massasprintquote:Op donderdag 11 juli 2024 08:46 schreef PippenScottie het volgende:
Genoeg over voetbal. Gaat hier nog wat leuks gebeuren vandaag?
Het kan wel als er genoeg groepen zijn die willen rijden (en niet mannetje meesturen) zoals Alpecin, Jayco (Matthews), Intermarche, Lotto.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:48 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik had deze geteld als massasprint maar dat is dus niet evident, begrijp ik?
Girmay lijkt me topfavoriet in ieder geval.
Dit is vooral een issue ja. Als dat geen ding was was dit wel anders gelopenquote:Op donderdag 11 juli 2024 08:42 schreef franklop het volgende:
Vermoed dat Alepcin denkt/hoopt nog kans op groen te hebben en er dus wel voor wilt gaan.
Dan nog kun je er voor kiezen Kragh of van der Poel mee te sturen en niet mee te rijden. Dan wed je op twee paarden. Alleen gaat MvdP nooit slepen in zo'n kopgroep.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is vooral een issue ja. Als dat geen ding was was dit wel anders gelopen
Maar Philipsen heeft niks aan vdPoel die wint als hij voor groen gaat.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dan nog kun je er voor kiezen Kragh of van der Poel mee te sturen en niet mee te rijden. Dan wed je op twee paarden. Alleen gaat MvdP nooit slepen in zo'n kopgroep.
Laten we hopen dat hij op tijd weer fit is voor de koppelkoersquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Morkov DNS vanwege covid. De Tour heeft een groot probleem.
Ik weet het, maar als een echt sterke groep gaat kan er een punt komen dat het niet meer te controleren is. En zo veel hulp van andere ploegen mag Alpecin vandaag niet verwachten.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar Philipsen heeft niks aan vdPoel die wint als hij voor groen gaat.
dan heeft Cavendish net op tijd zn record gepaktquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Morkov DNS vanwege covid. De Tour heeft een groot probleem.
quote:Vandaag controleren wordt misschien lastig, voorspelt Van der Poel, na de etappe van woensdag. "Maar we gaan het wel proberen."
Toch blijf ik erbij dat een paar biljartlakens erbij horen. Niet te veel, maximaal 3 of 4 in een ronde. Een massasprint met een compleet peloton is wel een genot om te zien, mits niet teveel valpartijen, zelfs al is de rest van de rit saai.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Op zich leuke etappe waarin er wat vlakke sprinters af moeten, en het de vraag of het een 'massa'-sprint is of eentje voor de ontsnappers. Dit is ongeveer hoe de vlakke ritten zouden moeten zijn, want biljartlakens kunnen echt niet meer. Jammer voor de Jakobsen van deze wereld, maar die zijn gewoon niet goed genoeg voor wegwielrennen. Ze mogen het op de baan gaan proberen.
Kan in de 'heuvelzone' nog wel wat anders gebeurenquote:Op donderdag 11 juli 2024 12:56 schreef Faraday01 het volgende:
2 man, dat is een droomscenario voor Alpecin
Ik zie hem wel volhouden tot en met etappe 16 in Nimes. Dan stappen er vast hoop sprinters af.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe lang nog voordat hij het kansloze hiervan in ziet. Beter word je hier toch niet van.
Dat is heel optimistisch, ik denk dat hij vandaag niet eens overleeft.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zie hem wel volhouden tot en met etappe 16 in Nimes. Dan stappen er vast hoop sprinters af.
Zijn enige kans lijkt dat er snel een groep weg rijdt en het blok er op gaatquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:08 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat is heel optimistisch, ik denk dat hij vandaag niet eens overleeft.
Hij kan er geen ene kut van en is nog te slecht voor Tietemaquote:
En dan breed over de weg alles blokkeren, het is begrijpelijk maar absoluut niet fraaiquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:11 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik kan niet onder woorden brengen hoe enorm mijn haat is jegens sprintersploegen die alleen maar op de achterwielen rijden.
Tenzij het stilvalt is het kansloos iddquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:08 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat is heel optimistisch, ik denk dat hij vandaag niet eens overleeft.
Ik denk dat het gewoon op is na 11 dagen op en over de limietquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Die doet niet eens meer zn best
Mani gaat gelijk krijgen
2-3 man meer en het had leuk kunnen wordenquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Matig dat het hierbij blijft...
Toch gewoon een pro-contiploeg die dankzij een paar Duitse topsprinters opeens met de grote jongens mee konden doen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb er bijna respect voor hoe slecht Jakobsen is. Het huidige tenue van team dsm firmenich postnl lijkt ook wel wat op dat van Skil-Shimano, de tijden van Kenny van Hummel herleven nu echt.
Vermoeden van Covid toch ook?quote:
minimumsalaris World Tour is ¤42.000,- (ProTeam ¤32.000,-), zal vast wel iemand in het peloton rijden die dat krijgt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:07 schreef TAmaru het volgende:
Hoeveel verdient de slechtst betaalde renner uit de Tour nou ongeveer per jaar?
Online lees ik dat het gemiddelde jaarsalaris van een Tourrenner 200-300k is, maar ik weet niet of ze in dat gemiddelde de salarissen van Pogacar en Evenepoel e.d. meewegen
Ja denk je? Een broekie bij een minder team?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
minimumsalaris World Tour is ¤42.000,- (ProTeam ¤32.000,-), zal vast wel iemand in het peloton rijden die dat krijgt.
Jup, het heerst daar al aantal dagen. Mohoric reist ook apart van ploegbus naar start. Die zegt wel zelf weer beter te worden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:27 schreef Funzel het volgende:
Bilbao die erachter bungelt..
Gister Wright al OTL, er heerst duidelijk wat bij Bahrain.
Regelmatig! Met het roofvogelpark en de rots. Prachtstreek, jammer van de (ermee samenhangende) dukte. Ook nog eens gekampeerd in Montcléra, waar ze later nog langskomen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:30 schreef vaarsuvius het volgende:
Rocamadour, daar moet ik als kind ook nog eens zijn geweest maar ik herken niks meer.
Lijkt me wel als dit kwam door corona of een andere ziekte.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:49 schreef TAmaru het volgende:
Jammer. Wellicht een kans voor Bilbao op podium in de Vuelta?
Alleen als iedereen die verder skiptquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:49 schreef TAmaru het volgende:
Jammer. Wellicht een kans voor Bilbao op podium in de Vuelta?
En de wattages van de elektromotor!!quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik zou het wel gaaf vinden als we van de renners hun hartslag, getrapte wattage, versnelling(omwenteling,voorblad,achterblad), gewicht/lengte renner, afstand zadel trapas etc. konden livetracken.
Voor de punten in hun pooltje natuurlijk!quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik begrijp ook niet waarom er renners sprinten bij de finish, nadat er een kopgroep minuten ervoor al gefinisht is.
Top 15 kun je toch WT punten scoren?quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik begrijp ook niet waarom er renners sprinten bij de finish, nadat er een kopgroep minuten ervoor al gefinisht is.
Zo min mogelijk tijd verliezenquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
UCI punten zou ik zeggen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Je bent me net voor. Het blijft steeds weer een jaar Dalles kijken op tv en dat het daarna een droom blijkt te zijn. Beetje Usual suspects in de bios.quote:
Mooie tijden met Lubberding en vd Velden. Toen kon je renners nog herkennen.quote:
Als je renners nu niet kan herkennen dan kijk je te weinig wielrennenquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooie tijden met Lubberding en vd Velden. Toen kon je renners nog herkennen.
Ze zitten op een minuut dus ja dat is het zeker waard.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:39 schreef Idisrom het volgende:
Alpecin doet wel heel veel kopwerk nu. is dat het wel waard?
Klopt. Maar dan nog.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:31 schreef McGrath het volgende:
[..]
Als je renners nu niet kan herkennen dan kijk je te weinig wielrennen
Het is dat hij een contact heeft tot 28. Het is een perfecte kandidaat om Mas achterna te gaan bij Movistar.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:37 schreef Koffieplanter het volgende:
Het wordt een soort langspeelplaat nu, maar alle renners van UAE zitten keurig in een rij achter het draaiende Alpecin en Movistar, op één na: de in het laatste wiel hangende Ayuso. Ik verwacht ergens deze winter een vernietigend interview in MARCA.
Het is ook gewoon oefenen. Als je een renner bent die de ambitie heeft om in kopgroepje ritten te winnen, kun je maar best zo vaak mogelijk een sprintje doen na een flinke etappe, om je lichaam te trainen op die situatie,quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Aantal rode bloedlichaampjes is ook wel interessant.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:02 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En de wattages van de elektromotor!!
Als Pogacar niet was gevallen was het aanvallen nog wel doorgegaan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
2-3 man meer en het had leuk kunnen worden
Als als als. Is niet gebeurd.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als Pogacar niet was gevallen was het aanvallen nog wel doorgegaan.
Pogacar zou wel gewoon aanvallen als zijn concurrenten zijn gevallen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als Pogacar niet was gevallen was het aanvallen nog wel doorgegaan.
Niet de beste aankomst voor mij, maar niet slecht. (...) volgens mij is het een mooie spurt voor mij.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zegt De Lie nou dat aankomst lichtjes bergop niet goed is voor hemWat is dan wel goed voor hem
al is de leugen(lie) nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zegt De Lie nou dat aankomst lichtjes bergop niet goed is voor hemWat is dan wel goed voor hem
Een vlakke sprint na een harde koers misschien?quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zoals op het BKquote:Op donderdag 11 juli 2024 16:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een vlakke sprint na een harde koers misschien?
