SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Jep, vandaag wel prima tot nu toequote:
Schijnheilig k*tfeest jaquote:
"Verstikkende hitte" incoming voor een bepaalde user.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:02 schreef INViCTuS het volgende:
Op maandag wordt het in een zuidelijke stroming tamelijk warm (maxima rond 25 graden), maar later op de dag veroorzaakt een hoogtetrog enkele (onweers)buien.
Verschroeiend met de juli zon op m'n harsesquote:Op donderdag 11 juli 2024 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Verstikkende hitte" incoming voor een bepaalde user.
Vandaag is tot nu toe top.quote:
Morgen kan die extra genieten van de zoveelste dag treurnisquote:Op donderdag 11 juli 2024 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Verstikkende hitte" incoming voor een bepaalde user.
Ik geniet daar niet vanquote:Op donderdag 11 juli 2024 10:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Morgen kan die extra genieten van de zoveelste dag treurnis
Van vierendelen naar de brandstapelquote:Op donderdag 11 juli 2024 10:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Zaterdag heb ik mijn jaarlijkse tuinfeestje. Had dit jaar al nergens op gerekend qua weer, maar volgens mij blijft het 's avonds en 's nachts wel droog. Wel fris, maar dan steken we de vuurschaal wel aan.
bloodymary1's tuin at midnight be like:quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Zaterdag heb ik mijn jaarlijkse tuinfeestje. Had dit jaar al nergens op gerekend qua weer, maar volgens mij blijft het 's avonds en 's nachts wel droog. Wel fris, maar dan steken we de vuurschaal wel aan.
Bloodymary is eigenlijk Till Lindemann van Rammsteinquote:Op donderdag 11 juli 2024 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
bloodymary1's tuin at midnight be like:
[ afbeelding ]
Haha, van uiterlijk niet hoor. Maar ik ga hem wel zien over 2,5 week. In zijn Heimat.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bloodymary is eigenlijk Till Lindemann van Rammstein
Of je neemt een grapje niet zo serieus. Als je niks meer mag posten omdat je mogelijk iemand kwetst kan Fok wel sluiten.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. User @:Tjacka is gewoon een triest hoopje mens door zulke dingen in te vullen. Niet wetende dat hij daarmee ook mensen daadwerkelijk kan kwetsen.
Als er verder nul bijdrage aan het topic is dan zulke opmerkingen, dan kun je beter niets plaatsen namelijk.
Ik ben nog steeds gelover van de "je praat het jezelf aan" theoriequote:Op donderdag 11 juli 2024 14:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. User @:Tjacka is gewoon een triest hoopje mens door zulke dingen in te vullen. Niet wetende dat hij daarmee ook mensen daadwerkelijk kan kwetsen.
Als er verder nul bijdrage aan het topic is dan zulke opmerkingen, dan kun je beter niets plaatsen namelijk.
Een grapje ga je verder niet dieper en uitgebreider op in.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:41 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Of je neemt een grapje niet zo serieus. Als je niks meer mag posten omdat je mogelijk iemand kwetst kan Fok wel sluiten.
Over het weer: blij als ik volgende week naar Spanje kan verkassen, met een ideale zonnige 28 graden en een zeebries.
I wish kerel, dan kon ik er wat aan doen. Ik heb dit echt al van kleins af aan. Ik ging helemaal naar de graftyfus als klein kind op het pleintje, terwijl er nog enkele kinderen in de lange broek liepenquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds gelover van de "je praat het jezelf aan" theorie
Waar ga je heen? Klinkt nice. Aan de oostkust waar ik zit is het dik boven de 30 namelijk en wel vrij vies warm.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:41 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Over het weer: blij als ik volgende week naar Spanje kan verkassen, met een ideale zonnige 28 graden en een zeebries.
Uurtje onder Balencia. Weeronline geeft dat 28-29-30 al een week of drie. Maar jij zegt het is een stuk heter? Of zit jij meer richting Murcia etc?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar ga je heen? Klinkt nice. Aan de oostkust waar ik zit is het dik boven de 30 namelijk en wel vrij vies warm.
Oh okay, boven Alicante dus?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:48 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Uurtje onder Balencia. Weeronline geeft dat 28-29-30 al een week of drie. Maar jij zegt het is een stuk heter? Of zit jij meer richting Murcia etc?
Ja boven Alliesantee.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh okay, boven Alicante dus?
Ik zit onder Alicante en gisteren was het 35c en echt walgelijkKomende dagen wel iets 'koeler', zo rond de 30
quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:59 schreef StateOfMind het volgende:
Wat zullen slakken het dan warm hebben 😱
klinkt het frans?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar ga je heen? Klinkt nice. Aan de oostkust waar ik zit is het dik boven de 30 namelijk en wel vrij vies warm.
Er komt veel 'weer' aan vanuit het zuiden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:14 schreef PzKpfw het volgende:
Ik drink nog maar even lekker een biertje in de avondzon voordat we wederom schijtweer krijgen.
Beter dit dan Spaans of Grieks weer. (Meestal verzengende hitte.)quote:
Al is dit gewoon weer herfstige treurnis. De zoveelste dag.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 06:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Er komt veel 'weer' aan vanuit het zuiden.
Het is tot nu toe echt een Hollands zomertje. Toch?
verzengende hitte hoeft niet, maar de hele godsganse dag intense grijze regen treurnis en een graad of 16 in de zomer hoeft ook totaal niet en is droge warmte echt wel beter. Kan je tenminste naar buitenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Beter dit dan Spaans of Grieks weer. (Meestal verzengende hitte.)
Spaanse hittequote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Was het maar het hele jaar Herfst.....quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:03 schreef Xenorium het volgende:
Weer fantastisch wakker worden in de herfst, de groene bladeren vallen en masse van de bomen door alle valwinden, rukwinden en de tuinen staan heerlijk vol met plassen en al het tuinmeubilair drijft weer door de straten.. De kindjes zijn weer lekker aan het stampen in de plassen in hun regenpak en ze staan tot hun kin in het water. Wat een fantastische tijd. En natuurlijk de dikke bewolking mag niet ontbreken aan het idyllische plaatje, want je zou maar bruin worden door die gele bol die we uit tekstboeken met plaatjes nog kennen.
Ah de herfst, een tijd van magie.
Als je nu naar buiten kijkt zou je denken dat het ergens laat in oktober/november is. Een typische "het wordt alweer vroeg donker" namiddag.quote:
Komt wel aardig in de buurt. 70% zitten we op, sinds 10 oktoberquote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Was het maar het hele jaar Herfst.....
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spaanse hitte
Gortdroog en koele nachten
As we speak staat ie inderdaad in plassen te stampen en te fietsen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:03 schreef Xenorium het volgende:
Weer fantastisch wakker worden in de herfst, de groene bladeren vallen en masse van de bomen door alle valwinden, rukwinden en de tuinen staan heerlijk vol met plassen en al het tuinmeubilair drijft weer door de straten.. De kindjes zijn weer lekker aan het stampen in de plassen in hun regenpak en ze staan tot hun kin in het water. Wat een fantastische tijd. En natuurlijk de dikke bewolking mag niet ontbreken aan het idyllische plaatje, want je zou maar bruin worden door die gele bol die we uit tekstboeken met plaatjes nog kennen.
Volgens mij best warme nachten en klamme bende in Spanje.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spaanse hitte
Gortdroog en koele nachten
Nog meer dan het nu al was?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 09:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Was het maar het hele jaar Herfst.....
Ben jij de broer van @RamboDirkquote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:03 schreef Xenorium het volgende:
quote:
Het RIAGG, met een stagiairequote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Even lachen beste mensen. Zit weinig anders op.
Waarom überhaupt in eigen land op vakantie?! Volgens mij nog nooit langer dan een midweek in eigen land op vakantie geweest. In de zomer altijd buitenland. Vaak met auto, maar soms ook vliegtuig. 1x per jaar een vliegvakantie. Buitenland heeft zoveel moois te bieden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:36 schreef Zorro het volgende:
Wat een kutweer zeg.
Je zal maar lekker in eigen land op vakantie gaan als brave klimaatactivist.
Dat ze maar wegspoelen ook.
De alsmaar aanhoudende grijze luchten hebben het voor mijzelf gerechtvaardigd eindelijk eens wat (veel te dure) Hue lampen aan te schaffenquote:
Ik heb het dan ook over de brave activisten die uiteraard niet gaan vliegen of overbodige autoritjes maken, allemaal om het klimaat te beschermen!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom überhaupt in eigen land op vakantie?! Volgens mij nog nooit langer dan een midweek in eigen land op vakantie geweest. In de zomer altijd buitenland. Vaak met auto, maar soms ook vliegtuig. 1x per jaar een vliegvakantie. Buitenland heeft zoveel moois te bieden.
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:36 schreef Zorro het volgende:
Wat een kutweer zeg.
Je zal maar lekker in eigen land op vakantie gaan als brave klimaatactivist.
Dat ze maar wegspoelen ook.
Nederland heeft ook genoeg moois te bieden. Maja, dat weer he.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:43 schreef INViCTuS het volgende:
Buitenland heeft zoveel moois te bieden.
Ik heb het idee dat dat toch de enige twee smaken zijn waar we uit kunnen kiezen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Windstil en 32 graden. Wie wilt ruilen?
[ afbeelding ]
Als de luchtvochtigheid dan 40/45 is, dan sowieso 32 graden. Hier kan je precies niks meequote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat toch de enige twee smaken zijn waar we uit kunnen kiezen.
Ik kom eraan. Graag alvast de Sangria koud zetten.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Ja dat is het dus niet. Er is een gemene deler in deze en dat is vocht..of het regent of het is klam en benauwd. De echt lekkere dagen van dit jaar kan je op 1 hand tellen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als de luchtvochtigheid dan 40/45 is, dan sowieso 32 graden. Hier kan je precies niks mee
Die zijn wel fijnquote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De alsmaar aanhoudende grijze luchten hebben het voor mijzelf gerechtvaardigd eindelijk eens wat (veel te dure) Hue lampen aan te schaffen
Dan toch liever serieus dit.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Moet je wel wachten tot het zomer is 😱quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:04 schreef PzKpfw het volgende:
Het weer is dit jaar zo intens triest dat ik maar heb besloten voor het eerst in 15 jaar tijd weer eens op zomervakantie te gaan.
We zoeken de zomer wel opquote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Moet je wel wachten tot het zomer is 😱
We zitten nu pas in de herfst
Jaap Stam?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Dit is zelfs voor herfstbegrippen treurig kutweer.
Alles is grijs. Bedankt he Jaap!
Het hele jaar is al verschrikkelijk.quote:
Heb inderdaad zo'n starterpack gekocht met drie color lampen en een bridge. Ideaal, ik zet het zonnetje gewoon zelf aan in huis en voor in de avond zijn er allerlei mooie en sfeervolle scènes in te stellen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die zijn wel fijn
Heb op de slaapkamer en in het halletje gewoon de White Ambiances, met diverse tinten wit.
En in de woonkamer zo'n Colour peertje, en achteraan mijn tv meubels een 2 meter Colour strip.
En in de keuken nog een kleuren peertje van Innr, die compatible is.
Als je er een bridge bijneemt, kun je ze via internet bedienen (handig om als het donker is en je niet thuis bent toch de lampen aan te zetten, zodat het lijkt of je thuis bent).
Zo niet dan alleen via Bluetooth te bedienen.
Vergeet die ene week niet waar de koutisten ons tot in ten treuren aan gaan herinneren als voorbeeld dat het wel mee valtquote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het hele jaar is al verschrikkelijk.
Die is ergens verzopen, zou niet weten wanneer dit wasquote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vergeet die ene week niet waar de koutisten ons tot in ten treuren aan gaan herinneren als voorbeeld dat het wel mee valt
Paar mooie dagen hebben we wel gehad. Maar nog geen periode langer dan 1 week droog. Ik tel alleen de maanden met aangename temperatuur. Wintermaanden zijn bij voorbaat kansloos. Maar dat is inherent aan ons fantastische klimaat.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het hele jaar is al verschrikkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |