abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215070343
Hoi. Mijn mini is vandaag 2 geworden. O+

Helemaal in haar nopjes met de vlaggetjes, taart, papier van de cadeautjes scheuren en spelen met haar nieuwe treinbaan. Mooi om te zien hoe ze in de afgelopen 2 jaar een eigen karaktertje heeft ontwikkeld.
pi_215071196
Gefeliciteerd Loka!

Hier maar 1 kind, dus geen ervaring met ideaal leeftijdsverschil.

Wij zijn onderweg terug naar huis na een heerlijke week vakantie. We hebben het erg getroffen met het weer. Purk heeft zelfs nog in het meertje gezwommen. Ze is een enorme waterrat is wel weer gebleken. Zwemt met haar vestje aan het hele bad door en springt zonder enige vrees zo het water in. Hopelijk blijft dit zo, zou een mooie start zijn voor de zwemles.
pi_215078941
Goedgekeurd bij het consultatiebureau. Ze werkte niet overal aan mee maar welke peuter doet dat nou wel.
Ik dacht dat R wat achterliep met praten, maar dat schijnt wel mee te vallen. Blijkbaar is de normale range breder dan ik dacht. :P
pi_215080205
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:18 schreef Lokasenna het volgende:
Goedgekeurd bij het consultatiebureau. Ze werkte niet overal aan mee maar welke peuter doet dat nou wel.
Ik dacht dat R wat achterliep met praten, maar dat schijnt wel mee te vallen. Blijkbaar is de normale range breder dan ik dacht. :P
Ohh ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat, we mogen vrijdag. Met name het opmeten van haar lengte voorzie ik wat protest bij.

Hallo! Ik meld me hier met Pukje, mijn dochter die sinds vandaag 2 is. *O*
pi_215081737
Gefeliciteerd met de verse peuterdametjes!
pi_215081901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:03 schreef Bami het volgende:

[..]
Ohh ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat, we mogen vrijdag. Met name het opmeten van haar lengte voorzie ik wat protest bij.

Hallo! Ik meld me hier met Pukje, mijn dochter die sinds vandaag 2 is. *O*
Ook gefeliciteerd!
Meten mocht nu gewoon bij de meetlat in plaats van liggend dus viel wel mee.
pi_215083357
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:05 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ook gefeliciteerd!
Meten mocht nu gewoon bij de meetlat in plaats van liggend dus viel wel mee.
Ja liggend vond ze niet top, maar bij de meetlat verwacht ik ook protest. :D
pi_215083998
Bami gefeliciteerd!
  Moderator donderdag 26 september 2024 @ 17:22:04 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215100047
Gefeliciteerd @Lokasenna en @Bami *O* Willen jullie in de OP?

Aapie is eergisteren voor het eerst wezen wennen op de basisschool. Ik vond het een heel ding maar hij gaf echt nul sjoege :') Totaal geen moeite met afscheid nemen, hij had er heel erg zin in! O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_215101158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:22 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd @:Lokasenna en @:Bami *O* Willen jullie in de OP?

Aapie is eergisteren voor het eerst wezen wennen op de basisschool. Ik vond het een heel ding maar hij gaf echt nul sjoege :') Totaal geen moeite met afscheid nemen, hij had er heel erg zin in! O+
Wat gaat dat snel! O+
pi_215104758
quote:

Ja hoor! Ik zit hier nog wel ff. :D Op FOK! heet ze Pukje, verjaardag is 24-09-2022 :)

Oh dat gaat echt hard zeg! Fijn dat hij het leuk vond. O+

[ Bericht 5% gewijzigd door Bami op 27-09-2024 10:38:13 ]
pi_215105756
Welkom Bami en Loka!
pi_215117432
quote:

Ja hoor, R. (September 2022) mag er wel in. :)

Lijkt me spannend, zo'n eerste schooldag, fijn dat hij het zelf helemaal zag zitten. :D
pi_215117471
Afkickproces van de speen is klaar. *O*
Volgende missie wordt om haar zindelijk te maken, benieuwd hoe lang dat duurt. :P
pi_215123981
Zou het niet te veel ‘zindelijk maken’ noemen, mijn ervaring is dat ze het meestal gaan doen als ze er zelf klaar voor zijn / zelf zin in hebben. ;)
De mijne was met 2,5 dag- en nachtzindelijk. Vrij vroeg, maar normaler is het met een jaar of 3 overdag en ‘s nachts vaak pas (veel) later nog. Ook genoeg peuters in mijn omgeving die te eigenwijs zijn / waren om al naar het potje / de wc te gaan. Zou daarin je kind nu nog lekker volgen. Mee naar de wc nemen en gewoon een potje neerzetten, dan zie je wel wat ze doet (of niet). Praat ze al (een beetje)? Da’s ook wel fijn bij het zindelijk worden. Dan kunnen ze aangeven dat ze moeten / al geplast hebben.
  Moderator zondag 29 september 2024 @ 08:56:45 #116
382129 crew  Donna
pi_215124121
quote:

Ohhh ik vind het zo spannend. 24 okt gaat A-tje wennen 😮‍💨
pi_215125617
quote:

De eerste 3 namen kunnen eigenlijk nog uit de OP.
  zondag 29 september 2024 @ 12:42:47 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215125804
Gefeliciteerd Loka en bami!

Colin is woensdag 4 geworden. Het wennen op school gaat best goed :) , we bouwen langzaam op dus van 3x 2,5 uur naar 5x 2,5 uur. Hij vindt school wel leuk dus dat is prima.

Zindelijk worden blijft een struggle :+ , maar op school heeft hij van de week ineens helemaal uit zichzelf aangegeven dat hij naar de WC moest dus dikke prima. Komt vast wel goed ooit :') .

En daarmee nemen we afscheid van dit topic. See you on the kleuter side allemaal! :W
Resistance is futile.
pi_215125816
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 08:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zou het niet te veel ‘zindelijk maken’ noemen, mijn ervaring is dat ze het meestal gaan doen als ze er zelf klaar voor zijn / zelf zin in hebben. ;)
De mijne was met 2,5 dag- en nachtzindelijk. Vrij vroeg, maar normaler is het met een jaar of 3 overdag en ‘s nachts vaak pas (veel) later nog. Ook genoeg peuters in mijn omgeving die te eigenwijs zijn / waren om al naar het potje / de wc te gaan. Zou daarin je kind nu nog lekker volgen. Mee naar de wc nemen en gewoon een potje neerzetten, dan zie je wel wat ze doet (of niet). Praat ze al (een beetje)? Da’s ook wel fijn bij het zindelijk worden. Dan kunnen ze aangeven dat ze moeten / al geplast hebben.
Ze gaat al regelmatig plassen op het potje, en zegt dat haar luier nat is of gepoept heeft, dus het lijkt me een kwestie van consequenter zijn in op het potje laten gaan. Binnenkort ben ikanderhalve week thuis dus dan gaan we zonder luier proberen.
pi_215125990
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:44 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ze gaat al regelmatig plassen op het potje, en zegt dat haar luier nat is of gepoept heeft, dus het lijkt me een kwestie van consequenter zijn in op het potje laten gaan. Binnenkort ben ikanderhalve week thuis dus dan gaan we zonder luier proberen.
Voor volledig zindelijk moet ze ruim vooraf kunnen aanvoelen te moeten plassen en dat stukje is iets waar ze fysiek klaar voor moeten zijn. (dat is denk ik ook wat Komkommerschijfje zegt)

Met regelmatig op het potje zetten worden ze klokzindelijk en dat is ook al heel fijn hoor maar daarmee ben je helaas nog niet van de luiers af.
S plast vanaf 1 jaar al regelmatig op het potje. Daar ben ik mee begonnen omdat de ochtendluier zo bomvol was dat alleen een nachtluier genoeg absorptie had maar zo'n dik pakket is voor een kleintje dat net zelf loopt nogal sneu. Voor de zomervakantie hebben we een dag zonder luier geprobeerd. Hij roept 1 tel van te voren dat hij moet plassen of pas als alles al nat is dus hij voelt het nog niet vroeg genoeg aankomen om het potje te redden en volledig zindelijk te zijn. Komt vanzelf, de wil is er in iedergeval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 29-09-2024 15:26:00 ]
pi_215126088
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 13:11 schreef Elleska het volgende:

[..]
Voor volledig zindelijk moet ze ruim vooraf kunnen aangeven te moeten plassen en dat stukje is iets waar ze fysiek klaar voor moeten zijn. (dat is denk ik ook wat Komkommerschijfje zegt)

Met regelmatig op het potje zetten worden ze klokzindelijk en dat is ook al heel fijn hoor maar daarmee ben je helaas nog niet van de luiers af.
S plast vanaf 1 jaar al regelmatig op het potje. Daar ben ik mee begonnen omdat de ochtendluier zo bomvol was dat alleen een nachtluier genoeg absorptie had maar zo'n dik pakket is voor een kleintje dat net zelf loopt nogal sneu. Voor de zomervakantie hebben we een dag zonder luier geprobeerd. Hij roept 1 tel van te voren dat hij moet plassen of pas als alles al nat is dus hij voelt het nog niet vroeg genoeg aankomen om het potje te redden en volledig zindelijk te zijn. Komt vanzelf, de wil is er in iedergeval.
Klinkt logisch, ik weet niet of R het al echt voelt aankomen, de ene keer zegt ze het en de andere keer houdt ze zich stil. :P
We gaan maar gewoon een poging doen en we zien wel hoe het gaat. De ladingen luierwas zijn in elk geval goede motivatie om het te proberen. :+
Klok zindelijk zou ook al heel wat was schelen. :P
  Moderator zondag 29 september 2024 @ 22:02:25 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215132024
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 19:24 schreef Cygne het volgende:

[..]
Wat gaat dat snel! O+
Bizar he?! En die van jou over een jaar al! In welke groep zit M. nu?

quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 08:56 schreef Donna het volgende:

[..]
Ohhh ik vind het zo spannend. 24 okt gaat A-tje wennen 😮‍💨
Mooie datum ;) Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt!

quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:16 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
De eerste 3 namen kunnen eigenlijk nog uit de OP.
Ik pas het meteen aan :Y

quote:
17s.gif Op zondag 29 september 2024 12:42 schreef Seven. het volgende:
Gefeliciteerd Loka en bami!

Colin is woensdag 4 geworden. Het wennen op school gaat best goed :) , we bouwen langzaam op dus van 3x 2,5 uur naar 5x 2,5 uur. Hij vindt school wel leuk dus dat is prima.

Zindelijk worden blijft een struggle :+ , maar op school heeft hij van de week ineens helemaal uit zichzelf aangegeven dat hij naar de WC moest dus dikke prima. Komt vast wel goed ooit :') .

En daarmee nemen we afscheid van dit topic. See you on the kleuter side allemaal! :W
Wat een mijlpaal he? Fijn dat het wennen goed gaat, en dat hij de ruimte krijgt om het zo op te bouwen. Doen ze nog moeilijk over zindelijkheid op school? Ons werd verteld dat af en toe een (plas)ongelukje geen probleem is, dan geven ze gewoon een schone broek. Dat geeft mij wel wat rust :)

quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:44 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Dat plassen op het potje deed Aapie ook al een hele tijd, maar het is inderdaad het echt van tevoren aangeven. Dat duurde echt nog een tijdje, hij zei vaak "ik moet plassen" en dan kwam het al. Maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen. Bij ons werkte eigenlijk het beste om gewoon helemaal naakt te gaan de hele dag, toen was het binnen een week gedaan :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 29 september 2024 @ 22:08:37 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215132072
OP is weer up to date. Als er nog peuters in de OP moeten, let me know!
  zondag 29 september 2024 @ 22:52:17 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215132535
@MaJo Colin heeft luiers aan naar school. Bij poepluiers bellen ze. Tot zover niet nodig geweest.
Resistance is futile.
pi_215139462
@MaJo groep 4 alweer.
pi_215167539
Ik weet dat ze nog maar ruim een week 2 is, maar wat vind ik dit een fijne leeftijd zeg. Ben zo van haar aan het genieten. O+
pi_215170109
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 15:08 schreef Bami het volgende:
Ik weet dat ze nog maar ruim een week 2 is, maar wat vind ik dit een fijne leeftijd zeg. Ben zo van haar aan het genieten. O+
Geniet ze Bami!
Ik wil je niet ontmoedigen. Die van mij wordt bijna drie maar terugkijkend vond ik het jaar tussen 2 en 3 het heftigste tot nu toe.
Zo is duidelijk iedere situatie anders.
pi_215170730
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:42 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Geniet ze Bami!
Ik wil je niet ontmoedigen. Die van mij wordt bijna drie maar terugkijkend vond ik het jaar tussen 2 en 3 het heftigste tot nu toe.
Zo is duidelijk iedere situatie anders.
Haha dat had ik met van 1 naar 2. Van 2 naar 3 vind ik juist heel relaxt. Ja, de peuterpubertijd ging echt heel hard aan en ze heeft een duidelijke eigen mening, maar ze begint nu echt heel erg haar eigen persoonlijkheid te ontwikkelen. Ze is heel sociaal en vrolijk. Zingt en kletst de oren van mijn kop af en iedere week wel een nieuwe skill.
Deze week waren de nieuwe skills volledig zelfstandig naar de wc gaan *O* en bambino loco spelen.

En ik ben een lekkere emodoos/vergiet momenteel. Want maandag is ze echt 3 en dan over een jaar ook school en pfff. Het gaat te snel. Ze was zo klein ;(
pi_215174034
Vorige keer was het van 2 naar 3 de hel. Nu is het van 1 naar 2 veel pittiger. Leuk man zo'n tweede. Dan denk je het een beetje te snappen en dan veranderen ze alle regels.
Met de oudste was het een gevecht om m zindelijk te krijgen. Uiteindelijk net op tijd voor school gelukt met redelijk wat ongelukjes in het begin. Maggie is nu zichzelf op eigen initiatief zindelijk aan het maken.
Het klinkt leuker dan het is :P
Ze wil alles zelf doen en potjes zijn haar te min. Ze kan met een opstapje prima de wc op en die heeft een verkleinbril. Maar ze gaat meestal niet ver genoeg zitten en we mogen niet helpen. Ik mag meestal nog niet eens in de buurt zijn. Dan word ik weggeduwd met "mama elpe nè, mama daa".
Dat alles (letterlijk elke stap vanaf ze haar ogen open doet tot ze bij het kdv is) zelf willen doen is echt een oefening in geduld. En maar aanvaarden dat ik voorlopig nooit meer op tijd kom. Dat is voor mij wel een dingetje.
Maar op de goede momenten is ze gewoon fantastisch. Echt een heerlijk kind met veel humor.
pi_215174111
Hahaha b_u dat zelluf doen ja. Hier ook. Zelf naar de wc, zelf aankleden/uitkleden, zelf schoenen uitkiezen, zelf tanden poetsen, broodje smeren. De 2e is toch anders geprogrammeerd _O-
pi_215174362
Oh, mijn eerste is al zoals jullie tweede, ben benieuwd hoe mijn tweede dan wordt. :D
Hier zeven weken een driejarige in huis en op bepaalde vlakken is het echt weer pittiger dan een tweejarige. Brutaal bij vlagen, kattig, licht ontvlambaar. En ja, dat zat er altijd al in, maar de laatste weken is het weer next level. Wellicht dat het nieuwe broertje/zusje in mijn buik toch meer meespeelt dan we denken…
Iedere dag hoor ik een aantal keer ‘mama, je moet je niet met mij bemoeien!!!’. Echt hoor, ik geef je alleen maar een tip of aanwijzing. Want ja, alles zelf doen zit er al in sinds ze kan lopen. :D
pi_215174380
En inderdaad, snel ergens heen of op tijd komen is dan soms een uitdaging. Want alles zelf willen doen, het is steeds balanceren tussen ‘nog net oké’ en ‘totale meltdown’ voordat we de deur uit gaan. De laatste dagen was het vaker die laatste.

Zijn meiden over het algemeen niet gewoon pittiger dan jongens? Al helemaal op deze leeftijd.
pi_215174436
Ik vond 0-1 veel pittiger dan 1-2, maar ik had een baby die slecht sliep en veel huilde. :+ Sinds ze zichzelf kan voortbewegen en vertellen wat ze wilt vind ik het veel fijner. Al had ik ergens vorige week idd wel zo'n dag dat àlles een discussie was, toen was ik er ook wel ff klaar mee. 'Gelukkig' word ik dan keihard gespiegeld door haar en helpt dat meestal wel om mij uit mijn chagrijn te halen en het goed te maken.
pi_215174464
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 09:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Zijn meiden over het algemeen niet gewoon pittiger dan jongens? Al helemaal op deze leeftijd.
Bij mijn kinderen klopt dat zeker wel ja. Mijn grote is echt zo'n zachtaardige lieverd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215174657
Hier ook de zelluf doen fase maar ik vind dat heerlijk want ik kan overal de zelfdoen/mamadoen keuze gebruiken.
Sowieso werkt de keuze uit 2 dingen bij zowel mijn pittige oudste als mijn relaxte jongste goed. Wel keuzevrijheid geven maar niet teveel waardoor het extra tijd kost en daarbij de regel als je niet kiest dan mag ik kiezen (meestal wordt daarna alsnog snel de andere optie gekozen maar dat is prima). Wedstrijdjes werken soms ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 04-10-2024 10:36:20 ]
pi_215174860
Mag ik die optie ook Elleska?

Als ik hier 2 opties geef aan Anna krijg ik als antwoord 'allebei niet' :D
pi_215174932
De enige optie hier is wachten tot ik mag helpen. Als ik eerder probeer over te nemen is het meltdown en dan raken we zeker niet op tijd weg.
Mijn oudste had ook periodes met dingen zelf willen doen maar dit is next level. Hij had een beter zelfbesef wat hij kon en wat niet :P
Sommige dingen gaan ook nog niet. Zoals de rits van haar jas dichtdoen. Omhoog doen wel maar ze krijgt het niet aan elkaar. Maar toch elke keer zelf willen proberen.
Schoenen gaan wel maar het moet op haar manier. Dus de klittenbandriempjes moeten er eerst helemaal uit. Dan schoenen aan en dan de bandjes weer. Dat moet absoluut in de minst handige volgorde, dus eerst de bovenste en dan de onderste. Adem in, adem uit.
pi_215174958
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 10:51 schreef douche-eendje het volgende:

Oja daar heeft Pukje ook een handje van, maar dan zeg ik dus idd dat als zij niet kiest ik kies. Vindt ze niet heel chill, maar werkt tot nu toe aardig. En wat hier altijd goed helpt om haar op te vrolijken is liedjes zingen, dus dat doe ik dan vaak na zo'n moeilijk keuze moment.
pi_215174962
quote:

Dat krijg ik ook wel eens te horen en dan gaat dus de regel in dat ik mag kiezen. Waarbij het of een kwestie is van mijn keuze doorpakken of er wordt heel snel de andere optie gekozen (want wat ik kies is natuurlijk nooit goed ;) ) en dan laat ik het gaan want mijn doel is bereikt.

Gisteren hadden we nog zoiets kleins in de winkel. S ging steeds op de grond zitten. Keuze gegeven tussen zelf lopen of tillen. "Nee zitten!" Oke dan wordt het tillen en met dat ik hem oppakte was het "NEEEEE ZELLUF LOPEN!!" wat hij vervolgens ook deed dus doel bereikt.
Scheelt wel dat S (nog) niet direct doorschiet in een meltdown, daar had L veel meer last van. Dan kon ik een krijsend kind tillen en het koste een aantal keer voordat het lampje ging branden dat hij beter zelf kon kiezen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Elleska op 04-10-2024 11:10:18 ]
pi_215175060
De opties werken goed bij mijn oudste. Maggie heeft 0,0 redelijkheid in zich op zo'n moment. Die kiest dan meestal optie 3: compleet door het lint gaan. Ze is er dan ook moeilijk uit te krijgen. Soms moet het wel als haar keuze een gevaarlijke situatie oplevert. Soms weet ik het ff niet meer. Er zit dan zoveel frustratie in haar.
Dinsdag werd ze superkwaad in de auto omdat ik op een rotonde een andere afslag nam dan ze wilde. Het was 17u, ik wou naar huis :D
Netto gaat haar even tijd en ruimte geven het snelst.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:47:33 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215175349
quote:

Dit ja! _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215176068
‘Allebei niet’, ja, sta je dan met je bek vol tanden bij de eerste keer. Dan doe ik het / kies ik en dan is het hek van de dam. Ja. Jammer joh. Maar ik vind het de laatste weken wel weer heel pittig.
Ze is altijd pittig geweest, maar nu weegt ze 15 kg en vind ik het minder relaxed om haar op te tillen en mee te nemen. Dat ging nog wat makkelijker als dreumes van 1,5.
Praten is inderdaad vaak fijn, maar in zo’n kwaad moment valt er niet te praten. En dat kan ze gerust zo’n half uur volhouden hoor.
pi_215176828
Oja hier is het probleem meestal juist dat ze getild wilt worden en ik dat niet wil. _O-
Tot nu toe lukt het me meestal wel om verbinding met haar te maken, en als ze in een meltdown zit kan ik daar gelukkig vaak de tijd voor nemen om haar te troosten en er doorheen te krijgen. Dat zal allicht anders worden het komende jaar, maar dat zien we dan wel weer.
pi_215176886
Als ik haar hier een keuze geef dan is het antwoord vaak “ja” O+ :') .

Verder kan ze een echte schreeuwlelijkerd zijn, ik vind dat volume echt niet te doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegelijkertijd is het een enorme knuffelkont en ze wil ook nog veel opgetild worden, maar dat vind ik met haar 15kg ook niet altijd even chill. De verschillen in karakter met haar grote zus worden nu ook steeds duidelijker, leuk om te zien.
pi_215177640
Nou hier is alles 'nee' hoor.
Buiten de woedeaanvallen is het een schatje :P
Maar regelmatig moet ze wel krijsend onder de arm mee. Het is niet anders.
pi_215177770
Hier is alles ‘nee’ en ‘AU MAMA’, zelfs als ik bij het lopen haar capuchon alleen maar vast heb :')
pi_215183005
F. krijgt een loophulpmiddel. Hij zou fysiek kunnen lopen, hij doet het ook aan 1 vinger, maar liever niet. Hij kan gewoon prima op zijn knieën lopen en als hij ergens niet bij kan mcGuyvert hij wel een trapje. Hij zit op een reguliere psz en komt prima mee met de andere kinderen qua leeftijd. Doet alles mee. Behalve lopen en praten. Hij geeft ook non-verbaal aan dat hij dat gewoon niet gaat doen. Dan wijst hij naar ons en dan naar zijn voeten. "Papa, mama en grote broer lopen op voeten" en vervolgens naar zichzelf en naar zijn knieën "F loopt op knieën".

Ook wel iets wat bij zijn syndroom hoort, maar dat koppige werkt ook niet mee. Het boeit 'm gewoon niet. :')
pi_215183905
Mijn nicht (oudste dochter van zus) kroop op der gat. Handje eronder en huppetee vooruit.

Was er maar een pauzeknopje.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_215184033
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:38 schreef Pinnenmutske het volgende:
Mijn nicht (oudste dochter van zus) kroop op der gat. Handje eronder en huppetee vooruit.

Was er maar een pauzeknopje.
F. is ruim 3 en de hele trukendoos is al uitgeprobeerd.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:05:11 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215185604
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:52 schreef Cygne het volgende:
F. krijgt een loophulpmiddel. Hij zou fysiek kunnen lopen, hij doet het ook aan 1 vinger, maar liever niet. Hij kan gewoon prima op zijn knieën lopen en als hij ergens niet bij kan mcGuyvert hij wel een trapje. Hij zit op een reguliere psz en komt prima mee met de andere kinderen qua leeftijd. Doet alles mee. Behalve lopen en praten. Hij geeft ook non-verbaal aan dat hij dat gewoon niet gaat doen. Dan wijst hij naar ons en dan naar zijn voeten. "Papa, mama en grote broer lopen op voeten" en vervolgens naar zichzelf en naar zijn knieën "F loopt op knieën".

Ook wel iets wat bij zijn syndroom hoort, maar dat koppige werkt ook niet mee. Het boeit 'm gewoon niet. :')
Hoe voel je je daarbij? Is het dubbel, wel prima of helemaal kut?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')