Een keer wakker geweest, dus viel niet tegen. Wel lag ze middenin de nacht op de grond te slapen. Waarschijnlijk eruit gegleden. Gister ging het gaan slapen probleemloos. Zojuist heb ik de zijkant erin gezet vanwege niet luisteren.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En LL, hoe ging het slapen? Überhaupt dat je je kind toe kunt spreken via de babyfoon, wat een weelde.
Ik wist niet dat er richtlijnen voor waren. Volgens mij was Colin 2,5 of zoiets toen we over gingen op alleen de stoel zonder babyset.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:55 schreef Smart_ass het volgende:
Voor degenen met een tripp trapp: vanaf welke leeftijd zaten jullie kinderen daar op zonder die babyset? Mijn peuter is net twee maar zit op het maximale gewicht voor de antilop die we gebruiken en de tripp trapp wordt pas aangeraden vanaf drie geloof ik (oudste was ook bijna drie voordat ze die ging gebruiken). Ik weet niet hoe gevaarlijk het is om die antilop te gebruiken tot iets na het geadviseerde maximum gewicht?
Volgens mij zijn wij met anderhalf/twee overgegaan op de zonder babyset zeg maar. Ze klommen er anders toch continu uit, ook niet veilig..quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:48 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn om te weten dat met twee jaar dan dus helemaal niet zo gek vroeg is!
Ik heb geen idee... wij vragen vaak 'moet je plassen? moet je poepen'. Meestal is het antwoord 'nee', soms is het een 'ohja!'. Verder voelt hij het sinds vorige week ineens zelf aan. Sinds dinsdag geen luier meer aan en in totaal t/m zaterdagmiddag 5 of 6 ongelukjes geloof ik. KDV ging donderdag perfect en hij gaf zaterdagmiddag zelf aan dat hij moest poepen. Gisteren perfect droog en vanochtend zelfs z'n nachtluier droog. Ik geloof dat we uit de luiers zijnquote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:44 schreef Gogo83 het volgende:
Vraagje over zindelijkheid: J. (ruim 3 en een half) is vrijwel zindelijk, maar de laatste stap van het zelf aanvoelen en op tijd naar de wc gaan is zo'n lange weg al! Ze gaat heel weinig uit zichzelf, de meeste keren dat ze gaat is het gewoonte of als wij aangeven dat het tijd is. Vandaag riep ze ineens dat ze moest plassen toen grote broer riep dat ie naar de wc ging. Dus ook een externe reminder. Poepen voelt ze al helemaal niet aan, eigenlijk gaat dat alleen goed als wij ruiken of zien dat ze moet, zijn we minder alert of is ze op het kdv dan poept ze bijna altijd in haar broek. Wel steeds vaker maar een deel in haar onderbroek en de rest in de wc, maar ik ben er wel een beetje klaar mee. Uiteraard blijven we heel rustig en geduldig, maar ik weet niet zo goed hoe we haar hier verder bij kunnen helpen. Hebben jullie tips of ideeën?
Oh de mijne (in juni 2 geworden) zit al paar maanden in de tripp trapp zonder babyset. Hij klimt er prima zelf in. Wel is hij er een keer uitgevallen, maar daarna niet meerquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:55 schreef Smart_ass het volgende:
Voor degenen met een tripp trapp: vanaf welke leeftijd zaten jullie kinderen daar op zonder die babyset? Mijn peuter is net twee maar zit op het maximale gewicht voor de antilop die we gebruiken en de tripp trapp wordt pas aangeraden vanaf drie geloof ik (oudste was ook bijna drie voordat ze die ging gebruiken). Ik weet niet hoe gevaarlijk het is om die antilop te gebruiken tot iets na het geadviseerde maximum gewicht?
Ik heb gewoon een groot dekbed en overtrek (140 x 200). Vouw een deel onder het matras (in jullie geval: zo lang het meegroeibed nog niet uitgeklapt is) en zo ligt het prima.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:07 schreef douche-eendje het volgende:
Anna gaat over naar een meegroeibed (ze heeft een klein kamertje dus voor de komende jaren is dat prima). Hebben jullie tips aan beddengoed? Welke maat dekbed is handig?
Ik heb voor nu het peuterdekbed en bijbehorende overtrekken en hoeslakens van de IKEA. Als het bed op een grotere stand gaat over een paar jaar, dan schaffen we wel nieuw beddengoed aan. F. vindt haar beddengoed nu prima.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:07 schreef douche-eendje het volgende:
Anna gaat over naar een meegroeibed (ze heeft een klein kamertje dus voor de komende jaren is dat prima). Hebben jullie tips aan beddengoed? Welke maat dekbed is handig?
Wat goed! Hier wisselend succes, Colin heeft buitenshuis nog wel luierbroekjes aan. En verder Bombees. Het kwartje wil nog niet echt vallen maar er is een beloningsbord besteld. Dat leidt wel tot snelle resultaten, geen ongelukjes = morgen cadeautje. Voor een snoepje na het plassen is hij niet te motiverenquote:Op maandag 26 augustus 2024 13:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee... wij vragen vaak 'moet je plassen? moet je poepen'. Meestal is het antwoord 'nee', soms is het een 'ohja!'. Verder voelt hij het sinds vorige week ineens zelf aan. Sinds dinsdag geen luier meer aan en in totaal t/m zaterdagmiddag 5 of 6 ongelukjes geloof ik. KDV ging donderdag perfect en hij gaf zaterdagmiddag zelf aan dat hij moest poepen. Gisteren perfect droog en vanochtend zelfs z'n nachtluier droog. Ik geloof dat we uit de luiers zijn
Hier gaat het dus al een hele tijd zo. Ik hou je op de hoogte van vorderingen met het beloningsbordquote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:44 schreef Gogo83 het volgende:
Vraagje over zindelijkheid: J. (ruim 3 en een half) is vrijwel zindelijk, maar de laatste stap van het zelf aanvoelen en op tijd naar de wc gaan is zo'n lange weg al! Ze gaat heel weinig uit zichzelf, de meeste keren dat ze gaat is het gewoonte of als wij aangeven dat het tijd is. Vandaag riep ze ineens dat ze moest plassen toen grote broer riep dat ie naar de wc ging. Dus ook een externe reminder. Poepen voelt ze al helemaal niet aan, eigenlijk gaat dat alleen goed als wij ruiken of zien dat ze moet, zijn we minder alert of is ze op het kdv dan poept ze bijna altijd in haar broek. Wel steeds vaker maar een deel in haar onderbroek en de rest in de wc, maar ik ben er wel een beetje klaar mee. Uiteraard blijven we heel rustig en geduldig, maar ik weet niet zo goed hoe we haar hier verder bij kunnen helpen. Hebben jullie tips of ideeën?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |