abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214740047
Bottoms_ up. Wij zijn ongeveer 4 maanden geleden voor een audiologisch onderzoek geweest. Dat begon met uitgebreid gehoor onderzoek en daarna een gecombineerd ontwikkelings en taal onderzoek.
Daaruit kwam het advies voor logopedie. Sindsdien heeft ze flinke stappen gemaakt. We staan voor de logopedie nog steeds op de wachtlijst. Ik verwacht dat de oproep voor logopedie ongeveer samen gaat vallen met het vervolg bezoek aan het audiologisch centrum.
We waren er een ochtend aan kwijt, maar ik ben heel tevreden over hoe het hele proces ging. We zijn via het CB hiernaartoe verwezen. Als je twijfelt kan je kijken of jou cb je hier naartoe kan verwijzen.

Onze dame slaapt vanavond voor het eerst in het ledikant met open zijkant. Duurde 20 minuten voor ze sliep. 1 keer moeten toespreken via de babyfoon dat ze in bed moest gaan liggen. Al met al best tevreden. Als dit goed blijft gaan krijgt ze een groot bed voor haar 3e verjaardag.
pi_214752763
En LL, hoe ging het slapen? Überhaupt dat je je kind toe kunt spreken via de babyfoon, wat een weelde. :D
pi_214755998
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En LL, hoe ging het slapen? Überhaupt dat je je kind toe kunt spreken via de babyfoon, wat een weelde. :D
Een keer wakker geweest, dus viel niet tegen. Wel lag ze middenin de nacht op de grond te slapen. Waarschijnlijk eruit gegleden. Gister ging het gaan slapen probleemloos. Zojuist heb ik de zijkant erin gezet vanwege niet luisteren.
pi_214762300
Voor degenen met een tripp trapp: vanaf welke leeftijd zaten jullie kinderen daar op zonder die babyset? Mijn peuter is net twee maar zit op het maximale gewicht voor de antilop die we gebruiken en de tripp trapp wordt pas aangeraden vanaf drie geloof ik (oudste was ook bijna drie voordat ze die ging gebruiken). Ik weet niet hoe gevaarlijk het is om die antilop te gebruiken tot iets na het geadviseerde maximum gewicht? :P
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:35:07 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214762520
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 16:55 schreef Smart_ass het volgende:
Voor degenen met een tripp trapp: vanaf welke leeftijd zaten jullie kinderen daar op zonder die babyset? Mijn peuter is net twee maar zit op het maximale gewicht voor de antilop die we gebruiken en de tripp trapp wordt pas aangeraden vanaf drie geloof ik (oudste was ook bijna drie voordat ze die ging gebruiken). Ik weet niet hoe gevaarlijk het is om die antilop te gebruiken tot iets na het geadviseerde maximum gewicht? :P
Ik wist niet dat er richtlijnen voor waren. Volgens mij was Colin 2,5 of zoiets toen we over gingen op alleen de stoel zonder babyset.
Resistance is futile.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:10:09 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_214762848
Wat is het maximale gewicht van de antilop dan? Aha, 15 kg. Dat is mijn peuter nog niet. Maar ik zou zo’n grens niet heel strikt aanhouden.

Los daarvan zat mijn peuter al voor zijn tweede verjaardag op de triptrap, want hij kon er zelf op en af dus handig en behoefte aan Zelf doen. Het zit ook beter dan de antilop door het voetenplankje en het ziet er mooier uit en het scheelde hier ook 1x per week struikelen over de poten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_214763096
Ah, oke. Ja idem hier hoor, ze klimt vaak op die van haar zus en kan er eigenlijk prima op zitten. Voordeel van die antilop is alleen wel dat ze zichzelf nog niet los kan klikken en dat komt soms wel handig uit :') . Verder wordt er hier inderdaad ook nog steeds regelmatig gestruikeld over die poten, zelfs na jaren gebruik. Kijk het nog wel even aan maar houd mijn ogen en oren wel open voor tripp trapp aanbiedingen dan :Y.
pi_214763114
Wij hebben nu denk ik een half jaar het zitje er vanaf, dus dat ding om te voorkomen dat ze er af kunnen schuiven. Dus ook rond 2,5. Wij zijn heel blij met onze Tripp Trapp. Even kijken of we een tweede exemplaar aan gaan schaffen voor baby tegen die tijd. Het newborn-kuipje vond ik altijd al erg fijn, gewoon erbij zitten aan tafel vanaf een paar weken oud.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:13:37 #34
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_214763261
Is er geen Amerikaanse versie van marktplaats, S_a? Of misschien heb je het gewoon liever nieuw. Ik vond het fijn om oude te hebben want dan kan je rustig verder met ze afraggen :P .

Newbornkuipje heb ik dan weer nooit gebruikt. Had ‘m wel maar bij de tweede niet eens geïnstalleerd. Die lag gewoon plat in de box als hij niet aan een mens gekleefd zat. Ik was nogal fervent aanhanger van ‘baby moet plat, dan kan ie zich ontwikkelen’ :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_214763409
Ja, zeker wel! Ik vind zo’n stoel inderdaad echt typisch iets om tweedehands te kopen. Partner heeft altijd een beetje iets tegen gebruikte dingen ( :') ) maar ik denk dat we wel een compromis kunnen sluiten en iets kunnen zoeken op marktplaats dat niet of nauwelijks gebruikt is :P.
Wij hebben ook die newborn unit niet, baby ligt in de box ernaast. Wel zo’n harnas die nog ongebruikt is maar die wil ik gaan gebruiken voor baby wanneer ze kan zitten.
pi_214763524
Hier ging dat vroeg. Ik vind foto's van oktober vorig jaar zonder babyset. Dus ruim voor haar 2de verjaardag. Ik weet niet meer precies waarom. Ik denk omdat ze niet meer wilde. Er stond natuurlijk ook nog een tripp trapp zonder babyset en daar klom ze altijd op en dan wilde ze er niet meer af. Ze is er twee keer afgedonderd ofzo. Met babyset was niet veiliger want dan klom ze eruit.
De antilop gebruiken we ook nog. Als we buiten eten want ik ga echt niet met die zware stoel zeulen.
pi_214764021
Fijn om te weten dat met twee jaar dan dus helemaal niet zo gek vroeg is!
pi_214764136
Oh, hier hadden we juist een baby die niet in de box wilde, dus wij hebben het newborn-kuipje heel vaak gebruikt met avondeten. Vond het niet zo’n succes om warm eten tot me te nemen met een baby in de draagdoek, dus toen zat / lag ze er altijd bij aan tafel. En dat was altijd een groot succes. Was dus per dag ook niet langer dan een half uur.
Hopelijk wil de tweede iets minder plakken / iets meer zelf chillen. :’)
pi_214764205
Hier ook ver voor de tweede verjaardag. Voor de veiligheid. Hij klom er al een tijdje uit als we hem niet vastmaakten maar op een gegeven moment was hij er ook al meermaals zelf in geklommen. Dat is al een hele toer en dan stond hij erin en kwam hij tot zit door erin te schuiven/vallen met zijn voeten, zonder handjes :X Toen hebben we het er maar afgehaald. Hij is er nog nooit afgevallen. Soms wel bijna omdat hij dan niet eraf wil klimmen maar via onze schoot. Maar daar leert hij van, denk ik dan maar O-) Inmiddels met 2j4m gaat het vlekkeloos
pi_214764213
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:48 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn om te weten dat met twee jaar dan dus helemaal niet zo gek vroeg is!
Volgens mij zijn wij met anderhalf/twee overgegaan op de zonder babyset zeg maar. Ze klommen er anders toch continu uit, ook niet veilig..
pi_214764242
Hier vandaag een controle achter de rug in het ziekenhuis voor de ogen (ivm aangeboren coloboom in beide ogen en risico's die daarbij horen). Dat zag er allemaal goed uit, maar na metingen wel tot de conclusie gekomen dat een bril wel echt nodig is. Om school straks goed te beginnen direct naar de opticien geweest. Hele nieuwe wereld voor mij..

Nog maar twee weken in dit topic dus, maar nu ineens wel druk hiermee. :9 Meer kleuter dan peuter inmiddels!
pi_214771390
Vraagje over zindelijkheid: J. (ruim 3 en een half) is vrijwel zindelijk, maar de laatste stap van het zelf aanvoelen en op tijd naar de wc gaan is zo'n lange weg al! Ze gaat heel weinig uit zichzelf, de meeste keren dat ze gaat is het gewoonte of als wij aangeven dat het tijd is. Vandaag riep ze ineens dat ze moest plassen toen grote broer riep dat ie naar de wc ging. Dus ook een externe reminder. Poepen voelt ze al helemaal niet aan, eigenlijk gaat dat alleen goed als wij ruiken of zien dat ze moet, zijn we minder alert of is ze op het kdv dan poept ze bijna altijd in haar broek. Wel steeds vaker maar een deel in haar onderbroek en de rest in de wc, maar ik ben er wel een beetje klaar mee. Uiteraard blijven we heel rustig en geduldig, maar ik weet niet zo goed hoe we haar hier verder bij kunnen helpen. Hebben jullie tips of ideeën?
  maandag 26 augustus 2024 @ 13:45:55 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214810082
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 20:44 schreef Gogo83 het volgende:
Vraagje over zindelijkheid: J. (ruim 3 en een half) is vrijwel zindelijk, maar de laatste stap van het zelf aanvoelen en op tijd naar de wc gaan is zo'n lange weg al! Ze gaat heel weinig uit zichzelf, de meeste keren dat ze gaat is het gewoonte of als wij aangeven dat het tijd is. Vandaag riep ze ineens dat ze moest plassen toen grote broer riep dat ie naar de wc ging. Dus ook een externe reminder. Poepen voelt ze al helemaal niet aan, eigenlijk gaat dat alleen goed als wij ruiken of zien dat ze moet, zijn we minder alert of is ze op het kdv dan poept ze bijna altijd in haar broek. Wel steeds vaker maar een deel in haar onderbroek en de rest in de wc, maar ik ben er wel een beetje klaar mee. Uiteraard blijven we heel rustig en geduldig, maar ik weet niet zo goed hoe we haar hier verder bij kunnen helpen. Hebben jullie tips of ideeën?
Ik heb geen idee... wij vragen vaak 'moet je plassen? moet je poepen'. Meestal is het antwoord 'nee', soms is het een 'ohja!'. Verder voelt hij het sinds vorige week ineens zelf aan. Sinds dinsdag geen luier meer aan en in totaal t/m zaterdagmiddag 5 of 6 ongelukjes geloof ik. KDV ging donderdag perfect en hij gaf zaterdagmiddag zelf aan dat hij moest poepen. Gisteren perfect droog en vanochtend zelfs z'n nachtluier droog. Ik geloof dat we uit de luiers zijn *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214810715
Lekker Tink *O*

Wij zijn afgelopen donderdag zonder luiers overdag gestart en het gaat goed. Tot nu toe een paar ongelukjes gehad, maar zodra Anna merkt dat ze plast stopt ze gelijk met plassen en geeft aan dat ze op het potje of de wc wilt. Vanmorgen gaf ze gelijk aan dat ze moest plassen en ging zelf naar het potje. Dus ik hoop dat we volgende week gewoon een zindelijk kind naar de peuterspeelzaal kunnen brengen.
pi_214810727
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 16:55 schreef Smart_ass het volgende:
Oh de mijne (in juni 2 geworden) zit al paar maanden in de tripp trapp zonder babyset. Hij klimt er prima zelf in. Wel is hij er een keer uitgevallen, maar daarna niet meer ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door June. op 26-08-2024 15:48:13 ]
Shine bright like a diamond.
pi_214814773
Anna gaat over naar een meegroeibed (ze heeft een klein kamertje dus voor de komende jaren is dat prima). Hebben jullie tips aan beddengoed? Welke maat dekbed is handig?
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:56:11 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214815563
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 09:07 schreef douche-eendje het volgende:
Anna gaat over naar een meegroeibed (ze heeft een klein kamertje dus voor de komende jaren is dat prima). Hebben jullie tips aan beddengoed? Welke maat dekbed is handig?
Ik heb gewoon een groot dekbed en overtrek (140 x 200). Vouw een deel onder het matras (in jullie geval: zo lang het meegroeibed nog niet uitgeklapt is) en zo ligt het prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214816012
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 09:07 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb voor nu het peuterdekbed en bijbehorende overtrekken en hoeslakens van de IKEA. Als het bed op een grotere stand gaat over een paar jaar, dan schaffen we wel nieuw beddengoed aan. F. vindt haar beddengoed nu prima.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:25:11 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214819165
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 13:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee... wij vragen vaak 'moet je plassen? moet je poepen'. Meestal is het antwoord 'nee', soms is het een 'ohja!'. Verder voelt hij het sinds vorige week ineens zelf aan. Sinds dinsdag geen luier meer aan en in totaal t/m zaterdagmiddag 5 of 6 ongelukjes geloof ik. KDV ging donderdag perfect en hij gaf zaterdagmiddag zelf aan dat hij moest poepen. Gisteren perfect droog en vanochtend zelfs z'n nachtluier droog. Ik geloof dat we uit de luiers zijn *O*
Wat goed! Hier wisselend succes, Colin heeft buitenshuis nog wel luierbroekjes aan. En verder Bombees. Het kwartje wil nog niet echt vallen maar er is een beloningsbord besteld. Dat leidt wel tot snelle resultaten, geen ongelukjes = morgen cadeautje. Voor een snoepje na het plassen is hij niet te motiveren :+ .
Resistance is futile.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:28:10 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214819197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 20:44 schreef Gogo83 het volgende:
Hier gaat het dus al een hele tijd zo. Ik hou je op de hoogte van vorderingen met het beloningsbord :P .
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')