Als je het vandaag al vervelend vindt zou ik morgen de etappe even overslaan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:28 schreef capuchon_jongen het volgende:
Pfff serieus weer een massasprint?
Mja, dit had potentie maar door de val van Pogacar is peloton stil gaan staan helaas.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:49 schreef Idisrom het volgende:
De Tourorganisatie weet nu dat ze volgend jaar niet weer van die semi-vlakke en vlakke etappes van zo'n 200 kilometer hoeven uit te tekenen
Volgens mij weten ze dit al jaren, maar toch blijven ze het proberen. Al vind ik de aanloop van vandaag nog niet zo slecht. Maar de etappe is duidelijk minstens 50 kilometer te lang.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:49 schreef Idisrom het volgende:
De Tourorganisatie weet nu dat ze volgend jaar niet weer van die semi-vlakke en vlakke etappes van zo'n 200 kilometer hoeven uit te tekenen
Na een wat gezapige start was het spel best wel op de wagen inderdaad. Beetje onfortuinlijk zo.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mja, dit had potentie maar door de val van Pogacar is peloton stil gaan staan helaas.
Sporza had het er net overquote:
Volgens Radio Tour de France ookquote:
Laten we het zo zeggen: Zijn shirtje is gescheurd.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:55 schreef Koffieplanter het volgende:
Er is één BORA renner die vol over Lutsenko valt, maar ik weet niet of dat Roglic was. De rest bleef semi overeind.
Er vloog wel een Arkea? de lucht in op rechts bij het ontwijken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:55 schreef wimderon het volgende:
Bizar dat daar rechts niemand anders over Lutsenko heen valt.
Dat was Roglic, jaquote:Op donderdag 11 juli 2024 16:55 schreef Koffieplanter het volgende:
Er is één BORA renner die vol over Lutsenko valt, maar ik weet niet of dat Roglic was. De rest bleef semi overeind.
Echt hard fietsen lukt niet meer lijkt tquote:Op donderdag 11 juli 2024 16:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ziet niet ernstig uit bij Rogla
Gezien in het peloton.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:58 schreef wimderon het volgende:
De tracker geeft Nando ook op achterstand.
Rustig trappend? Ze gaan vol voor de sprintquote:Op donderdag 11 juli 2024 16:57 schreef TAmaru het volgende:
Was dat Roglic die over de kop ging daar, of reed hij de heg in? Ik zag zelf geen gescheurd shirtje maar goed.
Hij verliest wel tijd op een rustig trappend peloton, wat een heel slecht teken is. Misschien is het gedaan voor Roglic.
Allemaal de schuld van Philipsen!quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:58 schreef TAmaru het volgende:
Wow, Visma gaat gewoon op kop beuken, sporttief!
Het ging ook al te lang goed.quote:
Wat is een sporttief? Dief van de sport?quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:00 schreef wimderon het volgende:
Wow, UAE gaat gewoon op kop beuken, sporttief!
Dat moet je de user vragen die deze post over Visma plaatste.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is een sporttief? Dief van de sport?
Je zou toch denken dat het zonder Rikkert en Mathieu een stuk veiliger zou moeten worden in een sprint.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:02 schreef wimderon het volgende:
Ik zie alweer Alpecins die bochten binnendoor nemen en anderen in gevaar brengen.
Sometimes you win, sometimes you loose, heh.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:03 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Tour is not over heh, bit unlucky heh.
Nee dit leek meer op een gezellige zondagrit samen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit komt heel gezapig over van BORA
De tour wacht op niemand.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:04 schreef Starflyer het volgende:
Waarom is er eigenlijk geen standaard neutralisatie bij een valpartij. Roglic wordt hier flink genaaid door een fout van de organisatie.
Altijd tegen Woutquote:Op donderdag 11 juli 2024 17:06 schreef The_Undertone het volgende:
Daar werd weer iemand de boarding ingedreven.
Verliest sympathiequote:
Ze moeten er wel iets mee, want dit kan ook niet.quote:
Onzin, wint vaak genoeg zonder. Maar nu gewoon niet in absolute topvorm.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:08 schreef Scorpion_17 het volgende:
Flipsen bewijst hier wel weer dat ie eigenlijk niet zonder fatsoenlijke lead-out kan
Ben ook benieuwd. Wel schitterend dit.quote:
arom, als die Demare niet wordt teruggezet is het lachwekkend.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vrijwel precies hetzelfde als waar Philipsen voor gediskwalificeerd werd. Ze moeten Wout wel hebben.
Vermoeidheid lijkt hem al wel wat parten te spelen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
Had ook toch meer verwacht van De Lie.
Ook terugzettenquote:Op donderdag 11 juli 2024 17:13 schreef DiegoFuser het volgende:
Cav ook met een zeer debiel manoeuvre naar links opeens.
Verschilletje met Philipsen was wel dat die laatste net een waarschuwing had gekregen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:14 schreef Toby56 het volgende:
Er zijn wel deuren op grovere wijze dichtgegooid, maar Van Aert heeft hier wel weer enorme pech. En, op basis van eerdere deklasseringen, ga ik ervan uit dat Démare uit de top 3 wordt gegooid.
Twee honden en een been. Girmay zelf was natuurlijk feilloos.
Maar ik mis dat mooie PMU-groen nog iedere dag. Dit is een zielloos kleurtje.
Démare gaat hier zijn lead out voorbij, die ziet niet wat er in zijn rug komt. Je kunt hem terugzetten, maar wat Philipsen normaliter doet is veel gevaarlijker en bewuster.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vrijwel precies hetzelfde als waar Philipsen voor gediskwalificeerd werd. Ze moeten Wout wel hebben.
Rickaert had jammergenoeg Fedorov bij zich en Krauw Andersen heeft op hem gewacht, dus ik vrees voor de zaak.quote:
Lijkt mij ook vrijwel zeker.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:15 schreef WAvanBuren het volgende:
Zjozee waant een podiumplaats voor Hem al vrijwel zeker.
Laten we de eerste bergritten nog maar eens afwachten.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lijkt mij ook vrijwel zeker.
Nog geen enkele écht zware etappe in het hooggebergte geweest met meerdere cols.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lijkt mij ook vrijwel zeker.
Ik lees dat de tijdslimiet iets meer dan 25 minuten is en ze reden op 24 minuten toen Girmay finishte. Dat wordt krap.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Rickaert had jammergenoeg Fedorov bij zich en Krauw Andersen heeft op hem gewacht, dus ik vrees voor de zaak.
Ja bij Philipsen was het niet direct nadat hij Mathieu voorbij ging inderdaad, dat is wel waar.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Démare gaat hier zijn lead out voorbij, die ziet niet wat er in zijn rug komt. Je kunt hem terugzetten, maar wat Philipsen normaliter doet is veel gevaarlijker en bewuster.
En dat na 2 weken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:17 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Nog geen enkele écht zware etappe in het hooggebergte geweest met meerdere cols.
Ik sla een kruisje en hoop dat Rickaert een slecht moment kent op een honderdtal meter van de streep.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik lees dat de tijdslimiet iets meer dan 25 minuten is en ze reden op 24 minuten toen Girmay finishte. Dat wordt krap.
En dan zijn er mensen die Sky destijds verafschuwden en Visma nu toejuichen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:18 schreef vaarsuvius het volgende:
Wout zou helemaal niet meedoen vanwege zijn val gister, heb ik toch echt vanuit meerdere bronnen vernomen
Tijdslimiet is 25'44, ze hebben nog iets minder dan 11 minuten nu.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik lees dat de tijdslimiet iets meer dan 25 minuten is en ze reden op 24 minuten toen Girmay finishte. Dat wordt krap.
De finishklok stond al meer dan een minuut stil op 58 seconden. Dus toen Roglic over de finish kwam stond er nog steeds 58 seconden 'achterstand'.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd. Wel schitterend dit.
Een ritzege boeit hem weinig, dan wordt het volle focus op de Vueitaquote:Op donderdag 11 juli 2024 17:20 schreef TAmaru het volgende:
Roglic nu eigenlijk kansloos, maar misschien geeft het hem de inspiratie en kans om bijv. eens te gaan op de Tourmalet ofzo. Hoewel ik denk dat hij er slecht aan toe is, want anders verlies je niet zo snel tijd op het peloton. Misschien wel een breuk of hersenschudding.
Neuh ik bedoel eigenlijk dat hij toch nog een poging waagt om nog eens 3 minuten te winnen ofzo en weer kanshebber te worden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Een ritzege boeit hem weinig, dan wordt het volle focus op de Vueita
Welke link zit hier precies tussen?quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:19 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan zijn er mensen die Sky destijds verafschuwden en Visma nu toejuichen.
Dat zijn hele enge mensen.
Lijkt me wel, jaquote:Op donderdag 11 juli 2024 17:24 schreef WAvanBuren het volgende:
WOUT had zonder het momentje met Demaar zeker gewonnen, aldus WOUT
Dat lijkt mij ook.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:24 schreef WAvanBuren het volgende:
Dat lijkt mij ook wel. In principe een goede analyse van zijn sprint.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:24 schreef WAvanBuren het volgende:
Denk het ook wel eigenlijkquote:Op donderdag 11 juli 2024 17:24 schreef WAvanBuren het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |