbenen thank god dat er niemand gewond was geraakt, jammer van de worstenbroodjes wel
[..]
a1 en a2 zien er ook hetzelfde uit maar rest kun je best oke zien aan de plaatjes vind ik
AM: rijbewijs voor bromfiets, scooter, speedpedelec, snorfiets en brommobiel;quote:
quote:
quote:Het B1 rijbewijs is vooral bedoeld voor het besturen van lichte vierwielige voertuigen zoals quads. Hoewel je deze voertuigen in Nederland met een B rijbewijs mag besturen, kan het in andere landen nodig zijn om een B1 rijbewijs te hebben.
-pakt notitieblok-quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:29 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
AM: rijbewijs voor bromfiets, scooter, speedpedelec, snorfiets en brommobiel;
A, A1 en A2: motorrijbewijs;
B: autorijbewijs;
BE en B+ (code 96): rijbewijs voor auto (B) met aanhanger;
C: vrachtwagenrijbewijs;
CE: rijbewijs voor vrachtwagen (C) met aanhanger;
C1: rijbewijs voor ‘lichte’ vrachtwagen (gewicht tussen 3.500-7.500 kilo);
C1E: rijbewijs voor vrachtwagen (C1) met aanhanger;
D: busrijbewijs (vervoer van meer dan 8 personen);
DE: rijbewijs voor bus (D) met aanhanger;
D1: rijbewijs voor ‘kleine’ bus (vervoer van 8-16 personen);
D1E: rijbewijs voor 'kleine' bus (D1E) met aanhanger;
T - trekkerrijbewijs.
Nou dit had ik niet kunnen bedenken bij het plaatje wat erbij staat.quote:
'ik kon niet studeren, moest tractor afbetalen'quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:29 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ja, zou me niet verbazen als ze nog steeds aan het afbetalen zijnVolgens mij hebben de ouders toen namelijk collectief besloten dat ze een vervangende tractor (deels) moesten vergoeden
volgens mij zijn er ook wel wat dingen bijgekomenquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja heb niet goed gekeken op mijn oude maar voor mijn gevoel stond er op mijn oude rijbewijs een stuk minder lettertjes en icoontjes.
Nee, ,inderdaad. Het plaatje lijkt totaal niet op waarvoor het is.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:31 schreef Ama het volgende:
[..]
Nou dit had ik niet kunnen bedenken bij het plaatje wat erbij staat.
quote:
Scooterrijbewijs was toch altijd al dat je die automatisch hebt als je autorijbewijs hebt?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:32 schreef Crack_ het volgende:
[..]
'ik kon niet studeren, moest tractor afbetalen'![]()
[..]
volgens mij zijn er ook wel wat dingen bijgekomendenk ik?
scooterrijbewijs hoefde eerst ook niet
heb je een apart rijbewijs voor een ambulancequote:Op donderdag 11 juli 2024 14:33 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
En volgens mij, maar dat weet ik absoluut niet zeker, kan het ook zijn dat je naast deze rijbewijzen nog extra dingen moet/kan halen of waar je voor op cursus kunt gaan. Om een amfibivoertuig te besturen of in een trolleybus rond te rijden bijvoorbeeld. Voor dat eerste is een gewoon rijbewijs + vaarbewijs genoeg en voor dat tweede is rijbewijs D genoeg, maar je kunt er wel speciaal voor worden getraind dacht ik
Daarom dacht ik aan een bestelbus ofzo.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, ,inderdaad. Het plaatje lijkt totaal niet op waarvoor het is.
Jaaa klopt, dat mag nog steeds. Maar bedoel dat je eerst altijd scooter mocht rijden bij 16 jaar en je nooit examen hoefde te doen of lessen oid, dat moet nu wel als je geen rijbewijs hebtquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Scooterrijbewijs was toch altijd al dat je die automatisch hebt als je autorijbewijs hebt?Of in ieder geval zolang wij allemaal mogen rijden volgens mij al. Of bedoel je dat niet.
Nu begint het wel erg ingewikkeld te worden hoor.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:33 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
En volgens mij, maar dat weet ik absoluut niet zeker, kan het ook zijn dat je naast deze rijbewijzen nog extra dingen moet/kan halen of waar je voor op cursus kunt gaan. Om een amfibivoertuig te besturen of in een trolleybus rond te rijden bijvoorbeeld. Voor dat eerste is een gewoon rijbewijs + vaarbewijs genoeg en voor dat tweede is rijbewijs D genoeg, maar je kunt er wel speciaal voor worden getraind dacht ik
Onze ouders mochten ook meteen met aanhanger rijden, die moeten wij ook apart halen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:34 schreef Crack_ het volgende:
En volgens mij mocht je vroeger vroeger, toen onze ouders jong waren, ook grotere bussen rijden met je standaard rijbewijs.
En deze ook toevoegen aan je kladbloklijstquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:35 schreef Ama het volgende:
[..]
Nu begint het wel erg ingewikkeld te worden hoor.
quote:Zķ word je ambulancechauffeur
Daarnaast is het belangrijk dat je in het bezit bent van een diploma ambulancechauffeur (of bereid zijn dit te halen) en een geldig EHBO- en reanimatiediploma. Ook moet je in het bezit zijn van een C1 rijbewijs en minimaal drie jaar rijervaring hebben.
Ooh zo. Ja geen ervaring mee. Nooit scooter gehad ofzo.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:35 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Jaaa klopt, dat mag nog steeds. Maar bedoel dat je eerst altijd scooter mocht rijden bij 16 jaar en je nooit examen hoefde te doen of lessen oid, dat moet nu wel als je geen rijbewijs hebt
quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:36 schreef Crack_ het volgende:
[..]
En deze ook toevoegen aan je kladbloklijst
[..]
Zij mogen dat nog steeds met hun rijbewijs toch?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:35 schreef rival het volgende:
[..]
Onze ouders mochten ook meteen met aanhanger rijden, die moeten wij ook apart halen.
Maar aangezien je nu al jonger aan een rijbewijs kunt beginnen en tot die tijd op een fatbike kunt rondcrossen is het aantal scooters wel minder aan het worden geloof ikquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:35 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Jaaa klopt, dat mag nog steeds. Maar bedoel dat je eerst altijd scooter mocht rijden bij 16 jaar en je nooit examen hoefde te doen of lessen oid, dat moet nu wel als je geen rijbewijs hebt
Tot ze eindelijk die wet erin knallen dat je als 12 jarige niet meer op zo'n ding mag.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:37 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Maar aangezien je nu al jonger aan een rijbewijs kunt beginnen en tot die tijd op een fatbike kunt rondcrossen is het aantal scooters wel minder aan het worden geloof ik
Gaat op leeftijd, kerel heeft een jaar z'n motor en heeft geen beperkingen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:27 schreef rival het volgende:
[..]
Als beginnend motor rijder of als jong motor rijder mag je nog niet met vol vermogen rijden. Dus eentje daarvan is voor vol vermogen en eentje voor maximaal 25kw (als ik mij niet vergis)
Ligt eraan toch? Volgens mij mag iedereen met een enkelasser rijden, maar heeft ook iedereen een apart rijbewijs nodig voor een dubbelasser. Dit baseer ik op het feit dat mijn moeder en ik met een enkelasser mogen rijden en mijn vader ooit wat extra's gehaald heeft om ook met de dubbelasser te mogen rijden, dus misschien niet waarheidsgetrouwquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:35 schreef rival het volgende:
[..]
Onze ouders mochten ook meteen met aanhanger rijden, die moeten wij ook apart halen.
Dus als ik mijn rijbewijs laat verlopen en even twee maandjes wacht, mag ik toch niet een tractor besturen?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:17 schreef Crack_ het volgende:
[..]
vanaf 2025 gaat dit gebeurenen de bevoegdheid die velen nu hebben vervalt dan bij het aanvragen van nieuw passie
[..]
https://www.rijksoverheid(...)s-tractor-of-trekker
Ja, daar lijkt het wel op idd.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Daarom dacht ik aan een bestelbus ofzo.
Ja degene die het al hadden mogen het houden!quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:37 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Zij mogen dat nog steeds met hun rijbewijs toch?
denk ik ookquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:37 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Maar aangezien je nu al jonger aan een rijbewijs kunt beginnen en tot die tijd op een fatbike kunt rondcrossen is het aantal scooters wel minder aan het worden geloof ik
met enkelasser mag tot een max totaalgewicht van 3,5ton dacht ik uit mn hoofdquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:38 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ligt eraan toch? Volgens mij mag iedereen met een enkelasser rijden, maar heeft ook iedereen een apart rijbewijs nodig voor een dubbelasser. Dit baseer ik op het feit dat mijn moeder en ik met een enkelasser mogen rijden en mijn vader ooit wat extra's gehaald heeft om ook met de dubbelasser te mogen rijden, dus misschien niet waarheidsgetrouw
Ze hebben hun rijbewijs ergens in de jaren 80 gehaald
Ja ook nog iets met gewicht inderdaad.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:39 schreef gianni61 het volgende:
[..]
met enkelasser mag tot een max totaalgewicht van 3,5ton dacht ik uit mn hoofd
"Alles in dienst gehaald"quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:40 schreef Ama het volgende:
Mijn vader eens gevraagd hoe dat vroeger zat toen hij rijbewijs kreeg, wat mocht.
die zal er vast wel komen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:37 schreef Ama het volgende:
[..]
Tot ze eindelijk die wet erin knallen dat je als 12 jarige niet meer op zo'n ding mag.
Toen ik ervoor ging (vroegah) mocht van onder de 21 alleen voor beginnend en vanaf 21 mocht je kiezen welke je deed. En na 2 jaar werd het beginner rijbewijs omgezet naar een vol vermogen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:37 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Gaat op leeftijd, kerel heeft een jaar z'n motor en heeft geen beperkingen.
Het ligt dus heel erg aan het type aanhanger, wij mogen dit in principe ookquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:41 schreef Ama het volgende:
Mijn pa mocht idd meteen met aanhanger rijden toen hij rijbewijs kreeg.
een soort van vriend van mij (quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:40 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ja ook nog iets met gewicht inderdaad.
Pff, goed dat we al die regeltjes hebben hoor, maar dan moet ik altijd wel lachen als het beeld van een enorme aanhanger vol vee en mensen in Peru of India mijn hoofd binnen schiet
Nou toen deden ze niet zo lullig denk ik want mijn pa heeft altijd met flinke aanhangers gereden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:42 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Het ligt dus heel erg aan het type aanhanger, wij mogen dit in principe ook
Bij de Slechtste Chauffeur van Nederland proberen ze dat toch ook weleensquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:42 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Het ligt dus heel erg aan het type aanhanger, wij mogen dit in principe ook
BE, die heeft mijn moeder er gratis bij gekregen!quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:38 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ligt eraan toch? Volgens mij mag iedereen met een enkelasser rijden, maar heeft ook iedereen een apart rijbewijs nodig voor een dubbelasser. Dit baseer ik op het feit dat mijn moeder en ik met een enkelasser mogen rijden en mijn vader ooit wat extra's gehaald heeft om ook met de dubbelasser te mogen rijden, dus misschien niet waarheidsgetrouw
Ze hebben hun rijbewijs ergens in de jaren 80 gehaald
ik vind dat je al ontzettend veel weet, hoe kom je aan deze kennisquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:43 schreef RockNijntje het volgende:
Oh er is qua rijbewijzen ook nog dat ding met aanhanger met kenteken van de auto of eigen kenteken. Dat staat volgens mij weer gekoppeld aan enkelas (kenteken van auto) of dubbelas (eigen kenteken). En ja ik weet dat ik dit allemaal op kan zoeken, maar geen zin in, want niet relevant voor me.
Girl dat je dit allemaal weet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:43 schreef RockNijntje het volgende:
Oh er is qua rijbewijzen ook nog dat ding met aanhanger met kenteken van de auto of eigen kenteken. Dat staat volgens mij weer gekoppeld aan enkelas (kenteken van auto) of dubbelas (eigen kenteken). En ja ik weet dat ik dit allemaal op kan zoeken, maar geen zin in, want niet relevant voor me.
Het zķu kunnen dat er ook een "heeft x jaar rijbewijs B"-component meespeelt, dat zou ik moeten navragen, maar hij kon wel meteen kiezen voor vol vermogen. (40+ toen 'ie ermee begon, dat wel)quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:41 schreef rival het volgende:
[..]
Toen ik ervoor ging (vroegah) mocht van onder de 21 alleen voor beginnend en vanaf 21 mocht je kiezen welke je deed. En na 2 jaar werd het beginner rijbewijs omgezet naar een vol vermogen.
ofzo..
Maar dit.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:43 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ik vind dat je al ontzettend veel weet, hoe kom je aan deze kennis
Of een auto met een koe op de achterbankquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:40 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ja ook nog iets met gewicht inderdaad.
Pff, goed dat we al die regeltjes hebben hoor, maar dan moet ik altijd wel lachen als het beeld van een enorme aanhanger vol vee en mensen in Peru of India mijn hoofd binnen schiet
Ik zit regelmatig op de achterbank?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:44 schreef rival het volgende:
[..]
Of een auto met een koe op de achterbank
Ja geen idee eigenlijkquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:43 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ik vind dat je al ontzettend veel weet, hoe kom je aan deze kennis
De grap waarvan je wist dat ie ging komen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik zit regelmatig op de achterbank?
Ik ben vooral blij dat ik de voertuigen kan besturenquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:46 schreef Ama het volgende:
Ik ben allang blij dat ik begrijp welke voertuigen ik mag besturen.
Of werkt bij het RDW.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:45 schreef Crack_ het volgende:
[..]
nijn ontwerpt misschien wel tractors
Oh god nu moet ik aan de paardendiesel van een bekende van me denken. Zijn ouders hebben de achterbank uit de auto gesloopt en daar een keer een paard ingezet en toen een foto gemaakt en naar de juiste instanties opgestuurd, waardoor die auto nu een grijs kenteken heeft en alles goedkoper isquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:44 schreef rival het volgende:
[..]
Of een auto met een koe op de achterbank
Deze uitspraak durf ik momenteel niet over mezelf te zeggen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:47 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ben vooral blij dat ik de voertuigen kan besturen
Oh grappigquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:45 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ja geen idee eigenlijkIk denk allemaal van mijn ouders die regelmatig aanhangers nodig hadden tijdens verbouwingen en dergelijken. En dan van die verhalen dat de aanhanger van opa wel kon maar "de grote aanhanger" niet en weet ik het wat. En dan was ik als kind natuurlijk weer nieuwsgierig waarom wel en niet. Ergens toch wat blijven hangen van al die "saaie volwassen mensen informatie" door alle jaren heen
Instructricequote:
Goeie!quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:47 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Oh god nu moet ik aan de paardendiesel van een bekende van me denken. Zijn ouders hebben de achterbank uit de auto gesloopt en daar een keer een paard ingezet en toen een foto gemaakt en naar de juiste instanties opgestuurd, waardoor die auto nu een grijs kenteken heeft en alles goedkoper isOok hier ben ik de details van vergeten maar ik vind het verhaal hilarisch.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:47 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Oh god nu moet ik aan de paardendiesel van een bekende van me denken. Zijn ouders hebben de achterbank uit de auto gesloopt en daar een keer een paard ingezet en toen een foto gemaakt en naar de juiste instanties opgestuurd, waardoor die auto nu een grijs kenteken heeft en alles goedkoper isOok hier ben ik de details van vergeten maar ik vind het verhaal hilarisch.
Lolwatquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:47 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik ehh. Huh?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:47 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik vind zulke verhalen geniaal om te horen, zo creatief en grappigquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:50 schreef IJsdraakje het volgende:
Met al die indianenverhalen is het niet heel gek dat er een en ander aangepast is en wordt.
Zo is er ook een keer iemand vol in de kofferbak van mijn moeders toenmalige Twingo geklapt omdat mijn moeder braaf stil ging staan voor een sirene.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:51 schreef Crack_ het volgende:
Ik vind trouwens dat het best een goed idee is om 'omgang met sirenes' toe te voegen aan rijlessen. Mensen gaan zo raar doen
Ik denk dat die lastig te testen is, maar inderdaad, het zou sowieso vaker benoemd mogen worden ("als hier nu een ambulance aan zou komen moet je X, Y en Z doen")quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:51 schreef Crack_ het volgende:
Ik vind trouwens dat het best een goed idee is om 'omgang met sirenes' toe te voegen aan rijlessen. Mensen gaan zo raar doen
quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Zo is er ook een keer iemand vol in de kofferbak van mijn moeders toenmalige Twingo geklapt omdat mijn moeder braaf stil ging staan voor een sirene.
True, of misschien een 'alarmknopje' in de auto ofzo en als de instructeur die indrukt dan rijdt er zogenaamd iets met een sirene achter je.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:53 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik denk dat die lastig te testen is, maar inderdaad, het zou sowieso vaker benoemd mogen worden ("als hier nu een ambulance aan zou komen moet je X, Y en Z doen")
Eens, ik heb bij toeval tijdens m'n lessen destijds wat ervaring ermee opgedaan en ik vond het erg waardevol om er even doorheen gepraat te worden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:51 schreef Crack_ het volgende:
Ditquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Het rijden met grote voertuigen is het probleem trouwens niet zo, de meeste wegen in Nederland zijn daar prima op ingericht. Je went snel aan het formaat (huehue).
Alleen dat parkeren...
Ik schiet ook altijd in paniekquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:51 schreef Crack_ het volgende:
En bij zo'n Twingo heb je dan ook gewoon geen kofferbak(ruimte) meer als er iemand bovenop klapt.quote:
Wel ernstig verwarrend en potentieel gevaarlijk voor de rest van het verkeerquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:54 schreef Crack_ het volgende:
[..]
True, of misschien een 'alarmknopje' in de auto ofzo en als de instructeur die indrukt dan rijdt er zogenaamd iets met een sirene achter je.
Volgens mij gaan veel mensen raar doen omdat ze rationeel wel weten wat ze moeten doen (hoop ik?) maar in paniek en stress OMG IK WEET HET NIET WAT MOET IK DOEN
maar aannames hoor
Da's helemaal irritant, als 'ie niet lekker past (wederom huehue).quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:55 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
DitIk weiger in de auto van mijn vriend te rijden omdat die te groot is voor de gemiddelde parkeergarage en ook voor een groot deel van de parkeervakken. Die auto rijdt zo enorm veel fijner dan de mijne, maar aan het einde van de rit zal je hem toch ergens neer moeten zetten en dat gekloot heb ik met dat ding echt geen zin in
Je bent de kreukelzonequote:Op donderdag 11 juli 2024 14:56 schreef Ama het volgende:
[..]
En bij zo'n Twingo heb je dan ook gewoon geen kofferbak(ruimte) meer als er iemand bovenop klapt.Zonder grappen. Heel veilig als je achterin zit wel.
snap ik, dat is echt het bestequote:Op donderdag 11 juli 2024 14:55 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eens, ik heb bij toeval tijdens m'n lessen destijds wat ervaring ermee opgedaan en ik vond het erg waardevol om er even doorheen gepraat te worden.
maar lukt het je dan nog wel om adequaat te reageren? Lijkt me naar voor jezelf ookquote:
yea, das echt een gebakjes autoquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:56 schreef Ama het volgende:
[..]
En bij zo'n Twingo heb je dan ook gewoon geen kofferbak(ruimte) meer als er iemand bovenop klapt.Zonder grappen. Heel veilig als je achterin zit wel.
Zijn rijauto's op dit moment ook, veranderd dus niksquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:56 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Wel ernstig verwarrend en potentieel gevaarlijk voor de rest van het verkeerOf ze doen het op een plek zonder verkeer, maar dat is ook weer niet helemaal realistisch. Nou ja, daar moeten de slimmeriken in het vakgebied maar een oplossing voor bedenken
Wel een keer ergens een ambulance als tegenligger gehad. Ik kon niet uitwijken want bomen rechts van me, maar de tegenliggende baan kon wel uitwijken want er zat een breed fietspad naast. Blijft er zo'n tegenligger doorrijden én hij week niet uit. Dan denk ik, want moet ik nu doen? Ik kan remmen en hopen dat de ambulance er dan nog langs kan zigzaggen, maar misschien past dat dan toch niet en dan sta IK in de weg. Alle mogelijke opties schieten door je hoofdquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:57 schreef RockNijntje het volgende:
Ik raak niet in paniek van sirenes, maar wel van andere weggebruikers die me geen ruimte geven om uit te wijken als er een ambulance of wat dan ook aankomt. Al is paniek waarschijnlijk niet het juiste woord, maar dan denk ik wel van godverdomme kijk eens om je heen man en weet ik niet altijd waar ik naar toe moet, als er nergens plek is
Mijn moeder was zo blij dat ik een middelgrote auto gekocht had in plaats van zo'n Twingo/Aygo/i10'achtig dingetje, puur en alleen voor de kreukelzonequote:Op donderdag 11 juli 2024 14:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Mja, het beste wat je kan doen is je aan de regels houden en ruimte geven wanneer dat veilig kan. Hoe beter je te voorspellen bent, hoe veiliger dat voor de sirenevoerende is.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:57 schreef RockNijntje het volgende:
Ik raak niet in paniek van sirenes, maar wel van andere weggebruikers die me geen ruimte geven om uit te wijken als er een ambulance of wat dan ook aankomt. Al is paniek waarschijnlijk niet het juiste woord, maar dan denk ik wel van godverdomme kijk eens om je heen man en weet ik niet altijd waar ik naar toe moet, als er nergens plek is
Nou dat snap ik heel goed ja.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:00 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Mijn moeder was zo blij dat ik een middelgrote auto gekocht had in plaats van zo'n Twingo/Aygo/i10'achtig dingetje, puur en alleen voor de kreukelzone
als je niet kan uitwijken moet je doorrijden tot je dat wel veilig kan doen. Niet gaan stilstaanquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wel een keer ergens een ambulance als tegenligger gehad. Ik kon niet uitwijken want bomen rechts van me, maar de tegenliggende baan kon wel uitwijken want er zat een breed fietspad naast. Blijft er zo'n tegenligger doorrijden én hij week niet uit. Dan denk ik, want moet ik nu doen? Ik kan remmen en hopen dat de ambulance er dan nog langs kan zigzaggen, maar misschien past dat dan toch niet en dan sta IK in de weg. Alle mogelijke opties schieten door je hoofd
Nja ik bedoel meer als je ineens naar het gras of een andere rijstrook gaat uitwijken, wat normaal iedereen zou doen bij sirenes, maar waar de rest dan geen weet van heeft omdat het een "simulatie" isquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:59 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Zijn rijauto's op dit moment ook, veranderd dus niks![]()
maar je hebt gelijk, ik weet het ook niet.. Het enige wat ik nu kan bedenken is 'ga maar even vlakbij een ziekenhuis rijden'
Maar doordat ik stopte kon de ambulance nog om die andere auto zigzaggen. Dus je doet het toch nooit goedquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:01 schreef Crack_ het volgende:
[..]
als je niet kan uitwijken moet je doorrijden tot je dat wel veilig kan doen. Niet gaan stilstaan
Als ik er daar een achter me tref, doe ik een extra rondje.quote:
begreep ikquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:02 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Nja ik bedoel meer als je ineens naar het gras of een andere rijstrook gaat uitwijken, wat normaal iedereen zou doen bij sirenes, maar waar de rest dan geen weet van heeft omdat het een "simulatie" is
oh, dan heb je het toch goed gedaan? En als er geen optie is, dan doe je het toch niet fout? Want je kunt niksquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar doordat ik stopte kon de ambulance nog om die andere auto zigzaggen. Dus je doet het toch nooit goed
Ik moet altijd wel een beetje gniffelen als ik jullie over parkeerperikelen hoor maar toen ik gisteren deze achteruit moest inparkeren zat ik me toch een partij te kloten.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Da's helemaal irritant, als 'ie niet lekker past (wederom huehue).![]()
Al parkeer ik dan weer liever de bus dan de stations. De bus heeft amper neus, de stations steken uit. Moet je ook weer rekening mee houden.
Oh zoquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:04 schreef Crack_ het volgende:
[..]
begreep ik
Het was een grapje van 'hahah van rijlesautos kun je van alles verwachten' waar ook deel waarheid in zit natuurlijk
Ik hou wel echt meer afstand
Ik ook. Heb er een eeuwigheid over gedaan, kostte me een rib uit het lijf. Elke week gezeik en commentaar. Er zat op een gegeven moment ook geen verbetering meer in, het ging me echt tegenstaan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:05 schreef Crack_ het volgende:
Ik was zelf wel echt een ramp met rijlessen tho, vond het ook hoerig kut
hahahahahaquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:05 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Oh zoJa ik ook wel. Soms haal ik ze ook in in de hoop dat ze er iets van leren. Gisteren nog eentje die consistent met 25 over een 50 weg reed, ja doeg, moet je ook maar leren
quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:05 schreef Ama het volgende:
@:crack_ krijgt gelijk dat klusjes soms 2 jaar later pas gebeuren.
mooi op tijd voor de lichte ochtenden/avonden!quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:06 schreef Ama het volgende:
Nee de bedoeling is wel dat ik deze zomer verduisterende gordijnen heb hangen daar.
Mijn vriend is de eerste keer gezakt omdat hij te zelfverzekerd reedquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:08 schreef Ama het volgende:
Ik ben de eerste keer gezakt omdat ik te onzeker was. Kreeg ik de 2de keer weer diezelfde kerel. Dacht nog nou gaat nog een 3de keer afrijden worden dan maar gelukkig niet. Fuck theorie verliep 1 dag later anders ook.
Ja het is hier ook wel nodig. Vorige week had ik gewoon geen puf en energie maar ben nu gewoon te lui.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:08 schreef Crack_ het volgende:
[..]
hahahahahais NOGAL een verschil ook
[..]was ooit op de radio
Mijn gordijn ligt er nu al een paar jaarmaar is minder 'nodig' dan bij jou, ik heb een goed gordijn maar hij heeft koffievlekken
. Oke binnen twee weken gaan wij onze gordijnen ophangen?
Oh ja dat kan ook nog.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:09 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Mijn vriend is de eerste keer gezakt omdat hij te zelfverzekerd reed
Hehehe, ter context: de bus waar ik nul moeite mee heb is een lange Transit Connect, die heeft als grote pluspunt dat 'ie niet echt breder is dan de gemiddelde personenauto, er komt vooral een relatief lang end achter je reet aan. De irritantste vind ik de Mercedes van m'n pa, want neus en achterwielaandrijving, daar rijd ik heel incidenteel in, dus echt wennen doe ik er niet aan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:05 schreef rival het volgende:
[..]
Ik moet altijd wel een beetje gniffelen als ik jullie over parkeerperikelen hoor maar toen ik gisteren deze achteruit moest inparkeren zat ik me toch een partij te kloten.![]()
[ afbeelding ]
Same..quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ook. Heb er een eeuwigheid over gedaan, kostte me een rib uit het lijf. Elke week gezeik en commentaar. Er zat op een gegeven moment ook geen verbetering meer in, het ging me echt tegenstaan.
Zelfde hier, tweede keer geslaagd maar had ook tussentijdsdingens. Daarbij klapte ik dicht, begreep nog net hoe de auto aan moest maar in een parkeervak parkeren was één grote 'WTF HOE MOET DAT'quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:08 schreef Ama het volgende:
Ik ben de eerste keer gezakt omdat ik te onzeker was. Kreeg ik de 2de keer weer diezelfde kerel. Dacht nog nou gaat nog een 3de keer afrijden worden dan maar gelukkig niet. Fuck theorie verliep 1 dag later anders ook.
reed te hard, of keek niet voldoende bedoel jequote:Op donderdag 11 juli 2024 15:09 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
watquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:09 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
doe je iedere dag minimaal 3 haakjes?quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:09 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja het is hier ook wel nodig. Vorige week had ik gewoon geen puf en energie maar ben nu gewoon te lui.Ja ik vind die haakjes erin doen gewoon zo vreselijk kut, het ophangen zelf boeit me weinig.
Weet niet eens meer of ik wel tussentijdse toets heb gedaan eigenlijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:11 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Zelfde hier, tweede keer geslaagd maar had ook tussentijdsdingens. Daarbij klapte ik dicht, begreep nog net hoe de auto aan moest maar in een parkeervak parkeren was één grote 'WTF HOE MOET DAT'![]()
Nee mocht je zelf kiezen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Weet niet eens meer of ik wel tussentijdse toets heb gedaan eigenlijk.Moest dat?
quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:11 schreef CherryLips het volgende:
M'n motor sloeg af bij het afrijden en ik werd van de weg gedrukt door een Mercedes, maar doordat ik blijkbaar niet gestrest reageerde maar rustig bleef, mocht ik al snel terug naar het CBR en kreeg ik te horen dat ik het gehaald had![]()
Ik, niet gestrestWat mankeerde ik die dag
Ik heb zoveel rijles gehad dat ik voor m'n gevoel overal in Arnhem geweest was. Maar ik had dubbele lessen, dan reed ik anderhalf uur en dan reed een andere leerling anderhalf uur en zat ik achterin een beetje tegen de slaap te vechten. Maar bij die tussentijdse toets reden we ergens waar ik toevallig een paar weken daarvoor achterin had gezeten dus ik wist dat daar een stopbord zatquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:11 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Same..
Ik werd ook alleen maar meer zenuwachtig van het niet slagen. Rijles ging op zich wel, examens waren helemaal kut.
Vind het CBS trouwns maar bijzonder. Heb totaal niet het idee dat die daadwerkelijk je rijvaardigheid aan het toetsen zijn. Mijn rijlesmannetje wist ook precies welke routes sommige examinators reden, want die reden altijd hetzelfde rondje en dan kon je dat rondj van te voren oefenen. Wat
nee, hoefde nietquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Weet niet eens meer of ik wel tussentijdse toets heb gedaan eigenlijk.Moest dat?
iedere dag vijf haakjes? Hoeveel haakjes heeft het?quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Het zijn 2 gordijnen van 3 meter breed.
Naja, op zich? Een afgeslagen motor kan gewoon gebeuren, is me redelijk recent nog met die van kerel gebeurd, dat maakt je niet perse een onveilige verkeersdeelnemer. Net als gedrag van anderen, het enige wat je daar aan kan doen, is voorkomen dat het serieus fout loopt.quote:
Ik was er niet bij en moet het doen met wat hij zegtquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:12 schreef rival het volgende:
[..]
reed te hard, of keek niet voldoende bedoel je
Snapt hij ook nog steeds niet. De obvious dingen heeft hij natuurlijk ook meteen gevraagd. Reed ik te hard? Nee. Reed ik te onveilig? Nee. Heb ik een fout gemaakt? Nee. En nog wat van zulke vragen. Uiteindelijk kwam het erop neer dat hij alles goed gedaan had maar dus alleen te zelfverzekerd had geredenquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:12 schreef Crack_ het volgende:
[..]
wathoezo zak je dan, of huh, whyyyyy
Chillllquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb zoveel rijles gehad dat ik voor m'n gevoel overal in Arnhem geweest was. Maar ik had dubbele lessen, dan reed ik anderhalf uur en dan reed een andere leerling anderhalf uur en zat ik achterin een beetje tegen de slaap te vechten. Maar bij die tussentijdse toets reden we ergens waar ik toevallig een paar weken daarvoor achterin had gezeten dus ik wist dat daar een stopbord zat
En thank god dat het Airborneplein half verbouwd werd toen ik afreed want ik haat dat plein. Maar we gingen toch een of andere woonwijk in.
Ik haat Arnhem.
Hoeveel bčtablokkers had je opquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:11 schreef CherryLips het volgende:
M'n motor sloeg af bij het afrijden en ik werd van de weg gedrukt door een Mercedes, maar doordat ik blijkbaar niet gestrest reageerde maar rustig bleef, mocht ik al snel terug naar het CBR en kreeg ik te horen dat ik het gehaald had![]()
Ik, niet gestrestWat mankeerde ik die dag
Ja ik rij nu wel makkelijk naar Arnhem Centrumquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:17 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Chillll
En als je daarna ook in Anrhem gaat rijden is het wel verstandig dat je daar hebt gelest. Of uberhaupt in beetje druk iets lessen
Ik kom uit Brabant en ben gaan lessen in Den haag, want daar woon ikmaar een vriendin van mij uit brabant die ook in den haag kwam wonen is gaan lessen in brabant, die durft hier niet te rijden. Snap die logica ook niet echt... je wil toch leren hoe je moet rijden en niet 'wil niet echt leren, wil gewoon makkelijk'
quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:15 schreef Ama het volgende:
Ik moet ineens huilen bij het idee dat ik morgen 4 jaar ben met Solo. Maar zijn goede tranen.
ik vind het raar dat ze hierdoor snel terugmocht 'en heb genoeg gezien' want er zijn nog veel meer aspecten aan autorijden die je wil beoordelen, zou ik zeggenquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:16 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Naja, op zich? Een afgeslagen motor kan gewoon gebeuren, is me redelijk recent nog met die van kerel gebeurd, dat maakt je niet perse een onveilige verkeersdeelnemer. Net als gedrag van anderen, het enige wat je daar aan kan doen, is voorkomen dat het serieus fout loopt.
Op zich snap ik de "lessen in een vertrouwde omgeving" wel, zo'n ding leren besturen, deelnemen aan het verkeer EN geen idee hebben van wat je van je route kan verwachten is best veel tegelijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:17 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Chillll
En als je daarna ook in Anrhem gaat rijden is het wel verstandig dat je daar hebt gelest. Of uberhaupt in beetje druk iets lessen
Ik kom uit Brabant en ben gaan lessen in Den haag, want daar woon ikmaar een vriendin van mij uit brabant die ook in den haag kwam wonen is gaan lessen in brabant, die durft hier niet te rijden. Snap die logica ook niet echt... je wil toch leren hoe je moet rijden en niet 'wil niet echt leren, wil gewoon makkelijk'
Het afslaan van de motor was ook niet het probleem, dat heb ik soms nog steeds bij het inparkerenquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:16 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Naja, op zich? Een afgeslagen motor kan gewoon gebeuren, is me redelijk recent nog met die van kerel gebeurd, dat maakt je niet perse een onveilige verkeersdeelnemer. Net als gedrag van anderen, het enige wat je daar aan kan doen, is voorkomen dat het serieus fout loopt.
Lijkt me wel frustrerend als iemand niet concreet kan onderbouwen waarom je gezakt bentquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:16 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik was er niet bij en moet het doen met wat hij zegt
[..]
Snapt hij ook nog steeds niet. De obvious dingen heeft hij natuurlijk ook meteen gevraagd. Reed ik te hard? Nee. Reed ik te onveilig? Nee. Heb ik een fout gemaakt? Nee. En nog wat van zulke vragen. Uiteindelijk kwam het erop neer dat hij alles goed gedaan had maar dus alleen te zelfverzekerd had geredenAch ja, tweede keer haalde hij het gewoon, dus maakt ook niet zo veel uit. Maar ik vond het wel een bijzonder verhaal toen ik het voor het eerst hoorde, omdat de meeste mensen juist op onzekerheid zakken
Ah kijkquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja ik rij nu wel makkelijk naar Arnhem CentrumEn het Airborneplein heeft nu strepen op de weg, eerst was het een soort Arc de Triomphe.
Als ik in Den Haag had gewoond had ik daar ook wel willen lessen. Dan kan de rest alleen maar meevallen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:17 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Chillll
Valeriaan, maar die had ik niet eens genomen. Was gewoon helemaal zen. En m'n rij-instructeur reed niet mee, die wilde ik er niet bij hebbenquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:17 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Hoeveel bčtablokkers had je opOf weet ik veel hoe die kalmeringsmiddelen heten die mensen op examen soms nemen
Dat exact. Blijkbaar heb je de rest van het examen gewoon genoeg goede dingen laten zien (en had je geen dweil als examinator).quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het afslaan van de motor was ook niet het probleem, dat heb ik soms nog steeds bij het inparkerenMaar ik had zoiets van 'ach welja' en startte weer en reed zo verder met goed kijken. Daarom was ik geslaagd want ik deed dat volgens het boekje.
Maar ik ben een eersteklas stresskip dus ik snap van mezelf niet dat ik zo reageerde
En die Mercedes eiste ergens voorrang op en toen heb ik gewoon geremd en rustig gewacht. Volgens mij zei ik toen ook iets van 'tuurlijk joh' voor ik rustig wegreed.
Dat is blijkbaar de goede reactie.
De meeste mensen die ik ken die doen dit omdat ze angst hebben, dan helpt dit juist niet. En een dorp in brabant waar niemand woont of den haag met trams etc is nogal een verschil.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Op zich snap ik de "lessen in een vertrouwde omgeving" wel, zo'n ding leren besturen, deelnemen aan het verkeer EN geen idee hebben van wat je van je route kan verwachten is best veel tegelijk.
Maar dan moet je jezelf daarna wel dwingen om ook nieuwe omgevingen op te zoeken als je die eerste twee beheerst.
Ik dacht dus dat ik keihard was gezakt omdat we zo snel teruggingen. 'Weet je de weg naar het CBR vanaf hier?'quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:18 schreef Crack_ het volgende:
[..]
[..]
ik vind het raar dat ze hierdoor snel terugmocht 'en heb genoeg gezien' want er zijn nog veel meer aspecten aan autorijden die je wil beoordelen, zou ik zeggen
maargoed, ik ben geen examinator
quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat ik keihard was gezakt omdat we zo snel teruggingen. 'Weet je de weg naar het CBR vanaf hier?'
'Nee, geen idee.'
'Bij de volgende linksaf en dan staan er vanzelf borden.'
Dat ging ook goed en klaar.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:23 schreef RockNijntje het volgende:
Ik denk nog steeds dat ik mijn examen alleen maar heb gehaald omdat mijn examinator en instructeur in een verhitte discussie over anarchisme belanddenDe examinator is me ook vergeten sommige opdrachten uit te laten voeren
quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:23 schreef RockNijntje het volgende:
Ik denk nog steeds dat ik mijn examen alleen maar heb gehaald omdat mijn examinator en instructeur in een verhitte discussie over anarchisme belanddenDe examinator is me ook vergeten sommige opdrachten uit te laten voeren
Er wonen en er niet durven rijden is wel gaar ja. Neem dan nog wat lessen voor het vertrouwen ofzo.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:22 schreef Crack_ het volgende:
[..]
De meeste mensen die ik ken die doen dit juist omdat ze angst hebben, dan helpt dit juist niet. En een dorp in brabant waar niemand woont of den haag met trams etc is nogal een verschil.
En ze woonde in Den Haag he, wat ga je in brabant lessen
Maar er zijn meer mensen die die verkeerspleinen niet snappen, je moet er ook nooit blindelings achteraan rijden. Weleens in Utrecht gehad richting Nieuwegein geloof ik, dan moet je hem driekwart nemen en die lui voor me schuiven ineens twee banen op, denken 'o kut nee toch niet' en schuiven dan weer naar rechts. Als je goed voorgesorteerd stond hoef je amper van baan te wisselen volgens mij. Gewoon de pijl volgen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:21 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Lijkt me wel frustrerend als iemand niet concreet kan onderbouwen waarom je gezakt bent'wat moet ik volgende keer anders doen?' 'minder zelfverzekerd rijden'
[..]
Ah kijk![]()
Het blijft af en toe lastig hoor. Ik hou niet van die grote rotondes omdat ik dan halverwege ook denk 'hallo, welke baan moet ik nu hebben? Welke baan rijdt ik eigenlijk op? Halp'
mijne wilde niet meer mee naar de tussentijdse toetsquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn instructeur ging niet eens mee.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:24 schreef Crack_ het volgende:
Mijn auto komt uit Nijmegen, die heeft mn moeder uit brabant op gehaald en toen naar den haag gereden want ehhh ja dat durfde ik ook nog niet hoor![]()
Die eerste keer in je eentje de snelweg opquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:24 schreef Crack_ het volgende:
Mijn auto komt uit Nijmegen, die heeft mn moeder uit brabant op gehaald en toen naar den haag gereden want ehhh ja dat durfde ik ook nog niet hoor![]()
Yeah dan heb je dus gewoon een (nieuwe) bril nodig want ze kiezen er een die ze zelf wel kunnen lezenquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:25 schreef rival het volgende:
Het enige dat ik lastig vond was het kenteken oplezen van de aangewezen auto, maar hij koos er echt eentje die vet ver weg stond. Eikel
Blijft hier ook feest, je kan al aan de auto zien of ze het verkeersplein gaan snappen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar er zijn meer mensen die die verkeerspleinen niet snappen, je moet er ook nooit blindelings achteraan rijden. Weleens in Utrecht gehad richting Nieuwegein geloof ik, dan moet je hem driekwart nemen en die lui voor me schuiven ineens twee banen op, denken 'o kut nee toch niet' en schuiven dan weer naar rechts. Als je goed voorgesorteerd stond hoef je amper van baan te wisselen volgens mij. Gewoon de pijl volgen.
Ik zat daar ook een beetje om te stressen maar hij koos er eentje vrij dichtbij vond ik. 'Is dat ver genoeg joh?' vroeg ik nog. 'Ja is ver zat, je ziet prima.'quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:25 schreef rival het volgende:
Het enige dat ik lastig vond was het kenteken oplezen van de aangewezen auto, maar hij koos er echt eentje die vet ver weg stond. Eikel
Naar of na? Want nu ben ik benieuwd wat er gebeurd isquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:25 schreef Crack_ het volgende:
[..]
mijne wilde niet meer mee naar de tussentijdse toets![]()
![]()
Zou ik ook doenquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Er wonen en er niet durven rijden is wel gaar ja. Neem dan nog wat lessen voor het vertrouwen ofzo.
Die voorgestoorde zijn chillquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar er zijn meer mensen die die verkeerspleinen niet snappen, je moet er ook nooit blindelings achteraan rijden. Weleens in Utrecht gehad richting Nieuwegein geloof ik, dan moet je hem driekwart nemen en die lui voor me schuiven ineens twee banen op, denken 'o kut nee toch niet' en schuiven dan weer naar rechts. Als je goed voorgesorteerd stond hoef je amper van baan te wisselen volgens mij. Gewoon de pijl volgen.
Meh, vanuit het westen niet heel gek.quote:
Ik schrok er serieus vanquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zat daar ook een beetje om te stressen maar hij koos er eentje vrij dichtbij vond ik. 'Is dat ver genoeg joh?' vroeg ik nog. 'Ja is ver zat, je ziet prima.'Ik had veel verder verwacht.
Zelfs 10 jaar daarna hoefde ik nog geen brilquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:27 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Yeah dan heb je dus gewoon een (nieuwe) bril nodig want ze kiezen er een die ze zelf wel kunnen lezen
Halleluja voor de navigatie want dan neem je de verkeerde afslag en dat ding leidt je zo weer goedquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:28 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Zou ik ook doenvolgens mij rijdt ze nooit meer, is ook een optie
[..]
Die voorgestoorde zijn chillmaar als ze dat niet zijn én ze zijn groot, dan verdwaal ik
al ga ik niet op die rotonde twee banen verschuiven, wil ook niet dat andere mensen last hebben van mijn fouten of verkeerd rijden of whatever. Dan rij ik een extra rondje oid en dan fix ik het dan, of ga er af en weer erop
En toch voel ik lichte angst als iemand zegt dat ze niet meer zo goed kijken als bij rijles en ik bij diegene in de auto moet stappenquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:28 schreef Ama het volgende:
Ik werd altijd moe van dat overal zo overdreven kijken bij alles wat je doet. En ja dat moet nog steeds maar zo zwaar overdreven doet bijna niemand.
Gewoon niet zeggen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:29 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
En toch voel ik lichte angst als iemand zegt dat ze niet meer zo goed kijken als bij rijles en ik bij diegene in de auto moet stappen
quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:26 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Mijn moeder zei toen ik het pasje had opgehaald "oke, kom, rij maar naar Duitsland" en toen gingen we even boodschappen doen in Duitsland via slechte wegen want dat moest van haar
Laatst wilde ik de rechterbaan nemen op een doorgaan weg, er kwam een baan bij, ik richting uit nog voor die baan erbij kwam, wil meteen naar rechts zodra dat kon, kijk nog even voor de sier in m'n spiegel... zit er een motor naast me. Waar komt die nou weer vandaan? Die heeft echt in m'n kofferbak gezeten dan hoor, of hij reed al eerder naast de weg ofzo.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:28 schreef Ama het volgende:
Ik werd altijd moe van dat overal zo overdreven kijken bij alles wat je doet. En ja dat moet nog steeds maar zo zwaar overdreven doet bijna niemand.
En dit. Belangrijkste is opletten dat er niet een met 240 op de linkerbaan op je afschiet, ruimte geven aan invoegers en de Rettingsgasse bij file.quote:
Bijna vakantiequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |