abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:31:16 #205
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215410338
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:28 schreef Piles het volgende:
Hier zijn we net van de waterpokken af, komen er 2 kiezen door. Dus weer krijssessies in de avond :{ En 's ochtends vroeg wakker, ook door de klok. En wellicht slaapregressie of begin van overgang naar 1 slaapje. Dus het is weer feest #klaagmodus

En meneer wil alleen maar bananen eten, en wordt heeeeel boos als ie die niet krijgt 8)7
Altijd gek geweest op yoghurt, nu vliegt dat meteen door de kamer als ie dat als toetje krijgt. Maar 3 bananen op een dag is ook wat veel :')
Ugh kiezen. Die leken hier ook onderdeel van het ziek zijn. Wat een rotdingen zijn dat zeg!

Haha ohhhh die boze buien he. Zo uitgesproken zo klein als ze zijn!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_215426396
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:16 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Das toch sund :D!
Ja, ik vind de dagen ook wel echt lang met een kindje :D In positieve zin!
pi_215426408
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:28 schreef Piles het volgende:
En meneer wil alleen maar bananen eten, en wordt heeeeel boos als ie die niet krijgt
Altijd gek geweest op yoghurt, nu vliegt dat meteen door de kamer als ie dat als toetje krijgt. Maar 3 bananen op een dag is ook wat veel
Is een fase :') :D.

Oh en @alpeko, ik kom hier ook meestal om te klagen.
Niks mis mee. Juist fijn dat je hier even de dingen van je af kan schrijven toch! We weten allemaal wel dat er echt wel veel meer leuke momenten dan slechte momenten zijn, ook al gaat het hier vaak over de wat mindere momenten.
pi_215426456
Zijn jullie ook al met Sinterklaas bezig?

Ik ben onze kabouter alvast he-le-maal gek aan het maken :D.
Voorleesboekje over de Sint voor het slapen gaan, een echte mijter (wil ie uiteraard niet op), handpoppen in de vorm van Sinterklaas, Piet en het Paard (die laatste is favoriet), een stickerboek, een persoonlijk pepernotenzakje, samen liedjes zingen (wat zijn die veranderd trouwens!), enzovoorts.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 18:04:30 #209
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215430028
:D Nou heb ik geen dreumes meer maar ik begin er geen dag eerder mee dan nodig. Wat grappig dat je er al zin in hebt!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215431636
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 18:04 schreef Lemijn het volgende:
:D Nou heb ik geen dreumes meer maar ik begin er geen dag eerder mee dan nodig. Wat grappig dat je er al zin in hebt!
Same, hahaha.
pi_215443656
Hier wordt Sinterklaas niet zo groot gevierd als in Nederland en we gaan er zelf ook niets mee doen dit jaar. Heb wel al zin in de kerstmarkten die binnenkort weer overal open gaan. In Wenen staat ook de grote kerstboom voor het gemeentehuis al; super vroeg! :D

T. heeft vanavond trouwens drie keer Ich (isch) haben gezegd toen hij tijdens het eten iets op tafel aanwees.

Het leek ons eigenlijk een beetje vroeg dat hij al ‘ik’ in plaats van zijn naam gebruikt, en ‘Isch’ is nog niet duidelijk Ich, maar hij heeft het drie keer op dezelfde manier in verschillende contexten gezegd. Eens kijken of hij het nog eens zegt morgen.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_215447574
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:32 schreef Anne het volgende:
Zijn jullie ook al met Sinterklaas bezig?
Nee, echt 0,0 :D

Dit jaar snapt ie er toch nog niks van, dus volgend jaar doen we mee. Misschien dat ik nog even bij de lokale intocht ga kijken als het zo uitkomt, maar dat is meer om iets te doen te hebben.

Hier begint het gebrabbel nu echt op woordjes te lijken O+
Hij zegt ons ook heel veel na, in klanken. Zo schattig.
Sommige klanken/woorden snappen we inmiddels wel een beetje (buiten, banaan), maar meestal is het nog schreeuwen en wijzen. Is ook duidelijk :+ En zo niet, dan harder schreeuwen.
pi_215456805
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 18:04 schreef Lemijn het volgende:
Heeeel eerlijk vond ik het ook niet nodig, maar de familie wilde het vorig jaar al, dus vooruit, dan dit jaar.

En dan ga ik los 8-).
Ik heb nu zelfs een bezoekje van de lokale Sint gewonnen :') :D.
pi_215456832
Wat leuk dat ze bij jullie al wat meer met woordjes bezig zijn O+ !

Hier blijft het nog steeds alleen maar bij de woordjes aan, uit, ja, neenee, die, hebbuh, anja (geeeeen idee wat ie bedoelt), mama, dada (papa), oma en dat was het denk ik wel zo'n beetje.

Hij heeft verder wel een woordenschat in zijn hoofd, want hij snapt veel en wijst de dingen die ik benoem ook aan.
pi_215460140
De sinterklaas cadeautjes zijn hier al binnen. Gaan naar het werk van mijn vriendin en verder bij de familie die het vieren.
pi_215521189
Ooh, ik was gister helemaal trots, omdat de leidster van de opvang zei dat T. zo goed en veel spreekt/nazegt.

Het lijkt er op dat elke keer als T. door een groeifase wat spraak betreft gaat, hij telkens eerst een terugval heeft en dan juist onduidelijker gaat praten. En dan vervolgens komt er opeens een waterval aan nieuw geleerde dingen.

In mijn vorige post zei ik al dat hij opeens met ik (ich) begon te praten in plaats van in de 3e persoon over zichzelf. Verder gebruikt hij nu ook mein en heel soms dein (mijn/jouw).

Ook gebruikt hij het werkwoord ‘is’ heel vaak. En sinds gister gebruikt hij het voltooid deelwoord gegangen (gegaan), zo zei hij bijvoorbeeld ‘Lampe is kaputt gegangen’. Uiteraard doet hij dit van het nazeggen, en niet omdat hij de grammaticale constructie doorheeft, maar ik vind het toch magisch!

Het gaat op dit moment echter zo snel met zijn Duits, dat ik het moeilijk vind om zijn Nederlands op peil te houden!

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 08-11-2024 16:27:51 ]
pi_215532383
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:21 schreef alpeko het volgende:
Volgende week za wordt hij 21 maanden. Eureka, hij loopt! _O_ Hij was vanaf do avond logeren bij mijn zus. We hebben het dus op afstand meegekregen :'( Toevallig vertelde de buurvrouw dat één van haar kinderen ook besloot met lopen toen ze elders was.

We kregen vorige week foto's via de opvang app binnen waarbij hij al aan de hand van 2 meisjes op de opvang aan het lopen was. Zo schattig. Die kleine frummels hielpen hem met leren lopen. Vandaag zei de juf daar over toen ze zag dat hij kon lopen: o, dan zijn ze hun levende pop kwijt :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bizar, ineens zo makkelijk, zo’n eind! :D
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215532486
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:58 schreef margaretha_01 het volgende:
Ahja, dat video‘tje heb ik afgelopen week ook gezien, heb nog overwogen om het hier ook te posten, maar het uiteindelijk toch niet gedaan. Het onderwerp beeldschermtijd is hier (op dit forum) ook wel een paar keer voorbijgekomen.

Wij zelf hebben er actief voor gekozen om ons kind zo min mogelijk aan beeldschermen bloot te stellen.

We laten hem alleen de Teletubbies kijken tijdens het nagelknippen en we bellen familieleden ook af en toe met video.

We hebben ook geen televisie in huis. Wel een beamer en een Netflixabonnement. Het is dus niet zo dat we zelf ook niets kijken, maar denk wel een stuk minder dan als we wel een televisie hadden gehad.

Ben wel benieuwd hoe de andere ouders hier in dit topic omgaan met beeldschermtijd.
Zo min mogelijk ook.

Incidenteel dit is wel goed:

Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215584149
Zo, T. is geloof ik terecht gekomen in de 18 maanden slaapregressie. Hij is nu 19 maanden en eigenlijk dachten we dat we die regressie al achter de rug hadden; met 17 maanden sliep hij ook al een poosje moeilijk.

Vannacht werd hij dus hysterisch huilend wakker en liet hij zich een uur lang op geen enkele manier troosten of kalmeren.

En dan lees je dat ze misschien last kunnen hebben van nachtmerries of dat verlatingsangst nu zijn hoogtepunt kan bereiken. En dat ie daarom huilend wakker wordt, dat begrijp ik. Maar dat hij zich een uur lang niet laat troosten en kalmeren, dat begrijp ik dan weer niet.

Ben benieuwd of jullie dit ook kennen/achter rug hebben.
pi_215584612
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 07:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Ben benieuwd of jullie dit ook kennen/achter rug hebben.
Zeker herkenbaar, maar niet met 18 maanden (R. is 15 maanden en heeft z'n periodes (gehad)) :P
Terugkerend ding bij ons, dat ie een fase heeft dat ie ontroostbaar is midden in de nacht. En alleen maar uit z'n kamer wil naar onze (verlichte) kamer. En zelfs dat helpt soms niet.
Muziekje aan werkt soms wel, maar zitten wel wat wanhopige momenten tussen ja.
Soms lees je nightterrors (en dus vooral niet wakker maken), maar als dat het niet is, is het heel sneu om 'm te laten krijsen. Dus we halen 'm toch altijd uit bed dan...
pi_215585304
De keren/periodes dat onze dreumes zich niet liet troosten ‘s nachts bleek ze later een oorontsteking te hebben. Merkten we verder helemaal niets van behalve dus ontroostbaar, hysterisch, gillend, boos/verdrietig zijn ‘s nachts.
  zaterdag 16 november 2024 @ 06:40:13 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215595681
Als ze echt ontroostbaar zijn en niet lijken te reageren, zijn nachtangsten ook nog een optie. En anders oortjes, kiezen of andere ongemakken...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215608139
De afgelopen twee nachten was weer alles normaal en heeft T. eigenlijk goed geslapen! Misschien was/is het toch niet een slaapregressie en had hij die toch met 17 maanden al.

Hij heeft er de afgelopen weken wel een aantal nieuwe tanden/kiezen bij gekregen. Wellicht dat hij daar toch die ene nacht extreem veel last van heeft gehad. Geen idee!
pi_215608153
Zou goed kunnen hoor, tanden en kiezen :Y
Is hier (achteraf) ook altijd feest.

R. krijgt nu zn laatste kiezen, 3 tegelijk :X Daarna is het gelukkig ff klaar, tot er nog 4 komen. Maar dat is als het goed is pas over een jaar ofzo.
pi_215640165
We zijn bij een nieuw ‘hoogtepunt’ beland! We kunnen T. echt boekjes voorlezen en hij luistert en kijkt aandachtig mee!

Het boek Nijntjes Voorleesfeest kunnen we nu in een keer van begin tot eind voorlezen, zonder dat hij afgeleid wordt/ongeduldig wordt. Alleen bij het verhaal Nijntje huilt wordt hij nerveus en wil hij zo snel mogelijk naar de bladzijde waar Nijntje haar knuffel weer vindt. (Soms lijkt het erop dat hij bij dit verhaal zelf ook bijna moet huilen). Hij is ook helemaal weg van dikkie dik. Daarvan heb ik nu ook een verzamelboek besteld met wat meer tekst.

Mijn vriend en ik zijn allebei blij dat we langzaam kunnen overgaan van alleen maar plaatjes aanwijzen en benoemen naar voorlezen. We waren beide een beetje moe van telkens weer dezelfde plaatjes. :p

Ben wel benieuwd hoeveel T. begrijpt van de zinnetjes die worden voorgelezen. Vind het een heel interessant proces; de taalontwikkeling van een baby/klein kind.

[ Bericht 1% gewijzigd door margaretha_01 op 21-11-2024 08:00:06 ]
pi_215640270
Hoe gaat het bij jullie met boekjes voorlezen? Hebben jullie dreumesen er het geduld al voor? :D
pi_215640334
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 08:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Hoe gaat het bij jullie met boekjes voorlezen? Hebben jullie dreumesen er het geduld al voor? :D
Bij ons zeker (hij is 22 maanden oud inmiddels). Al verschilt het per bui. Soms wil hij flapjesboeken, of plaatjes kijken en zelf de regie en soms kun je prima een verhaal van meerdere bladzijden voorlezen. Hij is nu erg van zijn Sinterklaasboeken :D "Klaas". Kikker en Nijntje doen het ook goed. Maar zelfs het Grote Bedtijd Gedoe wat een vrij lang boek is, doet ie prima.

Hij heeft een fase gehad dat we ieder boekje (en dat zijn er 20+) uit zijn kast moesten halen omdat alles "nee, nee" was en hij maar bleef roepen om "die, die" zonder dat wij (en hij!) wisten welke hij bedoelde.
  donderdag 21 november 2024 @ 09:33:49 #228
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215640756
Ik lees elke avond voor naar bed gaan hetzelfde verhaal voor en sindskort blijft ze dan ook echt rustig zitten, wel af en toe wijzen/slaan in het boek maar niet meer proberen 4 bladzijdes tegelijk eruit te scheuren _O-.
pi_215643443
@alpeko Ohja, kikker vindt T. ook heel leuk!

Wij hebben deze boekenkast voor in zijn kamer gekocht. Zo kan hij zelf de boeken halen die hij voorgelezen wil hebben. :D

[ Bericht 18% gewijzigd door margaretha_01 op 21-11-2024 15:27:26 ]
pi_215643499
quote:
17s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:33 schreef Debsterr het volgende:
Ik lees elke avond voor naar bed gaan hetzelfde verhaal voor en sindskort blijft ze dan ook echt rustig zitten, wel af en toe wijzen/slaan in het boek maar niet meer proberen 4 bladzijdes tegelijk eruit te scheuren _O-.
Ik was dus ook verbaasd dat hij niet meer direkt de neiging had om zelf de bladzijdes om te slaan (lees: kapot te scheuren), maar geduldig luisterde naar hoe ik voorlas en mij de bladzijdes liet omslaan! (Misschien is dit ook wel iets wat hij op de opvang heeft geleerd)
pi_215644698
Ik lees al ruim een jaar (misschien wel langer al) bij ieder slaapje voor. Hij moet eerder afgeremd worden dan gestimuleerd :+ we lezen nu drie boeken en dan wil hij eigenlijk nog meer. Ook overdag komt hij met fases met boekjes aanzetten. Mijn oudste kon met moeite een kort boek volhouden dus ik vind dit zo leuk O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215652049
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 08:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Ja :Y Sowieso een vast onderdeel van het slaapritueel sinds hij 8 maanden is.
Hij kiest ook zelf zijn boekjes uit, want o wee als wij het verkeerde boekje pakken.

Overdag komt ie ook vaak met een leesboekje aanzetten.
Maar ook deze is echt favoriet: https://www.bol.com/nl/nl/p/die-is-klein/9200000021747351/
Veel nieuwe woordjes leren!

Hij heeft inmiddels ook waskrijtjes gekregen van Sinterklaas, dus nu zijn kleurboeken ook heel erg leuk.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 08:32 schreef alpeko het volgende:
Hij heeft een fase gehad dat we ieder boekje (en dat zijn er 20+) uit zijn kast moesten halen omdat alles "nee, nee" was en hij maar bleef roepen om "die, die" zonder dat wij (en hij!) wisten welke hij bedoelde.
Herkenbaar _O-.
En dan zelfs na alle boekjes gehad te hebben, wéér alle boekjes opnieuw bekijken en dan huilen 🤷‍♀️
pi_215665504
Bij ons is het met bijna 18 maanden vooral plaatjes kijken, dieren aanwijzen en soms nadoen. Soms heeft B. wel genoeg geduld en laat ons voorlezen, maar betwijfel of ze dan echt luistert of de plaatjes gewoon interessant genoeg vindt om de pagina nog niet om te slaan.
  zondag 24 november 2024 @ 19:11:56 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215674126
Oh man, waarom is ze nog niet eens 15 maanden en nu al ster in de uitvoering van de Stervende Zwaan :')
pi_215674339
quote:
17s.gif Op zondag 24 november 2024 19:11 schreef Debsterr het volgende:
Oh man, waarom is ze nog niet eens 15 maanden en nu al ster in de uitvoering van de Stervende Zwaan :')
:D

Ik wil het gezegde "ik ben 2 en ik zeg nee" ook graag laten aanpassen naar: "ik ben 16 maanden en ik zeg nee" :')
  zondag 24 november 2024 @ 21:41:11 #236
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215675460
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 19:36 schreef Piles het volgende:

[..]
:D

Ik wil het gezegde "ik ben 2 en ik zeg nee" ook graag laten aanpassen naar: "ik ben 16 maanden en ik zeg nee" :')
Hehe, dat beloofd nog wat
pi_215676813
T. was gister bij het wakker worden zo schattig! Hij heeft op de opvang geleerd om te fluisteren en fluisterde bij het wakker worden: ‘is nog donker, alle kindjes slapen nog?

Toen antwoordde ik, ‘ja, alle kindjes slapen nog en mama slaapt ook nog’. En toen antwoordde hij: ‘T. auch’.

En toen hebben we daadwerkelijk nog een uurtje verder geslapen!
pi_215677045
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 05:56 schreef margaretha_01 het volgende:
T. was gister bij het wakker worden zo schattig! Hij heeft op de opvang geleerd om te fluisteren en fluisterde bij het wakker worden: ‘is nog donker, alle kindjes slapen nog?

Toen antwoordde ik, ‘ja, alle kindjes slapen nog en mama slaapt ook nog’. En toen antwoordde hij: ‘T. auch’.

En toen hebben we daadwerkelijk nog een uurtje verder geslapen!
Wauw, wat een woordenschat al en wat lief O+.
pi_215677307
Ja, ik ben ook vaak verrast wat er bij hem uitkomt!

Hij is nu ook begonnen af en toe expres in een fantasietaal te spreken - weet niet zeker wat ik daarvan moet vinden! :p Dan praat hij in een eigen taaltje en weet ook dat dat een ‘fantasie‘ taaltje is, hij kijkt ons erbij aan en begint dan te lachen.

[ Bericht 28% gewijzigd door margaretha_01 op 25-11-2024 07:54:20 ]
pi_215688560
Zijn jullie ook vaak verbaasd wat een kind allemaal leert op de opvang?

T. Komt zo vaak terug met weer nieuwe vaardigheden waar we echt van staan te kijken. Moet zeggen dat mijn respect voor de leidsters/pedagogen echt is gestegen!
pi_215688722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 15:53 schreef margaretha_01 het volgende:
Ja mooi is dat hè :D
Sowieso hoe snel het leren nu gaat, is echt fantastisch om te zien. Vol enthousiasme z'n bord en slab naar kinderstoel brengen. Ook z'n lege fles naar de keuken. Wel z'n kinderkeukentje, maar hé, keuken=keuken :D
En aanwijsboekjes zijn ook groot favoriet. Minutenlang alles aanwijzen en wij maar 'tomaat', 'zandbak', 'brandweerauto' zeggen :P
quote:
T. Komt zo vaak terug met weer nieuwe vaardigheden waar we echt van staan te kijken. Moet zeggen dat mijn respect voor de leidsters/pedagogen echt is gestegen!
Ik ben echt zo blij dat we gewisseld zijn van opvang toen ie 13 maanden was. Nu echt veel leukere leidsters, met veel meer knutselwerk. En vaak op stap (naar de bakker, supermarkt, markt) als het kan (op vrijdag kleine groep zonder baby's :P ).
pi_215688980
We hebben pas ons hondje moeten laten inslapen. Droevig. Ons zoontje heeft ons al meerdere ontroerende momenten bezorgd. Hij begeleide haar naar haar eten ‘s avonds. Ze had de laatste dagen veel moeite om te lopen en was heel suf. Op de dag zelf ging hij haar nog een hele lieve knuffel geven toen we vroegen om haar te knuffelen vlak voordat hij naar de opvang ging.

De avond viel hem niks op. De volgende ochtend wierp hij een blik op waar haar mand stond: Mila weg. Alsof ze voor hem ieder moment kom besluiten weer thuis te komen. Wij meteen in tranen. Hij ons weer troosten. Zo schattig. In zijn wereld is ze er nog.

En dit weekend speelde hij met zijn keukentje. Daar zit een uitneembare metalen wasbak in die lijkt op haar drinkbak. Hij haalde hem eruit. Liep naar de plek waar haar bak stond. Zette hem neer en zei: Mila drinken. Liep naar de deur en riep haar om te komen :'(
  woensdag 4 december 2024 @ 15:37:00 #243
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215767392
Och @alpeko, wat ontzettend sneu ;(. Dan is het zo lastig dat ze totaal nog geen tijdsbesef enzo hebben he.
pi_215769775
Oh ik lees dit nu pas, wat sneu ;(

Aan de andere kant ook heel schattig, die onschuldigheid. Maar de aanleiding niet -O-
  woensdag 4 december 2024 @ 20:07:24 #245
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_215769798
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 15:53 schreef margaretha_01 het volgende:

Ik ben ook elke keer weer verbaasd. Het is zo enorm verschil dat in mijn ogen elk kind eigenlijk wel baat zou hebben van een beetje opvang paar dagen in de week 😄. Begreep laatst ook dat kinderen met opvangervaring in de kleuterklassen al zo’n enorme voorsprong hebben dat het doel daar vooral draait om de kinderen zonder opvang op zelfde niveau te krijgen voordat groep 3 start.
pi_215773317
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 17:10 schreef alpeko het volgende:
We hebben pas ons hondje moeten laten inslapen. Droevig. Ons zoontje heeft ons al meerdere ontroerende momenten bezorgd. Hij begeleide haar naar haar eten ‘s avonds. Ze had de laatste dagen veel moeite om te lopen en was heel suf. Op de dag zelf ging hij haar nog een hele lieve knuffel geven toen we vroegen om haar te knuffelen vlak voordat hij naar de opvang ging.

De avond viel hem niks op. De volgende ochtend wierp hij een blik op waar haar mand stond: Mila weg. Alsof ze voor hem ieder moment kom besluiten weer thuis te komen. Wij meteen in tranen. Hij ons weer troosten. Zo schattig. In zijn wereld is ze er nog.

En dit weekend speelde hij met zijn keukentje. Daar zit een uitneembare metalen wasbak in die lijkt op haar drinkbak. Hij haalde hem eruit. Liep naar de plek waar haar bak stond. Zette hem neer en zei: Mila drinken. Liep naar de deur en riep haar om te komen :'(
Oh sjeetje, Alpeko, wat moeilijk. Zoiets is ook moeilijk uit te leggen aan jullie kleine. Hoop dat jullie er een beetje bovenop zijn gekomen.
pi_215773560
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:05 schreef Piles het volgende:
Oh ik lees dit nu pas, wat sneu ;(

Aan de andere kant ook heel schattig, die onschuldigheid. Maar de aanleiding niet -O-
Het moment van de waarheid wordt enkel uitgesteld, hoe moeilijk het ook is.

Heb met de moeder van mijn oudste kinderen over zoiets een flinke discussie gehad. Ze had er al een handje van om de kinderen wat op de mouw te spelden over overleden katten. Dat ze weggelopen zijn en dan doen alsof ze ze gaat zoeken, terwijl ze overleden was en in een geval per ongeluk overreden waren door haar.

Nu wilde ze ook zoiets doen met het overlijden van haar moeder, de oma dus van mijn kinderen. Daar een discussie over gehad. Hoe moeilijk het ook is, een keer komen kinderen er achter. Als ze naar het graf van een overleden oma gaan, zien ze ook de datum van overlijden en dan wordt duidelijk dat er gelogen is. Uiteindelijk is ze daarin gelukkig bijgedraaid en heeft ze het eerlijk verteld.
pi_215774004
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 17:10 schreef alpeko het volgende:

Alleerste sterkte alpeko!
En wat mooi en verdrietig tegelijk.
pi_215774024
Ik sta trouwens te kijken van het empathisch vermogen van kindjes.
Mijn vriend was laatst in tranen en toen kwam onze kabouter hem ook troosten, aaien, knuffelen en heel erg oogcontact zoeken. Ik wist niet dat ie dat kende en kon (al vind ik dat heel stom van mijzelf dat ik dat nu typ). Ik moest er zelf bijna van huilen.
pi_215774131
Sinterklaas zit er voor ons weer op!

Deze Sinterklaas was echt héél erg lief en snapte precies wat ie kon vragen aan een 1,5 jarige.
Onze kabouter heeft hem zelf binnengelaten en luisterde heel erg goed naar de beste man en zijn pieten (ging staan als Sinterklaas dat vroeg, gaf hem een handje als Sinterklaas dat vroeg, pakte een autootje als Sinterklaas dat vroeg en wilde uiteindelijk ook bij Sinterklaas op schoot).
Ik zou er bijna jaloers van worden :P.

En we hebben nog iets totaal onnodigs gekocht, maar we vonden hem zo tof.
Een heuse kinderfauteuil met voetenbankje.

Maar ik vind het niet erg dat ie nog vaak genoeg op de bank kruipt en lekker tegen mij aan komt hangen O+.
pi_215774725
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:55 schreef Anne het volgende:
Ik sta trouwens te kijken van het empathisch vermogen van kindjes.
Mijn vriend was laatst in tranen en toen kwam onze kabouter hem ook troosten, aaien, knuffelen en heel erg oogcontact zoeken. Ik wist niet dat ie dat kende en kon (al vind ik dat heel stom van mijzelf dat ik dat nu typ). Ik moest er zelf bijna van huilen.
Verbaasde ik me ook over. Ik dacht dat zich nog helemaal niet konden verplaatsen in anderen. Toen ik van de trap viel laatst, kwam ie ook al bezorgd naar me toe en mij knuffelen.

Hij is sowieso erg bezig met emoties van anderen nu. Laatst een item over snuiten op tv... Stef meteen: 'huilen'. Of als wij verkouden zijn en een beetje waterig ogen hebben dan roept ie meteen weer: papa/mama huilen. Maar ook lachen en grappig benoemd ie nu. 'Stef grappig' als we om hem lachen.
Vanmorgen op weg naar en di op weg van de opvang begon ie over zijn juf en iemand van de groep. Die was niet lief voor hem en niet voor de juf. 'Haren trekken... [naam], nee. Juf huilen'. Toch even gecheckt. Ze moest niet huilen maar zal wel boos gedaan hebben... andere jochie is een boef en daar heeft ie een beetje last van. Hoort er ook bij dat ie daar mee leert om gaan.

Hoe ie met het verlies van de hond is omgegaan verbaasde ons helemaal. Dat ie weken daarna nog steeds zelf over haar begint terwijl wij haar bewust nooit zelf meer aanhalen met hem erbij.
pi_215777407
Als ik jullie verhalen zo lees heb ik een erg asociaal kind volgens mij :D
pi_215778772
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:06 schreef Lokasenna het volgende:
Als ik jullie verhalen zo lees heb ik een erg asociaal kind volgens mij :D
Ja dat. Psychopatisch bijna :D
Als wij gaan nephuilen omdat ie onze blokken omgooit, gaat ie lachen :')
pi_215779972
Ja, ho ho, als ik nephuil komt ie ook niet hoor :P. Of als ik hard auw roep omdat ik mijn teen stoot, schatert ie het ook uit van het lachen.
Blijkbaar voelt of merkt ie daar toch verschil in!

Maar waarom zou je verder een asociaal kind hebben @Lokasenna ?
pi_215780587
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2024 20:31 schreef Anne het volgende:
Ja, ho ho, als ik nephuil komt ie ook niet hoor :P. Of als ik hard auw roep omdat ik mijn teen stoot, schatert ie het ook uit van het lachen.
Blijkbaar voelt of merkt ie daar toch verschil in!

Maar waarom zou je verder een asociaal kind hebben @:Lokasenna ?
Ik heb mijn 2-jarige nog niet kunnen betrappen op reageren op emoties van anderen, die is gewoon 100% met zichzelf bezig. _O-
Sinds een paar weken noemt ze een paar namen van andere kindjes op de opvang. Daarvoor twijfelde ik wel eens of ze überhaupt door had dat er daar ook andere kindjes rondliepen, die negeerde ze gewoon. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')